بهترین ایرلاین های دنیا در سال ۲۰۲۴ کدامند؟

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/7/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین ایرلاین های دنیا از نظر کیفیت پرواز، راحتی، سرویس دهی و زمان انتظار، بر اساس نظر مسافران سراسر جهان انتخاب می شوند.

تور اروپا

در دنیای امروز، خطوط هوایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم حمل‌ونقل در جهان را تشکیل می‌دهند. سفرهای هوایی به خاطر راحتی و سرعت بیشتر در رسیدن به مقصد از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار هستند. به همین دلیل، امروزه شاهد فعالیت بیش از ۳۰۰ شرکت هواپیمایی در دنیا هستیم که هر یک تلاش می‌کنند با بهبود خدمات و امکانات خود در رقابت با شرکت‌های رقیب، رضایت مسافران خود را به‌دست آورند. هر ساله رتبه‌بندی‌هایی به‌ منظور انتخاب بهترین ایرلاین های دنیا انجام می‌شود که با درنظر گرفتن معیارهایی مانند کیفیت پرواز، راحتی، سرویس‌دهی داخل هواپیما و زمان انتظار، بر اساس نظر مسافران بیش از ۱۰۰ کشور دنیا، ایرلاین‌های برتر را انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید با بهترین خطوط هواپیمایی دنیا در سال ۲۰۲۴ و دلایل این برتری آشنا شوید، مطلب پیش رو برای شماست

فهرست مطالب

معیارهای انتخاب بهترین ایرلاین های دنیا

وقت‌شناسی و زمان انتظار ایرلاین‌ها، سرعت عمل، کیفیت پذیرایی در زمان پرواز، چگونگی عملکرد خلبان و خدمه پرواز، کیفیت هواپیما و امکانات داخل کابین از جمله فاکتورهایی هستند که نقش به‌سزایی در کسب رضایت مسافرین پروازهای شرکت‌های هواپیمایی دارند. موسسه اسکای ترکس (Skytrax) یک شرکت مشاوره در لندن است که به‌عنوان موسسه‌ای تحقیقاتی در زمینه بررسی خدمات پروازی و ارزیابی شرکت‌های هواپیمایی هم عمل می‌کند. این شرکت با بررسی نظرات بیش از ۲۱ میلیون مشتری از ۱۰۰ کشور درباره ۳۵۰ شرکت هواپیمایی، هر ساله ۱۰۰ ایرلاین برتر دنیا را معرفی می‌کند. معیارهایی همچون محیط داخلی هواپیما، عملکرد خدمه پرواز، خدمات و امکانات رفاهی برای مسافران و همچنین عملکرد خطوط هواپیمایی، در این نظرسنجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

معیارهای انتخاب بهترین ایرلاین های دنیا

بهترین ایرلاین های دنیا ۲۰۲۴

در نظرسنجی سال ۲۰۲۴ شرکت اسکای ترکس، خطوط هواپیمایی قطر ایرویز (Qatar Airways) توانست برای هشتمین بار در تاریخ ۲۵ ساله این رتبه‌بندی جایگاه اول را کسب کند. جایگاه دوم این رتبه‌بندی متعلق به خطوط سنگاپور و رتبه سوم متعلق به امارات است. فهرست رتبه‌بندی برترین ایرلاین‌های سال ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

  • خطوط هوایی قطر؛
  • خطوط هوایی سنگاپور؛
  • خطوط هوایی امارات؛
  • خطوط هوایی آنا آل نیپون (ژاپن)؛
  • هواپیمایی کاتای پاسفیک (هنگ کنگ)؛
  • خطوط هوایی ژاپن؛
  • خطوط هوایی ترکیش؛
  • هواپیمایی اوا ایر (تایوان)؛
  • هواپیمایی ایر فرانس (فرانسه)؛
  • خطوط هوایی بین‌المللی سوئیس؛
  • خطوط هوایی کره جنوبی؛
  • خطوط هوایی هاینان (چین)؛
  • خطوط هوایی بریتانیا؛
  • خطوط هوایی فیجی؛
  • هواپیمایی ایبریا (اسپانیا)؛
  • هواپیمایی ویستارا (هند)؛
  • هواپیمایی ویرجین آتلانتیک (بریتانیا)؛
  • هواپیمایی لوفت هانزا (آلمان)؛
  • خطوط هوایی اتحاد (امارات متحده عربی)؛
  • خطوط هوایی عربستان سعودی.

خطوط هواپیمایی قطر، یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی در خاورمیانه است که با عملکرد درخشان خود در دهه گذشته، توانسته به جایگاه بسیار خوبی در کسب رضایت مشتریان خود و سرویس‌دهی با استانداردهای بالا دست یابد. ایرلاین قطر دارای ۲۳۰ هواپیما است که هواپیماهای معروفی را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ۱۰ هواپیمای محبوب از سری A380، بوئینگ 777-300ERs، بوئینگ 787-8s و 787-9s، ایرباس A350-900s و A350-1000s و همچنین تعدادی جت کوچک اشاره کرد.

بهترین ایرلاین های دنیا ۲۰۲۴

ویژگی های بهترین ایرلاین های دنیا در سال ۲۰۲۴

همان‌طور که اشاره شد، موسسه اسکای ترکس با بررسی عملکرد، سرویس‌دهی و خدماتی که شرکت‌های هوایپمایی ارائه می‌کنند، برترین خطوط هواپیمایی را انتخاب می‌کند. در ادامه به ویژگی‌های برجسته تعدادی از این شرکت‌ها که توانسته‌اند در ابتدای فهرست برترین ایرلاین‌های دنیا جای بگیرند، اشاره می‌کنیم:

خطوط هواپیمایی قطر

خطوط هواپیمایی قطر (Qatar Airways) به‌عنوان بهترین ایرلاین دنیا در سال ۲۰۲۴، برای هشتمین‌بار در طول عمر کاری خود توانسته به این مقام دست پیدا کند. این شرکت در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هم بهترین ایرلاین در جهان شناخته شد. خطوط هوایی قطر امروزه به بیش از ۱۷۰ مقصد در جهان پرواز دارد و با ارائه بهترین خدمات و سرویس‌دهی در انواع کلاس‌های اقتصادی، تجاری و فرست کلاس امکان تجربه سفری راحت و مجهز را برای مسافران خود فراهم می‌کند. این شرکت دارای سیستم‌های هوایی و ناوگانی مدرن در دنیا است و اولین شرکتی بود که خطوط پروازی هواپیمای ایرباس A350 را راه‌اندازی کرد.

خطوط هواپیمایی قطر

خطوط هواپیمایی سنگاپور

خطوط هواپیمایی سنگاپور (Singapore Airlines) دومین نام در فهرست بهترین ایرلاین های دنیا در سال ۲۰۲۴ است که در سال گذشته برنده این رقابت بود؛ شرکتی که در سال ۱۹۷۲ راه‌اندازی شد و دفتر مرکزی آن در سنگاپور واقع شده است. یکی از نقاط قوت این ایرلاین، حضور کارکنان و خدمه آموزش‌‌دیده کابین بوده که همگی زیرنظر جامع‌ترین برنامه‌های آموزشی در صنعت هوانوردی تعلیم می‌بینند؛ برنامه‌ای که از سرویس‌دهی تا ایمنی و کمک‌های اولیه را شامل می‌شود. به این ترتیب، خدمه‌ این ایرلاین می‌توانند نیازهای مشتریان را به‌خوبی پیش‌بینی کنند. بهره‌مندی از تکنولوژی پیشرفته در ناوگان‌ مسافربری و همچنین وجود هواپیماهای پیشرفته که با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا طراحی و راه‌اندازی شده‌اند، راحتی و ایمنی را در سفر برای مسافران سنگاپور ایرلاینز به همراه دارد. خطوط هواپیمایی سنگاپور امروزه به بیش از ۴۰ کشور و ۱۳۰ مقصد در دنیا پرواز دارد.

خطوط هواپیمایی سنگاپور

خطوط هواپیمایی امارات

خطوط هواپیمایی امارات (Emirates Airline) که رتبه سوم در فهرست بهترین ایرلاین ‌های دنیا در سال ۲۰۲۴ را از آن خود کرده است، یکی از بهترین ایرلاین‌های دنیا بوده که به شش قاره سرویس‌دهی دارد. این شرکت هواپیمایی، خدماتی مدرن و مجهز را در تمام کلاس‌های پروازی اقتصادی، تجاری و فرست کلاس به مسافرین خود ارائه می‌کند. خطوط هوایی امارات که دفتر مرکزی آن در دبی واقع شده است، در سال ۱۹۸۵ با سرمایه‌ ۱۰میلیون دلاری راه‌اندازی شد.

این ایرلاین از مدرن‌ترین خطوط هوایی در دنیاست که با در اختیار داشتن خدمه و کارکنانی آموزش‌دیده در سطح استانداردهای جهانی به بیش از ۱۶۰ مقصد در جهان پرواز دارد. شرکتی که نقطه تمایز آن در مقایسه با سایر ایرلاین‌های دنیا، توجه ویژه آن به حفظ محیط زیست و تلاش در راستای کاهش اثرات زیست محیطی در صنعت هوانوردی است. بهره‌مندی از ناوگان مسافربری مدرن و پیشرفته، ارائه خدمات باکیفیت در کابین هواپیما، ایمنی و راحتی در پرواز، همگی خطوط هواپیمایی امارات را به یکی از بهترین و معروف‌ترین ایرلاین‌های دنیا تبدیل کرده است.

خطوط هواپیمایی امارات

خطوط هواپیمایی آنا آل نیپون

رتبه چهارم فهرست بهترین ایرلاین های دنیا در سال ۲۰۲۴ متعلق به یک ایرلاین ژاپنی با نام آنا آل نیپون (ANA All Nippon Airways) است که در سال ۱۹۵۲ راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی آنا در توکیو واقع شده و بزرگ‌ترین ایرلاین ژاپنی محسوب می‌شود. شرکت آنا دارای کلاس‌های پروازی متنوعی از جمله فرست کلاس، تجاری، پرمیوم اکونومی و اکونومی بوده که به‌خوبی می‌تواند نیاز مسافران با بودجه و سلیقه‌های گوناگون را رفع کند. خطوط هواپیمایی آنا با بیش از ۳۵ شرکت هواپیمایی همکاری دارد و امکان پرواز به ۳۲ مقصد بین‌المللی در قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکای شمالی و همچنین ۵۰ مقصد در ژاپن را فراهم می‌سازد. استفاده از ناوگان مسافربری مدرن و پیشرفته، هواپیماهایی با تجهیزات مدرن و صندلی‌های راحت داخل کابین، سرویس‌دهی توسط خدمه توانمند و امکانات ویژه برای کودکان از جمله مزیت‌های خطوط هوایی آنا در ژاپن است.

خطوط هواپیمایی آنا آل نیپون

خطوط هواپیمایی کاتای پاسفیک

خطوط هوایی کاتای پاسفیک (Cathay Pacific Airlines) که در فهرست بهترین ایرلاین ‌های دنیا در سال ۲۰۲۴ رتبه پنجم را کسب کرده، متعلق به هنگ‌کنگ در چین است. یکی از بهترین و قدیمی‌ترین ایرلاین‌های دنیا که در سال ۱۹۴۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. کاتای پاسفیک با داشتن چندین شرکت تابعه خود، به بیش از ۱۹۰ مقصد در جهان و ۶۰ کشور پرواز دارد. این ایرلاین شرکتی است با ناوگان مسافربری مدرن و مجهز با هواپیماهایی مانند ایرباس A330، ایرباس A350 و هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ که جزو ایرلاین‌های ۵ ستاره محسوب می‌شود. در این ایرلاین، از کلاس پروازی اقتصادی تا تجاری و فرست کلاس، خدماتی مدرن و در سطح استانداردهای جهانی را تجربه می‌کنید. خطوط هواپیمایی کاتای پاسفیک با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزاتی مدرن و با بهره‌مندی از تکنولوژی پیشرفته، ایمنی و راحتی در پرواز را برای مسافران خود تضمین می‌کند.

خطوط هواپیمایی کاتای پاسفیک

معرفی بهترین ایرلاین های دنیا در ارائه خدمات مختلف

خطوط هواپیمایی سنگاپور که در سال‌های گذشته در صدر فهرست برترین ایرلاین‌های دنیا بود و در سال ۲۰۲۴ مقام دوم را از آن خود کرد، توانست جایزه بهترین کارمند کابین در جهان را دریافت کند. این جایزه را یکی از کارکنان این ایرلاین، معاون ارشد «تان پی تک» (Tan Pee Teck)، برنده شد. خطوط هوایی سنگاپور همچنین توانست جایزه بهترین شرکت در ارائه خدمات درجه یک و بهترین ایرلاین قاره آسیا را دریافت کند.

در بخش دیگر این رقابت، خطوط هوایی آنا (ANA) برنده جایزه ارائه بهترین خدمات فرودگاهی در جهان و همچنین ارائه بهترین خدمات توسط کارکنان خطوط هواپیمایی در قاره آسیا شد.

شرکت هواپیمایی عربستان سعودی هم در رقابت با خطوط هوایی استارلوکس تایوان (Taiwan’s Starlux) و پلی ایسلند (Iceland’s Play) موفق شد عنوان پیشرفته‌ترین خطوط هوایی در جهان را از آن خود کرد.

معرفی بهترین ایرلاین های دنیا در ارائه خدمات مختلف

بهترین ایرلاین های ارزان قیمت ۲۰۲۴

بخش دیگر رقابت انتخاب بهترین ایرلاین دنیا ۲۰۲۴ به بررسی هزینه‌های خطوط هوایی اختصاص داشت. در این بخش خطوط هوایی ایر آسیا (AirAsia) در سال ۲۰۲۴ بار دیگر عنوان بهترین ایرلاین ارزان‌قیمت در جهان را از آن خود کرد. برنده این عنوان از سال ۲۰۱۰ تا به امروز بدون هیچ تغییری، هر ساله خطوط هوایی ایر آسیا است. شرکت هواپیمایی اسکوت سنگاپور (Singapore’s Scoot) هم به‌عنوان بهترین ایرلاین ارزان‌قیمت برای مسافت‌های طولانی انتخاب شد.

بهترین ایرلاین های ارزان قیمت در ۲۰۲۴

بهترین ایرلاین ها در قاره های مختلف ۲۰۲۴

در قاره آسیا، جایزه بهترین خطوط هوایی منطقه‌ای جهان از آن خطوط هوایی بانکوک (Bangkok Airways) شد؛ عنوانی که برای هشت سال پیاپی در اختیار این ایرلاین قرار دارد. خطوط هوایی ویستارا (Vistara) بهترین شرکت هواپیمایی در منطقه هند و آسیای جنوبی و همچنین خطوط هوایی فیجی (Fiji Airways) بهترین شرکت هوایی در منطقه استرالیا و اقیانوس آرام شد.

در منطقه آفریقا، خطوط هوایی اتیوپی (Ethiopian Airlines) برای ششمین سال پیاپی به‌عنوان بهترین ایرلاین آفریقا انتخاب شد. خطوط هوایی ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines) بهترین ایرلاین در اروپا، خطوط هوایی ایربالتیک (airBaltic) بهترین ایرلاین در اروپای شمالی و در نهایت خطوط هوایی هاینان (Hainan Airlines) به‌عنوان بهترین ایرلاین در چین انتخاب شد. در منطقه آمریکای شمالی، خطوط هوایی دلتا (Delta Air Lines) به‌عنوان بهترین ایرلاین منطقه انتخاب شد و توانست جایزه ارائه بهترین خدمات توسط کارکنان ایرلاین در این منطقه را به دست آورد.

بهترین ایرلاین ها در قاره های مختلف در سال ۲۰۲۴

بهترین ایرلاین های دنیا در سال ۲۰۲۴ از نظر رعایت بهداشت

پس از شیوع بیماری کوید، تمیزی و بهداشت ایرلاین‌ها هم به یکی دیگر از معیارهای مهم در رقابت انتخاب بهترین ایرلاین های دنیا تبدیل شد که در سال ۲۰۲۴ خطوط هوایی آسیایی به‌خوبی توانستند جایگاه‌های بالایی را به دست آورند. ایرلاین کاتای پاسفیک در رتبه اول و اوا ایر، آنا، قطر و سنگاپور در جایگاه‌های بعدی فهرست تمیزترین ایرلاین‌های جهان قرار گرفته‌اند. در ادامه فهرست بهترین شرکت‌های هوایی در بخش‌های مختلف این رقابت را مشاهده می‌کنید:

بهترین ایرلاین های دنیا در سال ۲۰۲۴ از نظر رعایت بهداشت

تمیزترین ایرلاین های دنیا ۲۰۲۴

  • هواپیمایی کاتای پاسفیک؛
  • هواپیمایی آنا آل نیپون؛
  • هواپیمایی اوا ایر؛
  • هواپیمایی قطر؛
  • هواپیمایی سنگاپور؛
  • هواپیمایی آسیانا؛
  • هواپیمایی هانیان؛
  • هواپیمایی ژاپن؛
  • هواپیمایی چین؛
  • هواپیمایی کره.

تمیزترین ایرلاین های دنیا ۲۰۲۴

ارائه بهترین خدمات توسط کارکنان کابین در سال ۲۰۲۴

  • خطوط هوایی سنگاپور؛
  • خطوط هوایی آنا آل نیپون (ANA All Nippon Airways)؛
  • هواپیمایی گارودا اندونزی (Garuda Indonesia)؛
  • هواپیمایی اوا ایر؛
  • خطوط هوایی کاتای پاسفیک؛
  • خطوط هوایی هاینان؛
  • خطوط هوایی ژاپن؛
  • خطوط هوایی تایوان؛
  • خطوط هوایی قطر؛
  • خطوط هوایی مالزی.

ارائه بهترین خدمات توسط کارکنان کابین ۲۰۲۴

ارزان قیمت ترین ایرلاین در دنیا ۲۰۲۴

  • هواپیمایی ایرآسیا؛
  • هواپیمایی بولوتئا (Volotea)؛
  • هواپیمایی فلای ناس (Flynas)؛
  • هواپیمایی ترانساویا فرانسه؛
  • هواپیمایی ایندیگو (هند)؛
  • هواپیمایی وولینگ (اسپانیا)؛
  • هواپیمایی ایربالتیک؛
  • هواپیمایی ایبریا اکسپرس (اسپانیا)؛
  • هواپیمایی ریانا ایر (ایرلند)؛
  • هواپیمایی ایزی جت (بریتانیا)؛
  • هواپیمایی فلای دوبی؛
  • هواپیمایی جت تو (com)؛
  • هواپیمایی یورو وینگز (آلمان)؛
  • هواپیمایی اسکای ایرلاین (شیلی)؛
  • هواپیمایی جت اسمارت (شیلی).

ارزان قیمت ترین ایرلاین در دنیا ۲۰۲۴

بهترین ایرلاین منطقه ای در دنیا ۲۰۲۴

  • خطوط هوایی بانکوک؛
  • خطوط هوایی آجان (Aegean Airlines)؛
  • خطوط هوایی آذربایجان؛
  • خطوط هوایی رکس؛
  • خطوط هوایی آزول برازیلین؛
  • خطوط هوایی ویرجین استرالیا؛
  • خطوط هوایی رویال ایر ماروک (مراکش)؛
  • خطوط هوایی پورتر (کانادا)؛
  • خطوط هوایی آلاسکا؛
  • خطوط هوایی هنگ کنگ.

بهترین ایرلاین منطقه ای در دنیا ۲۰۲۴

پرسش‌های متداول

بهترین ایرلاین دنیا متعلق به کدام کشور است؟
در رتبه‌بندی بهترین ایرلاین های دنیا در سال ۲۰۲۴، خطوط هوایی قطر عنوان بهترین ایرلاین در جهان را به دست آورد.
ارزان‌قیمت‌ترین ایرلاین در دنیا کدام است؟
خطوط هواپیمایی ایرآسیا در سال ۲۰۲۴ به‌عنوان ارزان‌قیمت‌ترین ایرلاین در دنیا معرفی شد.
ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}