جاهای دیدنی فرانکفورت برای مسافران آلمان

رقیه عینلو
  • رقیه عینلو
  • 1403/5/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی فرانکفورت آنقدر جذاب و هیجان انگیز است که به سختی می توانید چشم روی دیدنی های مختلف این شهر ببندید.

تور اروپا

جاهای دیدنی فرانکفورت به‌معنای واقعی محل ملاقات سنت با مدرنیته است. فرانکفورت به شما نشان می‌دهد چطور یک شهر می‌تواند هم مدرن باشد و هم ریشه‌های تاریخی‌اش را هم حفظ کند. این شهر خانه شرکت‌های بزرگ، آسمان‌خراش‌ها، موزه‌ها، گالری‌های هنری و سومین فرودگاه بزرگ اروپا است که همیشه کمی جلوتر از زمان خود است و دوست دارد این پیشرفته‌بودن را به رخ بکشد. چه با تور آلمان سفر کنید چه به‌صورت انفرادی، برای سفر به فرانکفورت باید برنامه‌ریزی کنید. در اینجا فهرستی از مهمترین جاهای دیدنی فرانکفورت را برای شما گرد آورده‌ایم.

جاهای دیدنی فرانکفورت

۱. رومربرگ فرانکفورت؛ قلب قدیمی دوست داشتنی شهر

«میدان رومربرگ» (Römerberg) از جاهای دیدنی آلمان، که در قلب محله قدیمی فرانکفورت قرار دارد، میدانی نامتقارن است که دورتادور آن را خانه‌های رنگی و سنتی آلمانی فراگرفته‌اند. در وسط میدان هم فواره‌ای زیبا قرار دارد که با نام «فواره عدالت» (Justice Fountain) شناخته می‌شود. این میدان بهترين نقطه برای شروع گشت‌وگذار در شهر فرانکفورت است. میدان رومربرگ، زیباترین و شلوغ‌ترین میدان شهر است و جاذبه‌های گردشگری متعددی در اطراف آن قرار دارند. دیدنی‌های زیادی در این میدان و اطراف آن وجود دارد، اما اگر بخواهیم مشهورترین‌ها را نام ببریم، باید به این موارد اشاره کنیم:

رومربرگ فرانکفورت؛ قلب قدیمی دوست داشتنی شهر

  • ساختمان تالار شهر محله قدیمی (Old Town Hall) که متعلق به قرون‌وسطی است و در سال ۱۹۵۴ بازسازی شده است؛
  • «تالار شهر جدید» (New Town Hall) را که در ۱۹۰۸ میلادی ساخته شده است؛
  • کلیسا گوتیک «سنت لئونهارد» ( Leonhard) که متعلق به قرن چهاردهم است؛
  • «موزه تاریخ فرانکفورت» ( Historical Museum Frankfurt) که در سال ۱۸۷۸ میلادی تاسیس شده است؛
  • خانه تاریخی «ورتهایم» (Wertheim) که در سال ۱۴۷۹ میلادی ساخته شده است. این خانه تنها ساختمانی است که از بمباران هوایی در جریان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۴ جان سالم به‌دربرد. در جریان این بمباران بخش اعظم شهر قدیم فرانکفورت ویران شد. خانه تاریخی ورتهایم اکنون به یک رستوران تبدیل شده است.

رومربرگ فرانکفورت؛ قلب قدیمی دوست داشتنی شهر

۲. منطقه موزه؛ یک تجربه درجه یک از نوع جهانی

برای اینکه بدانید فرانکفورت تا چه اندازه به موزه‌ اهمیت می‌دهد، همین کافی است که بدانید این شهر یک منطقه پر از موزه دارد که به «منطقه موزه فرانکفورت» (Frankfurt's Museum District) مشهور است. این منطقه که مجموعه‌ای از ۱۶ موزه درجه یک است، در کرانه‌های جنوبی تا شمالی رودخانه ماین قرار گرفته است و موزه‌هایش شهرت و جایگاهی جهانی دارند. از مهم‌ترین موزه‌های این منطقه می‌توان به موزه‌های زیر اشاره کرد:

منطقه موزه؛ یک تجربه درجه یک از نوع جهانی

  • «موزه هنر اشتادل» (Städel Museum)؛
  • «موزه فرهنگ‌های جهانی» (Museum of World Cultures) که در سال ۱۹۰۴ میلادی ساخته شده است و یکی از برترین موزه‌های قوم‌شناسی اروپا است. این موزه بیش از ۶۵ هزار اثر از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد؛
  • «موزه مجسمه‌های باستانی» (The Museum of Ancient Sculpture) که در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده است و مجموعه بزرگی از مجسمه‌های آسیایی، مصری، یونانی و رومی و همچنین آثاری از دوره‌های قرون وسطی، رنسانس و باروک را در خود جای داده است؛
  • «موزه آیکون» (Icon Museum) حاوی بیش از هزاران تصویر ارتدکس مسیحی از جمعیت دیاسپورای ارتدکس در سراسر جهان است؛
  • «موزه معماری آلمان» (German Architecture Museum) که بیش از ۲۰۰ هزار طرح، نقشه و ماکت را نمایش می‌دهد؛

منطقه موزه؛ یک تجربه درجه یک از نوع جهانی

  • «موزه فیلم» (Deutsches Filminstitut) که بخش‌های جذابی مثل نمایشگاه برادران لومیر و تاریخ سینما دارد؛
  • «موزه هنرهای کاربردی» (Museum Angewandte Kunst) که بیش از ۳۰ هزار شی هنری از اروپا و آسیا را نمایش می‌دهد؛
  • «موزه باستان‌شناسی فرانکفورت» (Archäologisches Frankfurt) که ساختمان آن یک صومعه بوده است و تاریخ شهر فرانکفورت از زمان تاسیس تا به امروز را نمایش می‌دهد.

منطقه موزه؛ یک تجربه درجه یک از نوع جهانی

۳. موزه اشتادل؛ در حلقه نقاشان نابغه

در میان موزه‌های منطقه موزه، «موزه اشتدل» (Städel Museum) مهم‌ترین موزه در سطح جهانی است که مجموعه‌ای نفیس از نقاشی‌های قرن چهاردهم میلادی تا دوران معاصر را به نمایش می‌گذارد. در میان تابلوهای به‌نمایش درآمده در این موزه می‌توانید نام‌های بزرگی مثل رامبرانت، یوهانس فرمیر، فرانسیسکو گویا، کلود مونه و پیکاسو را ببینید. اگر هم به آثار معاصر علاقه دارید می‌توانید آثار فرانسیس بیکن و گئورگ بازلیتز را تماشا کنید. کتابخانه تحقیقاتی، یک کافه و کتابفروشی از دیگر بخش‌های این موزه است.

موزه اشتادل؛ در حلقه نقاشان نابغه

۴. برج ماین؛ به صرف چای در طبقه ۵۳

برج ۲۰۰ متری «ماین» (Main Tower) یک آسمان‌خراش ۵۶ طبقه‌است که کار ساخت آن در سال ۱۹۹۹ میلادی به پایان رسید. این برج یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های آلمان است که یک رصدخانه هیجان‌انگیز روی بامش دارد و بازدید از آن برای عموم آزاد است. اگر به‌دنبال یک چشم‌انداز پانورامایی از شهر فرانکفورت هستید، سوار بر آسانسور شیشه‌ای برج شوید  و خودتان را به دو سکوی تماشای عمومی در طبقات بالای برج برسانید که مناظری زیبا از محله قدیمی فرانکفورت، رود ماین و بسیاری دیگر از جاذبه‌های فرانکفورت را ارائه می‌دهد. در طبقه ۵۳ برج نیز رستوران و کافه ماین قرار دارد که می‌تواند یک توقف عالی برای استراحت باشد.

برج ماین؛ به صرف چای در طبقه ۵۳

۵. باغ نخل فرانکفورت؛ نخلستانی در دل آلمان

اگر تصور نخل وسط شهر فرانکفورت برای‌تان سخت است، پس باید خودتان را به «باغ پالم» (The Palm Garden) یا «باغ نخل فرانکفورت» برسانید که بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی در سراسر آلمان است. این باغ که یکی از سه باغ گیاه‌شناسی فرانکفورت است، در سال ۱۸۷۱ میلادی افتتاح شده و حدود ۲۲ هکتار وسعت دارد. بخش زیادی از این باغ گیاه‌شناسی در فضای باز است و بسته به فصول مختلف می‌توانید گیاهان متفاوتی را با آرایش مختلف ببینید. چند گلخانه حاوی گونه‌های گیاهی نیمه گرمسیری و گرمسیری، دریاچه قایق‌سواری، زمین بازی کودکان و مکان‌هایی برای کمپینگ از دیگر جاذبه‌های باغ نخل فرانکفورت است.

 باغ نخل فرانکفورت؛ نخلستانی در دل آلمان

۶. موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ؛ دست در دست دایناسورها

اگر به تاریخچه زمین و سرنوشت ساکنین آن علاقه‌‌مند هستید، پس نباید فرصت بازدید از «موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ» (Senckenberg Natural History Museum) را از دست بدهید. این موزه، یکی از مدرن ترین موزه‌های تاریخ طبیعی در اروپا و دومین موزه بزرگ تاریخ طبیعی در آلمان است. موزه سنکنبرگ همچنین بزرگ‌ترین نمایشگاه دایناسورهای عظیم‌الجثه اروپا را در خود جای داده است. در بدو ورود به موزه، تعدادی ماکت دایناسور در ابعاد واقعی از شما استقبال می‌کنند که اگر با فرزندان‌تان سفر می‌کنید، حتما آن‌ها را ذوق‌زده خواهد کرد. این موزه همچنین میزبان بزرگ‌ترین مجموعه پرنده‌های تاکسیدرمی‌شده جهان است و یک نمایشگاه بزرگ دارد که نشان می‌دهد بشر امروز چطور به اینجا رسیده است.

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ؛ دست در دست دایناسورها

۷. کلیسا جامع فرانکفورت؛ آسمان خراش قرون وسطایی

غیرممکن است به فرانکفورت سفر کنید و «کلیسا جامع فرانکفورت» (Frankfurt Cathedral) با آن رنگ قرمز آجری و معماری پرکار گوتیک نظرتان را جلب نکند؛ اصلا نام فرانکفورت با این کلیسا گره خورده است و کلیسا جامع فرانکفورت مهم‌ترین نماد این شهر است.

بنای اولیه این کلیسا، که با نام رسمی «کلیسا جامع سنت بارتولومئو» (Dom St. Bartholomäus) شناخته می‌شود، در قرن ۱۳ میلادی پایه‌گذاری شده است اما تا قرن ۱۵ میلادی بارها کلیسا تحت ساخت‌وساز بوده و قسمت‌های مختلفی به آن اضافه شده است. این کلیسا که معماری گوتیک فوق‌العادش از دلایل شهرت آن است، یک برج ۹۵ متری دارد که بین آسمان‌خراش‌های فرانکفورت از همه زیباتر است.

کلیسای جامع فرانکفورت؛ آسمان خراش قرون وسطایی

کلیسا جامع فرانکفورت از سال ۱۵۶۲ میلادی تا سال ۱۷۹۲ میلادی، یعنی بیش از ۳ قرن، محل تاجگذاری پادشاهان آلمان بوده است. این کلیسا اصلا کلیسا جامع نیست؛ چرا که هیچ اسقفی در آن اقامت نکرده است؛ اما از آنجایی که این کلیسا برای خاندان امپراطوری اهمیت زیادی داشت، به‌عنوان یک کلیسا جامع شناخته می‌شود.

کلیسای جامع فرانکفورت؛ آسمان خراش قرون وسطایی

«مجسمه عیسی مصلوب» اثر «هانس باکلوفن» (Hans Backofen) مجسمه‌ساز مشهور آلمانی متعلق به سال ۱۵۰۹ میلادی، «محراب مریم خفته» (Maria-Schlaf-Altar) متعلق به سال ۱۴۳۴ میلادی، مقبره «شاه گونتر فون شوارتزبرگ» (Günther von Schwarzburg) از قرن ۱۴ میلادی و «جمجمه سنت بارتولومئو» از دیگر جاذبه‌های این کلیسا است. اگر سری به موزه کلیسا جامع فرانکفورت بزنید می‌توانید بسیاری از متعلقات باستانی کلیسا جامع را از نزدیک ببینید.

کلیسای جامع فرانکفورت؛ آسمان خراش قرون وسطایی

۸. کلاین مارکت هال؛ شور زندگی در فرانکفورت

اگر اهل سفر باشید، حتما می‌دانید که هیچ‌جا مثل یک بازار شلوغ نمی‌تواند فرهنگ و آداب‌ورسوم آن شهر را به نمایش بگذارد. بازار مشهور «کلاین مارکت هال» (Kleinmarkthalle) فرانکفورت، یکی از همان بازارها است تا مردم فرانکفورت را در حال خرید روزمره پیدا کنید؛ اما این تنها حسن این بازار نیست و اگر کمی در کلاین مارکت هال بچرخید، می‌توانید انواع غذاهای محلی و شیرینی‌های آلمانی را هم پیدا کنید.

 ساختمان کنونی این بازار در سال ۱۹۵۴ میلادی ساخته شده است و بیش از ۱۵۵ متر مربع وسعت دارد. در ۱۵۰ غرفه این بازار نیز انواع‌واقسام مواد غذایی به‌فروش می‌رسد. یکی از مواد غذایی که باید در این بازار امتحان کنید، «سس سبز» (Green Sauce) معروف فرانکفورت است که در اصل یک طعم‌دهنده است و از ترکیب هفت گیاه، خامه ترش و تخم‌مرغ درست شده است.

کلاین مارکت هال؛ شور زندگی در فرانکفورت

۹. خانه و موزه گوته؛ ملاقات با آقای نویسنده

فرانکفورت زادگاه بزرگ‌ترین نویسنده آلمانی، «یوهان ولفگانگ فون گوته» است که از قضا نویسنده مرفهی بوده است؛ این را می‌شود در «خانه پدری گوته» ببینید؛ جایی که گوته در سال ۱۷۴۹ میلادی متولد شد و تا سال ۱۷۶۵ میلادی در آنجا زندگی کرد. این خانه که امروزه سالم و سرحال است، نشان می‌دهد که خانواده مرفه گوته چطور زندگی می‌کردند. کافی است از اتاق غذاخوری مجلل طبقه اصلی گرفته تا اتاق گوته در طبقه بالا دیدن کنید. درست در مجاورت خانه، «موزه گوته» (Goethe Museum) قرار دارد؛ یک گالری جذاب که آثار هنری گوته و نویسندگان هم‌دوره‌اش را به نمایش می‌گذارد.

خانه گوته امروزه هم در یکی از محلات گران‌قیمت شهر فرانکفورت به‌نام «گوته اشتراسه» (Goethestrasse) قرار دارد که پر از گالری‌های هنری، کافه‌ها و بوتیک‌های زیبا است.

 خانه و موزه گوته؛ ملاقات با آقای نویسنده

۱۰. میدان هاوپ واخه؛ نگهبان ماین

بیایید به قلب شهر فرانکفورت و یکی از شلوغ‌ترین مناطق این شهر یعنی «میدان هاوپ واخه» (Hauptwache) برویم؛ میدانی وسیع که یک طرفش را آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای بلند فراگرفته است و سوی دیگرش را بناهای تاریخی و زیبایی که هنوز بوی زندگی در روزهای خوش گذشته را می‌دهند. مهم‌ترین بنای این میدان «پاسگاه ماین» (Main Guardhouse) است که در سال ۱۷۳۰ میلادی مقر پلیس شهر فرانکفورت بوده است.

میدان هاوپ واخه؛ نگهبان ماین

 این خانه بعدها به یک زندان و یک ایستگاه پلیس تغییر کاربری داده است اما حالا یک کافه در  این ساختمان قرار دارد. در واقع نام میدان هاوپ واخه نیز از روی این خانه برداشته شده است؛ هاوپ واخه در زبان آلمانی به‌معنای نگهبان ماین است. تنها به تماشای این خانه تاریخی بسنده نکنید؛ میدان هاوپ واخه یکی از مناطق اصلی خرید در شهر فرانکفورت است و یک مرکز خرید بزرگ زیرزمینی دارد. بسیاری از خیابان‌های معروف شهر مثل زایل، کایزر اشتراسه و غیره به این میدان راه دارند.

میدان هاوپ واخه؛ نگهبان ماین

۱۱. موزه هنرهای مدرن فرانکفورت؛ گنجینه هنر معاصر

ساختمان «موزه هنر مدرن فرانکفورت» (Museum of Modern Art) با معماری پست‌مدرن خود یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنر معاصر اروپا است. این موزه که در سال ۱۹۹۱ میلادی افتتاح شده است، محل نمایش ۵ هزار اثر هنری از بیش از ۴۰۰ هنرمند مشهور مثل اندی وارهول، روی لیختنشتاین و فرانسیس بیکن است. این موزه آثار هنرمندان از سال ۱۹۶۰ میلادی تا به‌امروز را به نمایش می‌گذارد.

موزه هنرهای مدرن فرانکفورت؛ گنجینه هنر معاصر

۱۲. باغ وحش فرانکفورت؛ دورهمی از سراسر جهان

اگر با فرزندان خود سفر می‌کنید، مقصد بعدی مناسب شما است؛ «باغ وحش فرانکفورت» (Frankfurt Zoo) که ۳۲ هکتار وسعت دارد، خانه بیش از ۴۵۰ گونه مختلف است. قدمت باغ‌وحش فرانکفورت به سال ۱۸۵۸ میلادی برمی‌گردد و دومین باغ‌وحش قدیمی آلمان است.

این باغ‌وحش از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و هر یک از حیوانات منطقه ویژه‌ای به‌نام خانه دارند؛ در این بین خانه «گرزیمک» (Grzimek House) با نمایش‌ جانوران ماداگاسکار شهرتی جهانی دارد. در بخش «اگزوتاریوم» (Exotarium) هم می‌توانید حیواناتی از مناطق مختلف آب‌و‌هوایی مثل جانداران دریایی، خزندگان و تمساح‌ها را ملاقات کنید. «جنگل بورگوری» (Borgori Forest) پاتوق میمون‌ها، «خانه حیوانات شبگرد» (Nocturnal Animals House) و «سالن پرندگان» (Bird Hall) از دیگر جاهای دیدنی این باغ‌وحش شگفت‌انگیز و پیشرفته است.

باغ وحش فرانکفورت؛ دورهمی از سراسر جهان

۱۳. خانه کهن اپرا؛ عزیز دل مردم فرانکفورت

برای دیدن «خانه کهن اپرا» (Old Opera House) فرانکفورت باید به «میدان اپرا» (Opera Square) بروید؛ این سالن اپرای باشکوه در سال ۱۸۸۰ میلادی با معماری رنسانس والای ایتالیا ساخته شد اما در جریان جنگ جهانی دوم، بر اثر بمباران ویران شد. سال ۱۹۸۱ میلادی بود که خانه اپرا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز سرگرمی شهر بازسازی شد تا بار دیگر میزبان علاقه‌مندان به هنر باشد.

خانه کهن اپرا؛ عزیز دل مردم فرانکفورت

۱۴. برج اشنهایمر؛ نبرد با گذر زمان

تماشای «برج اشنهایمرر» (Eschenheim Tower) درست مثل این است که یک برج زیبای قرو‌ن‌سطایی را  از یک کتاب بیرون بکشید و وسط یک شهر قرن بیست‌ویکمی بگذارید! این برج که ۴۷ متر ارتفاع دارد، در اوایل سال ۱۴۰۰ میلادی ساخته شده است و یادگاری از دیوارهای شهر قدیمی فرانکفورت است. برج اشنهایمر حالا دیگر کاربرد نظامی ندارد و به یک کافه و رستوران تبدیل شده است.

خانه کهن اپرا؛ عزیز دل مردم فرانکفورت

۱۵. کلیسا جامع سنت بارتولومیو

کلیسا جامع کاتولیک سنت بارتولومیوی روم (کلیسا فرانکفورتر) از ماسه سنگ قرمز به سبک گوتیک بین قرن‌های ۱۳ تا ۱۵ ساخته شده بود و با ارتفاع ۹۵ متری‌اش، هنوز هم در این شهر پر از آسمان‌خراش پابرجا مانده است. یکی از انگشت شمار کلیساهای آلمان که به‌عنوان کلیسا جامع شاهنشاهی از آن استفاده می‌شد و مکانی بود که تاج‌گذاری امپراتور در سال‌های  ۱۵۶۲-۱۷۹۲ در آن انجام می‌گرفت. زیر برج، مجسمه‌ی با شکوه مسیح مصلوب قرار دارد که توسط هانس بکوفن در ۱۵۰۹ ساخته شد.

همچنین در «مارین کاپله» (Marienkapelle) مجسمه‌ای از مریم خفته در محراب وجود دارد که متعلق به سال ۱۴۳۴ است. سنگ قبر شاه گونتر شوارتزبورگی (Günter von Schwarzburg) که در سال ۱۳۴۹ میلادی در فرانکفورت درگذشت و همچنین محراب‌های متعددی با دیواره‌های حکاکی شده که قدمتشان به قرن‌های ۱۵ و ۱۶ میلادی می‌رسد، از دیگر جاذبه‌های این کلیسا شگفت‌انگیز است. مهم‌ترین یادگار کلیسا جامع عرقچین «سنت بارتولومیو» است که گروه کر رومی قدیمی بارتولومیو هنوز هم از آن استفاده می‌کنند.

کلیسای جامع سنت بارتولومیو

۱۶. کلیسا سنت پاول

کلیسا سنت پاول (Paulskirche) در جنوب پاسگاه مرکزی پلیس فرانکفورت قرار دارد. این کلیسا بین سال‌های ۱۷۹۰-۱۸۳۳ ساخته و در سال ۱۹۴۸ بازسازی شده است. نمای نئوکلاسیک ساده‌ی آن در یک نقشه‌ی مرکزی، به محلی مشهور است که اولین بار نشست مجمع ملی آلمان در سال ۱۸۴۹ در آن برگزار شد. کلیسا سنت پاول که دیگر به‌عنوان کلیسا استفاده نمی‌شود، امروزه به یکی از مهم‌ترین سالن‌های فرانکفورت تبدیل شده و به طور منظم میزبان رویدادهایی مثل جایزه صلح سالانه صنعت کتاب آلمان در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت است. این مکان همچنین برای میزبانی سخنرانی رئیس‌جمهور «جان اف کندی» در سال ۱۹۶۳ مشهور است.

کلیسای سنت پاول

۱۷.منطقه هاوت واخه

هات واخه (Hauptwache) در وسط شهر و بدون شک یکی از پر رفت و آمدترین پیاده‌روهای فرانکفورت است و برای دارا بودن ترکیبی فوق العاده از ساختمان‌های تاریخی زیبا و ساختمان‌های مدرن، معروف است. قابل‌توجه ترین ساختمان در اینجا مقر پلیس قدیمیِ باروک آن است که میدان هم از روی آن نام گذاری شده است. این مقر که در ۱۷۳۰ ساخته شده، در گذشته مقر نظامی شهر، زندان و بعدتر، یک ایستگاه پلیس بود و در حال حاضر به‌عنوان یک کافه شناخته می‌شود. خود میدان یکی از مناطق اصلی خرید فرانکفورت است که با یک مرکز خرید بزرگ زیرزمینی کامل‌تر هم می‌شود. این منطقه همچنین نقطه‌ای است که از آن مرکز خرید اصلی و خیابان‌های تجاری منشعب می‌شوند.

هات واخه

۱۸. پارک های فرانکفورت

پارک های فرانکفورت تنها محدود به فضاهای سبزی نیست که از پارک انتظار دارید، بلکه می‌توانید ترکیبی از تفریح، تاریخ و زیبایی طبیعت را در این پارک‌ها تجربه کنید. علاوه‌بر باغ گیاه‌شناسی پالم که پیش از این به آن اشاره کردیم، اگر به‌دنبال پارک های فرانکفورت هستید، سری به این پارک‌ها بزنید.

  • در پارک گرونبرگ (Grüneburg park) در کنار دریاچه استراحت کنید؛
  • در امتداد رودخانه ماین کمی در پارک زیبای نیزا (Nizza) توقف کنید تا چشم‌انداز رودخانه را در آرامش ببینید؛
  • در باغ چینی بتمن پارک (Bethmannpark) از محیطی آرام لذت ببرید؛

پارک های فرانکفورت

  • پارک ریورساید نیدراد (Riverside Niederrad) هم در ساحل رود ماین قرار دارد؛
  • پارک تاریخی گانترزبورگ (Gunthersburgpark) تا پیش از این یک ملک خصوصی بوده است اما حالا عموم مردم می‌توانند از تماشای طبیعت زیبا، برج تاریخی و بقایای یک دژ قدیمی در آن لذت ببرند؛
  • در اطراف خانه اپرای قدیمی (Old Opera House) هم پارک زیبایی قرار دارد که گهگاهی نوای موسیقی در آن می‌پیچد؛
  • «استپارک» (Ostpark) نیز پارکی با منظره زیبا است که زمین‌های بازی، امکانات ورزشی و دریاچه‌ آرامش، همه را سرگرم می‌کند؛
  • کمربند سبز «والانلاگن» (Wallanlagen) هم مجموعه‌ای از چند پارک است که حول دیوار قدیمی شهر فرانکفورت ساخته شده‌اند و مجسمه‌ها، فواره‌ها و باغ‌های زیبایی دارند.

پارک های فرانکفورت

۱۹. شهربازی های فرانکفورت

اگر به‌دنبال یک شهربازی منحصربه‌فرد در شهر فرانکفورت هستید، بهتر است در فصل بهار عازم فرانکفورت شوید تا در جشنواره بهار سالانه فرانکفورت به‌نام «دپ‌مس» (Dippemess) شرکت کنید. این فستیوال که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و سه هفته طول می‌کشد یک شهربازی بزرگ و هیجان‌انگیز دارد که در فضای سرسبز شهر فرانکفورت بسیار دلنشین است. در کنار بازی و تفریح، حتما در برنامه‌های متنوع این فستیوال شرکت کنید و طعم غذاهای خوشمزه آلمانی را هم بچشید.

پارک موضوعی «تاونوس واندرلند» (Taunus Wunderland)، شهربازی «لاکموئل» (Lochmühle)، پارک آبی «فمیلی جونیپر هیل» (Juniper Hill Family Aquatic Center) و پارک ماجراجویی کودکان «تالی‌وود» (Tolliwood) از دیگر شهربازی‌ها و پارک‌های موضوعی شهر فرانکفورت است. برخی از شهربازی‌های فرانکفورت فصلی است؛ بنابراین حتما قبل از مراجعه ساعت کاری آن‌ها را چک کنید.

شهربازی های فرانکفورت

۲۰. سایر تفریحات فرانکفورت

علاوه بر تماشای جاذبه‌های تاریخی و موزه‌ها و گشت‌وگذار در مراکز خرید و بازارهای این شهر، فرانکفورت تفریحات زیادی برای گردشگران دارد. کروز سواری در رودخانه ماین، شرکت در کنسرت‌های موسیقی زنده در کلاب‌ها و خیابان‌ها، پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی دامنه کوه‌های تاونوس (Taunus)، اسپا در چشمه‌های آبگرم «باد همبروگ» (Bad Homburg)  و غیره از جمله تفریحات فرانکفورت است.

تفریحات فرانکفورت

اگر اهل تفریحات شبانه هستید، برخی مناطق فرانکفورت پاتوق شب‌گردها است و می‌توانید لحظات پرجنب‌وجوشی را تجربه کنید؛ هر یک از محله‌های شهر هم حال‌وهوای متفاوتی دارند. خوب است بدانید ۳۰ درصد ساکنین فرانکفورت را اتباع غیرآلمانی تشکیل می‌دهند؛ بنابراین دور از انتظار نیست که شب‌های متنوعی را در این شهر تجربه کنید. مناطق اطراف رود ماین، از مراکز اصلی تفریحات شبانه در فرانکفورت است. منطقه «ساخزنهاوزن» (Sachsenhausen) در جنوب رودخانه ماین و منطقه «بانهوفسفیرتل» (Bahnhofsviertel) به‌ویژه در اطراف خیابان خیابان «کایزر اشتراسه» (Kaiserstraße)، از پاتوق‌های اصلی شبگردهای فرانکفورت است.

تفریحات شبانه فرانکفورت

فرانکفورت زادگاه موسیقی «تک‌هاوس» (Tech House) و مهد موسیقی جاز است؛ بنابراین می‌توانید در بسیاری از نقاط این شهر، شب‌ها اجرای زنده موسیقی جاز را ببینید. خیابان «کلاین بوکن‌ هایمر استراسه» (Kleine Bockenheimer Strasse) که با نام خیابان «جازگ سه» (Jazz gasse) شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین نقاط شهر فرانکفورت است که به کلاب‌های جازش شناخته می‌شود اما می‌توانید همه ژانرهای موسیقی را به‌صورت زنده بشنوید.

«کلاب موسیقی الفر» (Elfer Music Club) هم یکی از معروف‌ترین کلاب‌های راک در آلمان و یک مکان ایده‌آل برای شنیدن سبک موسیقی راک، متال و ایندی است. اگر طرفدار موسیقی زنده به‌ویژه سبک راک هستید، پس کنسرت‌های «اسپریتز هاوس» (Spritzehaus) را از دست ندهید. «جاز کلر» (Jazzkeller) هم بزرگ‌ترین کلاب جاز در فرانکفورت است که بزرگانی مانند لوئیس آرمسترانگ در آن حضور پیدا کرده‌اند.

تفریحات شبانه فرانکفورت

از جاهای دیدنی اطراف فرانکفورت نیز می‌توان به شهرک «هوخست» (Höchst) در ۱۰ کیلومتری شهر فرانکفورت، اشاره کرد که به خاطر حدود ۴۰۰ خانه سنتی با قاب چوبی خود معروف است. شهر کوچک و زیبای باد همبروگ که در دامنه کوه‌های تاونوس (Taunus) قرار دارد، به‌خاطر چشمه‌های آبگرم شفابخش‌اش و جنگل‌ها و مسیرهای پیاده‌روی زیبایش شهرتی جهانی دارد. می‌توانید در خیابان های زیبای شهر قدم بزنید، از قلعه و کاخ دیدن کنید و در پارک‌ها و باغ‌های بزرگ شهر استراحت کنید.

جاهای دیدنی اطراف فرانکفورت

شهر «دارمشتات» (Darmstadt) در فاصله ۳۰ کیلومتری فرانکفورت غافلگیرتان می‌کند؛ دارمشتات که لقب شهر علم‌ودانش را دارد، شهری کوچک و کم‌جمعیت است که زیبایی طبیعت و معماری آن غیرقابل وصف است. ساختمان‌هایی با معماری غیرمعمول و رنگ‌های خاص از ویژگی‌های این شهر است؛ یکی از این بناها، یک مجتمع مسکونی است که هزار پنجره دارد و شکل هر پنجره با دیگری متفاوت است!

اگر ۷۰ کیلومتر از فرانکفورت فاصله بگیرید، به شهر زیبای «هایدلبرگ» (Heidelberg) خواهید رسید که یکی از زیباترین شهرهای آلمانی برجای مانده از دوران قرون‌وسطی است و به‌سبب عبور یک رودخانه از وسط شهر، چشم‌اندازی استثنایی دارد.

جاهای دیدنی اطراف فرانکفورت

«دره راین» (Rhine Valley) که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است از دیگر جاذبه‌های نزدیک فرانکفورت است که تاکستان‌های آن شهرت زیادی دارند. بازدید از شهرها و روستاها و قلعه‌های قرون وسطایی دره راین و تماشای طبیعت شگفت‌انگیز این دره، از دلایل اصلی است که باید وقت بگذارید و از فرانکفورت عازم دره راین شوید. این دره در فاصله ۱۰۰ کیلومتری فرانکفورت قرار دارد اما روزانه تورهای زیادی از شهر به مقصد این دره برگزار می‌شود.

جاهای دیدنی اطراف فرانکفورت

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی فرانکفورت کدام است؟
بهترین جاهای دیدنی فرانکفورت شامل رومربرگ فرانکفورت، منطقه موزه، موزه اشتادل، برج ماین، باغ نخل فرانکفورت، موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ، کلیسا جامع فرانکفورت، کلاین مارکت هال، خانه و موزه گوت، میدان هاوپ واخه، موزه هنرهای مدرن فرانکفورت و باغ وحش فرانکفورت می‌شود.
بهترین زمان سفر به فرانکفورت چه زمانی است؟
بهترین زمان سفر به فرانکفورت اگر به دنبال آب و هوای مطبوع و آفتابی هستید، بهار (از اواخر مارس تا اواخر مه) یا تابستان (از ژوئن تا اواخر آگوست) است و اگر به دنبال قیمت‌های مناسب و خلوت‌تر بودن شهر هستید، پاییز (از سپتامبر تا نوامبر) یا زمستان (از دسامبر تا فوریه) رو انتخاب کنید.
رقیه عینلو رقیه عینلو
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}