بهترین و فراموش نشدنی ترین جاهای دیدنی اسلو

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/6/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی اسلو به فضاهای طبیعی محدود نمی‌شوند و در این شهر می‌توانید انواع جاذبه‌های تاریخی را نیز مشاهده کنید.

تور اروپا

اسلو پایتخت زیبای کشور نروژ است که جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیادی دارد. پس اگر شما هم قصد سفر به نروژ را دارید و به شهر زیبای اسلو رفتید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از جاهای دیدنی اسلو دیدن کنید. در این مقاله، ما فهرستی از جاهای دیدنی اسلو را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با بازدید از این مکان‌ها، سفری خاطره انگیز از سفر با تور اروپا داشته باشید. چنانچه شما هم قصد سفر به شهر اسلو با تور نروژ را دارید، حتماً تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بدانید که بهترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی این شهر کدام‌اند.

لیست جاهای دیدنی اسلو

۱. موزه کشتی های وایکینگ

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی اسلو که می‌توانید در آن اطلاعات زیادی درباره وایکینگ‌ها به دست بیاورید، موزه کشتی‌های وایکینگ (Vikingskipshuset) است. در این موزه می‌توانید انواع کشتی‌هایی که نزدیک به ۱۱۰۰ سال پیش وایکینگ‌ها از آن‌ها استفاده می‌کردند را مشاهده کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید نروژی‌ها بیش از اندازه به وایکینگ بودن خود افتخار می‌کنند و به این موضوع می‌بالند. از این رو، شما می‌توانید با بازدید از موزه کشتی‌های وایکینگ‌ها، تا حد خیلی زیادی حتی با فرهنگ مردم نروژ نیز آشنا شوید.

موزه کشتی های وایکینگ؛ یکی از مکان های تاریخی اسلو

نکته جالب توجه درباره این موزه این است که علاوه بر کشتی‌ها، اقلام دیگری را نیز به نمایش عموم می‌گذارند. به‌عنوان مثال، در این مکان می‌توانید اطلاعاتی از انواع نوشیدنی‌ها، غذا، جواهرات، نوع مبلمان، اسلحه و کالسکه‌های وایکینگ‌ها به دست بیاورید. بسیاری از این کشتی‌ها و لوازم دیگر در این موزه در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم در اسلو کشف شدند. سپس به زیبایی آن‌ها را بازسازی کرده و در این موزه قرار دادند. دلیل نام‌گذاری هر یک از کشتی‌هایی که در این موزه می‌بینید، به‌خاطر مکان و محل کشف آن‌ها است.

موزه کشتی های وایکینگ در شهر اسلو

۲. پارک اکبرگ

پارک اکبرگ (Ekebergparken) یکی دیگر از جاهای دیدنی اسلو است که از نظر طبیعت، توجه هر کسی را به سمت خود جلب می‌کند. این پارک در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و به‌خاطر داشتن جنگلی بسیار بزرگ مشرف به شهر اسلو و خلیج اسلو، ‌فضایی دل‌انگیز و بی‌نظیر برای قدم‌زدن به وجود آورده است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده این پارک توجه خیلی از گردشگران را به خود جلب کند، این است که در آن‌جا می‌توانید آثار هنری هنرمندان بزرگ نروژی را مشاهده کنید. برای قدم‌زدن در این پارک زیبا، حداقل به اندازه نصف روز زمان نیاز دارید تا بتوانید از این فضا نهایت لذت را ببرید.

پارک اکبرگ؛ تجربه ای فراموش نشدنی از قدم زدن در اسلو

پله‌هایی در این پارک وجود دارند که امکان گرفتن عکس‌های فوق‌العاده جذابی را به شما می ‌دهند. مکانی در نزدیکی این پارک وجود دارد که با نام خانه لوند (Lund's House) شناخته می‌شود که در آن‌جا می‌توانید کلبه‌های سوئیسی را مشاهده کنید. این مکان یکی از بهترین جاهای اسلو برای کسانی به شمار می‌آید که فرزند کوچک دارند.

پارک اکبرگ؛ تجربه ای فراموش نشدنی از قدم زدن در اسلو

۳. موزه هنرهای مدرن

اگر به شهر زیبای اسلو سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به موزه هنرهای مدرن (Astrup Fearnley Museet) سری بزنید. همان طور که از نام آن هم می‌توان متوجه شد، در این موزه انواع آثار هنری مربوط به هنرهای معاصر و مدرن وجود دارند که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کنند. این موزه دارای سقفی شیشه‌ای بوده و به خاطر داشتن بادبان‌هایی در بالای آن، مانند یک منظره دریایی در کنار خلیج اسلو به نظر می‌رسد.

موزه هنرهای مدرن با جذاب ترین آثار هنری

در این مجموعه انواع آثار هنرهای مدرن مربوط به دهه ۸۰ آمریکا وجود دارند که آثار هنرمندان مشهور معاصر آمریکا را نمایش می‌دهند. یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین مجسمه‌های موجود در این مکان، مجسمه سرامیکی مایکل جکسون است که طلاکاری شده است و یاد و خاطره این هنرمند بزرگ را به نمایش می‌گذارد. به‌علاوه، آثار بزرگ دیگری نیز از دیمین هرست (Damien Hirst) در این مجموعه دیده می‌شوند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موزه، از تورهای راهنما استفاده کنید که روزهای یکشنبه در ساعت ۱۴ و ۱۵ برگزار می‌شوند. برای شرکت در این تورها باید ۵۰ کرون بپردازید که کاملاً ارزشش را دارد.

موزه هنرهای مدرن با جذاب ترین آثار هنری

۴. تالار اپرای اسلو

 اگر به دنبال یک مکان مدرن در اسلو می‌گردید، تالار اپرای اسلو (Oslo Opera House) می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این تالار بسیار بزرگ که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد، یادآور یک یخچال طبیعی بسیار بزرگ در آب‌های خلیج اسلو است که یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌های اسکاندیناوی به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره فضای داخلی این تالار به دست بیاورید، می‌توانید به تورهای راهنما ملحق شوید. با این حال، اگر زمان زیادی ندارید، می‌توانید خودتان نیز بازدیدی سریع از این مکان داشته و عکس‌های زیبایی هم بگیرید. مهم‌ترین دلیل جذابیت این تالار، معماری فوق‌العاده آن است که واقعاً ارزش دیدن دارد.

تالار اپرای اسلو با نمایی فوق العاده جذاب

البته باید بدانید که این تالار فقط برای بازدید و گردشگران ساخته نشده است و همان‌طور که از نام آن هم می‌توان متوجه شد، مهم‌ترین کاربرد آن، اجرای نمایش‌های اپرا و باله است. به همین دلیل اگر در زمان‌های مشخص شده به این مکان بروید، می‌توانید حتی از اجراهای اپرا و باله نیز دیدن کنید. قیمت بلیط‌های این اجراها بسته به مکان نشستن شما و نوع اجرا، می‌تواند بین ۱۰۰ تا نزدیک به ۷۵۰ کرون متغیر باشد.

تالار اپرای اسلو با نمایی فوق العاده جذاب

۵. موزه نوبل نروژ

یکی دیگر از جاهای دیدنی اسلو که باید حتماً سری به آن بزنید، موزه نوبل نروژ (Nobels Fredssenter) است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید نروژی‌ها به‌خاطر ویژگی صلح‌طلب بودن، خیلی به خود افتخار می‌کنند؛ به‌طوری که حتی توانسته‌اند جایزه صلح نوبل را نیز دریافت کنند. نروژ از مدت‌ها پیش تاکنون تلاش‌های زیادی برای ترویج صلح جهانی انجام داده است. از این رو، می‌توانید در موزه نوبل انواع دستاوردهای صلح‌آمیز نروژ را مشاهده کنید. این موزه فوق‌العاده پیشرفته، اطلاعات بسیار زیادی درباره زندگی شخصی، حرفه‌ای و دستاوردهای برندگان نوبل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که هر ساله نمایشگاه‌های متغیری در این موزه برگزار می‌شوند که هر یک از آن‌ها برندگان مختلفی از جوایز نوبل را معرفی می‌کنند. این موزه در سال 2023 به‌خاطر بازسازی برای یک بازه زمانی محدود بسته شده بود که بعد از ماه اوت، مجدداً بازگشایی شد و در حال حاضر نیز می‌توانید از آن دیدن کنید.

موزه نوبل نروژ با آثار بهترین افراد جهان

۶. قلعه آکرشوس

قلعه آکرشوس (Akershus Festning) یکی دیگر از جاهای دیدنی اسلو در کشور نروژ شناخته می‌شود که مربوط به قرون وسطی است. این قلعه زمانی پایه‌گذاری شد که در سال ۱۲۹۹، اسلو به عنوان پایتخت نروژ به همه جهان معرفی شد. در آن زمان، هاکون پنجم دستور ساخت این قلعه را به روشی کاملاً استراتژیک داد. این قلعه در قسمت شرقی بندر اسلو واقع شده است و به خاطر موقعیت استراتژیکی که دارد، یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای مقابله با تهدیدات خارجی آن زمان در نظر گرفته می‌شد.

قلعه آکرشوس؛ یکی از آثار مربوط به قرون وسطی

البته در طول قرن‌ها این مکان گسترش یافته و تغییر کرده و در نهایت، به شکل امروزش درآمده است. این قلعه بسیار بزرگی است و شما می‌توانید از مکان‌های مختلف آن دیدن کنید. حتی بسیاری مواقع نمایشگاه‌های متعددی در این قلعه برگزار می‌شوند که شما می‌توانید با خرید بلیط، از آن‌ها دیدن کنید. همچنین تورهای راهنمایی نیز وجود دارند که شما را درباره بازدید از مکان‌های دیدنی آن راهنمایی می‌کنند.

به طور کلی، قلعه آکرشوس یکی از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی اسلو شناخته می‌شود که در آن تئاتر، موسیقی و نمایش‌های دیگر به صورت سالیانه برگزار می‌شوند. برای اطلاع از نمایش‌های مختلفی که در این قلعه وجود دارند، بهتر است وب‌سایت اصلی آن را بررسی کنید یا از افرادی که در این زمینه تخصص دارند، سوال بپرسید. همچنین نمای بیرونی قلعه آکرشوس یک فضای بسیار زیبا برای عکاسی به وجود آورده است که می‌توانید عکس‌های خاطره‌انگیزی در آن‌جا ثبت کنید.

قلعه آکرشوس؛ یکی از آثار مربوط به قرون وسطی

۷. کاخ سلطنتی اسلو

اگر به کشور نروژ و شهر اسلو سفر کردید، بازدید از کاخ سلطنتی اسلو (Royal Palace of Oslo) را از دست ندهید. همان‌طور که از نام آن پیداست، این کاخ محل زندگی خانواده سلطنتی نروژ بوده است. کاخ سلطنتی اسلو دارای ظاهری نئوکلاسیک بوده و به دستور پادشاه سوئد، کارل یوهان ساخته شده است. این کاخ دارای ۱۷۲ اتاق بوده و مساحت بسیار بزرگی دارد. اگر در تابستان قصد سفر به نروژ را دارید و به شهر اسلو رفتید، می‌توانید در تورهای یک‌ساعته آن به همراه راهنما شرکت کنید که ۲ اتاق، سالن ضیافت و کلیسای قصر را به شما نشان می‌دهند.

 کاخ سلطنتی اسلو با سبکی نئوکلاسیک و زیبا

برای خرید بلیط نیز می‌توانید از قسمت پشت کاخ اقدام کنید یا به صورت اینترنتی از طریق وب‌سایت، بلیط بخرید. ساخت این کاخ از سال ۱۸۲۵ آغاز شد اما تا سال ۱۸۴۹ که ۵ سال بعد از مرگ کارل یوهان بود، تکمیل نشد.

با این حال، بعد از مرگ وی، پسر او، یعنی اسکار اول به همراه عروسش ژوزفین، اولین خانواده سلطنتی بودند که به این کاخ نقل مکان کرده و در آنجا زندگی خود را آغاز کردند. این کاخ در زمان پادشاه کنونی نروژ یعنی پادشاه هارالد پنجم، تا حد خیلی زیادی بازسازی شد و به شکل مدرن تغییر یافت. برخلاف خیلی از کاخ‌های اروپایی که شاید در کشورهای دیگر آن‌ها را ببینید، گردشگران می‌توانند به‌راحتی نزدیک این کاخ شده بدون هیچ‌گونه حصار یا دیواری، از آن‌جا بازدید کنند. شما می‌توانید حتی جلوی درب ورودی کاخ بروید و با نگهبانان آن عکس بگیرید.

 کاخ سلطنتی اسلو با سبکی نئوکلاسیک و زیبا

۸. موزه اسکی هولمن کولن

از دیگر جاهای دیدنی اسلو که تجربه‌ای هیجان‌انگیز ارائه می‌دهد، می‌توان به موزه اسکی هولمن کولن (Holmenkollen Ski Jump) اشاره کرد. لازم به ذکر است که ورزش‌های زمستانه مانند اسکی رواج خیلی زیادی در نروژ و به‌خصوص شهر زیبای اسلو دارند، به همین دلیل شما می‌توانید برای تماشا یا حتی امتحان کردن آن‌ها، به موزه اسکی هولمن کولن بروید.

موزه اسکی هولمن کولن؛ هیجان انگیزترین مکان اسلو

این مکان روی یک تپه بزرگ مشرف به شهر اسلو قرار دارد که می‌توانید از آن‌جا، منظره‌ای بسیار زیبا و بی‌نظیر از شهر اسلو را تماشا کنید. سالیانه جشنواره‌های متعدد اسکی در این مکان برگزار می‌شوند که در آن‌ها بهترین ورزشکاران اسکی جهان شرکت می‌کنند. بهترین زمان برای بازدید از این ورزش‌ها در اسلو، ماه مارس است. حتی اگر خودتان هم اهل ورزش اسکی نیستید، می‌توانید از موزه اسکی بازدید کنید و اطلاعات زیادی درباره این ورزش به دست بیاورید.

اگر دوست دارید هم‌زمان با اسکی، پرش آزاد را هم تجربه کنید، می‌توانید برای بانجی جامپینگ به بالاترین طبقه برج بروید. برای رفتن به موزه اسکی هولمن کولن باید از تابلوهای راهنما استفاده کرده و یا از افراد متخصص و راهنما در این زمینه کمک بگیرید.

موزه اسکی هولمن کولن؛ هیجان انگیزترین مکان اسلو

۹. جنگل نوردمارکا

اگر به مکان‌های طبیعی و بکر علاقه دارید، جنگل نوردمارکا (Nordmarka) می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. این جنگل در قسمت شمالی اسلو واقع شده است و می‌توانید بعد از این که به موزه اسکی هولمن کولن رفتید، خیلی راحت خود را به این جنگل برسانید؛ چرا که این دو مکان دیدنی تقریباً در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و شما می‌توانید برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان، به آن‌جا بروید. همچنین می‌توانید در این مکان از سورتمه سواری و اسکی نیز لذت ببرید. بهترین زمان برای سفر به این جنگل، تابستان است.

نوردمارکا؛ جنگلی بی نظیر با طبیعتی بکر در اسلو

لازم به ذکر است که این جنگل در واقع مرکز جغرافیایی شهر شناخته می‌شود و به‌خاطر داشتن طبیعت فوق‌العاده بکر و وحشی، اسلو را به بهترین پایتخت جهان با زیباترین جنگل در اطراف آن تبدیل کرده است. اگر در تابستان به این جنگل زیبا رفتید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ظرفی با خود ببرید و مقداری زغال اخته بچینید. البته حتماً قبل از خوردن این میوه‌ها، از تمیز و بهداشتی بودن آن‌ها مطمئن شوید.

نوردمارکا؛ جنگلی بی نظیر با طبیعتی بکر در اسلو

۱۰. موزه فرهنگ تاریخی اسلو

اگر می‌خواهید مردم نروژ و گذشته آن‌ها را بشناسید، می‌توانید به موزه فرهنگ تاریخی اسلو (Historisk Museum) بروید. در این موزه اطلاعات بسیار زیادی از فرهنگ گذشته اسلو وجود دارد و به همین دلیل خیلی از افراد آن را با نام موزه مردم‌شناسی اسلو نیز می‌شناسند.

 موزه فرهنگ تاریخی اسلو برای شناخت مردم نروژ

این موزه شامل سه طبقه مختلف می‌شود که در طبقه همکف آن، می‌توانید انواع آثار باستانی را مشاهده کنید. در این طبقه سکه‌های دوران وایکینگ‌ها، زیورآلات و جواهرات قدیمی در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. همچنین یکی از زیباترین و پرطرفدارترین لوازم موجود در این طبقه، کلاه قدیمی و جنگی وایکینگ‌ها بوده که تاکنون، تنها کلاهی است که کاملاً سالم پیدا شده است. بزرگ‌ترین وسیله کشف‌شده در اسکاندیناوی، گنج قرن نهم هوئن (Hoen) است که ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد.

در طبقه دوم، نمایشگاهی مربوط به قطب شمال وجود دارد که در آن می‌توانید یک مجموعه بسیار قدیمی از سکه‌های نروژی را مشاهده کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این سکه‌ها مربوط به سال ۹۹۵ پس از میلاد هستند و قدمت بسیار زیادی دارند. همچنین در ادامه طبقه دوم و سپس طبقه سوم، نمایشگاه‌های مختلفی مربوط به موزه قوم‌نگاری آسیا، آفریقا و آمریکا وجود دارند.

 موزه فرهنگ تاریخی اسلو برای شناخت مردم نروژ

۱۱. کلیسای جامع اسلو

کلیسای جامع اسلو در سال ۱۶۹۷ ساخته شد اما بارها مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت. برج آن در سال ۱۸۵۰ بازسازی شد اما فضای داخلی آن بعد از پایان جنگ جهانی دوم ترمیم گردید. بخش‌های مهم و برجسته آن، درب ورودی اصلی برنزی با تزئینات زیبا و همچنین نقاشی‌های سقفی، میز خطابه باروکی و شیشه‌های رنگی، اثر «امانوئل ویگلاند» (Emanuel Vigeland) هستند. بعد از تماشای کلیسای جامع حتماً به بازار اسلو هم سر بزنید. این بازار متعلق به سال ۱۸۱۴ بوده که امروزه در آن گالری‌ها، کافه‌ها و دلالان عتیقه را پیدا می‌کنید.

کلیسای جامع اسلو

۱۲. ساختمان شهرداری (تالار شهر)

تالار بزرگ شهر اسلو بدون شک یکی از بزرگ‌ترین بناهای دیدنی شهر به حساب می‌آید. این ساختمان باشکوه از بتن و آجر ساخته شده است. تالار شهر، طراحی معمارانی به نام «آرنستاین آرنبرگ» (Arnstein Arneberg) و «ماگنوس پولسون» (Magnus Poulson) بوده و دارای دو برج است. بالای یکی از این برج‌ها یک ساعت قرار دارد. یکی دیگر هم ناقوسی دارد که صدایش در کل محوطه بندر شنیده می‌شود. فارغ از ورودی شگفت‌انگیز این ساختمان با مجسمه‌ها و نقش برجسته‌هایش، بازدید از فضای داخلی بنا هم بسیار ارزشمند خواهد بود. نقاشی‌‌های دیواری از هنرمندان برجسته نروژ چون «ادوارد مونش» (Edvard Munch)، «هنریک سورنسن» (Henrik Sørensen) و «پیر کروگ» (Per Krohg) در داخل کلیسای این ساختمان وجود دارند.

ساختمان شهرداری (تالار شهر)

۱۳. آکِر بریگه

«آکر بریگه» (Aker Brygge) در گذشته یک کارخانه کشتی‌سازی متروک بود ولی امروزه می‌توان آن را قلب و روح شهر اسلو نامید. روزها و شب‌های اینجا بسیار پرشور و معماری خیره کننده‌اش که ترکیبی از ساختمان‌های قدیمی و جدید با زیبایی طبیعی نروژ است، هوش از سر خواهد برد. طبق آمارها، سالانه بیش از ۱۲ میلیون بازدیدکننده به سمت آکر بریگه سرازیر می‌شوند. از جاذبه‌های اصلی آن می‌توان به گردشگاه ساحلی، مغازه‌های عالی، رستوران‌های بی‌نظیر و کافه‌های آرام و راحت اشاره کرد. اگر به این منطقه آمدید از موزه تازه تأسیس هنرهای مدرن «آستروپ فرنلی» (Astrup Fearnley) هم بازدید کنید. این موزه دو ساختمان دارد: یکی برای نمایش مجموعه‌ای اختصاصی از آثار هنرمندانی چون «اندی وارْهول»، «جف کونْز» و «دِیمین هِرست» و دیگری برای نمایشگاه‌های چرخشی.

آکِر بریگه

۱۴. پارک مجسمه ویگلاند

پارک مجسمه ویگلاند (Vigeland)، یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های پارک مجسمه در جهان بوده و همچنین از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری نروژ به حساب می‌آید. این پارک در کل سال باز بوده و مجسمه‌های بی‌همتایش آثار «گوستاو ویگلاند» را، شامل ۶۵۰ اثر برنزی، آهنی و گرانیتی، به نمایش می‌گذارد. خود ویگلاند مسئول طراحی و نقشه پارک بود و ساخت آن در سال ۱۹۴۹ تکمیل شد. قدیمی‌ترین مجموعه مجسمه، مجموعه آب‌نما است که چرخه زندگی انسان را به تصویر می‌کشد؛ در این قسمت ۱۲۱ تندیس در هم تنیده انسان قرار دارد. اگر می‌خواهید درباره زندگی و آثار این هنرمند بیشتر بدانید می‌توانید به موزه ویگلاند در نزدیکی موزه شهرداری اسلو هم سر بزنید.

پارک مجسمه ویگلاند

۱۵. موزه تاریخ طبیعی و باغ‌های گیاه‌شناسی

موزه تاریخ طبیعی اسلو شامل موزه زمین‌شناسی، موزه جانورشناسی و باغ‌های گیاه‌شناسی می‌شود. اینجا بزرگ‌ترین مجموعه تاریخ طبیعی نروژ به شمار می‌رود. موزه زمین‌شناسی شامل مواد معدنی، فلزات گران‌بها، شهاب‌سنگ‌ها و همچنین مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از اسکلت دایناسورها است. در موزه جانورشناسی هم می‌توانید تصاویر متحرک جانداران اقلیم نروژ را تماشا کنید. بهترین قسمت موزه باغ‌های منحصربه‌فرد گیاه‌شناسی‌اند که در سال ۱۸۱۴ تأسیس شده‌اند. این باغ بیش از ۷,۵۰۰ گونه گیاهی مختلف از نروژ و سرتاسر جهان را به نمایش می‌گذارد. ۱,۵۰۰ عدد از آن‌ها در باغ زیبای صخره‌ای و آبشارهای دیدنی‌اش قرار دارند. 

موزه تاریخ طبیعی و باغ های گیاه شناسی

۱۶. موزه مونْش

موزه «مونش» وقف زندگی و آثار یکی از برجسته‌ترین نقاشان نروژ، یعنی «ادوارد مونش» (Edvard Munch) شده است و مجموعه وسیعی از نقاشی‌ها، آثار گرافیکی، طراحی، آبرنگ و مجسمه‌های این هنرمند بزرگ را به نمایش می‌گذارد. بیش از ۲۸,۰۰۰ اثر هنری به‌علاوه وسایل و ابزار او و حتی کتابخانه شخصی‌اش در این موزه قابل بازدید هستند. نمایشگاه‌های ویژه دیگری هم وجود دارند که توسط فیلم، کنسرت، تورهای هدایت شده و سخنرانی درباره جنبه‌های گوناگون زندگی وی اطلاعاتی به بازدیدکنندگان می‌دهند.

موزه مونْش

پرسش‌های متداول

بهترین جای دیدنی اسلو کدام است؟
بهترین جاهای دیدنی اسلو شامل موزه کشتی‌های وایکینگ، پارک اکبرگ، موزه هنرهای مدرن، تالار اپرای اسلو، موزه نوبل نروژ، قلعه آکرشوس،‌ کاخ سلطنتی اسلو، موزه اسکی هولمن کولن، جنگل نوردمارکا، موزه فرهنگ تاریخی اسلو، کلیسای جامع اسلو و ساختمان شهرداری (تالار شهر) می‌شود.
بهترین زمان سفر به اسلو چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به اسلو از اواسط بهار تا اواسط تابستان (ماه‌های می تا آگوست) است که هوا معتدل و روزها طولانی‌تر هستند.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}