بهترین سوغاتی ‌های ژاپن؛ یادگاری هایی از سرزمین آفتاب تابان

مریم براتی
  • مریم براتی
  • 1403/5/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سوغاتی های ژاپن از انواع خوراکی تا دست سازه های هنری، لوازم تزئینی، نمادهای شانس و لباس های سنتی است که هرکدام داستان خود را دارد.

تور اروپا

سوغاتی های ژاپن از آن دسته موضوعاتی است که بسیاری از جهانگردان پیش از جست‌وجوی تور ژاپن به سراغ شناخت آن‌ها می‌روند. در واقع کسی که قصد سفر به ژاپن دارد یا شاید فقط به سرزمین آفتاب تابان علاقه‌مند هستند، از طریق آشنایی با سوغاتی‌های ژاپن با یک تیر چند نشان می‌زند؛ چون داستان سوغاتی‌های هر کشور روایتی منحصر به فرد از تاریخ، سنت، فرهنگ، صنعت، هنر و حتی شیوه آشپزی مردم آن دیار است. اگر می‌خواهید بهترین سوغاتی‌های ژاپن از انواع خوراکی تا دست‌سازه‌های هنری، لوازم تزئینی، وسایل غذاخوری و آشپزی، نمادهای شانس و لباس‌های سنتی را بشناسید و بدانید هرکدام چه قصه پنهانی دارد، این مطلب را تا انتها بخوانید.

فهرست بهترین سوغات ژاپن

واگاشی از شیرینی های سنتی ژاپن

شیرینی‌های سنتی ژاپن یا همان واگاشی (wagashi) سوغاتی‌هایی خوش‌طعم و چشم‌‌نوازند که با شکل‌های کوچک و زیبا، فصل‌های متنوع و مناظر طبیعی این کشور را به خوبی به نمایش می‌گذارد. این شیرینی‌های سنتی ژاپنی، مثل یک اثر هنری می‌مانند و آن‌قدر زیبا هستند که دلتان نمی‌آید آن‌ها را بخورید! ابتدا، زیبایی‌اش چشم را نوازش می‌دهد و بعد از چشیدن آن، لطافت و مزه‌ی شیرینش را می‌توانید زیر زبانتان احساس کنید. واگاشی با چای سبز از ترکیبات بسیار محبوب ژاپنی‌ها به حساب می‌آید. البته پیش از خرید این سوغاتی‌های ژاپن باید از مدت ماندگاری مناسب آن‌ مطمئن شد، چون بسیاری از شیرینی‌های سنتی موجود در فروشگاه‌های سوغاتی تازه تولید می‌شوند و تاریخ انقضای کوتاهی دارند.

شیرینی های ژاپن با طعم سنت و مدرنیته

موچی متنوع و به یاد ماندنی

موچی (Mochi) نوعی خوراکی شیرین است که از برنج چسبناک تهیه می‌شود و از معروف‌ترین انواع شیرینی سنتی ژاپن به حساب می‌آید. موچی در میان سوغاتی‌های ژاپن به تنوع بسیار بالای طعم و ترکیبات شهرت دارد.

موچی متنوع و به یاد ماندنی

یاتسوهاشی ساده اما خاص

یاتسوهاشی (Yatsuhashi) یکی دیگر از شیرینی‌های سنتی ژاپن است که مسافران نباید چشیدنش را فراموش کنند. این شیرینی با وجود ظاهر ساده‌اش از خوراکی‌های مهم شهر کیوتو به حساب می‌آید و ویترین خیلی از شیرینی فروشی‌های سنتی این شهر بدون آن کامل نمی‌شود. با این حال، تنوع شیرینی‌های سنتی در ژاپن محدود به موچی و یاتسوهاشی نیست.

البته شیرینی‌های امروزی مانند انواع کوکی‌، مخصوصاً با طعم چای سبز، شکلات‌ ناما (Nama) و شیرینی کاستلا (Castella) هم در ژاپن طرفداران زیادی دارد. با خرید ترکیبی از شیرینی‌های مدرن و سنتی می‌توانید مطمئن باشید که خانواده و دوستانتان را با یکی از بهترین سوغاتی‌های ژاپن غافلگیر می‌کنید.

یاتسوهاشی ساده اما خاص

چای سبز و انواع آن در ژاپن

بله، درست می‌بینید؛ چای از مهم‌ترین و اصیل‌ترین سوغاتی‌های ژاپن است، چون بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ سرزمین آفتاب تابان به شمار می‌رود. ژاپنی‌ها هم برای نوشیدن چای مراسم مستقلی دارند و هم آن را همراه غذا می‌نوشند. در واقع می‌توان گفت دم کردن چای ژاپنی در هر نقطه از جهان به اندازه یک فنجان هم شده شما را با فرهنگ و آداب این کشور پیوند می‌زند.

رایج‌ترین نوع چای در ژاپن چای سبز با انواع فراوان و طعم‌های خاص است. اگر می‌خواهید یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های ژاپن را رهاورد ببرید، به سراغ چای سبز سنچا (Sencha) بروید که طعمی تلخ اما با طراوت و تازه دارد.

چای به یاد مردم کشور خورشید

گیوکورو (Gyokuro) نوعی چای سبز مشهور ژاپنی است که رنگ برگ‌هایش به دلیل کشت در مزارع سایه‌دار به سبز تیره می‌گراید. طعم شیرین گیوکورو در میان مردم ژاپن و جهانگردان بسیار پرطرفدار است.

فهرست سوغاتی‌های ژاپن برای چای‌دوستان تقریباً بی‌پایان است؛ ماچا (Macha) نوعی چای سبز پودری است که نوشیدنی سنتی مراسم چای ژاپن به حساب می‌آید. ماچا را با رنگ درخشان و طعم مشخص آن می‌شناسند. انواع شیرین‌تر این نوع چای سبز، قیمت بالاتری دارد.

چای به یاد مردم کشور خورشید

هوجیچا (Hojicha) نوعی چای سبز برشته‌شده به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای است که طعمی خوشایند و بی‌نظیر دارد و اصلاً تلخ نیست. جنمایچا (Genmaicha) هم ترکیب جالب چای سبز با برنج قهوه‌ای بوداده است که طعمی گرم و جالب را تداعی می‌کند.

چای به یاد مردم کشور خورشید

میان وعده های ژاپنی سوغاتی متفاوت

سوغاتی‌های ژاپن دسته بسیار متنوعی دیگری هم دارد که همان میان‌وعده‌ یا اسنک‌ها است. طعم‌ جذاب میان‌وعده‌‌های ژاپنی از شیرین و شور تا تند هم از غذاهای سنتی این کشور مایه گرفته و هم حاصل تغییر بعضی طعم‌های محبوب آشپزی غربی است.

میان‌وعده کلاسیک ژاپن سِنبی (senbei) یا کراکر برنجی است که از نظر اندازه‌، شکل‌ و طعم‌ تنوع بالایی دارد. یکی دیگر از سوغاتی‌های ژاپن در گروه میان‌وعده‌های محبوب، نخود واسابی (Wasabi) است. این خوراکی ترد با چاشنی خردل کوهی طعم‌دار می‌شود و تقریباً در همه فروشگاه‌های بزرگ ژاپن موجود است.

میان‌وعده کلاسیک ژاپن سِنبی (senbei)

کیت کت های ژاپنی با طعم موفقیت

نمی‌توان برای خرید سوغاتی‌های ژاپن به سراغ فهرست میان‌وعده‌‌های جذاب رفت و از طعم‌های منحصر‌به‌فرد و گاه عجیب شکلات‌های کیت‌کت‌ (Kit-Kat) چشم‌پوشی کرد. تنوع طعم کیت‌کت در ژاپن آن‌قدر بالا است که می‌توانید آن را با طعم‌های عادی مانند توت فرنگی و هلو تا مزه نوشیدنی محبوب ساکی (Saki)، شکوفه‌های گیلاس و حتی چای سبز و خمیر سویا پیدا کنید.

انواع کیت‌کت‌ را جهانگردان به‌عنوان سوغاتی‌های ژاپن می‌خرند، اما خانواده‌های ژاپنی به فرزندان دانش‌آموزشان هدیه می‌دهند تا برای آن‌ها در امتحانات خوش‌شانسی و موفقیت به همراه بیاورد. دلیل این باور جالب آن است که نام شکلات Kit-Kat به عبارت kitto-katsu شباهت دارد که در زبان ژاپنی «پیروزی قطعی» معنی می‌دهد.

کیت کت مشهورِ عجیب با طعم موفقیت

آمیزه هنر و فرهنگ در مجسمه های ژاپنی

برای انواع سوغاتی‌های ژاپن در زبان بومی از کلمه «Omiyage» استفاده می‌شود، اما بیشتر ژاپنی‌ها و جهانگردان معتقدند آثار هنری و صنایع دستی مشهور این کشور بیش از هرچیز روح قرن‌ها سنت را در خود دارد.

در این میان عروسک‌های ژاپنی را باید یادگارهای بی‌نظیری معرفی کرد که نقشی فراتر از کارکرد معمولی عروسک‌ دارند، یعنی لزوماً اسباب‌بازی‌هایی بچگانه نیستند. این دسته از سوغاتی‌های ژاپن هم آثار هنری محسوب می‌شوند و هم سفیر فرهنگی سرزمین خورشید هستند. فرقی ندارد عروسک‌های چوبی ساده را از سفر به ژاپن همراه ببرید یا پیکره‌های پرجزئیاتی که لباس سنتی ژاپن (کیمونو) با تزئینات مختلف به تن دارند؛ عروسک ژاپنی با سبک‌های مختلف همیشه یادآور جنبه‌های متنوع فرهنگ و هنر و تاریخ میزبانان آرام شما خواهد بود.

آمیزه هنر و فرهنگ در عروسک های ژاپنی

عروسک های داروما ترسناک اما الهام بخش

یکی از پررمزورازترین سوغاتی‌های ژاپن عروسک‌ داروما (Daruma) است. این عروسک‌های توخالی از پاپیه ماشه ساخته می‌شوند و ظاهر آن‌ها به مردهای ریشوی ترسناک شباهت دارد. اما چهره عبوس‌ داروما در فرهنگ ژاپن پیامی مثبت و دلگرم‌کننده می‌رساند؛ این عروسک نماد روحیه‌ای جنگنده برای غلبه بر ناملایمات است.

اگر داروما را در میان سوغاتی‌های ژاپن برای به‌خانه‌بردن انتخاب کردید باید قصه آن را هم برای خانواده و دوستانتان تعریف کنید؛ معروف است که این پیکره‌های کوچک در اصل با الهام از بودیدارما، بنیان‌گذار آیین ذن و بودیسم ساخته شدند و نقش‌های به‌کاررفته در چهره آن‌ها نماد طول عمر، پشتکار و خوش شانسی است. البته وقتی عروسک داروما را به عنوان سوغاتی‌ ژاپن به کسی هدیه می‌دهید یادآوری کنید که از چشم‌های خالی آن نترسد؛ دارنده داروما باید اول مردمک چشم چپ عروسک را به نیت هدفش نقاشی کند و بعد از رسیدن به هدف، چشم خالی راست را هم پر کند. در این فاصله عروسک ژاپنی یادآور استقامت و پشتکاری است که رسیدن به آن هدف می‌طلبد.

عروسک های داروما ترسناک اما الهام بخش

عروسک های کوکشی با قدمت ۱۵۰ ساله

کوکشی (Kokeshi) هم نوعی عروسک‌ چوبی دست‌ساز است که دست و پا ندارد و بیش از ۱۵۰ سال است کودکان ژاپنی با آن بازی می‌کنند.

کوکشی (Kokeshi)

کنداما از بازی های سنتی ژاپنی

«کنداما» (Kendama)، یکی از بازی‌های سنتی ژاپنی به حساب می‌آید که شهرت جهانی پیدا کرده است. این اسباب بازی، توپ کوچکی دارد که به وسیله‌ی یک نخ، به دسته‌ی چوبی آن وصل شده و شما باید سعی کنید تا توپ را دقیقاً روی دسته‌ی آن جای دهید. این بازی تا جایی طرفدار پیدا کرده که در بعضی از کشورها، مسابقات خیابانی کنداما نیز برگزار می‌شود.

کنداما از بازی های سنتی ژاپنی

اوکی‌ یوئه، سوغاتی ای که تکراری نمی شود

یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های ژاپن، چاپ کلیشه چوبی یا اوکی‌ یوئه (Ukiyo-e) است که قدمتی چهارصد ساله دارد. در این سبک‌ هنر نقاشی ژاپن، آثار با موضوعات پرتکراری مانند مناظر زیبا، مکان‌های دیدنی معروف و صحنه‌های زندگی روزمره آفریده می‌شود.

نقاشان ژاپنی برای ساخت اوکی‌ یوئه اول طرح مورد نظر را روی تخته‌ای از چوب گیلاس کنده‌کاری می‌کنند. بعد به چوب، جوهر یا رنگ می‌زنند تا قالب آماده شود و در آخر طرح اولیه را با فشار دادن قالب رنگی به کاغذ انتقال می‌دهند. یکی از مشهورترین‌ آثار اوکی‌ یوئه، طرح موج عظیم کاناگاوا است که آویزان کردنش از دیوار، ظرافت هنری‌ترین سوغاتی‌های ژاپن را به دکور خانه‌ شما اضافه می‌کند.

نقاشی با کلیشه‌ چوبی، سوغاتی ای که تکراری نمی شود

ظروف سفالی و سرامیکی ژاپن در خانه ایرانی شما

اگر فکر می‌کنید فهرست سوغاتی‌های ژاپن تا همین‌جا طولانی و بیش‌ازحد متنوع است، هنوز با آثار سفال و سرامیکی این کشور آشنا نشده‌اید. قدمت، طراحی، کیفیت، تمایز و تنوع سبک این آثار شهرت جهانی دارد. احتمالاً راهنمای سفر به شما خواهد گفت که می‌توانید بهترین بشقاب، کاسه، فنجان، قوری قابلمه و گلدان‌های‌ سفال و سرامیکی ژاپن را در شهرهای کیوتو، کوراشیکی، آریتا، کانازاوا، و ماشیکو پیدا کنید.

وقتی ظروف سفالی و سرامیکی را به عنوان سوغاتی‌های ژاپن به خانه می‌برید در واقع میراث یک هنر ۱۲ هزارساله از دستان هنرمند جزئی‌نگرترین مردم جهان به شما سپرده شده است. این سرامیک و ظروف ژاپنی، از جمله سوغاتی‌های شیک و باکلاسی هستند که طرفداران زیادی در بین گردشگران دارند. روی ظروف بلور آن‌ها، طراحی‌های زیبایی حک می‌شود که در واقع، یکی از دلایل محبوبیت آن‌ها همین طرحشان است. کافی است تا جای امنی برایشان در چمدان پیدا کنید و با خودتان به خانه بیاورید.

سوغاتی های سفالی و سرامیکی ژاپن در خانه ایرانی شما

ظروف غذاخوری ژاپن زینت هنری سفره

ظروف غذاخوری از آن دست سوغاتی‌های ژاپن است که هر دو نقش کاربردی و تزئینی را با هم دارد. استفاده از این ظروف و وسایل ژاپنی، غذا خوردن را به یک تجربه زیبایی‌شناختی تبدیل می‌کند:

  • انواع بشقاب و کاسه با نقوش سنتی تا طرح‌های مینی‌مال مدرن؛
  • ظروف ست چای‌خوری که فنجان‌، قوری، کاسه‌های چای‌خوری و همزن با طراحی بسیار متنوع داد؛
  • ظروف ست نوشیدنی های ژاپنی که یک فلاسک کوچک با چند فنجان که طرح‌های مختلفی دارد و از مشهورترین سوغاتی‌های ژاپن است.

چاپستیک

ژاپنی‌ها، از چاپستیک (Chopsticks) یا همان چوب غذاخوری برای خوردن همه‌ی غذاها به استثنای سوپ استفاده می‌کنند. آنها بسیار سبک‌اند و رنگ‌، طرح‌ و کیفیت‌ متنوعی دارند. معمولاً گردشگران، طرز استفاده از آن‌ها را بلد نیستند؛ بنابراین، می‌توانید یک جفت چاپستیک خریداری کنید و در خانه، غذا خوردن با آن را تمرین کنید تا حرفه‌ای شوید. همچنین می‌توانید نام خودتان را بدهید روی چوبش بتراشند و برای دکور در آشپزخانه بگذارید.

ظروف غذاخوری ژاپن زینت هنری سفره

لوازم آشپزخانه ژاپنی، متفاوت و چشم نواز

ژاپن همان‌قدر که بهشت عاشقان غذا و شکم‌گردها به حساب می‌آید، سرزمین رؤیایی علاقه‌مندان به هنر آشپزی هم هست. در واقع لوازم آشپزخانه از محبوب‌ترین سوغاتی‌های ژاپن است که در میان آن‌ها می‌توان به چاقوهای تیز و باکیفیت متناسب با سبک‌های مختلف آشپزی، انواع تابه، پلوپز، قابلمه، رنده‌های مخصوص و لوازم پخت سوشی اشاره کرد.

لوازم آشپزخانه برای آشپزهای تجربه گرا و متفاوت

بادبزن چوبی سنسو نمادی از ژاپن

کاسه‌ها و سینی‌های لاکی ژاپنی که به دلیل پرداخت و طراحی‌ ظریفشان قیمت بالایی دارند در کنار جعبه‌های تزئینی و جعبه جواهرات با روکش لاکی از سوغاتی‌های معروف این کشور است. بادبزن چوبی یا سنسو (Sensu) که به نوعی به نماد ژاپن تبدیل شده هم از مشهورترین سوغاتی‌های ژاپن است که از طرح‌های متنوع و زیبایی برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. فرق سنسو با بادبزن‌هایی که می‌توانید در مغازه‌های کشورهای آسیایی دیگر پیدا کنید، این است که در ساخت آن‌ها از پارچه‌ی اصل ژاپن و چوب استفاده می‌شود و به همین دلیل، قیمتش کمی گران‌تر است.

محصولات چوبی با روکش لاک و نقش ظرافت

اُماموری به نام شانس و سلامتی

همان‌طور که درمورد عروسک‌ها گفتیم، ژاپنی‌ها عمیقاً معتقدند بعضی اشیا برای صاحبانشان خوش‌شانسی، ویژگی‌های برجسته اخلاقی یا ایمنی از خطر به همراه دارد. اگر در سفر به ژاپن به بازدید از معابد شینتو یا معابد بودایی بروید، عده‌ای را در حال فروش افسون‌ها یا طلسم‌های ژاپنی به نام اوماموری (Omamori) می‌بینید. این طلسم‌ها شکل‌های متفاوتی دارد و معتقدان آن‌ها را برای خوش‌شانسی، موفقیت یا ایمنی با خود حمل می‌کنند.

اُماموری به نام شانس و سلامتی

ماِنکی نکو، گربه شانس ژاپنی

ماِنکی نکو (Maneki-neko)، «گربه پیشواز» یا «گربه اشاره‌گر» طلسم محافظ بسیار رایجی است که به باور مردم ژاپن برای صاحبش شانس و ثروت می‌آورد. قالب این باور، مجسمه گربه‌ای دوست‌داشتنی است که در حالت نشسته برای شما دست تکان می‌دهد. گربه شانس هم از آن سوغاتی‌های ژاپن است که قصه بی‌نظیری دارد؛ افسانه‌ها می‌گویند زمانی مردی که برای رهایی از باران شدید زیر درختی پناه گرفته بود، گربه‌ای را دید که با بالا بردن پنجه چپش به او اشاره می‌کند. وقتی مرد به طرف گربه رفت، برخورد رعد و برقی ناگهانی به درخت آن را به آتش کشید و باعث سقوطش شد. در واقع گربه با آن «اشاره» جان مرد را نجات داده بود.

اگر داستان گربه شانس بیشتر از سوغاتی‌های ژاپن شما را جذب کرده باشد می‌توانید در توکیو به بازدید معبدی بروید که گفته می‌شود محل زندگی این گربه‌ یا خاستگاه داستان آن بوده است. ژاپنی‌ها معتقدند گربه شانسِ سفید شادی و رفاه می‌آورد و مانِکی نکوی سیاه ارواح شیطانی را دور می‌کند؛ اگر بخواهید کسب و کارتان رونق بگیرد باید گربه شانسی پیدا کنید که پنجه چپش را بالابرده است. البته بالا بودن پنجه راست مانکی نکو هم به معنی دعوت شانس و ثروت به زندگی شما است. با همین حساب اگر به کسی گربه شانس طلایی هدیه بدهید یعنی یکی از خوش‌شگون‌ترین سوغاتی‌های ژاپن را دریافت کرده است.

سوغاتی های ژاپن با حس مرموز تقویت شانس و ایمنی

گوشوینچو سفرنامه مصور معبدهای ژاپن

گوشوینچو (Goshuincho) آلبوم تمبری است که مسافران در بازدید از معبدها یا زیارتگاه‌های مختلف سراسر ژاپن آن را با تمبر یا کالیگرافی‌های مخصوص مکان یا همان گوشوین پر می‌کنند. گوشوینچو را می‌توانید به عنوان یکی از سوغاتی‌های ژاپن برای خودتان تهیه کنید تا یادآور ایستگاه‌های مذهبی در سفر شما به این سرزمین بی‌همتا باشد.

گوشوینچو سفرنامه مصور معبدهای ژاپن

کیمونو و یوکاتا بر تن گردشگران در ژاپن

کیمونو (Kimono) نوعی لباس سنتی ژاپنی با تاریخچه‌ای غنی و اهمیت فرهنگی بسیار بالا در این کشور است. کیمونو را معمولاً از ابریشم با رنگ‌ها و بافت‌های متنوع می‌دوزند. ژاپنی‌ها سبک، رنگ و بافت پارچه کیمونو را بر اساس وضعیت تأهل، سن و میزان رسمیت مراسم مختلف انتخاب می‌کنند.

یوکاتا (Yokata) درواقع نسخه غیر رسمی کیمونو است که پوشش سنتی مردم ژاپن در جشنواره‌های تابستانی ماتسوری یا مسافرخانه‌ها به حساب می‌آید. جنس یوکاتا معمولاً پنبه‌ای است تا برای ماه‌های گرم تابستان سبک و خنک باشد. این لباس شباهت زیادی به کیمونو دارد، با این تفاوت که پوشیدنش راحت است و به دردسر نمی‌افتید. یوکاتا را می‌توانید در مغازه‌های سنتی یا حتی در بعضی از سوپرمارکت‌ها نیز پیدا کنید. اگر ست کامل آن را بخرید، کفش و کیفش را هم شامل می‌شود. این ست برای کودکان، طرح‌های جالب‌تر و بانمک‌تری دارد.

کیمونو و یوکاتا از آن دسته سوغاتی‌های ژاپن است که با پوشیدنشان تجربه‌ای منحصربه‌فرد از نظر پیوند با فرهنگ و تاریخ این کشور به دست می‌آورید. مخصوصاً اگر همراه آن‌ها بادبزن سنتی ژاپن را هم به دست بگیرید.

کیمونو و یوکاتا بر تن گردشگران در ژاپن

فوروشیکی پارچه ای ساده اما پرکاربرد

«فوروشیکی» (Furoshiki) ممکن است در نگاه اول، یک تکه پارچه‌ی ساده به نظر برسد، اما در واقع قابلیت‌های مختلفی دارد. برای مثال، می‌توان از آن به عنوان کیف استفاده کرد یا برای دکور، در قفسه چید. در ژاپن، گاهی برای پیچیدن کادو هم از این پارچه استفاده می‌کنند. علت این‌که به آن‌ها فوروشیکی (به معنی پارچه‌ی حمام) می‌گویند، این است که ابتدا از این پارچه‌ها برای بقچه کردن لباس، بعد از رفتن به حمام عمومی استفاده می‌شد.

فوروشیکی پارچه ای ساده اما پر کاربرد

سوغات هایی از دنیای انیمه و مانگا

وقتی بدانید ژاپن زادگاه و مهد انیمه و مانگا است، تعجب نمی‌کنید که یک دسته از سوغاتی‌های ژاپن را کالاهای مربوط به این دو سبک هنری پرطرفدار جهان تشکیل داده باشد. انیمه همان انیمیشنی است که پس از طراحی‌ با دست به کمک ابزارهای کامپیوتری جان می‌گیرد. انیمه‌های ژاپنی معمولاً بر اساس مانگاها یا رمان‌های گرافیکی ساخته می‌شوند.

از جلدهای چاپی مانگاهای مشهور و دی‌وی‌دی‌ انیمه‌ها گرفته تا مجسمه‌ شخصیت‌ها، لباس‌ها و اسباب‌بازی‌های دارای مضمون مرتبط از بهترین سوغاتی‌های ژاپن برای طرفداران انیمه و مانگا به شمار می‌آید.

شاید به نظر برسد که حضور این کالاهای تجاری در میان پرفروش‌ترین سوغاتی‌های ژاپن محصول دنیای مدرن است. اما کاملاً برعکس، می‌توان گفت پیشتازی ژاپنی‌ها در ارائه شخصیت‌ها و روایت‌های انیمه و مانگا در همان فرهنگ و تاریخ و هنری ریشه دارد که به عروسک‌ها و صنایع دستی و اشیای تزئینی ژاپن مفهوم داده است.

سوغات هایی از دنیای انیمه و مانگا

لوازم تحریرهای متنوع در ژاپن

تنوع لوازم تحریر در ژاپن آن‌قدر زیاد است که هر طرحی را که بخواهید، می‌توانید نمونه‌اش را آن‌جا پیدا کنید؛ از طرح‌های سنتی و کاربردی گرفته تا مدرن و بانمک. مهم نیست که چه تعداد خودکار، مداد، کاغذهای برچسبی، قیچی یا دفتر خریداری می‌کنید؛ چون بعد از بازگشت به خانه افسوس می‌خورید که «ای کاش بیشتر خریده بودم!»

لوازم تحریر ژاپنی

عود، یادگاری های خوشبو ژاپنی

عودها، یادگاری‌های خوبی هستند که هر بار بوی آن‌ها به مشامتان می‌رسد، شما را یاد خاطرات خوب سفرتان می‌اندازد. می‌توانید آن‌ها را به شکل چوب‌های خوش‌بو کننده بخرید یا پودرش را در قیمت‌های متفاوت تهیه کنید.

عود، یادگاری های خوشبو ژاپنی

پرسش‌های متداول

بهترین سوغاتی‌های ژاپن چیست؟
بهترین سوغات ژاپن شامل شیرینی‌های سنتی، انواع چای سبز، بادبزن‌های تاشو، کیمونو و یوکاتا، گربه شانس، چاپستیک و انواع ظروف سفالی و سرامیکی و اوکی‌ یوئه یا نقاشی چاپی می‌شود.
رایجترین هدیه‌ بین مردم ژاپن چیست؟
رایجترین هدیه ها بین مردم ژاپن شامل مواد غذایی، شیرینی، شکلات، نوشیدنی و دیگر محصولات محل زندگی خود است ّ آنها را به همدیگر هدیه می‌کنند.
مریم براتی مریم براتی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}