بهترین زمان برای سفر به اسپانیا چه زمانی است؟

محسن مرادی
  • محسن مرادی
  • 1403/4/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین زمان سفر به اسپانیا از ارزان ترین تا گران ترین، خلوت ترین، شلوغ ترین و خوش آب و هواترین را در این مطلب بخوانید.

تور اروپا

بهترین زمان سفر به اسپانیا، بستگی به علایق و اولویت‌های شخصی گردشگران دارد. اسپانیا، کشوری با فرهنگ غنی، مناظر طبیعی خیره‌کننده و تاریخچه‌ای پر از ماجرا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. هر ساله میلیون‌ها گردشگر از نقاط مختلف جهان به این سرزمین گرم و آفتابی سفر می‌کنند تا از شهرهای پرجنب‌وجوشی چون مادرید و بارسلونا، سواحل زیبا و طلایی کاستا دل سول، و روستاهای تاریخی اندلس دیدن کنند. شرایط آب و هوایی، جشنواره‌های محلی و تقویم فرهنگی از جمله عواملی هستند که می‌توانند تجربه سفر را تحت تأثیر قرار دهند. در این مقاله، با بررسی دقیق فصول مختلف سال و رویدادهای خاص، بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی اسپانیا را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اگر شما در حال برنامه ریزی سفر با تور اسپانیا هستید، بتوانید سفری به یادماندنی و پر از خاطرات خوش را تجربه کنید.

فهرست مطالب

بهترین زمان بازدید از سواحل زیبای اسپانیا

جولای و آگوست در اسپانیا فوق‌العاده گرم و بهترین زمان سفر به اروپا هستند! با دمای تابستانی که حدود ۳۴ درجه سانتی‌گراد هست، محلی‌ها به سمت زیباترین سواحل می‌روند تا از نسیم خنک بهره‌مند شوند و با بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی، اسپانیا به یکی از بهترین مقاصد ساحلی اروپا تبدیل شده است. چه به سواحل جنوبی والنسیا یا مالاگا بروید، چه به سواحل پر زرق ‌و برق بارسلونا یا جزایر قناری، پالما یا ایبیزا سفر کنید، باید انتظار جمعیت زیاد، اقامتگاه‌های گران و صف‌های طولانی برای شام را داشته باشید. اما این نباید شما را از تعطیلات ساحلی‌تان منصرف کند! اگر ساحل‌های اسپانیا یکی از آرزوهای تابستانی‌تان است، پیشنهاد می‌کنیم هرج و مرج را تحمل کرده، از جنب ‌و جوش مردم لذت ببرید و همه چیز را از قبل رزرو کنید.

بهترین زمان بازدید از سواحل زیبای اسپانیا

بهترین زمان برای بازدید از بارسلونا

بارسلونا یکی از نمادین‌ترین شهرهای اروپاست که دارای جاذبه‌های معروفی مانند کلیسای ساگرادا فامیلیا (Basílica de la Sagrada Família)، پارک گوئل و لاس رامبلاس است. با این حال، شهر در فصل اوج حضور گردشگران، از اواخر ژوئن تا آگوست، بسیار شلوغ می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از بارسلونا به منظور ترکیب بازدید از جاذبه‌ها و سواحل، با هوای عالی و جلوگیری از ازدحام، ماه‌هایی چون آوریل-ژوئن و سپتامبر-اکتبر است. دماها بین ۱۵ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد متغیر است که برای بازدید از جاذبه‌ها آن هم بدون گرمای شدید ایده‌آل است.

بارسلونا احتمالاً یکی از بهترین تیم‌های فوتبال جهان را دارد، بنابراین اگر هوادار ورزش هستید، سفر به این شهر بدون تماشای یک بازی از تیم بارسلونا کامل نخواهد بود. بازی‌ها در ورزشگاه کمپ نو از اوایل آگوست تا اواسط می و اکثرا در آخر هفته‌ها برگزار می‌شوند. اگر می‌خواهید بازدید از جاذبه‌ها را با یک مسابقه فوتبال ترکیب کنید، سپتامبر و می ماه‌های عالی برای این منظور هستند.

بهترین زمان برای بازدید از بارسلونا

بهترین زمان برای بازدید از مادرید

پایتخت اسپانیا از بسیاری جهات داغ است و گرمای تابستان فقط یکی از آن‌هاست. مادرید معروف به بلوارهای زیبا، پارک‌های وسیع و میادین باز بزرگ، کافه‌های فضای باز، روف گاردن‌های فراوان و بهترین مکان برای لذت بردن در فضای باز است. ماه‌های می و سپتامبر برای لذت بردن از این شهر ایده‌آل هستند. شما روزهای طولانی برای گشت و گذار و دیدن جاذبه‌ها در پیش رو خواهید داشت، تعداد گردشگران در اوج خود نیست و دمای هوا نیز دلپذیرتر خواهد بود.

تابستان در مادرید با دماهایی که به ۳۷ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد می‌تواند کمی ناخوشایند باشد. در آگوست، محلی‌ها از گرما به سمت سواحل فرار می‌کنند، بنابراین بسیاری از کسب و کارها ممکن است تعطیل شوند. مزیت بازدید از مادرید در تابستان این است که شهر خلوت‌تر است. فقط مطمئن شوید محل اقامت شما دارای تهویه مطبوع باشد! زمستان‌ها می‌تواند سرد باشد، با دماهایی بین ۴ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد، بنابراین اگر قصد دارید زمان زیادی را در فضای باز بگذرانید، لباس گرم بپوشید.

بهترین زمان برای بازدید از مادرید

بهترین زمان برای رفتن به سواحل جنوب اسپانیا

در فصل تابستان هوا در اسپانیا بسیار گرم است و برخی نقاط دمای هوا گاهی به ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد. در این زمان بهتر است مدت زیادی در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اواخر فصل بهار و اوایل فصل بهار بهترین زمان برای سفر به اسپانیا و لذت بردن از هوای خنک و رفتن به سواحل اطراف «کوستا دل سول» (Costa del Sol)  است.

بهترین زمان برای رفتن به سواحل جنوب

بهترین زمان برای تماشای اجرای زنده موسیقی

اگر دوست دارید در سفر به اسپانیا از برخی از بهترین و معروف‌ترین فستیوال‌های موسیقی اسپانیا دیدن کنید و شاهد هنرنمایی موزیسین‌ها در اجراهای زنده باشید، اوایل تابستان بهترین زمان برای بازدید از اسپانیا است. فستیوال‌های معروف اسپانیا مانند «سونار» (Sónar)، «پریماورا ساوند» (Primavera Sound)، «بیلبائو بی‌بی‌کی» (Bilbao BBK)  و «مدکول» (Mad Cool) در ماه‌های ژوئن و جولای، پیش از اینکه گرمای هوا افزایش یابد برگزار می‌شود.

بهترین زمان برای جشن های سنتی

در فرهنگ اسپانیا جشن‌های زیادی وجود دارد. هر منطقه و هر روستا دارای جشن‌های منحصربه‌فردی است که در زمان‌های مختلفی از سال برگزار می‌شوند. بهترین زمان برای اینکه شاهد بهترین جشن‌های سنتی فرهنگ اسپانیا باشید، روزهای نزدیک به عید پاک است. این ایام به عنوان «سمانا سانتا» (Semana Santa)  شناخته می‌شود و در این ایام می‌توانید برخی از بهترین جشن‌های سنتی اسپانیا را ببینید. اگر در ماه‌های سپتامبر و اکتبر هم می‌توانید برخی از جشن‌های سنتی و معروف اسپانیا را از نزدیک ببینید.

بهترین زمان برای جشن های سنتی

بهترین زمان برای خوردن غذاهای اسپانیایی

در حقیقت غذاهای اسپانیایی در هر زمان از سال در دسترس هستند. اما در برخی از ماه‌ها یا فصول بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در فصل بهار محصولات کشاورزی محلی کمی نارَس هستند و در فصل تابستان هم به دلیل گرما، کمی کاهش در محصولات دیده می‌شود. پاییز بهترین فصل برای امتحان کردن غذاهای اسپانیایی است زیرا محصولاتی مانند قارچ به فراوانی یافت می‌شوند و پس از گرمای تابستان و خوردن غذاهای سبکی مانند سالاد، سوپ سرد و ماهی کبابی می‌توانید غذاهای خوشمزه‌تر و گرم‌تری را میل کنید.

بهترین زمان برای خوردن غذاهای اسپانیایی

بهترین زمان برای سفرهای خانوادگی به اسپانیا

اگر فرزندی دارید که به مدرسه می‌رود و به همین دلیل در زمان سفرهای خود محدودیت دارید، تعطیلات فصل بهار بهترین زمان برای سفرهای خانوادگی به اسپانیا هستند. در این فصل هوا بسیار مطلوب است و فعالیت‌های زیادی می‌توانید به همراه خانواده‌ی خود انجام دهید. در ماه آگوست،‌ خیلی از کسب و کارها تعطیل هستند بنابراین باید پیش از سفر به اسپانیا در این ماه از باز بودن برخی مکان‌ها اطمینان حاصل کنید. می‌توانید در تعطیلات کریسمس هم به اسپانیا سفر کنید و شاهد مراسم محلی باشید. به علاوه، فضای صمیمی و خانوادگی به همراه فعالیت‌های فرهنگی اوقات خوبی برای شما رقم خواهد زد.

بهترین زمان برای سفرهای خانوادگی به اسپانیا

فعالیت های پیشنهادی در هر ماه در اسپانیا

فعالیت‌های پیشنهادی در هر ماه در اسپانیا به تفکیک ماه در این قسمت آمده است:

 اسپانیا در ژانویه (دی-بهمن)

با توجه به آب‌وهوای متنوع اسپانیا، بازدیدکنندگان در ژانویه می‌توانند از فعالیت‌های مختلفی لذت ببرند. علاقه‌مندان به برف می‌توانند به رشته‌کوه‌های سیرا نوادا برای اسکی و اسنوبرد بروند. این کوه‌ها تنها ۳۰ دقیقه خارج از شهر تاریخی گرانادا قرار دارند. هوای سرد (حداقل ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر و حداکثر ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر) امکان دیدن معماری بی‌نظیر شهر در خیابان‌های خلوت را فراهم می‌کند. اگر دما خیلی پایین بیاید، سفر به حمام‌های ترکی در حمام الحمام ال اندلس (Hammam Al Ándalus) یا صرف وقت در کنار شومینه قطعاً شما را گرم خواهد کرد.

اگر به دنبال گرما در فصول سرد هستید می‌توانید به سواحل جزایر قناری که نزدیک به خط استوا هستند سری بزنید. در حالی که دمای روز در تابستان می‌تواند به بالای ۲۸ درجه سانتیگراد برسد، ژانویه دمایی مطبوع حدود ۱۸ درجه سانتیگراد دارد که برای کسب انرژی پس از فصل شلوغ تعطیلات کریسمس، مناسب است.

اسپانیا در ژانویه

 اسپانیا در فوریه (بهمن-اسفند)

فوریه به عنوان فصل کم گردشگر در اسپانیا شناخته می‌شود، زیرا هوای سرد و مرطوب در بسیاری از مناطق شمالی مانند گالیسیا و باسک غالب می‌شود. در امتداد سواحل جنوبی، دما معتدل خواهد بود (حدود ۶۰ درجه فارنهایت) و می‌توانید برخی از اقامتگاه‌ها را با تخفیف‌های بسیار خوب رزرو کنید. منطقه محبوب کاستا دل سول خلوت و خالی از جمعیت خواهد بود، اما با نور آفتاب و دمای مطبوع، زمستان را حس نخواهید کرد.

از اواسط تا اواخر فوریه ده‌ها رویداد در سراسر اسپانیا برگزار می‌شود و کارناوال‌هایی در شهرهای بزرگی مانند مادرید و بارسلونا برپا می‌شود. شما می‌توانید برای تجربه‌ای ویژه از کارناوال، به کادیس، تنریف یا سیتجر سفر کنید.

اسپانیا در فوریه

ماه مارس در اسپانیا (اسفند-فروردین) 

مارس زمان بسیار خوبی برای بازدید از اسپانیا است. روزها معتدل و آفتابی هستند که فرصت‌های دیدنی دلپذیری را برای دیدن جاهای مختلف فراهم می‌کنند. دمای بارسلونا به طور متوسط حدود ۶۰ درجه فارنهایت است، در حالی که سویا کمی گرم‌تر و در حدود ۶۷ درجه فارنهایت و مادرید کمی خنک‌تر و در حدود ۵۷ درجه فارنهایت است. در این ماه ساعت‌ها به جلو کشیده می‌شوند و زمان بیشتری برای گشت ‌و گذار در شهرهای تاریخی، دیدن پارک‌های پر از شکوفه‌های گیلاس و خوردن تاپاس در فضای باز آن هم فقط با یک کت سبک وجود دارد.

مارس همچنین ماه خوبی برای لذت بردن از موزه‌ها و جاذبه‌های دیگر است، زیرا در این دوره معمولاً جمعیت کم است. سایت‌های معمولاً شلوغ مانند الحمرا در گرانادا به طرز خوشایندی خلوت خواهند بود، بنابراین می‌توانید خود را به چند ساعت گشت‌وگذار و عکاسی بدون مزاحمت مهمان کنید.

اسپانیا در مارس

 ماه آوریل در اسپانیا (فروردین-اردیبهشت)

ماه آوریل در اسپانیا با آب و هوای معتدل و بسیاری از جشن‌ها و رویدادهای فرهنگی همراه است. جشن بهار یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین جشن‌های مذهبی در اسپانیا است که در شهرهای مختلف مانند سویل، مالاگا و وایادولید برگزار می‌شود. این جشن با دسته‌گردانی‌ها، موسیقی و مراسم مذهبی خاص همراه است. این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین جشنواره‌های سویل است که با رقص فلامنکو، موسیقی زنده، غذاهای محلی و رقص و پایکوبی برگزار می‌شود.

این جشن در ۲۳ آوریل برگزار می‌شود و شبیه به ولنتاین است، اما مردم کتاب و گل به یکدیگر هدیه می‌دهند. بارسلونا بهترین مکان برای تجربه این جشن است. در ماه آوریل، طبیعت اسپانیا در زیباترین حالت خود است. بازدید از پارک‌ها و باغ‌های معروف مانند گوئل در بارسلونا و باغ‌های رتیرو در مادرید توصیه می‌شود. شهرهایی مانند تولدو، کوردوبا و گرانادا با تاریخ و فرهنگ غنی خود مکان‌های مناسبی برای گشت و گذار هستند. آوریل با آب و هوای معتدل، زمان مناسبی برای بازدید از این شهرهاست.

ماه آوریل در اسپانیا

اسپانیا در ماه می (اردیبهشت-خرداد)

می ماهی فوق‌العاده برای بازدید از اسپانیا است. هوا در این ماه معتدل و دلپذیر است و دما در بیشتر نقاط کشور بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر است. این ماه همچنین به دلیل جشنواره‌های متعدد و فعالیت‌های فرهنگی که در سراسر کشور برگزار می‌شود، شناخته شده است.

یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های می مربوط به شهر کوردوبا است که در آن اهالی این شهر حیاط‌های خود را با گل‌های زیبا تزئین می‌کنند و درهای خود را به روی عموم باز می‌کنند. در کنار این جشنواره‌ها، می‌توانید از مناظر طبیعی زیبا و پارک‌های ملی اسپانیا بازدید کنید و از پیاده‌روی و کوهنوردی در طبیعت لذت ببرید.

بهار اسپانیا

ماه ژوئن در اسپانیا (خرداد-تیر)

ژوئن ماهی ایده‌آل برای بازدید از سواحل اسپانیا است. دما در این ماه به حدود ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و آب‌های مدیترانه‌ای و آتلانتیک گرم و دلپذیر هستند. مناطق ساحلی مانند کاستا دل سول، کاستا براوا و جزایر بالئاری مانند مایورکا و ایبیزا بهترین مقاصد برای تعطیلات ساحلی در این ماه هستند.

ژوئن همچنین زمانی است که جشنواره «سان خوآن» در سراسر کشور برگزار می‌شود. این جشنواره که با آغاز تابستان همراه است، شامل آتش‌بازی‌، رقص و مهمانی‌های ساحلی است. بارسلونا یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه این جشنواره است.

اسپانیا در ماه ژوئیه (تیر-مرداد)

ژوئیه ماهی گرم در اسپانیا است و دما در بیشتر نقاط کشور به بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این ماه بهترین زمان برای فعالیت‌های آبی مانند شنا، قایق سواری و غواصی است. مناطق ساحلی همچنان پرطرفدار هستند و شهرهایی مانند والنسیا و مالاگا مقصدهای محبوب گردشگران هستند. در ژوئیه، جشنواره‌های موسیقی متعددی نیز در اسپانیا برگزار می‌شود. جشنواره بین‌المللی بنیکاسیم (Benicassim) یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های موسیقی است که هنرمندان برجسته‌ای از سراسر جهان در آن به اجرا می‌پردازند.

اسپانیا در ماه ژوئیه

ماه آگوست در اسپانیا (مرداد-شهریور)

دمای هوا در جنوب اسپانیا در ماه آگوست به طور منظم به ۳۷ درجه سانتیگراد می‌رسد. بیشتر مردم محلی در این ماه به تعطیلات می‌روند یا ساعات کاری خود را کاهش می‌دهند. مناطق شمالی در ماه آگوست مانند باسک، آستوریاس و گالیسیا با دمای ملایم‌تر (حدود ۲۵ درجه سانتیگراد) برای گردشگران مناسب‌تر هستند. این مناطق دارای تپه‌های سبز، شهرهای تاریخی و روستاهای زیبا هستند. گردش در بازارها، امتحان کردن پین چوس و تاپاس و لذت بردن از غذاهای دریایی تازه از فعالیت‌های جذاب این ماه در مناطق شمالی است. ماه آگوست زمان مناسبی برای استراحت و لذت بردن از تعطیلات است.

اسپانیا در ماه سپتامبر (شهریور-مهر)

آب و هوای اسپانیا در ماه سپتامبر طور میانگین در حدود ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است. سپتامبر زمان خوبی برای بازدید از این کشور است، زیرا جمعیت توریست‌های تابستانی کاهش یافته است، اما هوا هنوز برای لذت بردن از فضای باز به اندازه کافی مطبوع است. فستیوال لا مِرسه (La Mercè) بزرگ‌ترین جشنواره در بارسلونا بوده و به افتخار مریم مقدس، حامی شهر برگزار می‌شود. این جشنواره شامل رژه‌ها، کنسرت‌ها، آتش‌بازی و مسابقات مختلف است. اسپانیا دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که در معماری، غذا و جشنواره هایش منعکس شده است. این ماه فرصت خوبی برای کسب تجربه در این رابطه است.

اسپانیا در ماه سپتامبر

ماه اکتبر در اسپانیا (مهر-آبان)

اکتبر زمانی عالی برای بازدید از مادرید، پایتخت اسپانیا است، زیرا گرمای تابستان و ازدحام جمعیت فروکش کرده است. آب و هوای اکتبر با میانگین دمای حدود ۱۵ درجه سانتی‌گراد دلپذیر است و برای گشت و گذار و کاوش در میادین و پارک‌های وسیع شهر ایده‌آل است. شما می‌توانید بدون اینکه با جمعیت زیادی روبرو شوید از معماری گرانی ویا (Gran Via) و میدان مایور (Plaza Mayo) لذت ببرید. ضمنا در طول این ماه صف‌های انتظار برای موزه‌ها کوتاه و قابل مدیریت خواهند بود.

دوازدهم اکتبر، «روز ملی اسپانیا» یا «دیا د لا ایسپان داد» (Dia de la Hispanidad) است، یک تعطیلات سالانه که به یاد کشف آمریکا توسط کریستوف کلمب برای اسپانیا در ۱۲ اکتبر ۱۴۹۲ برگزار می‌شود. اگرچه این تعطیلات در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود، اما بزرگ‌ترین رویداد در شهر مادرید برگزار می‌شود. اگر در این زمان از مادرید دیدن می‌کنید، فرصت عالی است تا با مردم محلی در این جشن ملی همراه شوید. می‌توانید انتظار رویدادهای عمومی متعددی چون رژه‌ها، نمایش‌ها و مهمانی‌ها را داشته باشید.

ماه اکتبر در اسپانیا

اسپانیا در ماه نوامبر (آبان-آذر)

نوامبر ماهی آرام در سراسر اسپانیا است.سردی آب و هوا در این ماه باعث کاهش جمعیت توریست‌ها شده و جشنواره‌های کمی برای هیجان‌زده کردن مردم محلی وجود دارد. اگر قصد دارید در این ماه از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید، باید بدانید که میانگین دما حدود ۱۴ درجه سانتیگراد است که با گذشت ماه به طور پیوسته کاهش می‌یابد، بنابراین برای اینکه در فضای باز احساس راحتی کنید، لباس گرم همراه داشته باشید. از آنجایی که نوامبر معمولاً ماه پرطرفداری برای گردشگران نیست، فرصتی برای کشف اسپانیای واقعی خارج از مکان‌های دیدنی سنتی توریستی خواهید داشت.

ماه دسامبر در اسپانیا (آذر-دی)

دسامبر در اسپانیا ماه جشن، چراغانی و کریسمس است. هوا سرد، اما روحیه مردم شاد و پرشور است. بازارهای کریسمس در سراسر کشور برپا می‌شوند و عطر دل‌انگیز شیرینی‌های اسپانیایی (دِولسِس) و نوشیدنی‌های گرم در فضا می‌پیچد. در این ماه می‌توانید از بازارهای کریسمس معروف در بارسلونا و مادرید دیدن کنید. شهر مالاگا با نمایش‌های درخشان خود می‌درخشد و بابانوئل به بسیاری از شهرها سر می‌زند تا کودکان را شاد کند. اگر در دسامبر به اسپانیا سفر می‌کنید، جشن سال نو را از دست ندهید! سنت اسپانیایی‌ها خوردن ۱۲ عدد انگور در نیمه شب به نشانه‌ هر ماه سال برای خوش‌شانسی است.

همچنین دسامبر بهترین زمان برای سفر به اسپانیا با کودکان است. بازارهای کریسمس، چراغانی‌های شهرها، جشن‌های سال نو و حضور بابانوئل خاطرات فراموش‌نشدنی را برای آن‌ها رقم خواهد زد.

فعالیت های پیشنهادی در هر ماه در اسپانیا

پرسش‌های متداول

بهترین زمان سفر به اسپانیا از نظر آب و هوا چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به اسپانیا در بهار و تابستان، اگر به دنبال آب و هوای گرم و آفتابی هستید و در پاییز اگر به دنبال آب و هوای خنک‌ هستید.
بهترین زمان سفر به اسپانیا از نظر قیمت چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به اسپانیا از نظر قیمت، اوایل و اواخر پاییز، به خصوص بعد از ماه اکتبر، اوایل و اواخر بهار، یعنی قبل و بعد از عید پاک و به طور کلی در زمستان، به دلیل آب و هوای سرد و بارانی، است.
محسن مرادی محسن مرادی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}