بهترین جاهای دیدنی مادرید که نباید از دست بدهید

سوگند صفری
  • سوگند صفری
  • 1403/7/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی مادرید از خیابان های شلوغ و میدان های بزرگ تا کاخ های سلطنتی، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپا است.

تور اروپا

مادرید، پایتخت پرفروغ اسپانیا، شهری است که با ترکیبی از تاریخ، هنر و فرهنگ، هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. این شهر با خیابان‌های شلوغ و میدان‌های بزرگ، فضای سبز آرام و کاخ‌های سلطنتی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا به شمار می‌آید. مادرید دارای جاذبه‌های متنوعی است که از موزه‌های هنری و تاریخی تا پارک‌های طبیعی و محله‌های پرجنب و جوش را شامل می‌شود. در این مطلب، به معرفی جامع و کامل جاهای دیدنی مادرید خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین برنامه‌ریزی را برای سفر خود با تور اسپانیا به این شهر زیبا داشته باشید.

لیست بهترین جاهای دیدنی مادرید

 

۱. موزه پرادو

موزه پرادو (Museo Nacional del Prado) یکی از بزرگترین و معتبرترین موزه‌های هنری جهان است که مجموعه‌ای از شاهکارهای هنری دوره طلایی اسپانیا و دیگر دوره‌های هنری را به نمایش می‌گذارد. این موزه در سال ۱۸۱۹ میلادی افتتاح شد و دارای بیش از ۷۶۰۰ نقاشی و ۱۰۰۰ مجسمه است که شامل آثار مشهور هنرمندانی چون ولاسکز، بوش، ال گرکو و گویا می‌شود. هزینه ورودی حدود ۱۵ یورو برای بزرگسالان و ساعات بازدید همه روزه، به‌جز یکشنبه‌ها و تعطیلات خاص، از ۱۰ صبح تا ۸ شب است. برای بهره‌بردن بهتر از بازدید، توصیه می‌شود در ساعات خلوت به موزه مراجعه کنید.

 موزه پرادو

۲. موزه تیسن-بورنمیسا

موزه تیسن-بورنمیسا (Thyssen-Bornemisza National Museum) یکی دیگر از موزه‌های مشهور مادرید است که مجموعه‌ای گسترده از هنر غربی را در خود جای داده است. این موزه شامل نزدیک به ۱۰۰۰ اثر هنری است که از قرن ۱۳ تا ۲۰ میلادی را پوشش می‌دهد. هزینه ورودی حدود ۱۳ یورو برای بزرگسالان و ساعات بازدید دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ عصر و سه‌شنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۷ عصر است. این موزه به‌دلیل فضای روشن و خلوت خود، به‌عنوان گزینه‌ای بهتر از پرادو برای دیدن هنرهای مدرن پیشنهاد می‌شود.

موزه تیسن-بورنمیسا

۳. موزه رینا سوفیا

موزه رینا سوفیا (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía) به هنر مدرن و معاصر اسپانیا اختصاص دارد و مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار هنری هنرمندان مشهور مانند پیکاسو، دالی، و میرو را در بر دارد. هزینه ورودی حدود ۱۲ یورو برای بزرگسالان و ساعات بازدید دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ تا شنبه از ۱۰ صبح تا ۹ شب، یکشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۲:۳۰ بعدازظهر و سه‌شنبه‌ها تعطیل است. بازدید از «گرنیکا»، اثر معروف پیکاسو که در این موزه به نمایش گذاشته شده، یک تجربه خاص برای علاقه‌مندان به هنر است.

 موزه رینا سوفیا

۴. کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید (Royal Palace of Madrid) یکی از بزرگترین کاخ‌های سلطنتی در اروپا است که محل اقامت رسمی خانواده سلطنتی اسپانیا محسوب می‌شود؛ هرچند که آن‌ها در حال حاضر در این کاخ زندگی نمی‌کنند. کاخ دارای ۳۴۱۸ اتاق است که برخی از آن‌ها برای بازدید عموم باز هستند. هزینه ورودی حدود ۱۲ یورو برای بزرگسالان و ساعات بازدید، هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ عصر و در تابستان تا ساعت ۸ شب است. بازدید از سالن تاج و تخت و داروخانه سلطنتی از بخش‌های محبوب این کاخ برای گردشگران است.

کاخ سلطنتی مادرید

۵. پارک ال رتیرو

پارک ال رتیرو (El Retiro Park) یکی از بزرگترین و زیباترین پارک‌های مادرید است که به‌دلیل فضای سبز وسیع و امکانات متنوعی که دارد، از محبوب‌ترین نقاط تفریحی شهر به شمار می‌رود. هزینه ورودی رایگان و ساعات بازدید هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب است. بازدید از کاخ کریستال و باغ رز در ماه‌های اردیبهشت و خرداد از تجربه‌های فراموش‌نشدنی این پارک است.

 پارک ال رتیرو

۶. معبد دبود

معبد دبود (Temple of Debod) یک معبد باستانی مصری است که در سال ۱۹۶۸ به اسپانیا هدیه داده شد و اکنون در مادرید به نمایش گذاشته شده است. هزینه ورودی این معبد رایگان و ساعات بازدید دوشنبه‌ها تا جمعه‌ها از ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ۶ بعدازظهر تا ۸ شب و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر است. این معبد هنگام غروب آفتاب جذابیت زیادی دارد و چشم‌انداز زیبایی از شهر ارائه می‌دهد.

معبد دبود

۷. محله لاواپیس

لاواپیس (Lavapiés) یکی از محله‌های تاریخی مادرید است که به‌دلیل تاریخچه فرهنگی و تنوع اجتماعی‌اش شناخته می‌شود. این محله در گذشته به‌عنوان محله یهودیان شهر شناخته می‌شده و اکنون نیز به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی و هنری شهر مطرح است.

 محله لاواتیه

۸. محله مالاسانیا

محله مالاسانیا (Malasaña) یکی دیگر از محله‌های معروف مادرید است که به‌دلیل خیابان‌های پرجنب‌وجوش و هنرهای خیابانی‌اش شهرت دارد. بازدید از کلیسای باروک «ایگلسیا د لوس آلمانس» در این محله از جاذبه‌های توصیه شده است.

 محله مالاسانیا

۹. بازار سن میگل

بازار سن میگل (Mercado de San Miguel) یکی از بازارهای معروف مادرید است که به‌دلیل معماری زیبا و مجموعه‌ای متنوع از غذاهای محلی و بین‌المللی شهرت دارد. بازدید از این بازار رایگان و ساعات بازدید همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است. برای تجربه طعم‌های متنوع اسپانیایی و بین‌المللی، این بازار یکی از بهترین مکان‌ها است.

 بازار سن میگل

۱۰. ال راسترو

ال راسترو (El Rastro Market) بزرگترین بازار روباز مادرید است که هر یکشنبه برگزار می‌شود و محصولات متنوعی از کالاهای دست‌دوم تا صنایع دستی و هنری را عرضه می‌کند. بازدید از این بازار رایگان بوده و ساعات بازدید یکشنبه‌ها از ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر است. برای یافتن سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و یا کالاهای دست‌دوم، این بازار یک مکان ایده‌آل است.

ال راسترو

۱۱. فواره سیبلس

فواره سیبلس (Fuente de Cibeles) یکی از نمادین‌ترین بناهای مادرید است که الهه رومی، سیبلس، را در حالی که در کالسکه‌ای به وسیله دو شیر کشیده شده است، به تصویر می‌کشد. این فواره در تقاطع اصلی شهر قرار دارد و پشت آن، کاخ سیبلس (Palacio de Cibeles) قرار گرفته است که اکنون به‌عنوان یک مرکز فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواره سیبلس

۱۲. کلیسای ارمیته سن آنتونیو د لا فلوریدا

کلیسای کوچک قرن هجدهمی ارمیته سن آنتونیو د لا فلوریدا (Ermita de San Antonio de la Florida) که توسط گویا تزئین شده است، آثار هنری برجسته‌ای از این هنرمند معروف اسپانیایی را به نمایش می‌گذارد. نقاشی‌های دیواری و سقفی گویا (Goya Frescoes)، معجزه سن آنتونیو و زندگی روزمره مادرید را به تصویر می‌کشند. بازدید از این کلیسا رایگان بوده و ساعات بازدید روزانه از ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ۵ بعدازظهر تا ۸ شب است.

کلیسای ارمیته سن آنتونیو د لا فلوریدا

۱۳. باسیلیکای سن فرانسیسکو ال گرانده

باسیلیکای سن فرانسیسکو ال گرانده (Basílica de San Francisco el Grande) که در قرن هجدهم توسط کارلوس سوم ساخته شده است، دارای یک گنبد بزرگ ۵۸ متری است که از گنبد کلیسای سنت پل در لندن بزرگ‌تر است. نقاشی‌های برجسته‌ای از استادان قدیمی اسپانیایی، از جمله گویا و ولاسکز، در این کلیسا به نمایش درآمده‌اند. هزینه ورودی حدود ۳ یورو و ساعات بازدید روزانه از ۱۰ صبح تا ۱:۳۰ بعدازظهر و از ۴ بعدازظهر تا ۷:۳۰ شب است.

بازلیکای سن فرانسیسکو ال گرانده

۱۴. موزه سورولیا

موزه سورولیا (Museo Sorolla) به آثار یواخین سورولیا، نقاش امپرسیونیست معروف اسپانیایی اختصاص دارد و در خانه و استودیوی او واقع شده است. باغ زیبا و محوطه‌ای با کاشی‌های آندلسی از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این موزه است. هزینه ورودی حدود ۳ یورو و ساعات بازدید سه‌شنبه‌ها تا شنبه‌ها از ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب و یکشنبه‌ها و تعطیلات عمومی از ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر است.

موزه سوریولا

۱۵. موزه ملی باستان شناسی

این موزه که در سال ۱۸۶۷ تأسیس شده، مجموعه‌ای غنی از آثار باستانی از دوران پیشاتاریخ تا قرن نوزدهم را به نمایش می‌گذارد. مومیایی‌های مصری، یافته‌های باستان‌شناسی روم-هیسپانیک و مصنوعات اسلامی از جمله نمایشگاه‌های برجسته این موزه هستند. هزینه ورودی حدود ۳ یورو و ساعات بازدید سه‌شنبه‌ها تا شنبه‌ها از ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب و یکشنبه‌ها و تعطیلات عمومی از ۹:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر است.

موزه ملی باستان شناسی

۱۶. موزه لازارو گالدیانو

موزه لازارو گالدیانو (Lázaro Galdiano Museum) مجموعه‌ای استثنایی از آثار هنری خصوصی لازارو گالدیانو، بانک‌دار و کلکسیونر مشهور قرن نوزدهمی را در خود جای داده است که در ۳۰ اتاق به نمایش گذاشته شده‌اند. هزینه ورودی حدود ۶ یورو و ساعات بازدید چهارشنبه‌ها تا یکشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر است.

موزه لازارو گالدیانو

۱۷. پورتا د آلکالا

پورتا د آلکالا (Puerta de Alcalá) یک طاق نئوکلاسیک با ارتفاع تقریباً ۳۰ متر است که به‌عنوان یکی از دروازه‌های قدیمی مادرید شناخته می‌شود. این بنای تاریخی با تزئینات زیبا و مجسمه‌های آن، به یکی از جذابیت‌های برجسته شهر تبدیل شده است.

 پورتا د آلکالا

۱۸. موزه ملی رمانتیسیسم

موزه ملی رمانتیسیسم (National Museum of Romanticism) با نمایشگاه‌هایی در زمینه هنر و ادبیات دوره رمانتیسیسم، یک مجموعه منحصربه‌فرد از جواهرات، سرامیک‌ها، مبلمان و نقاشی‌های قرن نوزدهم را به نمایش می‌گذارد. هزینه ورودی حدود ۳ یورو و ساعات بازدید سه‌شنبه‌ها تا شنبه‌ها از ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب و یکشنبه‌ها و تعطیلات عمومی از ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر است.

موزه ملی رمانتیسیسم

۱۹. پلازا مایور

پلازا مایور (Plaza Mayor)، میدان تاریخی و زیبایی از قرن هفدهم، در دوران فیلیپ سوم ساخته شد و به‌عنوان مرکز تجارت و رویدادهای تشریفاتی مانند اعلامیه‌های شاه و مراسم مذهبی استفاده می‌شده است. این میدان همچنین محلی برای برگزاری مسابقات گاوبازی، نمایش‌های دراماتیک، و تورنمنت‌های شوالیه‌ها بود.

پس از آتش‌سوزی در سال ۱۷۹۰، میدان به شکل امروزی خود درآمد و به‌عنوان یک منطقه پیاده‌روی با کافه‌ها و رستوران‌ها به یکی از مهم‌ترین نقاط تجمع در مادرید تبدیل شد که هم‌اکنون نیز مکانی زنده برای گردشگران و مردم محلی به شمار می‌آید. هزینه ورودی به سفارش شما بستگی دارد و ساعات بازدید از چهارشنبه تا یکشنبه به‌طور ۲۴ ساعته و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تا ساعت ۱۱:۳۰ شب است.

 پلازا مایور

۲۰. پوئرتا دل سول

پوئرتا دل سول (Puerta del Sol)، به معنی دروازه خورشید، میدان مرکزی و پرتردد مادرید بوده و به‌خاطر نماد خورشید بر روی دروازه قدیمی شهر به این نام شناخته می‌شود. این میدان که به‌عنوان نقطه «صفر کیلومتر» جاده‌های ملی اسپانیا شناخته می‌شود، مرکز حمل و نقل عمومی شهر بوده و شاهد رویدادهای تاریخی مهمی مانند مقاومت در برابر ناپلئون و اعلام جمهوری دوم اسپانیا بوده است.

پوئرتا دل سول

۲۱. ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

همه جاذبه‌های گردشگری مادرید حول محور هنر نمی‌چرخند. یکی از پر بازدیدترین موزه‌های این شهر، طرف‌داران فوتبال را به ورزشگاه معروف سانتیاگو برنابئو (Estadio Santiago Bernabéu)، خانه باشگاه فوتبال رئال مادرید، جذب می‌کند. این باشگاه با افتخار اعلام می‌کند که ورزشگاه آن بزرگ‌ترین ورزشگاه جهان است. هزینه ورودی بسته به نوع تور متفاوت است. ساعات بازدید نیز بسته به برنامه مسابقات و رویدادها متغیر است.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

۲۲. کاخ کریستال

کاخ کریستال یا همان کاخ شیشه‌ای پارک رتیرو، تقریباً به‌طور کامل از شیشه ساخته شده و یکی از ساختمان‌های نمادین شهر مادرید به حساب می‌آید. این کاخ در پارک تماشایی رتیرو قرار دارد و با گل و درختان سرسبز احاطه شده است. قدمت کاخ شیشه‌ای به سال ۱۸۸۷ میلادی برمی‌گردد و امروزه آثار مدرن نمایشگاه‌های موقت موزه‌ی ملکه سوفیا در این بنا نگهداری می‌شوند. حتماً از داخل این کاخ نیز دیدن کنید و چشم‌انداز تابش نور خورشید به قاب‌های شیشه‌ای آن را از دست ندهید.

کاخ کریستال

۲۳. پشت بام مرکز هنرهای زیبا

از طبقه‌ی بالای «مرکز هنرهای زیبا» (Círculo de Bellas Artes) می‌توانید به چشم‌انداز زیبای شهر اشراف داشته باشید. درواقع این بخش، یکی از معدود پشت‌بام‌هایی به شمار می‌رود که از هر 4 طرف آن و بدون هیچ مانعی، دید واضحی به مناظر اطراف خواهید داشت. می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم از این پشت‌بام دیدن کرده و نوشیدنی یا اسنک سفارش دهید و در عین حال از دورنمای پارک رتیرو، میدان سیبلس و پارک «کازا دو کامپو» (Casa de Campo) لذت ببرید.

پشت‌ بام مرکز هنرهای زیبا

۲۴. تله کابین مادرید

«تلِفریکو» (Teleférico) یا همان تله‌کابین مادرید، روش منحصربه‌فردی برای تماشای مرکز شهر و نواحی اطراف آن است. قدمت این تله‌کابین به سال ۱۹۶۹ میلادی برمی‌گردد و حدود ۴۰ متر از زمین ارتفاع می‌گیرد. از آن بالا می‌توانید به دورنمای زیبای کاخ سلطنتی مادرید، «کلیسای جامع آلمودنا» (Almudena Cathedral) و پشت‌بام‌های مخصوص شهر مادرید اشراف داشته باشید. می‌توانید سوار تله‌کابین‌های یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشتی شوید که از سمت بزرگ‌ترین پارک مادرید، یعنی «کازا دو کامپو» حرکت خود را آغاز می‌کنند و یا از سمت خیابان «پینتور روسالس» (Pintor Rosales) راه می‌افتند که به مرکز شهر نزدیک‌تر است.

تله‌ کابین مادرید

بهترین زمان برای بازدید از مادرید

بهترین زمان برای بازدید از مادرید در فصل بهار (فروردین تا خرداد) و پاییز (شهریور تا آبان) بوده که دمای هوا ملایم و مطبوع است. این زمان‌ها بهترین فرصت برای لذت‌بردن از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی شهر هستند. در فصل تابستان (تیر تا شهریور)، گرمای هوا ممکن است برای بسیاری از گردشگران ناراحت‌کننده باشد، و در زمستان (آذر تا اسفند) نیز ممکن است برخی از جاذبه‌ها به‌دلیل سرمای هوا از جذابیتشان کاسته شود.

بهترین زمان برای بازدید از مادرید

نکات مربوط به حمل و نقل درون شهری

مادرید دارای یک شبکه متروی گسترده و کارآمد است که اکثر نقاط دیدنی شهر را پوشش می‌دهد. همچنین، استفاده از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز گزینه‌های دیگری برای حمل‌ونقل درون شهری هستند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توان از کارت‌های حمل‌ونقل عمومی مانند کارت مترو و اتوبوس استفاده کرد که به مدت چند روز معتبر است.

نکات مربوط به حمل و نقل درون شهری

پرسش‌های متداول

بهترین زمان بازدید از مادرید چه زمانی است؟
بهترین زمان برای بازدید از مادرید در فصل بهار (فروردین تا خرداد) و پاییز (شهریور تا آبان) است. در این زمان‌ها، دمای هوا معتدل و مطبوع است و شهر در زیباترین حالت خود قرار دارد.
بهترین جاهای دیدنی مادرید کدام است؟
بهترین جاهای دیدنی ایوار شامل موزه پرادو، موزه تیسن-بورنمیسا، موزه رینا سوفیا، کاخ سلطنتی مادرید، پارک ال رتیرو، معبد دبود، محله لاواتیه، محله مالاسانیا، بازار سن میگل، ال راسترو و فواره سیبلس می‌باشد.
سوگند صفری سوگند صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}