بهترین جاهای دیدنی کیوتو که ارزش وقت گذاشتن دارند!

رقیه عینلو
  • رقیه عینلو
  • 1403/6/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی کیوتو، پایتخت فرهنگی ژاپن، با آثار تاریخی، فرهنگ غذایی خاص و طبیعتی رویایی، هر گردشگری را عاشق زیبایی های خود می کند.

تور اروپا

کیوتو یکی از معروف‌ترین شهرهای کشور ژاپن است که روزگاری پایتخت این کشور هم بود. یکی از ده شهر بزرگ ژاپن که ترکیبی از سنت و مدرنیته دارد. از این رو، کیوتو یکی از مهم‌ترین شهرهایی است که در سفر با تور ژاپن باید از آن دیدن کنید. در گذشته، کیوتو ویرانی‌های بسیاری را به واسطه جنگ و آتش‌سوزی تجربه کرد، اما امروزه به عنوان پایتخت باستانی ژاپن مملو از بناهای تاریخی، معبدهای باستانی و قصرهای پادشاهان، عبادتگاه‌های متعدد، موزه‌های تاریخی و طبیعتی دل‌انگیز است. با ما همراه شوید تا در سفر به پایتخت فرهنگی و باستانی ژاپن با بهترین جاهای دیدنی کیوتو آشنا شویم.

فهرست جاهای دیدنی کیوتو

۱. موزه نینجا و سامورایی

موزه نینجا و سامورایی (Samurai and Ninja Museum) یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی کیوتو بوده که باید از آن دیدن کنید. در این موزه، زره‌های سامورایی، سلاح‌های جنگی متعلق به این گروه، لباس‌های نینجا و بسیاری از آثار متعلق به این دوران به نمایش گذاشته شده‌اند. تجربه‌ای بی‌نظیر که برای افرادی در تمامی سنین از کودکان تا بزرگسالان لذت‌بخش خواهد بود. با تهیه بلیط این موزه و همراه شدن با تورهایی که به زبان انگلیسی هم است، می‌توانید به تماشای نمایش‌های سامورایی بنشینید، لباس‌های نینجا را به تن کنید و درس‌های مرتبط با نینجا و سامورایی را آموزش ببینید. یکی از تجربه‌های هیجان‌انگیزی که در این موزه می‌توانید داشته باشید، استفاده از شمشیر سامورایی واقعی است! ساعت بازدید از موزه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ غروب است.

سفر به دنیای سامورایی ها در موزه نینجا و سامورایی

۲. معبد فوشیمی ایناری

معبد فوشیمی ایناری (Fushimi Inari-Taisha) یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی کیوتو است که سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است. زیارتگاهی در میان کوه و درخت‌های سرسبز فراوان که با راهروهای طولانی و مملو از ستون‌های قرمزرنگ خود شناخته می‌شود. این راهرو که در حدود چهار کیلومتر است، دارای ستون‌هایی به رنگ قرمز است که آن را «توری» (Senbon Torii) می‌نامند. معبد فوشیمی که از قرن هشتم به معبد خدایان برنج معروف شده‌است، دارای پنج زیارتگاه درون خود است. یکی از نکات جالب این معبد، وجود صدها مجسمه روباه سنگی بوده که آن را «ایناری» می‌نامند و در باور ژاپنی‌ها این مجسمه‌ها پیام‌آوران خدای برنج هستند. برای بازدید از معبد فوشیمی ایناری و در امان ماندن از شلوغی گردشگران، پیشنهاد می‌شود صبح زود که معمولا افراد کمی در معبد حضور دارند، بروید.

قدم زدن در راهروهای طولانی معبد فوشیمی ایناری

۳.معبد طلایی کینکاکوجی

معبد کینکاکوجی (The Kinkaku-ji Temple) یکی از زیباترین معبدهای ژاپن است. سازه‌ای پوشیده از طلا که هر گردشگری را غرق در نمای زیبا و خیره‌کننده خود می‌کند. ساختمان کینکاکوجی که آن را «عمارت طلایی» هم می‌نامند، برای اولین‌بار در سال ۱۳۹۷ بنا شده‌است اما از سال ۱۹۵۵ به یک معبد تبدیل شد. از ویژگی‌های جذاب این معبد، پوشش دو طبقه بالا با ورقه‌هایی از طلا است. باغ سرسبز اطراف معبد و انعکاس تصویر طلایی معبد در حوضی که این سازه را احاطه کرده، باعث شده کینکاکوجی در تمامی روزهای سال مملو از بازدیدکننده باشد. ساعت بازدید از معبد همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است.

 تجربه سورئال در معبد طلایی کینکاکوجی

۴. معبد چوبی کیومیزو درا

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیوتو که همواره مملو از گردشگران فراوانی است، معبد کیومیزو درا (Kiyomizu-dera Temple) نام دارد. این بنا که در دامنه کوه‌ها در شرق کیوتو واقع شده‌است، معبدی در میان کوه و جنگل بوده که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از شهر دارد و مکان مناسبی برای عکس‌های یادگاری است. یکی از ویژگی‌های جالب این معبد، چگونگی ساخت آن است؛ گغته‌ها حاکی از این است که در ساخت سالن اصلی این بنا که تماما چوب بوده، هیچ میخ یا تکه فلزی به کار نرفته است. در پشت سالن اصلی معبد کیومیزو درا هم زیارتگاهی واقع شده‌است که به خدای عشق اهدا شده‌است. در مسیر رسیدن به این معبد هم غذاخوری‌های مختلف، چای‌خانه‌های سنتی و غرفه‌های فروش سوغاتی‌های ژاپنی قرار دارد. ساعت بازدید از معبد همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶ غروب است.

معبد چوبی کیومیزودرا بر فراز شهر کیوتو

۵. قلعه نیجو 

قلعه نیجو (Nijo Castle) یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های کیوتو است که در شروع «دوره اِدو» در سال ۱۶۰۳ بنا شد. این قلعه تا سال ۱۸۶۷ که پایان دوره ادو محسوب می‌شود، اقامتگاه شوگونات توکوگاوا بود. این بنا در زمانی ساخته شد که ژاپن در حال جنگ نبود و روزهای آرامی را سپری می‌کرد؛ به همین علت معماری قلعه نیجو شبیه به یک معبد بوده و آثاری از محل دیدبانی و نگهبانی ندارد. در سال ۱۹۹۴ این قلعه در فهرست جهانی میراث یونسکو ثبت شد. ساعت بازدید از قلعه: همه روزه از ساعت ۸:۴۵ صبح تا ۵ بعدازظهر است.

قلعه نیجو و نمایشی از قدرت امپراتوری ژاپن

۶. معبد سانجوسانگن دو

معبد سانجوسانگن دو (Sanjusangendo) یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی کیوتو بوده که در بخش شرقی این شهر واقع شده‌است. معبدی که در سال ۱۱۶۴ به در خواست امپراتور وقت، گو-شیراکاوا، ساخته شده اما در سال ۱۲۴۹ بر اثر حادثه آتش‌سوزی، ویران شد. سپس در سال ۱۲۶۶ مورد بازسازی قرار گرفت. یکی از ویژگی‌های جالب معبد سانجوسانگن دو، وجود ۱۰۰۱ مجسمه چوبی بودایی در تالار چوبی طولانی و عظیم آن است که مجسمه «خدای بخشش» (Kannon) مهم‌ترین مجسمه آن محسوب می‌شود. این مجسمه‌ها با شکل و شمایل متفاوت و گوناگونی که دارند، جلوه بصری زیبایی را در معبد سانجوسانگن دو خلق کرده‌اند. ساعت بازدید از معبد: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر است.

معبد خدای بخشش، سانجوسانگندو

۷. کاخ سلطنتی کیوتو

زمانی که کیوتو پایتخت ژاپن بود، کاخ سلطنتی (The Kyoto Imperial Palace) محل اقامت پادشاهان وقت ژاپن محسوب می‌شد. این کاخ در پارک بزرگ و زیبای کیوتو گیون و در مرکز شهر واقع شده‌است. کاخ سلطنتی در سال ۱۸۵۵ بنا شده و هنوز هم گاهی برخی از مراسمات دولتی و سیاسی در این محل برگزار می‌شود. برای کشف بهتر این کاخ می‌توانید با تورهای انگلیسی‌زبانی که معمولا از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر حضور دارند، همراه شوید. کاخ سلطنتی نزدیک به قلعه نیجو واقع شده‌است و پس از حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی از قلعه به کاخ سلطنتی می‌رسید. ساعت بازدید از کاخ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است.

 بازدید از کاخ سلطنتی کیوتو، اقامتگاه پادشاهان ژاپن

۸. معبد انریاکوجی

معبد انریاکوجی (Enryaku-ji) واقع در رشته کوه‌های شمال شرقی کیوتو با نام هیزان (Hiei-zan)، از معابد مهم این شهر است. مجموعه‌ای از چندین معبد و جنگل‌های انبوه که این محل را به یکی از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی کیوتو برای دوری از هیاهوی شهری و تجربه لحظاتی آرامش‌بخش تبدیل می‌کند. این بنا در سال ۷۸۸ ساخته شده اما از قرن هشتم به عنوان معبد و مکانی باارزش در میان مردم شناخته شد.

مجموعه معبدهای انریاکوجی به سه بخش مهم تقسیم می‌شود: «توتو» (Tōtō) در بخش شرقی که مهم‌ترین ساختمان این مجموعه بوده و تالار اصلی است و مجسمه‌هایی از بنیان‌گذاران اصلی معبد انریاکوجی را به نمایش می‌گذارد. «سایتو» (Saitō) در بخش غربی با مسیرهای سنگی در دل طبیعت و فضای بی‌نظیرش، مجسمه کمیاب بودای «شاکا» (Shaka Nyorai) را درون خود جای داده است. بخش سوم هم «یوکاوا» (Yokawa) نام داشته که در فاصله ۴ کیلومتری از معبد سایتو قرار دارد. استفاده از اتوبوس، یکی از رایج‌ترین روش‌های رسیدن به معبد انریاکوجی بوده که همه روزه فعال هستند. ساعت بازدید از معبد همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر است.

آرامش در گوشه به گوشه معبد انریاکوجی

۹. معبد توفوکو جی

اگر در فصل پاییز به کیوتو سفر می‌کنید، فرصت بازدید از معبد توفوکو جی (Tōfuku-ji Temple) را از دست ندهید. یکی از معابد معروف در کیوتو که در دل یک باغ زیبا و آرامش‌بخش جای گرفته است. این بنا که در سال ۱۲۳۶ توسط یک کشیش تاسیس شد، متعلق به فرقه «رینزای ذن بودا» است. معبد توفوکو جی در فصل پاییز و در ماه نوامبر به دلیل وجود شاخ‌وبرگ‌های پاییزی درختان که منظره‌ای رویایی را خلق می‌کنند، روزهای شلوغی را می‌گذراند. در این معبد جلسات مدیتیشن هم برگزار می‌شود که برای مبتدیان ۴ جلسه در ماه است. خطوط ریلی Keihan و JR که حمل‌ونقل داخلی در شهر کیوتو را انجام می‌دهند، معمولا مسافران را به معبد توفوکوجی هم می‌رسانند. ساعت بازدید از معبد همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر است.

پاییزی رویایی در معبد توفوکوجی

۱۰. جنگل بامبو آراشیاما کیوتو

جاهای دیدنی کیوتو تنها محدود به بناهای تاریخی و موزه‌ها نمی‌شود؛ جنگل بامبو آراشیاما (Arashiyama Bamboo Forest) یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی این شهر بوده که بازدید از آن بدون شک به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد شد. احتمالا تصاویر بسیاری از جنگل‌های بامبوی کیوتو را دیده‌اید، اما مطمئن باشید این تصاویر به خوبی نمی‌توانند زیبایی واقعی طبیعت این منطقه را به شما نشان دهند. این جنگل در منطقه‌ای خارج از شهر و به نام «آراشیاما» واقع شده‌است که در آن نقطه کافه و رستوران، زیارتگاه و پارک‌های دیدنی دیگر هم وجود دارد.

نمایشی رویایی از بامبوها در جنگل بامبو کیوتو

۱۱. بازار نیشیکی

پس از گشت‌وگذار در کیوتو و صرف زمانی طولانی در میان جاذبه‌های دیدنی این شهر، زمان استراحت و غذا خوردن فرا می‌رسد. برای این منظور، بازار نیشیکی (Nishiki Market) که آن را «آشپزخانه کیوتو» هم می‌نامند، یکی از بهترین مراکز برای تجربه بیش از ۱۰۰ نوع غذای محلی کیوتو، خرید مواد غذایی و لوازم آشپزی است. در بازار نیشیکی که در نزدیکی موزه نینجا و سامورایی واقع شده‌است، انواع غذاهای دریایی مانند سوشی، اختاپوس همراه با تخم‌مرغ سرخ‌شده، انواع ترشی و بستنی، میان‌وعده‌های خشک‌شده دریایی و همچنین غذاهای حاوی گوشت قرمز را می‌توانید امتحان کنید. در بازار نیشیکی استفاده از پول نقد رایج‌تر بوده و بعضی از فروشندگان کارت اعتباری را نمی‌پذیرند. ساعت بازدید از بازار نیشیکی همه روزه از ابتدای صبح تا ساعت ۶ غروب است.

دنیایی از طعم های ژاپنی در بازار نیشیکی

۱۲. محله گیون

محله گیون (Gion) از بهترین جاهای دیدنی کیوتو بوده که برای تفریح و سرگرمی ایجاد شده‌است. محله‌ای واقع در بخش‌های شرقی رودخانه کاموگاوا که یکی از معروف‌ترین محله‌ها در کیوتو بوده و بافتی سنتی و تاریخی دارد. این منطقه به واسطه حضور «گیشا» و معابد مختلف مشهور است. گیشا، زنانی هستند که در گذشته به منظور رقص، سرگرمی و آواز آموزش می‌دیدند.

محله گیون متعلق به قرن هجدهم است و امروزه در کنار داشتن فضایی با معماری که یادآور روزهای همان دوران است، کافه و رستوران، خانه‌های سنتی، گالری‌های هنری و مکان‌های سرگرمی را درون خود جای داده است. در این منطقه جاذبه‌های دیدنی معروفی مانند «معبد نقره‌ای» (Silver Pavilion) و «معبد چیون این» (Chion-in Temple) هم قرار دارد. گشت‌وگذار در محله گیون مانند قدم زدن در برگی از تاریخ شهر کیوتو بوده که به خوبی در سفرتان به این شهر بخشی از زندگی مردمان قدیم این شهر را به شما نشان می‌دهد و لذت سفر به ژاپن را برایتان تکمیل می‌کند.

محله گیون و سفر در زمان

۱۳. معبد نیشی هونگاجی

معبد نیشی هونگاجی (Nishi Honganji Temple)، معبد اصلی «جودو شینشو» است که یک مثال عالی برای توصیف معماری سبک بودائی به شمار می‌رود. ویژگی‌های منحصر به ‌فرد این معبد در تالار اصلی یا «هوندو» قرار دارد؛ همچنین تالار «دایشی-دو» (سازنده بنا) با مجسمه‌هایی از «شینران» که در سال ۱۲۴۴ میلادی ساخته شده بسیار دیدنی خواهد بود. دیگر بخش شاخص این معبد، «دایشوین» یا خزانه است؛ با اتاق‌هایی که با نام نقاشی‌های دیواری خود شناخته می‌شوند مثل اتاق گنجشک ‌ها (سوزومه-نوما)، اتاق قوچ وحشی (گان-نوما)، اتاق گل داوودی (کیکو-ناما) و غیره. همچنین معبد «هیگاشی-هونگانجی» نیز نباید از نظر دور بماند؛ بنای این معبد متعلق به سال ۱۶۰۲ میلادی و محلی برای نمایش آثار هنری بسیاری است. به یاد داشته باشید که تنها بخش ‌هایی از این مجموعه برای بازدید عموم گشوده است!

معبد نیشی هونگاجی

۱۴. موزه ملی کیوتو

جدای از شمار بسیار معابد قدیمی کیوتو، این شهر از جنبش‌های هنری معاصر دنیا نیز عقب نمانده و آثاری در سطح موزه‌های هنر مدرن در سراسر جهان را در موزه‌ها و گالری‌های خود جای داده است. شاید یکی از مشهورترین مجموعه‌های هنری ژاپن، موزه ملی کیوتو (The Kyoto National Museum) باشد؛ یک گالری هنری که در سال ۱۸۹۷ تأسیس و به برترین موزه ژاپن بدل شد. تمرکز این مجموعه بیشتر بر روی هنر پیش از دوران مدرن در آسیاست. موزه در سال ۲۰۱۴ به ‌طور کامل بازسازی شد و مجموعه‌هایی شامل هنرهای کهن و همچنین هنرهای کاربردی در چند ساختمان، به آن افزوده شد؛ بنابراین باید آماده پیاده ;‌روی طولانی در این مجموعه باشید.

موزه ملی کیوتو

۱۵. ویلای سلطنتی کاتسورا

این عمارت سلطنتی در سال ۱۶۲۴ میلادی برای اقامت شاهزاده «هاچیجو توشیهیتو» برادر امپراتور «گویوزی» ساخته شد. ویلای کاتسورا، باغهای مشهور سبک ژاپنی را در خود جای داده که اثر طراح ژاپنی، «کوبوری انشو» با همکاری خود شاهزاده است. شیوه طراحی این باغ به گونهای است که بازدیدکنندگان همواره اشیاء را از پهلو می‌بینند. باغ‌های کوچک‌تر، دور تا دور یک استخر بزرگ قرار گرفته‌اند. از ویژگی ‌های منحصربه ‌فرد این مجموعه می‌توان به دروازه «میوکی-مون» و گذرگاه‌های عبور در باغ اشاره کرد. برخی از راه‌ها از داخل جوی‌های آب می‌گذرد و برخی سنگ ‌فرش شده‌اند که سبزه از میان آن‌ها روییده است. این گذرگاه ‌ها، بازدیدکنندگان را از درون دروازه‌ای، به داخل مجموعه‌ای از ساختمان‌ها هدایت می‌کند که به «گوتن» معروف است. یکی از بخش‌های جالب ‌توجه این مجموعه، «فرو-شیون» است که به ;‌طور اختصاصی برای مشاهده و رصد ماه ساخته شده است. همچنین سه اتاق از «ناکا-شیون» با شماری از نقاشی‌های بدیع توسط پیشگامان هنر سبک ژاپنی، پذیرای گردشگران است.

ویلای سلطنتی کاتسورا

۱۶. معبد بیودو-این

معبد بیودو-این (The Byōdō-in Temple)، مجموعه‌ای شامل ساختمان‌های بی‌همتا، مقبره‌ها و آثار هنری است که در سال ۹۸۸ میلادی ساخته شد. تزئینات بخش ورودی آن، با نقاشی‌های دیواری قرن یازدهم میلادی که پیکر «آمیدا» را نمایش می‌دهد پوشیده شده است. تالاری نیز دقیقاً رو‌به‌روی رودخانه قرار گرفته که به اتاق ماهیگیری (سوریدونو) مشهور است. در بازدیدتان فراموش نکنید که سری هم به موزه «بیودو-این» و گنجینه‌های منحصربه ‌فرد آن بزنید؛ این گنجینه شامل ۵۲ مجسمه چوبی از بودا، ققنوس‌های تراشیده و زنگ مخصوص معبد است. مطمئن شوید که وقت کافی برای گشتن تمام باغ و دیدار از برکه‌های آن خواهید داشت. 

معبد بیودو-این

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی کیوتو کدام است؟
بهترین جاهای دیدنی کیوتو شامل معبد طلایی کینکاکوجی، معبد کیومیزو درا و معبد فوشیمی ایناری هستند که باید از آن‌ها دیدن کنید.
بهترین زمان سفر به کیوتو، چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به کیوتو فصل پاییز در ماه‌های اکتبر و نوامبر و در فصل بهار، ماه‌های مارچ، آوریل و می است.
رقیه عینلو رقیه عینلو
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}