بهترین زمان سفر به سریلانکا چه زمانی است؟

    مریم براتی
    • مریم براتی
    • 1403/6/13
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    بهترین زمان سفر به سریلانکا به عوامل مختلفی وابسته است؛ از مناطق هدف شما برای بازدید تا فعالیت هایی که می خواهید تجربه کنید.

    تور اروپا

    اگر به زودی با تور سریلانکا رهسپار مروارید اقیانوس هند می‌شوید باید بدانید که بهترین زمان سفر به سریلانکا از دسامبر تا مارس (نیمه آذر تا نیمه فروردین) است. ماه سوم پاییز تا ابتدای بهار با کمترین میزان بارندگی و بیشترین آفتاب در طول سال، شلوغ‌ترین فصل گردشگری کشور به حساب می‌آید. «مروارید اقیانوس هند» از آن مقصدهای گردشگری‌ای است که در تمام طول سال محبوبیت دارد. اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به سریلانکا را بر اساس آب و هوا، میزان بارش و وضعیت بادهای موسمی، الگوی گردشگری، رویدادهای جذاب مانند جشنواره دیوالی و محبوب‌ترین فعالیت‌های مسافران در هر ماه و فصل سال بشناسید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

    فهرست مطالب

     

    آب و هوای سریلانکا

    آب و هوای سریلانکا گرمسیری است، یعنی همه نقاط کشور فصل‌های بارانی و خشک مشخص دارد. البته هوا در طول سال گرم و مرطوب می‌ماند و حتی در طول فصل بارانی هم می‌توان روزهای پرآفتاب بسیاری را در در مناطق ساحلی تجربه کرد.

    آب و هوای سریلانکا

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    در ادامه بهترین زمان سفر به سریلانکا را به تفکیک ماه‌های هر فصل به شما خواهیم گفت:

    ماه ژانویه (نیمه دی تا نیمه بهمن)

    ماه ژانویه با روزهای آفتابی دلپذیر و آب و هوای تقریباً عالی در همه نقاط، از بهترین زمان‌ها برای سفر به سریلانکا است. البته نوسانات دمایی دور از انتظار نیست، مثلاً مناطق مرکزی کندی (Kandy) و بخش‌های پوشیده از مزارع چای خنک‌تر از ساحل است، اما میانگین دما به حدود ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. ژانویه بهترین زمان گردش در امتداد خطوط ساحلی سریلانکا و سر زدن به پارک‌های ملی‌ای چون اوداوالاو (Udawalawe) و مینریا (Minneriya) است.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه فوریه (نیمه بهمن تا نیمه اسفند)

    ماه فوریه در بازه بهترین زمان سفر به سریلانکا اهمیت خاصی دارد، چون شرایط نسبتاً خشک آب و هوایی در سراسر کشور و میانگین دمای ۳۰ درجه سانتیگراد در کلمبو و منطقه مثلث فرهنگی آنورادهاپورا (Anuradhapura)، پولونارووا (Polonnaruwa) و کندی تجربه خوبی برای مسافران رقم می‌زند. به همین دلیل است که فوریه یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها برای سفر به سریلانکا است و در جاهای دیدنی معروف آن با انبوه گردشگران مشتاق روبرو می‌شوید. اگر از ازدحام جمعیت گریزان‌اید، فوریه را در شمال شرقی کشور بگذرانید یا به کوه‌پیمایی و بازدید از معابد کمتر مشهور بروید.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه مارس (نیمه اسفند تا نیمه فروردین)

    در ماه مارس آب و هوای سریلانکا خوب و متعادل است و با توجه به خلوتی نسبی منطقه از گردشگران در بازه بهترین زمان سفر به سریلانکا محبوبیت بالایی دارد. البته به دلیل بروز الگوهای غیرمنتظره آب و هوایی در کشور نمی‌توان احتمال وقوع رعد و برق، رگبارهای کوتاه و حتی طوفان‌ شدید را صفر دانست. پرطرفدارترین جاهای دیدنی سریلانکا در این ماه، سواحل سفید نگومبو (Negombo) و منطقه تاریخی پولونارووا است.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه آوریل (نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت)

    ماه آوریل همچنان سریلانکا آب و هوای نسبتاً مناسبی دارد و میانگین دمای برخی مناطق پرآفتاب به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. البته سفر به سواحل غربی و جنوبی یا مناطق مرکزی پرورش چای با احتمال بارندگی همراه است. توصیه نمی‌شود در این ماه به شهرهای بزرگ‌تر سریلانکا مانند کلمبو و کندی سفر کنید، چون هوای شرجی می‌تواند برایتان آزاردهنده باشد. بهترین کار در ماه آوریل، رفتن منطقه کوهستانی و خنک سنترال هایلندز (Central Highlands)، سفر زیارتی به قله آدام (Adam’s Peak) یا گردش و کاوشی فراموش‌نشدنی در پارک ملی هورتون پلینز (Horton Plains) است.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه می (نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد)

    ماه می از نظر آب و هوایی فصل متوسط گردشگری در سریلانکا به حساب می‌آید، چون دما در شمال و شرق سریلانکا، از جمله مثلث فرهنگی و بخش تپه‌ای ملایم و کاملاً ثابت است. اما با فرا رسیدن فصل باران‌های موسمی، در سفر به کلمبو و سایر مناطق جنوبی کشور باید انتظار چندین ساعت بارندگی شدید را در روز داشته باشید. شنا در سواحل جنوبی زیر باران‌های ماه می می‌تواند یکی از خاطرات به‌یادماندنی شما از سفر به سریلانکا باشد، اما این ماه بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی کشور و سایت‌های میراث جهانی آن مانند شهر تاریخی آنورادهاپورا (Anuradhapura)، قلعه باستانی سیگیریا (Sigiriya) و قلعه پرتغالی‌ها در گاله (Galle) هم هست.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه ژوئن (نیمه خرداد تا نیمه تیر)

    ماه ژوئن زمان اوج‌گیری بادهای موسمی جنوب غربی در سریلانکا است، پس باید از سفر به کلمبو و شهرهای نزدیک آن خودداری کنید. نواحی جنوبی و مناطق کوهستانی مرکزی کشور هم در این دوره بارندگی گاه‌به‌گاه دارد که اگر بخواهید مدت زمان طولانی را در فضاهای بیرونی بگذرانید، می‌تواند برنامه سفرتان را مختل کند. اما نگران نباشید، ژوئن زمان مناسبی برای گشت و گذار در مناطق ساحلی شمالی و شرقی کشور و لذت بردن از دمای مناسب (حداکثر ۳۰ درجه سانتیگراد) است. علاوه بر این، منطقه مثلث فرهنگی سریلانکا در ژوئن هنوز هوای گرم و خشکی را تجربه می‌کند، هرچند سرعت باد رو به افزایش می‌گذارد. بهترین کار برای مسافران در این ماه تماشای نهنگ‌ها در ساحل ترینکومالی (Trincomalee) و بازدید از پارک‌های ملی است.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه جولای (نیمه تیر تا نیمه مرداد)

    ماه جولای در سریلانکا شرایط آب و هوایی مشابهی با ماه‌های می و ژوئن دارد، یعنی در مناطق شمالی و شرقی کشور هوای نسبتاً گرم و متعادلی را با میانگین دمای ۳۲ درجه سانتیگراد تجربه می‌کنید، در حالی که بخش‌های جنوب غربی کشور در میانه فصل باران‌های موسمی به سر می‌برد. البته در جولای هنوز می‌توانید از سفر به کلمبو لذت ببرید، اما باید احتمال بالای وقوع رعد و برق و بارندگی و هوای بسیار مرطوب را در نظر داشته باشید. بهترین فعالیت‌ها در جولای برای گردشگران سریلانکا، بازدید از جاذبه‌های فرهنگی در شهرهایی مانند باتیکالوآ (Batticaloa) و کاتاگاما (Kataragama) و لذت بردن از تفریحات آبی مانند شنا، غواصی و تماشاهای نهنگ‌ها در امتداد سواحل شمالی سریلانکا است.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه آگوست (نیمه مرداد تا نیمه شهریور)

    ماه آگوست زمان پایان بادهای موسمی در جنوب غربی در سریلانکاست. به همین دلیل مسافران به‌تدریج به کلمبو و شهرهای اطراف آن بازمی‌گردند، در ماه آگوست دمای ثابت ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کاهش بارندگی را تجربه می‌کنید و می‌توان آن را بهترین زمان سفر به سریلانکا برای کاوش در برخی شهرهای کمتر مشهور مانند جافنا (Jaffna) دانست. شرکت در فستیوال رقص و موسیقی نالور کانداسوامی کولی (Nallur Kandaswamy Kovil) و جشنواره‌های معبد در کندی و جافنا به خاطره فراموش‌نشدنی شما از سفر تابستانه به سریلانکا تبدیل خواهد شد.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه سپتامبر (نیمه شهریور تا نیمه مهر)

    ماه سپتامبر از معدود زمان‌هایی است که باید در تصمیم سفر به سریلانکا تجدید نظر کنید، به‌خصوص اگر قصد تفریحات ساحلی داشته باشید. احتمال بروز طوفان‌های شدید در این ماه تا حدی است که شنا کردن در بعضی نقاط ممنوع می‌شود. البته با پایان فصل باران‌های موسمی جنوب و غرب، شرایط جوی در این سواحل رو به آرامش می‌رود، اما سواحل شرقی آب و هوای نامساعدی دارد و گاهی در سراسر ماه بارانی است. مسافران منطقه مثلث فرهنگی سریلانکا در این ماه همچنان هوای گرم و خشک و روزهایی پرآفتاب را تجربه می‌کنند. پس بهتر است سپتامبر را در سریلانکا به بازدید از جاذبه‌های این منطقه، سفر با قطارهای محلی، تماشای مناظر طبیعی و خرید از بازارهای رنگارنگ بگذرانید.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه اکتبر (نیمه مهر تا نیمه آبان)

    ماه اکتبر از مرطوب‌ترین و پرباران‌ترین ماه‌های سال در سریلانکا است، پس به امید آسمان آبی و روزهای آفتابی به این کشور سفر نکنید. در اکتبر هم مانند ماه قبلی، با وجود بار‌ش‌های موسمی شدید شمال شرقی در بیشتر نقاط جزیره و رعد و برق فراوان، در شهرهای مثلث فرهنگی سریلانکا همچنان هوای گرم و خشک را تجربه می‌کنید. از آنجا که ماه اکتبر فصل کم‌رونق سفر به سریلانکا به حساب می‌آید، با ازدحام کمتری در جاهای دیدنی روبرو می‌شوید و اقامتگاه‌ها نیز قیمت پایین‌تری دارد. اما اواخر اکتبر تا اوایل نوامبر زمان برگزاری جشنواره مشهور دیوالی به ویژه در شمال و شرق سریلانکا است که هرسال هزاران شرکت‌کننده را به خود جذب می‌کند.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه نوامبر (نیمه آبان تا نیمه آذر)

    ماه نوامبر با کاهش بادهای موسمی جنوب غربی، آب و هوا در سراسر سریلانکا بهتر می‌شود. اما شهرهای گرم و خشک مثلث فرهنگی به تدریج سرد و بارانی می‌شوند. وضعیت در مناطق کوهستانی و همچنین در امتداد سواحل شمالی و شرقی نیز همین‌گونه است. هرچه به دسامبر یعنی فصل اوج گردشگری سریلانکا نزدیک می‌شوید، شلوغی مناطق دیدنی افزایش می‌یابد. پس می‌توان گفت آخرین زمان ایده‌ال سفر به سریلانکا برای پرهیز از روبرویی با ازدحام جمعیت، هفته پایانی نوامبر با شرایط آب و هوایی مناسب، صف‌های خلوت‌تر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری محبوب، اقامت ارزان‌تر و بارندگی کمتر است. بازدید از کارخانه‌های چای، شرکت در تورهای صومعه و کارگاه‌های سفالگری از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران سریلانکا در ماه نوامبر است.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    ماه دسامبر (نیمه آذر تا نیمه دی)

    ماه دسامبر  آغاز فصل اوج گردشگری سریلانکا به حساب می‌آید. در این ماه همه مقاصد محبوب کشور مانند کلمبو، کندی و نقاط ساحلی معروف مانند اوناواتونا (Unawatuna)، میریسا (Mirissa Beach) و تالالا (Tallala) آن آب و هوای خنک و خشکی دارد. البته به دلیل هجوم مسافران باید حتماً محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید و برای بازدیدها و فعالیت‌هایتان برنامه مشخصی داشته باشید. در دسامبر همچنان بادهای موسمی ویرانگر در نیمه شمال شرقی سریلانکا ادامه دارد، بنابراین بهتر است به شهرهایی مانند جافنا و کیلیناچچی (Kilinochchi) و سفر نکنید. بهترین فعالیت‌های گردشگران سریلانکا در ماه دسامبر شرکت در جشن‌های کریسمس و رفتن به قله آدام است.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس ماه های هر فصل

    بهترین زمان سفر به سریلانکا برای بازدید از جنوب و غرب کشور

    بهترین زمان سفر به جنوب و غرب سریلانکا و بخش‌های پرتپه داخلی آن، از دسامبر تا مارس (نیمه آذر تا نیمه فروردین) است. در این دوره کمترین میزان بارندگی و بیشترین روزهای آفتابی سال در سریلانکا را تجربه خواهید کرد. البته این بازه زمانی، زمان پرگردشگر به کشور نیز می‌باشد و اقامتگاه‌ها هم بالاترین قیمت را دارند. سفر به بخش‌های شرقی و شمالی سریلانکا در این دوره توصیه نمی‌شود، چون در این فصل، وزش بادهای موسمی شدید است.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا برای بازدید از جنوب و غرب کشور

    بهترین زمان سفر به سریلانکا برای بازدید از سواحل شرقی

    از ماه می تا آگوست (نیمه اردیبهشت تا نیمه شهریور) مقصدهای گردشگری پرطرفدارتر سریلانکا در جنوب و غرب کشور، زیر شلاق بادهای موسمی یالا و باران شدید است، اما در سوی دیگر کشور، خورشید می‌درخشد و بهترین زمان برای موج‌سواری در سواحل زیبای خلیج آروگام می‌باشد.

    بهترین زمان سفر به سریلانکا برای بازدید از سواحل شرقی

    پرسش‌های متداول

    بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟
    بهترین زمان سفر به سریلانکا از دسامبر تا مارس (نیمه آذر تا نیمه فروردین) است.
    آب و هوای سریلانکا در تعطیلات بهاره ایران چگونه است؟
    سریلانکا تا نیمه فروردین آب و هوای متعادل و مناسبی دارد ولی آغاز بهار با فصل اوج گردشگری این کشور همزمان است.
    مریم براتی مریم براتی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}