بهترین جاهای دیدنی نورنبرگ در آلمان که باید ببینید!

سوگند صفری
  • سوگند صفری
  • 1403/5/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی نورنبرگ از جاذبه های قرون وسطایی تا پیشرفته ترین مراکز هنری و فرهنگی آلمان، تنوع زیادی دارد.

تور اروپا

نورنبرگ، شهر قرون‌وسطایی آلمان، یکی از مهم‌ترین مراکز هنری و فرهنگی این کشور و همچنین یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آن به شمار می‌رود. این شهر که دومین شهر بزرگ ایالت زیبای بایرن است، قرن‌هاست که با پیشرفت‌های علمی و فناوری، به‌ویژه در زمینه چاپ، شناخته می‌شود. در این مقاله ۱۵ تا از بهترین جاهای دیدنی نورنبرگ را با هم مرور می‌کنیم؛ جاذبه‌هایی که باعث می‌شوند بی‌صبرانه منتظر باشید تا در تور آلمان آن‌ها را از نزدیک ببینید.

جاهای دیدنی نورنبرگ

 

۱. گشتی در دل تاریخ در قلعه نورنبرگ

در بخش شمال غربی آلشتات و بر فراز تپه‌ای بلند، مجموعه‌ای از سازه‌های تاریخی قد علم کرده‌اند که با نام «قلعه نورنبرگ» (Nuremberg Castle) >شناخته می‌شوند. قلعه امپراتوری نورنبرگ (rnberger Burg) با ۳۵۱ متر ارتفاع، دژی باشکوه است که بر فراز شهر قدیم خودنمایی می‌کند. این قلعه که از مهم‌ترین قلعه‌های قرون‌وسطایی باقی‌مانده در اروپا به شمار می‌رود، زمانی اقامتگاه پادشاهان و امپراتوران آلمان از ۱۰۵۰ تا ۱۵۷۱ بوده است.  بهترین راه برای کشف رازهای این قلعه‌ی تاریخی، پیوستن به یک تور پیاده‌روی مهیج در شهر قدیم نورنبرگ است. این تورهای دو ساعته‌ی ضمن معرفی قلعه، شما را به دیگر نقاط دیدنی مهم شهر می‌برد.

در پایین‌دست قلعه، اصطبل‌های امپراتوری ساخته‌شده در سال ۱۴۹۵ (که اکنون به‌عنوان مهمان‌خانه مورداستفاده قرار می‌گیرد) و برج پنج‌ضلعی متعلق به سال ۱۰۴۰ را می‌بینید. کمی بالاتر، کایزر بورگ (Kaiserburg) قرار دارد که در قرن یازدهم ساخته شده، اما در قرن‌های بعدی تغییرات زیادی کرده است. برج سینول (Sinwell Tower) با چشم‌اندازهای پانورامای فوق‌العاده‌اش نیز در همین بخش قرار گرفته است. فراموش نکنید که حتماً از بخش‌های مختلف کاخ با کلیسای دوقلوی بی‌نظیر آن که هر دو به اوایل قرن سیزدهم میلادی تعلق دارند، دیدن کنید.

در موزه قلعه امپراتوری، باوِر (The Bower)، می‌توانید مجموعه‌ای چشمگیر از سلاح‌های قرون‌وسطایی و زره‌های جنگی در کنار زین و یراق اسب‌ها را مشاهده کنید. بسیاری از آثار به‌جامانده از دوران طولانی قلعه در همین موزه نگهداری می‌شوند.

  • ساعت ورود: تابستان (۲۹ مارس تا ۳ اکتبر) ۹ صبح تا ۶ عصر و زمستان (۴ اکتبر تا ۲۸ مارس) ۱۰ صبح تا ۴ عصر
  • تعطیلات: ۱ ژانویه، ۲۴، ۲۵ و ۳۱ دسامبر
  • قیمت ورود: ۹ یورو

قلعه نورنبرگ

۲. در قلب نورنبرگ؛ سیری در هاوپت مارکت

بعد از گشت‌وگذار در قلعه باشکوه نورنبرگ، نوبت به کاوش در میدان اصلی شهر، «هاوپت‌مارکت» (Hauptmarkt) می‌رسد. این میدان که یکی از برترین جاذبه‌های توریستی آلمان به شمار می‌رود، قرن‌هاست که صحنه برگزاری «وُخِن‌مارکت» (Wochenmarkt) یا همان بازار روز بوده و این سنت همچنان پابرجا باقی مانده است. همچنین، کلیسای سنت جایلز (St. Giles' Church)، تنها کلیسای باروک شهر، در همین میدان خودنمایی می‌کند.

هاوپت‌مارکت، به‌عنوان مرکز سنتی شهر، میزبان «آب‌نمای زیبا» (Beautiful Fountain) است که نامش گویای همه چیز است. این آب‌نما با تزیینات و مجسمه‌های زیبا، بهترین مکان برای گرفتن یک عکس سلفی به‌یادماندنی است. فراموش نکنید که برای خوش‌شانسی، حلقه طلایی معروف این چشمه را لمس کنید. در هاوپت‌مارکت، علاوه بر تالار شهر قدیم (Nürnberger Rathaus)، بنای جدیدتر تالار شهر متعلق به قرن بیستم را نیز خواهید دید. ساختمان اصلی شهرداری که در سال ۱۶۱۶ ساخته شده، با ورودی‌های باشکوه، سیاه‌چاله‌ها و اتاق شکنجه‌اش شناخته می‌شود. بین این دو ساختمان، با یکی دیگر از آب‌نماهای معروف شهر به نام «گنزمَنشن» (Gänsemännchen) روبرو می‌شوید. این آب‌نما که در سال ۱۵۵۵ ساخته شده، مجسمه یک کشاورز اهل فرانکونی را به تصویر می‌کشد که دو غاز را حمل می‌کند و آب از نوک آن‌ها جاری می‌شود.

در قلب نورنبرگ؛ سیری در هاوپت مارکت

۳. قدم زدن در کنار دیوارهای تاریخی نورنبرگ

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد نورنبرگ، حفظ بخش قابل‌توجهی از دیوارهای قدیمی شهر است. بخش‌های زیادی از این دیوارها به قرن‌های ۱۴ و ۱۵ میلادی بازمی‌گردند و بعدها در قرن‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی، استحکامات بیشتری به آن‌ها اضافه شده است. در واقع، برای کسانی که می‌خواهند با این شهر قرون‌وسطایی شگفت‌انگیز آشنا شوند، یکی از بهترین کارها، قدم‌زدن در مسیر تقریباً پنج‌کیلومتری در امتداد این دیوارها است که شما را به سمت دروازه‌ها و برج‌های متعددی هدایت می‌کند. اگر به دنبال یک جاذبه گردشگری کاملاً متفاوت هستید، حتماً از «زندان‌های قرون‌وسطایی» (Lochgefängnisse) در همان نزدیکی دیدن کنید.

قدم زدن در کنار دیوارهای تاریخی نورنبرگ

۴. سفری به دل تاریخ و هنر آلمان در موزه ملی ژرمن

موزه ملی ژرمن بزرگ‌ترین مجموعه مرتبط با هنر و فرهنگ آلمان را در خود جای‌داده است. این موزه با بیش از ۱.۳ میلیون اثر، روایتی از تاریخ هنری و فرهنگی این منطقه را برایمان به تصویر می‌کشد. در میان این آثار می‌توان به اسناد تاریخی روی پوست، مجموعه‌ای از ۱۷ هزار مهر و یک آرشیو فوق‌العاده از هنرهای زیبا اشاره کرد. از دیگر بخش‌های قابل‌توجه این موزه می‌توان مجموعه‌ای متشکل از ۳۰۰ هزار اثر چاپی، طراحی و نقاشی را برشمرد که تمامی مکاتب مهم هنری را در برمی‌گیرد. همچنین، مجموعه‌ای چشمگیر از سازهای تاریخی، مجسمه‌ها و نمایشگاهی جذاب از اسباب‌بازی‌های قدیمی و خانه‌های عروسکی، بر غنای این موزه می‌افزاید.

  • ساعت ورود: هر روز به جز دوشنبه ها ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • قیمت ورود: ۱۰ یورو

سفری به دل تاریخ و هنر آلمان در موزه ملی ژرمن

بخشی از لذت کشف این موزه عظیم، تماشای ویژگی‌های منحصربه‌فرد معماری آن است. موزه ملی ژرمن ترکیبی جالب از ساختمان‌های تاریخی و مدرن را در خود جای‌داده که شامل بخش‌هایی از یک صومعه قرن شانزدهمی و یک کلیسای سابق می‌شود. تورهای راهنما برای بازدیدکنندگان در دسترس است و همچنین یک فروشگاه هدایا و یک کافه نیز در محل موزه وجود دارد.

سفری به دل تاریخ و هنر آلمان در موزه ملی ژرمن

۵. موزه حمل و نقل نورنبرگ

درست بیرون از دیوارهای شهر قدیم، با موزه فوق‌العاده ترابری نورنبرگ (Verkehrsmuseum Nrnberg) روبرو می‌شویم. این مجموعه شامل موزه‌هایی متعدد از جمله موزه‌ای اختصاصی به دویچه بان (Deutsche Bahn)، راه‌آهن ملی آلمان با نام «موزه DB» و موزه ارتباطات است. به‌واسطه نمایشگاه‌های متعدد مرتبط با راه‌آهن‌های کشور، این موزه به مکانی ایده‌آل برای سرگرمی کودکان تبدیل شده است.

از دیدنی‌های برجسته این موزه می‌توان به تعداد زیادی ماکت راه‌آهن، از جمله یک ماکت بزرگ راه‌آهن که ساخت آن بیش از ۱۰۰ سال به طول انجامیده است، به همراه نمایشگرهای تعاملی سرگرم‌کننده اشاره کرد. قدمت این موزه که از قدیمی‌ترین موزه‌های این سبکی در اروپا به شمار می‌رود، به سال ۱۸۹۹ بازمی‌گردد. حتی یک نمونه‌ی قابل‌استفاده از اولین قطار آلمان نیز در این موزه وجود دارد. از دیگر موزه‌های مرتبط با حمل‌ونقل که ارزش بازدید دارند، می‌توان به موزه خودروهای مرکس (Merks Motor Museum) اشاره کرد. این جاذبه‌ی سرگرم‌کننده، مجموعه‌ای ارزشمند از حدود ۹۰ اتومبیل کلاسیک را در خود جای‌داده است.

  • ساعات ورود هر روز به جز دوشنبه از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر؛ شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • قیمت ورود: ۹ یورو

موزه ترابری نورنبرگ

۶. شکوه معماری در کلیسای سن لورنس

در میدان لورنسر پلاتز (Lorenzer Platz)، با کلیسای باشکوه سن لورنس (St. Lorenz) روبرو می‌شویم. این کلیسای گوتیک قرن چهاردهمی با برج‌های دوقلوی دیدنی، بزرگ‌ترین کلیسای شهر است. از ویژگی‌های قابل‌توجه آن، می‌توان به پنجره بزرگ و منقش به قطر ۹ متر اشاره کرد که بالای در ورودی زیبای غربی قرار گرفته است.

داخل کلیسا، شاهد انبوهی از آثار هنری مجلل هستیم که اغلب در طول قرن‌ها توسط ثروتمندان شهر اهدا شده‌اند. از دیگر نکات برجسته این کلیسا می‌توان به محل نگهداری نان مقدس مربوط به اواخر قرن ۱۵ و داشتن ارگی منحصربه‌فرد با سه بخش و بیش از ۱۲ هزار لوله که گفته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین سازهای این سبکی در جهان به شمار می‌رود اشاره کرد. همچنین مجموعه‌ای از ۱۶ ناقوس که قدیمی‌ترین آن‌ها به قرن ۱۴ میلادی بازمی‌گردد، بر شکوه این مکان می‌افزاید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی در نزدیکی کلیسا می‌توان به «آب‌نمای فضیلت» (Fountain of Virtue) ساخته‌شده در سال ۱۵۸۹ و «خانه ناسائو» (Nassauer Haus) متعلق به قرن سیزدهم اشاره کرد.

شکوه معماری در کلیسای سنت لورنس

۷.کلیسای بانوی ما

کلیسای رومی کاتولیکی گوتیک فرائِن یا بانوی ما (Church of Our Lady)، متعلق به سال ۱۳۵۲ بوده و یکی از نقاط بسیار مهم برای بازدید در نورمبرگ است. در بالای ایوان با تزئینات غنی مجسمه‌ای، ساعتی قدیمی با فیگورهای مکانیکی وجود دارد که در ظهر هر روز نمایش کوچکی را اجرا می‌کنند. قسمت‌های قابل توجه داخلی، محراب «توخِر» (Tucher) از سال ۱۴۴۰ و دو یادمان زیبا توسط آدام کرافت هستند. در میدان «یاکوبز» یکی دیگر از عمارت‌های رومی کاتولیکی، یعنی کلیسای گنبدی سنت الیزابت ساخته شده در بین سال‌های ۱۷۸۵ و ۱۸۰۶ دیده می‌شود.

کلیسای فراونکیرشه؛ بانوی شهر

۸. گذری به تاریخ با کلیسای سنت سبالدوس

کلیسای پروتستان سنت سبالدوس (Sebalduskirche) که ساخت آن بین سال‌های ۱۲۲۵ تا ۱۲۷۳ میلادی به طول انجامیده است یکی از دیدنی‌های نورنبرگ است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در داخل کلیسا، روی ستونی در راهروی شمالی، با تابلوی «مریم مقدس در هاله نور (Madonna in an Aureole)» متعلق به ۱۴۲۰ روبرو می‌شویم. در قسمت شرقی کلیسا نیز، آرامگاه مشهور سنت سبالدوس (St. Sebaldus) قرار دارد که شاهکاری از جنس برنز، ساخته‌شده به «دست پیتر ویشر (Peter Vischer)» و پسرانش در سال ۱۵۰۸ است.

تابوت نقره‌ای این آرامگاه متعلق به سال ۱۳۹۷ (میلادی)، بقایای این قدیس را در خود جای‌داده است و خودِ ویشر نیز با پیشبند چرمی و قلم تراش به تصویر کشیده شده است. از دیگر آثار قابل‌توجه کلیسا می‌توان به گروه مجسمه «مصلوب شدن مسیح» اثر فایت اشتوس (Veit Stoss) متعلق به ۱۵۰۷ و یک ارگ عظیم با ۶۰۰۰ لوله اشاره کرد.

گذری به تاریخ با کلیسای سنت سبالدوس

۹. مهمانی در خانه آلبرشت دورر

تنها با طی مسافتی کوتاه از قلعه نورنبرگ، به خانه‌ی قرن پانزدهمی «آلبرشت دورر» (Albrecht-Dürer-Haus) می‌رسیم. همان خانه‌ای که هنرمند مشهور رنسانس آلمان، از سال ۱۵۰۹ تا زمان مرگش در ۱۵۲۸، در آن زندگی می‌کرد. این خانه‌ی پنج‌طبقه که خود به سال ۱۴۲۰ بازمی‌گردد، اکنون به موزه‌ای تبدیل شده است که در سال ۱۸۷۱ تاسیس شده و به زندگی و آثار دورر اختصاص دارد. او به‌ویژه برای نقشه‌های چاپی‌اش شهرت دارد. موزه علاوه بر نمایش آثار متعدد و باارزش او، مجموعه‌ای از مبلمان اصیل آن دوره و بازسازی کارگاه چاپ دورر را در خود جای‌داده است. در این کارگاه، می‌توانید شاهد نمایش‌هایی از چاپ سنتی باشید.

  • ساعت ورود: هر روز ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر، شنبه و یکشنبه ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • قیمت ورود: ۷.۵ یورو

 مهمانی در خانه آلبرشت دورر

۱۰. روبرو شدن با تاریکی های تاریخ در مرکز اسناد حزب نازی

یکی از مهم‌ترین موزه‌های آلمان، «مرکز اسناد حزب نازی» است که به تیره‌ترین بخش‌های تاریخ این کشور اختصاص دارد. این مرکز در بخشی از «تالار کنگره » (Congress Hall) واقع شده که محل برگزاری گردهمایی‌های حزب نازی بود. برجسته‌ترین نمایشگاه این مرکز با عنوان «شیفتگی و وحشت (Fascination and Terror) به بررسی ابعاد مختلف دوران حکومت وحشیانه‌ی رژیم نازی می‌پردازد. این نمایشگاه با وسعت ۱۳۰۰ متر مربع، تأثیر این رژیم بر شهر نورنبرگ را به طور خاص مورد توجه قرار می‌دهد. تالار کنگره بخشی از یک مجموعه عظیم ۱۱ کیلومتری بود که پس از جنگ، دادگاه‌های نورنبرگ نیز در همین مکان برگزار شد.

  • ساعت ورود: دوشنبه تا شنبه ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • قیمت ورود: ۶ یورو

روبرو شدن با تاریکی های تاریخ در مرکز اسناد حزب نازی

۱۱. موزه ملی ژرمنی

موزه ملی ژرمنی محل نگهداری بزرگ‌ترین مجموعه‌ی فرهنگی هنری آلمان در کشور بوده و بیش از ۱.۲ میلیون مورد مرتبط به تاریخ فرهنگ و هنر منطقه، شامل اسناد تاریخی بر روی پوست حیوانات، مجموعه‌ای از ۱۷۰۰۰ مهر و یک آرشیو بی‌نظیر هنرهای تجسمی را به نمایش می‌گذارد. بخش‌های قابل توجه دیگر آن، مجموعه‌ای از 300 هزار چاپ دستی، طراحی و نقاشی از مکاتب اصلی و بزرگ، آلات موسیقی، مجموعه مجسمه و نمایشی از اسباب بازی‌های عتیقه و خانه‌های عروسک هستند. برای عاشقان هنر در همین نزدیکی موزه جدید نورمبرگ، با مجموعه‌ای بزرگ از هنر مدرن و معاصر را توصیه می‌کنیم.

موزه ملی ژرمنی

۱۲. دنیای شگفت انگیز اسباب بازی در موزه اسباب بازی نورنبرگ

موزه اسباب‌بازی نورنبرگ (Spielzeugmuseum)، که به‌عنوان برترین موزه‌ی این‌چنینی در دنیا شناخته می‌شود، تجربه‌ای سرگرم‌کننده برای کودکان (و البته بزرگسالان) در تمام سنین است. این موزه در خانه‌ای تاریخی متعلق به سال ۱۵۱۷ قرار دارد. آشنایی با جزئیات جالب درباره‌ی اهمیت فرهنگی اسباب‌بازی‌های منحصربه‌فرد کشورهای مختلف و دوره‌های زمانی گوناگون جذابیت اصلی این موزه است. بسیاری از اسباب‌بازی‌های قدیمی‌تر، که برخی از آن‌ها به دوران قرون وسطی بازمی‌گردند، در شهر نورنبرگ ساخته شده‌اند. این شهر قرن‌ها به خاطر عروسک‌سازان ماهرش شهرت داشته است.

از دیگر نکات قابل‌توجه این موزه می‌توان به بزرگ‌ترین مجموعه‌ی جهان از اسباب‌بازی‌های ساخته‌شده توسط شرکت «ای. پی. لِهمن» (EP Lehmann)، یکی از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان اسباب‌بازی در آلمان، اشاره کرد. این شرکت به خاطر خط تولید قطارهای اسباب بازی مشهور است. در بخش بزرگی از ماکت راه‌آهن موزه، می‌توان نمونه‌هایی از این قطارها را در حال حرکت دید.

  • ساعت ورود: سه‌شنبه تا جمعه ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر؛ شنبه، یکشنبه، دوشنبه و تعطیلات ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • قیمت ورود: ۷.۵ یورو

 دنیای شگفت انگیز اسباب بازی در موزه اسباب بازی نورنبرگ

۱۳. سفری به دنیای وحش در باغ وحش نورنبرگ

قصد سفر به نورنبرگ را با فرزندانتان دارید؟ در این صورت، بازدید از «باغ‌وحش نورنبرگ» (Tiergarten Nürnberg) را به برنامه‌ی سفرتان اضافه کنید. این مجموعه‌ی دیدنی در سطح جهانی که در سال ۱۹۱۲ افتتاح شد، با بیش از ۲۰۰۰ حیوان از حدود ۳۰۰ گونه‌ی مختلف، بهشتی برای دوستداران دنیای وحش به شمار می‌رود. جالب است بدانید که ریشه‌ی این باغ‌وحش به قرون‌وسطی بازمی‌گردد، زمانی که اشراف‌زادگان محلی برای سرگرمی خود، حیوانات کمیاب را از سراسر جهان نگهداری می‌کردند.

این باغ‌وحش با وسعتی در حدود ۱۷۰ هکتار، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های اروپا به شمار می‌رود و محل زندگی گونه‌های جانوری است. بدون شک، گشت‌وگذار در این باغ‌وحش، تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود؛ چرا که محوطه‌های نگهداری حیوانات بسیار وسیع طراحی شده و زیستگاه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای آن‌ها را به‌خوبی بازتاب می‌دهند.

علاوه بر پوشش گیاهی سرسبز، مجسمه‌های برنزی با اندازه واقعی از حیوانات مختلف نیز در سراسر محوطه پراکنده‌اند. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این باغ‌وحش، می‌توان به «تالاب دلفین‌های» محبوب آن اشاره کرد که به طور مرتب نمایش‌هایی برای بازدیدکنندگان اجرا می‌کنند.

  • ساعت ورود: از ۸ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر (آخرین ورودی ۶:۳۰ بعدازظهر)
  • قیمت ورود: ۲۰ یورو

سفری به دنیای وحش در باغ وحش نورنبرگ

۱۴. گشتی هنری در موزه نو نورنبرگ

علاقه‌مندان به هنر، به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از «موزه نو نورنبرگ» (Neues Museum Nürnberg) را از دست بدهند. این موزه با مجموعه‌ی چشمگیر و گسترده‌ی آثار هنری مدرن و معاصر خود، تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. موزه‌ی نو که در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد، خود اثری هنری محسوب می‌شود. این موزه در ساختمانی مدرن و بسیار شیک با فضاهای باز و روشن، خطوط صاف و المان‌های معماری منحصربه‌فرد مانند راه‌پله‌ی مارپیچ فوق‌العاده‌اش، قرار گرفته است.

آثار هنری این موزه، دوره‌ی زمانی از ۱۹۵۰ تا امروز را پوشش می‌دهد. از نکات قابل‌توجه این موزه، نمایشگاه‌های مشترک هنرهای کاربردی و تجسمی است که تجربه‌ای خاص و متفاوت را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. همچنین نمایشگاه‌های موقت متعددی در طول سال برگزار می‌شود که در آن‌ها آثار هنرمندان محلی و بین‌المللی به نمایش درمی‌آید.

  • ساعت ورود: سه‌شنبه تا یکشنبه ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر؛ پنجشنبه ۱۰ صبح تا ۸ بعدازظهر؛ دوشنبه تعطیل
  • قیمت ورود: ۶ یورو

گشتی هنری در موزه نو نورنبرگ

۱۵. نگاهی به گذر زمان در موزه شهر

بعد از گشت‌وگذار در نورنبرگ زیبای قرون‌وسطایی، یا حتی شاید پیش از آن‌که عمیق‌تر به دل شهر بزنید، شاید دلتان بخواهید درباره‌ی اوج‌گیری این شهر در طول سال‌ها و چگونگی شکل‌گیری این تعداد از جاذبه‌های تاریخی مهم در آن، بیشتر بدانید. اگر چنین است، بازدید از «موزه شهر در فمبوهاوس» (Stadtmuseum im Fembo-Haus) را از دست ندهید.

این موزه در آخرین مرکز بازرگانی باقی‌مانده‌ی از اواخر رنسانس واقع شده و نگاهی عمیق به زندگی مردم نورنبرگ و ساکنان آن در طول قرن‌ها ارائه می‌دهد. از نکات برجسته‌ی این موزه می‌توان به فرصت بازدید از اتاق‌های اصلی و دست‌نخورده‌ی آن، از دوران قرون وسطی تا قرن هجدهم، با تمام وسایل و آثار هنری اصیل اشاره کرد. همچنین، یکی از زیباترین سقف‌های گچ‌بری‌شده‌ی باقیمانده در آلمان را در این موزه خواهید دید.

  • ساعت ورود: سه‌شنبه تا جمعه ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر؛ شنبه، یکشنبه، دوشنبه و تعطیلات ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • قیمت ورود: ۷.۵ یورو

نگاهی به گذر زمان در موزه شهر

۱۶. بازدید از کلیسای سنت زیبایْدوس

کلیسای پروتستانی سنت زیبایدوس (St. Sebaldus Church) در بین سال‌های ۱۲۲۵- ۱۲۷۳ ساخته شده است. قسمت همسرایان شرقی گوتیکی ساختمان، متعلق به سال ۱۳۷۹ بوده و یکی از نقطه‌های فوق‌العاده این بازدید به شمار می‌رود. در داخل بنا در ستونی در راهروی شمالی، مدونایی از سال ۱۴۲۰ دیده می‌شود، همین‌طور در قسمت همسرایان شرقی، مقبره سنت زیبایدوس از سال ۱۵۰۸، شاهکاری برنزی توسط پیتر ویشِر و پسرانش به چشم می‌خورد. از کلیساهای پروتستانی دیگر می‌توان کلیسای قرن چهاردهمی سنت جیمز یا یاکوبز در میدان یاکوبز را نام برد.

بازدید از کلیسای سنت زیبایْدوس

۱۷. خیابان شاه و ناحیه سنت لورنس

خیابان شاه (St. Lawrence Side) نامش را از کلیسای سنت لورنس که در قسمت جنوبی رودخانه «پیگنیتز» (Pegnitz) قرار دارد گرفته است. یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر به خاطر وجود منطقه‌هایی مانند فرائن تورتوم (Frauentorturm)، یا خانه‌هایی نیم چوبی با کارگاه‌هایی صنایع سنتی ارزش کاوش و بازدید را دارد. از میدان «بَنهوفس» (Bahnhofs) خیابان شلوغ شاه رو به شمال غربی حرکت کرده و به سمت قسمت قدیمی شهر نورمبرگ می‌رود. از نقاط برجسته این خیابان قدیمی تاریخی می‌توان به کلیسای قرن چهاردهمی مارتای مقدس با شیشه رنگی‌های منحصر به فردش نام برد.

خیابان شاه و ناحیه سنت لورنس

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی نورنبرگ کجا هستند؟
بهترین جاهای دیدنی نورنبرگ شامل قلعه نورنبرگ، هاوپت‌مارکت، دیوارهای تاریخی نورنبرگ، موزه ملی ژرمن، کلیسای سن لورنس، کلیسای بانوی ما، خانه آلبرشت دورر و مرکز اسناد حزب نازی می‌شود.
بهترین زمان سفر به نورنبرگ چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به نورنبرگ از اواخر بهار تا اوایل پاییز است. در این زمان، هوا ملایم و آفتابی است و برای گشت‌وگذار در شهر مناسب است.
سوگند صفری سوگند صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}