معروف ترین خیابان های جهان که دیدن آن ها لازم است!

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/6/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

 معروف ترین خیابان های جهان تنها یک سفر جذاب و خاطره‌انگیز را برای ما رقم نمی زنند، بلکه به ما یادآوری می کنند که جاهای زیادی هستند که باید حتما آنها را ببینیم.

تور اروپا

اگرچه هر شهری خیابان‌های زیادی دارد، اما معروف ترین خیابان های جهان شناخته‌شده و زیباتر از موارد دیگر هستند که دیدن آنها می‌تواند تجربه جذابی برای شما باشد. بسیاری از این خیابان‌ها دارای چمنزارهای جذاب با منظره فوق‌العاده‌ای هستند که عکس‌های هیجان‌انگیزی را برای شما به وجود می‌آورند. بخش قابل‌توجهی از این خیابان‌ها قدیمی هستند و در طول تاریخ اهمیت زیادی داشته‌اند. اما مهم‌ترین دلیل جذابیت این خیابان‌ها را می‌توان منظره فوق‌العاده و پس‌زمینه عالی آنها دانست. در ادامه، فهرستی در اختیار شما قرار دهیم که در آن می‌توانید برخی از بهترین و مشهورترین خیابان‌های جهان را بشناسید.

لیست معروف ترین خیابان های جهان

 

۱. خیابان شانزلیزه در شهر پاریس فرانسه

معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خیابان در جهان، در کشور فرانسه و در شهر پاریس وجود دارد. خیابان شانزلیزه از تمام جوانب موردتوجه مسافران قرار گرفته است و تعداد زیادی از افراد آن را می‌شناسند. در این خیابان انواع سینماها، کافی شاپ‌ها و فروشگاه‌های مجلل وجود دارند و فضای دل‌انگیزی را برای قدم زدن به وجود می‌آورند. این خیابان بسیار وسیع است و از میدان کنکورد (Place de la Concorde) تا طاق پیروزی (Arc de Triomphe) امتداد دارد. همچنین خیابان شانزلیزه یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای خرید در پاریس شناخته می‌شود.

خیابان شانزلیزه در شهر پاریس فرانسه

بیشتر ساختمان‌هایی که در خیابان شانزلیزه هستند، به‌صورت تجاری فعالیت می‌کنند. طبقات بالایی ساختمان‌ها غالباً دفاتر اداری هستند و خیلی کم می‌توان ساختمان‌های مسکونی در این خیابان پیدا کرد. از سال ۱۹۷۵، بزرگترین مسابقه دوچرخه سواری تور دو فرانس (Tour de France) در این خیابان برگزار شده و تاکنون نیز ادامه دارد. به همین دلیل اگر شما نیز برای سفر به پاریس آماده می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در خیابان زیبای شانزلیزه، این مسابقه دوچرخه‌سواری را هم ببینید.

خیابان شانزلیزه پاریس؛ معروف ترین خیابان جهان

۲. خیابان لاس وگاس استریپ در ایالت نوادا آمریکا

لاس وگاس استریپ (Las Vegas Strip) یکی دیگر از معروف ترین خیابان های جهان به شمار می‌آید که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. این خیابان در ایالت نوادا ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این بلوار در لاس وگاس و در بخش جنوبی این شهر واقع شده است و یکی از مهم‌ترین خیابان‌ها شناخته می‌شود. در خیابان لاس وگاس استریپ هتل‌های غول‌پیکر و مشهور زیادی واقع شده‌اند که دارای فضای فانتزی و طراحی فوق‌العاده جذابی هستند که توجه هر کسی را به سمت خود جلب می‌کنند. 

خیابان لاس وگاس استریپ؛ خیابانی با بیشترین کازینوها در جهان

۳. خیابان وال استریت در شهر نیویورک آمریکا

به احتمال خیلی زیاد بیشتر شما نام خیابان وال استریت (Wall Street) در نیویورک را شنیده‌اید. این خیابان در واقع به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین منطقه اقتصادی و مالی شهر نیویورک شناخته می‌شود که مکان اصلی بورس اوراق بهادار در آن واقع شده است. وال استریت در واقع یک خیابان باریک است که از برادوی تا رودخانه شرقی امتداد یافته است.

خیابان وال استریت در شهر نیویورک آمریکا

مهم‌ترین دلیل نامگذاری این خیابان به وال استریت، به خاطر دیواری بود که در قرن ۱۷ توسط هلندی‌ها در این خیابان ساخته شده بود. در آن زمان هلندی‌ها این دیوار را برای محافظت از شهرک رو به رشد خود ساخته بودند و به همین دلیل این خیابان در حال حاضر با نام وال استریت شناخته می‌شود. تا اواخر قرن ۱۸، بسیاری از معامله‌گران، تاجران و دلالان زیر درخت‌های وال استریت اطراف یکدیگر جمع می‌شدند و به‌صورت غیرقانونی و غیر رسمی، تجارت می‌کردند. این وقایع در واقع منشا اصلی بورس اوراق بهادار در نیویورک بود که به‌طور رسمی در سال ۱۸۱۷ تاسیس شد. از دیگر خیابان‌های معروف در ایالت نیویورک، می‌توان به مواردی مانند خیابان برادوی، خیابان مدیسون و خیابان پنجم اشاره کرد.

خیابان وال استریت؛ مهمترین خیابان اقتصادی نیویورک

۴. خیابان خائوسان در شهر بانکوک تایلند

اگر می‌خواهید معروف ترین خیابان های جهان را بشناسید، باید خیابان خائوسان (Khao San Road) را به شما پیشنهاد کنیم. این خیابان در کشور تایلند و در شهر بانکوک واقع شده است و عرض نسبتاً کوچکی دارد. اصلی‌ترین دلیل نام‌گذاری این خیابان به نام خائوسان، این است که در زمان‌های گذشته این خیابان در واقع یک بازار بزرگ برنج بانکوک در تایلند بوده است. معنای اصلی این خیابان هم «برنج آسیاب شده» است که کاملاً به تاریخچه و گذشته آن ارتباط دارد.

خیابان خائوسان در شهر بانکوک تایلند

با این حال، در طی ۲۰ سال گذشته این خیابان به محل اصلی و ارزان برای اقامت مسافران تبدیل شده است، چراکه در خانه‌ها و هتل‌های 3 ستاره آن می‌توانید اتاق‌هایی با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید. همچنین کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، غرفه‌های مواد غذایی و کافی نت‌ها نیز خدمات خود را با قیمت مناسبی ارائه می‌دهند.

خیابان خائوسان بانکوک

۵. خیابان اورچارد در سنگاپور

از دیگر خیابان‌های بسیار معروف در جهان، می‌توان به خیابان اورچارد (Orchard Road) اشاره کرد. این خیابان در واقع اصلی‌ترین و مهم‌ترین خیابان سنگاپور برای خرید شناخته می‌شود که بسیاری از گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، حتماً به آنجا می‌روند.

دلیل نامگذاری خیابان اورچارد (به معنای باغ میوه) وجود یک باغ بزرگ میوه در انتهای آن است که زیبایی خاصی به این خیابان می‌دهد. در خیابان اورچارد سنگاپور، مراکز خرید، رستوران‌های روباز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کافی شاپ‌ها و کلاب‌های بسیار زیادی وجود دارند. به همین دلیل زندگی شبانه در این خیابان به طور کامل جریان دارد و شما در سفر خود به سنگاپور، می‌توانید بهترین اوقات را در این خیابان زیبا داشته باشید. نکته دیگری که باعث افزایش اهمیت خیابان اورچارد در سنگاپور شده، این است که این خیابان در واقع محل اقامت رسمی رئیس جمهور این کشور، استانا (Istana) است. در زمان کریسمس، در باغ میوه انتهایی این خیابان، تزیینات بسیار زیبایی قرار می‌دهند و درختان موجود در سواحل را نیز به زیباترین شکل ممکن تزیین می‌کنند. به همین دلیل حتی زمستان نیز می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای سفر به سنگاپور و بازدید از این خیابان زیبا باشد.

خیابان اروچارد در سنگاپور؛ یکی از زیباترین خیابان های جهان

۶. خیابان رامبلا در بارسولنا اسپانیا

مهمترین دلیل شهرت بسیار زیاد خیابان رامبلا (La Rambla) در اسپانیا، درختان بسیار زیاد و سرسبز آن هستند. این درختان باعث شده‌اند که این خیابان از بالا جذابیت بسیار زیادی برای اهالی شهر و گردشگران داشته باشد. این خیابان زیبا در بارسلونا اسپانیا، یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی عصرانه به شمار می‌آید. بیشتر اوقات گردشگران زیادی در این خیابان وجود دارند و برای خرید و پیاده‌روی، به آنجا می‌روند. این خیابان پوشیده از درخت، دارای طول ۱.۲ کیلومتر است و از طریق آن می‌توانید از پلاسا د کاتالونیا به بنای یادبود کریستوف کلمب در پورت بل بروید. البته یکی از مهمترین دلایل شهرت این خیابان هم این است که افراد از طریق آن به آرامگاه کریستوف کلمب می‌روند.

خیابان رامبلا در بارسولنا اسپانیا

۷. پیاده رو مشاهیر هالیوود در کالیفرنیا آمریکا

در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود (Hollywood Walk of Fame) می‌توانید مجموعه‌ای کامل از ستارگانی را ببینید که در هر یک از آنها نام افراد مشهور می‌درخشد. مهم‌ترین دلیل قرارگیری این ستاره‌ها و قرار دادن نام افراد مشهور در آن، بزرگداشت بازیگران، نوازندگان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان معروف است تا نام آنها همچنان زنده نگه داشته شود. در این خیابان بیشتر از ۲۴۰۰ ستاره وجود دارند که نام افراد بزرگ در آنها جاودانه شده‌اند.

پیاده رو مشاهیر هالیوود

به همین دلیل شما در هالیوود، طرفدار هر کسی که باشید، مطمئناً می‌توانید نام او را در میان این کلکسیون بزرگ از ستاره‌ها پیدا کنید. از طرف دیگر، اگر نام شخص موردعلاقه خود را در میان این ستاره‌ها پیدا نکردید، می‌توانید درخواست دهید تا نام وی اضافه شود. طرفداران و سایر افراد می‌توانند نام افراد موردعلاقه خود را به کمیته اتاق بازرگانی هالیوود ارسال کنند و درصورتی‌که نام برخی از افراد بیش از اندازه تکرار شده بود، نام و ستاره این شخص به پیاده رو مشاهیر هالیوود اضافه خواهد شد. هر سال می‌توان ۲۰۰ نامزد را به اتاق بازرگانی هالیوود برای اضافه کردن ستاره معرفی کرد.

پیاده رو مشاهیر هالیوود؛ خیابانی برای مشهوران هالیوود

۸. خیابان ابی در لندن انگلستان

خیابان ابی (Abbey Road) در شمال لندن در انگلستان نیز می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای معرفی معروف‌ترین خیابان های جهان باشد. مهم‌ترین دلیل شهرت بالای این خیابان، وجود استودیوهای بسیار مشهور در آن است که آن را به یکی از مهم‌ترین خیابان‌ها برای موسیقی تبدیل کردند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در قسمت انتهای جنوب شرقی این خیابان، استودیویی وجود داشت که گروه بیتلز بیشتر از ۹۰ درصد از ضبط‌های خود را در آنجا به ثبت رسانده‌اند.

خیابان ابی؛ خیابانی مملو از استودیو برای ضبط موسیقی

در آوریل سال ۱۹۶۹، آنها اطراف یکدیگر جمع شدند تا آلبوم نهایی خود را به عنوان یک گروه کامل ضبط کنند که آلبوم نهایی را با نام جاده ابی (Abbey Road) ساخته و منتشر کردند. نکته جالب این است که این آلبوم به پرفروش‌ترین اثر آنها در طول مدت زمان کارشان تبدیل شد. همچنین این آلبوم نوعی تصویر نمادین از فعالیت آنها در استودیوهای موجود در خیابان ابی به نظر می‌رسید، طوری که روی جلد آلبوم‌های آنها، خیابان ابی به‌ راحتی به چشم می‌خورد. در حال حاضر گردشگران زیادی برای دریافت آلبوم جاده ابی، با جلد اصلی به این خیابان می‌آیند.

خیابان ابی

۹. خیابان لمبارد در سانفرانسیسکو آمریکا

اگرچه شما نام خیابان لمبارد (Lombard Street) را در انتهای لیست معروف ترین خیابان های جهان می‌بینید، اما به هیچ عنوان نباید فکر کنید که این خیابان شهرت و زیبایی کمتری نسبت به موارد قبل دارد. این خیابان فوق‌العاده در شهر سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده است و به‌خاطر داشتن بلوارهای زیگزاگ و کج، به عنوام یکی از معروف ترین خیابان های جهان شناخته می‌شود. در قسمت ابتدایی این خیابان ۸ پیچ دارد و مهم‌ترین دلیل ایجاد این پیچ‌ها، این است که شیب طبیعی تپه را در رانندگی و برای رانندگان کنترل کنند و افراد بتوانند راحت‌تر به بالای تپه بروند.

خیابان لمبارد در سانفرانسیسکو آمریکا

به‌خاطر وجود خیابان‌های زیگزاگ در این بخش، فقط می‌توانید با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید. خیابان ورمونت در سانفرانسیسکو و همچنین خیابان اسنیک الی (کوچه مار یا Snake Alley) در برلینگتون، دو مورد از خیابان‌های دیگر مشهور جهان شناخته می‌شوند که به‌خاطر داشتن ظاهری کج و زیگزاگ مشهور شدند.

خیابان لمبارد آمریکا

۱۰. خیابان کولمار در فرانسه

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین شهرهای اروپا، کولمار فرانسه در نزدیکی مرز آلمان است. خیابان کولمار (Colmar) در این شهر نیز به‌خاطر داشتن تاریخچه درخشان و همچنین زیبایی منحصربه‌فرد، توجه خیلی از گردشگران را به سمت خود جلب کرده است. در این خیابان ساختمان‌هایی با معماری فوق‌العاده جذاب و رنگارنگ وجود دارند که زیبایی منحصربه‌فردی را به این خیابان داده‌اند. در این خیابان زیبا می‌توانید عکس‌های بسیار زیبا و خارق‌العاده‌ای برای یادگاری بگیرید.

خیابان کولمار فرانسه؛ زیباترین خیابان برای عکاسی در فرانسه

پرسش‌های متداول

معروف ترین خیابان جهان کدام است؟
ببهترین خیابان های اسپانیا شامل خیابان شانزلیزه، خیابان لاس وگاس استریپ، خیابان وال استریت، خیابان خائوسان، خیابان اورچارد، خیابان رامبلا، پیاده رو مشاهیر هالیوود، خیابان ابی، خیابان لمبارد و خیابان کولمار است.
زیباترین خیابان‌های جهان کدام‌ است؟
زیباترین خیابان‌های جهان، خیابان‌هایی مانند کولمار، لمبارد، رامبلا و اورچارد هستند.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}