۱۵ تا از بهترین تفریحات مالدیو در یک نگاه

    ندا علیخانی
    • ندا علیخانی
    • 1403/6/8
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    تفریحات مالدیو یعنی، استراحت در سواحل شنی، شنا در آب های فیروزه ای و تماشای غروب خورشید که به عنوان تفریحات برای این کشور جذاب می توان متصور شد.

    تور اروپا

    وقتی پای تفریحات مالدیو به میان می‌آید، دنیایی از تفریحات و سرگرمی‌های متنوع پیش روی شماست. از جذاب‌ترین تفریحات آبی تا تفریحات شبانه و کاوش در میان جاهای دیدنی مالدیو که سفر به این کشور را به سفری فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند. در این مطلب از ایوار به معرفی بهترین تفریحات در مالدیو می‌پردازیم. تفریحاتی که برای سلیقه‌های مختلفی طراحی شده‌اند. اگر مسافر تور مالدیو هستید و قصد آشنایی با سرگرمی‌ها و تفریحات جذاب سرزمین آب‌های درخشان تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

    فهرست بهترین تفریحات مالدیو

     

    ۱. غواصی در دنیای زیر آب

    مالدیو را سرزمین آب‌های کریستالی می‌نامند. کشوری که تفریحات آبی در آن یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌ها برای گردشگران محسوب می‌شود. مالدیو یکی از بهترین مقصدها برای غواصی (Scuba Diving) است و اگر از طرفداران این فعالیت هیجان‌انگیز هستید، این کشور را از دست ندهید. در مالدیو مراکز آموزش غواصی فعال هستند که افراد مبتدی و بدون تجربه می‌توانند دوره‌های آموزشی مربوطه را شرکت کرده و سپس برای غواصی در اعماق دریا آماده شوند.

    واصی در مالدیو

    در این کشور مکان‌های فراوانی برای غواصی طراحی شده که «با آتول» (Baa Atoll) یکی از آن‌ها بوده و انتخاب اول بسیاری از گردشگران برای غواصی است. یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های مرجانی که گیاهان و جانوران دریایی متنوعی را در خود جای داده است. دریاهای مالدیو زیستگاهی برای بسیاری از جانوران آبی مانند پرتو ماهی مانتا (Manta rays)، کوسه نهنگ، لاکپشت‌های دریایی و دنیایی از ماهیان دیگر و گیاهانی است که در آب‌های گرم و شفاف جزیره‌های این کشور دیده می‌شوند. وجود حیات دریایی شگفت‌انگیز در دنیای زیر آب، غواصی را به یکی از جذاب‌ترین تفریحات مالدیو تبدیل می‌کند.

    • مدت زمان انجام غواصی: در حدود ۴۵ دقیقه؛
    • هزینه: ۶۰ تا ۱۰۰ دلار.

    غواصی در دنیای زیر آب

    ۲. کاوش در دریاها با اسنورکلینگ

    اسنورکلینگ (Snorkeling) نوعی غواصی در سطح آب است. این ورزش برای کسانی که تمایلی به رفتن در اعماق آب‌های دریا ندارند، انتخاب بهتری است. از سوی دیگر، زندگی دریایی در آب‌های مالدیو به شکلی است که حتی در سطوح بالای آب هم می‌توانید گیاهان و جانورانی شگفت‌انگیز را ببینید.

    لاک‌پشت‌های دریایی، دنیایی از ماهیان رنگارنگی که به صورت گروهی در گوشه‌وکنار آب شنا می‌کنند و پوشش گیاهی جذاب که همگی در کنار هم تصویری جذاب از دنیای زیر آب را به نمایش می‌گذارند. برای انجام اسنورکلینگ تورهای متنوعی طراحی شده‌اند. هر کدام از آن‌ها در مکان‌های مختلفی که مخصوص غواصی هستند، اجرا می‌شوند و با توجه به خدمات و امکانات تور، هزینه متفاوتی دارند.

    • مدت زمان انجام اسنورکلینگ: در حدود ۳۰ دقیقه؛
    • هزینه: ۵۰ تا ۸۰ دلار.

     کاوش در دریاها با اسنورکلینگ

    ۳. تماشای نمایش دلفین ها

    تماشای دلفین‌ها یکی دیگر از محبوب‌ترین تفریحات مالدیو است که از کودک و نوجوان تا بزرگسال از آن لذت می‌برند. دلفین‌ها در اکثر جزیره‌های این کشور دیده می‌شوند، اما هتل «سینامون هاکورا» (Cinnamon Hakuraa) یکی از معروف‌ترین اقامتگاه‌هایی در مالدیو است که دسترسی به نمایش دلفین‌ها را برای مسافران خود فراهم می‌کند. ماه‌های گرم سال مانند ماه می تا سپتامبر بهترین زمان برای تماشای دلفین‌ها در مالدیو است. در طول روز هم پیش از غروب خورشید می‌تواند انتخاب بهتری برای دیدن این حیوانات بازیگوش و بامزه باشد.

    • مدت زمان تور تماشای دلفین‌ها: در حدود ۱ تا ۲ ساعت؛
    • هزینه: حداقل ۹۰ دلار؛

     تماشای نمایش دلفین ها

    ۴. موج سواری در آب های درخشان

    مالدیو مقصدی محبوب در دنیا برای علاقه‌مندان به موج‌سواری است. فعالیتی که در بسیاری از جزیره‌های این کشور انجام می‌شود و حتی تماشای آن هم برای گردشگران جذاب است. موج‌سواری جزو خدمات رفاهی تعدادی از هتل‌های مالدیو هم است و برای آن سواحل ویژه‌ای را انتخاب می‌کنند. موج‌سواری یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات مالدیو محسوب می‌شود. اگر مهارتی در انجام این ورزش ندارید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی مربوطه که در جزیره‌ها برگزار می‌شود، شرکت کنید.

    • مدت زمان انجام موج‌سواری: در حدود ۳۰ دقیقه؛
    • هزینه: ۶۰ تا ۸۰ دلار.

    موج سواری در آب های درخشان

    ۵. لحظاتی هیجان انگیز با پاراسیلینگ

    پاراسیلینگ (Parasailing) یکی از فعالیت‌های تفریحی و جذابی است که برای انجام آن نیاز به مهارت و تجربه خاصی ندارید. تنها باید سوار بر چتری شوید که توسط یک قایق شناور بر روی آب هدایت می‌شود. پاراسیلینگ فرصتی است برای تجربه هیجان و لذت بر فراز آب‌های مالدیو که چشم‌اندازی دیدنی از طبیعت جزیره‌های این کشور را به نمایش می‌گذارد. پاراسیلینگ یکی از خدمات رفاهی بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های خصوصی در مالدیو است. برای کسانی که محل اقامت آن‌ها چنین خدماتی را ارائه نمی‌کند، می‌توانند از طریق مراکز خدماتی و تفریحی که معمولا در سواحل و تفرجگاه‌های عمومی جزیره‌ها فعالیت دارند، بلیت تهیه کنند و زیر نظر مربیان با تجربه پاراسیلینگ را انجام دهند.

    • مدت زمان انجام پاراسیلینگ: به صورت تقریبی در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه؛
    • هزینه: حداقل ۸۰ دلار.

    لحظاتی هیجان انگیز با پاراسیلینگ

    ۶. تنها در میان آب ها با کایاک سواری

    کایاک سواری (Kayaking) یکی از محبوب‌ترین تفریحات مالدیو بوده که فرصتی برای دوری از شلوغی‌ها و آرامش است. به تنهایی بر روی قایقی شناور بر روی آب می‌نشینید و آن را به هر سویی که تمایل دارید، هدایت می‌کنید. کایاک سواری هم یکی دیگر از روش‌هایی است که دنیای زیر آب و حیات دریایی موجود در اعماق آب‌ها را به تصویر می‌کشد. این ورزش هم در بسیاری از جزیره‌های مالدیو و زیرنظر مربیان حرفه‌ای انجام می‌شود.

    • مدت زمان انجام کایاک سواری: به صورت تقریبی در حدود ۴۵ دقیقه؛
    • هزینه: ۶۰ تا ۱۰۰ دلار.

    تنها در میان آب ها با کایاک سواری

    ۷. کاوش در میان جزیره های مالدیو

    مالدیو کشوری با بیش از ۱۰۰۰ جزیره است که هر کدام از آن‌ها طبیعتی منحصربه‌فرد و جذاب دارند. گشت‌وگذار در میان جزیره‌ها را از دست ندهید. اگر در هتل اقامت دارید، معمولا هتل‌ها تورهای گردشگری برای بازدید از جزیره‌های منطقه را ارائه می‌دهند که می‌توانید با آن‌ها همراه شوید. غرق‌شدن در طبیعتی تماشایی، بازدید از بازارهای صنایع دستی، قدم زدن در کوچه و خیابان‌هایی که مردمان محلی در آن‌جا حضور دارند، فرصتی برای آشنایی با فرهنگ مالدیو است. با توجه به فرهنگ این کشور، رعایت پوشش اسلامی ضروری است. از این رو، دامن یا شلوارک کوتاه و پوشیدن لباس شنا در محیط‌های عمومی به ویژه برای خانم‌ها ممنوع است.

    کاوش در میان جزیره های مالدیو

    ۸. تجربه لحظاتی آرامش بخش در اسپا

    هدف از سفر به مالدیو برای بسیاری از گردشگران، استراحت و آرامش است. در جزیره‌های این کشور مراکزی برای اسپا و ماساژ وجود دارند که خدماتی مانند انواع تکنیک‌های ماساژدرمانی، روش‌های آزادسازی جسم و روان مانند یوگا و طب سوزنی را ارائه می‌کنند. اسپا را می‌توان یکی از بهترین تفریحات مالدیو برای رهایی از تنش و دغدغه‌های روزمره زندگی دانست. اغلب هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در جزیره‌های مالدیو مراکز اسپا را درون مجموعه خود دارند. ماساژورهای حرفه‌ای با تکنیک‌ها و مهارت‌های خود، در فضایی آرام، با استفاده از روغن‌های طبیعی به خوبی می‌توانند لحظاتی سراسر آرامش را برایتان خلق کنند.

    • مدت زمان انجام اسپا: به صورت تقریبی در حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه؛
    • هزینه: ۶۰ تا ۱۵۰ دلار.

     تجربه لحظاتی آرامش بخش در اسپا

    ۹. ماهیگیری از پرطرفدارترین تفریحات مالدیو

    در جایی مانند جزایر مالدیو و حیات دریایی شگفت‌انگیزی که دارد، ماهیگیری یکی از پرطرفدارترین تفریحات آن محسوب می‌شود. در آب‌های جزیره‌های مالدیو انواع مختلفی از ماهیان مانند ماهی تن، باراکودا (Barracuda)، ماهی سرخو (Snapper) و ماهی هامور (Groupers) برای صید وجود دارد.

    ماهیگیری جزو تفریحات شبانه مالدیو هم است و می‌توانید پس از غروب خورشید و در زیر نور ستارگان ماهیگیری کنید. کشور مالدیو برای حفظ حیات دریایی آب‌های جزیره‌های کشور، قوانینی را برای ماهیگیری وضع کرده است. معمولا برای انجام این فعالیت باید سوار قایق شوید و با رفتن به نقاط مشخصی از آب ماهیگیری کنید. اما اگر تصمیم دارید در ساحل این کار را انجام دهید، در بعضی از سواحلی که ساکنین کمتری دارد، ماهیگیری مجاز است. برای ماهیگیری در سواحل شلوغ باید مجوز انجام آن را داشته باشید.

     ماهیگیری از پرطرفدارترین تفریحات مالدیو

    ۱۰. پرواز بر فراز مالدیو و تماشای چشم اندازی دیدنی

    اگر در سفر خود به مالدیو به دنبال تفریحی برای تجربه لحظاتی سرشار از آدرنالین و هیجان هستید، سفر با هواپیمای دریایی (Seaplane) را از دست ندهید. تجربه‌ای ناب و شناور بر روی آب‌های اقیانوس هند که چشم‌انداز متفاوتی از دریا و خشکی را به تصویر می‌کشد. هواپیمای دریایی معمولا در بخش‌هایی از آب که عمق کمتری دارد و آرام‌تر است، حرکت می‌کند. بعضی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و خصوصی مالدیو در مناطقی از جزیره‌ها واقع شده‌اند که برای رفتن به آن‌جا باید از هواپیماهای دریایی استفاده کنید. اما سایر گردشگران می‌توانند با تهیه بلیت، یکی از بهترین تفریحات در مالدیو را تجربه کنند.

    • هزینه: ۲۷۰ تا ۴۵۰ دلار.

     پرواز بر فراز مالدیو و تماشای چشم اندازی دیدنی

    ۱۱. گشتی در ماله، پایتخت مالدیو

    در کنار دنیایی از ورزش‌های آبی که بخش قابل توجهی از تفریحات مالدیو را تشکیل می‌دهند، ماله‌گردی یکی از آن تفریحاتی بوده که فرصت خوبی برای آشنایی با آیین و فرهنگ مردمان این کشور است. ماله، پایتخت کشور مالدیو با جمعیتی بیش از ۲۲۰هزار نفر یکی از پرجمعیت‌ترین شهرها در جهان است. جزیره‌ای کوچک که فرودگاه اصلی مالدیو هم در آن واقع شده است. در این جزیره در کنار طبیعت بکر و منحصربه‌فردی که دارد، جاذبه‌های دیدنی و تاریخی قرار گرفته که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

    بازار ماهی ماله یکی از بهترین جاهای دیدنی برای تعامل با مردمان محلی جزیره است. مسجد جمعه به عنوان قدیمی‌ترین مسجد مالدیو که قدمت آن به سال ۱۶۵۶ باز می‌گردد در کنار موزه ملی که روایت‌گر تاریخ و سرگذشت این کشور است، از جمله جاذبه‌های دیدنی هستند که می‌توانید در سفر خود به ماله از آن‌ها دیدن کنید. یک تا دو روز زمانی کافی برای بازدید از این جزیره است.

    گشتی در ماله، پایتخت مالدیو

    ۱۲. لذت اجراهای موسیقی زنده در کافه

    از سال ۱۹۸۹ تا به امروز در بسیاری از کافه‌های جزیره‌های مالدیو اجرای موسیقی زنده برقرار است. این اجراها معمولا در تمام طول هفته برگزار می‌شود. هنرمندان با استعداد و توانمند اهل مالدیو گردهم می‌آیند و ترانه‌هایی متعلق به دهه ۸۰،۷۰ و ۹۰ میلادی و همچنین ترانه‌های درخواستی مشتریان را اجرا می‌کنند. اجراهای موسیقی زنده به عنوان یکی از تفریحات شبانه مالدیو از محبوبیت بالایی در میان گردشگران برخوردار است. اجرای سبک‌های مختلف موسیقی مانند جاز و راک که در کنار نوشیدن نوشیدنی‌های متنوع استوایی می‌تواند دقایقی شاد و خاطره‌انگیز را برایتان رقم بزند.

     لذت اجراهای موسیقی زنده در کافه

    ۱۳. چشم اندازی رویایی از مالدیو در شب با قایق های کروز

    سفر دریایی با قایق‌های کروز از بهترین تفریحات مالدیو است که تجربه آن در هنگام غروب خورشید حس‌وحالی منحصربه‌فرد و رویایی دارد. برنامه‌های سفر با کروز متفاوت است؛ بعضی از آن‌ها برای تماشای غروب خورشید هستند. قایق‌هایی مجلل یا قایق‌های محلی «دونی» که در هنگام غروب خورشید بر روی آب‌های جزیره‌های مالدیو شناور می‌شوند و در کنار تماشای غروب خورشید می‌توانید شامی لذت‌بخش را در زیر نور ستارگان میل کنید.

    تعدادی از تور قایق‌های کروز برای تماشای دلفین‌ها در مالدیو هستند. برای زوج‌های جوان، قرارهای عاشقانه و ماه عسل، تور قایق‌های کروز انتخابی عالی برای تجربه لحظاتی عاشقانه و فراموش‌نشدنی است. می‌توانید قایقی را برای چند ساعت رزرو کنید، در میان آب‌های دریا و طبیعت بکر مالدیو، از شام دو نفره و تفریحاتی که تور کروز برایتان فراهم می‌کند، لذت ببرید.

    چشم اندازی رویایی از مالدیو در شب با قایق های کروز

    ۱۴. سفر دریایی با قایق های شیشه ای

    امروزه در کشور مالدیو برای بهبود صنعت گردشگری، قایق‌هایی طراحی و ساخته شده‌اند که ظاهر متفاوت و خاصی نسبت به سایر قایق‌های مرسوم در دنیا دارند. قایق‌هایی با ظاهری فانتزی و مدرن که کف آن‌ها شیشه‌ای است و گیاهان و جانوران دریایی موجود در اعماق آب‌ها به خوبی دیده می‌شوند.

    اگر از شناور شدن در آب و شنا فراری بوده، اما همچنان به دنبال کشف دنیای زیر آب هستید، قایق‌های شیشه‌ای (Glass Bottom Boat) برای شماست. این قایق‌ها در اغلب جزیره‌های خصوصی و عمومی مالدیو فعالیت دارند و تفریحی مناسب برای افرادی در تمام سنین هستند. می‌توانید انواع ماهی‌های دریایی و شگفت‌انگیز مانند مارماهی، کوسه‌های دریایی، ماهی‌های مناطق گرمسیری و ماهی‌های رنگارنگی را در این سفر دریایی مشاهده کنید.

    • مدت زمان سفر با قایق‌های شیشه‌ای: به صورت تقریبی در حدود ۴۵ دقیقه؛
    • هزینه: ۶۰ تا ۱۰۰ دلار.

    . سفر دریایی با قایق های شیشه ای

    ۱۵. لذت یک شام عاشقانه و شب فراموش نشدنی

    مالدیو می‌تواند یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای ماه عسل باشد. کشوری با طبیعت بکر و سواحلی رویایی که امکانات و خدمات رفاهی متنوعی را در سواحل ارائه می‌کند. در کنار اجرای موسیقی‌های زنده، ورزش‌های آبی و استراحتگاه‌هایی که در امتداد سواحل شنی جزیره‌ها وجود دارد، مناطقی برای صرف شام دو نفره و خانوادگی طراحی شده است که به صورت خصوصی می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای آن‌ را رزرو کنید.

    ضیافت شام خصوصی که در اسکله و سواحل برگزار می‌شود، با توجه به هزینه پرداختی و خدماتی که ارائه می‌شود معمولا شامل یک پیشخدمت اختصاصی، نوشیدنی‌های متنوع، غذاهایی مجلل و لذیذ است. این مهمانی در یک فضای عاشقانه و آرام با چشم‌اندازی بی‌نظیر از غروب آفتاب و اقیانوس هند برگزار می‌شود.

    • هزینه: در حدود ۲۲۰ دلار برای یک زوج.

    لذت یک شام عاشقانه و شب فراموش نشدنی

    پرسش‌های متداول

    بهترین تفریحات مالدیو کدامند؟
    بهترین تفریحات مالدیو شامل غواصی، اسنورکلینگ، تماشای دلفین ها، موج سواری، پاراسیلینگ، کایاک سواری، کاوش در جزیره های مالدیو، اسپا و ماساژ، ماهیگیری، پرواز بر فراز مالدیو و تور قایق های کروز است.
    بهترین زمان سفر به مالدیو چه زمانی است؟
    بهترین زمان سفر به مالدیو از ماه نوامبر تا آوریل است، زمانی که هوا آفتابی و گرم است و بارندگی کم است.
    ندا علیخانی ندا علیخانی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}