آشنایی با بهترین جاهای دیدنی بیلبائو در یک نگاه

یلدا نوبخت
  • یلدا نوبخت
  • 1403/7/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی طبیعی بیلبائو، مانند پارک های سرسبز و سواحل زیبا، مکانی ایده آل برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن از طبیعت هستند.

تور اروپا

بیلبائو، شهری مدرن و زیبا در منطقه باسک واقع در اسپانیا، ترکیبی از معماری سنتی و نوین با فرهنگ غنی و مناظر طبیعی جذاب است. این شهر، که یکی از مراکز مهم صنعتی و تجاری کشور به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر به مقصدی برجسته برای گردشگران تبدیل شده است. از موزه گوگنهایم، یکی از نمادهای معماری مدرن جهان گرفته، تا بخش قدیمی شهر با خیابان‌های سنگ‌فرش شده و ساختمان‌های تاریخی، بیلبائو جاذبه‌های متنوعی برای بازدیدکنندگان دارد. علاوه بر این، رود نرویون (Nervion)، که از میان شهر می‌گذرد، همراه با پل‌های زیبای آن، منظره‌ای دیدنی ایجاد می‌کند. بیلبائو همچنین با پارک‌ها، رستوران‌های عالی و فرهنگ غنی هنری و موسیقی، مقصدی کامل برای علاقه‌مندان به هنر، طبیعت و فرهنگ است. اگر قصد سفر با تور اسپانیا و بازدید از بیلبائو را دارید با بررسی فهرست جاهای دیدنی بیلبائو، بهترین مکان‌ها برای بازدید در این شهر پر جنب‌وجوش را کشف خواهید کرد.

جاهای دیدنی بیلبائو

 

۱. موزه گوگنهایم در بیلبائو

موزه گوگنهایم (Guggenheim Museum) در بیلبائو، علاوه بر داشتن مجموعه‌ای معتبر از آثار هنری، خود به‌عنوان یک شاهکار معماری شناخته می‌شود. این ساختمان که توسط معمار مشهور فرانک گری (Frank Gehry)، طراحی شده است، با ساختاری جذاب و منحصربه‌فرد، فضایی چشمگیر به نمایش می‌گذارد. در داخل موزه، آثار هنری در فضایی به وسعت ۲۴هزار متر مربع به نمایش گذاشته شده‌اند. از مجسمه‌های برجسته موزه می‌توان به مجسمه عنکبوت ۹ متری به نام «مامان» اثر لوییز بورژوا (Louise Bourgeois) و مجسمه سگ غول‌پیکر پوشیده از شکوفه‌های گل به نام «توله سگ» اثر جف کونز (Jeff Koons)، اشاره کرد. در نزدیکی موزه گوگنهایم، رستوران ستاره‌‌دار میشلین Atelier Etxanobe قرار دارد. این رستوران نوآور با تمرکز بر غذاهای دریایی تازه و مواد اولیه فصلی، غذاهای مدرن اسپانیایی را با کیفیت بالایی سرو می‌کند.

موزه گوگنهایم در بیلبائو

۲. موزه هنرهای زیبای بیلبائو

موزه هنرهای زیبای بیلبائو (The Bilbao Fine Arts Museum)، به‌خاطر مجموعه‌ای از نقاشی‌های اروپایی، به‌ویژه آثار قرن‌های ۱۴ تا ۱۹، شهرت دارد. این موزه آثار هنری متعددی را در بر می‌گیرد که شامل شاهکارهای برجسته‌ای از دوره‌های مختلف است. در این موزه، نقاشی‌های قرن‌های ۱۵ تا ۱۷ به‌خوبی نمایش داده شده‌اند. از جمله شاهکار هایی مانند «Money Changers» از کوئنتین ماتسیس (Quentin Matsys) و «Virgin and Child» اثر دیرک بوتس (Dirk Bouts) و همچنین آثاری از آنتونی ون دایک (Anthony van Dyck) و مارتین دو ووس (Martin de Vos) از قرن هفدهم.

 موزه هنرهای زیبای بیلبائو

گفتنی‌ست این موزه خارق‌العاده نقاشی‌های ایتالیایی قرن‌های شانزدهم تا هفدهم و نقاشی‌های فرانسوی قرن ۱۹، از جمله Washer Women in Arles اثر گوگن (Gauguin)، را هم به نمایش می‌گذارد. در نزدیکی موزه، رستوران ستاره‌دار میشلین Zortziko قرار دارد. این رستوران با ارائه غذاهای نوآورانه و سرو خیره‌کننده، تجربه‌ای لذت‌بخش از غذا را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

 موزه هنرهای زیبای بیلبائو

۳. شهر قدیمی کاسکو ویخو

شهر قدیمی کاسکو ویخو (Casco Viejo) در امتداد ساحل رودخانه بیلبائو، بین پل سن آنتون (San Antón) و کلیسای سن نیکلاس (San Nicolás) قرار دارد. این منطقه با پنج پل به شهر جدید انسانچه (Ensanche) متصل می‌شود. گشت‌وگذار در خیابان‌های تاریخی نزدیک به شهر کاسکو ویخو ، که مملو از بوتیک‌ها و کافه‌های کوچک هستند، تجربه‌ای لذت‌بخش و دل‌پذیر است.

. شهر قدیمی کاسکو ویخو

در نزدیکی پاسئو دل آرنال (Paseo del Arenal)، در میدان د آریاگا (Plaza de Arriaga)، سالن تئاتر آریاگا آنتزوکیا (Teatro Arriaga Antzokia) واقع شده است. این تئاتر زیبا به سبک نئو باروک طراحی شده و از کاخ گارنیه (Palais Garnier) در پاریس الهام گرفته است. تئاتر آریاگا آنتزوکیا که در سال ۱۸۹۰ ساخته و بعدها بازسازی شده، میزبان کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، اپرا، رقص و نمایش‌های تئاتر است.

. شهر قدیمی کاسکو ویخو

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم شهر کاسکو ویخو ، کلیسای باروک سن نیکولاس دِ باری (Iglesia de San Nicolás de Bari)، است. این کلیسا با فضای داخلی هشت‌ضلعی و محراب حکاکی‌شده زیبا، نقاشی‌های ویژه‌ای از خوان دی منا (Juan de Mena) دارد. در نزدیکی کلیسای سن نیکولاس دِ باری، میدان پلازا نووا (Plaza Nueva) قرار دارد. این میدان شلوغ دارای چندین رستوران و کافه با تراس‌های فضای باز است و مردم محلی برای معاشرت و خرید از بازاری که هر یکشنبه در اینجا برپا می‌شود، به این میدان می‌آیند.

. شهر قدیمی کاسکو ویخو

۴. پل های بیلبائو

برای دیدن مناظر خیره‌کننده بیلبائو، به پل لاسالوه (La Salve) بروید که از کنار موزه گوگنهایم عبور می‌کند. این پل دارای طاق‌های قرمز است که توسط هنرمند فرانسوی دانیل بورن (Daniel Buren)، به افتخار دهمین سالگرد تأسیس موزه گوگنهایم طراحی شده است. فقط چند بلوک پایین‌تر، پل زیبای زوبی‌زوری (Zubizuri)، را خواهید یافت که به تفرجگاه شلوغ و ساحلی کایه کامپو دِ ولانتین (Calle Campo de Volantín)، می‌رسد.

پل های بیلبائو

این پل برای عابران پیاده بوده و توسط معمار مشهور اسپانیایی، سانتیاگو کالاتراوا (Santiago Calatrava)، طراحی شده که با طراحی فوق مدرن خود بسیار متمایز است. در بخش شمالی شهر، پل ویزکایا (Vizcaya)  قرار دارد که یکی از میراث‌های جهانی یونسکو است. این پل در سال ۱۸۹۳ توسط آلبرتو پالاسیو (Alberto Palacio)، در دوران انقلاب صنعتی، طراحی شد و اولین پل در جهان بود که از ترکیب کابل‌های فولادی و آهن ساخته شده است.

پل های بیلبائو

۵. پلازا نوئوا

در شهر قدیمی کاسکو ویخو، پلازا نوئوا (Plaza Nueva)، که به‌عنوان پلازا بارسا (Plaza Barria) ، نیز شناخته می‌شود، یک میدان نئوکلاسیک است که در اواسط قرن ۱۹ ساخته شده است. این میدان با ساختمان‌های طاق‌دار زیبا احاطه شده است. همچنین در خیابان‌های اطراف این میدان، رستوران‌ها وکافه‌های دنج قرار دارند. در روزهای گرم، مردم برای نشستن در فضای باز به این میدان سرازیر می‌شوند. پلازا نوئوا یکی از محبوب‌ترین مکان‌های ملاقات مردم محلی است. در روزهای آفتابی، میدان به مرکز زندگی اجتماعی تبدیل می‌شود و حالتی شبیه به یک اتاق نشیمن در فضای باز پیدا می‌کند.

پلازا نوئوا

۶. موزه باسک بیلبائو

می‌توانید فرهنگ و تاریخ منحصربه‌فرد منطقه باسک را در موزه باسک بیلبائو (Euskal Museoa Bilbao) که موزه واسکو هم نامیده می‌شود، کشف کنید. این موزه در شهر قدیمی کاسکو ویخو واقع شده و شامل سه بخش اصلی است که به مستند کردن شیوه زندگی باسک می‌پردازد. بخش باستان‌شناسی موزه، یافته‌های ماقبل تاریخ از نقاط مختلف کشور باسک را به نمایش می‌گذارد. این بخش شامل سنگ‌ها و قطعات مجسمه، از جمله مجسمه مرموز ایمی کلدی (Mikeldi) می‌شود. در بخش صنایع دستی و هنر عامیانه باسک، انواع مختلفی از آثار هنری و صنایع دستی محلی معرفی می‌شود. بخش تاریخ عمدتاً به تاریخ بیلبائو و فعالیت‌های دریانوردی این منطقه از قرن ۱۶ تا ۱۹ می‌پردازد. نمایشگاه‌های مختلف در این بخش، دنیای ماهیگیری، کشتیرانی، دریانوردی و سایر تجارت‌های مرتبط با این دوره را به تصویر می‌کشند.

موزه باسک بیلبائو

۷. کلیسای جامع سانتیاگو

در قلب شهر قدیمی کاسکو ویخو، کلیسای جامع سانتیاگو (Catedral de Santiago)، نمونه‌ای برجسته از معماری گوتیک باسک است که به قرن ۱۵ میلادی بازمی‌گردد. کلیسای جامع از دوشنبه تا شنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ بعدازظهر، برای بازدید عموم باز است. مراسم عبادت هر روز ساعت ۱۹ در کلیسای جامع برگزار می‌شود. همچنین، در روزهای یکشنبه، یک مراسم اضافی (که به صورت دو زبانه برگزار می‌شود) در ساعت ۱۲ ظهر برگزار می‌گردد.

کلیسای جامع سانتیاگو

۸. پارک دونیا کاسیلدا

پارک دونیا کاسیلدا (Doña Casilda)، مکانی آرام و دل‌پذیر برای فرار از شلوغی شهری است. با مسیرهای پیچ‌درپیچ و نیمکت‌های راحت، این پارک مکان مناسبی برای قدم زدن و استراحت است. پارک به سبک رمانتیک طراحی شده و شامل تندیس‌ها و فواره‌های نئوکلاسیک است که زیبایی خاصی به آن افزوده‌اند. دریاچه بزرگ پارک محل زندگی بسیاری از اردک‌هاست و فضایی عالی برای قایق‌های پارویی فراهم می‌کند. همچنین، این پارک شامل ویژگی‌های دیگری مانند چرخ و فلک قدیمی، تئاتر در فضای باز و باغ گیاه‌شناسی است. در نزدیکی پارک، رستوران آیسین (Aizian) واقع شده است که غذاهایی با طعمی مدرن را سرو می‌کند. اتاق غذاخوری این رستوران دارای منظره زیبایی از پارک است.

پارک دونا کاسیلدا (Doña Casilda)

۹. منطقه بگونا

منطقه بگونا (Begoña)، بالاتر از شهر قدیمی قرار دارد و روی تپه‌ای زیبا واقع شده است. در این ناحیه، کلیسای زیارتی مهمی به نام باسیلیکا د بگونا (Basilica de Begoña)، وجود دارد. این کلیسا که در قرن شانزدهم ساخته شده، تصویری از بگونا، حامی شهر و نقاشی زیبایی از کلیسای بگونا را در خود جای داده است. ساده‌ترین راه برای رسیدن به کلیسا استفاده از آسانسوری‌ست که از پشت کلیسای سن نیکولاس (San Nicolás) در دسترس است. گزینه دیگر، مسیر پیاده‌روی‌ست که حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی تا بالای تپه نیاز دارد.

منطقه بگونا

۱۰. موزه دریایی بیلبائو

موزه دریایی بیلبائو (The Bilbao Maritime Museum)، شما را به دنیای دریانوردی می‌برد. این موزه شامل یک محوطه نمایشگاهی در فضای باز است که اسکله‌های بیلبائو و کشتی‌های بازسازی شده را به نمایش می‌گذارد. در داخل موزه، نمایشگاه‌ها اطلاعاتی درباره محیط زیست بیلبائو، تاریخچه صنعت دریایی و سنت‌های مردمی که از این راه معیشت خود را تأمین می‌کنند، ارائه می‌دهند. این موزه به جز دوشنبه‌ها، در تمامی روزهای هفته باز است. همچنین، این موزه با طراحی مناسب برای بازدیدکنندگان، یک کافه‌تریا و فروشگاه هدیه نیز دارد.

 موزه دریایی بیلبائو

۱۱. سالن موسیقی و کنفرانس اسکالدونا

سالن موسیقی و کنفرانس اسکالدونا (Euskalduna)، به‌عنوان مکان برگزاری کنفرانس‌ها و رویدادهای فرهنگی شناخته می‌شود. این ساختمان معاصر و برجسته دارای سالن تئاتری است که برای اجرای سمفونی، باله و اپرا طراحی شده است و به‌خاطر آکوستیک فوق‌العاده خود شهرت دارد. به فاصله ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از سالن موسیقی و کنفرانس اسکالدونا، یکی از رستوران‌های مشهور ستاره‌دار میشلین بیلبائو به نام زاراته جاتچیا (Zarate Jatetxea) قرار دارد. این رستوران خلاق در غذاهای دریایی که مواد اولیه آن همگی صید محلی‌ست، تخصص داشته و سرآشپز آن نیز یک فروشگاه ماهی تازه دارد.

سالن موسیقی و کنفرانس اسکالدونا

۱۲. بازار ریبرا

بازار ریبرا (Ribera Market)، در قلب شهر قدیمی کاسکو ویخو واقع شده و جایی است که خریداران محلی و سرآشپزهای رستوران‌ها را به خود جذب می‌کند. این مکان، بهترین نقطه در شهر برای یافتن محصولات آشپزی با کیفیت بالا، میوه‌ها و سبزیجات تازه، غذاهای دریایی، پنیر، قارچ و سایر محصولات غذایی لذیذ است. سالن بازار ریبرا با نورگیرهای بزرگ که نور طبیعی را منعکس می‌کنند، فضایی روشن و شاداب دارد. نمای بیرونی ساختمان دارای طرح‌های شگفت‌انگیز، تزئینات گل‌دار و پنجره‌های مشبک است.

 بازار ریبرا

۱۳. تله‌کابین فونیكولار

تله‌کابین فونیکولار (Artxanda Funicular) راهی فوق‌العاده برای تماشای مناظر بیلبائو است. با استفاده از تله‌کابین فونیکولار تنها سه دقیقه طول می‌کشد تا از دامنه تپه محله آراگونیتی (Arangoiti) به بالای کوه آرتکزاندا (Artxanda) بروید، جایی که مناظر شگفت‌انگیزی در انتظار شماست. از قله کوه، مناظر پانورامیک شهر بیلبائو شما را مجذوب خواهد کرد. در اطراف، مسیرهای پیاده‌روی دل‌پذیر و دوست‌داشتنی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌برداری کنید. فونیکولار به‌طور روزانه فعال است و قطارها هر ۱۵ دقیقه از میدان فونیکولار (که حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از تالار شهر فاصله دارد) حرکت می‌کنند.

 تله‌کابین فونیكولار

۱۴. محله گرن ویا

این گذرگاه اصلی بیلبائو که معمولا به آن محله گرن ویا (Gran Vía) می‌گویند، محلی‌ست شلوغ با ساختمان‌های تجاری و دولتی. در گرن ویا قدم بزنید تا بیشتر معماری شهر را تحسین کنید و به بوتیک‌های شیک سر بزنید. همچنین می‌توانید در یکی از رستوران‌ها، کافه‌ها یا شیرینی‌فروشی‌های شیک آن هم توقف کنید.

محله گرن ویا

۱۵. قصر سلطنتی بگونیا

بگونیا (Basilica de Begoña) قصر زیبای قرن شانزدهمی که بالای یک تپه واقع شده، مکان قرارگیری یک زیارتگاه مهم و کلیسا گشته و در این کلیسا، تصویری از بگونیای مقدس که حامی شهر محسوب می‌شود، نقش بسته است. برای رسیدن به کلیسا، بازدید کنندگان باید یک مسیر ۲۰ دقیقه‌ای را پیاده طی کنند؛ اما بعد از طی‌کردن این مسیر دشوار، نمای بسیار زیبایی از بخش قدیمی شهر در انتظارشان است که هر بیننده‌ای را مسحور خود خواهد نمود.

قصر سلطنتی بگونیا

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی بیلبائو کدام است؟
بهترین جاهای دیدنی  بیلبائو شامل موزه گوگنهایم، شهر کاسکو ویخو، پل زوبی زوری، پارک دونیا کاسا، پلازا نوئوا، موزه باسک بیلبائو، کلیسای جامع سانتیاگو و پارک دونیا کاسیلدا است.
بهترین زمان برای بازدید از بیلبائو چه زمانی است؟
بهترین زمان برای بازدید از بیلبائو بهار و پاییز است، زمانی که هوا معتدل و مطبوع است. تابستان‌ها می‌تواند شلوغ و گرم باشد، در حالی که زمستان‌ها ممکن است بارانی و خنک باشد.
یلدا نوبخت یلدا نوبخت
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}