بهترین زمان سفر به هلند چه زمانی است؟

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/5/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین زمان سفر به هلند بسته به بودجه مسافر، وضعیت آب و هوایی و همچنین شلوغی شهرهای این کشور متفاوت است.

تور اروپا

هلند، کشوری برای عاشقان طبیعت و دوچرخه‌سواری است. فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به هلند برای تماشای زیبایی‌های این کشور است. روزهایی با آب‌وهوایی مطلوب و طبیعتی چشم‌نواز که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا جذب خود می‌کند. برای انتخاب بهترین زمان سفر با تور هلند باید بودجه خود، وضعیت آب‌وهوایی و همچنین شلوغی شهرهای این کشور را بررسی کنید.تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به بررسی وضعیت کشور هلند در فصل‌ها و ماه‌های مختلف سال بپردازیم.

بهترین زمان سفر به هلند بر اساس ماه ها

 سفر به هلند هم در ماه‌های مختلف متفاوت خواهد بود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

۱. ماه های دسامبر تا مارچ (اواسط آذر الی اوایل فروردین) و جشن های سال نو

با شروع ماه دسامبر، کشور هلند برای برگزاری جشن‌های کریسمس و سال نو آماده می‌شود. با وجود سرما و دمای نزدیک به صفر، شهرهای این کشور حال‌وهوای جذاب و شادی دارند. بازارهای کریسمس در زمستان و کارناوال‌های مختلفی که در ماه فوریه برگزار می‌شود، بخش اصلی جشن‌های سال نو را تشکیل می‌دهند. زمستان را می‌توان بهترین زمان سفر به هلند از نظر هزینه و جمعیت گردشگران دانست. تعداد گردشگران به علت سرمای هوا پایین است و به همین علت هزینه اقامت در هلند کاهش قابل توجهی دارد و زمان مناسبی برای سفری مقرون‌به‌صرفه است. البته در روزهای کریسمس، همزمان با شروع سال نو و تعطیلات هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند. در زمستان، ساعت کاری تعدادی از هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر هم کمتر می‌شود و از این رو، برای استفاده از این خدمات پیشنهاد می‌شود ساعت کاری چنین فضاهایی را پیش از مراجعه، بررسی کنید.

ماه های دسامبر تا مارچ و جشن های سال نو

۲. ماه های آوریل تا می ( اواسط فروردین تا اوایل خرداد) و نمایش با شکوه لاله های هلندی

ماه آوریل و ماه می در فصل بهار زمان شکوفایی و نمایشی خیره‌کننده از طبیعت چشم‌نواز هلند است. گل‌های معروف لاله همزمان با شروع فصل بهار شکفته و در بسیاری از شهرهای این کشور باغ‌های گل میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا هستند. مراسم روز پادشاه در هلند که در ۲۷ آوریل هر سال برگزار می‌شود، یکی از مناسبت‌های مهم در تاریخ هلند است که هر ساله جشن گرفته می‌شود و شهرهای این کشور نارنجی‌پوش می‌شوند. به همین علت تمامی شهرها به ویژه آمستردام مملو از افراد بومی و غیربومی است. اگر سفرتان به هلند مصادف با چنین تاریخی خواهد بود، برای انتخاب اقامتگاه باید از مدت‌ها قبل اقدام کنید؛ چراکه علاوه‌بر کمبود محل اقامت در آمستردام، هزینه‌های سفر در چنین تاریخی هم افزایش قابل توجهی دارد.

به طور کلی، فصل بهار بهترین زمان سفر به هلند برای لذت‌بردن از طبیعت منحصربه‌فرد این کشور است. در مقابل، هزینه‌های سفر و جمعیت گردشگران حاضر در کشور در این فصل، به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

ماه های آوریل تا می و نمایش با شکوه لاله های هلندی

۳. ماه ژوئن (خرداد الی تیر) و جشنواره های متنوع موسیقی

با فرارسیدن ماه ژوئن و شروع فصل گرما، زمان مناسبی برای دوچرخه‌سواری در خیابان‌های زیبای هلند و سفرهای دریایی در کانال‌های آبی این کشور است. دمای هوا در این ماه بیش از اندازه بالا نیست و به همین علت این وقت از سال هم بهترین زمان سفر به هلند محسوب می‌شود. رویدادهای هنری بسیاری از جمله انواع جشنواره‌های موسیقی مانند جشنواره موسیقی کلاسیک و همچنین فستیوال بزرگ موسیقی راک متعلق به سال ۱۹۷۰ در این کشور برگزار می‌شود که لحظات شادی را در سفر به هلند برایتان به ارمغان می‌آورد.

ماه ژوئن یکی از گران‌ترین زمان‌های سفر به هلند بوده و شهر مملو از گردشگر است. برای کاهش هزینه‌ها و همچنین انتخاب اقامتگاه‌های مناسب، بلیط سفر خود، انتخاب محل اقامت، بلیط‌های ورودی برای بازدید از انواع نمایشگاه و گالری‌های هنری را از چندین ماه قبل رزرو و خریداری کنید.

۴. ماه جولای تا آگوست (اوایل تیر الی اواسط شهریور) و تفریحات تابستانه در هلند

در ماه‌های جولای و آگوست که آغاز رسمی فصل تابستان است، دمای هوا به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. شهرها شلوغ و کافه‌های شهر میز و صندلی‌های خود را در فضای بیرونی کافه قرار می‌دهند. کافه‌گردی در تابستان یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به هلند خواهد بود. دوچرخه‌سواری در سواحل و اطراف کانال‌های آبی، گشت‌وگذار در سواحل دریا و ورزش‌های آبی تابستانه در کنار کارناوال‌های تابستانی و جشنواره بین‌المللی آتش‌بازی از سرگرمی‌های فصل تابستان در هلند است.

فصل تابستان به واسطه داشتن دنیایی از فعالیت‌های متنوع خود بهترین زمان سفر به هلند خواهد بود؛ البته اگر هزینه‌های بالا و شلوغی شهرها برایتان دغدغه مهمی نیست. از این رو، پیشنهاد می‌شود برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برنامه‌ریزی‌های مربوط به سفر و رزرو محل اقامت را از ماه‌های قبل انجام دهید.

ماه جولای تا آگوست و تفریحات تابستانه در هلند

۵. ماه های سپتامبر تا نوامبر (اواسط شهریور الی اوایل آذر) و تصویری از پاییز طلایی

ماه سپتامبر و روزهای پایانی تابستان می‌تواند بهترین زمان سفر به هلند برای علاقه‌مندان به عکاسی باشد. روزهای پاییزی در راه است و آرام آرام برگ‌های درختان و طبیعت رنگ طلایی به خود می‌گیرد. در گوشه‌به‌گوشه شهر و کنار کانال‌های آبی طبیعتی متفاوت و رویایی دیده می‌شود. تعداد گردشگران هم کمتر شده و به همین علت هزینه‌های سفر به هلند در فصل پاییز کمتر از بهار و تابستان است. در ماه‌های سپتامبر تا نوامبر هم هلند میزبان رویدادهای هنری مختلفی مانند جشنواره فیلم و هنر و همچنین نمایش گل‌ها در شهر «زوندرت» (Zundert) است. جشنواره‌ای که مجسمه‌های جذابی از گل به نمایش گذاشته می‌شود.

ماه های سپتامبر تا نوامبر و تصویری از پاییز طلایی

بهترین زمان سفر به هلند بر اساس فصل ها

دمای هوا یکی از عوامل مهم برای انتخاب بهترین زمان برای سفر به هلند است که در ادامه به تفکیک به بررسی وضعیت جوی این کشور در هر فصل می‌پردازیم:

آب و هوای هلند در فصل بهار

دمای هوا در فصل بهار مقداری افزایش می‌یابد و روزهای طولانی با هوایی مطلوب و متعادل بر سطح شهر حاکم است. زمانی مناسب برای بازدید از باغ گل‌های لاله و طبیعت چشم‌نواز بوده که به همین علت گردشگران بسیاری از سراسر دنیا در فصل بهار به این کشور سفر می‌کنند.

  • میانگین دمای هوا: ۸ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد؛
  • میانگین میزان بارش: ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر؛
  • برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و انتخاب بهترین محل اقامت به ویژه در نزدیکی تعطیلاتی مانند روز پادشاه (۲۷ آوریل)، خرید بلیط و رزرو اقامتگاه را از چندین ماه قبل انجام دهید؛
  • وضعیت هوای هلند در بهار ناپایدار است و احتمال سردی هوا و بارش باران وجود دارد؛ بنابراین، لباس‌های مناسب و گرم به همراه داشته باشید.

هلند بهار

جشن ها و فستیوال های هلند در بهار

  • باغ گل کوکنهوف: باغ گل کوکنهوف (Keukenhof Flower Gardens) یکی از بهترین جاهای دیدنی هلند محسوب می‌شود که در ماه‌های آوریل تا می پوشیده از میلیون‌ها گل لاله، نرگس و گل سنبل است؛
  • روز ملی آسیاب بادی: آسیاب بادی یکی از نمادهای معروف کشور هلند است. به همین مناسبت در تاریخ ۱۱ می هر سال جشنی دو روزه در این کشور برگزار و ۹۵۰ آسیاب بادی به نمایش گذاشته می‌شود. هدف از این روز اطلاع‌رسانی درباره اهمیت آب در هلند و سراسر اروپا است؛
  • نمایشگاه عکاسی خبری جهان: هر ساله در ماه‌های آوریل تا ژوئن مسابقه سالانه عکس خبری جهان (World Press Photo) در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود. بسیاری از عکاسان جهان در حوزه مطبوعات، بهترین عکس‌های خود را در این رویداد به نمایش می‌گذارند.

روز ملی آسیاب بادی

آب و هوای هلند در فصل تابستان

تابستان جزو بهترین زمان سفر به هلند است. هوا گرم و فرصت مناسبی برای تجربه انواع تفریحات تابستانه خواهد بود. روزهای گرم تابستانی که از اواسط ماه ژوئن آغاز شده و تا ماه آگوست ادامه دارد، هلند را به مقصد محبوب گردشگری برای مسافرانی از آمریکای شمالی، اروپا و آفریقای شمالی تبدیل می‌کند. افزایش جمعیت گردشگران به ویژه در شهرهایی مانند آمستردام باعث افزایش قیمت‌ها هم می‌شود.

  • میانگین دمای هوا: ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد؛
  • میانگین میزان بارش: ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلی‌متر.
  • تابستان فصل اوج سفر گردشگران است و به همین علت بلیط و محل اقامت خود را از چندین ماه قبل رزرو کنید؛
  • غروب‌های هلند در فصل تابستان کمی خنک و دما پایین است و به همین علت توصیه می‌شود لباس‌هایی مانند ژاکت یا پلیورهای خنک به همراه داشته باشید.

آب و هوای هلند در فصل تابستان

جشن ها و فستیوال های هلند در تابستان

  • جشنواره هلند: هلند در ماه ژوئن میزبان یکی از مهم‌ترین رویدادهای این کشور، جشنواره هلند (Holland Festival)، است که به مدت یک ماه برگزار می‌شود. جشنواره هنرهای نمایشی که بخش‌های مختلفی از جمله موسیقی، اپرا و تئاتر دارد.
  • جشنواره بین‌المللی آتش‌بازی اسخیفنینگن: هر ساله در ماه آگوست در نزدیکی شهر لاهه، در شهر اسخیفنینگن (Scheveningen)، به مدت چهار روز فستیوال آتش‌بازی برگزار می‌شود. این مراسم در واقع یک مسابقه است که کشورهای مختلف در آن حضور یافته و نمایش‌های آتش‌بازی را اجرا می‌کند؛
  • کارناوال تابستانی روتردام: در ماه جولای شهر روتردام میزبان یک کارناوال تابستانه که از جاذبه‌های روتردام نیز است که به تقلید از کارناوالی متعلق به آمریکا لاتین برگزار می‌شود. کارناوالی که شامل موسیقی و پایکوبی است و به مدت دو روز برگزار می‌شود.

ماه ژوئن و جشنواره های متنوع موسیقی

آب و هوای هلند در فصل پاییز

دمای هوا در فصل پاییز پایین‌تر از فصل تابستان است و هوا مرطوب است. طبیعت رنگی طلایی به خود گرفته و آب‌وهوای مطبوع پاییزی با نزدیک شدن به ماه نوامبر سرد می‌شود. به علت کاهش تعداد گردشگران، پاییز بهترین زمان سفر به هلند از نظر هزینه‌ها است؛ چراکه اقامتگا‌ه‌ها قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند.

  • میانگین دمای هوا: ۱۱ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد؛
  • میانگین میزان بارش: ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر.
  • چندین لایه لباس و پوشاک ضدآب برای هوای بارانی به همراه داشته باشید؛
  • برای لذت‌بردن از منظره جذاب پاییزی در هلند، سفرهای دریایی در کانال‌های آبی این کشور را از دست ندهید.

آب و هوای هلند در فصل پاییز

جشن ها و فستیوال های هلند در پاییز

  • جشنواره فیلم هلند: جشنواره سالیانه فیلم هلند (Netherlands Film Festival) رویدادی مهم به مدت ۱۰ روز است که در شهر اوترخت (Utrecht) هلند و در هفته آخر سپتامبر برگزار می‌شود. در این جشنواره که از سال ۱۹۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده‌است، برترین آثار نمایشی هلند به نمایش گذاشته می‌شوند؛
  • فستیوال رژه گل‌ها: بزرگ‌ترین رژه گل‌ها در ماه سپتامبر و در شهر «زوندرت» هلند برگزار می‌شود. در این فستیوال که در ماه سپتامبر اجرا شده، مجسمه‌های شگفت‌انگیزی از گل و گیاه در سطح شهر به نمایش گذاشته می‌شوند.

بزرگ‌ترین رژه گل‌ها در ماه سپتامبر و در شهر «زوندرت» هلند

آب و هوای هلند در فصل زمستان

فصل زمستان زمانی عالی برای نوشیدن شکلات داغ در هوای سرد زمستانی و زیر نور چراغ‌های رنگارنگ کریسمس است. با وجود سرمای هوا، بسیاری از گردشگران این وقت از سال را بهترین زمان سفر به هلند برای انجام تفریحات زمستانه و شرکت در جشنواره‌ها می‌دانند.

  • میانگین دمای هوا: ۲ تا ۶ درجه سانتی‌گراد؛
  • میانگین میزان بارش: ۷۰ تا ۹۰ میلی‌متر.
  • لباس‌های گرم و مناسب برف و باران به همراه داشته باشید؛
  • به علت کوتاهی روزهای زمستان در هلند برای برنامه‌ریزی به منظور بازدید و گشتن در جاهای دیدنی هلند ساعت کاری مکان‌های موردنظر را بررسی کنید.

آب و هوای هلند در فصل زمستان

جشن ها و فستیوال های هلند در زمستان

  • کارناوال‌های ماه فوریه: در ماه فوریه کارناوال‌های متعددی در سطح شهرهای هلند برگزار می‌شود. جشن‌های فرهنگی هنری مختلف، اجراهای خیابانی، موسیقی زنده، رژه و نمایش‌هایی که با پوشیدن لباس‌های عجیب و متفاوت در کشور برگزار می‌شود؛
  • جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام در ماه‌های ژانویه تا فوریه: جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام (International Film Festival Rotterdam) جشنواره‌ای با قدمتی بیش از ۵۰ سال است که به مدت ۱۰ روز در شهر روتردام برگزار می‌شود و میزبان آثار هنری خلاقانه، غیرتجاری و فیلم‌سازان مستقل است؛
  • شیرجه سال نو: یکی از رسم‌های عجیب و جالب در هلند، شیرجه سال نو است که در روز اول سال نو میلادی برگزار می‌شود. بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در این روز در آب‌های سرد دریا شیرجه می‌زنند و در نهایت از نوشیدنی‌های شکلات داغ خوش‌طعم هلندی لذت می‌برند.

جشن ها و فستیوال های هلند در زمستان

پرسش‌های متداول

بهترین زمان سفر به هلند چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به هلند بهار و تابستان به علت داشتن هوایی مطبوع، طبیعتی چشم‌نواز و برگزاری جشنواره‌های متنوع است.
ارزان ترین زمان سفر به هلند چه زمانی است؟
ارزانترین زمان سفر به هلند فصل پاییز و زمستان است؛ زیرا به علت کاهش دمای هوا و تعداد گردشگران در کشور، قیمت‌های خدماتی مانند هتل‌ها، بلیط‌های سیستم حمل‌ونقل و همچنین هزینه‌های غذاخوری‌ها کاهش می‌یابد.
ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}