بهترین سوغات سوئیس چیست؟

یلدا نوبخت
  • یلدا نوبخت
  • 1403/6/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سوغات سوئیس نه تنها یادآور سفری خاطره انگیز هستند بلکه نمادی از ظرافت، کیفیت و اصالت سوئیسی به شمار می روند.

تور اروپا

سوئیس، سرزمین ساعت‌های دقیق، شکلات‌های لذیذ، طبیعت بکر و کوه‌های سر به فلک کشیده، مقصدی رویایی برای گردشگران است. هر گوشه از این کشور، گنجینه‌ای از سوغاتی‌های خاص و باکیفیت را در خود جای داده که نه تنها یادآور سفری خاطره‌انگیز است، بلکه نمادی از ظرافت، کیفیت و اصالت سوئیسی به شمار می‌رود. در این مقاله، شما را با دنیای شگفت‌انگیز سوغات سوئیس آشنا می‌کنیم. پس اگر قصد سفر با تور سوئیس را دارید یا به دنبال هدیه‌ای خاص برای عزیزانتان هستید، این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید تا سفری به دنیای سوغاتی‌های سوئیس داشته باشیم.

بهترین سوغات سوئیس

۱. شکلات های سوئیسی

شکلات‌های سوئیسی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌های این کشور هستند. شکلات سوئیسی به خاطر طعم لذیذ و خامه‌ای خود شهرت دارد و برندهای مشهوری مانند لینت (Lindt)، تابلرون (Toblerone) و گیراردلی (Ghirardelli) در این کشور فعالیت می‌کنند. به نظر خیلی از گردشگران، شکلات بهترین سوغاتی سوئیس است. بسیاری از شهرهای سوئیس حتی موزه‌های شکلات دارند که می‌توانید در آن‌ها شکلات تخته‌ای مورد علاقه خود را درست کنید و فرآیند ساخت شکلات را ببینید.

شکلات های سوئیسی

۲. چاقوی ارتش سوئیس

چاقوی ارتش سوئیس یک ابزار چندکاره و کارآمد است که شامل تیغه‌ها و ابزارهای متنوعی می‌باشد و برای انجام طیف وسیعی از کارها مفید است. این چاقوها توسط شرکت ویکتورینوکس (Victorinox) که در در سوئیس مستقر است، تولید می‌شود. چاقوی ارتش سوئیس به نمادی از دقت، کاربردی بودن و مهارت سوئیسی تبدیل شده است. این چاقو به طور گسترده توسط علاقه‌مندان به کمپینگ‌ها، پرسنل نظامی و کاربران عادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 چاقوی ارتش سوئیس

۳. ساعت های سوئیسی

از قرن شانزدهم، سوئیسی‌ها هنر زمان‌سنجی را به کمال رساندند و با ساخت باکیفت‌ترین محصولات و طراحی زیبا، ساعت‌های برند سوئیسی به شهرت جهانی رسیدند. همانطور که گفته شد، ساعت‌های سوئیسی به دلیل دقت و کیفیت بی‌نظیر خود شهرت جهانی دارند و برندهای لوکس زیادی مانند رولکس (Rolex)، امگا (Omega) و پتک فیلیپ (Patek Philippe) در سوئیس فعالیت می‌کنند. خرید یک ساعت سوئیسی می‌تواند یک سوغاتی یا هدیه عالی باشد و چیزی است که می‌توانید برای مدت طولانی از آن لذت ببرید.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ساعت‌های سوئیسی گران هستند، اما عامل اصلی آن، کیفیت بسیار بالای این ساعت‌ها هستند. شما می‌توانید در طیف‌های مختلف قیمتی ساعت بخرید، اما یک مزیت اضافی که این نوع از ساعت‌ها دارا هستند این است که ساعت‌های رولکس معمولا با گذشت زمان ارزششان افزایش می‌یابد، بنابراین خرید آن نه تنها یک سوغاتی، بلکه یک سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود.

ساعت های سوئیسی

۴. جعبه های موسیقی

جعبه‌های موسیقی از سوغاتی‌های محبوب سوئیس به شمار می‌روند و بسیاری از آن‌ها در شهر سنت-کروآ (Sainte-Croix) واقع در کوه‌های ژورا (Jura) ساخته می‌شوند. این جعبه‌های موسیقی با مکانیسم‌های پیچیده و ملودی‌های زیبا طراحی شده‌اند که آن‌ها را به یک هدیه‌ی منحصر به فرد و خاطره‌انگیز تبدیل می‌کند.

جعبه های موسیقی

۵. سنجاق پرچم سوئیس

پرچم سوئیس یک پرچم مربع شکل با یک صلیب سفید بر روی زمینه‌ای قرمز است. این پرچم یکی از قدیمی‌ترین پرچم‌های ملی در جهان محسوب می‌شود و با بی‌طرفی و شهرت صلح‌آمیز کشور سوئیس مرتبط است. سنجاق پرچم سوئیس، یک سنجاق کوچک با طرح پرچم این کشور است که می‌توان آن را به عنوان نمادی از غرور ملی یا به عنوان سوغاتی از سفر به سوئیس استفاده کرد. داشتن یکی از این سنجاق‌ها برای قرار دادن روی کیف، کت یا دیگر لباس‌هایتان بسیار مناسب است!

سنجاق پرچم سوئیس

۶. پنیرهای خوشمزه سوئیسی

سوئیس به خاطر پنیرهای خوشمزه‌اش مانند اِمنتال (Emmental) و گرویر (Gruyère) شناخته شده است. این پنیرها اغلب در غذاهای سنتی سوئیس مانند فوندو (Fondue) و راکلت (Raclette) مورد استفاده قرار می‌گیرند.حتما به خاطر داشته باشید که وقتی در سوئیس هستید، حتما راکلت را امتحان کنید! پنیر راکلت اغلب ذوب می‌شود و روی سیب‌زمینی یا سبزیجات دیگر سرو می‌شود یا در غذاهایی مانند فوندو یا کروک مسیو (Croque Monsieur) استفاده می‌شود.این پنیرها به‌عنوان یک سوغات منحصربه‌فرد و نمادی از میراث آشپزی سوئیس به شمار می‌آیند و در فرهنگ سوئیس ریشه دارند.

پنیرهای خوشمزه سوئیسی

۷. زنگوله گاو سوئیسی

زنگوله گاو سوئیسی (Swiss Cowbell) نوعی زنگ است که به‌طور سنتی برای کمک به مکان‌یابی گاوهایی که در کوهستان‌های سوئیس در حال چرا هستند، استفاده می‌شود. این زنگ‌ها معمولا از فلز ساخته شده و صدای متمایزی دارند که در فواصل طولانی شنیده می‌شود. زنگوله گاوچران (Cowbell) اغلب در سوئیس به‌عنوان وسیله‌ای تزئینی و سوغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و گاهی در اجرای موسیقی سنتی و رقص نیز به کار می‌رود.

به‌عنوان هدیه، بسیاری از مغازه‌ها و کیوسک‌های توریستی زنگوله‌های کوچک گاو را به‌صورت جاکلیدی یا تزئینی عرضه می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را آویزان کنید. این سوغاتی سرگرم‌کننده است، اما ممکن است یکی از پر سر و صداترین سوغاتی‌های سوئیس باشد!

 زنگوله گاو سوئیسی

۸. خرس عروسکی سوئیسی

خرس عروسکی سوئیسی (Swiss Teddy Bear) یک عروسک خرسی است که لباس‌های سنتی سوئیسی مانند لدرهوسن (lederhosen) یا دیرندل (dirndl) به تن دارد. این خرس‌های عروسکی به‌عنوان سوغاتی از سفر به سوئیس یا هدیه‌ای برای کسانی که به فرهنگ سوئیس علاقه‌مندند، بسیار مناسب هستند. این عروسک‌های زیبا گزینه‌ای عالی برای کودکان هستند که یک اسباب‌بازی منحصر به فرد خواهند داشت!

 

خرس عروسکی سوئیسی

۹. کتاب آشپزی سوئیسی یا کتاب دستور غذا

کتاب آشپزی سوئیسی (Swiss Cookbook) یا کتاب دستور غذا (Recipe Book) مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های غذایی است که به‌طور سنتی در سوئیس تهیه می‌شود یا از غذاهای سوئیسی الهام گرفته شده است. غذاهای سوئیسی به خاطر تنوع و کیفیتشان شناخته شده‌اند و شامل غذاهایی مانند فوندو (fondue)، راکلت (raclette)، و رستی (rosti) و همچنین طیف وسیعی از شیرینی‌ها و دسرها می‌شوند. کتاب آشپزی سوئیسی یک هدیه و سوغاتی دوست‌داشتنی برای کسانی است که علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد آشپزی سوئیسی هستند یا می‌خواهند غذاهای سنتی سوئیسی را در خانه تجربه کنند.

 کتاب آشپزی سوئیسی یا کتاب دستور غذا

۱۰. چای یا قهوه سوئیسی

چای سوئیسی معمولاً از انواع متنوعی از گیاهان تهیه می‌شود و می‌تواند به صورت گرم یا سرد سرو شود. این چای‌ها طعم‌های متنوع و منحصر به فردی دارند و به عنوان سوغاتی دلچسب برای کسی که از نوشیدنی‌های گرم لذت می‌برد، عالی هستند. قهوه سوئیسی نیز نوعی قهوه است که با استفاده از روشی خاص تهیه می‌شود. این روش شامل جوشاندن آب و تفاله قهوه با هم در قابلمه یا کتری است. این قهوه‌ها معمولاً طعم قوی و غنی دارند و هدیه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به قهوه به شمار می‌روند.

 چای یا قهوه سوئیسی

۱۱. بیسکویت سوئیسی

بیسکویت همیشه انتخاب خوبی است، به ویژه اگر شما هم مثل من می‌خواهید چند خوراکی جدید به خانه ببرید. شرکت کامبلی (Cambly)، که تاریخ تأسیس آن به سال ۱۹۱۰ برمی‌گردد، توسط خانواده‌ای ساکن در کانتون برن سوئیس تأسیس شد. این شرکت چندین نوع بیسکویت معروف دارد. بیسکویت‌های کمبلی با طرح‌های متنوع، ترکیب‌های مختلف آجیل و شکلات و همچنین گزینه‌های گیاهی عرضه می‌شوند.

 بیسکویت سوئیسی

۱۲. آلپن هورن سوئیس

آلپن هورن سوئیسی(Alpenhorn)، یک ساز بادی بلند و چوبی است که با دمیدن به یک سر و با نگه داشتن سر دیگر آن با دستان نواخته می‌شود. این ساز بومی کوه‌های آلپ سوئیس است و معمولاً برای نشان دادن شروع یک مسابقه یا به عنوان یک آلت موسیقی در موسیقی محلی استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک یادگاری منحصر به فرد از سوئیس هستید، می‌توانید نسخه‌های کوچک این ساز را به عنوان هدیه برای بردن به خانه تهیه کنید!

آلپن هورن سوئیس

۱۳. وسایل و تجهیزات کمپینگ سوئیسی

وسایل و تجهیزات کمپینگ به ابزارها و لباس‌هایی اشاره دارد که برای فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی، کوهنوردی و کمپینگ طراحی شده‌اند. این تجهیزات شامل مواردی مانند کوله‌پشتی، چادر، کیسه خواب و ژاکت‌های ضد آب می‌شود. این نوع تجهیزات به ویژه در سوئیس که دارای مناظر طبیعی زیبا و مسیرهای کوهستانی متعدد است، بسیار محبوب است و می‌تواند یادگاری مفیدی از سفر شما به سوئیس باشد.

 وسایل و تجهیزات کمپینگ سوئیسی

۱۴. گوی برفی یا زیورآلات سوئیسی

کره یا گوی برفی سوئیس یک شیء تزئینی است که شامل صحنه‌ای مینیاتوری در داخل یک گوی شیشه‌ای یا پلاستیکی است. این گوی پر از مایع است و معمولاً حاوی تکه‌های زرق و برقی است که برف را شبیه‌سازی می‌کنند. وقتی کره برفی تکان داده می‌شود، تکه‌ها یا زرق و برق‌ها در داخل گوی حرکت می‌کنند و جلوه‌ای برفی ایجاد می‌کنند. گوی‌های برفی سوئیسی اغلب به شکل مکان‌های دیدنی یا صحنه‌های نمادین سوئیس ساخته می‌شوند و به عنوان سوغاتی یا تزئینات محبوب به شمار می آیند.

گوی برفی یا زیورآلات سوئیسی

۱۵. کتاب داستان هایدی

کتاب «هایدی»، دختر کوچک با لباس شیر دوشی محلی و روحیه مهربان، به یکی از شخصیت‌های کلاسیک سوئیسی تبدیل شده است که در سراسر جهان شناخته شده و محبوب است. ماجراهای تخیلی «هایدی» در کوه‌های آلپ سوئیس و در قرن نوزدهم برای کودکان نوشته شده است. این داستان‌ها زندگی هایدی جوان را با پدربزرگش در کوه‌های آلپ، سفرهای او به آلمان برای ملاقات با دوستان جدید و بازگشت دوباره‌اش به کوه‌ها برای گسترش شادی و امید به اطرافیانش روایت می‌کند. این مجموعه کتاب‌ها برای کودکان و کسانی که عاشق کودکان هستند بسیار توصیه می‌شود، هنگام بازدید از سوئیس میتواند گزینه مناسبی برای سوغاتی باشد.

کتاب داستان هایدی

۱۶. اسباب بازی های چوبی

اسباب‌بازی‌های چوبی دست‌ساز این کشور هنوز هم برای کودکان جذابیت بسیار دارد. این اسباب بازی‌ها با شکل‌های مختلف از چوب راش، افرا، لیمو و توس ساخته شده‌اند و معمولاً به رنگ قرمز و سفید هستند یا نقش یک صلیب سفید را بر رویشان می‌بینید.پس، این اسباب‌بازی‌ها هدایایی فوق‌العاده برای کودکان یا کلکسیونرهای اسباب‌بازی‌های کلاسیک است.

اسباب بازی های چوبی

۱۷.ساعت دیواری کوکو

«ساعت دیواری کوکو» (Cuckoo Clock) با آن صدای پرنده کوچکش برای اعلام زمان، چیزی است که همه دوست خواهند داشت. خیلی‌ها فکر می‌کنند این ساعت‌ها اختراع آلمانی‌ها است، اما ساعت کوکوی مدل سوئیسی متفاوت از نوع آلمانیست و شبیه به کلبه‌های چوبیِ سنتی سوئیسی می‌باشد. ساعت‌های کوکوی سوئیسی به ظرافت در طراحی، نوای دلنشین و جذابیت وسوسه کننده‌شان شناخته می‌شوند. این ساعت‌ها از لحاظ کیفیت و قیمت متفاوت‌اند و شما انتخاب‌های متنوعی را پیش رو خواهید داشت.

ساعت دیواری کوکو

۱۸. لباس های سنتی دخترانه

اگر می‌خواهید برای یک دختربچه سوغات بگیرید، می‌توانید یک دست لباس دخترانه سنتی سوئیس بخرید که شامل بلوز سفید آستین‌کوتاه، سارافون قرمز گل‌دوزی شده به‌ همراه یک کیف قرمز و یک جفت کفش سنتی سوئیسی می‌شود. البته این کفش‌ها که «تیگر فینکلی» (Tiger Finkli) نامیده می‌شوند، با طرح پلنگی و یک گلوله‌ی قرمز رویش، اصلاً سنتی نیستند. تقریباً همه دختربچه های سوئیسی از قدیم الایام تا کنون اولین قدم‌هایشان را با این کفش‌ها برداشته‌اند.

لباس های سنتی دخترانه

۱۹.محصولات آلتا ترا

«آلتا ترا» (Alta Terra) که یک خط تجاری خانوادگی در برن است، روغن، سرکه، عسل و دیگر محصولات را با بیس گل‌ها و گیاهان کوه‌های آلپ تولید می‌کند. محصولات آلتا ترا به‌ صورت سنتی و از مواد اولیه ارگانیک این مزرعه خانوادگی به دست می‌آید که در آن به هیچ وجه از سموم آفت‌کش استفاده نمی‌گردد. می‌توانید خاطره سفرتان به سوئیس را با یک فنجان چای شیرین شده با عسل وحشی در یکی ازجاذبه های برنجاودان کنید یا در یک شام، با سرو بهترین غذاهای سوئیسی به همراه محصولات این شرکت، مهمانانتان را تحت تأثیر قرار دهید.

محصولات آلتا ترا

پرسش‌های متداول

بهترین سوغات سوئیس کدام است؟
بهترین سوغات سوئیس شامل شکلات های سوئیسی، چاقوی ارتش سوئیس،‌ ساعت های سوئیسی‌جعبه های موسیقی،‌ سنجاق پرچم سوئیس،‌ پنیرهای خوشمزه سوئیسی، زنگوله گاو سوئیسی و کتاب داستان هایدی می‌شود.
بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی در سوئیس کجاست؟
در تمام شهرهای بزرگ سوئیس فروشگاه‌های سوغاتی متعددی وجود دارد که انواع مختلفی از سوغاتی‌ها را عرضه می‌کنند. بازارهای محلی سوئیس نیز مکانی عالی برای یافتن سوغاتی‌های دست‌ساز و منحصر به فرد هستند.
یلدا نوبخت یلدا نوبخت
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}