زیباترین شهرهای فرانسه در یک نگاه

    یلدا نوبخت
    • یلدا نوبخت
    • 1403/6/14
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    زیباترین شهرهای فرانسه به راحتی از پاریس قابل دسترسی هستند و با قطارهای سریع السیر، می توانید در کمتر از چهار ساعت به این مقاصد برسید.

    تور اروپا

    فرانسه کشوری است که از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و اگر برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنید، بازدید از زیباترین شهر های فرانسه می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد. این تصمیم که کدام شهرها را انتخاب کنید، ممکن است سخت باشد، زیرا هر یک از این شهرها ترکیبی منحصر به فرد از مناظر زیبا، مکان‌های تاریخی، معماری شگفت‌انگیز، موزه‌های معروف و غذاهای خوشمزه را ارائه می‌دهند. در این مقاله لیستی از بهترین شهرهای فرانسه آمده است تا اگر قصد سفر با تور فرانسه را دارید با آنها آشنا شوید.

    زیباترین شهرهای فرانسه

     

    ۱. پاریس

    پاریس (Paris)، زیباترین و رمانتیک‌ترین شهر فرانسه، برای بسیاری از مسافران، نخستین تجربه یا مقصد نهایی در سفر به فرانسه است. این شهر که به عنوان پایتخت فرانسه شناخته می‌شود، مکان ایده‌آلی برای گردش و گذراندن تعطیلات است. در سفر با تور پاریس، می‌توانید از جاذبه‌های معروفی مانند برج ایفل، موزه لوور، باغ تویلری، مونت‌مارتر بازدید کنید. با این حال، پاریس تنها به این جاذبه‌های اصلی محدود نمی‌شود و چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. جاهای دیدنی پاریس با تاریخچه جذاب، معماری زیبا و برنامه‌هایی شامل نمایشگاه‌ها، نمایش‌ها و جشنواره‌ها که نمی‌توان از لذت بردن از آن غافل شد. از سفرهای یک روزه به شهرهای کوچک یا قلعه‌های زیبا گرفته تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری، پاریس همیشه گزینه‌های زیادی برای ارائه دارد.

    پاریس

    ۲. نیس

    نیس (Nice) یکی از زیباترین شهرهای جنوب فرانسه و مقصدی عالی برای سفر در تمام طول سال است. در تابستان، این شهر یک مقصد پرهیاهو و ساحلی و در زمستان به مکانی آفتابی و آرامش‌بخش برای تعطیلات تبدیل می‌شود. نیس یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای اروپا است و پیشنهاد می‌کنیم حداقل دو روز را در این شهر بگذرانید تا از معماری زیبای باروک، بازارهای رنگارنگ، سواحل زیبا و موزه‌های جالب آن دیدن کنید. از جمله جاهای دیدنی نیس می‌توان به بازدید از شهر نیس قدیمی، بلوار انگلیسی و موزه ماتیس اشاره کرد. بلوار انگلیسی‌ (Promenade des Anglais) که به طور عامیانه به آن «پروم» هم می‌گویند، یکی از زیباترین بلوارهای ساحلی فرانسه و از مکان‌های دیدنی شهر نیس است علاوه بر این، نیس نقطه شروع عالی برای یک سفر جاده‌ای سرگرم‌کننده در فرانسه است و همچنین امکان بازدید از بسیاری از مکان‌های زیبا در سفرهای یک روزه وجود دارد.

    نیس

    ۳. مارسی

    مارسی (Marseille)، یکی از شهرهای اصلی جنوب فرانسه و یکی از زیباترین مقصدهای این کشور برای بازدید است. این شهر که در کنار دریای مدیترانه واقع شده، به‌عنوان یک شهر بندری با روحیات خاص خود شناخته می‌شود. این شهر مقصدی عالی برای یک تعطیلات آخر هفته است و همچنین پایگاهی مناسب برای کاوش در شهرهای مدیترانه‌ای نزدیک و یا لذت بردن از فعالیت‌های مرتبط با دریا مانند قایقرانی و غواصی به شمار می‌آید. از جمله جاهای دیدنی برتر مارسی می‌توان به بندر قدیمی (Old Port)، محله لو پانیر (Le Panier)، کلیسای نوتردام دولاگارد (Basilica of Notre-Dame-de-la-Garde) و کاخ فارو (Palace of Pharo) با باغ زیبای آن اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم دو روز را در مارسی بگذرانید؛ اگر قصد دارید از پارک ملی کالانک ‌د کاسیس (Parc National des Calanques de Cassis-Marseille) نیز دیدن کنید، یک روز بیشتر را برای این سفر اختصاص دهید.

    مارسی

    ۴. لیون

    در جنوب شرقی فرانسه، لیون(Lyon)، یکی از شهرهای زیبای این کشور است که به راحتی می‌توان از پاریس به این شهر زیبا سفر کرد. این شهر، که توسط رودخانه‌های رون (Rhône) و سون (Saône) به دو قسمت تقسیم شده، به خاطر زندگی با کیفیت و میراث غنی تاریخی‌اش، از دوران روم باستان تا معماری معاصر، شناخته می‌شود. لیون همچنین به‌عنوان پایتخت غذایی فرانسه شناخته می‌شود. در سال ۱۹۳۵، کرنونسکی، منتقد فرانسوی غذا، که به عنوان «شاهزاده خوراک‌شناسی» شناخته می‌شود، لیون را به عنوان «پایتخت جهانی غذا شناسی» توصیف کرد. بنابراین، اگر به لیون سفر کردید، حتماً باید با غذاهای محلی آن آشنا شوید و آن‌ها را امتحان کنید.

    با اقامت دو روزه در لیون، می‌توانید از اکثر جاذبه‌های اصلی شهر دیدن کنید. فهرست برترین فعالیت‌ها در لیون شامل بازدید از تپه فورویر (Fourvière) با مناظر پانورامیک از شهر، منطقه قدیمی (Vieux Lyon) که قلب تپنده شهر است، موزه‌ لومیر (Lumière) و منطقه پرسکیل (Presqu'île) برای معماری زیبا و خرید مناسب است. بنابراین زمانی که در آنجا هستید، فراموش نکنید که چند مورد از این معابر تاریخی را کشف کنید. با اضافه کردن چند روز دیگر به سفر خود، می‌توانید به کاوش در محیط اطراف لیون و لذت بردن از سفرهای یک روزه به مناطق اطراف بپردازید.

    لیون

    ۵. استراسبورگ

    در شرق فرانسه، استراسبورگ (Strasbourg)، به‌عنوان پایتخت تاریخی منطقه آلزاس (Alsace) است، همچنین به مقر بسیاری از نهادهای اروپایی مانند پارلمان اروپا نیز شناخته می‌شود. استراسبورگ یکی از بهترین شهرها برای گشت و گذار یا تعطیلات آخر هفته با تمرکز بر غذا در فرانسه است. پیشنهاد می‌کنیم دو روز را در این شهر بگذرانید و اگر قصد دارید سفرهای یک روزه نیز داشته باشید، زمان بیشتری را برای اقامت در نظر بگیرید. از جمله جاهای دیدنی استراسبورگ می‌توان به کلیسای جامع گوتیک، محله فرانسه کوچک یا La Petite France با خانه‌ها و کانال‌های زیبا، خانه کمرزل (Maison Kammerzell) و پارلمان اروپا اشاره کرد. برای ناهار یا شام، حتماً از رستوران‌های سنتی محلی دیدن کنید تا تجربه‌ای اصیل‌تر از فرهنگ غذایی منطقه داشته باشید. استراسبورگ، با ترکیب مدرنیته و حفظ ریشه‌های تاریخی، به‌عنوان پایگاهی عالی برای کاوش در روستاهای زیبای آلزاس است. همچنین، این شهر به‌خاطر بازار کریسمس خود، به زیباترین بازار کریسمس در فرانسه، شهرت دارد.

    استراسبورگ

    ۶. نانت

    نانت (Nantes)، یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای بازدید از پاریس است. این شهر که توسط رودخانه لوار (Loire) به دو بخش تقسیم شده، دارای مرکز شهری زیبا با میدان‌ها و عمارت‌های دلپذیر است. این شهر  مقصدی عالی برای سفر با کودکان است. پیشنهاد می‌کنیم دو روز را در این شهر بگذرانید تا با جاذبه‌های آن آشنا شوید. فعالیت‌های برتر در نانت شامل بازدید از محله‌های مرکزی(central neighborhoods)، سواحل رودخانه لوار(banks of the River Loire) و همچنین قلعه قرون وسطایی دوک‌های بریتانی(Château of the Dukes of Brittany) است. نانت همچنین به عنوان زادگاه ژول ورن، نویسنده معروف فرانسوی، شناخته می‌شود. موزه ژول ورن به این نویسنده اختصاص دارد و برخی از رمان‌های او الهام‌بخش پارک تفریحی و هنری لِماشین دو لیل (Les Machines de l'Ile) هستند، جاذبه‌ای منحصر به فرد که شما می‌توانید پشت یک فیل مکانیکی در شهر قدم بزنید، تجربه‌ای که در مکان‌های کمی در اروپا امکان‌پذیر است.

    نانت

    ۷. کولمار

    کولمار (Colmar) شهری است که بسیاری از افراد هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به فرانسه، آرزوی بازدید از آن را دارن.. این شهر نه تنها یکی از زیباترین شهرهای فرانسه است، بلکه از قرن سیزدهم به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی مهم کشور نیز شناخته می‌شود. از اواسط نوامبر تا پایان سال، این شهر میزبان یکی از بهترین بازارهای کریسمس در آلزاس است که در فضایی افسانه‌ای برگزار می‌شود. در کولمار فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما مرکز تاریخی آن برجسته‌ترین جاذبه‌ها را ارائه می‌دهد. این منطقه با نمایش‌های گل، خانه‌های نیمه‌چوبی و عمارت‌های تاریخی در هر گوشه، دعوت‌کننده برای کاوش است. برای بازدید فرهنگی‌تر، موزه موزه آنترلیندن (Unterlinden) با مجموعه‌ای خیره‌کننده از هنر قرون وسطی و موزه بارتولدی (Bartholdi)،  که به مجسمه‌ساز مجسمه آزادی اختصاص دارد، مکان‌های بسیار جالبی هستند. همچنین، موزه اسباب‌بازی برای کودکان (و بزرگ‌ترها) نیز بسیار جذاب خواهند بود.

    کولمار

    ۸. بوردو

    در غرب فرانسه، بوردو (Bordeaux)، پایتخت منطقه نوول آکیتن (Nouvelle-Aquitaine)، یکی از زیباترین شهرهای کشور برای بازدید است. مرکز تاریخی بوردو با مجموعه‌ای از عمارت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک، معماری زیبا و همگن را به نمایش می‌گذارد. برای گشت‌وگذار در بوردو، از غذاهای عالی آن لذت ببرید و برخی از بهترین نوشیدنی های جهان را بچشید. بهترین فعالیت‌ها در این شهر زیبا شامل بازدید از میدان بورس (Place de la Bourse)، آینه‌ی آب بوردو (The Water Mirror) و قدم‌زدن در اطراف شهر قدیمی است.

     بوردو

    ۹. آنسی

    آنسی (Annecy)، شهری کوچک در رشته‌کوه‌های آلپ فرانسه، با ویژگی‌هایی کاملاً متفاوت از سایر شهرهای معروف فرانسه برای بازدید، قرار دارد. این شهر جذاب که توسط کانال‌ها تقسیم شده است، در کنار دریاچه آنسی واقع شده و فاصله زیادی با کوه‌های آلپ و مرز با سوئیس ندارد. شهر قدیمی آنسی با خیابان‌های سنگ‌فرش، کانال‌های پرپیچ‌وخم و خانه‌های رنگارنگش مکان مناسبی برای قدم زدن است. در شهر قدیمی آنسی، قلعه آنسی (Château d'Annecy) که مشرف به شهر است، یکی از نقاط برجسته تاریخی است. این قلعه قرون وسطایی، به خوبی حفظ شده و اکنون به عنوان موزه‌ای برای نمایش هنر و تاریخ محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سازه Palais de l'Isle ، یک سازه تاریخی که روی جزیره کوچکی در کانال قرار گرفته و به دلیل شکل خاصش به «کشتی سنگی» مشهور است، یکی از جاذبه‌های محبوب شهر محسوب می‌شود. آنسی مقصدی عالی برای یک تعطیلات آخر هفته است. با اقامت دو روزه در این شهر، می‌توانید شهر قدیمی را کشف کرده و یک روز کامل را به فعالیت‌های مختلف در فضای باز، در دریاچه یا اطراف آن، اختصاص دهید.

    آنسی

    ۱۰. لیل

    لیل (Lille)، یکی از زیباترین شهرهای شمال فرانسه است. این شهر که در منطقه او-دو-فرانس (Hauts-de-France) و در نزدیکی مرز بلژیک واقع شده و به خاطر معماری فوق العاده و میراث فرهنگی غنی خود شناخته می‌شود. گراند پلاس (Grand Place) که قلب تپنده شهر است، با بازار قدیمی، ساختمان‌های باروک و ناقوس‌های برجسته، یکی از جاذبه‌های اصلی است. همچنین بازدید از محله ویو لیل (Vieux Lille) و موزه هنرهای زیبا لیل (Musée des Beaux-Arts de Lille) بسیار توصیه می‌شود. برای استراحت، پارک سیتادل لیل (Parc de la Citadelle) مکان مناسبی است. حتماً غذاهای محلی لیل را امتحان کنید، این تجربه می‌تواند یک تعطیلات آخر هفته عالی از پاریس باشد.

    لیل

    ۱۱. تورز

    تورز (Tours)، یکی از زیباترین شهرهای مرکز فرانسه است. این شهر با تاریخچه‌ای غنی، که زمانی به عنوان پایتخت پادشاهی فرانسه شناخته می‌شد، از دوران باستان تا کنون نقشی مهم در تاریخ فرانسه داشته است. تورز به خاطر میراث فرهنگی و معماری‌اش، از جمله ساختمان‌های تاریخی و خیابان‌های زیبا، شهرت دارد. این شهر ترکیبی از آثار باستانی و مدرن را ارائه می‌دهد و مکانی جذاب برای بازدیدکنندگانی است که به دنبال کشف تاریخ و فرهنگ فرانسه هستند.

    تورز

    تورز به خاطر دانشگاه‌های معتبرش به عنوان یک شهر دانشجویی فعال شناخته می‌شود. مرکز شهر با رستوران‌های متعدد خود، به محض رسیدن روزهای خوب، تراس‌هایش را به فضای بیرون منتقل می‌کند و جوی زنده و پویا را به وجود می‌آورد. اقامت دو روزه در تورز زمان مناسبی برای گشت و گذار در این شهر است. می‌توانید در اطراف شهر قدیمی با معماری زیبای خانه‌های نیمه چوبی گردش کنید و از کلیسای جامع سنت گاتین(Cathédrale Saint-Gatien) دیدن نمایید.

    تورز

    ۱۲. آوینیون

    آوینیون (Avignon)، یکی از زیباترین شهرهای جنوب فرانسه است. این شهر که زمانی مرکز پاپ‌ها و کاردینال‌ها بود و دوران پرهیجانی را تجربه کرده، اکنون یکی از جذاب‌ترین مقاصد فرانسه با تاریخی هیجان‌انگیز و میراثی غنی به شمار می‌آید. همچنین، آوینیون نقطه آغاز خوبی برای کاوش در مزارع اسطوخودوس آن (از اواسط ژوئن تا پایان آگوست) است.

    این شهر مقصدی عالی برای گشت و گذار است. از جمله جاذبه‌های اصلی این شهر می‌توان به شهر قدیمی(Old Town)، کاخ پاپ(Palais des Papes)، نوتردام-د-دوم(Notre Dame-des-Doms) و پل آوینیون(Pont d’Avignon)، اشاره کرد. در ماه ژوئیه، به لطف جشنواره معروف آوینیون، این شهر به یک تئاتر روباز تبدیل می‌شود.آوینیون به دلیل ابعاد کوچک خود، به راحتی می‌تواند در یک روز بازدید شود. آوینیون منطقه‌ای است که مردم در آن از لذت‌های کوچک زندگی بهره می‌برند. بنابراین، توصیه می‌کنیم که به جای شتاب، دو روز را در آوینیون بگذرانید و از فضای آرام‌تر و دلپذیر شهر بهره‌برداری کنید.

    آوینیون

    ۱۳. دیژون

    اگر به دنبال زیباترین شهرهای فرانسه برای بازدید در نزدیکی پاریس هستید، دیژون گزینه‌ای عالی است. دیژون (Dijon)، پایتخت تاریخی دوک‌های بورگوندی (Dukes of Burgundy)، به خاطر تاریخ جذاب، معماری زیبای قرون وسطایی، محصولات محلی خوشمزه و نوشیدنی‌های ممتازش شناخته شده است. این شهر مقصدی بی‌نظیر برای یک تعطیلات آخر هفته به شمار می‌رود. با بازدید از شهر قدیمی دیژون(Dijon’s Old Town)، از جمله کاخ دوکال (Ducal Palace) و بناهای مذهبی تاریخی، می‌توانید به دل تاریخ سفر کنید.

    دیژون

    پرسش‌های متداول

    زیباترین شهرهای فرانسه برای بازدید کدامند؟
    از زیباترین شهرهای فرانسه می‌توان به پاریس، نیس، مارسی، لیون، بوردو، استراسبورگ و آنسی اشاره کرد.
    کدام شهر فرانسوی برای عاشقان تاریخ مناسب است؟
    اگر به تاریخ علاقه‌مندید، شهرهایی مانند پاریس با آثار تاریخی فراوانش، بوردو با تاریخ غنی و استراسبورگ با میراث فرهنگی و تاریخی خود، گزینه‌های مناسبی هستند. همچنین، شهرهای تاریخی مانند دیژون و تورز نیز جاذبه‌های تاریخی زیادی دارند.
    یلدا نوبخت یلدا نوبخت
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}