زیباترین جاهای دیدنی روتردام که نباید از دست بدهید!

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/5/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی روتردام آنقدر زیاد است که مطمئناً شما باید چند روز را برای گردش و بازدید در این شهر برنامه ریزی کنید.

تور اروپا

جاهای دیدنی روتردام، که محله‌هایی بسیار زیبا با مکان‌های دیدنی فرهنگی و طبیعی متنوعی دارد، می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و خاص از سفر با تور هلند برای شما به ارمغان بیاورد. این شهر در قلب هلند، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان است و به خصوص اگر به تازگی قصد رفتن به این شهر را دارید، باید به شما این نوید را بدهیم که تقریباً هر چیزی که در روتردام می‌بینید، از نظر شما شما جذاب و جدید خواهد بود. در ادامه، فهرستی از بهترین جاهای دیدنی شهر روتردام را به شما معرفی می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به این مکان‌های دیدنی بزنید یا حداقل رفتن به چند مورد از این مکان‌های دیدنی را در اولویت قرار دهید.

لیست جاهای دیدنی روتردام

۱. بندرگاه قدیمی و موزه های دریایی روتردام

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی روتردام که اطلاعات شما درباره موضوعات دریایی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، بندرگاه قدیمی و موزه‌های دریایی روتردام (Maritime Museum Rotterdam) هستند. در بندرهای روتردام، منطقه‌ای پر از قایق‌های تاریخی بازسازی شده وجود دارند که مردم محلی نیز در آن نزدیکی زندگی می‌کنند. شما می‌توانید به این بنادر رفته و در هوای فوق العاده خوب و دلپذیر روتردام، در کافه‌ها و رستوران‌های متعدد بنشینید و غذای محلی این شهر را امتحان کنید و از رنگ آمیزی جذاب و متنوع قایق‌ها لذت ببرید.

موزه دریایی روتردام در سال ۱۸۷۳ تاسیس شد و یکی از زیباترین موزه‌های دریایی در این منطقه شناخته می‌شود. در این موزه دریایی مجموعه‌های بسیار بزرگی از کشتی‌های مختلف در کنار دریانوردان بزرگ وجود دارد و اطلاعات شما درباره انواع کشتی‌ها، تاریخ کشتی و دریانوردی‌های ماجراجویانه را افزایش می‌دهند. یکی از اشیای دیدنی در این موزه، کشتی بازسازی شده ۲۰۰۰ ساله است که چندین سال پیش بازسازی شده است. به طور کلی، اگر به دریا و دریانوردی علاقه دارید، مطمئناً باید حتماً سری به بندرگاه قدیمی و موزه‌های دریایی این منطقه در روتردام بزنید.

بندرگاه قدیمی و موزه های دریایی روتردام

۲. مجموعه های هنری موزه بویمانس فان بنینگن

موزه بویمانس فان بنینگن (Boijmans-van Beuningen Museum) یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی روتردام شناخته می‌شود که به خاطر داشتن مجموعه‌ای فوق العاده تماشایی از انواع نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و لوازم تزیینی، در سراسر قاره اروپا طرفداران بسیار زیادی دارد. در این موزه می‌توانید آثار هنری نقاشان بسیار بزرگ قرون ۱۴ تا ۱۶ مانند هوبرت و یان ون آیک، هیرونیموس بوش و پیتر بروگر را مشاهده کنید. به علاوه، آثار نقاشان بزرگ دیگری مانند پیکاسو، شاگال و ماتیس نیز در این موزه به چشم می‌خورند. اگر شما نیز می‌خواهید تجربه‌ای به یاد ماندنی و متفاوت از سفر به هلند و شهر زیبای روتردام داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به این موزه بزنید. این موزه در اختیار عموم است و افراد می‌توانند از تماشای اشیا قدیمی آن نهایت لذت را ببرند.

موزه بویمانس فان بنینگن

۳. موزه جهانی روتردام با فرهنگ های جهانی

موزه جهانی روتردام (Wereldmuseum)، یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهر است که در آن می‌توانید با فرهنگ جهانی آشنا شوید. این موزه قوم نگاری در سال ۱۸۸۳ تاسیس شد و در آن بیشتر از ۱۸۰۰ آثار مختلف از سراسر جهان دیده می‌شود. در موزه جهانی انواع آثار تاریخی، باستانی و حتی مدرن از فرهنگ‌های مختلف وجود دارند و در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

علاوه بر این موارد، در این موزه در طول سال رویدادها و سخنرانی‌های متعددی برگزار می‌شوند که فعالیت‌های خانوادگی و تورهای گردشگری با راهنما، برخی از آنها هستند. همچنین در این محله یک رستوران و فروشگاه نیز وجود دارند که می‌توانید برای سرگرمی به آنجا بروید.

موزه جهانی روتردام با فرهنگ های جهانی

۴. کلیسای بزرگ سنت لارنس از قرون وسطی

یکی دیگر از جاهای دیدنی روتردام که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید، کلیسای بزرگ سنت لارنس (Great St. Lawrence Church) است. حتی می‌توانین این گونه گفت که این کلیسا در واقع تنها چیزی است که از ساختمان‌های قرون وسطایی در روتردام هلند باقی مانده است. این در حالی است که بیشتر این ساختمان‌ها مربوط به قرون وسطی در طول جنگ جهانی دوم به طور کامل از بین رفته و ویران شدند.

این کلیسا در قرن ۱۵ در منطقه گروت کرکپلین دریک با ظاهری عجیب و غریب ساخته شد و به همین دلیل می‌تواند مکان مناسبی برای گردش و بازدید شما باشد. بعد از این که این بنا در سال ۱۳۵۰ بازسازی شد، مجدداً در بمباران‌های بعدی آسیب دید و بعد از جنگ جهانی به طور کامل بازسازی شد.

به محض این که وارد کلیسای سنت لارنس می‌شوید، فضای بسیار روشن و زیبایی را می‌بینید که شما را شگفت زده خواهد کرد. شیشه‌های رنگی از پنجره‌های کلیسا، این زیبایی را تشدید می‌کنند. یکی از مهمترین دلایل شهرت این کلیسا، وجود سه ارگ دانمارکی روی آن است که بزرگترین ارگ روی یک پایه مرمرین واقع شده است. برای ورود، شما باید از قسمت درهای برنزی وارد شوید و از همان جا می‌توانید آثار مختلفی از جنگ و صلح اثر هنرمندان ایتالیایی که یکی از آنها جاکومو مانزو است را ببینید. در قسمت جلوی کلیسا نیز مجسمه بسیار مشهوری در روتردام به نام اراسموس وجود دارد.

کلیسای بزرگ سنت لارنس از قرون وسطی

۵. خانه های مکعبی با منظره بسیار زیبا و متفاوت

اگر به دنبال مکان منحصر به فرد و زیبایی در روتردام هلند می‌گردید که بتوانید عکس‌های خیلی زیبایی بگیرید، باید منطقه خانه‌های مکعبی (Kubuswoningen) را به شما پیشنهاد کنیم. یکی از مهمترین ویژگی‌های شهر روتردام، این است که در آن معماری مدرن اهمیت بسیار زیادی دارد و این موضوع را می‌توان در همین خانه‌های مکعبی مشاهده کرد. بیشتر این خانه‌ها به خاطر تخریب بخش قابل‌توجهی از خانه‌های هلند در جنگ جهانی دوم ساخته شدند.

این خانه‌های مکعبی شکل توسط یک معمار مشهور هلندی به نام پیت بلوم طراحی شده‌اند و طبقات فوقانی خانه‌ها معماری فوق‌العاده منحصر به فرد و خاصی دارند. یکی از این مکان‌های منحصر به فرد، خانه مکعبی Show Cube است که در اختیار همه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند اطلاعات زیادی درباره نحوه ساخت، طراحی و معماری این ساختمان‌ها به دست بیاورند. همچنین موزه جالبی در این منطقه وجود دارد که به شطرنج اختصاص داده شده است و می‌تواند برای علاقه‌مندان به این حرفه فوق‌العاده جذاب باشد.

خانه های مکعبی با منظره بسیار زیبا و متفاوت

۶. موسسه جدید روتردام برای علاقه مندان به معماری و طراحی

یکی دیگر از جاهای دیدنی روتردام که برای علاقه‌مندان به طراحی و معماری در نظر گرفته شده، موسسه جدید (Het Nieuwe) است. مهمترین هدف این موزه مدرن، نمایش و توسعه پیشرفت‌های مختلف معماری در طول دهه‌های مختلف است. البته بیشترین موضوعی که در این مکان دیده می‌شود، معماری سبک‌های هلندی است، اما می‌توانید سایر معماری‌های جهان را نیز در آن مشاهده کنید.

در این منطقه نمایشگاه‌های جدیدتری هم اضافه شده است که فرهنگ دیجیتال و مدرن را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این نمایشگاه‌ها، بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند از خانه سونولد (Sonneveld House) نیز دیدن کنند که سبک معماری مدرنیسیته فوق العاده جذابی دارد و در سال ۱۹۲۰ ساخته شده است. در کنار این ساختمان، یک فروشگاه و کافی شاپ به همراه یک باغ دلپذیر نیز وجود دارند که بازدیدکنندگان می‌توانند ساعت خوشی را در آنجا بگذرانند.

موسسه جدید روتردام برای علاقه مندان به معماری و طراحی

۷. امتحان کردن غذاهای خوشمزه در مارکت هال

همان طور که می‌دانید، غذای هر کشور نشان‌دهنده فرهنگی آن کشور است و این موضوع درباره هلند نیز صدق می‌کند. به همین دلیل هر زمان که به هلند سفر کردید، بهتر است با امتحان کردن غذاهای این کشور، بیشتر با فرهنگ آن آشنا شوید. یکی از مکان‌های بسیار معتبر و جذاب برای امتحان کردن غذاهای هلندی و حتی غذاهای بین‌المللی، مارکت هال (Market Hall) است. این ساختمان در واقع یک مرکز اداری و تجاری بسیار بزرگی است که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد.

 نه تنها بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی، بلکه حتی خود هلندی‌ها و مردم محلی نیز علاقه خیلی زیادی به این منطقه دارند. به طور کلی، این ساختمان یک شگفتی معماری است که وجود نقاشی‌های دیواری خیلی بزرگ‌تر از حد معمول از ماهی‌ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی مانند غذاهای آماده، این ساختمان را به یک مکان فوق العاده عالی برای غذا خوردن تبدیل کرده‌اند. در مارکت هال انواع غذاهای سنتی هلندی، غذاهای اسپانیایی، اندونزیایی و انواع غذاهای دیگر بین‌المللی وجود دارند. همچنین فست فودهای این بازار نیز فوق‌العاده خوش طعم و خوشمزه هستند.

مارکت هال روتردام

۸. آسیاب های بادی کیندردیک در رودخانه نورد

اگر به مکان‌های طبیعی و دیدنی در هلند علاقه دارید، باید آسیاب‌های بادی کیندردیک (Kinderdijk) را به شما پیشنهاد کنیم. این آسیاب‌های بادی در روستای کوچکی به نام کیندردیک، در ۲۳ کیلومتری شرق روتردام و در نزدیکی رودخانه نورد قرار دارند و فضای فوق العاده جذابی را به وجود آورده‌اند. مهمترین دلیل نامگذاری این آسیاب‌های بادی در هلند و روستا به نام کیندردیک، این است که این کلمه در زبان هلندی به معنای گهواره کودکان است. از افسانه‌های معروف هلندی گفته شده است که گهواره کودکی در زمان سنت الیزابت در سال ۱۴۰۲ در سیل، در این منطقه به گل نشسته بود.

در این منطقه ۱۹ آسیاب بادی وجود دارند که همه آنها مربوط به قرن هجدهم هستند و بعد از این که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شدند، تاکنون به طور کامل حفظ شده‌اند. زمان ساخت این آسیاب‌های بادی به سال‌های ۱۷۲۲ و ۱۷۶۱ باز می‌گردد. این آسیاب‌ها در کنار یکدیگر، بزرگ‌ترین تجمع آسیاب‌های بادی را در کشور هلند تشکیل می‌دهند. در این منطقه سالیانه جشن‌های متعددی برگزار می‌شوند و همچنین تورهای تفریحی و کارهای سرگرم‌کننده دیگری نیز در آنجا وجود دارند و همه آنها می‌توانند شما را تا حد خیلی زیادی سرگرم کنند.

آسیاب های بادی کیندردیک در رودخانه نورد

۹. پل اراسموس و شرکت در تورهای قایقرانی

روتردام بندر بسیار بزرگ و گسترده‌ای دارد که نیمی از مساحت کل شهر را به خود اختصاص داده است. مساحت این بندر به بیشتر از ۲۴۷ کیلومتر مربع می‌رسد و به عنوان دروازه اروپا شناخته می‌شود. روزانه کشتی‌های باربری بسیار بزرگ بی‌شماری در این بندرگاه عبور کرده و به اسکله‌ها می‌روند. روی این بندر، پلی با نام پل اراسموس (Erasmusbrug) وجود دارد که زیبایی بسیار زیادی به روتردام داده است و می‌تواند لوکیشن فوق‌العاده‌ای برای عکاسی باشد.

یکی از کارهای خیلی خوبی که شما می‌توانید در بندر روتردام و روی پل اراسموس انجام دهید، شرکت در تورهای قایقرانی است. این تورها موقع عصر برگزار می‌شوند و فوق‌العاده سرگرم کننده هستند. با شرکت در این تورهای قایقرانی، شما می‌توانید با قایق خود را به مکان‌های دیدنی روتردام با دریا برسانید و بیش از اندازه لذت ببرید.

پل اراسموس و شرکت در تورهای قایقرانی

۱۰. باغ وحش روتردام؛ مکان جذاب و پرطرفدار برای کودکان

باغ وحش روتردام (Rotterdam Zoo) در سال ۱۸۵۷ تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های سراسر هلند به شمار می‌آید. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل شهرت بالای این باغ وحش در کشور هلند، این است که برنامه‌های موفقی برای پرورش و رشد بهتر حیوانات داشته است. در این باغ وحش انواع حیوانات مختلف مانند فیل‌های جوان، پاندای قرمز کمیاب، حیوانات وحشی و اهلی متعدد و همچنین موجودات شگفت‌انگیز دیگری نیز در این باغ وحش وجود دارند که همه آنها باعث می‌شوند که بسیاری از کودکان از بودن در این باغ وحش، بیش از اندازه هیجان زده و خوشحال شوند.

مهمترین ویژگی درباره این باغ وحش، این است که در آن زیستگاه‌های طبیعی همچنان حفظ شده‌اند و برای زندگی حیوانات، وجود این زیستگاه‌ها اولویت دارند. به عنوان مثال، پرندگان در دو باتلاق طبیعی که در این باغ وحش قرار دارند، زندگی می‌کنند. همچنین تعداد زیادی از حیوانات دریایی دیگر در آکواریوم بسیار بزرگی که این مجموعه دارد، زندگی خود را می‌گذرانند و یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید را به وجود آوردند. به طور کلی، این باغ وحش یکی از پارک‌های خانوادگی فوق‌العاده سرگرم‌کننده‌ای است که علاوه بر حیوانات مختلف، به شما امکان قایق سواری، سوار شدن در قطار و شرکت در بازی‌های ماجراجویانه را می‌دهد.

باغ وحش روتردام؛ مکان جذاب و پرطرفدار برای کودکان

۱۱. تجربه بیشترین هیجان در سفر به روتردام با یوروماست

اگر به دنبال یک هیجان عجیب و غریب از سفر خود به روتردام می‌گردید و می‌خواهید تجربه‌ای فراموش نشدنی از این شهر در هلند داشته باشید، باید رفتن به یوروماست (Euromast) را به شما پیشنهاد کنیم. این مکان جذاب در واقع یک برج ۱۸۵ متری است که در سال ۱۹۶۰ ساخته شد و دو رستوران با چشم انداز زیبا از شهر نیز در ارتفاع ۹۲ متری آن واقع شدند.

کسانی که علاقه زیادی به هیجان دارند و می‌خواهند در منظره عالی عکس و فیلم‌های جذاب بگیرند، می‌توانند از این ساختمان فرود بیایند و با رعایت تمام نکات ایمنی، هیجان زیادی را تجربه کنند. همچنین آنها می‌توانند اقامت شبانه‌ای در این منطقه داشته باشند و یکی از سوئیت‌های ۱۰۰ متری آن مکان را رزرو نمایند.

یوروماست

۱۲. دلفشاوون با معماری بکر و تاریخی به سبک هلندی

منطقه قدیمی دلفشاوون (Delfshaven) یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی روتردام شناخته می‌شود که برخلاف خیلی از مناطق دیدنی این کشور، خوشبختانه در جنگ جهانی دوم تا حد خیلی زیادی آسیب ندید و جان سالم به در برد. به علاوه، معماری قدیمی، بکر و دست نخورده این منطقه باعث شده که به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نقاط شهر تبدیل شود.

این منطقه زادگاه قهرمان قرن شانزدهمی هلندی با نام پیت هاین است که سرافرازی‌های زیادی در طول جنگ بین هلند و اسپانیا داشته است. یک کلیسای قدیمی نیز در این منطقه قرار دارد که آمریکایی‌ها به آن اهمیت خیلی زیادی می‌دهند. به طور کلی، با رفتن به منطقه قدیمی دلفشاوون شما می‌توانید سفری به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز از هلند داشته باشید.

دلفشاوون

۱۳. زیباترین آثار هنری هلند در کونستال روتردام

یکی دیگر از جاهای دیدنی روتردام از نظر هنردوستان و کسانی که به آثار هنری علاقه دارند، منطقه کونستال (Kunsthal Rotterdam) است. در این قسمت روتردام نیز می‌توانید معماری مدرن و در عین حال کاربردی شهر روتردام را مشاهده کنید که به عبارتی نوعی تالار هنر محسوب می‌شود. این مکان در واقع نوعی گالری هنر و مد روز است که در سال ۱۹۹۲ افتتاح شد و در آن نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی، فرهنگی، معماری و طراحی از سراسر جهان برگزار می‌شوند.

اگر به هنر علاقه دارید و به دنبال گالری‌های هنری می‌گردید، کشور هلند و به خصوص شهر زیبای روتردام می‌توانند گزینه‌های خیلی خوبی برای شما باشند. علاوه بر این، گالری هنری دیگری با نام Chabot نیز در این محل وجود دارد که آثار هنری نقاشان و مجسمه سازان برجسته هلندی را به نمایش می‌گذارد.

هلند فقط برای علاقه‌مندان به نقاشی و معماری مناسب نیست. در مقابل، کسانی که به هنر عکاسی علاقه دارند نیز می‌توانند ساعات خیلی خوبی را در شهر زیبایی روتردام هلند بگذرانند. برای این افراد، موزه عکس هلند در روتردام (Nederlands Fotomuseum) برگزار می‌شود که بهترین عکس‌های بهترین عکاسان هلندی در آنجا به نمایش گذاشته می‌شود.

زیباترین آثار هنری هلند در کونستال روتردام

۱۴. ماکت زیبای هلند کوچک شده در روتردام کوچک

یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی روتردام که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید، روتردام کوچک (Miniworld Rotterdam) است که مانند یک ماکت کوچک بوده و نمونه کوچک شده روتردام را به نمایش می‌گذارد. این مکان بیشتر برای کودکان مناسب است و آنها می‌توانند کل شهر روتردام را مانند یک کارتون مشاهده کنند. جهان کوچکی راتردام در این ماکت در یک انبار بزرگ قرار گرفته شده است و مساحت آن نزدیک به ۵۳۵ متر مربع است. در این ماکت برخی از شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی روتردام در مقیاس مینیاتوری و کوچک شده قرار دارند و توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب می‌کنند

با توجه به این نمایشگاه زیبا، شما می‌توانید یک خط ریلی به طول ۲.۳ کیلومتری را نیز تماشا کنید که در آن نزدیک به ۱۵۰ قطار در هر لحظه در حال حرکت هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تقریباً بیشتر کودکان نصف مکان‌های دیدنی که در این ماکت به نمایش درآمده‌اند را می‌شناسند. پس اگر کمی وقت دارید و به همراه خود هم یک کودک کم سن و سال دارید، پیشنهاد می‌کنیم که برای رفتن به این ماکت بلیط خود را رزرو کنید و یک تور ۲۵ دقیقه‌ای در همه قسمت‌های این انبار بگردید.

ماکت زیبای هلند کوچک شده در روتردام کوچک

۱۵. منطقه زیبا و تماشایی اسکون هوون در روتردام

منطقه اسکون هوون (Schoonhoven) از دیگر مکان‌های دیدنی روتردام شناخته می‌شود که جذابیت بسیار زیادی از نظر گردشگران دارد. این منطقه بین شهرهای روتردام و اوترخت قرار دارد و می‌توانید از روتردام با استفاده از قطار خود را به آنجا برسانید که تنها یک ساعت این فاصله طول می‌کشد تا به مقصد برسید. این منطقه ساختمان‌های قرون وسطایی با حفظ معماری قدیمی و سنتی توجه شما را به سمت خود جلب می‌کنند. 

بیشتر مکان‌هایی که در این منطقه دیده می‌شوند، عتیقه‌جات قدیمی و مربوط به عیسی مسیح هستند. به عنوان مثال، یک منبر مجسمه‌ای مربوط به اوایل دهه ۱۶۰۰ در این منطقه دیده می‌شود. تالار شهر که در سال ۱۴۵۲ به سبک گوتیک پسین ساخته شد و قرن‌های بعد تا حد خیلی زیادی تغییر کرد نیز در این منطقه وجود دارد. اگر می‌خواهید در کنار برج‌های شش ضلعی گنبدی شکل این سمت عکس بگیرید که حاوی ۵۰ ناقوس مختلف هستند، این مکان می‌تواند برای شما مناسب باشد. 

منطقه اسکون هوون

پرسش‌های متداول

بهترین جاهی دیدنی روتردام کدام است؟
بهترین جاهای دیدنی روتردام شامل موزه های دریایی روتردام، موزه بویمانس فان بنینگن، موزه جهانی روتردام، کلیسای بزرگ سنت لارنس، خانه های مکعبی، موسسه جدید روتردام، مارکت هال، آسیاب های بادی کیندردیک می‌شود.
بهترین زمان سفر به روتردام چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به روتردام فصل‌های بهار و تابستان است.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}