بهترین زمان سفر به ژاپن، سرزمین خورشید تابان

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/6/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین زمان سفر به ژاپن محدود به زمان خاصی از سال نمی‌شود و شما در تمام طول سال می‌توانید از زیبایی‌های منحصربه‌فرد این کشور لذت ببرید.

تور اروپا

ژاپن، کشوری پیشرفته با تاریخی غنی و جاذبه‌های گردشگری متنوع است. کشوری واقع در آسیای شرقی و نواحی شمال غربی اقیانوس آرام که آن را سرزمین خورشید تابان هم می‌نامند. کشوری که بسیاری از جهانیان آن را با نمایش خیره‌کننده شکوفه‌های گیلاس می‌شناسند. جاهای دیدنی ژاپن از مکان‌های تاریخی تا طبیعتی رویایی را شامل می‌شوند که در فصول مختلف سال تصویری متفاوت را به نمایش می‌گذارند. از این رو برای سفری خاطره‌انگیز، توصیه می‌شود بهترین زمان سفر به ژاپن را بررسی کنید. موضوعی که به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر مسافر تور ژاپن هستید، برای بررسی وضعیت آب‌وهوایی ژاپن در ماه‌های مختلف سال، بهترین زمان بازدید از شهرهای معروف آن و وضعیت شلوغی این کشور در طول سال، با این مطلب همراه شوید.

فهرست مطالب

بهترین زمان سفر به ژاپن بر اساس ماه‌های مختلف سال

ژاپن کشوری چهار فصل است و سفر به آن محدود به زمان خاصی از سال نمی‌شود. شما در تمامی طول سال می‌توانید از زیبایی‌های منحصربه‌فرد این کشور لذت ببرید و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. با این حال میزان بارش باران، دمای هوا و وضعیت جوی در ماه‌های مختلف سال کمی متفاوت است که در ادامه به تفکیک هر ماه، به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین زمان سفر به ژاپن بر اساس ماه های مختلف سال

سفر به ژاپن در ژانویه

فصل زمستان و ماه ژانویه (ماه دی) که همزمان با آغاز سال نو میلادی است، یکی از محبوب‌ترین فصل‌ها برای سفر به ژاپن محسوب می‌شود. کشور ژاپن در این زمان از سال میزبان پروازهای داخلی و خارجی بسیاری است؛ چراکه تعداد زیادی از گردشگران برای شرکت در جشن‌های سال نو میلادی به این نقطه از دنیا سفر می‌کنند. کافه و رستوران‌ها معمولا در روزهای سال نو به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما برای حداقل یک روز در روزهای ۲۹ دسامبر تا ۴ ژانویه تعطیل هستند.

پایان یافتن تعطیلات سال نو و رسیدن به هفته‌های باقیمانده ماه ژانویه از بهترین زمان سفر به ژاپن محسوب می‌شود. هوا گرم و خشک است و شهرها معمولا خالی از گردشگر می‌شود. با این حال با نزدیک شدن به سال نو چینی که در روزهای پایانی ژانویه و اوایل فوریه است، تعداد گردشگران و مسافران کمی افزایش می‌یابد. در بخش‌های شمالی ژاپن و در امتداد سواحل دریا میزان بارش برف و باران زیاد است و بهترین نقطه از ژاپن برای انجام ورزش‌های زمستانی به شمار می‌آید. با وجود نکات مثبت سفر به ژاپن در ماه ژانویه، کوتاه بودن روزها را شاید تنها نکته منفی آن باید در نظر گرفت.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۸- تا ۵ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۱- تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ژانویه

سفر به ژاپن در ماه فوریه

وضعیت جوی ژاپن در ماه فوریه (بهمن) شبیه به ژانویه است. آب‌وهوا گرم و خشک و روزها کوتاه است؛ به طوری‌که در شهر توکیو آفتاب در ساعت ۵:۳۰ غروب خواهد کرد. هفته‌های ابتدایی فوریه همزمان با آغاز سال نو چینی است و به همین دلیل، شهرهای کشور شاهد افزایش جمعیت گردشگران خواهد بود. اما در ادامه روزهای ماه از شلوغی شهرها و جاذبه‌های گردشگری کاسته شده و روزهایی مناسب برای سفر به ژاپن محسوب می‌شود.

اگر در سفر خود به این کشور در فصل زمستان به دنبال انجام تفریحات زمستانی هستید، به شمال ژاپن و سواحل دریا سفر کنید. در این مناطق برف فراوانی می‌بارد و بهترین زمان برای ورزش‌های زمستانی و لذت بردن از مناظر سفیدپوش و جذاب زمستانه است. روستای «شیراکاوا» (Shirakawa) با کلبه‌های پوشیده از برف و طبیعتی سفیدپوش یکی از بهترین نقاط ژاپن برای اقامت در زمستان است.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۷- تا ۵ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۲ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه فوریه

سفر به ژاپن در ماه مارس

در ماه مارس (اسفند) کشور ژاپن به آرامی برای ورود به فصل بهار آماده می‌شود. طبیعت چهره دیگری به خود می‌گیرد و خبر از آغاز بهار می‌دهند. از میزان سردی و خشکی هوا کاسته شده و هوایی مطبوع شهر را فرامی‌گیرد. روزهای پایانی ماه مارس هم بهترین زمان سفر به ژاپن برای تماشای نمایش معروف و خیره‌کننده شکوفه‌های گیلاس خواهد بود.

با این حال، مناطق شمالی ژاپن در این زمان از سال همچنان شاهد بارش برف است و انتخاب مناسبی برای تفریحات زمستانی محسوب می‌شود. نیمه دوم ماه اسفند به علت شروع تعطیلات بهاری مدارس، سفرهای داخلی ژاپن افزایش یافته و شهرها کمی شلوغ می‌شود.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۴- تا ۸ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۴ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه مارس

سفر به ژاپن در ماه آوریل

بهترین زمان برای سفر به ژاپن و تماشای اوج روزهای درخشان و زیبای شکوفه‌های گیلاس، ماه آوریل (فروردین) است. روزهایی بهاری با آب‌وهوایی مطبوع و معتدل که گشت‌وگذار در جاهای دیدنی ژاپن را لذت‌بخش می‌کند. میزان بارش برف و باران کمتر از فصل زمستان است و تعداد گردشگران بیشتری در کشور حضور دارند. به دلیل شروع تعطیلات بهاری مدارس، سفرهای داخلی هم افزایش می‌یابد.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۳ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه آوریل

سفر به ژاپن در ماه می

۲۹ آوریل تا ۵ ماه می (اردیبهشت) به هفته طلایی (Golden Week) در ژاپن معروف است. تعطیلات عمومی که محبوب‌ترین روزهای سال برای مردمان محلی است در این بازه زمانی بوده و به همین دلیل، این کشور روزهایی شلوغ و مملو از گردشگر را در این هفته سپری می‌کند. زمانی که هفته طلایی به پایان می‌رسد، روزهای باقی‌مانده از ماه می را می‌‌توان بهترین زمان سفر به ژاپن در نظرگرفت. طبیعت سرسبز و آب‌وهوا معتدل بوده ولی در مقابل، جاذبه‌های گردشگری ژاپن مملو از گردشگر است.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۸ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۱۷ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه می

سفر به ژاپن در ماه ژوئن

ماه ژوئن (خرداد) آغاز فصل باران است. این موج بارش را در ژاپن «تسویو» (Tsuyu) می‌نامند که در بسیاری از شهرهای این کشور دیده می‌شود. جزایر هوکایدو (Hokkaido) تنها بخشی از ژاپن بوده که از تسویو در امان است. با این حال در این جزایر هم هوا ابری و روزهای آفتابی کمتر دیده می‌شود. مدت زمان روزهای بارانی و حجم بارش‌ها هم در سال‌های مختلف متفاوت است و مقدار ثابتی نیست.

با وجود بارش‌های فراوان در اکثر نقاط ژاپن، این کشور در ماه ژوئن هم می‌تواند مقصد جذابی برای سفر باشد. چشمه‌های آب گرم مانند «هاکون» (Hakone)‌ و استراحت‌گاه‌های اطراف آن و همچنین معابد جنگلی «کویاسان» (Koyasan) در هوای بارانی چشم‌اندازی تماشایی را به تصویر می‌کشند. استان اوکیناوا (Okinawa) از جمله مناطقی است که در روزهای پایانی ماه ژوئن و پایان فصل بارانی مقصد مناسبی برای تفریح و گشت‌وگذار خواهد بود.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۱۲ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۲۱ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه ژوئن

سفر به ژاپن در ماه جولای

نیمه اول ماه جولای (ماه تیر) زمان پایان یافتن فصل بارانی تسویو است. روزهایی که هوایی گرم و شرجی بر بسیاری از شهرهای ژاپن حاکم می‌شود. در این زمان از سال، شهرهای مرتفع و جزیره‌های هوکایدو مقصدی محبوب برای گردشگری خواهد بود.

ماه جولای شروع فصل تابستان بوده که زمانی برای برگزاری انواع جشنواره‌های محلی و آتش‌بازی است. کوه‌پیمایی در کوه‌های «فوجی» (Mount Fuji)، ماهیگیری و همچنین تفریحات ساحلی در استان اوکیناوا از دیگر کارهایی است که در سفر تابستانه به ژاپن می‌توانید انجام دهید. روزهای پایانی ماه جولای تا ماه آگوست زمان آغاز تعطیلات تابستانه مدارس بوده و به همین علت شهرها مملو از مسافران داخلی و گردشگران خارجی است.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۱۷ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۲۵ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه جولای

سفر به ژاپن در ماه آگوست

ماه آگوست (مرداد) را می‌توان بهترین زمان سفر به ژاپن برای طرفداران تفریحات تابستانه و فستیوال‌های مختلف محلی دانست. وضعیت جوی و شلوغی شهرها مانند ماه جولای است. هوا گرم و شرجی و ارتفاعات کشور، مانند جزایر هوکایدو، مقصد بهتری برای اقامت محسوب می‌شوند. اوبون (Obon)‌ یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های ژاپن است که به مدت ۳ روز در ماه آگوست برگزار می‌شود. ژاپن در این تاریخ روزهایی شلوغ و مملو از گردشگر را سپری می‌کند.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۱۹ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۲۶ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه آگوست

سفر به ژاپن در ماه سپتامبر

ماه سپتامبر (شهریور) زمان اوج طوفان‌های شدید در ژاپن است. طوفان‌هایی که معمولا نقاط ساحلی مانند اوکیناوا، کیوشو و شیکوکو را دربرمی‌گیرد و باعث بارش شدید باران در بسیاری از نقاط این کشور می‌شود. بارش‌ها پس از گذشت مدت کوتاهی پایان می‌یابد و روزهای پایانی سپتامبر آب‌وهوایی گرم و مرطوب بر ژاپن حاکم می‌شود. از نظر جمعیت و شلوغی، ماه سپتامبر روزهای خلوت‌تری را نسبت به ماه‌های گذشته خود سپری می‌کند.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۱۴ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۲۲ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه سپتامبر

سفر به ژاپن در ماه اکتبر

ماه اکتبر (مهر) و آغاز فصل پاییز بهترین زمان سفر به ژاپن برای عاشقان طبیعت است. از شدت گرما و رطوبت هوا به شکل محسوسی کاسته شده و طبیعت رنگ دیگری به خود می‌گیرد. تغییر چشم‌اندازهای طبیعت در ارتفاعات زودتر آغاز می‌شود.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۷ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه اکتبر

سفر به ژاپن در ماه نوامبر

نوامبر ( آبان) را هم می‌توان بهترین زمان برای سفر به ژاپن درنظر گرفت؛ چراکه آب‌وهوایی خشک و معتدل بر کشور حاکم است. گردشگران کمتری در شهر حضور دارند و طبیعتی پاییزی در اکثر شهرهای ژاپن خودنمایی می‌کند.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۱ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۸ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه نوامبر

سفر به ژاپن در ماه دسامبر

دسامبر (آذر) و هفته‌های پایانی فصل پاییز زمان مناسبی برای سفر به ژاپن است. وضعیت آب‌وهوایی خنک و خشک و همچنین تعداد گردشگران و مسافران داخلی کمتر از ماه‌های گذشته است. در مقابل، روزهای کوتاه (غروب خورشید در توکیو در حدود ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر است) و پوشش گیاهی بی‌جان و خشک از معایب سفر به ژاپن در پایان پاییز است. از تاریخ ۲۹ دسامبر برخی از جاذبه‌های گردشگری به مناسبت تعطیلات سال نو میلادی تعطیل می‌شوند. اما فصل اسکی و ورزش‌های زمستانی در ماه دسامبر به صورت جدی آغاز می‌شود.

  • میانگین دمای هوا در شب: ۲- تا ۵ درجه سانتی‌گراد
  • میانگین دمای هوا در روز: ۲ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد

سفر به ژاپن در ماه دسامبر

بهترین زمان سفر به ژاپن از نظر جمعیت گردشگران

فصل شکوفه‌های گیلاس که معروف به فصل «ساکورا» (Sakura Season) است، اواخر مارس تا ماه آوریل (اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت) را شامل می‌شود. این روزها یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها برای سفر به ژاپن است؛ چراکه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای تماشای این نمایش زیبا راهی ژاپن می‌شوند.

ژاپن در هفته طلایی هم که شامل چهار تعطیلی ملی این کشور است و روزهای ۲۹ آوریل تا ۵ می را شامل می‌شود، روزهایی شلوغ و مملو از گردشگر را سپری می‌کند. به همین دلیل اقامتگا‌ه‌ها، حمل‌ونقل عمومی و جاذبه‌های گردشگری شلوغ خواهد بود. از این رو، اگر در این تاریخ قصد سفر به ژاپن را دارید باید از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و رزروهایتان را انجام دهید. از اواسط نوامبر تا اواسط سپتامبر هم به دلیل طبیعت پاییزی جذاب، گردشگران بسیاری به ژاپن سفر می‌کنند و روزهای شلوغی انتطارتان را می‌کشد.

بهترین زمان سفر به ژاپن از نظر جمعیت گردشگران

ماه ژوئن (خرداد) که زمان آغاز فصل باران است تا روزهای میانی جولای (تیر) با وجود رطوبت و هوای بارانی، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به ژاپن است؛ چراکه شهرها و جاذبه‌های گردشگری خالی از گردشگر می‌شود. ماه ژانویه (دی) تا مارس (اسفند) نیز همزمان با آغاز تفریحات زمستانی از بهترین زمان برای سفر به ژاپن است؛ چراکه تعداد گردشگران کمتری به این کشور سفر می‌کنند. اما تعطیلات سال نو میلادی و سال نو چینی کمی شلوغ خواهد بود.

بهترین زمان سفر به ژاپن از نظر جمعیت گردشگران

بهترین زمان سفر به ژاپن از نظر وضعیت آب‌وهوا

ژاپن با وجود وسعت کمی که دارد، کشوری چهار فصل است و بخش‌های مختلف آن در طول سال آب‌وهوایی متفاوت را تجربه می‌کنند. در فصل زمستان در بخش‌های شمالی «هوکایدو» (Hokkaido) آب‌وهوایی سرد و در جزایر اوکیناوا (Okinawa) آب‌وهوایی گرمسیری حاکم است. ماه مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت) و همچنین سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) بهترین زمان برای سفر به ژاپن از نظر وضعیت آب‌وهوایی است. میزان بارش کم، آسمان صاف و هوا معتدل بوده و طبیعت زیبا در شهر نمایان می‌شود.

اگر با گرما و رطوبت هوا مشکلی ندارید، فصل تابستان زمان مناسبی برای سفر به ژاپن است. در این زمان از سال اقامت در شهرهای کوهستانی و نواحی شمالی مانند هوکایدو با آب‌وهوای خنک و مطبوع پیشنهاد می‌شود. مزرعه گل‌ها، پیاده‌روی، سوارکاری و دنیایی از تفریحات تابستانه در این نقطه از ژاپن انتظارتان را می‌کشد. در فصل زمستان هم نواحی شمالی هوکایدو مکانی عالی برای تجربه تفریحات زمستانه‌ای مانند اسکی و اسنوبرد (Snowboard) است.

بهترین زمان سفر به ژاپن از نظر وضعیت آب و هوا

ارزان‌ترین زمان سفر به ژاپن

به طور کلی، ژاپن یکی از مقصدهای گران‌قیمت برای سفر محسوب می‌شود. با این حال، در برخی از ماه‌های سال هزینه‌های سفر به این کشور کمتر از سایر ماه‌ها خواهد بود؛ به‌ویژه اگر کمی زودتر از تاریخ سفر خود به دنبال رزرو محل اقامت و بلیط بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور باشید. ماه‌های ژانویه تا مارس می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به ژاپن از نظر هزینه باشد؛ البته درنظر بگیرید که در تعطیلات سال نو قیمت‌ها افزایش می‌یابد و باید زمان دیگری از این فصل را برای سفری مقرون‌به‌صرفه انتخاب کنید.

ارزان ترین زمان سفر به ژاپن

در پایان روزهای ماه مارس و آغاز ماه آوریل با شروع فصل شکوفه‌های گیلاس هزینه‌های سفر به ژاپن افزایش می‌یابد. این وضعیت تا فصل تابستان ادامه دارد. در نهایت، با در نظر گرفتن وضعیت تمامی ماه‌های سال، سپتامبر یا اکتبر بهترین زمان سفر به ژاپن از نظر کاهش هزینه‌های سفر است.

ارزان ترین زمان سفر به ژاپن

بهترین زمان سفر به ژاپن برای بازدید از شکوفه‌های گیلاس

شکوفه‌های گیلاس یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین دیدنی‌های ژاپن است که هر ساله گردشگران بسیاری را به این کشور جذب می‌کند. اگر برنامه‌ریزی سفر خود را با زمان اوج شکوفه‌های گیلاس هماهنگ می‌کنید، درنظر داشته باشید که زمان شکوفایی این درختان هر ساله با توجه به آب‌وهوا متغیر است. معمولا از روزهای ابتدایی ژانویه و از بخش‌های جنوبی ژاپن شکوفه‌دهی درختان گیلاس آغاز شده و به آرامی راهی بخش‌های شمالی این کشور می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از شکوفه‌های گیلاس در شهرهای کیوتو، توکیو و شهرهای اطراف آن هفته‌های پایانی ماه مارس (اسفند) تا هفته‌های اول ماه آوریل (فروردین) است. در مناطق شمالی مانند شهر ساپورو (Sapporo) برای دیدن این شکوفه‌های جذاب باید تا ماه می (اردیبهشت) صبر کنید.

بهترین زمان سفر به ژاپن برای بازدید از شکوفه های گیلاس

بهترین زمان سفر به ژاپن برای عاشقان غذاهای ژاپنی

شاید توجه به زمان سفر برای تجربه غذاهای یک کشور، تیتر عجیبی به نظر رسد! اما واقعیت این است که اگرچه در تمام طول سال می‌توانید دنیایی از غذاهای لذیذ را در ژاپن بچشید، اما برخی از غذاهای این کشور که از محبوبیت بالایی هم برخوردار هستند، به‌صورت فصلی و با توجه به مواد اولیه مخصوص آن فصل عرضه می‌شوند.

اگر در تابستان به ژاپن سفر می‌کنید، غذاهایی مانند رشته فرنگی خنک (Cool Sōmen Noodles)، کاکیگوری (Kakigōri Shaved Ice) و اوناگی (Unagi) که نوعی مارماهی است، می‌توانند انتخاب خوبی برای چشیدن طعم غذاهای تابستانی ژاپنی باشند. غذاهای حاوی قارچ ماتسوتاکه (Matsutake)، سیب‌زمینی شیرین و سانما (Sanma)‌ که نوعی ماهی است، از جمله غذاهای معروف پاییزی هستند. در فصل زمستان غذاهای گرم حاوی مرکبات و بهار هم زمان سرو غذاهایی با ماهی و همچنین کیک برنجی معروف ساکورا موچی (Sakura mochi) است.

بهترین زمان سفر به ژاپن برای عاشقان غذاهای ژاپنی

پرسش‌های متداول

بهترین زمان سفر به ژاپن چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به ژاپن ماه‌های اسفند تا اردیبهشت و همچنین ماه‌های شهریور تا آبان با آب‌وهوایی مطلوب و طبیعتی چشم‌نواز است.
ارزان‌ترین زمان سفر به ژاپن چه زمانی است؟
ماه‌های دی تا اسفند به غیر از روزهای تعطیلات سال نو میلادی، ارزان‌ترین زمان سفر به ژاپن محسوب می‌شود.
ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}