بهترین جاهای دیدنی کوبا زیر ذره بین ایوار

محسن مرادی
  • محسن مرادی
  • 1403/6/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی کوبا با بناهای تاریخی، ماشین های کلاسیک و نوای موسیقی آنقدر چشمگیر است که همه را شیفته خود کرده است.

تور اروپا

اگر می‌خواهید با بهترین جاهای دیدنی کوبا آشنا شوید یا قصد دارید با تور کوبا به این مجمع الجزایر چشم‌نواز دریای کارائیب بروید، این مطلب برای شما نوشته شده است. کوبا با بیش از پنج هزار کیلومتر خط ساحلی، هشتمین کشور جزیره‌ای بزرگ جهان است. ترکیب مناظر طبیعی با ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی از سفر به کوبا تجربه‌ای می‌سازد که با کمتر جزیره‌ای در دنیا قابل مقایسه است. پس با فهرستی از برترین جاهای دیدنی کوبا به کاوش این کشور پرجاذبه برویم.

فهرست جاهای دیدنی کوبا

۱. ماشین‌های کلاسیک کوبایی

ماشین‌های کلاسیک رنگارنگ در خیابان‌های کوبا مشغول رفت و آمد هستند و هر کلکسیونر ماشین با دیدن آن‌ها به وجد می‌آید. در کشورهای دیگر این کلاسیک‌ها صد‌ها یا هزارها دلار ارزش دارند اما در کوبا از آن‌ها برای جا‌به‌جایی‌های روزمره استفاده می‌کنند. داستان‌ این ماشین‌ها به تحریم آمریکا در دهه ۱۹۶۰ باز می‌گردد که خرید ماشین‌های خارجی برای کوبایی‌ها ممنوع اعلام شد. تأثیر این تحریم در کشور به صورت درجا زدن صنعت حمل و نقل در دوران دهه ۵۰ و ۶۰ به چشم می‌خورد. کوبایی‌ها به خودروهای جدید دسترسی نداشتند پس همان ماشین‌های کلاسیک نسل به نسل منتقل شدند و در صورت نیاز، مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند.

یکی دیگر از قسمت‌های باورنکردنی درباره این ماشین‌ها، به گسترش یافتن تحریم‌ها به قطعات خودرو ربط دارد. صاحبان خودروی کوبایی باید خودشان قطعات لازم را می‌ساختند یا راهکاری خلاقانه به خرج می‌دادند. این ماشین‌ها در واقع یک فرصت طلایی برای عکاسی هستند. آن‌ها دهه‌های سخت و پر هیاهوی کشور را منعکس کرده و خلاقیت مردم کوبا در پیش راندن چرخ زندگی را نشان می‌دهند.

ماشین‌های کلاسیک کوبایی

۲. رستوران پالادار

فرهنگ رستوران کوبا واقعاً بی‌همتا و عجیب است. سال‌های زیادی مالکیت رستوران در کوبای کمونیستی غیر قانونی بود. یک استثنای کوچک در دهه ۱۹۹۰ به مردم اجازه می‌داد تا در بیرون خانه‌هایشان غذا بفروشند. در کوبا این رستوران‌های خانگی کوچک به «پالادار» (paladar) شهرت دارند و بهترین‌ غذاهای کوبایی کشور را می‌توانید در آن‌ها تجربه کنید. غذا خوردن در پالادار مانند غذا خوردن در کنار خانواده در خانه است. میزها به طور معمول در اتاق نشیمن خانواده چیده می‌شوند و غذا به اصیل‌ترین حالت ممکن طبخ و ارائه خواهد شد. بسیاری از پالادارها شبیه به رستوران‌های سنتی هستند و منوی اکثر آن‌ها از دل خانه‌های شخصی بیرون آمده است.

رستوران پالادار

۳. هاوانای قدیم

هاوانای قدیم یا به اسپانیایی هابانا ویجا (Habana Vieja) از مشهورترین جاهای دیدنی کوبا است که سال ۱۹۸۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت ‌شد. گشت و گذار در خیابان‌های هاوانای قدیم در دل پایتخت مانند آن است که بازیگر فیلمی در مورد تاریخ کوبا باشید، چون وقتی روی سنگ‌فرش خیابان‌ها قدم برمی‌دارید و به ساختمان‌های بزرگ سبک باروک و نئوکلاسیک خیره می‌شوید مثل این است که ۲۰۰  سال در زمان به عقب برگشته‌اید. البته امروز این ساختمان‌های تاریخی به لطف بازسازی‌های گسترده جان تازه‌ای گرفته‌اند. اصلی‌ترین جاهای دیدنی کوبا در هاوانای قدیم شامل پلازا د لا کاتدرال (Plaza de la Catedral) یا کلیسای باروک د سن کریستوبال (de San Cristobal)، رستوران افسانه‌ای بودگویتا د مِدیو (Bodeguita del Medio) که زمانی پاتوق ارنست همینگوی بوده و قلعه‌ای نظامی است که به کاستیلو د لا ریل فیورزا (Castillo de la Real Fuerza) شهرت دارد.

هاوانای قدیم

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی کوبا در بافت قدیم هاوانا، پلازا ویجا (Plaza Vieja) است که رفت و آمد گردشگران برای بازدید از ساختمان‌های مهمش جنب‌وجوش خاصی به آن می‌بخشد. کازا دل کوند جاروکو (Casa del Conde Jaruco) در این بخش هاوانا بنایی است که با شیشه‌‌های رنگی درخشان پنجره‌هایش گویا از دل قرن هجدهم سر بر آورده. در همان نزدیکی برجی ۳۵ متری به نام کَمِرا اُسکورا (Camara Oscura) وجود دارد که گردشگران می‌توانند به کمک یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ای که در بالاترین نقطه آن تعبیه ‌شده، مناظر فوق‌العاده‌ای از هاوانا تماشا کنند. اما بهترین راه کشف هاوانای قدیم همان است که در مقدمه مطلب گفتیم؛ اینکه خودتان را در هیاهوی خیابان‌های سنگفرش رنگارنگش گم کنید. هر طرف که نگاه بیندازید یک قاب عکاسی بالقوه انتظارتان را می‌کشد، از ساختمان‌هایی با رنگ‌های پاستلی ارغوانی و هلویی و آبی تا لباس‌هایی که در نسیم روی بند رخت‌ها تکان می‌خورند، ماشین‌های کلاسیکِ همه‌جا حاضر و بچه‌هایی که در میدان‌ها بازی می‌کنند و همه این قاب‌ها را صدای همیشگی موسیقی زنده همراهی می‌کند. فقط به این روش با روح یکی از مشهورترین جاهای دیدنی کوبا پیوند می‌خورید.

هاوانای قدیم در کوبا

۴. وارادرو

وارادرو در میان جاهای دیدنی کوبا به مقصد ساحلی شماره یک مشهور است. این منطقه که در طول شبه جزیره د هیکاکو تا سواحل شمالی دریا امتداد دارد‌ از بهترین سواحل دریای کارائیب به حساب می‌آید و با یک پل متحرک به سرزمین اصلی کوبا متصل می‌شود. اگر بخواهیم وارادرو را در یک جمله توصیف کنیم باید بگوییم: «یک نوار ساحلی پوشیده از درختان نخل با بیش از ۵۰ استراحتگاه جذاب در سواحلی خوش‌منظره با ماسه‌های سفید». پس عجیب نیست که این منطقه به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی کوبا تبدیل شده است.

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه وارادرو می‌توان به پارک بوم‌شناسی وارادرو، غارهای ساتورنو (Saturno)، آمبروزیو (Ambrosio) و ماسولمانِس (Musulmanes) و پارک غرق در گلِ جوسون (Josone) اشاره کرد. شنا، کاوش علمی، طبیعت‌گردی، قایق‌سواری، غواصی، ماهیگیری، گلف و چتربازی از فعالیت‌های مورد علاقه گردشگران در این جاهای دیدنی کوبا است. 

وارادرو | شهر وارادرو

۵. ترینیداد

بازدید از شهر ترینیداد یعنی گشت ‌و گذار در یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کوبا با پس‌زمینه‌ای پررنگ از فرهنگ، تاریخ، معماری، هنر و البته طبیعت. ترینیداد هم مانند هاوانای قدیم از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید. ساختمان‌های بازسازی‌شده زیبا و خیابان‌های سنگفرش‌شده مرکز این شهر در کنار جنب ‌و جوش میدان اصلی یعنی پلازا مایور هر بازدید‌کننده‌ای را به شوق می‌آورد. البته برخی راهنماهای سفر در کاوش این جاهای دیدنی کوبا توجه شما را به نقاط تاریکی مانند سال‌ها استعمارگری اسپانیا و تجارت برده در ترینیداد در قرن‌های ۱۷ تا ۱۹ میلادی هم جلب می‌کنند.

شهر ترینیداد در کوبا

کلیسا و صومعه سنت فرانسیس (Saint Francis) با برج ناقوس متمایز و کاخ برونت (Palacio Brunet) با نقاشی‌های دیواری زیبا، مجموعه اشیای ارزشمند و کف‌پوش‌های مرمر اصل هم از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کوبا در ترینیداد به شمار می‌آید. اگر جاده سَنتی اسپیریتوس (Sancti Spiritus)‌ را به سوی شرق ترینیداد بپیمایید به دره سرسبز لُس اینجنیوس (Valle de los Ingenios) می‌رسید که بناهای تاریخی متعددی از قرن نوزدهم را در خود جای داده است. این دره هم از آن دسته جاهای دیدنی کوبا است که جزء میراث جهانی به حساب می‌آید. رانندگی یا اسب‌سواری در میان مناظر زیبای مزارع سبز نیشکر، درختان نخل و کوه‌های این منطقه از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توان در ترینیداد انجام داد.

ترینیداد | شهر ترینیداد

۶. گواردالاواکا

گواردالاواکا منطقه آرامی با سواحل درخشان زیر آفتاب داغ استوایی است که شاخ و برگ‌ درختان سرسبزش سایبان‌ مناسبی برای مسافران خسته از گرمای آفتاب فراهم می‌کند. هم‌زمان غواصان در زیر دریا به کاوش زیست آبزیان در امتداد صخره‌های مرجانی مشغول‌اند. همچنین اگر طرفدار ماجراجویی در جنگل، قایق‌رانی و طبیعت‌گردی باشید، گواردالاواکا در میان جاهای دیدنی کوبا گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

در غرب گواردالاواکا منطقه باهیا د نارانجو (Bahia de Naranjo) شامل بخش بزرگی از ساحل و سه جزیره قرار دارد که دلفیناریوم محبوب کایو نارانجو از مهم‌ترین جاذبه‌های آن است. دهکده کورو د ماتیا (Chorro de Maita) با سکونتگاه‌های بومی بازسازی‌شده و گورستان سرخپوستان از دیگر گزینه‌های دیدنی در گواردالواکا است که قدمتی ۶۰۰ ساله دارد.

 گواردالاواکا | استان هولگین

۷. ساحل بهشت

حلی در جزیره‌ی کایو لارگو دِل سور (Cayo Largo del Sur) واقع شده و دارای ماسه‌های نرم و سفیدرنگ، آب‌های فوق‌العاده آبی و آب و هوایی خشک و آفتابی برای استراحت است. اگر به دنبال چیزی فراتر از استراحت و حمام آفتاب هستید، ساحل بهشت مناسب شما نیست؛ اما اگر از آب‌های شفاف، آسمان آبی و نور سرشار خورشید لذت می‌برید، اینجا بهترین مکان در کشور برای شماست.

ساحل بهشتی | جزیره کایو لارگو دل سور

۸. جزیره کایو کوکو

جزیره کایو کوکو (Cayo Coco) یکی دیگر از مقاصد ساحلی خوش‌منظره کوبا است که جزیره‌ای آرام و نسبتاً منزوی‌ به حساب می‌آید. البته نام این جزیره و جزیره کایو گیلرمو در نزدیکی آن برای اهالی ادبیات فقط جاهای دیدنی کوبا را تداعی نمی‌کند؛ ارنست همینگوی در رمان‌های درخشان خود «پیرمرد و دریا» و «جزیره‌ای در طوفان» زندگی قهرمان‌های داستانش را در این دو جزیره پیش می‌بَرَد. کایو کوکو که بخشی از مجمع الجزایر سابانا کاماگوی (Sabana-Camaguey) است با یک پل به سرزمین اصلی کوبا متصل می‌شود، اگرچه بیشتر بازدیدکنندگان سفر هوایی را برای ورود به این جزیره مشهور ترجیح می‌دهند. جاذبه اصلی کایو کوکو سواحل پرآفتاب آن است؛ ساحل لس فلامنکوس (Playa Los Flamencos) رو به اقیانوس اطلس با شن و ماسه‌های سفید زیر نور داغ خورشید و ساحل پروهیبیدا (Playa Prohibida) با سکوت و آرامش بی‌نظیر، فضایی طبیعی‌ و به دور از دستکاری‌های انسان را پیش چشم مسافران به نمایش می‌گذارد. یکی از تفریحات جذاب علاقه‌مندان به طبیعت در کایو کوکو پرنده‌نگری یا تماشای همان پرندگانی زیبایی است که توصیفشان را از قلم همینگوی بزرگ در رمان «پیرمرد و دریا» می‌خوانیم.

جزیره کایو کوکو

۹. پارک ملی وینالیس

پارک ملی وینالیس (Viñales) یکی دیگر از جاهای دیدنی کوبا است که ۲۴ سال پیش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این پارک در واقع دره‌‌ای زیبا و سرسبز در دل منطقه کوهستانی سیرا د لوس ارگانوس (Sierra de los Organos) است. تپه‌های آهکی شیب‌دار که مانند پله‌هایی در مقطع دره به چشم می‌آید منظره‌ای شگفت‌انگیز از طبیعت وحشی ایجاد کرده است. البته کشاورزان هم روی بخشی از این تپه‌های طبقاتی تنباکو، میوه و سبزیجات پرورش می‌دهند. پیاده‌روی و اسب‌سواری از جذاب‌ترین فعالیت‌ها برای گردشگران در دره وینالیس است، اما بازدید از مزارع قهوه، غارگردی، صخره‌نوردی و تماشای منظره این پارک هنگام تفریح با زیپ‌لاین هم از سفر به کوبا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی می‌سازد.

 پارک ملی وینالیس | دره وینالس

۱۰. شهر باراکوا

یکی از زیبا‌ترین جاهای دیدنی کوبا در قسمت شرق، باراکوا (Baracoa) است که قدیمی‌ترین شهر کشور به حساب می‌آید. تاریخچه ساخت این شهر به سال ۱۵۱۱ میلادی بازمی‌گردد. جالب است بدانید که باراکوا تا پیش از احداث بزرگراه لا فارولا (La Farola) در دهه ۱۹۶۰ به نوعی از دنیای بیرون منزوی بود و همچنان می‌توان این حال و هوا را در شهر حس کرد. امروزه پرواز از هاوانا معمو‌ل‌ترین راه سفر به باراکوا است. بازدیدکنندگانی که به باراکوا می‌آیند سفری عجیب و بی‌همتا را تجربه می‌کنند: تماشای معماری جذاب ساختمان‌های بازمانده از دوران استعمار اسپانیا با فاصله‌ای اندک از آبشارها و سواحل زیبا و در مقابل آن منظره جنگلی بخارآلود که با نمای تپه ال‌یانکیو (El Yunque) به ارتفاع ۵۸۹ متر تکمیل می‌شود. دامنه این تپه محل زندگی برخی از کمیاب‌ترین پرندگان و گیاهان جهان است و ذخیره‌گاه زیست‌کره یونسکو به حساب می‌آید.

موزه شهرداری باراکوا در دل قلعه نظامی فوئرته ماتاچین (Fuerte Matachin) از دیگر جاهای دیدنی کوبا در منطقه است که می‌توان در آن هم تاریخ شگفت‌انگیز شهر را مرور کرد و هم از بالای قلعه به تماشای مناظری بی‌نظیر از خلیج عسل (Bahía de Miel) ایستاد. همچنین اگر از باراکوا حدود ۲۰ کیلومتر به سمت شمال غربی فاصله بگیرید، به ساحلِ همه‌چیزتمام ماگوانا (Playa Maguana) می‌رسید. برخی گردشگران که روحیه ماجراجویانه‌تری دارند در باراکوا دوچرخه کرایه می‌کنند و با دست‌فروشی سیار محصولات مختلف، تجربه‌ای جدید و پرماجرا از ارتباط با مردم محلی و دیگر مسافران به دست می‌آورند.

شهر باراکوآ

۱۱. مقبره چه گوارا، شهر سانتا کلارا

در میان خاطرات مسافران از جاهای دیدنی کوبا، بازدید از مقبره چه گوارا در سانتا کلارا تجربه‌ای منحصربه‌فرد است. چه گوارا رهبر انقلابی چپ‌گرا در سال ۱۹۵۸ آخرین نبرد چریکی‌اش را در این مکان معروف فرماندهی کرده بود. مقبره چه گوارا (Mausoleo del Che Guevara) و بنای یادبود او از مهم‌ترین جاهای دیدنی کوبا به حساب می‌آید. جسد چه گوارا چندین سال پس از اعدام از بولیوی به این منطقه (میدان انقلاب سانتا کلارا) انتقال یافت و دفن شد. مجسمه شش و نیم متری چه از جنس برنز بر روی قبر بنا شده و آخرین نامه‌اش به فیدل کاسترو رهبر کوبا نیز روی بدنه مجسمه حک شده است. البته علاقه‌مندان به چه گوارا و مبارزات او در کوبا می‌توانند در کنار بنای یادبود به بازدید موزه تاریخی انقلاب بروند که برخی وسایل شخصی او در آن به نمایش گذاشته شده است.

مقبره چه گوارا | شهر سانتا کلارا

۱۲. سینفوئگوس

سیِنفوئِگوس (Cienfuegos) شهری با سبکی کاملاً اروپایی و معماری پرزرق‌وبرق است. این شهر که به پاریسِ کوبا مشهور است، از نظر ظاهر و سنت تحت تأثیر فرهنگ فرانسوی قرار دارد. برای یافتن خلیج زیبای باهیا د خاگوا (Bahia de Jagua) در اطراف بندر شهر قدم زده و گالری‌های هنری سینفوئگوس را در پلازا دِ آرماس (Plaza de Armas) بیابید. در سراسر شهر و در مسیر غرب به‌سوی خلیج خوک‌ها می‌توان عمارت‌هایی شگفت‌انگیز و رنگارنگ پیدا کرد.

سینفوئگوس

۱۳. موزه ملی هنرهای زیبای هاوانا

موزه ملی هنرهای زیبا (Museo Nacional de Bellas Artes) در هاوانا، کوبا، به‌عنوان یکی از معتبرترین موزه‌های هنر در آمریکای لاتین، به‌خوبی نمایانگر تاریخ هنر و فرهنگ کوبا است. این موزه دارای دو ساختمان اصلی است که هرکدام به نمایش مجموعه‌های متفاوتی از هنرهای زیبا می‌پردازند. بخش هنرهای کوبایی شامل آثار نقاشی و مجسمه‌سازی از قرن ۱۸ تا به امروز می‌باشد، و بخش هنرهای جهانی به نمایش آثار هنری از دوره‌های مختلف تاریخ اروپا و دیگر نقاط جهان می‌پردازد.

مجموعه‌های موزه شامل آثار برجسته‌ای از هنرمندان معروف کوبایی همچون دیه‌گو وِلَزکز و ویکتور مانوئل، و همچنین آثار شاخصی از هنرمندان اروپایی و آمریکایی است. این تنوع به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که با فرهنگ و هنرهای مختلف آشنا شوند و تأثیرات متقابل بین هنرهای مختلف را مشاهده کنند.علاوه بر آثار هنری، معماری ساختمان‌های موزه نیز خود به‌تنهایی جاذبه‌ای برای گردشگران است. طراحی نئوکلاسیک و مدرن این بناها، به‌ویژه سالن‌های بزرگ و مجلل، تجربه‌ای منحصر به فرد از هنر و معماری را ارائه می‌دهد. بازدید از موزه ملی هنرهای زیبا فرصتی عالی برای هر علاقه‌مند به هنر و تاریخ است تا با یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های هنری جهان آشنا شود.

موزه ملی هنرهای زیبای هاوانا

۱۴. قلعه سن پدرو دل مورو

قلعه سن پدرو دل مورو (Castillo de San Pedro del Morro) در شهر سانتیاگو د کوبا، یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین بناهای نظامی دوران استعماری اسپانیا به‌شمار می‌آید. این قلعه که در قرن ۱۷ میلادی به‌منظور دفاع از بندر سانتیاگو در برابر حملات دریایی ساخته شده، به دلیل موقعیت استراتژیک خود در بالای صخره‌ای مشرف به دریا، نمایی خیره‌کننده از محیط اطراف ارائه می‌دهد. ساختار قلعه شامل دیوارهای مستحکم، برج‌های دیدبانی و سنگرهای دفاعی است که به‌طور قابل‌توجهی در حفاظت از بندر نقش داشتند. قلعه همچنین به‌عنوان یک مرکز استراتژیک نظامی با امکانات پیشرفته در زمان خود شناخته می‌شد. امروزه این قلعه به‌عنوان یک میراث جهانی یونسکو و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوبا شناخته می‌شود.

بازدید از قلعه سن پدرو دل مورو نه‌تنها فرصتی برای کشف تاریخ نظامی و معماری کوبا است، بلکه تجربه‌ای منحصر به فرد از تماشای منظره‌های زیبای دریایی و شهری را نیز به ارمغان می‌آورد. این قلعه به‌عنوان یک نقطه تاریخی و فرهنگی برجسته، همچنان مورد توجه گردشگران و تاریخ‌پژوهان قرار دارد.

قلعه سن پدرو دل مورو

۱۵. شبه جزیره زاپاتا

شبه جزیره زاپاتا (Peninsula de Zapata) ، یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مناطق تالابی در کوبا است که در جنوب غربی جزیره واقع شده است. این منطقه با مساحت وسیع خود، شامل باتلاق‌ها، تالاب‌ها و جنگل‌های حرا، یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی در کارائیب به‌شمار می‌رود.تنوع زیستی در پنیسولا د زاپاتا بسیار چشمگیر است. این منطقه به‌عنوان خانه‌ای برای گونه‌های نادر و در معرض خطر، از جمله کروکودیل کوبایی و انواع پرندگان مهاجر، شناخته می‌شود. به‌علاوه، این منطقه میزبان گیاهان خاصی است که در هیچ جای دیگری از کوبا یافت نمی‌شوند. فعالیت‌های اکوتوریسم مانند مشاهده پرندگان، پیاده‌روی در طبیعت و قایق‌سواری از جمله جاذبه‌های اصلی این منطقه محسوب می‌شود.

پنیسولا د زاپاتا همچنین از نظر تاریخی و فرهنگی اهمیت زیادی دارد، زیرا به‌عنوان یک نقطه استراتژیک در دوران مختلف تاریخ کوبا مورد توجه قرار گرفته است. بازدید از این منطقه فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست است تا با یکی از باارزش‌ترین ذخایر طبیعی جهان آشنا شوند و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرند.

شبه جزیره زاپاتا

۱۶. آبشارهای ال نیشو

آبشارهای ال نیشو (El Nicho Waterfalls) در منطقه کوهستانی سیرو (Sierra de Escambray) در کوبا، یکی از زیباترین و بکرترین مقاصد طبیعی در این کشور هستند. این آبشارها در میان جنگل‌های سرسبز و دره‌های عمیق واقع شده‌اند و با چشم‌اندازهای فوق‌العاده و صدای دلنشین آب، تجربه‌ای آرامش‌بخش و دلپذیر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. مسیرهای پیاده‌روی در اطراف آبشارها به شما این امکان را می‌دهند که از مناظر طبیعی بی‌نظیر و محیط زیست بکر این منطقه لذت ببرید.

آبشارهای ال نیشو از چندین مرحله آبشار با ارتفاع‌های مختلف تشکیل شده‌اند و حوضچه‌های طبیعی در پایین هر آبشار، مکان مناسبی برای شنا و استراحت فراهم می‌آورند. این منطقه به‌ویژه در فصل‌های بارانی، با جریان‌های قوی‌تر و مناظر خیره‌کننده‌تر، به یک مقصد محبوب برای دوستداران طبیعت تبدیل می‌شود. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، منطقه ال نیشو همچنین دارای تنوع گیاهی و جانوری بالایی است که به جذابیت‌های طبیعی این مکان افزوده است. بازدید از این آبشارها به شما فرصتی منحصر به فرد برای ارتباط با طبیعت و تجربه محیطی بی‌نظیر را می‌دهد.

آبشارهای ال نیشو

۱۷. پارک تاریخی ارتش

پارک تاریخی ارتش (Parque Histórico Militar) در هاوانا، کوبا، مجموعه‌ای از بناهای تاریخی و نظامی مهم را در بر می‌گیرد و به ‌عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی برجسته این شهر شناخته می‌شود. این پارک شامل چندین قلعه و استحکامات نظامی است که در دوران استعماری اسپانیا ساخته شده و نقش مهمی در دفاع از بندر هاوانا در برابر حملات دریایی ایفا کرده‌اند.

یکی از برجسته‌ترین بناهای این پارک، قلعه لا کابانا (La Cabaña) است که به‌عنوان یک قلعه نظامی بزرگ و استراتژیک در قرن ۱۸ میلادی ساخته شد. این قلعه با دیوارهای مستحکم و برج‌های دیدبانی، از جمله جاذبه‌های مهم پارک است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن به تماشای مناظر وسیع هاوانا و بندر آن بپردازند. پارک تاریخی نظامی همچنین مکانی مناسب برای مطالعه تاریخ نظامی و معماری دوران استعماری اسپانیا است. با بازدید از این پارک، گردشگران می‌توانند با تاریخ نظامی و دفاعی کوبا آشنا شوند و از زیبایی‌های معماری و تاریخی این منطقه لذت ببرند.

پارک تاریخی ارتش

۱۸. میدان انقلاب کوبا

میدان انقلاب (Plaza de la Revolución) در هاوانا، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین میادین عمومی در کوبا است که به‌ویژه به‌خاطر یادبود خوزه مارتی (José Martí) شناخته می‌شود. این میدان به‌عنوان مرکز تجمعات سیاسی و اجتماعی در کوبا و محلی برای برگزاری مراسمات مهم ملی و دولتی است. یادبود خوزه مارتی، که به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های تاریخ کوبا شناخته می‌شود، در این میدان واقع شده و با مجسمه بزرگ او و تصویر برجسته‌اش بر روی دیوارهای یادبود، به‌خوبی نمایان است.

این میدان به‌خاطر طراحی معماری مدرن و نمای بزرگ خود، یکی از جاذبه‌های مهم هاوانا محسوب می‌شود. مجسمه خوزه مارتی و دیوارهای یادبود با تصاویری از دیگر رهبران انقلاب کوبا، به‌ویژه فیدل کاسترو و ارنستو چه گوارا، از ویژگی‌های بارز این میدان است. پلازا د لا ربیلوشن به‌عنوان یک مکان تاریخی و فرهنگی، فرصتی عالی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد تا با تاریخ و فرهنگ کوبا آشنا شوند و از تماشای آثار هنری و یادبودهای ملی لذت ببرند. این میدان همچنین مکان مناسبی برای عکاسی و تجربه فضای سیاسی و اجتماعی کوبا است.

میدان انقلاب کوبا

۱۹. فاسترلندیا

فاسترلندیا (Fusterlandia) یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد و رنگارنگ هاوانا، کوبا است که به‌وسیله هنرمند محلی، خولیو آنتونیو فاستر (Julio Antonio Fernández) ایجاد شده است. این پروژه هنری که در محله جایمانیتاس (Jaimanitas) واقع شده، مجموعه‌ای از دیوارها، ساختمان‌ها و مجسمه‌های رنگارنگ است که به‌طور کامل با کاشی‌های موزاییکی تزئین شده‌اند. فاسترلندیا به‌عنوان یک نمونه برجسته از هنر خیابانی و محیطی تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری جالب در هاوانا شده است.

طرح‌های رنگی و الگوهای موزاییکی در فاسترلندیا به‌طور خلاقانه‌ای با هم ترکیب شده‌اند و فضای شهری را به یک گالری هنری بزرگ تبدیل کرده‌اند. این پروژه نه‌تنها نمایانگر خلاقیت و هنر محلی است، بلکه به‌عنوان یک نقطه تعامل فرهنگی و اجتماعی برای ساکنان و گردشگران نیز عمل می‌کند.

فاسترلندیا

۲۰. موزه همینگوی

موزه ارنست همینگوی (Ernest Hemingway Museum in Cuba)، که در واقع خانه‌اش در هاوانا، کوبا قرار دارد، یکی از مکان‌های برجسته برای علاقه‌مندان به ادبیات و تاریخ است. این خانه که به نام «فینکا ویگیا» نیز شناخته می‌شود، در خارج از شهر هاوانا واقع شده و در آن ارنست همینگوی، نویسنده برجسته آمریکایی، سال‌های پایانی عمر خود را گذراند. خانه‌ای با طراحی ساده و زیبا، که به طرز حیرت‌انگیزی با طبیعت پیرامونش همخوانی دارد.

در این موزه، می‌توان آثار و اشیاء شخصی همینگوی را مشاهده کرد که شامل کتاب‌ها، نقاشی‌ها و اشیاء روزمره است. همچنین، بخش‌های مختلف خانه مانند دفتر کار، اتاق خواب و حتی استخر خانه به همان صورتی که در دوران زندگی همینگوی بودند، حفظ شده‌اند. این مکان به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که به عمق زندگی و کارهای نویسنده بزرگ آمریکایی پی ببرند و درک بهتری از محیطی که در آن خلق آثارش را انجام دادند، پیدا کنند. همچنین، موزه ارنست همینگوی به خاطر حفظ و نمایش میراث فرهنگی و ادبی همینگوی اهمیت زیادی دارد و به عنوان مکانی فرهنگی و آموزشی شناخته می‌شود. بازدید از این موزه فرصتی برای درک تأثیرات عمیق همینگوی بر ادبیات و همچنین زندگی روزمره او در دوران اقامتش در کوبا است.

موزه همینگوی

۲۱. پارک ملی آلخاندرو د هومبولت

پارک ملی آلخاندرو دِ هومبولت (Alejandro de Humboldt) یکی از متنوع‌ترین جزایر استوایی از نظر گونه‌های زیستی در این سیاره است. این محوطه‌ی ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو از شمار فراوانی از گیاهان و جانوران، به سبب انطباق این گونه‌ها با مواد سمی پارک، میزبانی می‌کند. این کوهستان جنگلی که در سواحل شمالیِ شرق کوبا واقع شده، به گردشگران امکان همراه شدن با تورهای گردشگری، پیاده‌روی در مسیرهای خاکی و عبور از گذرگاه‌های پر از پرندگان رنگارنگ، آبشارهای باشکوه و طبیعت سرسبز را می‌دهد.

پارک ملی آلخاندرو د هومبولت

۲۲. مالکون

این تفرجگاه مشهور ساحلی یکی از محبوب‌ترین مناطق هاوانا به شمار می‌آید و توقف در آن برای هرکسی که به کوبا سفر می‌کند ضروری است. ایده‌ی ساخت این تفرجگاه در سال ۱۹۰۱ مطرح شد و مالِکون (Malecón) تقریباً یک سال بعد شکل گرفت. جاده‌ی ۷ کیلومتری این تفرجگاه محل مناسبی برای قدم زدن در امتداد دریا و تماشای ساختمان‌های رنگارنگ و گوناگون قرن بیستمی در هاوانا است. در این تفرجگاه هر تفریحی متناسب با هر سلیقه‌ای، از تماشای مردم و استراحت در کنار دیوار ساحلی در طول روز گرفته تا تماشای رقص و موسیقی در شب، یافت می‌شود.

مالکون

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی کوبا کدام است؟
بهترین جاهای دیدنی کوبا شامل هاوانای قدیم، وارادرو، ترینیداد، گواردالاواکا، ساحل بهشت، جزیره کایو کوکو، پارک ملی وینالس، مقبره چه گوارا، سینفوئگوس، میدان انقلاب کوبا، فاسترلندیا و موزه همینگوی می‌شود.
بهترین زمان سفر به کوبا چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به کوبا فصل خشک از نوامبر تا آوریل ( آبان الی اردیبهشت) است که هوا گرم و آفتابی بوده و بارندگی کم است.
محسن مرادی محسن مرادی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}