آشنایی با جزیره مشهور جیمز باند در تایلند

یلدا نوبخت
  • یلدا نوبخت
  • 1403/7/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی جزیره جیمز باند که در جهان سینما مشهور است، بیشتر با صخره های عظیمی که به صورت عمودی از آب سر برآورده اند، شناخته می شود.

تور اروپا

جزیره جیمز باند، یکی از جاذبه‌های دیدنی مشهور در خلیج فانگ نگا (Phang Nga Bay)، اولین بار به واسطه حضور در فیلم جیمز باند به نقشه گردشگری بین‌المللی راه یافت. این خلیج با صخره‌های عظیمی که به‌صورت عمودی از آب‌های سبز زمردی سر برآورده‌اند، شناخته می‌شود. اگر مسافر تور تایلند و به دنبال کشف اسرار و زیبایی‌های این جزیره هستید، با ما همراه شوید تا با جاهای دیدنی جزیره جیمز باند آشنا شویم.

فهرست مطالب

 

جزیره جیمز باند کجاست؟

جزیره جیمز باند در خلیج فانگ نگا، در دریای آندامان در سواحل تایلند قرار دارد. جزیره جیمز باند به‌دلیل شکل خاصش که انگار بر روی آب ایستاده و نمی‌افتد، بسیار معروف است. کل منطقه اطراف این جزیره با مناظری بکر و خیره‌کننده، مقصدی فوق‌العاده برای گردشگران است، اما در بعضی فصل‌ها با حضور قایق‌های توریستی شلوغ می‌شود. گردشگران از سراسر جهان برای دیدن این جزیره و مناظر خیره‌کننده آن به تایلند سفر می‌کنند. تورهای قایقی که از پوکت و سایر نقاط نزدیک شروع می‌شوند، بازدیدکنندگان را به این جزیره و غارهای اطراف آن می‌برند.

جزیره جیمز باند کجاست

تاریخچه و جغرافیای جزیره جیمز باند

جزیره جیمز باند در خلیج فانگ نگا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است. این خلیج با مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربع، میزبان حدود ۱۰۰ جزیره است که بسیاری از آن‌ها به‌خاطر اشکال عجیب و غریبشان شهرت دارند. در این بین، جزیره جیمز باند با قله صخره‌ای منحصربه‌فرد خود، به یکی از جاذبه‌های اصلی این منطقه تبدیل شد. این صخره‌ها نتیجه میلیون‌ها سال فرآیندهای طبیعی هستند.

تاریخچه و جغرافیای جزیره جیمز باند

این جزیره بخشی از پارک ملی آئو فانگ نگا (Ao Phang Nga) است که برای حفاظت از محیط‌زیست این منطقه، قایق‌ها اجازه ندارند خیلی به جزیره نزدیک شوند. شکل نامتقارن جزیره، که در بالا پهن‌تر و در پایین باریک‌تر می‌باشد، آن را بسیار جذاب کرده است. کوه پینگ غان (Koh Ping Ghan)، که در نزدیکی جزیره جیمز باند قرار دارد، یک صخره بسیار مرتفع با چندین غار کوچک است. بررسی و کشف این غارها تجربه‌ای شگفت‌انگیز و سرگرم‌کننده را فراهم می‌کند. همچنین در ساحل شرقی این کوه، غرفه‌های فروش سوغاتی‌های ساخته‌شده از صدف و چوب قرار دارند که به جذابیت این منطقه افزوده‌اند.

جغرافیای جزیره جیمز باند

آب‌ و هوای جزیره جیمز باند

زمانی که پا به جزیره جیمز باند بگذارید، تجربه‌ای نزدیک و شخصی از آب‌وهوای استوایی این منطقه خواهید داشت. این جزیره به‌طور طبیعی در تمام طول سال گرم است؛ با میانگین دمایی حدود ۲۸ درجه سانتی‌گراد. این آب‌وهوای گرم و مرطوب به گونه‌های گیاهی و حیات وحش منحصربه‌فرد این جزیره فرصت شکوفایی و رشد می‌دهد و بازدید از جزیره را در هر فصل به تجربه‌ای لذت‌بخش برای دوست‌داران طبیعت و ماجراجویان تبدیل می‌کند.

آب‌ و هوای جزیره جیمز باند

علت نام‌گذاری جزیره جیمز باند

جزیره‌ای که امروزه به نام جزیره جیمز باند شناخته می‌شود، در گذشته با نام محلی خائو پینگ کان (Khao Phing Kan) معروف بود و تا پیش از شهرت جهانی خود، به‌عنوان یک منطقه بومی و آرام در تایلند شناخته می‌شد.

این جزیره به‌دلیل نقش خود در فیلم معروف جیمز باند، به نام «مردی با تفنگ طلایی» در سال ۱۹۷۴ به شهرت جهانی رسید. فیلم‌برداری در این مکان باعث شد جزیره به‌عنوان مقصدی جذاب برای مسافران و علاقه‌مندان به سینما در سراسر جهان معرفی شود. از آن زمان به بعد، جزیره جیمز باند تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگری شده است و به‌دلیل زیبایی‌های طبیعی و مناظر خیره‌کننده‌اش، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

علت نام‌گذاری جزیره جیمز باند

جزیره جیمز باند قبل از به شهرت رسیدنش چطور بود؟

مدت‌ها پیش از این که جزیره جیمز باند به شهرت جهانی برسد، به‌عنوان منطقه‌ای دورافتاده و دست‌نخورده باقی مانده بود. این مکان بهشتی برای گیاهان و جانوران متنوع بود و چشم‌اندازی منحصربه‌فرد ارائه می‌داد که اجزای آن حدود ۲۵۰ میلیون سال پیش شکل گرفته بودند. زندگی در این‌جا به‌آرامی پیش می‌رفت تا این که توجه بین‌المللی به وسیله فیلم پرطرف‌داری از فرانچایز جیمز باند، به این شگفتی کوچک جلب شد.

جزیره جیمز باند قبل از به شهرت رسیدنش چطور بود؟

کو تا پو (سنگ آهکی)

کوه تاپو (Ko Ta Pu)، که به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته جزیره جیمز باند شناخته می‌شود، یک سنگ آهکی باورنکردنی است. قدمت این سنگ به حدود ۲۵۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد. این قله صخره‌ای که به‌زیبایی بر فراز آب‌های فیروزه‌ای و آرام خلیج فانگ‌نگا ایستاده است، تقریباً ۲۰  متر از ساحل خائو پینگ کان فاصله دارد و نمایی چشم‌نواز از مناظر دریایی ارائه می‌دهد.

کو تا پو (سنگ آهکی)

اطراف خلیج فانگ نگا

ورود به جزیره جیمز باند، به معنای ورود به دنیایی کاملاً متفاوت است. خلیج فانگ نگا با چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از آب‌های فیروزه‌ای و قله‌های سر به فلک کشیده، زیبایی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد که توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

در این منطقه، علاوه بر جزایر چشم‌نواز که مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی را در خود جای داده‌اند، شما با سیستم پیچیده‌ای از غارها، جنگل‌های حرا با حیات وحش خاص خود و تالاب‌های آرامی که منتظر کاوش هستند، روبرو خواهید شد. برای علاقه‌مندان به ماجراجویی، قایق‌سواری در این آب‌ها تجربه‌ای هیجان‌انگیز است؛ پارو زدن در میان تالاب‌های مخفی قطعاً تجربه‌ای ارزشمند خواهد بود.

اطراف خلیج فانگ نگا

دانستی هایی درباره جزیره جیمز باند

جزیره جیمز باند، مقصدی محبوب برای گردشگرانی است که به قایقرانی و کاوش در جزایر دریای آندامان علاقه‌مندند. بیشتر تورهای سازمان‌یافته‌ای که به این منطقه می‌روند، علاوه بر بازدید از جزیره جیمز باند، در سایر جزایر محبوب نیز توقف می‌کنند. تورها معمولا برای محافظت از وسایل الکترونیکی گردشگران به آن‌ها کیسه‌های پلاستیکی ارائه می‌دهند. با این حال، پیشنهاد می‌شود یک کیسه ضد آب و بسته‌شونده (مثل زیپ‌کیپ) برای اطمینان بیشتر همراه داشته باشید.

اگر ترجیح می‌دهید به‌طور مستقل سفر کنید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید، می‌توانید یک قایق از اسکله سوراکول (Surakul) در فانگ نگا اجاره کنید. هزینه این قایق‌ها حدود ۲۰۰۰ بات برای ۳ تا ۴ ساعت است و می‌توانند تا ۱۰ نفر را جا بدهند که برای گروه‌های کوچک گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و راحت است.

دانستی هایی درباره جزیره جیمز باند

پرسش‌های متداول

جزیره جیمز باند کجاست؟
جزیره جیمز باند در خلیج فانگ نگا، در دریای آندامان واقع در سواحل تایلند قرار دارد.
بهترین زمان سفر به جیمز باند چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به جیمز باند، فصل خشک است که از ماه نوامبر تا آوریل ادامه دارد. در این مدت، آب و هوا بسیار مطبوع و دل‌پذیر بوده، آسمان صاف و آفتابی و شرایط برای انجام انواع فعالیت‌های آبی مانند قایق‌سواری و غواصی بسیار مناسب است.
یلدا نوبخت یلدا نوبخت
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}