آشنایی با جذاب ترین جاهای دیدنی انتاریو

    محسن مرادی
    • محسن مرادی
    • 1403/5/25
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    جاهای دیدنی انتاریو شاهد تکامل فرهنگی و تاریخی انتاریو بوده و بازتابی از دوران های گذشته را به ما نشان می دهند.

    تور اروپا

    جاهای دیدنی انتاریو در کانادا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برجسته شناخته می‌شود. با طبیعت خیره‌کننده‌ای که از کوهستان‌ها، دریاچه‌ها و آبشارها تشکیل شده است، این منطقه مکانی امن برای طبیعت ‌دوستان و علاقه‌مندان به ماجراجویی است. علاوه بر آن، شهرهای پرجمعیت و پویای این استان مانند تورنتو، اتاوا و نیاگارا نیز از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و هنری برخوردارند که هر ساله میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کنند. اگر مسافر تور کانادا هستید ما در این مقاله، قصد داریم به شما جاهای دیدنی برجسته استان انتاریو را معرفی کنیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    فهرست جاهای دیدنی انتاریو

     

    ۱. قلعه دان درن، همیلتون 

    قلعه دان درن (Dundurn Castle) در شهر همیلتون (Hamilton) استان آنتاریوی کانادا واقع شده است و به عنوان یک منطقه تاریخی و موزه شناخته می‌شود. این قلعه در سال ۱۸۳۵ بنا شده و شاهد تاریخ انتاریو در قرون قبلی است. بازدید از این قلعه، شما را به دوران گذشته ببرده و امکان دیدن اتاق‌های مزین، پارک‌های زیبا و مجسمه‌های تاریخی را به شما می‌دهد. قلعه دان درن به سبک احیای گوتیک ساخته شده است و ساخت آن ۲۰ سال به طول انجامیده و از سنگ آهک ساخته شده و دارای برج ها، طاق ها و مجسمه های زیادی است. این قلعه دارای ۷۲ اتاق، ۱۰۰۰ پنجره و ۱۳ حمام است. ساعات بازدید از قلعه دان درن از ابتدای می تا ۳۱ اکتبر از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر، هر روز و از ابتدای نوامبر تا ۳۰ آوریل از ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر  در روزهای پنجشنبه تا دوشنبه است. ( سه شنبه و چهارشنبه ها تعطیل است)

    قیمت بلیط قلعه دان درن:

    • بزرگسالان: ۱۸.۹۵ دلار
    • سالمندان (۶۵+): ۱۶.۹۵ دلار
    • نوجوانان (۱۳ تا ۱۷ سال): ۱۲.۹۵ دلار
    • کودکان (۶ تا ۱۲ سال): ۸.۹۵ دلار
    • کودکان زیر ۵ سال: رایگان

    قلعه دان درن | همیلتون 

    ۲. شهر تاریخی کینگستون

    کینگستون (Kingstone) یکی از شهرهای تاریخی و جذاب انتاریو است. با قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش ‌شده و مشاهده ساختمان‌های قدیمی و آرامگاه‌های تاریخی، شما می‌توانید به سفری در زمان پیشین بروید. همچنین، کینگستون دارای دانشگاه کینگز است که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا است و تاریخ بسیاری را در خود جای داده است.

    نکات جالب در مورد شهر تاریخی کینگستون:

    • این شهر در سال ۱۶۷۳ توسط فرانسوی ها تأسیس شد.
    • این شهر اولین مرکز استان انتاریو بوده است.
    • شهر به دلیل خط ساحلی زیبا و پارک های متعددش معروف شده است.
    • کینگستون به عنوان "شهر لیمو" شناخته می شود.
    • شهر کینگستون محل زندگی تعدادی از افراد مشهور از جمله نخست وزیران سابق کانادا جان ای. تامپسون و سر رابرت بوردن است.

    شهر تاریخی کینگستون

    ۳. میدان پارلمان، اتاوا 

    اتاوا پایتخت کانادا است و میدان پارلمان آن یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر است. این میدان با ساختمان‌های با شکوه و طراحی هنری خیره‌کننده، شاهد تاریخ و فرهنگ کانادا در دوران حاضر است. امکان بازدید از داخل ساختمان پارلمان و شاهدان مهم تاریخی و فرهنگی کانادا را فراهم می‌کند.

    نکات جالب در مورد میدان پارلمان اتاوا:

    • ساخت این میدان در سال ۱۸۵۹ آغاز شد و در سال ۱۸۶۵ به پایان رسید.
    • میدان پارلمان محل استقرار ساختمان های پارلمان کانادا، از جمله مجلس عوام و سنا است.
    • این میدان دارای ساختمان های متعددی از جمله ساختمان مرکز، کتابخانه پارلمان و برج صلح است.
    • میدان پارلمان اتاوا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

    میدان پارلمان | اتاوا 

    ۴. شهر تاریخی فورت ویلیام

    شهر تاریخی فورت ویلیام (Fort William) در جزیره مکیناک در دریاچه هورون واقع شده است و به عنوان یکی از جاهای تاریخی مهم انتاریو شناخته می‌شود. فورت ویلیام در گذشته به عنوان یک پایگاه نظامی و بندر مهم در جنگ دوم جهانی استفاده می‌شد. امروزه، شهر تاریخی فورت ویلیام شاهد بازسازی‌های دقیق از زندگی سربازان و فضاهای زندگی آنان بوده و بازدیدکنندگان را به دوران جنگ بازمی‌گرداند.

    شهر تاریخی فورت ویلیام

    ۵. موزه هنری ملکه، کینگستون 

    موزه هنر ملکه (Queen's Museum of Art) در شهر کینگستون و در داخل دانشگاه کوئینز قرار دارد. این موزه، مجموعه‌ای از هنرهای داخلی و خارجی را به نمایش می‌گذارد و از اثرات هنری گسترده‌ای در سراسر تاریخ و فرهنگ بهره می‌برد. همچنین، این موزه برگزاری نمایشگاه‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های آموزشی را نیز در برنامه خود دارد.

    نکات جالب در مورد موزه هنری ملکه در انتاریو:

    • این موزه در سال ۱۸۴۱ تأسیس شد و قدیمی ترین موزه هنر عمومی در کانادا است.
    • موزه هنر ملکه دارای مجموعه ای از بیش از ۱۴۰۰۰ اثر هنری از جمله نقاشی، مجسمه، چاپ و عکس است.

    موزه هنری ملکه | کینگستون 

    ۶. موزه رویال انتاریو، تورنتو 

    موزه رویال انتاریو (Royal Ontario Museum) از جاهای دیدنی تورنتو و یکی از بزرگترین موزه‌های کانادا و آمریکای شمالی است که دو معمار کانادایی، فرانک دارلینگ و جان پترسون طراحان ساختمان اصلی موزه بودند. این موزه بیش از ۶ میلیون قطعه در دل خود دارد که شامل آثار هنری، اشیاء باستانی، جواهرات، حفاری‌ها، حشرات و حیوانات محیط زیست است. همچنین، معماری زیبا و منحصربه‌فرد این موزه نیز بر جذابیت آن افزوده است. این موزه به عنوان یکی از بزرگترین موزه‌های تاریخ طبیعی در کانادا نیز شناخته می‌شود. در این موزه مجموعه‌ای از نمونه‌های مرتبط با زیست‌شناسی، جغرافیا و فرهنگ محلی به نمایش گذاشته شده است و به شما امکان می‌دهد تا به گذشته زمین، جانوران و فرهنگ‌های مختلف نگاهی بیندازید. در این موزه آثار ایرانی زیادی به نمایش گذاشته شده است.  ساعات بازدید موزه تاریخ طبیعی رویال انتاریو هر روز ۱۰ صبح تا ۱۷:۳۰ بعد از ظهر است.

    قیمت بلیط ورودی:

    • بزرگسالان (۱۸+): ۲۳ دلار
    • سالمندان (۶۵+): ۲۰ دلار
    • نوجوانان (۱۳ تا ۱۷ سال): ۱۸ دلار
    • کودکان (۴ تا ۱۲ سال): ۱۳ دلار
    • کودکان زیر ۳ سال: رایگان

    موزه رویال اونتاریو | تورنتو 

    ۷. موزه هنر مدرن، تورنتو

    موزه هنر مدرن تورنتو (Museum of Contemporary Art Toronto) با مختصاتی نوین و معاصر در شهر تورنتو واقع شده است. این موزه نمایشگاه‌های هنری و همچنین برنامه‌های عمومی و آموزشی متنوعی را میزبانی می‌کند. به عنوان یک مرکز هنری معاصر، موزه هنر مدرن تورنتو به ترویج هنرهای نوین و بررسی مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی معاصر می‌پردازد. این موارد تنها چند نمونه از جاهای تاریخی و فرهنگی انتاریو هستند که می‌توانید در سفرتان به این استان مشاهده کنید. از طبیعت خیره‌کننده قلعه کاسل لورن تا جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی شهرها، هر یک از این جاها شما را به دنیایی از زمان‌ها و رویدادهای مهم هدایت می‌کنند. با بازدید از این جاها، شما می‌توانید با تاریخ و فرهنگ انتاریو به دلیل ارزنده‌ترین یادگارانی هستند که به ما از گذشته این منطقه می‌گویند.

    موزه هنر مدرن | تورنتو

    ۸. برج سی ان، تورنتو

    برج سی ان (CN Tower) با ارتفاع۵۵۳ متر، یکی از نمادهای شهر تورنتو است و به عنوان یکی از بالاترین برج‌های جهان شناخته می‌شود. شما می‌توانید به بالای برج بروید و از یک منظره زیبا و بی‌نظیر از شهر تورنتو لذت ببرید. همچنین، برج سی ان دارای رستوران‌هایی است که شما را به چرخش ۳۶۰ درجه پیرامون خود می‌برد و یک تجربه عالی را ارائه می‌دهد. اج واک (EdgeWalk) یا قدم زدن در ارتفاع یکی از تفریحات جالب این مجموعه بوده و به شما امکان می دهد تا در ارتفاع ۳۵۶ متری قدم زده و شهر تورنتو را ببینید. این برج به عنوان یکی از عجایب هفتگانه مدرن دنیا شناخته می‌شود. ساعات بازدید روزهای هفته از ۹ صبح تا ۱۰:۳۰ شب (آخرین فرصت ورود ۹:۳۰ شب) و آخر هفته از ۸ صبح تا ۱۰:۳۰ شب (آخرین فرصت ورود ۹:۳۰ شب) است.

     برج سی ان | تورنتو

    ۹. پارک تریلیوم، تورنتو

    این پارک ۷٫۵ هکتاری در قلب شهر تورنتو قرار دارد و به عنوان یکی از پارک‌های برتر جهان شناخته می‌شود. با مناظر طبیعی آرامش‌بخش، باغ‌های گل و درختان بلند، پارک تریلیوم (Trillium Park) یک محل عالی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و پیکنیک است. همچنین، در این پارک مراکز فرهنگی، تئاترها و موزه‌هایی مانند موزه رویاپردازی کنوارد و موزه علوم انتاریو واقع شده‌اند.

    نکات مهم:

    • پارک دارای پارکینگ برای خودروها است.
    • مسیر پیاده‌روی مارتین گودمن واترفرانت از مهم ترین مسیرهایی است که در پارک وجود دارد.
    • مسیرهای پیاده‌روی این به مرکز شهر تورنتو و دیگر پارک‌های ساحلی منتهی می‌شود.

    پارک تریلیوم | تورنتو

    ۱۰. کوئین ‌استریت، تورنتو

    کوئین ‌استریت (Queen Street) یکی از معروف‌ترین خیابان‌های تجاری و تفریحی تورنتو است. این خیابان پر از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و سینماهاست. شما می‌توانید در اینجا خرید لباس، لوازم الکترونیکی، آثار هنری و سوغاتی‌های محلی را تجربه کنید. همچنین، در شب‌های تابستان، کوئین ‌استریت به یک معابره پیاده تبدیل می‌شود و موسیقی، نورپردازی و سایر رویدادهای خیابانی جذاب را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. همچنین، خیابان کویین میزبان رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری بسیاری است که جذابیت بیشتری به این معبر می‌بخشد.

    کوئین ‌استریت | تورنتو

    ۱۱. پارک ملی الگی، تورنتو

    پارک ملی الگین (Elgin) واقع در شهر تورنتو یکی از زیباترین پارک‌های ملی کانادا است. با مناظر کوهستانی، دریاچه‌های بزرگ و جنگل‌های انبوه خود، پارک الگین یک مقصد پرطرفدار برای کمپینگ، پیاده‌روی، قایق‌رانی و مشاهده جانوران وحشی است. همچنین، این پارک فرصت‌های عالی برای عکاسی طبیعت و تجربه زندگی در میان طبیعت را فراهم می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی الگین انتاریو در تمام طول سال باز است، اما بهترین زمان برای بازدید از ماه می تا اکتبر است زیر هوا گرمتر بوده و امکان انجام فعالیت های بیشتر فراهم است.

    پارک ملی الگین | تورنتو

    ۱۲. پارک ملی آلگون کویین، استان انتاریو

    پارک ملی آلگون کویین (Algonquin Provincial Park) در شمال استان انتاریو واقع شده است و مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. با کوه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌های زیبا، آلاگوما یک مقصد عالی برای تمام فصول است. در زمستان، شما می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند اسکی، اسنوبرد، و گردش در مسیرهای تابستانی استفاده کنید و در بهار و تابستان، امکاناتی مانند کمپینگ، پیاده‌روی و مشاهده حیات وحش برایتان فراهم است.

    پارک ملی آلگون کویین | استان اونتاریو

    ۱۳. خیابان یانگ، تورنتو

    خیابان یانگ (Yonge Street) در شهر تورنتو، پرجمعیت‌ترین شهر انتاریو و پایتخت کانادا، واقع شده است. این خیابان، یکی از معروف‌ترین معابر شهری تورنتو است که با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و ساختمان‌های بلند و همچنین عرضه محصولات متنوع از سر تا سر جهان، یک مقصد خرید و تفریح محبوب برای بازدیدکنندگان محلی و بین‌المللی به شمار می‌رود.

    خیابان یانگ | تورنتو

    ۱۴. بازار سنت لارنس، تورنتو

    بازار سنت لارنس (St. Lawrence Market) در شهر تورنتو یک بازار سنتی و معروف است. این بازار در ساختمانی با قدمت بیش از یک قرن قرار داشته و مکانی برای خرید انواع محصولات محلی، میوه‌ها، سبزیجات، محصولات دریایی، خوراکی‌ها و صنایع دستی است. همچنین، در بازار سنت لارنس می‌توانید رستوران‌های متنوعی با غذاهای خوشمزه را تجربه کنید.

    بازار سنت لارنس | تورنتو

    ۱۵. بازار پیت، همیلتون

    بازار پیت (Pitt Market) در شهر همیلتون واقع شده و یک بازار محلی سنتی است. این بازار در ساختمانی با طراحی قدیمی و زیبا قرار دارد. بازار پیت مکانی برای خرید محصولات محلی، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، ماهی، صنایع دستی و محصولات دیگر است. محیط دوستانه و زنده بازار پیت، باعث می‌شود تا بازدیدکنندگهای آن از تجربه‌ای منحصربه‌فرد برخوردار شوند.

    ۱۶. آبشار نیاگارا

    آبشار نیاگارا یکی از معروف‌ترین آبشارهای جهان است و در مرز کانادا و ایالات متحده واقع شده است. این آبشارها با تمامیت خود و صدای آب فرو ریخته از ارتفاع بالا، یک چشم انداز فوق‌العاده و شگفت‌انگیز ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید با قایق‌های توریستی در نیاگارا رودخانه‌ای که به آبشار می‌ریزد، سفر کنید و این آبشارها را از نزدیک تجربه کنید. آبشار نیاگارا حدود ۱۰ هزار سال پیش در عصر یخبندان شکل گرفته و تحقیقات زمین‌شناسان نشان می‌دهد که با توجه به فرسایش خاک در این منطقه، این آبشار تا ۵۰ هزار سال آینده به طور کلی از بین خواهد رفت.

    آبشار نیاگارا

    آبشار نیاگارا از دریاچه ایری سرچشمه می‌گیرد و آب آن به دریاچه انتاریو می‌ریزد. این آبشار از سه قسمت، یعنی نعل اسب، نقاب عروس و آمریکایی، تشکیل شده است. نعل اسب بزرگترین آبشار است و ارتفاع آن بین ۵۳ تا ۵۷ متر است، در حالی که نقاب عروس کوچکترین آبشار است. همچنین، ارتفاع آبشار آمریکایی ۳۰ متر است. در فصل تابستان، میزان ریزش آب حدود ۶۴۰۰ مترمکعب در ثانیه است، در حالی که در زمستان این مقدار به ۱۴۰۰ مترمکعب در ثانیه کاهش می‌یابد. همچنین، پل رنگین‌کمان یک مکان عالی برای تماشای آبشار است.

    آبشار نیاگارا

    نکات جالب مربوط به آبشار نیاگارا:

    • قبل از تقسیم آبشار، دو نیروگاه برق بدون کنترل از آن استفاده می‌کردند.
    • حدود یک سوم آبشار متعلق به کانادا است، اما اختلاف نظرهایی در این مورد وجود دارد.
    • آبشار نیاگارا از دوران یخبندان وجود داشته است.
    • در زمستان، آبشار می‌تواند یخ بزند و پل یخی ایجاد کند.
    • قبایل سرخ‌پوست آن را به نام خدای رعد می‌شناسند.
    • صدای آبشار بلند و گاه ترسناک است.
    • رنگ سبز آبشار ناشی از فرسایش سنگ‌ها است.
    • در سال ۱۹۰۱، زنی به نام آنی ادسون تیلور درون یک بشکه قرار گرفت از آبشار سقوط کرد و زنده ماند.

    آبشار نیاگارا

    ۱۷. دریاچه انتاریو

    دریاچه انتاریو (Heron lake) یکی از بزرگترین دریاچه‌های جهان بوده و از مرز کانادا تا ایالات متحده کشیده شده است. این دریاچه فرصت‌های فراوانی برای تفریح و آب‌وهواگردانی فراهم می‌کند. شما می‌توانید در سواحل دریاچه انتاریو قدم‌زنی کنید، استراحت کنید، شنا کنید و انواع ورزش‌های آبی مانند قایقرانی، ویک‌بورد، و قایق‌سواری را تجربه کنید.

    نکات جالب دریاچه انتاریو:

    • این دریاچه خانه بیش از ۴۰ گونه ماهی، از جمله سالمون است.
    • دریاچه انتاریو همچنین یک مقصد محبوب برای قایق سواری، شنا و ماهیگیری است.
    • دریاچه انتاریو نیز یک مکان مهم برای پرندگان مهاجر است. میلیون ها پرنده هر ساله در طول مسیر مهاجرت خود در دریاچه توقف می کنند.
    • بخشی از جنگ ۱۸۱۲ بین ایالات متحده و انگلستان در دریاچه انتاریو انجام شد.

    دریاچه اونتاریو

    ۱۸. دریاچه موسکوکا

    دریاچه موسکوکا (Lake Muskoka) یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تفریحی در استان انتاریو است. این دریاچه در منطقه مرکزی استان واقع شده و به واسطه زیبایی طبیعت اطراف، فعالیت‌های آبی متنوع و منازل تفریحی شیک ومدرن خود، جذابیت زیادی دارد. دریاچه موسکوکا فرصت‌هایی برای قایق‌سواری، ویک‌بورد، شنا، ماهیگیری و پیاده‌روی در امتداد سواحل خود ارائه می‌دهد.این مناطق طبیعی زیبا و آرامش‌بخش به شما فرصتی برای فرار از شلوغی شهر و ارتباط مستقیم با طبیعت می‌دهند. همچنین، در اطراف این آبشارها و دریاچه‌ها امکانات توریستی، هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها نیز وجود دارد تا اقامت شما را راحت‌تر کند و از تجربه سفرتان لذت ببرید.

    دریاچه موسکوکا

    پرسش‌های متداول

    بهترین زمان سفر به انتاریو چه زمانی است؟
    بهترین زمان سفر به انتاریو به نوع تفریحی که می خواهید بستگی دارد. اگر به دنبال تفریحات تابستانی هستید، از ماه ژوئن تا سپتامبر زمان مناسبی است. برای دیدن رنگ های پاییزی، ماه های اکتبر و نوامبر را انتخاب کنید. اگر به دنبال تفریحات زمستانی هستید، از ماه دسامبر تا مارس می توانید به انتاریو سفر کنید.
    بهترین جاهای دیدنی انتاریو کدام است؟
    برای سفر به انتاریو به عنوان یک ایرانی، به ویزای کانادا نیاز دارید. برای دریافت ویزا باید مدارک لازم را به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مانند ارمنستان ارائه دهید زیرا این کشور در ایران سفارت فعال ندارد.

    محسن مرادی محسن مرادی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}