جاهای دیدنی سیدنی که نمی‌ توانید آن ها را فراموش کنید

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/6/15
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی سیدنی سرشار از احساس هیجان و ماجراجویانه هستند و هنوز هم این احساس در ساکنان این شهر نمایان است.

تور اروپا

سیدنی بزرگترین، قدیمی‌ترین و زیباترین شهر استرالیا به شمار می‌آید که در میان دریا و خشکی قرار دارد. برای رفتن به این شهر، شما می‌توانید از طریق کشتی و بندر خود را به آنجا برسانید. زمانی که از نزدیکی سیدنی عبور می‌کنید، بادبان‌های سفید روی خانه‌های اپرا را می‌بینید که زیر نور آفتاب می‌درخشند. جاهای دیدنی سیدنی آنقدر زیبا و منحصر به فرد هستند که توجه هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کنند. به همین دلیل اگر شما هم قصد سفر با تور استرالیا و بازدید از شهر سیدنی را دارید، حتماً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

لیست بهترین جاهای دیدنی سیدنی

۱. خانه اپرای سیدنی

یکی از نمادهای بسیار بزرگ جهان که در سایت میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده، خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House) است که جاذبه‌ای پر زرق و برق و فوق العاده پرطرفدار به شمار می‌آید. این ساختمان شکوهمند، شبیه به صدف یا بادبان‌های متحرکی است که روی زمین قرار گرفته و اطراف آن را آب احاطه کرده است. برای بازدید از این مکان دیدنی در سیدنی، چند گزینه متفاوت پیش روی شما قرار دارند. برای مثال، می‌توانید موقع پرواز از بندرگاه، از این مکان عکس بگیرید و در یکی از رستوران‌های آنجا استراحت کنید. همچنین شما می‌توانید در قسمت بیرونی این مکان قدم بزنید یا در یکی از تورهای یک روزه برای سفر به خانه اپرای سیدنی شرکت نمایید.

خانه اپرای سیدنی؛ یکی از مناطق نمادین جهان

علاوه بر نمای بیرونی و ظاهر فوق العاده زیبای این مکان خارق‌العاده، قسمت داخلی آن نیز خدمات متعددی را در اختیار گردشگران و توریست‌ها قرار می‌دهد. برای مثال، در قسمت داخلی این مکان می‌توانید از امکاناتی مانند تئاتر، استودیو، اتاق نمایشگاه، سالن کنسرت و سینما بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید برای آشنایی با تاریخ ساخت خانه اپرای سیدنی، در تور پیاده‌روی شرکت کنید که در این تور راهنمای کاملی درباره ساخت این مکان در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته به منظور شرکت در این گونه تورها باید بلیط رزرو کنید و می‌توانید در طول روز به آنها ملحق شوید. این تورها هر نیم ساعت یک بار از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر حرکت می‌کنند و اطلاعات کاملی درباره این مکان در اختیار شما قرار می‌دهند. این مکان یکی از بهترین جاهای دیدنی سیدنی برای عکاسی به شمار می‌آید.

خانه اپرای سیدنی؛ یکی از مناطق نمادین جهان

۲. پل بندرگاه سیدنی

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی سیدنی، پل بندرگاه (The Sydney Harbour Bridge) این شهر شناخته می‌شود که به عنوان نماد این شهر نیز در نظر گرفته می‌شود. ستون‌های بسیار عظیم دوگانه در دو طرف این پل قرار دارند و وزن آن را تحمل می‌کنند. این پل در سال ۱۹۳۲ ساخته شد و در سراسر جهان، به عنوان بزرگ‌ترین پل قوسی فولادی شهرت دارد.

 پل بندرگاه سیدنی؛ مکانی نمادین در شهر

به همین دلیل شما می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی از ریزش، خیلی راحت روی آن رانندگی کنید یا از روی آن عبور کنید. از روی این پل قطار نیز عبور می‌کند و می‌توانید در این مکان عکس‌های فوق العاده زیبایی بگیرید. اما یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید در پل بندرگاه سیدنی انجام دهید، این است که به قسمت اوج آن که ۱۳۵ متر ارتفاع دارد، بروید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی برای بالا رفتن از این منطقه نیز تورهای بسیار زیادی وجود دارند و شما می‌توانید در آنها شرکت کنید. به منظور صعود از این منطقه بلند، تقریباً ۳.۵ ساعت زمان نیاز است. بیشتر مواقع تورهای گردشگری برای صعود از این منطقه از صبح خیلی زود حرکت می‌کنند و موقع شب هم به پایین می‌آیند. در طول مسیر هم می‌توانید از داستان سرایی بومی و نمایش‌های مختلف لذت ببرید.

 پل بندرگاه سیدنی؛ مکانی نمادین در شهر

۳. محله راکس

از دیگر جاهای دیدنی سیدنی که می‌تواند توجه هر کسی را به سمت خود جلب کند، محله راکس (The Rocks) است که شهرت بسیار زیادی در این شهر دارد. قدم زدن در این منطقه تاریخی می‌تواند احساس بسیار خوبی به شما منتقل کند. این منطقه در زمان‌های بسیار دور محل زندگی مردم بومی گادیکال بوده است و بعداً به عنوان اولین مکان استقرار اروپایی‌ها در کشور در نظر گرفته شد.

محله راکس با معماری بسیار جذاب

در زبان انگلیسی، کلمه Rock به معنای صخره بوده و یکی از مهم‌ترین دلایل این منطقه با نام راکس، این است که این محله در یک ساحل صخره‌ای در سمت غربی سیدنی واقع شده است. در حال حاضر در این مکان بیشتر از ۱۰۰ مکان فرهنگی و تاریخی وجود دارد که از نظر میراث فرهنگی، واقعاً غنی هستند. به عنوان مثال، یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین بازمانده‌های محله راکس از گذشته تاکنون، کلبه کادمنز (Cadmans) است که در سال ۱۸۱۶ آن را ساخته‌اند.

اگر شما هم از این محله در سیدنی دیدن کردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به موزه کشف سنگ‌ها (Rocks Discovery Museum)  بروید. در این مکان می‌توانید اطلاعات بسیار زیاد و گسترده‌ای درباره تغییر شگفت انگیز این منطقه از سرزمین‌های بومی و سنتی به مناطق فقیرنشین به دست بیاورید. در گذشته بیشتر مواقع افراد بسیار فقیر و حتی محکومان در این محله زندگی می‌کردند. برای بازدید از این مکان تاریخی، می‌توانید هر روز در ساعت ۱۳ یا ۱۳:۳۰ به تورهای ۳۰ دقیقه رایگان ملحق شوید.

محله راکس با معماری بسیار جذاب

۴. اسکله مدور

بدون شک یکی از بهترین خاطراتی که شما می‌توانید از سفر به سیدنی و استرالیا داشته باشید، رفتن به اسکله مدور (Circular Quay) است. در این اسکله کشتی کروز وجود دارد و شما می‌توانید خیلی راحت با رزرو بلیط، تجربه ماجراجویانه‌ای داشته باشید.

پیش از همه چیز، باید بدانید که یکی از مهمترین دلایل شهرت سیدنی، قرارگیری آن در کنار آب است که باعث شده این مکان به یکی از مکان‌های بسیار درخشان و محبوب در استرالیا تبدیل شود. به همین دلیل شما می‌توانید کارهای زیادی در بندر سیدنی انجام دهید و به گشت و گذار با کشتی کروز بپردازید. شما خیلی راحت می‌توانید کشتی‌های مورد نظر خود را در بندر مدور سیدنی پیدا کرده و سوار آنها شوید.

 لذتی فراموش نشدنی موقع وارد شدن به اسکله مدور

این کشتی‌ها بیشتر مواقع در زمان مشخصی، بندرگاه را ترک کرده و شما را به مکان‌های فرهنگی و تاریخی بسیار زیادی مانند خانه اپرا، پل بندرگاه و فورت دنیسون می‌برد. شما می‌توانید در این مکان‌ها حقایق جالبی درباره مناظر دیدنی سیدنی به دست بیاورید و عکس‌های بسیار زیبایی در آنجا بگیرید.

آیا دوست دارید در طول مسیر خود در این منطقه، از حیات وحشت دیدن کنید؟ شما می‌توانید در اسکله مدور مهاجرت سالانه نهنگ‌های زمستانی را به راحتی مشاهده کنید. کشتی‌های تفریحی از کنار مکان مناسب برای مهاجرت نهنگ‌ها عبور می‌کنند تا مسافران و گردشگران بتوانند به راحتی این موجودات باشکوه را تماشا کنند.

یکی از دلایل دیگر جذابیت اسکله مدور، این است که از آنجا می‌توانید به مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری دیگر سنی نیز بروید. در کنار تفرجگاه ساحلی، می‌توانید به سمت جنوب رفته و از خانه اپرای سیدنی و باغ گیاه شناسی سلطنتی دیدن کنید. اگر کمی به سمت شمال پیاده‌روی کنید، به پل بندرگاه سیدنی و منطقه تاریخی راکس خواهید رسید. در قسمت غربی این اسکله نیز موزه رایگان هنرهای معاصر وجود دارد و ‌توانید از نمایشگاه‌های مدرن و بحث برانگیز نیز دیدن کنید.

 لذتی فراموش نشدنی موقع وارد شدن به اسکله مدور

۵. بندر دارلینگ

یکی دیگر از جاهای دیدنی سیدنی با منظره بسیار زیبا و جذاب، بندر دارلینگ (Darling Harbour) است. در این بندر هر چیزی که شما می‌توانید از تماشای آنها لذت ببرید را مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل هم به صورت مداوم بسیاری از گردشگران و حتی افراد بومی از این مکان دیدن می‌کنند. در بندر دارلینگ هر چیزی که شما نیاز داشته باشید وجود دارد؛ از انواع مغازه‌ها گرفته تا رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی. از دیگر مکان‌های زیبای که در بندر دارلینگ می‌توانید از آنها دیدن کنید، شامل مواردی مانند موزه‌ها، باغ وحش‌ها، آکواریوم و تئاتر می‌شوند.

بندر دارلینگ با منظره ای دیدنی و خارق العاده

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی بندر دارلینگ در سیدنی که بیشتر مواقع خانواده‌ها به آن علاقه دارند، باغ وحش حیات وحش سیدنی با نام توسو (Tussaud) است. همچنین آکواریوم زندگی دریایی (SEA LIFE) نیز در این مکان نیز توجه بسیاری از گردشگران و افراد بومی را به سمت خود جذب کرده است. در این آکواریوم می‌توانید انواع موجودات دریایی استرالیا را در کنار یکدیگر تماشا کنید.

همچنین اگر علاقه خیلی زیادی به تاریخ دریایی دارید، می‌توانید به موزه ملی دریایی استرالیا رفته و سوار یک کپی از کشتی کاپیتان کووک شوید. سپس همزمان با عبور از مناطق مختلف، آثار هنری رنگارنگ را در بندر دارلینگ مشاهده نمایید. به طور کلی، بازدید از بندر دارلینگ می‌تواند تجربه بسیار مناسب و خارق‌العاده‌ای برای شما باشد.

بندر دارلینگ با منظره ای دیدنی و خارق العاده

۶. باغ گیاه شناسی سلطنتی

اگر به شهر سیدنی در استرالیا سفر کردید، به هیچ عنوان رفتن به باغ گیاه شناسی سلطنتی (Royal Botanic Garden) را از دست ندهید. در این باغ انواع گونه‌های گیاهی وجود دارند که می‌توانید با تماشای آنها، حس خوب خود را دو چندان کنید. پس اگر به استراحت نیاز دارید و می‌خواهید به دور از شلوغی شهر ریلکس کنید، پیشنهاد ما رفتن به این باغ زیبا است. زیرا بسیاری از افراد که از این مکان دیدن کرده‌اند، باور دارند که رفتن به این قسمت از سیدنی یکی از کارهای فوق العاده آرامش بخشی است که می‌توانید به صورت رایگان در شهر انجام دهید و هزینه‌ای هم برای آن نپردازید. همچنین شما می‌توانید کمی در این منطقه پیاده‌روی کرده و خود را به خانه اپرای سیدنی برسانید و از آنجا نیز دیدن کنید.

 بو کردن گل های رز زیبا در باغ گیاه شناسی سلطنتی

باغ گیاه شناسی سلطنتی در شهر سیدنی در سال ۱۸۱۶ تأسیس شد و به عنوان قدیمی‌ترین باغ گیاه شناخته می‌شود. این باغ واقع در ۳۰ هکتار زمین از باغ‌های مختلف و درختان سر به فلک کشیده است که در آن می‌توانید انواع نخلستان‌ها، ارکیده‌ها، سرخس‌ها، باغ‌های استوایی، گیاهان جنگل‌های بارانی، گیاهان دارویی و گیاهان شرقی را پیدا کنید.

پس اگر علاقه بسیار زیادی به باغ و بستان دارید، مطمئن باشید که این مکان می‌تواند برای شما بهشت باشد. به عنوان مثال، باغ رز قصر (Palace Rose Garden) در این منطقه نزدیک به ۱۸۰۰ گل رز سرخ دارد و فضای بسیار دیدنی برای عکس گرفتن و لذت بردن از طبیعت به وجود آورده است. همچنین گلخانه دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که می‌توانید در آن انواع گیاهان استوایی و ارکیده را تماشا کنید.

 بو کردن گل های رز زیبا در باغ گیاه شناسی سلطنتی

نکته جالب توجه درباره باغ گیاه شناسی سلطنتی این است که در جای جای آن می‌توانید انواع تورهای فرهنگی بومی و پیاده‌روی را مشاهده کنید که به همراه راهنما، اطلاعات زیادی درباره گیاهان و درختان ارائه می‌دهند. اگر به این تورهای گردشگری ملحق شوید، می‌توانید به همراه آنها چای صبحگاهی نوشیده و در پیک نیک نهایت لذت را ببرید. اگر می‌خواستید بعد از رفتن به باغ گیاه شناسی سلطنتی به مکان‌های دیدنی سیدنی در نزدیکی آنجا بروید، می‌توانید به مناطق ورزشی برای برگزاری رویدادهای مختلف یا منطقه خانه‌های دولتی بروید.

 بو کردن گل های رز زیبا در باغ گیاه شناسی سلطنتی

۷. ساختمان ملکه ویکتوریا

اگر علاقه زیادی به خرید محصولات مختلف دارید و می‌خواهید از استرالیا سوغاتی‌هایی برای خود به ایران ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به ساختمان ملکه ویکتوریا (Queen Victoria Building) سری بزنید. حتی اگر قصد خرید چیزی را هم ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از این مکان دیدن کنید. زیرا در این ساختمان زیبا می‌توانید گنبدی مرکزی و مرتفع ببینید که ۲۰ گنبد کوچکتر آن را احاطه کرده‌اند و ساختمانی بسیار زیبا و خلاقانه به وجود آورده‌اند.

خرید بهترین محصولات از ساختمان ملکه ویکتوریا

زمان ساخت این ساختمان بزرگ به سال‌های ۱۸۹۳ و ۱۸۹۸ باز می‌گردد. بعد از این که چندین دهه از ترمیم این مکان غفلت شد و حتی برنامه‌ریزی‌هایی برای تخریب آن گرفته شد، مجدداً در دهه ۱۹۸۰ بازسازی و به حالت اولیه‌اش بازگشت و از آن به شکل کاملا کاربردی استفاده شد.

در حال حاضر بیشتر از ۲۰۰ مغازه بسیار با کیفیت با قیمت‌های نسبتاً بالا در این گالری وجود دارند. در این فروشگاه‌ها می‌توانید هر چیزی که بخواهید را خریداری نمایید؛ از شکلات‌های ویلیامز گرفته تا وشاک‌های فوق العاده با کیفیت مربوط به طراحان استرالیایی. همچنین لوازم خانگی و فروشگاه‌هایی برای خرید هدیه و سوغاتی‌های لوکس نیز بازار بسیار خوبی در این منطقه دارند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاریخچه این بنای باشکوه، تنها کافی است که در تور تاریخی آن که نزدیک به ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد، شرکت کنید.

خرید بهترین محصولات از ساختمان ملکه ویکتوریا

۸. برج چشم سیدنی

یکی دیگر از جاهای دیدنی سیدنی با طرفداران بسیار زیاد در میان مردم بومی و گردشگران، برج چشم (Sydney Tower Eye) است که خلاقیت بسیار زیادی در آن به کار رفته شده است. این برج با ارتفاع ۳۰۹ متر، در بالاترین منطقه شهر قرار دارد و بلندترین ساختمان شهر و یکی از مکان‌های دیدنی آن شناخته می‌شود. این برج به رنگ طلایی بوده و سقف آن حالتی گلدسته دارد و می‌تواند توجه شما را به سمت خود جلب کند.

برج چشم سیدنی با ارتفاع بسیار زیاد

از محبوب‌ترین کارهایی که گردشگران در شهر سیدنی انجام می‌دهند، بازدید از برج چشم است. آنها در این مکان سایر اشیایی که در فاصله خیلی دوری از آنها وجود دارند را مشاهده می‌کنند. شما می‌توانید از طریق آسانسورهایی که در این برج قرار گرفته‌اند، خیلی راحت خود را به بالاترین قسمت برج برسانید. در یکی از قسمت‌های بالای برج، یک سکو برای تماشا وجود دارد که کف آن می‌توانید منظره بسیار زیبایی از شهر مشاهده کنید.

با رفتن به بالای برج چشم سیدنی، می‌توانید از مناظر دیدنی سیدنی و حومه‌های اطراف آن نهایت لذت را ببرید. همچنین رستوران‌های گردان یا کافی شاپ‌هایی در این قسمت وجود دارند که می‌توانید هر چیزی که بخواهید را سفارش بدهید.

برج چشم سیدنی با ارتفاع بسیار زیاد

۹. سواحل سیدنی

همان‌طورکه در ابتدای این مقاله نیز به اختصار گفتیم یکی از شهرهای ساحلی استرالیا شناخته می‌شود که خط بسیار طویلی در این شهر ساحل است و به خاطر داشتن سواحل بسیار زیبا، شهرت زیادی دارد. به همین دلیل شما می‌توانید از سواحل مختلف سیدنی دیدن کرده و در آنجا شنا کنید. در بندر سیدنی، می‌توانید خلیج‌های بسیار زیبایی را تماشا کنید که با آب آرام و ماسه‌های درخشان، فضایی فوق العاده برای لذت بردن از دریا و استراحت کردن را به وجود آورده‌اند. برای این که بتوانید ساحلی زیبا در سیدنی پیدا کنید و از دریا، شن و ماسه لذت ببرید، اصلاً لازم نیست که خیلی فاصله طولانی از شهر دور شوید. شما می‌توانید با رانندگی کمتر از ۱۵ دقیقه از مرکز شهر، خود را به ساحل نمادین بوندی (Bondi Beach) برسانید. در این ساحل هر کاری که می‌خواهید را انجام دهید تا سفر به سیدنی برای همیشه در ذهن شما ماندگار شود.

ساحل نمادین بوندی

به عنوان مثال، موج سواری، رفتن به کافی شاپ‌های پرهیاهو، لکس کردن در ساحل و سایر کارهای این چنینی برخی از مهم‌ترین کارهایی هستند که بسیاری از گردشگران موقع رفتن به این ساحل انجام می‌دهند. همچنین شما می‌توانید برای دیدن منظره بسیار زیبا از اقیانوس، پیاده‌روی کوتاهی در امتداد ساحل صخره‌ها داشته باشید.

اگر می‌خواهید از طریق حمل و نقل عمومی به سواحل سیدنی بروید، ساحل کرونولا می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. با استفاده از قطار، می‌توانید در بازه زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه خود را به این ساحل برسانید. در این ساحل نیز می‌توانید موج سواری کنید یا حتی این کار را بیاموزید. همچنین موزه‌ها و رستوران‌های زیادی در این ساحل وجود دارند که می‌توانید علاوه بر ریلکس کردن، از آنها خرید کنید. شنا کردن در بیشتر سواحل سیدنی بسیار لذتبخش است و اگر در شنا مهارت دارید، می‌توانید از این مناطق لذت بسیار زیادی ببرید. البته موقع شنا کردن باید حتماً فاصله بین پرچم‌های قرمز و زرد که در دریا مشخص شده‌اند، بمانید و از این مکان عبور نکنید.

 شنا در سواحل سیدنی

۱۰. منطقه حفاظت شده بارانگارو

در نهایت، آخرین مکان دیدنی سیدنی که ما در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، منطقه حفاظت شده بارانگارو (Barangaroo Reserve) است که ‌می‌توانید احساس بسیار خوبی در آنجا داشته باشید. در این مکان دوچرخه سواری و پیاده‌روی رواج بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید با دوچرخه سواری در این منطقه، احساس شادی خود را دوچندان کنید. این مکان یکی از بهترین پروژه‌های موفق در نوسازی شهری بوده است که در زمان استعمار اروپا، با نام رهبر زن با نفوذ بومی شناخته می‌شد. سپس در سال ۲۰۱۵، امکانات رفاهی و گردشگری بسیار زیادی در این منطقه قرار گرفت و به روی عموم مردم باز شد و همه گردشگران و مردم بومی بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانند از آن دیدن کنند.

دوچرخه سواری در منطقه حفاظت شده بارانگارو

در این منطقه حفاظت شده بیشتر از ۷۵ هزار درخت و درختچه بومی وجود دارند که مسیرهای بسیار زیبای پیاده‌روی و دوچرخه سواری میان این درخت‌ها و گیاهان عبور می‌کنند. این محوطه ساحلی نزدیک به ۲۲ هکتار مساحت دارد و مکانی بسیار دوست‌داشتنی و جذاب برای قدم زدن یا دوچرخه سواری در امتداد بندر سیدنی شناخته می‌شود. خوشبختانه در این منطقه نیز رستوران‌ها و نمایشگاه‌های متعددی برگزار می‌شوند و شما می‌توانید از آنها دیدن کنید.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در این منطقه حفاظت شده انجام دهید، پیاده‌روی در قسمت ولوگول (Wulugul) است. این تفرجگاه فوق العاده دیدنی در کنار دریا قرار دارد و مساحت آن به ۶ هکتار می‌رسد. شما می‌توانید از این تفرجگاه دیدن کرده و در امتداد ساحل شمالی و بین خلیج والچ و بندر دارلینگ به پیاده‌روی بپردازید.

دوچرخه سواری در منطقه حفاظت شده بارانگارو

۱۱. خیابان جرج

 خیابان جرج (George Street) که قدیمی‌ترین خیابان استرالیا است، روزگاری مسیر بی‌نام و نشانی بود که محکومان برای دریافت آب از آن گذر می‌کردند و امروزه به یکی از شرایان‌های عمده ترافیک در شهر بدل گشت. معماریِ برجسته و ظریف برگرفته از تمدن رومی و ساختمان‌هایی به سبک ویکتوریایی که با گنبدی زیبا و پنجره‌های از شیشه‌های رنگارنگ تکمیل شده‌اند، در این خیابان به چشم می‌خورند؛ همچنین فروشگاه‌های بی‌شماری را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

خیابان جرج

۱۲. پادشاهان صلیب

منطقه پادشاهان صلیب (Kings Cross) با چراغ قرمزهای چند وجهی که گذشته جالبی داشته است در حدودی ۲ کیلومتری شرق مرکز خرید شهر قرار دارد. این ناحیه در حدود سال‌های 1920 اقامتگاه هنرمندان بوده و تا سال ۱۹۵۰ مکان مورد علاقه آدم‌های ژولیده و هنرمند و در انتها هیپی‌ها شد. در خلال جنگ ویتنام زمانی که نیروهای آمریکایی برای استراحت و بازسازی خود به این منطقه وارد شدند نابودی این منطقه آهسته‌آهسته آغاز گردید. شب هنگام باربران و کارگرانی که در طول روز به‌سختی کار کرده‌اند در کافه‌ها دور هم جمع می‌شوند. اکثر علاقه‌مندان به غذا، برای شام تمایل دارند به رستوران‌های این ناحیه بیا‌یند. مابین تقاطع خیابان ویلیام و خیابان دارلینگ بیلبورد بزرگ کوکاکولا قرار دارد که به‌عنوان درواره ورودی به صلیب می‌باشد.

پادشاهان صلیب

۱۳. باغ وحش تارونگا

از ارتباط نزدیک با حیات‌وحش رمزآلود در باغ وحش تارونگا (Taronga Zoo) لذت ببرید! به‌ موازات ناحیه شمالی بندرگاه، باغ وحش ترانگو قرار دارد که در یکی از مناطق بالای شهر سیدنی به اسم مُزمان (Mosman) واقع شده است. پارک اکتشافات لمُر، مواجه با خرس‌های کوالا، نمایش فک‌های دریایی و دیدن زرافه‌های بازیگوش از لذت‌های این باغ‌وحش به حساب می‌آیند.

باغ وحش تارونگا

۱۴. هاید پارک

در میان هیاهوی مرکز تجاری شهر سیدنی، هاید پارک (Hyde Park) مکانی امن و آرام برای آسایش است، منطقه‌ای سایه‌دار، همراه با فواره‌های جوشان و درختان انجیر مناسب برای پیک‌نیک! اینجا شبیه پارک مرکزی کوچکی است که نامش را از هاید پارک لندن گرفته است. فواره برنزی پارگ یادآور اتحاد استرالیا و فرانسه در خلال جنگ اول جهانی است، در حالی که اثر دکو وانزاک در نیمه جنوبی پارک به یاد بود احترام به قربانیان جنگ می‌باشد.

هاید پارک

۱۵. موزه هنر ولز جدید جنوبی

 گالری هنر ولز جنوبی (Art Gallery of New South Wales) (که به‌وسیله پارک زیبایی احاطه گردیده) یکی از برجسته‌ترین موزه‌های استرالیا می‌باشد. ساخت بنای این موزه به سال ۱۸۸۵ بازمی‌گردد و سالن‌های باشکوه به همراه مجموعه‌های ارزشمند از آثار اساتید اروپایی و هنرمندان آسیایی را در خود جای داده است. این موزه آثار هنرمندان معاصر جهان و همچنین یکی از بزرگ‌ترین مجموعه هنر بومی استرالیا را دارا می‌باشد.

موزه هنر ولز جدید جنوبی

۱۶. کلیسای سنت ماری

روبروی هاید پارک کلیسای سنت ماری (St. Mary's Cathedral) (۱۸۶۸-۱۸۸۲) -جایگاه اسقف اعظم سیدنی- واقع شده است که سمبل اولین حضور مذهب کاتولیک در استرالیا می‌باشد. این بنای برجسته به سبک نئوگوتیک با مناره‌های دوقلویش بر اساس نقشه کلیسای لینکُلن ساخته شده است که در عین حال ظاهر آن حال هوای کلیسای نوتردام پاریس را به ذهن متبادر می‌سازد. درون کلیسا نقش‌های پیچیده با شیشه‌های رنگی، بافتِ نوری خاصی به فضایی درونی کلیسا بخشیده است.

کلیسای سنت ماری

۱۷. محله چینی ها در سیدنی

استنشاق رایحه ادویه‌جات شما را به محله چینی ها (Chinatown) دعوت می‌کند. در اینجا فروشگاه‌هایی برای تهیه اقلام مخصوص چینی و یا تجربه غذاهای اصیل آسیایی وجود دارد. در انتهای هر دروازه شیری ساخته شده است که این ناحیه کوچک از پیاده‌رو خیابان دیکسون تا فاصله بین بندرگاه دارلینگ و ایستگاه مرکزی مشخص می‌کند.

محله چینی ها در سیدنی

بهترین زمان سفر به سیدنی برای لذت بردن

اگر شما هم قصد سفر به شهر زیبای سیدنی در استرالیا را دارید، بهتر است در زمانی به این شهر سفر کنید که همه چیز در بهترین حالت باشد. مهم‌ترین عامل برای انتخاب زمان مناسب برای سفر، آب و هوای مناسب است. زیرا شما در هر زمانی هم که به سیدنی سفر کنید و آب و هوا به هر شکلی که باشد، مطمئن باشید که می‌توانید از مکان‌های مختلفی در این شهر دیدن کنید. با این حال، هیچ زمانی در سیدنی به اندازه فصل بهار برای لذت بردن از مناظر و مناطق دیدنی این شهر مناسب نیست.

همچنین شما می‌توانید بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر از این شهر دیدن کرده و لذت زیادی ببرید. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که گرما را دوست ندارید و سرما را ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم در زمستان از اول ژوئن تا اواخر اوت به سیدنی سفر کنید. خوشبختانه زمستان سیدنی چندان سخت نیست و هوا فوق العاده دلپذیر است. به همین دلیل اگر از هوای گرم و تابستان فراری هستید، این موقعیت می‌تواند زمان مناسبی برای سفر شما باشد.

بهترین زمان سفر به سیدنی برای لذت بردن

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی سیدنی کدام است؟
بهترین جاهای دیدنی سیدنی برای گردشگران، شامل مواردی مانند خانه اپرا، پل بندرگاه، اسکله مدور برج چشم سیدنی می‌شوند.
بهترین زمان سفر به سیدنی چه زمانی است؟
بهترین زمانی که شما می‌توانید به سیدنی سفر کنید، در فصل بهار است. همچنین به خاطر مناسب بودن هوا در فصل زمستان، می‌توانید در این زمان نیز به سیدنی بروید.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}