بهترین جاهای دیدنی نایروبی برای تجربه سفری جذاب به آفریقا

    ندا علیخانی
    • ندا علیخانی
    • 1403/6/8
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    جاهای دیدنی نایروبی در طبیعت و حیات وحش آن خلاصه نمی شود. این شهر زیبا فرهنگ و تاریخی غنی دارد که از شنیدن و دیدن آن ها شگفت زده خواهید شد.

    تور اروپا

    نایروبی، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کنیا و در جنوب این کشور واقع شده است. شهری با حیات وحش شگفت‌انگیز و طبیعتی منحصربه‌فرد که نایاب‌ترین گونه‌های جانوری را در آن‌جا خواهید دید. نایروبی شهری است که بخشی از بهترین جاهای دیدنی کنیا را در خود جای داده است. شهری که آن را پایتخت سافاری دنیا نیز می‌نامند. جاهای دیدنی نایروبی در طبیعت و حیات وحش آن خلاصه نمی‌شود. این شهر که بافتی با تلفیق از مدرنیته و سنت دارد، فرهنگ و تاریخ غنی داشته که می‌توانید روایت‌هایی از آن را در موزه‌های تاریخی نایروبی مشاهده کنید. اگر قصد سفر با تور کنیا را دارید، برای آشنایی با جاذبه‌های دیدنی نایروبی با این مطلب همراه شوید.

    فهرستی از جاهای دیدنی نایروبی

    ۱. گشتی در جنگل کارورا، بزرگترین جنگل نایروبی

    جنگل کارورا (Karura Forest Reserve) بزرگ‌ترین جنگل شهر نایروبی و یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های جهان است. مجموعه‌ای با طبیعتی منحصربه‌فرد که با داشتن سرگرمی‌های متنوعی همچون دوچرخه‌سواری، فضایی برای دویدن، سوارکاری و یوگا یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نایروبی محسوب می‌شود. آبشاری باشکوه و طبقاتی به ارتفاع ۱۵ متر یکی از دیدنی‌های جذاب جنگل کارورا بوده که در میان درختان این فضا قرار گرفته است. این جنگل که در نزدیکی مرکز شهر نایروبی واقع شده، میزبان تعدادی از گونه‌های جانوری و پرندگان مختلفی است که در گوشه‌به‌گوشه طبیعت سرسبز کارورا دیده می‌شوند. در بازدید از این جنگل می‌توانید در کنار ماجراجویی در دل طبیعت، در کافه روباز آن که نزدیک به رودخانه‌ای آرام قرار دارد، استراحت کنید، از نوشیدنی‌های خوش‌عطر و طعم آن لذت ببرید و آرامشی وصف‌ناپذیر را تجربه کنید.

    گشتی در جنگل کارورا، بزرگترین جنگل نایروبی

    ۲. موزه کارن بلیکسن، خانه تماشایی هنرمندی معروف

    موزه کارن بلیکسن (Karen Blixen Museum) خانه‌ای متعلق به نویسنده مشهور به نام «کارن بلیکسن» است. رمان «خارج از آفریقا» (Out of Africa) اثری معروف از همین نویسنده بوده که فیلم آن هم ساخته شده است. کارن بلیکسن به همراه همسرش در سال‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۳۱ در این خانه زندگی می‌کرد و در آن‌جا به پرورش قهوه مشغول بود. خانه‌ای قدیمی که در میان باغی وسیع و زیبا واقع شده است. اگرچه، بلیکسن به واسطه بروز اتفاقاتی ناخوشایند ناچار به ترک آن خانه شد، اما بخش‌های زیادی از لوازم و طراحی خانه همانند روز اول حفظ شده و امروزه به یک موزه تبدیل شده است. موزه‌ای که یکی از جاهای دیدنی تاریخی نایروبی محسوب می‌شود و در کنار بازدید از آن می‌توانید از آشپزخانه‌ای که در ساختمان جداگانه‌ای از این خانه قرار گرفته، کارخانه قهوه در جنگل و دانشکده کشاورزی نزدیک به این موزه هم دیدن کنید. ساعت کاری موزه کارن بلیکسن همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶ غروب و هزینه ورودی آن به صورت تقریبی در حدود ۱۰ دلار است.

    موزه کارن بلیکسن، خانه تماشایی هنرمندی معروف

    ۳. پارک ملی نایروبی، بهشتی برای حیات وحش کنیا

    پارک ملی نایروبی (Nairobi National Park) یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی نایروبی بوده که زیستگاهی امن برای حیوانات و جانوران مختلف است. این پارک که در فاصله ۷ کیلومتری از مرکز شهر نایروبی قرار دارد، شاهد حادثه‌ای تاریخی در سال ۱۹۸۹ بود. در آن سال، رئیس جمهور وقت کشور، به نشانه اعتراض به قاچاق عاج فیل و شاخ کرگدن، ۱۲ تن عاج فیل و شاخ کرگدن را در این پارک به آتش کشید. امروزه، بنای یادبودی از این حادثه در پارک ملی نایروبی قرار گرفته که یکی از بخش‌های دیدنی این پارک محسوب می‌شود. پارک ملی نایروبی با چشم‌اندازی زیبا از پایتخت کنیا محلی حفاظت‌شده برای زندگی بیش از ۵۰ کرگدن، بیش از ۴۰۰ گونه پرنده، حیواناتی مانند شیر، گورخر، زرافه، شترمرغ، گاومیش و یوزپلنگ است. این پارک واقع در جاده لانگاتا نمایشی زیبا از حیات وحش آفریقا است که در سفر خود به نایروبی نباید آن را از دست بدهید.  ساعت کاری پارک ملی نایروبی همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶:۳۰ غروب و هزینه ورودی آن  برای بزرگسالان در حدود ۵۰ دلار و برای خردسالان در حدود ۲۰ دلار است.

    پارک ملی نایروبی، بهشتی برای حیات وحش کنیا

    ۴. پناهگاه دیوید شلدریک، زیستگاهی امن برای فیل ها

    پناهگاه حیات وحش دیوید شلدریک (David Sheldrick Wildlife Trust) پناهگاهی است برای مراقبت از فیل‌هایی که مادرشان را از دست داده‌اند. این پناهگاه در سال ۱۹۷۷ توسط دافنه شلدریک به یاد همسرش دیوید، سرپرست سابق پارک ملی Tsavo East، راه‌اندازی شد. در این مرکز از فیل و کرگدن‌هایی که رها شده‌اند، نگهداری و مراقبت می‌کنند تا سلامت و توانایی لازم برای زندگی دوباره در حیات وحش را به‌دست آورند. برای بازدید از پناهگاه شلدریک باید هزینه ورودی پرداخت کنید؛ اما نکته قابل توجه این است که مبالغ دریافتی برای مراقبت و نگهداری از حیوانات این پناهگاه استفاده می‌‌شود.  ساعت کاری پناهگاه دیوید شلدریک همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر هزینه ورودی آن برای افراد بالای ۱۲ سال ۲۰ دلار و برای کودکان زیر ۱۲ سال ۵ دلار است.

     پناهگاه دیوید شلدریک، زیستگاهی امن برای فیل ها

    ۵. موزه ملی نایروبی، گشتی در دنیای فرهنگ و هنر نایروبی

    موزه ملی (Nairobi National Museum) یکی از بهترین جاهای دیدنی نایروبی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ این شهر است. موزه‌ای که در سال ۱۹۱۰ میلادی افتتاح شد و در یک ساختمان باشکوه واقع شده است. موزه ملی نایروبی از نمایشگاه‌های مختلفی با موضوعاتی همچون زمین‌شناسی، تاریخی، فرهنگی، گیاه‌شناسی، نمایش‌های قومی و نمایشگاهی از هنرهای محلی تشکیل شده است. در موزه ملی نایروبی می‌توانید از بیش از ۹۰۰ پرنده و پستاندار متعلق به دریاچه تورکانا بازدید کنید. در گالری زمین‌شناسی مجموعه‌ای چشم‌گیر از سنگ‌ها و کانی‌های متنوع به نمایش گذاشته شده است. در بخشی دیگر از این موزه به تاریخ کنیا سفر می‌کنید و مجموعه‌ای جذاب از استخوان و فسیل‌های ماقبل تاریخ همچون فسیل حفظ‌شده فیل را مشاهده می‌کنید. اگر هم به دنیای خزندگان علاقه دارید، پارک مار که از خزندگان زنده تشکیل می‌شود را از دست ندهید.  ساعت کاری موزه ملی نایروبی همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر و هزینه ورودی آن برای افراد بالای ۱۶ سال در حدود ۱۰ دلار و برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال در حدود ۵ دلار است.

    موزه ملی نایروبی، گشتی در دنیای فرهنگ و هنر نایروبی

    ۶. مرکز نگهداری زرافه ها، ملاقات با یکی از زیباترین حیوانات حیات وحش کنیا

    مرکز نگهداری از زرافه (Giraffe Centre) در خیابان لانگاتا (Langata Road) در نایروبی یکی از پناهگاه‌های مهم برای نگهداری از گونه‌های مختلف زرافه به ویژه زرافه‌های روچیلد (Rothschild's giraffes) است که در معرض خطر انقراض هستند. در این مرکز لحظاتی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده را تجربه خواهید کرد. خودتان می‌توانید به زرافه‌ها غذا دهید و زمانی را با این حیوانات مژه بلند زیبا سپری کنید. مرکز زرافه‌ها در نایروبی که یک منطقه محافظت‌شده است، در سال ۱۹۷۹ توسط یک زوج راه‌اندازی شد. روزی در این مرکز تعداد انگشت‌شماری زرافه نگهداری می‌شد و امروزه به بیش از ۳۰۰ زرافه رسیده است. اگر در سفر خود به نایروبی به دنبال فضایی برای سرگرمی و تفریح برای فرزندانتان هستید، بازدید از مرکز زرافه‌ها را از دست ندهید. در این مرکز علاوه‌بر زرافه می‌توانید با پیاده‌روی در فضای زیبای آن از تماشای پرندگان و سایر بخش‌های آن هم لذت ببرید.  ساعت کاری مرکز زرافه‌ها همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر و هزینه ورودی آن برای بزرگسالان بالاتر از ۱۲ سال، ۱۵ دلار، کودکان و نوجوانان در سنین ۳ تا ۱۲ سال در حدود ۸ دلار و برای کودکان زیر ۳ سال هزینه ورودی رایگان است.

    مرکز نگهداری زرافه ها، ملاقات با یکی از زیباترین حیوانات حیات وحش کنیا

    ۷. مرکز فرهنگی هنری بوماس، همراهی لذت بخش با اقوام مختلف کنیایی

    مرکز فرهنگی هنری بوماس (Bomas of Kenya) به طور ویژه برای نمایش آیین و فرهنگ قبایل مختلف کنیا راه‌اندازی شده است. فضایی که اقوام گوناگون با لباس‌های سنتی و رنگارنگ به جشن و هنرنمایی می‌پردازند و یکی از بهترین جاهای دیدنی نایروبی برای گردشگران است. بازدید از مرکز هنری بوماس فرصتی عالی برای آشنایی با سبک موسیقی، فرهنگ، هنر، سبک زندگی و صنایع دستی قبیله‌های مختلف مقیم کنیا محسوب می‌شود. بوماس را شبیه به یک دهکده ساخته‌اند. در گوشه‌وکنار این دهکده کلبه‌هایی چوبی قرار گرفته که متعلق به اقوام مختلف است و تصویری از سبک زندگی آن‌ها را روایت می‌کند. طبیعت زیبا، زیستگاهی برای جانوران و پرندگان و همچنین سالن اجرای تئاتر و موسیقی از دیگر بخش‌هایی است که موزه بوماس را تشکیل می‌دهند و آن را به فضایی عالی برای شادی و سرگرمی در نایروبی تبدیل می‌کند. ساعت کاری مرکز بوماس شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از ساعت ۳:۳۰ تا ۵:۱۵ بعدازظهر و سایر روزها از ساعت ۲:۳۰ تا ۴ بعدازظهر است. همچنین  هزینه ورودی به صورت تقریبی در حدود ۱۰ دلار است.

    مرکز فرهنگی هنری بوماس، همراهی لذت بخش با اقوام مختلف کنیایی

    ۸. کارخانه مهره های کازوری، خرید سوغاتی های چشم نواز کنیایی

    اگر در سفر خود به نایروبی به دنبال بازاری برای خرید سوغاتی هستید، سری به کارخانه مهره‌های کازوری (Kazuri Beads Factory) بزنید. در این محل صنایع دستی متعلق به نایروبی مانند مهره‌های براق و زیبا، انواع دستبند و گردنبند سنگی برای فروش عرضه می‌شود. صنایع دستی که در این بازار به نمایش گذاشته شده، حاصل هنر دست‌های هنرمند زنان محلی محروم نایروبی است. شما می‌توانید با شرکت در تور رایگان بازدید از کارخانه در کنار خرید سوغاتی‌های زیبا و چشم‌نواز، چگونگی ساخت این زیورآلات را هم مشاهده کنید. کارخانه کازوری در نزدیکی موزه کارن بلیکس واقع شده است؛ از این رو، در یک روز می‌توانید به صورت همزمان از دو مکان محبوب و دیدنی نایروبی دیدن کنید. ساعت کاری کارخانه کازوری همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ غروب است.

    کارخانه مهره های کازوری، خرید سوغاتی های چشم نواز کنیایی

    ۹. مرکز کنفرانس بین المللی کنیاتا، آسمان خراشی با چشم اندازی زیبا از نایروبی

    مرکز کنفرانس بین‌المللی کنیاتا (Kenyatta International Conference Centre) به افتخار رئیس جمهور کنیا، جومو کنیاتا، نام‌گذاری شده است. ساختمانی بلند با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن که چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از شهر نایروبی را به تصویر می‌کشد. این مرکز یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های شهر برای برگزاری جلسات، همایش‌ها و مراسمات سیاسی و اجتماعی است. ساختمان کنیاتا بزرگ‌ترین ساختمان شهر نیست؛ اما با داشتن ۳۲ طبقه و مشرف به آمفی‌تئاتری بزرگ، یکی از ساختمان‌هایی است که در کنار سایر آسمان‌خراش‌های نایروبی به خوبی خودنمایی می‌کند. طبقه ۲۷ این برج همان جایی است که به خوبی می‌تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. با رفتن به این طبقه و رسیدن به پشت‌بام برج کنیاتا، چشم‌اندازی باشکوه از تمام شهر نایروبی در مقابل چشمان شما ظاهر می‌شود. صحنه‌ای نفس‌گیر که فرصتی برای ثبت عکس‌های یادگاری جذاب است.  ساعت کاری مرکز کنیاتا دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر و شنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر است. همچنین هزینه ورودی به پشت بام برج برای بزرگسالان در حدود ۵ دلار و برای خردسالان در حدود ۳ دلار است.

     مرکز کنفرانس بین المللی کنیاتا، آسمان خراشی با چشم اندازی زیبا از نایروبی

    ۱۰. تپه های نگونگ، لحظاتی آرامش بخش در طبیعت زیبای نایروبی

    تپه‌های نگونگ (Ngong Hills) یکی از بهترین جاهای دیدنی نایروبی برای لمس آرامش در دل طبیعت است. طبیعتی خاص و منحصربه‌فرد که در روزگاران گذشته و در زمان استعمار انگلستان، به عنوان مزرعه‌های کشاورزی برای ساکنین سفیدپوست نایروبی استفاده می‌شد. تپه‌های نگونگ از مسیرهای پیاده‌روی مختلفی تشکیل شده است که چشم‌اندازی زیبا از حیات وحش و دره‌های اطراف خود را به تصویر می‌کشد. این تپه‌ها در بخش‌های جنوب غربی نایروبی واقع شده‌اند.

    تپه های نگونگ، لحظاتی آرامش بخش در طبیعت زیبای نایروبی

    ۱۱. موزه راه آهن، از بهترین جاذبه های تاریخی نایروبی

    همانطور که اشاره شد، جاذبه‌های گردشگری نایروبی چیزی فراتر از حیات وحش و طبیعت چشم‌نواز آن است. موزه راه‌آهن (Railway Museum) مکانی عالی برای آشنایی با تاریخچه مسیر ریلی و قطارهای کنیا محسوب می‌شود. فضایی که در آن مجموعه‌ای دیدنی از مدل‌های مختلف کشتی، قطار، تصاویری از مراحل ساخت راه‌آهن‌های اصلی کنیا، نقشه مسیر ریلی کشور و ابزار این صنعت به نمایش گذاشته شده است. یکی از نمایشگاه‌های حاضر در موزه راه‌آهن، نمایشگاهی برای نمایش لوکوموتیوهای بخار است. لوکوموتیوهایی که تعدادی از آن‌ها ساخته مهندسین آلمانی بوده و تا به امروز در شهرهای مختلف کنیا استفاده می‌شود. یکی از بخش‌های جذاب این موزه، کالسکه‌ای متعلق به کاپیتان چارلز رایال (Captain Charles Ryall) است. این کالسکه که قدمت آن به سال ۱۹۰۰ بازمی‌گردد، برای شکار یک شیر انسان‌خوار استفاده شد. اما متاسفانه در طول ماموریت کاپیتان رایال به خواب رفته و توسط شیر شکار می‌شود. ساعت کاری موزه راه‌آهن همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر و هزینه ورودی آن برای بزرگسالان در حدود ۱۰ دلار و برای کودکان و نوجوانان در حدود ۲ تا ۵ دلار است.

    موزه راه آهن، از بهترین جاذبه های تاریخی نایروبی

    ۱۲. موزه آرشیو ملی، نگاهی بر بخش های مختلف تاریخ کنیا

    آرشیو ملی (National Archives) یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی نایروبی برای گشتی در تاریخ غنی کنیا است. این موزه از بخش‌های مختلفی مانند هنر، تاریخ، سیاست و فرهنگ قبایل کنیا تشکیل شده است. موزه‌ای که در ساختمان قدیمی بانک هند قرار دارد. در این موزه مجموعه‌های مختلف نقاشی و آثار هنری از سیاست‌مداران و افراد شناخته‌شده‌ای مانند جوزف مورومبی به چشم می‌خورد. در گالری طبقه اصلی این موزه اسناد تاریخی و مجموعه عکس به نمایش گذاشته شده است. طبقه دوم مجموعه‌ای از تمبرهای پستی و آثار هنری مختلف دیگری را مشاهده می‌کنید. این طبقه به عنوان اتاق مطالعه موزه آرشیو ملی است و افراد می‌توانند به عنوان یک فضای شخصی برای انجام کار و پروژه‌های خود از آن استفاده کنند. آرشیو ملی در سال ۱۹۶۵ تاسیس شد و در مرکز شهر نایروبی قرار دارد. ساعت کاری آرشیو ملی از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر و هزینه ورودی آن به صورت تقریبی در حدود ۲ دلار است.

     موزه آرشیو ملی، نگاهی بر بخش های مختلف تاریخ کنیا

    پرسش‌های متداول

    بهترین جاهای دیدنی نایروبی کدام است؟
    بهترین جاهای دیدنی نایروبی شامل جنگل کارورا، موزه کارن بلیکسن، پارک ملی نایروبی، پناهگاه دیوید شلدریک، موزه ملی نایروبی، مرکز نگهداری از زرافه ها، مرکز فرهنگی هنری بوماس کنیا، کارخانه مهره های کازوری و مرکز کنفرانس بین المللی کنیاتا است.
    بهترین زمان سفر به نایروبی چه زمانی است؟
    بهترین زمان سفر به نایروبی ماه‌های ژانویه تا مارس ( دل الی فروردین) است.
    ندا علیخانی ندا علیخانی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}