جذاب ترین جاهای دیدنی سائوپائولو که نباید از دست بدهید

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/6/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی سائوپائولو هم برای علاقه مندان به تاریخ و هنر و هم برای علاقه مندان به طبیعت، جذاب و خاطره انگیز است.

تور اروپا

سائوپائولو یکی از شهرهای بسیار بزرگ برزیل در آمریکای لاتین شناخته می‌شود که مکان‌های گردشگری بسیار زیادی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. خوب است بدانید که جاهای دیدنی سائوپائولو به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی از این مکان‌های گردشگری دسته جاذبه‌های طبیعی قرار می‌گیرند و برخی دیگر تاریخی هستند. اگر قصد سفر با تور برزیل و بازدید از شهر زیبای سائوپائولو را دارید، بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بدانید که شناخته‌شده‌ترین و مشهورترین مکان‌های دیدنی این شهر کدام مکان‌ها هستند.

جاهای دیدنی سائوپائولو

 

۱. پارک ایبیراپوئرا

یکی از بهترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری سائوپائولو که تقریباً همه گردشگران از آن دیدن می‌کنند، پارک ایبیراپوئرا (Oca at Ibirapuera Park) است. این پارک در سائوپائولو شهرت بسیار زیادی دارد و حتی در برزیل هم تقریباً همه افراد آن را می‌شناسند. یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت بسیار زیاد پارک ایبیراپوئرا، معماری بی‌نظیر آن بوده که مربوط به قرن بیستم است.

پارک ایبیراپوئرا؛ بهترین و جذاب ترین فضای سبز سائوپائولو

معماری این پارک توسط اسکار نیمایر (Oscar Niemeyer) در دهه ۱۹۵۰ طراحی شده است که یکی از مهمترین دلایل شهرت آن، قسمت گنبدی شکل مجموعه اکا (Oca) در نظر گرفته می‌شود. این مجموعه چند منطقه مجزا دارد که در همه آنها همه ساله نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شوند و یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی گردشگران به شمار می‌آیند.

مرکز موسیقی این پارک، سالن فوق پیشرفته موسیقی که توسط «اسکار نیمیر» طراحی شده و به‌عنوان یکی از بهترین سالن‌های کنسرت سائوپائولو به شمار می‌آید. همچنین یکی از موزه‌های موجود در این مجموعه به هنر فولکلور و مردمی آئروناتیک اختصاص دارد که نزدیک به ۲۰۰۰ شی‌ء مربوط به هنر فولکلوریک از اقصی نقاط برزیل در طبقه‌های آن قابل مشاهده است. موزه‌ی دیگر این پارک، «موزه آفرو» است پیشگامان فرهنگ و هنر برزیلی را گرامی می دارد.

پارک ایبیراپوئرا در سائوپائولو

علاوه بر این موارد، خوب است بدانید که در نزدیکی این مکان، ساختمان‌های دیگری نیز وجود دارند که بسیار جذاب و حیرت‌انگیز هستند. اگر به مکان‌های طبیعی و فضای سبز علاقه دارید، مطمئن باشید که این پارک سرسبز می‌تواند توجه شما را به سمت خود جلب کند. همچنین به خاطر مکان‌های فرهنگی این پارک، ارزش آن چندین برابر افزایش پیدا کرده است و طرفداران زیادی در سائوپائولو دارد. از این رو، اگر درباره جاهای دیدنی سائوپائولو از مردم این شهر بپرسید، حتماً این پارک را به شما معرفی می‌کنند.

پارک ایبیراپوئرا؛ بهترین و جذاب ترین فضای سبز سائوپائولو

۲. بازار شهرداری مرکادو

مطمئناً زمانی که شما به هر کشور یا شهری سفر می‌کنید، دوست دارید سوغاتی‌های آن مکان را به‌عنوان یادگاری خریداری نمایید. در این شرایط، برای خرید سوغاتی‌های سائوپائولو و کشور برزیل، شما می‌توانید به بازار شهرداری مرکادو (Mercado Municipal) بروید. در این مرکز خرید انواع لوازم و سوغاتی‌هایی که شما به آنها نیاز دارید وجود دارند و با قیمت مناسبی در اختیار شما قرار می‌گیرند. علاوه بر لوازم فوق‌العاده کاربردی و قیمت‌های مناسب در این مرکز خرید، می‌توانید از بنای تاریخی با شیشه‌های رنگی و معماری جذاب این مکان نیز نهایت لذت را ببرید.

 مرکز خرید پینهیروس؛ بازار سرپوشیده با مواد غذایی باکیفیت

 شاید برای شما جالب باشد که بدانید این مرکز خرید در واقع بزرگ‌ترین بازار مواد غذایی شهر سائوپائولو در نظر گرفته می‌شود. در ساختمان این مرکز خرید، می‌توانید از نمای بیرونی و جزئیات معماری آن لذت ببرید و هنر معماران برزیلی را به‌راحتی تماشا کنید.

 مرکز خرید پینهیروس؛ بازار سرپوشیده با مواد غذایی باکیفیت

اگر مدت زمان سفر شما در سائوپائولو طولانی شد و می‌خواستید بیشتر مکان‌های گردشگری و طبیعی این شهر را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم که مواد غذایی را با کیفیت بالاتر خریداری کرده و مصرف نمایید. به این منظور، می‌توانید انواع مواد غذایی و میوه‌ها را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از بازار شهرداری مرکادو خریداری نمایید. در این مرکز خرید انواع شیرینی‌های خانگی، میوه‌های خشک و آجیل، پنیر و مواد لازم برای غذاهای برزیلی را دریافت می‌کنید. حتی می‌توانید در طبقات بالاتر این مرکز خرید، یکی از ساندویچ‌های معروف سائوپائولو را هم امتحان کنید.

 مرکز خرید پینهیروس؛ بازار سرپوشیده با مواد غذایی باکیفیت

۳. هنرهای خیابانی

همان‌طورکه از نام آن هم می‌توان به‌راحتی متوجه شد، هنرهای خیابانی (Street Art) مکان برای کسانی مناسب است که علاقه بسیار زیادی به هنر و نقاشی دارند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید سائوپائولو یکی از بهترین و پرطرفدارترین شهرهای جهان از نظر هنرهای خیابانی شناخته می‌شود. البته توجه داشته باشید این موضوع تا حد خیلی زیادی به لطف گروهی از هنرمندان خلاق و متعهد انجام شده است که این خیابان را با نام هنر مزین کردند.

هنرهای خیابانی؛ مکان گردشگری سائوپائولو برای هنرمندان

نکته جالب توجه درباره این مکان، این است که در خیابان‌های اطراف آن می‌توانید نقاشی‌های دیواری را با بالاترین کیفیت و زیباترین حالت تماشا کنید. حتی خود شما نیز می‌توانید با گرفتن مجوز، هنر خود را روی دیوارهای این شهر به نمایش بگذارید. از طرف دیگر، می‌توانید در جای جای دیوارهای این مکان، اثر هنرمندان مختلف را مشاهده کنید.

دو برادر دوقلو از شهر سائوپائولو، در فهرست بهترین هنرمندان خیابانی در این شهر شناخته می‌شوند که آثار زیبای خود را روی دیوارها و خیابان‌های سائوپائولو به نمایش گذاشته‌اند. حتی تعداد زیادی از آثار این دو برادر در پارک ایبیراپوئرا نیز وجود دارند. پس اگر به سائوپائولو سفر کردید و علاقه زیادی به هنر دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان بازدید از این مکان را از دست ندهید.

هنرهای خیابانی؛ مکان گردشگری سائوپائولو برای هنرمندان

۴. موزه فوتبال

موزه فوتبال (Museu de Futbol) یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی سائوپائولو به شمار می‌آید که یک گزینه بسیار مناسب و دیدنی برای علاقه‌مندان به ورزش و به‌خصوص ورزش شناخته می‌شود. این موزه در یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های این شهر واقع شده است و سالیانه گردشگران بسیار زیادی از آن دیدن می‌کنند و از تماشای این مکان، نهایت لذت را می‌برند.

موزه فوتبال؛ بهترین جای سائوپائولو برای علاقه مندان به ورزش

جاذبه‌های بصری این موزه فوق‌العاده زیبا هستند و نگاه هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کنند. در موزه فوتبال سائوپائولو می‌توانید انواع لوازم مربوط به این ورزش را مشاهده کنید که برخی از مهم‌ترین آنها شامل مواردی مانند عکس‌ها و ویدیوهای تاریخی درباره فوتبال می‌شوند.

همان‌طورکه می‌دانید، برزیل یکی از مهمترین کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود که از نظر ورزش و به خصوص فوتبال، زبانزد جهان است و شهرت زیادی در این زمینه دارد. به همین دلیل هم علاقه‌مندان به این ورزش می‌توانند از استادیوم زیبای این کشور در شهر سائوپائولو نیز دیدن کنند و بازی‌های فوتبال مختلف را از نزدیک تماشا نمایند. پس اگر به فوتبال علاقه دارید و به سائوپائولو سفر کردید، مطمئن باشید که موزه فوتبال می‌تواند مقصد بسیار خوبی برای شما باشد.

موزه فوتبال؛ بهترین جای سائوپائولو برای علاقه مندان به ورزش

۵. ساختمان ایتالیا

اگر به کشور برزیل و شهر سائوپائولو سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به ساختمان ایتالیا (Edificio Italia) بزنید. حتی اگر با برنامه‌ریزی هم به این مکان نروید، به احتمال خیلی زیاد آن را در مرکز شهر خواهید دید. زیرا این ساختمان بسیار بلند در مرکز شهر سائوپائولو واقع شده است و در آن رستوران‌هایی وجود دارند که غذای سنتی برزیل را با کیفیت بسیار بالایی سرو می‌کنند. در این ساختمان یک تراس بزرگ وجود دارد که شما می‌توانید با رفتن روی آن، نمای شهر را به‌صورت فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز مشاهده کنید.

ایتالیا ساختمان؛ بلندترین آسمان خراش سائوپائولو

این آسمان خراش در قسمت مرکزی سائوپائولو واقع شده است و ۴۶ طبقه دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ساختمان ذکر شده به‌عنوان بلندترین آسمان‌خراش در مرکز شهر سائوپائولو در نظر گرفته می‌شود و از این نظر، شهرت بسیار زیادی در میان مردم بومی و گردشگران دیگر کشور برزیل دارد.

برای بازدید از این آسمان‌خراش زیبا و دیدنی، چند گزینه پیش روی شما قرار دارند که شامل این موارد می‌شوند: شما می‌توانید در همه روزهای هفته بین ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۷ بعد از ظهر از این ساختمان دیدن کنید. در این شرایط، هزینه‌ای که باید برای بازدید از این ساختمان بپردازید، کمتر از موارد دیگر است که در ادامه ذکر می‌کنیم.

دومین مورد برای بازدید از ایتالیا ساختمان در سائوپائولو، بعد از ساعت ۷ عصر است که ر این زمان می‌توانید از نمای شهر و چراغ‌های روشن نهایت لذت را ببرید. در نهایت، گران‌ترین گزینه برای بازدید از این ساختمان، هنگام شب برای شام است که شما باید از قبل در این ساختمان و در رستوران میزی رزرو کرده باشید تا بتوانید شام یا ناهار میل کنید. در این شرایط، هزینه شما برای بازدید از این ساختمان تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. بااین‌حال، بهترین و منطقی‌ترین زمان برای بازدید از این ساختمان جذاب در سائوپائولو برزیل، بعد از ساعت ۷ عصر است.

ایتالیا ساختمان؛ بلندترین آسمان خراش سائوپائولو

۶. موزه هنر سائوپائولو

یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی سائوپائولو که تقریباً همه افراد سری به آنجا می‌زنند، موزه هنر (Museu de Arte de São Paulo) است. این موزه در یکی از بزرگ‌ترین بلوارهای شهر سائوپائولو واقع شده است و سبک مدرن معماری آن توجه هر کسی را به سمت خود جلب می‌کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید معماری مدرن فضای بیرونی این موزه به طور کامل با آثار هنری و عتیقه‌جات درونی آن در تضاد است.

 موزه هنر سائوپائولو؛ از دیدنی ترین جاهای دیدنی سائوپائولو

حتی می‌توان به جرات گفت که موزه هنر سائوپائولو بهترین مجموعه هنرهای غربی در آمریکای جنوبی شناخته می‌شود. برای مثال، در این موزه می‌توانید آثار هنرمندان بزرگ و مشهور اروپایی مانند رامبراند (Rembrandt)، ولازکوئز (Velazquez) و مونه (Monet)  را مشاهده کنید. علاوه بر این موارد، در این موزه می‌توانید نمایشگاه‌های موقت از هنرمندان و ژانرهای مختلف را مشاهده کنید که اغلب آنها کیفیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل کسانی که به هنر علاقه‌مند هستند، حتماً باید از این موزه فوق‌العاده جذاب در سائوپائولو دیدن کنند.

آثار موجود در این موزه، ترکیب بی‌نظیر از هنر غربی آمریکای لاتین هستند که انواع عتیقه‌جات را در یک نمایشگاه کامل در معرض عموم قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۰۷ سرقتی در این موزه صورت گرفت که نقاشی‌های پورتیناری و پیکاسو دزدیده شدند که البته خوشبختانه این نقاشی‌ها بازیابی شدند.

 موزه هنر سائوپائولو؛ از دیدنی ترین جاهای دیدنی سائوپائولو

۷. موزه هنری پیناکوتکا

از دیگر جاهای دیدنی سائوپائولو که تقریباً همه گردشگران حتماً به آنجا سری می‌زنند، موزه هنری پیناکوتکا (Pinacoteca do Estado) است. این موزه هنری در شهر سائوپائولو خدمت و سابقه تاریخی بسیار زیادی دارد و سال‌های سال است که در این مکان آثار هنری و تاریخی متعددی نگهداری می‌شوند. بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند در این موزه از آثار هنری بزرگی که نقاش‌های برزیلی به وجود آورده‌اند، دیدن کنند.

موزه هنری پیناکوتکای؛ موزه قدیمی با آثار فوق العاده

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این آثار هنری و نقاشی‌ها در واقع نشان‌دهنده تاریخ و فرهنگ غنی کشور برزیل و شهر زیبای سائوپائولو هستند. علاوه بر این موارد، در این موزه مجموعه‌ای فوق‌العاده زیبا و جذاب از مجسمه‌های فرانسوی دیده می‌شوند که آثار هنرمندان فرانسوی را به نمایش می‌گذارند. اگر از تماشای آثار تاریخی و عتیقه‌جات قدیمی برزیلی در موزه هنری پیناکوتکا خسته شدید و می‌خواستید استراحت کنید، می‌توانید به طبقه پایین بروید.

در طبقه پایین این موزه، یک کافه دوست‌داشتنی و جذاب وجود دارد که در آنجا می‌توانید غذاهای برزیلی و میان وعده‌های اصلی این کشور را امتحان کنید. همچنین در قسمت بیرونی این کافه هم یک باغ با مجسمه‌های کوچک وجود دارند که سبک اروپایی داشته و برای استراحت کردن بعد از تماشای موزه، یک گزینه کاملا مناسب هستند.

موزه هنری پیناکوتکای؛ موزه قدیمی با آثار فوق العاده

۸. موزه آفریقایی برزیل

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بخش زیادی از مردم برزیل را جمعیت آفریقایی‌ها تشکیل می‌دهند. به همین دلیل موزه آفریقایی (Museu Afro Brasil) در برزیل طرفداران بسیار زیادی دارد و در آنجا می‌توانید اطلاعات زیادی درباره تاریخچه جمعیت آفریقایی این کشور به دست بیاورید. زیرا همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، فرزندان این مردم آفریقایی بخش عظیمی از فرهنگ مدرن برزیل را شکل دادند.

موزه آفریقایی برزیل؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی

در این موزه بیشتر از ۶۰۰۰ آثار هنری از وسیله‌ها، لباس‌های کارناوال و آثار هنری مربوط به آفریقایی‌ها وجود دارند که فرهنگ و ادیان این مردم را به نمایش می‌گذارند. نکته جالب توجه درباره موزه آفریقایی در برزیل، مکان قرارگیری آن است. این موزه در پارک ایبیراپوئرا واقع شده است و شما می‌توانید بعد از رفتن به این پارک جذاب، سری هم به موزه آفریقایی برزیل بزنید.

البته توجه داشته باشید که تمام برچسب‌های موجود در این موزه به زبان پرتغالی وجود دارند. به همین دلیل اگر احساس کردید که نیاز به اطلاعات بیشتری درباره آثار موجود در این موزه دارید، هیچ نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید. زیرا راهنمایان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌گیرند تا تمام اطلاعات موزه را به زبان انگلیسی برای شما توضیح دهند. به همین دلیل اگر تا حدودی زبان انگلیسی را بلد باشید، می‌توانید بدون نگرانی اطلاعات زیادی درباره این موزه به دست بیاورید. موزه آفریقایی برزیل در شهر سائوپائولو بین روزهای سه شنبه تا یکشنبه اختیار عموم قرار می‌گیرد و برای ورود به آن هم نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت.

موزه آفریقایی برزیل؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی

۹. موزه هنر ساکرا

اگر دوست دارید اطلاعاتی درباره ادیان و فرقه‌های مذهبی برزیل و آمریکای لاتین به دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به موزه هنر ساکرا (Museu De Arte Sacra) بزنید. این موزه علاوه بر داشتن معماری فوق‌العاده جذاب و منحصربه‌فرد، اطلاعات بسیار زیادی درباره مقدسات و دین مردم سائوپائولو در گذشته در اختیار شما قرار می‌دهد.

موزه هنر ساکرا؛ موزه ای کامل از تاریخ آمریکای لاتین

این موزه در سال ۱۷۷۵ تاسیس شد و تمام آثار مربوط به راهبه‌های برزیلی را به نمایش می‌گذارد. بیشتر گردشگران برای تماشای مجموعه زیورآلات مذهبی که مربوط به دوران استعمار هستند و همچنین محراب‌ها، مجسمه‌ها، زیارتگاه‌ها و کتاب‌های قدیمی به این موزه مراجعه می‌کنند. علاوه بر این موارد، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باعث شده موزه هنر ساکرا به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی سائوپائولو در نظر گرفته شود، ۱۶۰۰ قطعه ناپلی عیسی مسیح هستند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این موزه به سبک باروک پرتقالی ساخته شده است و تنها ساختمان مربوط به قرن هجدهم در سائوپائولو شناخته می‌شود که از آن زمان تاکنون، همچنان معماری آن حفظ شده و به یک بنای تاریخی تبدیل شده است. این مرکز از روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه باز است و فقط روز دوشنبه تعطیل است. اگر برای بازدید از این موزه در روز شنبه مراجعه کنید، نیازی به پرداخت هزینه ندارید. زیرا شنبه‌ها موزه هنر ساکرا کاملاً رایگان است.

موزه هنر ساکرا؛ موزه ای کامل از تاریخ آمریکای لاتین

۱۰. تئاتر شهر سائوپائولو

معماری به نام «راموس دو آزودو» ساختمان تئاتر شهر سائوپائولو را پس از ساختمان «اپرای پاریس» طراحی کرد. طرح این ساختمان تلفیقی از هنر مدرن و هنر دوره رنسانس است. این بنا بلافاصله پس از تکمیل شدن در سال ۱۹۱۱ به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر تبدیل گردید. این وضعیت تا سال ۱۹۲۲ ادامه پیدا کرد تا تبدیل به مرکزی برای هنر و محلی برای نمود یافتن جنبش‌های هنر مدرن برزیل و همچنین تبدیل به مرکزی برای هنرنمایی هنرمندانی چون «امیلیانو دی کاواجانی» و مجسمه سازی چون «ویکتور برخست» شد. این تئاتر یکی از مراکز اصلی هنرهای نمایشی در آمریکای جنوبی به حساب می‌آید که در همه حال میزبان بازیگرانی از سرتاسر جهان در زمینه‌های خوانندگی، رقص، موسیقی و نمایش است. مرکز تئاتر شهر سائوپائولو پس از یک وقفه در سال ۱۹۹۱ دوباره فعالیت‌های خود را از سر گرفت. امروزه ارکستر سمفونی سائوپائولو، گروه کر و همچنین نمایش دهندگان رقص باله در این مکان به تمرین مشغول هستند.

تئاتر شهر سائوپائولو

۱۱. پارک استقلال و موزه پائولیستا

منطقه «ایپیرانگا» در طی دوران استقلال برزیل توسط شاهزاده «پدرو» نامگذاری شد. پارک استقلال یادآور وقایع سال ۱۸۲۲ برای مردم برزیل است؛ یک باغ رسمی به همراه گل‌های رز! موزه پائولیستا (Paulista) نیز سرچشمه‌ای الهام بخش برای سازندگانکاخ ورسایبه شمار می‌آید که نزد عموم مردم، به موزه ایپیرانگا نیز معروف است. معمار ایتالیایی این بنا، «توماسو گوادنزیو بتزی» اثری منحصربه فرد از تلفیق نئوکلاسیسیسم ایتالیایی را به وجود آورده است (که یادآور کاخ‌های رنسانسی است). در داخل این مجموعه، آثار زیادی از لباس‌ها، هنرهای تزئینی، نقاشی‌ها و اسباب و لوازم منزل از دوران سلطنتی باقی مانده است.

پارک استقلال و موزه پائولیستا

۱۲. کلیسای جامع سائوپائولو

کلیسای جامع سبک نئوگوتیک در سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۶۷، در مکانی که یک کلیسای قدیمی‌تر قرار داشته، ساخته شده است. هم زمانی ساخت این بنا با جنگ جهانی اول و دوم، حمل و نقل موزاییک و سایر اقلام تزئینی را از ایتالیا دشوار می‌کرد. در سال ۱۹۵۴، این کلیسا در چهارصدمین سالگرد پایه‌ریزی شهر سائوپائولو وقف شد. بر روی نمای بیرونی کلیسا، نوشته‌هایی برگرفته از سخنان مسیح و رهنمودهای او برای مردم به چشم می‌خورد. با این که کل بنا متأثر از سبک هنری نئوگوتیک است اما گنبد آن کاملاً هنر رنسانسی را به نمایش می‌گذارد. فضای داخلی کلیسا نیز ویژگی‌های بسیار جذاب و دیدنی را در خود جای داده است: یک نقاشی شیشه‌ای بزرگ که تاریخ کاتولیک‌های برزیل را به تصویر می‌کشد، همچنین کتیبه‌ای که نام گیاهان برزیلی بر روی آن نوشته شده است. حتی نام جانوران بومی برزیل مثل «آرمادییو» نیز در اینجا یاد شده است. گردشگران همچنین می‌توانند از زیرزمین کلیسا که مجسمه‌های مرمر و قبرها در آنجا قرار دارد، بازدید کنند. کلیسای جامع در بخش تاریخی شهر قرار دارد و بهترین مکان برای آغاز تور پیاده‌روی در بخش قدیمی شهر است.

کلیسای جامع سائوپائولو

۱۳.باغ کالج

میدانی با نام «باغ کالج» (Pátio do Colégio) در بخش شمالی کلیسای جامع قرار دارد و به‌عنوان هسته مرکزی شهر سائوپائولو به شمار می‌رود. در اینجا، «مانوئل دی نوبرگا» و «خوزه دی آنچیتا»، کالجی برای تحصیل در دین مسیحیت و ترویج مسیحی‌گری تأسیس کردند و در ژانویه سال ۱۵۵۴، آن‌ها موفقیت خود را در همین میدان جشن گرفتند. در همین نزدیکی، موزه تاریخی قرار دارد که اشیای مقدس از جمله بقایای قرن شانزدهمی معماری شامل درها، گچ‌بری‌ها و سایر تزئینات در آن به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین کافه‌ای که در حیاط موزه قرار دارد، محل مناسبی برای استراحت و رفع خستگی است.

باغ کالج

۱۴. صومعه بندیکت

صومعه بندیکت (Benedictine Monastery) کلیسایی است که در اواخر قرن شانزدهم میلادی ساخته شد اما چیزی که امروزه می‌بینیم مربوط به سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۲ است. البته این کلیسا نباید با ظاهر مدرن خود مورد قضاوت قرار گیرد. فضای داخلی این کلیسا با تزئینات قرن هفدهمی پوشیده‌شده از تصاویر بندیکت و شولاستیکای مقدس تزئین شده است. از دیگر تزئینات داخلی این کلیسا،می توان به تصویر مریم مقدس که به مرواریدهایی تزئین شده و همچنین صلیبی که قدمت آن به سال ۱۷۷۷ باز می‌گردد، اشاره کرد. صبح هنگام، سرودهای گریگوریان در فضا طنین انداز می‌شود. توقف در فروشگاه کلیسا، امکان خرید نان، کیک و شکلات‌هایی که توسط راهب‌ها پخته می‌شود را فراهم می‌آورد.

صومعه بندیکت

۱۵. بانوی نورانی

در «آونیدا تیرادنتس» در دامنه پارک «لالوز» صومعه بانوی نورانی (Nossa Senhora da Luz) قرار دارد. این بنا مثال بسیار خوبی برای معماری سبک سنتی سائوپائولو است. با وجود قدمت نسبتاً کم بنا (قرن ۱۸)، نمای ساختمان از گل رس ساخته شده است. بخش موزه این بنا محل نگهداری تعداد ۱۱۰۰۰ شی‌ء شامل مجسمه‌ها، تصاویر، قطعات محراب و اسباب نشیمن از قرن شانزدهم تا نوزدهم را شامل می‌شود. همچنین گالری عکس دولت که قدیمی‌ترین موزه سائوپائولو به حساب می‌آید نیز در این مجموعه قرار دارد که شامل ۲۵۰۰ نقاشی، طراحی و آثار چاپی که بیشتر اثر هنرمندان برزیلی هستند را شامل می‌شود.

بانوی نورانی

۱۶.خیابان لارگو دی سائو فرانسیسکو

در سمت غربی کلیسای جامع و باغ کالج، خیابانی قرار دارد که مجموعه‌ای از مکان‌های مقدس و کلیساهای رهبانی در آن قرار دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها کلیسای سنت فرانسیس (Largo de São Francisco) است که در سال ۱۶۴۴ ساخته شد و از قدیم‌ترین کلیساهای شهر است که تا به امروز باقی مانده است. داخل کلیسا دقیقاً شبیه به کلیساهای پرتغالی است؛ تزئینات طلایی و ظریف که به صورت خوشایندی در سرتاسر فضای داخلی به چشم می‌خورد. این کلیسا در سال ۱۸۷۰ پس از یک آتش‌سوزی مجدداً بازسازی شد. در همسایگی این کلیسا در همین خیابان، کلیسای «ترسیرا» قرار دارد که در سال ۱۶۷۶ تا ۱۷۹۱ ساخته شد و قدمت اندک آن برای بازدیدکنندگان مشخص است. سومین بنای این مجموعه، «فرانسیسکن فریاری» است که از سال ۱۸۲۸ در اختیار دانشکده حقوق دانشگاه سائوپائولو قرار دارد. مراقب باشید «اطراف این مجموعه اندکی ناامن است و مناسب بازدید در شب نیست».

خیابان لارگو دی سائو فرانسیسکو

۱۷. ساختمان مدرن کوپن

در نهایت، آخرین مکان گردشگری و سیار پرطرفدار در سائوپائولو که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، ساختمان مدرن کوپن (Edifício Copan) است که جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران و توریست‌ها دارد. این ساختمان مدرن توسط اسکار نیمایر (Oscar Niemeyer) طراحی شده است و ظاهری مارپیچ و فوق‌العاده متفاوت نسبت به سایر ساختمان‌های این شهر دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساختمان مدرن کوپن، این است که تقریباً همه واحدهای آن به‌صورت دائمی آفتابگیر هستند.

ساختمان مدرن کوپن؛ ساختمانی با طراحی دیدنی

این ساختمان یکی از نمادین‌ترین سازه‌های سامپا در نظر گرفته می‌شود که شما می‌توانید در هر زمان که خواستید، از آن دیدن کنید. البته باید بدانید که در این ساختمان منازل مسکونی و سازه‌هایی برای خرید سوغاتی‌های مختلف شهر وجود دارند. پاساژ خرید این ساختمان در طبقه همکف واقع شده است و شما می‌توانید در تمام روزهای هفته در ساعت ۱۰:۳۰ صبح یا ۳:۳۰ بعد از ظهر به پشت بام این ساختمان مدرن رفته و از فضای اطراف لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که نمی‌توانید برای مدت خیلی طولانی در این منطقه بمانید و باید نهایتاً بعد از ۱۵ دقیقه به پایین بازگردید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های ساختمان مدرن کوپن، این است که قسمت سمت چپ این ساختمان به‌گونه‌ای طراحی شده است که همه طبقات که شامل آپارتمان‌های بزرگ برای افراد ثروتمند و آپارتمان‌های کوچک برای افراد فقیرتر در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در این شرایط، بیشتر افراد نزدیک دیگر زندگی می‌کنند و فاصله طبقاتی بین ثروتمندان و فقیران تا حد زیادی از نظر مکان زندگی کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی، این ساختمان نزدیک به ۱۱۵۰ واحد آپارتمان دارد که به خاطر همین مسئله، این ساختمان به بزرگ‌ترین ساختمان مسکونی برزیل تبدیل شده است.

ساختمان مدرن کوپن؛ ساختمانی با طراحی دیدنی

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی سائوپائولو کدام است؟
بهترین جاهای دیدنی سائوپائولو شامل پارک ایبیراپوئرا، موزه فوتبال، ساختمان ایتالیا، موزه هنر سائوپائولو، موزه هنری پیناکوتکا، تئاتر شهر سائوپائولو و کلیسای جامع سائوپائولو می‌شود..
بهترین زمان سفر به سائوپائولو چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به سائوپائولو از ماه مارس تا می (نیمه اسفند ت نیمه خرداد) و از ماه اکتبر تا نوامبر (نیمه مهر تا نیمه آذر) می باشد.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}