مراکز خرید کندی، جشنواره سوغات‌های سنتی تا کالاهای مدرن

    مریم براتی
    • مریم براتی
    • 1403/6/29
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    مراکز خرید کندی از بازارهای سنتی رنگارنگ و فروشگاه های سوغات تا مجتمع های مدرن، تنوع بی نظیری را به عاشقان خرید عرضه می کنند.

    تور اروپا

    یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی سریلانکا برای گردشگران، شهر کَندی (Kandy) در استان مرکزی این کشور است. اما فراتر از معبدهای زیبای بودایی، دریاچه چشم‌نواز و باغ‌ گیاه‌شناسی سلطنتی، مراکز خرید کندی از بازارهای سنتی رنگ‌رنگ و فروشگاه‌های سوغاتی تا بوتیک‌ها و مجتمع‌های مدرن، تنوع بی‌نظیری را به عاشقان خرید و علاقه‌مندان به یادگاری‌های محلی عرضه می‌کند. اگر قرار است در آینده نزدیک با تور سریلانکا عازم این کشور زیبای جنوب آسیا شوید، بدون خواندن این مطلب آمادگی کافی برای سفر پیدا نخواهید کرد؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا جامع‌ترین راهنمای مراکز خرید کندی را به آسانی خواندن همین مطلب در اختیار شما قرار دهیم.

    فهرست بهترین مراکز خرید کندی

     

    ۱. بازار مرکزی کندی

    بازدید از مراکز خرید کندی را با گشت‌وگذار در بازار اصلی یا بازار مرکزی (Central Market) واقع در خیابان بازار، پلاک ۱۹۶، آغاز کنید. کاوش این بازار شلوغ رنگارنگ در قلب شهر بهترین فرصت برای خرید سوغاتی و محصولات محلی از جمله صنایع دستی مانند پوشاک، چرم و آثار نقاشی، ادویه‌جات و میوه و سبزی تازه است. بازار مرکزی کندی سال ۱۹۷۲ راه‌اندازی شد و امروز از محبوب‌ترین مراکز خرید کندی به حساب می‌آید. خستگی خرید از این بازار فقط با چشیدن غذاهای سنتی سریلانکا در رستوران‌های اطراف آن از تن شما به‌در می‌شود. روز و ساعات کار از  دوشنبه تا یکشنبه، ۸:۰۰ صبح تا ۹:۰۰ شب است.

    بازار مرکزی کندی، تجربه خرید با چاشنی فرهنگ شناسی

    ۲. استودیوی جایامالی باتیکس

    یکی از معروف‌ترین مراکز خرید کندی در دل بازار مرکزی (طبقه اول بازار مرکزی کندی)، استودیوی جایمالی باتیکس (Jayamali Batiks Studio) است که نمی‌توانید بدون خرید سوغاتی‌های کلاسیک جذاب سریلانکا از آن بیرون بیایید؛ چه مجسمه فیل‌های رنگارنگ و نقاب‌ها و چاپ‌های مومی یا به قول محلی‌ها باتیک باشد، چه نقاشی‌های‌ گلدوزی‌شده یا رنگ روغن کندی.

    شهرت این فروشگاه به عرضه محصولاتی برمی‌گردد که با استفاده از بهترین کیفیت مواد باتیک یا چاپ مومی تهیه می‌شود. این نوع چاپ هنری بخش جدایی‌ناپذیری از فرهنگ سنتی سریلانکا به حساب می‌آید. لباس‌ و آویزهای خیره‌کننده دیواری با طرح‌های نفیس باتیک از دیگر کالاهای خاص این مرکز خرید در کندی است. روز و ساعات کار این فروشگاه از دوشنبه تا یکشنبه، ۸:۰۰ صبح تا ۹:۰۰ شب است.

    سوغاتی های کلاسیک سریلانکا در استودیوی جایامالی باتیکس

    ۳. موزه چای سیلان

    موزه چای سیلان (Ceylon Tea Museum) از مشهورترین مراکز خرید کندی است که در میان پربازدیدترین جاذبه‌های شهر هم جا دارد. این موزه در کارخانه چای هانتانا برپا شده که سال ۱۹۲۵ در سه کیلومتری شهر کندی ساخته شد. موزه چای سیلان هم محبوب عاشقان چای و علاقه‌مندان به تاریخ است و هم کسانی را جذب می‌کند که از آشنایی با فرایندهای صنعتی آماده‌سازی برگ‌های چای و استخراج این آرام‌بخشِ معجزه‌آسا لذت می‌برند.

     مهمانی عطرهای دلنشین در موزه چای سیلان

    بخش فروشگاهی موزه چای سیلان محلی است برای پیدا کردن سوغاتی‌های متنوع سریلانکا و انواع چای خوش‌عطر و بو. در غرفه‌های مخصوص این بخش امکان چشیدن چای‌های سنتی کشور فراهم شده و حتی می‌توانید برگ‌های گیاه چای را که تازه از مزارع کندی چیده شده به‌عنوان سوغاتی با خود ببرید. بعد از گردش در این فروشگاه‌ها به بازدید از کتابخانه تخصصی تاریخ صنعت چای بروید و تجربه‌تان را با نوشیدن یک فنجان چای داغ در کافه خوش‌منظره طبقه آخر موزه تکمیل کنید. روز و ساعات کار، سه شنبه تا شنبه از ۰۸:۳۰ صبح تا ۱۵:۴۵، یکشنبه از  ۰۸:۳۰ صبح تا ۱۵:۰۰ و دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی، تعطیل است.

     مهمانی عطرهای دلنشین در موزه چای سیلان

    ۴. مجتمع لو سل (اودل)

    یکی از بهترین مراکز خرید کندی برای پیدا کردن سوغاتی، مجتمع لو سل اودل (Luv SL by Odel) در خیابان پرادنیا (Peradeniya) است. در فروشگاه لو سل با طیف بی‌شماری از گزینه‌ها برای سوغاتی‌ روبرو می‌شوید و می‌توانید با اطمینان برای با مشکل‌پسندترین دوستان و اعضای خانواده‌تان هم از آن خرید کنید. محیط رنگارنگ فروشگاه در کنار این تنوع چشمگیر آن‌قدر شما را مجذوب می‌کند که نمی‌خواهید به سراغ دیگر مراکز خرید کندی بروید. البته لو سل محل اختصاصی فروش سوغاتی‌های سنتی نیست، بلکه خود یک برند مد مشهور در بازار سریلانکا به حساب می‌آید و محصولاتی از برندهای مد معروف دنیا را هم عرضه می‌کند. همه محصولات داخلی لو سل از مواد اولیه محلی سریلانکا ساخته می‌شود. روز و ساعات کار از دوشنبه تا یکشنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۸:۰۰ بعد از ظهر است.

    از سوغاتی های اصیل تا برندهای مد در لو سل بای اودل

    ۵. فروشگاه سنتی سِلین

    فروشگاه سنتی سلین (Selyn) در میان مراکز خرید کندی (خیابان معبد، پلاک ۱/۷۱) بهترین گزینه برای پیدا کردن محصولات دستباف واقعی از ساری‌های رنگارنگ زنان سریلانکا، کُرتا یا پیراهن بلند زنانه و مردانه، سارافون، انواع لباس‌های دست‌بافت از جنس پنبه و ابریشم خالص و البته روتختی‌های خاص و خیره‌کننده با نقش و رنگ‌های زنده است.

    سلین از آن دسته مراکز خرید کندی است که محصولاتش، حس‌وحال فرهنگ و سنت سریلانکا را همراه دارد و خرید از آن به تقویت کسب‌وکارهای محلی منطقه منجر می‌شود. روز و ساعات کار از دوشنبه تا یکشنبه ۰۹:۳۰ صبح تا ۱۹:۰۰ و یکشنبه ۱۰ صبح تا ۱۵:۰۰ است.

    فروشگاه سِلین و دستباف های سنتی رنگارنگ بر تن شما

    ۶. سیتی سنتر کندی

    بازدید از مراکز خرید کندی بدون رفتن به سیتی سنتر (Kandy City Centre) تجربه ناقصی است. سیتی سنتر کندی (خیابان سری ویکراما راجاسینگ ماواتا) یک مجتمع خرید سرپوشیده مدرن در ده طبقه وسیع است که علاوه بر فروشگاه‌های متنوع، فودکورت، محوطه بازی کودکان و بخش‌های تفریحی بزرگسالان هم دارد. در سیتی سنتر می‌توانید از پوشاک و کفش تا لوازم آرایشی، جواهرات و لوازم الکترونیکی تولید برندهای معروف سریلانکا و دنیا را بخرید و در پایان، برای رفع خستگی، به یکی از رستوران‌های جذاب آن سر بزنید. این محل از بزرگ‌ترین مراکز خرید کندی است و برای انتخاب و خرید سوغاتی در میان گردشگران محبوبیت خاصی دارد. روز و ساعات کار از  دوشنبه تا یکشنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۲۱:۳۰ است.

    سیتی سنتر کندی، خریدی بی دردسر در مرکزی مدرن و کامل

    ۷. گالری رانگالا

    گالری رانگالا (Rangala House Gallery) واقع در خیابان معبد، پلاک ۷ ۱/۱، طبقه ۲،  یکی از مراکز خرید کندی است که تجربه تماشای آثار نقاشی اصیل سریلانکا و آفریده‌های هنرمندان نوظهور محلی را با امکان خرید آسان و بسته‌بندی ایمن آن‌ها برای حمل‌ونقل در سفر ترکیب می‌کند. بازدید از رانگالا با نمایش بهترین آثار هنرمندان، نقاشان و صنعتگران سریلانکا، مروری است بر فرهنگ و سبک زندگی مردم محلی. جالب است بدانید در این گالری کنار نقاشی‌ها، مرباهای ارگانیک مشهوری عرضه می‌شود که از محصولات تپه‌های کندی درست شده است. روز و ساعات کار از دوشنبه تا شنبه ۰۹:۳۰ صبح تا ۱۸:۰۰ و  یکشنبه ۰۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۰۰ است.

    گالری رانگالا، دنیای هنر و نقاشی سریلانکا

    ۸. فروشگاه عتیقه جات وارونا

    فروشگاه عتیقه‌جات وارونا (Waruna Antiques) واقع در خیابان پرادنیا، پلاک ۷۶۱، در میان مراکز خرید کندی به عرضه اقلام عتیقه‌ای شهرت دارد که آینه تاریخ و فرهنگ غنی سریلانکا به حساب می‌آیند. اشیای این گنجینه از سکه و آویز و نقاب تا جواهرات متنوع، کنده‌کاری روی چوب، مجسمه، ظروف کریستال، قاب‌های عتیقه و حتی مبلمان قدیمی، شما را به دل تاریخ جنوب آسیا می‌برد و بهترین یادگاری برای تجدید خاطره سفر یا سوغاتی است. در واقع فروشگاه عتیقه‌جات وارونا را باید بهشت علاقه‌مندان به اشیای عتیقه سنتی و دست‌ساز در سریلانکا دانست. روز و ساعات کار از دوشنبه تا یکشنبه ۰۸:۳۰ صبح تا ۱۸:۰۰ است.

    سفری به تاریخ سریلانکا در فروشگاه عتیقه جات وارونا

    ۹. انجمن کتاب‌های بودایی

    یکی از مراکز خرید کندی برای دوستداران تاریخ ادیان، انجمن کتاب‌های بودایی (Buddhist Publication Society) است که در مجموعه معبد دندان مقدس (Sacred Tooth Relic) کنار دریاچه کندی، خیابان سانگاراجا ماواتا، پلاک ۵۴، واقع شده است. در محوطه این سازمان غیر انتفاعی، علاوه بر بازدید از کتابخانه بزرگ و معبد مشهوری که دندان بودا در آن نگه‌داری می‌شود، می‌توانید انواع کتاب‌هایی را که با موضوع پیدایش و آموزه‌های باستانی بودیسم منتشر شده است، بخرید. در این محل مغازه‌هایی برای فروش سوغاتی و اشیای عتیقه مرتبط با دین بودایی هم فعالیت می‌کنند. روز و ساعات کار از دوشنبه تا یکشنبه ۰۸:۳۰ صبح تا ۱۶:۳۰ است.

     انجمن کتاب های بودایی

    ۱۰. شهر غذای کارگیلز

    در میان مراکز خرید کندی بهترین گزینه برای شکم‌گردها، شهر غذای کارگیلز (Cargills Food City) واقع در خیابان سیری دالادا ویدیا، پلاک ۳، است. کارگیلز به عرضه تازه‌ترین محصولات خواربار سریلانکا، غذای ارگانیک بسته‌بندی شده، نوشیدنی و خوراکی‌های محلی، به‌ویژه مربا و ادویه‌جات شهرت دارد. در این فروشگاه با طیف شگفت‌انگیزی از انواع مواد غذایی ارگانیک روبرو می‌شوید. روز و ساعات کار از ۱۰ صبح تا ۲۱:۰۰ است.

    شهر غذای کارگیلز، بهشت شکم گردهای کندی

    ۱۱. فروشگاه ارث باوند

    گردش در فروشگاه ارث‌باوند کریئِیشنز (Earthbound Creations) (خیابان یاتینووارا، پلاک ۲۸) با تجربه شما از تمام مراکز خرید دیگر در کندی متفاوت خواهد بود. قفسه‌های این فروشگاه پر است از محصولات دوست‌دار محیط زیست مانند صنایع دستی روزنامه‌ای، کیسه‌های کاغذی، ظروف و مداد‌های کاغذی، کیف، کارت تبریک و لوازم تحریری که همه به‌دست زنان هنرمند از مواد بازیافتی درست می‌شود. با خرید هدیه یا سوغاتی از فروشگاه ارث‌باوند کندی به حفظ محیط زیست محلی و گسترش فرصت‌های شغلی دوست‌دار طبیعت هم کمک می‌کنید. روز و ساعات کار از دوشنبه تا یکشنبه ۸:۰۰ صبح تا ۲۰:۳۰ است.

    خرید و نذر طبیعت در فروشگاه ارث باوند

    ۱۲. فروشگاه هماچاندراز

    اگر در سفر به سریلانکا به دنبال خرید زیورآلات باشید، نباید از جواهرفروشی مشهور هماچاندراز (Limited Hemachandras) واقع در خیابان پرادنیا، پلاک ۹۳۹، غافل شوید. هماچاندراز یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید کندی است که سال ۱۹۴۲ تأسیس شد و امروز با چندین نسل تجربه در طراحی و ساخت، جواهرات درجه یک و زیورآلات سفارشی‌ هنرمندانه و باکیفیت را با قیمتی منصفانه عرضه می‌کند. هنگام بازدید از این گالری، ویدیوی کوتاهی درمورد روش‌های استخراج سنگ‌های قیمتی در معادن سریلانکا برای شما نمایش داده می‌شود. روز و ساعات کار از دوشنبه تا یکشنبه ۸:۰۰ صبح تا ۱۷:۳۰ است.

    درخشش جواهرات پشت ویترین فروشگاه هماچاندراز

    ۱۳. لاکسالا

    فروشگاه لاکسالا (Laksala) واقع در خیابان سانگاراجا ماواتا، پلاک ۵، که سال ۱۹۸۲ تأسیس شد، تنها فروشگاه هدیه و سوغات دولتی در شهر کندی است. در این فروشگاه می‌توانید طیف وسیعی از محصولات چرمی، سرامیکی و سوغاتی‌های متنوع را پیدا کنید که با ضمانت اصالت و کیفیت عرضه می‌شود.

    لاکسالا تعطیلی ندارد و ۳۶۵ روز سال باز است. حتی اگر نتوانستید به فروشگاه سر بزنید، بازدید از وب‌سایت آن را فراموش نکنید. ضمناً ویژگی خرید بین‌المللی این فروشگاه به شما امکان می‌دهد محصولات لاکسالا را پس از خرید به هر نقطه از جهان که بخواهید ارسال کنید. روز و ساعات کار از  دوشنبه تا یکشنبه ۹:۰۰ صبح تا ۹:۰۰ شب است.

     لاکسالا، قدیمی ترین فروشگاه هدیه و سوغات کندی

    ۱۴. کتاب‌فروشی مارکز

    کتاب‌فروشی مارکز (Marks Bookshop) واقع در خیابان سری دالادا ویدیا، پلاک ۵، با عرضه مجموعه وسیعی از کتاب‌های هنری، تاریخی و ادبی، امروز به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید کندی تبدیل شده که محل مناسبی برای یادگیری درمورد سریلانکا هم هست. روز و ساعات کار از دوشنبه تا یکشنبه ۹:۰۰ صبح تا ۱۹:۰۰ است.

    کتاب فروشی مارکز

    ۱۵. عتیقه‌فروشی صمیمی سیریا و دایا

    فروشگاه سیریا و دایا (Sriya & Daya Curio Shop) عتیقه‌فروشی کوچکی در شلوغ‌ترین بخش شهر، در بزرگراه A۱ است. این فروشگاه را زوج خوش‌برخوردی اداره می‌کنند که نامشان را روی سردر مغازه می‌بینید. با کاوش در عتیقه‌فروشی سیریا و دایا، اشیای بسیار جالبی از کتاب‌های قدیمی تا جواهرات سنتی، مجسمه و آثار نقاشی‌ خاک‌خورده سریلانکایی پیدا می‌کنید. روز و ساعات کار از دوشنبه تا یکشنبه ۰۸:۳۰ صبح تا ۱۸:۰۰ است.

    عتیقه فروشی صمیمی سیریا و داریا

    پرسش‌های متداول

    بهترین سوغاتی‌های موجود در مراکز خرید کندی برای گردشگران چیست؟
    مجسمه‌‌های سنتی، نقاشی‌های باتیک، جواهرات، پوشاک سنتی و مدرن، چای و عتیقه‌جات از بهترین سوغاتی‌های موجود در مراکز خرید کندی برای گردشگران به‌حساب می‌‌آید.
    بهترین مراکز خرید کندی کدام است؟
    بهترین مراکز خرید کندی شامل بازار مرکزی کندی، استودیوی جایامالی باتیکس، موزه چای سیلان، مجتمع لو سل بای اودل، فروشگاه سنتی سِلین، سیتی سنتر کندی، گالری هنری رانگالا، فروشگاه عتیقه جات وارونا، انجمن کتب بودایی، شهر غذای کارگیلز و فروشگاه اِرث است.
    مریم براتی مریم براتی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}