جاهای دیدنی پورتوفینو، بهشت کوچک ایتالیا

رقیه عینلو
  • رقیه عینلو
  • 1403/6/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی پورتوفینو با خانه‌های رنگارنگ انبوه، باغ‌های زیتون، سواحل درخشان، قلعه‌ها و کلیساها، یک تجربه ایتالیایی تمام‌عیار است.

تور اروپا

جاهای دیدنی پورتوفینو از قلعه‌ها و کلیساهای باستانی گرفته تا بنادر زیبا، تنوع زیادی دارند؛ پس نگران نباشید که جاهای دیدنی پورتوفینو باب میل‌تان خواهد بود یا خیر. سوال مهم‌تری که باید پاسخ آن را پیدا کنید این است که چرا بسیاری از گردشگران این شهر کوچک ساحلی را بهشت ایتالیا می‌دانند و سلبریتی‌ها برای سکونت در آن سر و دست می‌شکنند.

پس اگر قصد سفر به پورتوفینو با تور ایتالیا را دارید، تا انتهای این مطلب برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی پورتوفینو همراه ما باشید.

بهترین جاهای دیدنی پورتوفینو

۱. میدان مرکزی پورتوفینو، قلب تپنده شبه جزیره

اولین جاهای دیدنی پورتوفینو که باید گشت‌وگذارتان را از آنجا شروع کنید، میدان مرکزی این شبه‌جزیره است که ایتالیایی‌ها به آن «میدان پیازا مارتینی دلوویتا» (Piazza Martiri Dell'Olivetta) می‌گویند که قلب پورتوفینو است.

 میدان مرکزی پورتوفینو، قلب تپنده شبه جزیره

پیازا مارتینی دلوویتا، میدان اصلی و قلب پورتوفینو، درست در امتداد بندر قرار گرفته است. دور تا دور میدان را ساختمان‌های رنگارنگ رو به دریا، رستوران‌های و کافه‌های زیبا، فروشگاه‌های برندهای مشهور جهانی و بندری پر از قایق‌های ماهیگیری فراگرفته است. این میدان با چشم‌انداز بی‌نظیری که دارد حتما چند ساعتی وقت‌تان را خواهد گرفت.

 میدان مرکزی پورتوفینو، قلب تپنده شبه جزیره

۲. کاستلو براون، تماشای چشم اندازی بی‌نظیر بر فراز دهکده

یکی از زیباترین چشم‌اندازهای پورتوفینو را باید از «کاستلو براون» (Castello Brown) یا «قلعه قهوه‌ای» ببینید. تنبلی نکنید و از پله‌های نزدیک باغ گیاه‌شناسی بالا بروید تا بر فراز دهکده، یک قلعه عظیم قرن شانزدهم میلادی را ملاقات کنید. این قلعه که همیشه در بین بهترین جاهای دیدنی پورتوفینو قرار دارد، در سال ۱۸۷۰ میلادی محل سکونت «ییتس براون» (Yeats Brown)، کنسول بریتانیا در جنوا بوده است و درست روی تپه‌ بالای دهکده قرار دارد.

در بازدید از این قلعه، که حالا به یک خانه-موزه تبدیل شده است، می‌توانید اسباب‌واثاثیه متعلق به براون‌ها و همچنین عکس‌هایی که از بازدیدکنندگان مشهور پورتوفینو وجود دارد را تماشا کنید. در این قلعه همچنین شانس دیدن چشم‌اندازی مسحورکننده از پورتوفینو و دریا را خواهید داشت که در سراسر جهان بی‌نظیر است. هزینه بلیط این قلعه ۵ یورو است.

کاستلو براون، تماشای چشم اندازی بی نظیر بر فراز دهکده

۳. کلیسای سن جورجیو و فانوس دریایی مرموز

وقتی به سمت قلعه کاستلو براون حرکت می‌کنید، مسیر زیبای پانورامایی شهر مسحورتان خواهد کرد. در ضمن، یکی دیگر از جاهای دیدنی پورتوفینو در مسیرتان قرار دارد؛ کلیسای زیبای «سن جیورجیو» (San Giorgio) یا «سنت جورج»، که پس از آخرین جنگ پورتوفینو بازسازی شده است. برای رسیدن به این کلیسا، باید از میدان پورتوفینو به‌سمت بالا بروید تا در عرض چند دقیقه به کلیسا برسید.

کلیسای سن جورجیو و فانوس دریایی مرموز

پس از بازدید از این کلیسا، یک مسیر دیدنی دیگر شما را به فانوس دریایی «فارو» (Faro) در بندر «پونتا دل کاپو» (Punta del Capo) می‌رساند؛ این فانوس دریایی در فاصله کوتاهی از کلیسا قرار دارد.

فانوس دریایی «فارو» (Faro)

۴. صومعه سن فروتوزو، ملاقات مسیح در زیر آب

سومین گزینه از جاهای دیدنی پورتوفینو، «صومعه سن فروتوزو» (San Fruttuoso Abbey) است. برای رسیدن به این صومعه که درست آن طرف شبه‌جزیره پورتوفینو قرار دارد، می‌توانید یک مسیر پیاده‌روی جادویی دو ساعته را انتخاب کنید یا سوار بر قایق به‌سرعت به صومعه برسید. این صومعه که در قرن یازدهم میلادی ساخته شده، در میان انبوه درختان کاج و زیتون مخفی شده است و فضایی عجیب دارد؛ اما عجیب‌تر و زیباتر از فضای این صومعه، مجسمه‌ای است که نزدیک آن قرار دارد.

 صومعه سن فروتوزو، ملاقات مسیح در زیر آب

این مجسمه برنزی غول‌پیکر، که در اعماق دریا آرام گرفته است، مجسمه مسیح یا به‌قول ایتالیایی‌ها «کریستو دگلی ابیسی» (Cristo degli Abissi) است که محافظ ملوانان و غواصان است. اگر به غواصی علاقه دارید، شانس دیدن مجسمه مسیح را از دست ندهید. هر سال در ماه جولای (تیر)، یک راهپیمایی زیر آب به سمت مجسمه برگزار می‌شود تا طبق یک آیین کهن، یک «تاج گل لورل» (Laurel) روی سر مجسمه قرار گیرد. تاج گل لورل که از برگ بو درست می‌شود، در بین اروپایی‌ها نماد قدرت است.

 مجسمه مسیح یا به‌قول ایتالیایی‌ها «کریستو دگلی ابیسی» (Cristo degli Abissi)

۵. منطقه حفاظت شده دریایی پورتوفینو و تفریحات آبی

«منطقه حفاظت شده دریایی پورتوفینو» (Portofino Marine Protected Area) بین سه منطقه کاموگلی، سانتا مارگریتا لیگور و پورتوفینو قرار دارد و در برخی نقاط نیز ورود به داخل آب ممنوع است. اگر به جهان زیر آب علاقه دارید، آب‌های سبز و شفاف پورتوفینو بهترین گزینه برای بازدید است. این منطقه حفاظت‌شده دریایی، ۲۰ نقطه برای غواصی دارد و آژانس‌های غواصی متعددی هم تورهای غواصی برگزار می‌کنند و هم ابزار لازم برای گردشگران را فراهم می‌کنند.

اگر به شنا علاقه دارید، باید بدانید که این منطقه حفاظت‌شده است و شنا فقط در برخی مناطق خاصی مجاز است. بخش‌هایی از خط ساحلی نیز بسیار ناهموار و شیب‌دار است. برای قایق‌سواری نیز محدودیت‌هایی وجود دارد و نمی‌توانید در نزدیکی برخی از خطوط ساحلی قایق‌سواری کنید.

منطقه حفاظت شده دریایی پورتوفینو و تفریحات آبی

۶. پارک منطقه ای پورتوفینو و مسیرهای جادویی پیاده روی

بازدید از پورتوفینو بدون قدم‌زدن در آن قطعا کامل نخواهد شد. اگر سری به «پارک منطقه‌ای پورتوفینو» (Portofino Regional Park) بزنید، چندین مسیر پیاده‌روی خوب هم در امتداد ساحل و هم در فضای داخل پارک، پیدا خواهید کرد که مناظر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. قسمت شمالی این پارک با انبوه درختان متنوع پوشیده شده است ولی اگر سری به قسمت جنوبی بزنید، گل‌های وحشی، بوته‌ها و علفزارها غافلگیرتان خواهد کرد. درخت‌های زیتون، باغ‌ها و باغستان‌های متعدد هم از دیگر بخش‌های این پارک است که حتما ارزش دیدن دارد.

 پارک منطقه ای پورتوفینو و مسیرهای جادویی پیاده روی

۷. موزه روباز پورتوفینو، ملاقات با بزرگ‌ترین مجسمه‌سازان جهان

«موزه روباز مجسمه‌های پورتوفینو» (Museo del Parco) جایی است که می‌توانید آثار هنری برخی از مشهورترین مجسمه‌سازان معروف ایتالیایی مثل «آلبرتو بوری» (Alberto Burri)، «پیترو کانساگرا» (Pietro Consagra)، «من ری» (Man Ray) و «آرماند» (Arman) را تحسین کنید. در حالی که سرگرم تماشای مجسمه‌ها هستید، می‌توانید از باغ‌های تراس‌دار اطراف به تماشای چشم‌اندازی زیبا از پورتوفینو بنشینید.

 موزه روباز پورتوفینو، ملاقات با بزرگ ترین مجسمه سازان جهان

۸. کلیسای سن مارتینو، تماشای یک معماری باشکوه

اجازه ندهید ظاهر کوچک و معمولی «کلیسای سن مارتینو» (Chiesa di San Martino) از دیدن این جاذبه زیبا منصرف‌تان کند. فضای داخلی این کلیسا با تزئینات طلایی و پر از جزئیات، آن‌قدر زیبا است که حسابی سرگرم‌تان می‌کند.

 کلیسای سن مارتینو، تماشای یک معماری باشکوه

تفریحات آبی هیجان‌انگیز پورتوفینو

علاوه‌بر جاهای دیدنی پورتوفینو، این شبه‌جزیره یکی از بهترین نقاط ایتالیا برای تجربه تفریحات آبی هیجان‌انگیز و یکی محبوب‌ترین مقاصد تابستانی منطقه ریویرا است. چه بخواهید کل تعطیلات خود را در اینجا بگذرانید و چه فقط چند روز در پورتوفینو توقف کنید، این شبه‌جزیره تورها و فعالیت‌های تفریحی آبی زیادی دارد که البته بیشتر آن‌ها باید از قبل رزرو شود.

اسنورکلینگ (Snorkeling)، پدل‌برد (Paddleboarding)، قایق‌سواری دور جزیره،  کاستیرینگ (Coasteering) یا همان شیرجه در آب از روی صخره‌، تور کایاک‌سواری، غواصی و شنا در منطقه حفاظت شده دریایی پورتوفینو، تور غواصی در «خلیج پاراگی» (Paraggi) و آفتاب‌گرفتن در سواحل، تنها برخی از تفریحات ساحلی و آبی پورتوفینو است که می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید.

تفریحات آبی هیجان انگیز پورتوفینو

جاهای دیدنی نزدیک پورتوفینو

پورتوفینو جاهای دیدنی زیادی دارد اما اگر دوست دارید بیشتر در این منطقه بمانید، می‌توانید به‌راحتی و ظرف مدت کوتاهی خودتان را به شهرها و روستاهای اطراف این شبه‌جزیره برسانید و از جاهای دیدنی آن‌ها نیز بازدید کنید. برخی از جاهای دیدنی نزدیک پورتوفینو عبارت است از:

جنوا، بزرگترین بندر دریایی ایتالیا

جنوا، پایتخت لیگوریا و یکی از بزرگ‌ترین بنادر ایتالیا است. این شهر زیبا که در قرن چهارم میلادی پایه‌گذاری شده، یکی از ارزان‌ترین شهرهای ایتالیا است که جاهای زیادی برای دیدن دارد. جنوا فاصله کوتاهی با پورتوفینو دارد، پس حتما وقت بگذارید و از کاوش در این شهر لذت ببرید. از جاذبه‌های تاریخی و معماری باشکوه تا باغ‌ها و پارک‌های زیبا، بازدید از موزه‌ها و آکواریوم، قدم‌زدن در بندر و چشیدن طعم‌های ایتالیایی ویژه جنوا، این شهر پیشنهادات زیادی دارد.

جنوا، بزرگترین بندر دریایی ایتالیا

سینکو تره، تجربه یک مسیر رویایی

مسیر معروف «سینکو تره» (Cinque Terre) یا «پنج سرزمین» (The Five Lands) یکی از محبوب‌ترین تجربه‌ها در منطقه ریویرا است. این مسیر در فاصله ۹۰ کیلومتری پورتوفینو قرار دارد و می‌توانید ظرف دو ساعت با قطار، با خرید یک بلیط ۵ یورویی، به این منطقه برسید. سینکو تره در مجموع از ۵ روستای ماهگیری زیبا با چشم‌اندازهای رویایی تشکیل شده است که تا چند سال پیش همه این روستاها، یک روستای واحد محسوب می‌شدند.

تورهای قایق خصوصی یک روزه به مقصد سینکو تره دیگر گزینه برای سفر به این منطقه است؛ این قایق‌ها در هر ۵ روستا توقف می‌کنند و می‌توانید ناهار را در یک رستوران محلی زیبا صرف کنید.

سینکو تره، تجربه یک مسیر رویایی

خلیج پاراگی، لذت تماشای آب‌های آیینه‌ای

خلیج پاراگی نزدیک‌ترین ساحل شنی به پورتوفینو است. این خلیج به‌ داشتن آب‌های آبی شفاف شهره است و همین زیبایی هم پای نام‌های مشهوری، مثل موسس برند دولچه و گابانا، را به این شهر کشانده است. علاوه‌بر ساحل عمومی، خلیج پاراگی چند کلاب ساحلی خصوصی نیز دارد.

خلیج پاراگی، لذت تماشای آب های آیینه ای

کاموگلی، یک دهکده ماهیگیری ارزان و زیبا

کاموگلی سال‌ها یک دهکده ماهیگیری بود، اما حالا یک تفرجگاه توریستی است که در ساحل لیگوریا و در نزدیکی پورتوفینو قرار گرفته است. همین نزدیکی ساحل باعث شده کاموگلی گزینه‌ای عالی برای گردشگران باشد. همچنین اگر هتل‌ها و اقامتگاه‌های پورتوفینو گران است، می‌توانید در کاموگلی اقامت کنید؛ این دهکده زیبا، هتل‌ها و ریزورت‌های متعددی دارد که قیمت‌های مناسبت‌تری ارائه می‌دهند. می‌توانید با پرداخت ۳ یورو، بلیط اتوبوس شماره ۸۸۲ از مبدا پورتوفینو را تهیه کنید که همیشه یک توقف در کاموگلی دارد؛ یا با پرداخت ۲۵ یورو، با تاکسی خودتان را از پورتوفینو به کاموگلی برسانید.

کاموگلی ، یک دهکده ماهیگیری ارزان و زیبا

سانتا مارگریتا لیگور، میزبانی به سبک یک شهر بندری زیبا

سانتا مارگریتا لیگور، نزدیک‌ترین شهر، ایستگاه راه‌آهن و بندر به مقصد پورتوفینو است. ساختمان‌های رنگارنگ، ساحلی زیبا، یک قلعه باستانی و چندین کافه و رستوران غذاهای دریایی با چشم‌اندازی زیبا، تنها برخی از جاذبه‌های شهر کوچک بندری سانتا مارگریتا لیگور است. اتوبوس ۸۸۲ را به‌خاطر دارید؟ این اتوبوس در سانتا مارگریتا لیگور هم توقف می‌کند و هزینه بلیط آن تنها ۲ یورو است. تاکسی‌ها هم با ۱۵ یورو شما را از پورتوفینو به این شهر بندری می‌رسانند.

سانتا مارگریتا لیگور، میزبانی به سبک یک شهر بندری زیبا

پورتوفینو کجاست؟

بیایید کمی با این شهر آشنا شویم. برای دیدن «پورتوفینو» (Portofino) باید ابتدا خودتان را به «ریویرا» (Riviera) واقع در شمال‌غربی ایتالیا برسانید. ریویرای ایتالیا، به یک نوار ساحلی زیبا و وسیع گفته می‌شود که در منطقه «لیگوریا» (Liguria) و در مجاورت دریای لیگوریا قرار گرفته است و تا مرز ایتالیا و فرانسه امتداد دارد؛ برای همین می‌گوییم ریویرای ایتالیا تا آن را با ریویرای فرانسه اشتباه نگیرید. شهر ساحلی کوچک پورتوفینو، درست در شرق شهر «جنوا» (Genoa)، مرکز منطقه لیگوریا، و در شبه‌جزیره‌ای در «خلیج تیگولیو» (Tigullio Golf) قرار گرفته است؛ جایی‌که گویی قلب تپنده ریویرا است.

پورتوفینو کجاست؟

وقتی برای نخستین‌بار چشم‌تان به پورتوفینو بیفتد، یک شهر ساحلی زیبا با یک بندر هلالی نظرتان را جلب خواهد کرد که با انبوه باغ‌های زیتون و البته تاکستان‌های وسیع درست مثل یک تکه زمرد در ساحل آرام گرفته است. به چشم‌انداز زیبای این شهر کارت‌پستالی، خانه‌های رنگارنگ زرد، سبز و آبی را اضافه کنید، که اصلا معلوم نیست چطور آن‌همه تا لب ساحل نزدیک شده است. همین زیبایی سبب شده که شهر کوچک و زیبای پورتوفینو همیشه بین سلبریتی‌ها محبوب باشد؛ اینجا همان شهری است که «ریچارد برتون» (Richard Burton) از «الیزابت تیلور» (Elizabeth Taylor) خواستگاری کرد!

اگر نگاهی به تاریخ این منطقه بیندازید، از نحوه شکل‌گیری شهر ساحلی پورتوفینو اطلاعات چندانی در دست نیست اما «پلینی» (Plinius)، مورخ معروف رم باستان، از این شهر با نام «پورتوس دلفینی» (Portus Delphini)، به‌معناری «بندر دلفین‌ها» یاد کرده است. سال ۱۴۰۰ میلادی بود که پیروان فرقه «بندیکتن» (Benedictine) یک صومعه در این شهر بندری ساختند؛ اما با یورش های مکرر دزدان دریایی، آن‌ها این شهر زیبا را در دهه ۱۵۰۰ میلادی ترک کردند. این صومعه حالا تبدیل به یک هتل شده است. 

پورتوفینو کجاست؟

ساختمان صومعه تا سال ۱۸۰۰ میلادی خالی ماند تا اینکه یک خانواده اروپایی آن را به‌عنوان یک ویلای تابستانی بازسازی کرد. در دهه ۱۸۵۰ میلادی، کم‌کم پورتوفینو بین اشراف بریتانیایی محبوب شد؛ چراکه آن‌ها فکر می‌کردند پیکر «سنت جورج» (St. George)، قدیس حامی انگلستان، در کلیسای این منطقه آرمیده است. امروزه تنها ۵۰۰ نفر، اعم از خانواده‌های ماهی‌گیران، صاحبان مغازه، افرادی که هتل یا رستوران دارند و تعدادی از کارگران جنوا، در پورتوفینو زندگی می‌کنند. اگر کمی در شهر قدم بزنید، سالمندانی را خواهید دید که در آستانه در خانه‌شان نشسته‌اند، زنانی که مشغول بافتن تور ماهیگیری هستند و مردانی که به دریا خیره شده‌اند.

پورتوفینو کجاست؟

راه‌های رسیدن به پورتوفینو

شاید این سوال برای‌تان پیش آمده است که چطور باید خودتان را به شبه‌جزیره پورتوفینو برسانید. راه‌های زیادی برای رفتن به این شهر ساحلی زیبا وجود دارد. اگر با هواپیما سفر می‌کنید، پورتوفینو در فاصله ۴۵ کیلومتری شرق فرودگاه بین‌المللی جنوا قرار دارد و با یک رانندگی یک ساعته می‌توانید به پورتوفینو برسید. شرکت‌های کرایه خودرو متعددی در این منطقه فعال‌اند که می‌توانید به‌صورت اینترنتی از آن‌ها یک خودرو کرایه کنید. اگر دوست ندارید رانندگی کنید، می‌توانید یکی از تورهای اتوبوسی از جنوا به پورتوفینو را رزرو کنید. فرودگاه میلان در فاصله ۲۲۰ کیلومتری، فرودگاه فلورانس در فاصله ۲۰۶ کیلومتری و فرودگاه تورین در فاصله ۲۳۰ کیلومتری پورتوفینو قرار دارند.

راه های رسیدن به پورتوفینو

اگر هم قرار است با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی سفر کنید، راحت‌ترین راه قطار «جنوا» به «سانتا مارگریتا لیگور» است. مدت زمان سفر با این قطار ۴۵ دقیقه و بلیط آن ۳ یورو است؛ این ایستگاه قطار تنها ۵ کیلومتر با پورتوفینو فاصله دارد و از ایستگاه قطار نیز می‌توانید با اتوبوس یا قایق خود را به پورتوفینو برسانید؛ یک ایستگاه اتوبوس به‌ مقصد پورتوفینو درست بیرون ایستگاه سانتا مارگریتا قرار دارد.

یکی از هیجان‌انگیزترین راه‌ها برای رسیدن به پورتوفینو، قایق‌ یا یات‌های تفریحی (Yacht) است. در طول فصل تابستان، هر روز یک قایق مستقیم از جنوا به پورتوفینو حرکت می‌کند. همچنین در همه روزهای سال قایق‌های متعددی در سانتا مارگریتا لیگور توقف می‌کنند که می‌توانید از آن‌جا به‌راحتی به پورتوفینو بروید. از اواخر بهار تا اوایل پاییز هم کشتی‌های زیادی از سانتا مارگریتا لیگور، راپالو (Rapallo) و کاموگلی به پورتوفینو می‌روند.

راه های رسیدن به پورتوفینو

بهترین زمان سفر به پورتوفینو

اگر نگرانید بهترین زمان سفر به این شهر زیبا و دیدن جاهای دیدنی پورتوفینو چه زمانی است، باید بدانید خوشبختانه دمای هوای پورتوفینو در طول سال متوسط است؛ یعنی نه‌ خیلی گرم است و نه‌ خیلی سرد. تابستان توریستی‌ترین فصل پورتوفینو است که البته کمی گرم است. میانگین دما در تیر و مرداد ۲۹ درجه بوده و در شهریور به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آب‌وهوای بهار و پاییز پورتوفینو نیز بسیار دلپذیر است؛ کمترین دمای هوا در فروردین تا ۱۷ درجه، در اردیبهشت تا ۲۳ درجه و در ماه خرداد تا ۲۶ درجه می‌رسد.

بهترین زمان سفر به پورتوفینو

با نزدیک‌شدن به پاییز، در مهر ماه، میانگین هوا به ۲۰ درجه و در آبان و آذر ماه، به ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. دمای هوا در زمستان هم معمولا به کمتر از ۵ درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد. از ماه سپتامبر (شهریور) دوره پرباران پورتوفینو آغاز می‌شود که تا نیمه اول ژانویه (دی) ادامه پیدا می‌کند. در ماه‌ نوامبر (آبان) که پرباران‌ترین ماه سال است، به‌طور متوسط ۶ روز در هفته باران می‌بارد؛ بنابراین حتما قبل از سفر آب‌هوای این مقصد ساحلی را چک کنید.

بهترین زمان سفر به پورتوفینو

اما بهترین زمان برای سفر به پورتوفینو فصل‌های بهار و پاییز است؛ در طول فصل تابستان، به‌ویژه در تعطیلات آخر هفته، این شهر کوچک مملو از گردشگر است و در فصل زمستان هم ممکن است برای انجام فعالیت‌های تفریحی و آبی در این شبه‌جزیره، هوا کمی سرد باشد.

بهترین زمان سفر به پورتوفینو

پرسش‌های متداول

جاهای دیدنی پورتوفینو کجاست؟
میدان مرکزی پورتوفینو، قلعه کاستلو براون، کلیسای سن جیورجیو، فانوس دریایی فارو، صومعه سن فروتوزو و مجسمه برنزی کریستو دگلی ابیسی از جمله جاهای دیدنی پورتوفینو است.
بهترین زمان سفر به پورتوفینو چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به پورتوفینو فصل‌ بهار و و اوایل فصل پاییز است. فصل تابستان، اوج گردشگری این شبه‌جزیره است و پورتوفینو مملو از گردشگران است. در فصل زمستان نیز هوا برای تجربه تفریحات ساحلی سرد است و اغلب روزهای سال بارانی است.
رقیه عینلو رقیه عینلو
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}