بهترین زمان سفر به ایتالیا چه زمانی است؟

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/4/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله به دست خواهید آوردید، متوجه خواهید شد که بهترین زمان سفر به ایتالیا به چه شرایطی بستگی دارد.

تور اروپا

بهترین زمان سفر به ایتالیا زمانی است که شما بتوانید از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا دیدن کرده و نهایت لذت را ببرید. پس اگر شما هم قصد سفر با تور ایتالیا را دارید، بهتر است در ابتدا اطلاعات کاملی درباره شرایط آب و هوایی این کشور و بهترین زمان سفر به اروپا را به دست بیاورید تا بهتر تصمیم بگیرید که چه زمانی را برای سفر به این کشور برنامه‌ریزی کنید. در ادامه مطلب، خواهیم گفت چه زمانی برای سفر به این کشور مناسب‌تر است و در هر یک از فصل‌ها، شاهد چه آب و هوایی در ایتالیا خواهید بود. 

فهرست مطالب

بهترین زمان سفر به ایتالیا بر اساس ماه های سال

توریست‌ها و گردشگران از سراسر جهان در تمام طول سال به ایتالیا سفر می‌کنند و این گونه نیست که آنها فقط یک زمان خاص را برای سفر به ایتالیا در نظر بگیرند. از آنجا که ایتالیا سواحل نیلگونی دارد و می‌توانند در کنار طبیعت زیبا، از فرهنگ و تاریخ این کشور نیز دیدن کنند و غذاهای آن را نیز میل کنند، می‌توانند در هر فصلی که بخواهند، به ایتالیا بروند.

با این حال، تابستان شلوغ‌ترین زمان سفر به ایتالیا در نظر گرفته می‌شود. خانواده‌هایی که به دنبال زمان مناسبی برای لذت بردن از تعطیلات خود هستند و می‌خواهند اوقات خوشی را در کنار سواحل زیبا و خوردن غذاهای خوشمزه سپری کنند، ایتالیا را انتخاب می‌کنند. در تابستان، همه چیز در ایتالیا در فضای باز برگزار می‌شود و گردشگران می‌توانند انواع غذاهای رستورانی را در فضای باز بخورند و حتی در کنسرت‌های زنده و جشنواره‌های فیلم در این فضای باز شرکت کنند.

علاوه بر این، بهار و پاییز نیز زمان مناسبی برای سفر به ایتالیا و حتی شهرهای حومه آن هستند. زوج‌هایی که می‌خواهند فضای رمانتیکی را تجربه کنند، ترجیح می‌دهند در فصل‌های بهار یا پاییز به ایتالیا سفر کنند. زیرا در این فصل‌ها مسافران با ماجراجویی‌های بیشتری مواجه می‌شوند و هوا خیلی خنک‌تر است.

از طرف دیگر، از اواخر نوامبر و رسیدن به فصل سرما، پیست‌های اسکی در ایتالیا برگزار می‌شوند و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی را در سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کنند. همچنین رویدادهایی مانند هفته مد پاییز و زمستان در میلان برگزار می‌شوند و علاقه‌مندان به مد و فشن در این زمان به ایتالیا می‌روند.

زمان های مختلف برای سفر به ایتالیا

شرایط زمستان برای سفر به ایتالیا

فصل زمستان نیز شرایط مناسبی برای خرید لوازم مختلف با قیمت باورنکردنی است. این خرید و فروش‌ها بین ماه‌های ژانویه تا اوایل مارس انجام می‌شود و شما می‌توانید در تخفیف‌های مختلف، لوازم و لباس‌های مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین یکی از دلایل جذابیت زمستان برای سفر به ایتالیا، کریسمس زیبای آن است که می‌توانید چند روز و شب جادویی و خاص را در سراسر کشور تجربه کنید. به خصوص که در شهرهایی مانند ناپل و تورین، تزیینات کریسمس فوق العاده خاص و منحصر به فرد هستند.

همه ساله در کریسمس در شهر ناپل یک جشن تاریخی برگزار می‌شود که قدمت آن به دهه ۱۷۰۰ برمی‌گردد. در این روزها در شهر ناپل، هنرمندان آثار هنری خود را به نمایش می‌گذارند. از سوی دیگر، در تورین نیز به خاطر وجود لامپ‌های فوق العاده زیاد منحصر به فرد در خیابان‌ها، نوعی جشنواره نور برگزار می‌شود که در میادین و خیابان‌های اصلی این شهر خودنمایی می‌کنند.

همچنین مکان دیگری که می‌توانید در اواخر فصل زمستان در ایتالیا به آنجا بروید، شهر ونیز است. کانال‌های ونیز، کارناوال‌های مشهور جهانی همه ساله برگزار می‌شوند. از دیگر نکات برجسته کارناوال‌های ونیز که بیشتر از یک هفته به طول می‌انجامند، می‌توان به رژه‌های لباس، رقص و مهمانی‌های خیابانی اشاره کرد.

شرایط زمستان برای سفر به ایتالیا

ژانویه (دی-بهمن)ژانویه سردترین ماه سال در ایتالیا بوده و برای کسانی که دنبال قیمت‌های پایین‌تر پرواز و هتل هستند ایده‌آل خواهد بود. هر چند قیمت‌ها در تفریحگاه‌های زمستانی بسیار بالا می‌روند، زیرا با بارش برف میزان بازدید از آن‌ها به اوج خود می‌رسد. برای بهترین امکانات اسکی به سراغ «دولومیتس» (Dolomites) در شمال بروید یا «آپنینس» (Apennines) در «آبروتزو» (Abruzzo) و ایتالیای مرکزی را امتحان کنید.

فوریه (بهمن اسفند)فوریه با فصل کارناوال‌ها مترادف است و کارناوال در ایتالیا یعنی ونیز. در طی هفته‌هایی که به کارناوال ونیز ختم می‌شوند، خیابان‌های این شهر پر از ماسک‌ها و رنگ‌ها شده و همچنین کارناوال‌هایی هم در سایر نقاط کشور برپا می‌گردند. از میان معروف‌ترین جشن‌ها می‌توانیم به جشن شهر سیسیلی «آرچی رئاله» (Acireale)، «ویارجو» (Viareggio) در ساحل توسکانی و «ایوریا» (Ivrea) در «پیدمونت» (Piedmont) اشاره کنیم که سالانه در آن «فستیوال جنگ پرتقال» برگزار می‌شود. فستیوال پرتقال نیز شبیه فستیوال گوجه فرنگی در اسپانیا است.

مارس (اسفند-فروردین)ماه مارس در ایتالیا به غیر قابل پیش‌بینی بودنش شهرت داشته و حتی ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: «مارس دیوانه! به خورشید نگاه کن و چتر با خودت بردار». حتماً می‌توانید درک کنید که تنوع آب و هوایی در انتقال از زمستان به بهار طبیعی بوده و دمای هوا رو به افزایش می‌رود. البته کماکان در کنار ساحل هوا خنک و مطلوب است. کشور در این ماه از خواب زمستانی خود بیدار می‌شود و به خاطر وضعیت آب و هوا در این ماه تفریحاتی مانند موزه‌گردی محبوب‌تر هستند.

ایتالیا در ماه مارس

شرایط بهار برای سفر به ایتالیا

یکی دیگر از بهترین زمان سفر به ایتالیا بهار است که می‌توانید از دریاچه‌های شمالی این کشور دیدن کنید. مثلاً در خارج از شهر میلان، دریاچه کومو و ویلاهای تاریخی آن وجود دارند که بسیاری از افراد در فصل بهار، از این دریاچه و ویلاهای آن دیدن می‌کنند. در نزدیکی ورونا نیز دریاچه گاردا وجود دارد که بسیاری از بازدیدکنندگان برای لذت بردن از چشم‌اندازهای عالی کوه‌های آلپ و گاردالاند، در فصل بهار به آنجا می‌روند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دریاچه گاردا بزرگترین پارک تفریحی این کشور شناخته می‌شود و از این نظر، طرفداران خیلی زیادی دارد.

همچنین هفته مد میلان نیز در فصل بهار برگزار می‌شود که طرفداران فوق العاده زیادی در میان علاقه‌مندان به فشن و مد دارد. در این زمان، در شهر میلان رویدادهای ویژه و نمایشگاه‌های متعددی برگزار می‌شوند و بهترین طراح‌ها نیز در آنجا حضور دارند. از آنجا که میلان یکی از شهرهای بزرگ و مهم ایتالیا نیز شناخته می‌شود، مطمئناً باید انتظار داشته باشید که هزینه‌های بلیط و اقامت در فصل بهار در میلان برای شما کمی بیشتر باشد.

بهار در ایتالیا چگونه است؟

آوریل (فروردین اردیبهشت)عید پاک بزرگ‌ترین جشن ایتالیا به شمار می‌رود. در نقطه مرکزی رم، پاپ به اجرای مراسم‌های مذهبی در کولوسئوم پرداخته و همچنین مراسم عشای ربانی سنتی در یکشنبه پاک هم برگزار می‌شود. تقریباً تمام شهرها برای خودشان رژه دارند و لباس‌های سنتی می‌پوشند. فلورانس مراسم سالانه «اسکوپیو دل کارو» (Scoppio del Carro) را برگزار کرده و یک گاری پر از مواد آتش بازی روبروی «دوئومو» قرار می‌گیرد و همچنین رژه‌ای تماشایی در تمام شهر اجرا می‌شود.

می (اردیبهشت-خرداد)می متعادل‌ترین آب و هوا در ایتالیا را دارد. در این ماه به خاطر اینکه بین عید پاک و تابستان قرار گرفته، هنوز هم قیمت‌های مناسبی را پیدا خواهید کرد. «جیرو دیتالیا» (Giro d’Italia) یا همان مسابقه سالانه دوچرخه سواری که در مدت زمان سه هفته‌ای در کشور برپا می‌شود در این ماه است. از میان دیگر فستیوال‌ها می‌توانیم به فستیوال گل در «نوتو» (Noto) و «کورسا دی چری» (Corsa dei Ceri) یا مسابقه شمع‌ها در «اومبریا» (Umbria) اشاره کنیم. این جشن از سال ۱۱۶۰ هر سال در اینجا برگزار می‌شود.

ژوئن (خرداد-تیر)فصل گردشگری ایتالیا در ماه ژوئن اوج می‌گیرد زیرا دیدنی‌ها و جاذبه‌ها رو به شلوغی می‌روند. مسافران می‌توانند با سفری به سواحل بکر جنوب از این شلوغی و گرمی فرار کنند یا به سراغ تپه‌های خنک و آرام توسکان و حوالی اومبریا بروند. مسابقه سالانه فلورانس به نام «کالچو استوریکو» (Calcio Storico) که به قرن شانزدهم بازمی‌گردد نیز در این ماه برگزار شده و در ونیز هم انبوهی از قایق‌ها، کانو‌ها و کایاک‌ها برای مسابقه ۳۰ کیلومتری «وگالونگا» (Vogalonga) در کانال‌ها آماده می‌شوند.

شرایط بهار برای سفر به ایتالیا

شرایط تابستان برای سفر به ایتالیا

آیا به خرید کردن علاقه دارید؟ اگر در فصل تابستان به ایتالیا سفر کنید، مطمئناً خوش‌شانس خواهید بود. زیرا در این زمان انواع برندهای محبوب جهان از اوایل ژوئیه به مدت ۶ هفته تخفیف‌های قابل توجهی را اعمال می‌کنند. شلوغ‌ترین زمان برای سفر به ایتالیا، ژوئیه است که تخفیف‌های بسیار زیادی روی انواع اجناس اعمال می‌شود و شما می‌توانید انواع لباس‌های برند را با قیمت خیلی مناسب‌تری خریداری کنید. در تابستان‌های ایتالیا، مردم محلی به صورت دسته جمعی به سواحل می‌روند و شهرهای بزرگ نسبتاً خلوت‌تر و آرام‌تر هستند.

در تابستان، بیشتر موزه‌ها، پارک‌ها و نقاط دیدنی باز هستند و اگرچه شما می‌توانید از آنها دیدن کنید، اما ممکن است شلوغی خیلی زیاد در این زمان باعث شود که شهرهای بزرگ و روستاهای کوچک را از دست بدهید و نتوانید آنها را به درستی ببینید.

از طرف دیگر، در ماه سپتامبر سواحل ایتالیا کمتر از ژوئیه شلوغ هستند و هوا نسبت به وسط تابستان، خیلی معتدل‌تر و قابل تحمل‌تر است. این زمان بهترین ماه برای گشت و گذار در جنوا ایتالیا در نظر گرفته می‌شود. جنوا شلوغ‌ترین بندر ایتالیا شناخته می‌شود که مشرف به دریا است و طرفداران بسیار زیادی در میان مردم محلی این کشور نیز دارد.

 تابستان در ایتالیا چگونه است؟

جولای(تیر-مرداد)تابستان با خود انبوهی از رویدادهای فرهنگی را به گوشه و کنار ایتالیا می‌آورد. طرفداران موسیقی کلاسیک باید به ورونا سفر کنند که فستیوال اپرا را در یک آرِنای باستانی تماشایی برگزار می‌کند. در شهرک «اسپولتو» (Spoleto) هم فستیوال «دوئه موندی» (Due Mondi) برگزار می‌شود که میزبان ستارگان موسیقی، رقص و تئاتر شده و طی دو هفته کنسرت‌ها و اجراهای بی‌نظیری در آن روی صحنه می‌روند. شهرک زیبای سیِنا هم یکی از دو فستیوال سالانه اسب دوانی به نام «پالیو» (Palio) را در میدان مرکزی‌اش برپا می‌کند. در پانزدهم ماه هم باید در سفر ونیز منتظر آب‌هایی پر از قایق و آسمانی پر از آتش بازی بود.

آگوست (مرداد-شهریور)دمای سوزان هوا بیشتر مردم ایتالیا را به سمت سواحل و کوهستان‌ها می‌کشاند. البته تعطیلات دو هفته وسط ماه‌ هم خودش دلیل دیگری برای این سفرها خواهد بود. مسافرانی که می‌توانند با گرما کنار بیایند، از خلوتی شهرهای بزرگ لذت خواهند برد و همچنین از قیمت‌های پایین هتل‌ها هم بهره‌مند می‌شوند. در غیر این صورت شما هم به جمعیت مردم پیوسته و به سراغ سواحل «پولیا» (Puglia)، «کالابریا» (Calabria) یا «ساردینیا» (Sardinia) بروید.

سپتامبر (شهریور-مهر)در ماه سپتامبر گرمی هوا کاهش می‌یابد و با این حساب می‌توان انتظار بالا رفتن میزان گردشگران را در کشور ایتالیا داشت. «لیدو» (Lido) در ونیز میزبان ستارگان بین‌المللی سینما در فستیوال فیلم شده و همچنین ناپل فستیوالی برای قدیس حامی شهر برگزار می‌کند. در شهر فلورانس «فستا دلا ریفیکولونا» (Festa della Rificolona) برپا شده و می‌توانید آسمان شب را که با هزاران فانوس کاغذی روشن می‌شود تماشا کنید.

سواحل پولیا ایتالیا در ماه آگوست

شرایط پاییز برای سفر به ایتالیا

پاییز بهترین زمان برای علاقه‌مندان به انواع نوشیدنی‌های متفاوت هستند که در این زمان می‌توانند بهترین و تازه‌ترین نوشیدنی‌ها را امتحان کنند. لازم است بدانید که پاییز، تنها زمانی از سال است که می‌توانید موقع قدم زدن در تاکستان‌ها، برداشت انگور را از نزدیک ببینید.

یکی از دلایل شهرت شهر رم، جذابیت آن برای گرفتن عکس‌های زیبا، بلوارهای درختکاری شده آن است که در امتداد رودخانه تیبر (Tiber) قرار دارند. همچنین باغ‌های فوق‌العاده زیبا و نمادین این شهر مانند ویلا دوریا پامفیلی (Villa Doria Pamphili) و ویلا بورگزه (Villa Borghese) باعث افزایش جذابیت شهر رم در فصل پاییز شده‌اند. زیرا در این فصل و قبل از شروع زمستان، تمام برگ‌های این درختان می‌ریزند و حالت بسیار زیبایی برای گرفتن عکس‌های هنری به وجود می‌آورند.

شرایط فصل پاییز برای سفر به ایتالیا

اکتبر (مهر-آبان)در ماه اکتبر کمی از سرمای گزنده پاییزی را حس خواهید کرد و تفریحگاه‌های ساحلی می‌بندند. این ماه برای گردش در شهرهای بزرگی مانند رم، فلورانس یا جاذبه های ونیز ایده‌‌آل خواهد بود. عاشقان ترافِل باید به سراغ «آلبا» (Alba) بروند و در جشن مخصوصی که برای آن برگزار می‌شود شرکت کنند. کسانی هم که به خوراکی‌های شیرین علاقه دارند، نباید فستیوال شکلات شهر زیبا و کوچک «پروجا» (Perugia) را از دست بدهند.

نوامبر (آبان-آذر)نوامبر به خاطر سرمای هوا جزو ماه‌های افت گردشگری به حساب می‌آید و مردم به خانه‌هایشان پناه می‌برند. اغلب این ماه با موزه‌های خالی و جاذبه‌های فرهنگی خلوت هم معنی بوده و همچنین می‌توانید برای امتحان کردن روغن زیتون‌های تازه به سراغ توسکانی بروید. برای ترافل یا قارچ‌های محبوب این کشور هم سفری به «سن مینیاتو» (San Miniato) را پیشنهاد می‌کنیم.

دسامبر (آدر-دی)اوایل دسامبر هنوز هم ساکت است اما از اواسط ماه کم کم مردم برای جشن کریسمس و سال نو بیرون می‌آیند. بازارهای کریسمس مختلفی در گوشه و کنار کشور برپا می‌شوند و بهترین‌هایشان را می‌توانید در «پوردنونه» (Pordenone)، «ترنتینو» (Trentino)، «بولتزانو» (Bolzano) یا شهرهای بزرگ‌تری مانند فلورانس و ورونا پیدا کنید.‌ از هفتم دسامبر میلان هم نمایشگاهی به نام «اوبج اوبج» (Oh Bej! Oh Bej!) را به مناسبت کریسمس برپا می‌کند.

سن مینیاتو در ماه نوامبر

بیشترین زمان سفر به ایتالیا؛ از می تا سپتامبر (اردیبهشت - مهر)

  • مناسب برای پیاده‌روی، زندگی شبانه و گشت و گذار در ساحل

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، ایتالیا در اواخر بهار و کل تابستان ار می تا سپتامبر (اردیبهشت - مهر)، مملو از توریست و بازدید کننده است. از آنجا که آب و هوای ایتالیا مدیترانه‌ای است، بیشتر روزهای تابستان در این کشور هوا آفتابی بوده و شما می‌توانید از طولانی بودن روز، لذت زیادی ببرید. همچنین از آنجا که در طول روز خورشید قبل از ساعت ۹ شب غروب نمی‌کند، می‌توانید به کافی شاپ‌ها و رستوران‌های مختلف ایتالیا بروید و با مردم محلی گفتگو کنید.

همچنین اگر گرمای روز چندان برای شما اهمیت ندارد و می‌توانید بیرون بروید، می‌توانید به مسابقات اسب سواری معروف جهانی پالیو در سیه‌نا بروید که هر سال در ۲ ژوئیه و ۹ آگوست برگزار می‌شوند و طرفداران خیلی زیادی دارند. در ماه می، باغ گل‌های فوق‌العاده باشکوهی در فلورانس وجود دارند که در آن می‌توانید انواع گل‌های بوبولی، باردینی و زنبق را مشاهده کنید. این باغ‌ها سرشار از عشق و زندگی هستند.

بهترین زمان برای تماشای سواحل ایتالیا، مراسم عید پاک است که در این زمان می‌توانید به گشت و گذار در سیسیل بپردازید. در این زمان، جشنواره‌های محلی بیشماری که با نام ساگر (sagre) نیز شناخته می‌شوند، در سراسر حومه شهر پالرمو برگزار می‌شوند.

بیشترین زمان سفر به ایتالیا؛ از می تا سپتامبر

متوسط ترین زمان سفر به ایتالیا

  • مناسب برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت

از ماه مارس تا آوریل (اسفند تا اردیبهشت) و سپس از اکتبر تا نوامبر (مهر تا آذر)، زمان‌هایی هستند که شاید برخی از افراد علاقه زیادی به سفر نداشته باشند. اما در عین حال، می‌تواند بهترین زمان سفر به ایتالیا برای کسانی در نظر گرفته شود که علاقه زیادی به طبیعت و لذت بردن از آن دارند.

از اواخر زمستان و اوایل بهار و همچنین از پاییز، ممکن است توریست‌های کمتری در ایتالیا مشاهده شوند. با این حال، همین ماه‌ها نیز می‌توانند بهترین زمان برای لذت بردن از طبیعت عالی ایتالیا برشمرده شوند. زیرا شما می‌توانید تنها با پوشیدن یک ژاکت نسبتاً نازک، در روزهایی که هوا نسبتاً خنک و معتدل هستند، به پیاده‌روی بروید. اما در عین حال، احتمال دارد که بارندگی نیز رخ بدهد و باید آمادگی همه چیز را داشته باشید.

متوسط ترین زمان برای سفر به ایتالیا

کم طرفدارترین زمان سفر به ایتالیا؛ دسامبر تا فوریه ( آذر تا اسفند)

  • مناسب برای ورزش‌های زمستانی و جشن‌های آخر سال

در فصل زمستان در مناطق کوهستانی، ورزش‌های زمستانی بسیاری در ایتالیا برگزار می‌شوند. در این زمان، دمای هوا پایین می‌آید و اگر به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی علاقه داشته باشید، می‌توانید به مناطق کوهستانی بروید و از آنها لذت ببرید. البته باید گفت که در مراکز شهرها، خیلی شاهد برف نیستیم. مثلاً حتی در سردترین شهرهای ایتالیا مانند تورین و میلان، خیلی کم پیش می‌آید که بیشتر از چند روز در فصل زمستان برف ببرد.

از آنجا که بیشتر مردم، هم مردم محلی و هم توریست‌ها علاقه زیادی به ایتالیا در فصل تابستان و ماه‌های گرمتر دارند، به احتمال خیلی زیاد در تابستان شاهد ازدحام کمتری از جمعیت در ایتالیا باشید. به همین دلیل این زمان می‌تواند بهترین زمان سفر به ایتالیا برای کسانی در نظر گرفته شود که می‌خواهند با کمترین هزینه، ایتالیا را ببینند. زیرا طبیعتاً با کمتر بودن جمعیت، هزینه‌های بلیط و هتل نیز کاهش پیدا می‌کند.

نکته جالب توجه درباره استراحتگاه‌های اسکی در مناطق کوهستانی ایتالیا این است که می‌توانید از اسپا و حمام‌های آب گرم استفاده کرده و لذت زیادی ببرید. پس اگر می‌خواهید در زمستان به ایتالیا بروید، بهتر است شهرهای حومه را انتخاب کنید.

کم طرفدارترین زمان سفر به ایتالیا؛ دسامبر تا فوریه

پرسش‌های متداول

بهترین زمان سفر به ایتالیا از نظر آب و هوا چه موقعی است؟
بهترین زمان سفر به ایتالیا از نظر آب و هوا، بهار و پاییز است. در این فصل‌ها می‌توانید از آب و هوای مطبوع، مناظر زیبا و ازدحام جمعیت کمتر لذت ببرید.
بهترین زمان سفر به ایتالیا از نظر قیمت چه موقعی است؟
بهترین زمان سفر به ایتالیا، در زمستان (دسامبر تا فوریه) به دلیل آب و هوای سرد و بارانی و همچنین ارزان‌ترین زمان سفر در سال است. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از جاذبه‌های گردشگری ممکن است در این فصل تعطیل باشند.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}