کاوش در جزیره فی فی تایلند، بهشتی در قاره آسیا

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/7/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جزیره فی فی تایلند با سواحل بکر، صخره های خیره کننده و آب های فیروزه ای، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تایلند و یکی از بهترین نقاط دنیا برای استراحت و تفریح است.

تور اروپا

جزایر فی فی در تایلند، مجمع‌الجزایری شامل ۶ جزیره بوده که دو جزیره اصلی آن فی فی دون و فی فی له نام دارد. این جزایر از مشهورترین جاهای دیدنی تایلند هستند که در فاصله ۴۲ کیلومتری از پوکت قرار گرفته‌اند و با ترکیبی از طبیعت رویایی و سواحل شنی آرام، یکی از بهترین نقاط دنیا برای استراحت و تفریح محسوب می‌شوند. جزیره فی فی تایلند که در جنوب شرقی آسیا واقع شده‌ است، یکی از پربازدیدترین جزیره‌هایی بوده که معمولا مسافران تور تایلند آن را برای اقامت انتخاب می‌کنند. جزیره‌ای با سواحل بکر، صخره‌های خیره‌کننده و آب‌های فیروزه‌ای که مملو از زندگی دریایی و جانوران گوناگون است. برای آشنایی با جزایر فی فی و آن‌چه در گوشه‌وکنار آن می‌گذرد، با ایوار همراه شوید.

فهرست مطالب

جزیره فی فی کجاست؟

جزیره فی فی (Koh Phi Phi) در تایلند، جزیر‌ه‌ای میان آب‌های دریای آندامان (Andaman sea) و در فاصله ۴۲ کیلومتری از جزیره پوکت واقع شده است. جزایر فی فی بخشی از سواحل نوپارات تارا (Nopharat Thara Beach) هستند که از دو جزیره اصلی با نام‌های «فی فی دون» (Koh Phi Phi Don) و «فی فی له» (Koh Phi Phi Le) و چهار جزیره کوچک با نام‌های «پیدا نوک»، «مای فای»، «یونگ» و «پیدا نای» تشکیل شده‌اند. جزیره فی فی دون بزرگ‌تر و مناسب برای سکونت است و در مقابل، جزیره فی فی له خالی از سکنه بوده و کوچک‌تر است.

نگاهی بر جزیره فی فی تایلند

جزایر فی فی با سواحل زیبا و آرامش‌بخش خود جایی برای علاقه‌مندان به شب‌نشینی و تفریحات متنوع است. رستوران‌های ساحلی مختلف، جشن و پایکوبی‌هایی که در طول شب در این سواحل برگزار می‌شود، انرژی و جنب‌وجوش بسیاری را به همراه دارد. سواحل کوچک‌تری هم که در اطراف جزیره وجود دارند، برای اقامت خانواده‌ها، ماه عسل و اقامتی عاشقانه، انتخابی مناسب هستند. این سواحل هم گزینه‌های ارزان و هم لوکس را برای اقامت به گردشگران ارائه می‌دهند. در جزیره فی فی له خلیج معروف مایا واقع شده است که آب های شفاف و کریستالی آن توسط صخره‌های آهکی احاطه شده و زیبایی وصف‌ناپذیری را به تصویر می‌کشند. در جزیره فی فی دون با وجود سکونت صدها مسافر و مردم بومی، خودرویی دیده نمی‌شود و خیابان‌ها بدون ترافیک و خلوت هستند.

نگاهی بر جزیره فی فی تایلند

بیشتر گردشگران جزیره فی فی تایلند، قسمت جنوبی جزیره، خلیج تانگ سای (Tong Sai Bay) را برای اقامت انتخاب می‌کنند. جایی که رستوران‌های مختلف ساحلی و بین‌المللی، هتل‌ها و تفریحات مختلف وجود دارد؛ اما بخش‌های شمالی جزایر فی فی یک بهشت واقعی است. اگرچه اقامت در آن‌جا ارزان نیست و هزینه بالایی دارد؛ اما بهترین اقامتگاه‌ها و طبیعت زیبای آن‌جا ارزش ماندن حداقل برای دو روز را دارد. آب‌های اطراف جزایر فی فی مملو از موجودات دریایی منحصربه‌فرد است. جانوران دریایی مانند کوسه‌های پلنگی و انواع ماهیان دریایی در کنار تفریحات آبی مانند غواصی همگی در کنار هم می‌توانند خاطره خوشی از سفر به جزایر بهشتی تایلند را برای‌تان به همراه داشته باشند.

نگاهی بر جزیره فی فی تایلند

چگونگی دسترسی به جزیره فی فی

برای رفت‌وآمد به جزایر فی فی، قایق‌های تندرو و کشتی‌هایی فراهم شده است که به‌راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. هر کدام از این‌ها مسافران را از مبدا پوکت (Phuket) و کرابی (Krabi) به جزیره می‌رسانند. البته کشتی معمولا روش محبوب‌تری است و طرف‌داران بیشتری دارد. از پوکت تا فی فی حدود ۲ ساعت و از کرابی تا فی فی حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. نقطه حرکت از پوکت به فی فی، اسکله «راسادا» (Rassada Pier) است که حدود یک ساعت با فرودگاه شهر پوکت فاصله دارد. نقطه حرکت از شهر کرابی هم اسکله «لانگ جیراد» (Klong Jirad Pier) است که حدود ۳۰ دقیقه تا فرودگاه کرابی فاصله دارد.

چگونگی دسترسی به جزیره فی فی تایلند

تاریخچه جزیره فی فی تایلند

جزایر فی فی تایلند در اواخر دهه ۱۹۴۰ توسط ماهیگیران تایلندی به منطقه‌ای برای سکونت و پس از مدتی به جایی برای کاشت درختان نارگیل تبدیل شد. دهه ۱۹۹۰ زمانی برای رشد این جزیره به‌عنوان منطقه‌ای برای گردشگری بود و در نهایت در سال ۲۰۰۰ با فیلم‌برداری فیلم «ساحل» (The Beach) در جزیره فی فی، این جزیره شهرت بیشتری در دنیا پیدا کرد. جمعیتی حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر در این جزیره سکونت دارند که بیشتر آن‌ها بودایی و برخی دیگر مسلمان هستند.

تاریخچه جزیره فی فی تایلند

وضعیت آب و هوا در جزیره فی فی تایلند

یکی از مهم‌ترین مواردی که پیش از سفر به هر نقطه‌ای از کره زمین، به‌ویژه مناطق ساحلی باید بررسی کنید، وضعیت آب‌وهوایی است. جزیره فی فی در تایلند که در فاصله ۴۰ کیلومتری از پوکت واقع شده است و آب‌وهوایی مشابه با این شهر دارد، میانگین دمایی آن در طول سال ۲۴ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. گرم‌ترین زمان سال در این جزیره ماه‌های آوریل تا می (ماه فروردین تا اردیبهشت) با میانگین دمایی ۲۷ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد است. در ماه‌های سپتامبر تا اوایل اکتبر (ماه شهریور تا مهر) هم فی فی میزبان بارندگی‌های رگباری و شدید است.

وضعیت آب و هوا در جزیره فی فی تایلند

بهترین زمان بازدید از جزیره فی فی

بهترین زمان بازدید از جزایر فی فی در تایلند ماه‌های نوامبر تا مارس (ماه آبان تا اسفند) است که میزان رطوبت بسیار کم و میانگین دمایی ۲۸ درجه سانتی‌گراد است. در مقابل، ماه‌های سپتامبر تا اکتبر به‌دلیل بارش باران‌های موسمی، زمان خوبی برای سفر نیست. اهالی تایلند ماه‌های ژوئن تا آگوست (ماه خرداد تا مرداد) را برای سفر به فی فی انتخاب می‌کنند. اگرچه گاهی رگبارهای کوتاه‌مدت و شدیدی دیده می‌شود اما هوا به‌طور کلی، خوب و آفتابی است. میانگین دمایی ۲۰ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد و هزینه‌های سفر و گشت‌وگذار در جزایر فی فی پایین و ارزان است.

بهترین زمان بازدید از جزیره فی فی تایلند

تفریحات و جاهای دیدنی اطراف جزیره فی فی تایلند

جزایر فی فی در تایلند میزبان سواحل متنوع و تورهای گردشگری متنوعی هستند که از میان آن‌ها می‌توان به طبیعت‌گردی، تورهای آب و جشن‌های مختلف در شب‌های ساحلی که برای سلیقه‌های گوناگونی طراحی شده‌اند، اشاره کرد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی اطراف جزیره‌های فی فی می‌پردازیم:

تفریحات و جاهای دیدنی اطراف جزیره فی فی تایلند

کافه های ساحل لو دالوم

کافه ساحلی آفتاب‌گردان (Sunflower Beach Bar) یکی از بهترین کافه‌های واقع در ساحل لو دالوم (Loh Dalum Beach) بوده که شب‌های گرم و پرانرژی دارد. کافه‌ای که با فضای آرام و دل‌پذیر خود یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن شبی آرام و دنج است. کافه آفتاب‌گردان که جزو ۱۴ کافه برتر جزیره فی فی است، در کنار نوشیدنی‌های متنوع و جذاب خود، غذاهای ملل و خوراک‌های اصیل تایلندی را هم سرو می‌کند. همچنین این کافه محل برگزاری مراسم‌های آتش‌بازی، پایکوبی و ساز و آواز هم هست. ساعت کاری کافه همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب است.

کافه های ساحل لو دالوم

تور کشتی و کاوش میان سواحل

تور کشتی (Shipwrecked Boat Tour) یکی از جذاب‌ترین روش‌های کاوش در میان آب‌های سواحل جزیره فی فی تایلند است. این تور در ۷ مقصد محبوب میان گردشگران توقف می‌کند؛ این مقاصد شامل خلیج مایا، ساحل میمون‌ها (Monkey Beach)، غار وایکینگ (Viking Cave)، صخره‌های مرجانی تیبل سیتی (Table Coral City Reefs)، مرداب پی له (Pi Leh Lagoon) و غار مار (Snake Cave) می‌شوند. گشت‌وگذار با تور کشتی شامل سرو نوشیدنی‌های متنوع، ناهار، شام و میان‌وعده‌های مختلف است. تجهیزات غواصی هم برای علاقه‌مندان به کاوش در زیر آب‌ها هم در کشتی وجود دارد. تور کشتی از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب برگزار می‌شود.

تور کشتی و کاوش میان سواحل

تور تماشای کوسه ها و زندگی زیر آب

یکی از تفریحات جذاب در جزایر فی فی در تایلند تجربه تورهای زیر آب و تماشای حیات دریایی است. تور تماشای کوسه‌ها (Shark Watching Tours) از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند موردپسند طبیعت‌دوستان واقع شود. اگرچه این تور در نقاط مختلفی از آب‌های جزیره انجام می‌شود، اما بخش‌های شرقی ساحل لانگ (Long Beach) تجربه منصربه‌فردی از تماشای یکی از زیباترین جانوران دریایی را ارائه می‌دهد. در میان انواع گونه‌های کوسه که در آب‌های سواحل فی فی دیده می‌شود، کوسه‌های صخره‌ای نوک سیاه (Blacktip reef shark) از جمله رایج‌ترین گونه‌هایی هستند که در آب‌ها زندگی می‌کنند که طول آن حدود ۱ متر است. این تورها با تجهیزات کامل و با رعایت اقدامات احتیاطی لازم انجام می‌شود. تورهای تماشای کوسه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب انجام می‌شود.

تور تماشای کوسه ها و زندگی زیر آب

گردش در خلیج ساما

لو ساما (Loh Sama) که آن را خلیج ساما (Sama Bay) هم می‌نامند، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی جزیره فی فی تایلند است. خلیج ساما جزیره‌ای کوچک و سواحل شنی آرامی دارد. لو ساما یکی از بهترین مناطق برای تجربه غواصی و تفریحات آبی است. این خلیج با یک صخره آهکی از خلیج معروف مایا جدا شده است؛ با این حال، در دل این صخره حفره کوچکی قرار گرفته که هنگام جزر آب می‌توان از آن‌جا عبور کرد. در بخش دیگری از لو ساما یک پلکان و تراس چوبی مشرف به خلیج مایا قرار گرفته که چشم‌انداز زیبایی از طبیعت منطقه را به نمایش می‌گذارد. در خلیج ساما امکان غواصی در آب‌های کم‌عمق برای مبتدیان و همچنین با عمقی نزدیک به ۲۰ متر برای افراد حرفه‌ای وجود دارد.

 در بخشی از آب‌های لو ساما دره‌ای کوچک با مرجان‌های نرم و گوناگون وجود دارد که منظره‌ای بی‌نظیر از شب را ارائه می‌کند و برای غواصی در شب توصیه می‌شود. برای رفتن به لو ساما می‌توانید از «اسکله تونسای» (Tonsai Pier) با پرداخت هزینه‌ای قایقی را اجاره کنید و علاوه‌ بر لو ساما، از طبیعت اطراف هم دیدن کنید.

گردش در خلیج ساما

شب های شاد در کافه کارلیتو

شب‌زنده‌داری شاد و پرانرژی یکی از بخش‌های محبوب سفر به جزیره فی فی تایلند است. کافه کارلیتو (Carlito's Bar) مکانی ساحلی و محبوب برای تفریح در شب بوده که در قسمت‌های شرقی خلیج تونسای (Tonsai Bay) در جزیره فی فی دون واقع شده است. این کافه، ساختمانی است که به دو قسمت تبدیل شده و راهروی میانی آن در امتداد ساحل قرار گرفته است. مکانی زیبا که علاوه‌بر شب‌ها، روزهای پرهیاهویی را هم سپری می‌کند.

شب‌ها آتش‌بازی، رقص و ساز و آواز، روزها هم کلاس‌های یوگا و سرگرمی‌های دیگر در این مکان برگزار می‌شود. یکی از جذابیت‌های این کافه، مجموعه‌ای متنوع از نوشیدنی‌های خوش‌عطر و طعمی است که برای سلیقه‌های گوناگون سرو می‌شود. کافه کارلیتو هنگام غروب و به‌ویژه شب‌ها ساعت ۹:۳۰ که زمان مراسم‌های آتش‌بازی بوده، شلوغ و پرجنب‌وجوش است. ساعت کاری کارلیتو همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ صبح است.

شب های شاد در کافه کارلیتو

غواصی در اعماق آب های جزایر فی فی

در جزایر فی فی تایلند هم مانند بسیاری از جزایر سایر نقاط جهان، غواصی در اعماق آب‌ها و مشاهده حیات زیر آب یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. در این جزیره مراکز غواصی حرفه‌ای مشغول به کار هستند که می‌توانید در آن به کمک مربیان حرفه‌ای در کنار آموختن غواصی، انواع مختلف این فعالیت هیجان‌انگیز را تجربه کنید. خلیج مایا، سواحل جزیره فی فی له و سواحلی که در غرب جزیره فی فی تایلند و در نزدیکی پوکت واقع شده است، از جمله معروف‌ترین مناطق برای غواصی هستند. آب‌های جزایر فی فی یکی از جذاب‌ترین زندگی دریایی شامل گیاهان متفاوت و جانوران دریایی را در خود جای داده است که می‌تواند تجربه خاطره‌انگیزی از غوصی را برای‌تان به همراه داشته باشد.

صخره نوردی و تماشای طبیعت نفس گیر فی فی

صخره نوردی و تماشای طبیعت نفس گیر فی فی

به لطف وجود صخره‌های آهکی در جزیره‌های فی فی در تایلند، صخره‌نوردی و رفتن بر فراز بلندی‌های طبیعت، یکی از تفریحات لذت‌بخش در سفر به این جزیره‌ها است. سواحل تونسای (Tonsai Beach)، غار الماس (Diamond Cave) در «ریلی» (Railay) و جزیره فی فی دون از نقاط محبوب برای صخره‌نوردی بوده که چشم‌انداز زیبایی را به نمایش می‌گذارند. در این میان، برج تونسای واقع در بخش‌های غربی خلیج تونسای را بهشتی برای صخره‌نوردان در فی فی می‌نامند. صخره‌ای آهکی به ارتفاع ۲۰۰ متر با مسیرهایی پرپیچ‌وخم که از صخره‌نوردان مبتدی تا حرفه‌ای می‌‌توانند آن را تجربه کنند.

صخره نوردی و تماشای طبیعت نفس گیر فی فی

گشتی در ساحل میمون

ساحل میمون (Monkey Beach) به طول ۱۵۰ متر در جنوب غربی خلیج تونسای واقع شده است. ساحلی با پوشش گیاهی زیبا که صخره‌های معروف آهکی جزیره فی فی تایلند را در اطراف خود جای داده است. نام ساحل میمون‌ در واقع به واسطه زیستگاه میمون‌هایی است که در نزدیکی این منطقه وجود دارد. در گوشه‌وکنار ساحل، این حیوانات پشمالو را می‌بینید و حتی می‌توانید با آن‌ها بازی کنید. اما دلیل محبوبیت ساحل میمون‌ها، تنها حضور این حیوان نیست؛ این ساحل یکی از نقاط محبوب برای غواصی محسوب می‌شود. برای رفتن به ساحل میمون‌ها می‌توانید از کایاک‌های دریایی استفاده کنید. از سوی دیگر، پیش از رفتن به ساحل به همراه خود خوراکی و نوشیدنی داشته باشید؛ زیرا گاهی دسترسی به موادغذایی در اطراف این ساحل دشوار است.

گشتی در ساحل میمون

حضور در کلاس آشپزی تایلندی

اگر از تفریحات آبی و گردش در سواحل جزیره‌های فی فی خسته شده‌اید و به دنبال تنوع هستید، به سراغ کلاس‌های آشپزی تایلندی «پوم» (Pum’s Thai Cooking School) بروید. شعبه اصلی این مدرسه در ساحل پاتونگ (Patong Beach) و شعبه دیگر آن در دهکده تونسای در جزیره فی فی دون واقع شده است. کلاس‌هایی که به مدت ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت برگزار می‌شوند و در آن روش پخت انواع غذاهای اصیل تایلندی، انواع سس و اطلاعاتی درباره مواد غذایی و سبزیجات مهم در پخت غذاهای تایلندی آموزش داده می‌شود.

حضور در کلاس آشپزی تایلندی

کاوش در دل غارهای وایکینگ

غار وایکینگ (Viking Cave) یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی جزیره فی فی تایلند بوده که در جزیره فی فی له و در دامنه صخره‌های آهکی واقع شده است. این غار در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از خلیج تونسای قرار گرفته است. غار وایکینگ را در زبان تایلندی (Tham Phaya Nak) می‌نامند. غاری که نام آن با الهام از نقاشی‌های موجود بر روی دیواره‌های بخش‌های جنوب شرقی غار انتخاب شده است. این نقاشی‌ها که گمان می‌رود توسط ملوان‌هایی کشیده شده که در زمان طوفان در غار وایکینگ پناه می‌گرفتند، تصویری از کشتی‌های مختلف مانند کشتی‌های وایکینگ‌هاست.

کاوش در دل غارهای وایکینگ

اقامتگاه های جزیره فی فی تایلند

در جزایر فی فی تایلند اقامتگاه‌های متنوعی از ارزان و اقتصادی تا لوکس و گران‌قیمت قرار گرفته است. سواحل شمالی جزیره فی فی دارای اقامتگاه‌های گران‌تری در مقایسه با سواحل جنوبی هستند. هزینه حداقلی که برای یک شب در اقامتگاه‌های ارزان‌تر و ساحلی جزایر فی فی باید پرداخت کنید، تقریبا ۴۰ تا ۶۰ یورو است. اقامتگاه‌های مجهزتر و لوکس که امکانات و خدمات بیشتری را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند، هزینه‌ای حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو برای یک شب دریافت می‌کنند.

اقامتگاه پردایز (Paradise Resort PHI PHI) در اسکله تونسای با هزینه تقریبا شبی ۴۰ تا ۵۰ یورو و اقامتگاه ساحلی فی فی (Phi Phi Relax Beach Resort) در همین اسکله با هزینه تقریبا شبی ۶۰ تا ۷۰ یورو از جمله اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت در جزیره فی فی تایلند هستند. اقامتگاهی مانند سای فی فی (SAii Phi Phi Island Village) واقع در ساحل لائم تونگ (Laem Tong Beach) یکی از اقامتگاه‌های لوکس و کاملی بوده که هزینه آن برای یک شب در حدود ۱۸۰ یورو است.

برای انتخاب اقامتگاه، اگر به دنبال منطقه‌ای نزدیک به بهترین رستوران‌ها و نفریحات شبانه هستید، اقامتگاه‌های روستای تونسای در منطقه خلیج تونسای را انتخاب کنید. اگر به دنبال منطقه‌ای آرام و به دور از شلوغی هستید، سواحل شمال شرقی جزیره فی فی مانند ساحل لوه باه گائو (Loh Bah Gao Beach)، خلیج رانتی (Rantee Bay) و ساحل توخو (Tokho Beach) می‌توانند اقامتی دل‌نشین و آرام را برایتان به همراه داشته باشند. هتل چونوت هاوس (Chunut House Resort) در نزدیکی خلیج تونسای، هتل فی فی تاپ ویوو (Phi Phi Top View Resort) در جزیره فی فی دون و هتل فی فی گنگ گرند (Phi Phi Chang Grand Resort) در فی فی دون و منطقه آئو لو دالام از جمله هتل‌هایی هستند که برای اقامت در جزیره فی فی توصیه می‌شود.

اقامتگاه های جزیره فی فی تایلند

غذاهای تایلندی در جزیره فی فی

تنوع، خلاقیت و طعم غذاهای تایلندی آوازه جهانی دارد. در جزیره‌های فی فی می‌توانید طعمی لذیذ از غذاهای اصیل تایلندی را بچشید. غذاهای مختلف و معروفی همچون نودل تا انواع سالاد تند، سوپ و کاری که بیشتر آن‌ها همراه با موادی مانند شیرنارگیل، لیمو و زنجبیل تهیه می‌شوند. اما اگر غذاهای تند دوست ندارید، نگران نباشید! برخی از غذاهای تایلندی که با الهام از غذاهای چینی تهیه شده‌اند، طعم ملایم‌تری در مقایسه با غذاهای اصیل تایلندی دارند. بشقاب برنج، انواع نودل، دسرهای میوه‌ای و غذاهای ملل از جمله محبوب‌ترین غذاهای جزیره فی فی هستند که متعلق به نقاط مختلف تایلند هستند.

طعم دلچسب غذاهای تایلندی در جزیره فی فی تایلند

نکات مهم برای بازدید از جزیره فی فی تایلند

  • در فصل‌های خلوت‌تر که جزایر فی فی میزبان گردشگران کمتری بوده، هزینه‌های سفر و اقامت در جزیره کمتر است. معمولا اقامتگاه‌ها تخفیف‌های خوبی را در این زمان ارائه می‌کنند. در مقابل، در زمان‌های شلوغ سال مانند تعطیلات سال نو و کریسمس، باید اقامتگاه‌های خود را از مدت‌ها قبل رزرو کنید.
  • برای انجام فعالیت‌های آبی به‌ویژه غواصی در آب، به سراغ تورهای مطمئن که امکانات کامل و مجهز به همراه مربی‌های حرفه‌ای دارند، بروید.
  • ممکن است در بعضی از بخش‌های جزیره نیاز به رعایت پوشش خود در سواحل داشته باشید. برای رعایت ارزش‌های مردم تایلند درباره حدود پوشش، خانم‌ها برهنه و آقایان بدون پیراهن مجاز به حضور در سواحل نیستند.

نکات مهم برای بازدید از جزیره فی فی تایلند

پرسش‌های متداول

بهترین زمان بازدید از جزیره فی فی تایلند چه زمانی است؟
ماه‌های نوامبر تا آوریل (ماه آبان تا فروردین) با داشتن آب‌وهوایی مطبوع، بارش کمتر و خلوت بودن جزیره، زمان بهتری برای بازدید از جزایر فی فی است.
جزیره فی فی تایلند کجاست؟
جزیره فی فی در تایلند جزیر‌ه‌ای میان آب‌های دریای آندامان و در فاصله ۴۲ کیلومتری از جزیره پوکت واقع شده است..
ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}