۲۲ تا از بهترین جاهای دیدنی وین که نباید از دست بدهید!

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/5/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی وین جایی برای عاشقان هنر است تا در یکی از پیشرفته ترین شهرهای جهان با آوای موسیقی کلاسیک و نمایش اپرا، سفر کنند.

تور اروپا

جاهای دیدنی وین، پایتخت کشور اتریش، مقصدی برای عاشقان دنیای هنر است. یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان که بسیاری آن را با موسیقی کلاسیک و نمایش‌های اپرا می‌شناسند. اگر مسافر تور اتریش هستید و قصد بازدید از وین را دارید باید بدانید که مکان‌های شگفت‌انگیز این شهر شامل ساختمان‌های تاریخی، گالری‌های هنری، رستوران و کافه‌های دنج می‌شود؛ کافه‌هایی که عطر و طعم بی‌نظیر شکلات و قهوه آن‌ها فراموش نمی‌شود. برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی وین و سفر به پایتخت موسیقی جهان با ما همراه شوید.

جاهای دیدنی وین

۱. قصر هافبورگ

قصر هافبورگ (Hofburg Palace)، بنایی متعلق به قرن سیزدهم که امروزه محل اقامت و دفتر ریاست جمهوری اتریش است. یکی از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی وین که چیزی فراتر از یک کاخ ساده بوده و مانند شهری با جاهای دیدنی متنوع است. بنابراین خودتان را برای چندین ساعت پیاده‌روی و کاوش در دل تاریخ آماده کنید. قصر هافبورگ در گذشته اقامتگاه زمستانی خاندان هابسبورگ بود و برای مدت ۶۰۰ سال مرکز قدرت کشور اتریش محسوب می‌شد. کاخی با ۲۶۰۰ اتاق که در حدود ۱۸ اتاق آن برای بازدید عموم است. معماری چشم‌نواز این بنا نمایشی از معماری به سبک رنسانس، باروک، روکوکو، کلاسیک و گوتیک را به تصویر می‌کشد.

کاخ هافبورگ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. موزه سیسی (Sisi Museum) با بیش از ۳۰۰ قطعه با ارزش از میراث خاندان هابسبورگ، آپارتمان‌های خاندان سلطنتی، نمایشگاه سلطنتی و میدان قهرمانان (Heroes' Square) با مجسمه‌های بزرگی از قهرمانان کشور از جمله دیدنی‌های این کاخ است. قسمت خزانه‌داری نمایشگاه سلطنتی فضایی است که مجموعه خیره‌کننده‌ای از تاج و جواهرات سلطنتی به نمایش گذاشته شده است. موزه اسلحه و زره‌های جنگی، عتیقه‌جات متعلق به قدیسان و لباس‌های پادشاهان از دیگر مجموعه‌هایی هستند که در کاخ هافبورگ به نمایش گذاشته شده‌اند. برای بازدید از بخش‌های مختلف این کاخ باید بلیط‌های جداگانه تهیه کنید. ساعات بازدید از قصر هافبورگ همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ غروب است.

 قصر هوفبرگ، نمایشی از هنر و معماری اروپا

۲. کاخ شونبرون

کاخ شونبرون (Schönbrunn Palace) یکی از زیباترین جاهای دیدنی وین در اتریش بوده که در میان باغی رویایی واقع شده است. سازه‌ای متعلق به دهه ۱۶۰۰ که اقامتگاه تابستانه خاندان هابسبورگ محسوب می‌شد. کاخ شانبران با نظارت و دستور «ماریا ترزا» فرمانروای هابسبورگ به بهشتی عظیم با اتاق‌های مجلل و باغی رویایی تبدیل شد که می‌توانست با کاخ‌های پادشاهان فرانسه در ورسای رقابت کند.

معماری به کاررفته در طراحی و ساخت کاخ شونبرون به سبک باروک است و بسیاری از بخش‌های آن به صورت قرینه ساخته شده‌اند. این بنا در سال ۱۹۹۶ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. پلکان آبی، اتاق آینه‌ای شگفت‌انگیز، تالار تشریفات، باغ وحش و موزه‌ها از جمله جاهای دیدنی کاخ شونبرون است. باغ اطراف قصر یکی از زیباترین نقاط وین محسوب می‌شود. باغی سرسبز و زیبا که بازدید از آن رایگان است. اما برای بازدید از بخش‌های داخلی قصر باید بلیط خریداری کنید. ساعات بازدید از کاخ شونبرون همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶ غروب است.

قصر شونبرون قصری باشکوه در وین

۳. کلیسای سنت استفان

کلیسای جامع سنت استفان (St. Stephen's Cathedral)، مهم‌ترین بنای گوتیک وین و کلیسای جامع اسقف اعظم از تاریخ ۱۷۲۲، کلیسای جامع سنت استفان است که بازدید آن را نباید از دست بدهید. کلیسای اصلی که در قرن ۱۲ و به سبک رمانسک (رومی وار) ساخته شده بود، با بنایی جدیدتر در سبک (رمانسک متأخر) در قرن سیزدهم جایگزین شد. از بنای قدیمی دروازه‌های بزرگ و برج‌های مربوط به غیر مسیحیان به جا مانده است. بازسازی بعدی که در سبک گوتیک و در قرن ۱۴ انجام شد، همراه با اضافه شدن جایگاه نمازخانه‌های «سنت الیجیوس»، «سنت تیرنا»، «سنت کاترین»! همچنین برج معروف ۱۳۷ متری در بخش جنوبی مربوط به قرن ۱۵ می‌باشد. نوسازی و ساخت و سازهای بعدی بین قرن ۱۷ تا ۱۹ ادامه پیدا کرد و تمام بنا پس از جنگ جهانی دوم مجدداً بازسازی گردید. از جمله جاذبه‌های آن می توان به بالارفتن از ۳۴۳ پله برای رسیدن به اتاق ساعت و نمای تماشایی آن، برج شمالی، محل نگهداری ناقوس عظیم پومرین (یک آسانسور سریع بازدید کنندگان را به یک محل تماشایی می‌رساند) اشاره کرد. از دیگر جاذبه‌های آن، دخمه‌ی مربوط به قرن ۱۴ و گنجینه کلیسای جامع می‌باشد که مهم‌ترین آثار هنری دست ساز کلیسای جامع را در خود جای داده است.

 کلیسای سنت استفان، کلیسای اعظم کاتولیک

۴. موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا (Museum of Fine Arts) صحنه نمایش برترین آثار هنری از اشیا مصر باستان و یونان تا شاهکارهایی از هنرمندان بزرگ اروپایی است. موزه‌ای که از سال ۱۸۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی وین در اتریش تبدیل شده است. موزه هنرهای زیبا که در نزدیکی قصر هافبورگ واقع شده، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های وین با آثار هنری متنوع و فراوان خود همواره موردپسند بسیاری از بازدیدکنندگان خود است. ساعات بازدید از موزه هنرهای زیبا همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ غروب است.

موزه هنرهای زیبا، تصویری تماشایی از شاهکارهای هنری

۵. قصر بلودر

قصر بلودر (Belvedere Palace) روزگاری محل اقامت شاهزادگان و افراد برجسته اتریشی بود. سازه‌ای عظیم که در حقیقت مجتمعی است متشکل از دو ساختمان باشکوه که به سبک باروک ساخته شده است: کوشک پایین (آنترس) و کوشک بالا (اوبرس) و در اطراف یک باغ زیبای فرانسوی متعلق به قرن هفدهم است.از نکات بارز کوشک بالا می‌توان به سالن بزرگ آن به همراه مجسمه‌ها و پله‌های تشریفات که با گچ کاری و نقاش‌های دیواری تزئین شده است، اشاره کرد. سالن مرمر، یک سالن دوطبقه باشکوه به همراه مجسمه‌های مختلف، نقاشی‌ها و ستون‌های گچ کاری شده می‌باشد که یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این مجموعه به شمار می‌آید. کوشک پایین نیز دارای یک سالن مرمر است که به خاطر تابلو‌های گچی بیضوی و گچ‌کاری زیبای ستون‌هایش و همچنین گالری مرمری که برای نگهداری مجسمه‌های تاریخی ساخته شده است شهرت دارد. از دیگر ساختمان‌های برجسته این مجموعه می‌توان به قصر زمستانی، ساختمانی با سبک معماری باروک که زمانی محل خزانه داری دادگاه بوده، نارنجستان، اصطبل‌های کوشک (محل نگهداری گنج های قرون‌وسطی) و باغ‌های بلودر و فواره‌های اتصال دهنده بین دو کوشک اشاره نمود.

در قصر بلودر بالایی آثار این هنرمندان به صورت دائمی به نمایش گذاشته شده‌اند. اما در قصر بلودر پایین، نمایشگاه‌های موقت به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و آثار هنری سایر هنرمندان در معرض نمایش قرار می‌گیرد. در کنار بازدید از فضای داخلی قصرها، فرصت بازدید از باغ زیبای فرانسوی اطراف قصر بلودر را از دست ندهید. قدم‌زدن در گوشه‌وکنار این باغ در عصری دل‌انگیز می‌تواند به یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفرتان به وین تبدیل شود. ساعات بازدید از قصر بلودر همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ غروب است. این قصر که در سال ۱۷۲۳ ساخته شده است درواقع امروزه محل نمایش مجموعه‌های برجسته‌ای از آثار هنرمندان مشهور مانند گوستاو کلیمت، اگون شیله و اسکار کوکوشکا است. مجموعه هنریِ وسیعی که مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی از قرن ۱۲ تا ۱۶ را در برمی‌گیرد، از دیگر جاذبه‌های قابل ذکر این قصر به شمار می‌آید.

قصر بلودر، شاهکاری از معماری باروک

۶. خانه موسیقی وین

وین را پایتخت موسیقی جهان می‌نامند. شهری که مشهورترین آهنگسازان و هنرمندان دنیای موسیقی مانند موتزارت، بتهوون، هایدن، مالر و بروکنر در آن زندگی می‌کردند و به فعالیت‌های هنری خود می‌پرداختند. بنابراین اگر از طرفداران دنیای موسیقی و تاریخ پرفرازونشیب آن هستید، بازدید از خانه موسیقی (House of Music)، یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی وین، را از دست ندهید.

در خانه موسیقی با علم صدا و آواز آشنا می‌شوید. موزه‌ای که آثاری از نخبه‌های موسیقی وین، دست‌نوشته‌ها و قطعات صوتی به نمایش گذاشته شده‌اند. یک طبقه از این خانه موسیقی به اجرای فیلارمونیک وین اختصاص داده شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند به صورت مجازی رهبری این اجرا را بر عهده بگیرند. بازدید از خانه موسیقی علاوه‌بر بزرگسالان، برای کودکان هم جذاب خواهد بود.

خانه موسیقی وین

۷. خانه اپرای وین

از سال ۱۸۶۹ تا به امروز، خانه اپرای وین (Vienna State Opera) یکی از بهترین مراکز شهر برای اجرای هنرهای نمایشی وین است. یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های اپرا در جهان که میزبان هنرنمایی برترین هنرمندان جهان در موسیقی، اپرا، باله و سایر هنرهای نمایشی است. یکی از ویژگی‌های جذاب ساختار داخلی خانه اپرای دولتی وین این است که در هنگام تماشای آنلاین نمایش‌ها می‌توانید با استفاده از دکمه‌ای، زیرنویس نمایش را به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی و روسی مشاهده کنید.

معماری جذاب و دیدنی خانه اپرای وین از دلایل مهمی است که این بنا را به یکی از بهترین جاهای دیدنی شهر وین اتریش تبدیل کرده است که با نورپردازی‌های جذاب و دیدنی و همچنین طراحی داخلی شگفت‌انگیز، به خوبی می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را مجذوب زیبایی‌های خود کند. همچنین این مکان یکی از بزرگ‌ترین و پرشکوه‌ترین سالن‌های نمایش دنیا به حساب می‌آید و میزبان مشهورترین آهنگسازان، رهبران ارکستر، تک‌نوازان و رقصنده‌ها بوده است. نمایش‌های اپرا و باله دست کم ۳۰۰ بار در سال بر روی استیج آن اجرا می‌شوند، نمایش‌هایی که با وسواس انتخاب شده و موسیقی آن به سال ۱۶۲۵، زمانی که اولین اپرای وین اجرا گردید باز می‌گردد. خانه عظیم اپرای فعلی در سال ۱۸۶۹ ساخته شده است و به خاطر سبک رنسانس فرانسوی آن مورد توجه می‌باشد. از جمله نکات بارز داخلی این بنا می‌توان به پلکان عظیم منجر به طبقه اول به نام «Schwind Foyer» (به احترام او به خاطر نقاشی‌های معروفش از صحنه‌های اپرا نام گذاری شده است) و اتاق نفیس چای با پرده‌های منقش ارزشمندش اشاره نمود. با داشتن فضایی برای ۲۲۱۱ از تماشاگران و ۱۱۰ موسیقیدان، خانه اپرا محل برگزاری ارکستر فیلارمونیک وین نیز می‌باشد.  ساعات بازدید از خانه اپرای دولتی وین دوشنبه‌ها تا جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بامداد است.

خانه اپرای دولتی وین، صحنه جذاب اجرای برترین هنرمندان جهان

۸. باغ وحش وین

در سفر خود به وین به دنبال جای دیدنی برای بازدید به همراه فرزندان خود هستید؟ باغ وحش وین (Vienna's Tiergarten) برای شماست! باغی که قدمت آن به سال ۱۷۵۲ و زمان فرمانروایی ماریا ترزا و خاندان هابسبورگ بازمی‌گردد. باغ وحش وین را قدیمی‌ترین باغ وحش جهان می‌نامند. یکی از بهترین جاهای دیدنی وین که با امکانات پیشرفته‌ای که در اختیار دارد، حدود ۷۵۰ گونه جانوری، ۸۵۰۰ حیوان را درون خود جای داده است. در این باغ وحش با طراحی فضای سبز زیبای خود می‌توانید انواع حیوانات از ببر و زرافه تا پاندا، فیل، اورانگوتان، پلنگ‌های سیبری و دنیایی از حیوانات دیگر را ببینید. یکی از ویژگی‌های مثبت این باغ وحش امکانات پیشرفته و مدرن آن است که در تمام این سال‌ها موردتوجه بوده تا از حیوانات به بهترین روش نگه‌داری و مراقبت شود. ساعات بازدید از باغ وحش وین همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶:۳۰ غروب است.

باغ وحش وین، قدیمی ترین باغ وحش جهان

۹. پارک بورگارتن

در نزدیکی قصر هافبورگ یک پارک زیبا با فضایی آرامش‌بخش و دل‌انگیز با نام پارک بورگارتن (Burggarten) واقع شده است. این پارک در ابتدا و در سال ۱۸۰۹ همزمان با خروج ناپلئون از وین به عنوان یک باغ خصوصی برای خاندان سلطنتی ایجاد شد و تا سال ۱۹۱۶ بازدید از آن برای عموم مردم آزاد نبود. اما امروزه به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری وین تبدیل شده است.

پارک بورگارتن از بخش‌های دیدنی متنوعی تشکیل شده است. در قسمتی از پارک بنای یادبود موتزارت قرار دارد. مجموعه‌ای از مجسمه‌های مختلف به ویژه مجسمه‌هایی از اشراف و همچنین خانه پروانه‌ها با داشتن بیش از صدها نوع پروانه، از دیگر قسمت‌هایی هستند که در بازدید خود از پارک بورگارتن می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اگرچه این پارک در تمام طول سال زیبا و دیدنی است، در فصل بهار با شکفتن شکوفه‌های بهاری و گل‌کاری‌های جذاب، چشم‌اندازی رویایی و منحصربه‌فرد را به تصویر می‌کشد. ساعات بازدید از پارک بورگارت: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۵:۳۰ عصر است.

پارک بورگارتن، فضایی برای رهایی و دوری از هیاهوی شهری

۱۰. میدان ماریا ترزا

میدان ماریا ترزا (Maria-Theresien-Platz) را به افتخار ملکه ماریا ترزا بنا کرده‌اند. تنها فرمانروای زن امپراتوری هابسبورگ که از سال ۱۷۴۰ تا ۱۷۸۰ به عنوان ملکه حکومت می‌کرد. اگرچه دوران سلطنت پرفرازونشیب داشت، اما به خوبی توانست با عبور از چالش‌ها توانمندی و مهارت خود را به عنوان یک زن ثابت کند.

میدان ماریا ترزا در میان کاخ هافبورگ و موزه کوارتیه (MuseumsQuartier) در نزدیکی خیابان رینگ استراسه (Ringstrasse) واقع شده است. در مرکز میدان بنای یادبودی قرار گرفته که قدمت آن به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد. طراح و سازنده این بنا، مجسمه‌ساز آلمانی «کاسپار فون زومبوش» (Kaspar von Zumbusch) نام دارد که به مدت یک دهه بر روی این پروژه کار کرده است. مجسمه‌ای برنزی و اصلی که نمادی از امپراتور است بر روی یک پایه گرانیتی قرار دارد و در اطراف و بالای آن مشاوران، فرماندهان و سایر چهره‌های برجسته وین دیده می‌شوند. این مجسمه در حدود ۱۹ متر ارتفاع دارد. در بازدید خود از میدان ماریا ترزا می‌توانید از سایر جاهای دیدنی وین که در اطراف این میدان قرار گرفته هم دیدن کنید. 

میدان ماریا ترزا، قابی تماشایی به افتخار تنها فرمانروای زن هابسبورگ ها

۱۱. کتابخانه ملی اتریش

کتابخانه ملی اتریش (Austrian National Library) یک کتابخانه ساده و معمولی نیست. فضایی با ترکیب از معماری چشم‌نواز، سقف‌هایی با نقاشی‌های منحصربه‌فرد و مجموعه‌ای از مجسمه‌های دیدنی در کنار انبوهی از کتاب‌هایی با موضوعات متنوع است. این فضا در دهه ۱۷۲۰ به عنوان کتابخانه دادگاه سابق برای امپراتور چارلز ششم ساخته شد.

تالار اصلی کتابخانه ملی اتریش به طول ۸۰ متر و ارتفاع ۲۰ متر، نمایشی خیره‌کننده از معماری باروک بوده که با گچ‌بری، سنگ‌کاری‌های مرمرین و نقاشی‌های زیبا تزئین شده است. در مرکز تالار مجسمه چارلز ششم و در سایر نقاط تالار هم مجسمه‌هایی از سایر اشراف و افراد برجسته قرار دارد. یکی از جذابیت‌های این کتابخانه سقف گنبدی شکل به ارتفاع ۳۰ متر است که نقاشی‌های دیواری چشم‌نوازی بر روی آن دیده می‌شود. در کتابخانه ملی اتریش بیش از ۲۰۰هزار نسخه کتاب وجود دارد. ساعت بازدید از کتابخانه ملی اتریش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب است.

 کتابخانه ملی اتریش، غرق شدن در معماری شگفت انگیز و دنیای کتاب ها

۱۲. کافه سنترال

کافه سنترال وین (Café Central) در طبقه همکف یک ساختمان باشکوه با طراحی زیبا و چشم‌نواز واقع شده است. کافه‌ای که تا پیش از شروع جنگ جهانی دوم پاتوق هنرمندان و روشنفکرانی همچون زیگموند فروید، اشتفان تسوایگ و بسیاری از نویسندگان اهل وین بود. کافه سنترال که در سال ۱۸۷۶ افتتاح شد، یکی از معروف‌ترین قهوه‌خانه‌های وین است. این کافه در وین با طراحی زیبا که آثار تاریخی و نقاشی‌های دیواری زیبایی را در گوشه و کنار آن می‌بینید، در کنار سرو نوشیدنی و دسرهای هیجان‌انگیز و جذاب، غذاهای کلاسیک اتریشی را هم عرضه می‌کند. در سفر خود به وین در کنار بازدید از جاهای دیدنی این شهر، زمانی را هم به کافه‌گردی و گشتن در میان انبوهی از کافه‌های دنج آن بگذرانید.

کافه سنترال، نوشیدن فنجانی قهوه در دل تاریخ وین

۱۳. مدرسه سوارکاری اسپانیایی

قدمت این مدرسه به زمان امپراطوری «ماکسیمیلیان دوم» می‌رسد و امروزه، یکی از جاذبه‌های اصلی وین می‌باشد که مخاطبان را با نمایش سوارکاری اعجاب انگیز در مدرسه سوارکاری زمستانی که به سبک باروک در کاخ هافبرگ، جایی که از سال ۱۷۵۳ در آن قرار گرفته، به وجد می‌آورد. بلیط‌های این نمایش به سرعت به فروش می‌رسند؛ بنابراین در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط رزرو کنید.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی

۱۴.ساختمان پارلمان اتریش

ساختمان پارلمان اتریش که از سال ۱۹۱۸ محل مجلس فدرال و ملی اتریش می‌باشد با ابعاد وسیع خود همگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این ساختمان که در سال ۱۸۸۳ به منظور استفاده نمایندگان سلطنتی و استانی تکمیل گردیده، از معماری یونانی بسیار تأثیر گرفته است که آثار آن را می‌توان در ستون‌های کرنتی (Corinthian) و تزئینات غنی آن مشاهده کرد. (از نکات قابل توجه آن حجاری های بیرونی آن است که اعطای قانون اساسی به‌وسیله «فرانتس ژوزف اول» به ۱۷ تن از مردم اتریش را به همراه تعدادی مجسمه و نقش برجسته مرمر به تصویر می کشد.) از دیگر نکات جذاب این بنا، نماد «الهه پالاساتنا آتن» که مجسمه‌ای چهار متری بوده و با طلا تزئین شده و همچنین مجسمه‌هایی که نماد رودخانه دانوب، اینن، اِلبه و مولدوا می‌باشد.

ساختمان پارلمان اتریش

۱۵.کلیسای کارل‌ اسکیرچ

این کلیسا به «سنت چارلز بُرومئو» پیشکش شده است، قدیسی که در زمان طاعون برای مردم دعا می‌خوانده است. کلیسای کارل اسکیرچ (Karlskirche) در سال ۱۷۷۳ بنا شده و مهم‌ترین بنای مذهبی باروک در اتریش می‌باشد. گنبد ۷۲ متری و ستون‌های پیروزی ۳۳ متری آن که تقلیدی از ستون «تراژان» در روم است، سبب شهرت این بنا گردیده. بر روی این دو ستون ردیف‌های مارپیچی وجود دارد که بخش‌هایی از زندگی «چارلز قدیس» را به تصویر کشیده است. از نکات برجسته در داخل بنا می‌توان به نقاشی‌های دیواری شگفت‌آور از «سنت سیسیلیا» اشاره نمود. نقاشی بالای محراب یکی از جاذبه‌های خاص این بنا به شمار می‌رود.

کلیسای کارل اسکیرچ

۱۶.تئاتر ملی وین

بنای فوق‌العاده تئاتر ملی وین (تئاتر بورگ) شهرت خود را مدیون نمایش‌های آلمانی زبانی که به روی صحنه آن اجرا شده می‌باشد. بسیاری از نام‌های پرآوازه بر روی چهار صحنه‌ی نمایش آن از زمانی که توسط «امپراطور جوزف دوم» در سال ۱۷۷۶ به‌عنوان تئاتر دربار ساخته شده است، به اجرا پرداخته‌اند. پس از یک آتش سوزی ویرانگر در سال ۱۹۴۵، سالن تئاتر به تدریج بازسازی و در سال ۱۹۵۵ دوباره گشوده شد و از آن زمان به‌عنوان مهم‌ترین سالن تئاتر کشور قد علم نمود. علاوه بر ابعاد و همچنین استاندارد بودن فضای نمایشی آن، فضای خارجی ساختمان به دلیل وجود تندیس‌ها تزئینی متعدد، سن‌ها و مجسمه‌های نیم تنه تحسین برانگیز می‌باشد. فضای داخلی نیز با دکوراسیون غنی با سبک باروک فرانسوی و پله‌هایی با نقاشی‌هایی از «گوستاو» و «ارنست کلیمت» به اندازه فضای خارجی بنا مسحور کننده است.

تئاتر ملی وین

۱۷.شهرداری وین

ساختمان شهرداری وین، بنای عظیمی به سبک نئوگوتیک می‌باشد که به‌عنوان مرکز اداری شهر مورد استفاده است. این بنا که به خاطر ابعادش نظر‌ها را به خود جلب می‌کند، مساحتی حدود ۱۴۰۰۰ متر مربع از محل سابق رژه ارتش را اشغال نموده است. این ساختمان جذاب در سال ۱۸۸۳ تکمیل شده و به خاطر وجود مجسمه Rathausmann (تندیسی که پرچمی فلزی را به‌عنوان هدیه‌ای از طرف ارباب قفل سازش به شهر تقدیم می‌نماید) در بالای برج ۹۸ متری آن مورد توجه می‌باشد. حیاط مسقف در مرکز بنا که بزرگ‌ترین حیاط از هفت حیاط موجود در بنا می‌باشد، برای کنسرت‌های محبوب تابستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله جاذبه‌های گردشگری بنای سالن اشمیت، ورودی بزرگی که درشکه‌ها برای رساندن مسافرانشان می‌توانستند به آن وارد شوند و دو راه پله‌ی عظیمی که بازدیدکنندگان را به سالن اجتماعات هدایت می‌نمایند را می‌توان برشمرد. از دیگر دیدنی‌های قابل توجه بنا، اتاق نظامی، اتاق سنا (به خاطر سقف طاق دارش که با برگ طلا تزئین شده و شمعدان بزرگ سبک هنر نو موجود در آن شهرت دارد) و اتاق کار شهردار می‌باشند.

شهرداری وین

۱۸.پارک پراتر

بازدید از پراتر، پارک طبیعی بزرگی که بین دانوب و کانال دانوب قرار گرفته، تقریباً مانند این است که به دنیای دیگری قدم می‌گذارید. پارک پراتربا مساحت ۳۲۰۰ جریب که زمانی شکارگاه سلطنتی بوده است، از دیرباز یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی وین به حساب می‌آمده است. در اینجا برای هر فردی با هر سن و سلیقه جاذبه‌ای وجود دارد، از هیجان در منطقه Wurstel با پارک تفریحی قدیمی آن تا غذا خوردن و رقصیدن! از جاذبه‌های این پارک، سواری با چرخ‌وفلک غول‌پیکر، از نکات عطف وین است که از سال ۱۸۹۶ امکان تماشای نمایی بی نظیر از شهر را فراهم آورده است. (اگر توان مالی دارید، کابین فوق العاده لوکس را انتخاب نمایید که برای بیش از ۱۲ نفر مناسب می‌باشد). بنای یادبود پریتر زیرر (Prater Ziehrer)، مجسمه‌ای بسیار پر ابهت از زندگی موسیقیدان CM Ziehrer که در سال ۱۹۶۰ ساخته شده، موزه پریتر با مستنداتی که بیانگر تاریخ پارک می‌باشد، افلاک نما و راه‌آهن بخار مینیاتوری لیلی پوتی که مسیری ۴ کیلومتری را در نزدیکی خیابان اصلی طی می‌کند از دیگر جاذبه‌های قابل ذکر این مجموعه می‌باشند. در جای دیگر در این پارک اتاق وسیعی برای اسب‌سواری وجود دارد، شنا کردن در استخر ورزشگاه، فوتبال، دوچرخه‌سواری، تنیس و بولینگ از دیگر سرگرمی‌های این پارک می‌باشند. «دانوب پارک» که در نزدیکی آن واقع شده است، یک فضای باز ۲۵۰ هکتاری که دارای یک راه‌آهن سرگرم کننده مینیاتوری، دریاچه مصنوعی (با گیاهانی چون زنبق و سوسن) و یک تئاتر می باشد که بی‌شک ارزش بازدید دارد.

پارک پراتر

۱۹.خانه هوندرد واسا

خانه «هوندرد واسا» که به‌عنوان خانه "طبیعت و انسان دوستانه" شهرت دارد، قطعاً عجیب و غریب ولی همچنان جذاب بوده و ارزش تماشا دارد. این خانه که توسط نقاش «فریدِن رایش هوندرد واسا» طراحی شده است، بار رنگ‌های روشن و زنده خود در سال ۱۹۸۵ تکمیل شد و ساکنان اصلی آن –که البته جای تعجب ندارد -هنرمندان، روشنفکران و افرادی خلاق (بسیار شبیه به معمار خود) می‌باشند. اگرچه، تنها می‌توانید از تماشای نمای خارجی این ساختمان رنگارنگ لذت ببرید، در نزدیکی این بنا، ساختمان دیگری به نام (Kunsthaus)وین وجود دارد، مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها که دارای تراس کافه بوده و می‌توانید برای مدت طولانی در آن‌ها استراحت کرده و از محیط فرح‌بخش آن لذت ببرید.

خانه هوندرد واسا

۲۰.آرامگاه شاهنشاهی و کلیسای کاپوچین

این کلیسا که به مریم مقدس پیشکش شده است، به خاطر سرداب سلطنتی خود مشهور می‌باشد، جایی که ۱۴۵ عضو از خانواده سلطنتی هابسبورگ در آن دفن شده‌اند (تقریباً تمام ملکه‌های اتریش از سال ۱۶۳۳ در این مکان به خاک سپرده شده‌اند). ازجمله جاذبه‌های آن سرداب مربوط به بنیان گذاران این بنا، «پادشاه ماتیاس» که در ۱۶۱۹ از دنیا رفت و ملکه آنا که در ۱۶۱۸ چشم از جهان فروبست، می‌باشد. سرداب «ماریا ترسا» از دیگر جاذبه‌های این مجموعه شگفت‌انگیز است، تالار گنبد داری که یک قبر سنگی بزرگ در سبک روکوکو در آن خودنمایی می‌کند و برای ملکه که در ۱۷۸۰ وفات یافت ساخته شده است. این مقبره سنگی به شکل یک تخت تشریفاتی است که در بالای آن زوج سلطنتی با یک فرشته و تاجی از ستارگان قرار دارند و در کناره‌ها نقش برجسته‌هایی وجود دارند که صحنه‌هایی از زندگی ملکه ترسا را توصیف می‌نمایند.

آرامگاه شاهنشاهی و کلیسای کاپوچین

۲۱.کلیسای دانشگاهی سنت پیتر

این کلیسا که با گرته‌برداری از کلیسای سنت پیتر در رم ساخته شده است، در محلی بنا شده که در اصل به یک کلیسای روم متعلق بوده و پس از آن جایگاه کلیسای دیگری بوده که به‌وسیله شارلمان در ۷۹۲ پس از میلاد مسیح بنا شده بوده است. عمارت فعلی در قرن ۱۸ ساخته شد و دارای یک گنبد عظیم با دیوارنگاری‌های عالی و گنجینه‌های هنری می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این کلیسا نمازخانه باربارا با مدخل ورودی با شکوه آن می‌باشد. ستون طاعون، ستون ۲۱ متری در سبک باروک که به نشانه پایان طاعون ویرانگر سال ۱۶۷۹ که جان دست کم ۷۵۰۰۰ نفر از ساکنان وین را گرفت در نزدیکی این کلیسا ساخته شده است و از جاذبه های این محوطه می‌باشد. همچنین صومعه اسکاتلندی (Schottenstift)، در قرن ۱۲ ساخته شده از آن زمان تا حال به طور گسترده بازسازی و توسعه داده شده است. مدرسه آن دانش آموزانی چون یوهان اشتراوس و آخرین امپراتور اتریش، چارلز اول را پروش داده است، همچنین این بنا دارای مجموعه‌ای از آثار هنری ازجمله قطعاتی از ۱۶ تا قرن ۱۹ می‌باشد.

کلیسای دانشگاهی سنت پیتر

۲۲.خیابان کارتنر اشتراسه و آبنمای دانر

اگر پس از ساعت‌ها گردش درموزه‌های معروف وینو گالری‌ها به دنبال تماشای ویترین مغازه‌ها بودید، بهتر است به شیک‌ترین خیابان وین، کارتنر اشتراسه، سری بزنید. این منطقه  فوق العاده جذابیتش را مدیون درختان لیمو ترش، کافه‌های کنار خیابان، مغازه‌های مد روز، بوتیک‌های الگانت و مراکز خرید شلوغ موجود در آن می‌باشد؛ همچنین بسیاری از ساختمان‌هایی که در این منطقه می‌بینید به قرن ۱۸ تعلق دارند. از دیگر نکات قابل ذکر، آبنمای نفیس دانر است که در سال ۱۷۳۹ توسط جرج رافائل دانر برای نشان دادن «قدرت و دانش» فرمانروای شهر ساخته شده است. (ساخت این بنا مسلماً به فرمان کسانی بوده که در آن زمان اداره شهر را به دست داشته‌اند).

خیابان کارتنر اشتراسه و آبنمای دانر

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی وین کجاست؟
بهترین جاهای دیدنی وین شامل جزیره براس بسه قصر هافبورگ، کاخ شونبرون، کلیسای سنت استفان، موزه هنرهای زیبا، قصر بلودر، خانه موسیقی، خانه اپرای دولتی وین، باغ وحش وین، کتابخانه ملی اتریش، کافه سنترا و ساختمان پارلمان اتریش می‌شود.
بهترین زمان بازدید از وین چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به وین از سپتامبر تا نوامبر (شهریور الی آذر) است.
ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}