آشنایی با خدمات فست ترک و لانژ فرودگاه امام

مریم براتی
  • مریم براتی
  • 1403/4/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

خدمات فست ترک و لانژ فرودگاهی به کمک شما می آید تا صف های طولانی فرودگاه را دور بزنید و تجربه ای آسوده تر و کم دردسرتر داشته باشید.

تور اروپا

خدمات فست ترک و لانژ فرودگاهی راهی برای اجتناب از ایستادن در صف‌های طولانی برای عبور از مراحل پذیرش و کنترل مدارک، بازرسی امنیتی و گیت پرواز است. احتمالا تابه‌حال استرس و خستگی حضور در فرودگاه پیش از یک سفر هوایی را تجربه‌ کرده‌اید، به‌ویژه اگر مبدأ حرکتتان فرودگاه‌های بزرگ و شلوغ باشد. علاوه بر این، گاهی مجبورید چندین ساعت پیش از پرواز را در فرودگاه بگذرانید و نشستن روی صندلی‌های سالن انتظار یا تحمل سروصدای محیط و تردد مسافران فرسوده‌تان می‌کند. در چنین شرایطی است که خدمات فست ترک (Fast Track) یا همان عبور سریع و لانژ فرودگاهی (Airport Lounge) به کمک‌تان می‌آید. در این مقاله از مجله ایوار، خدمات فست ترک را معرفی می‌کنیم و تفاوت‌های آن را با لانژ فرودگاهی می‌شناسیم.

خرید آنلاین فست ترک و لانژ فرودگاه امام

    فست ترک چیست؟

    فست ترک (Fast Track) نوعی خدمات ویژه در فرودگاه‌ها است که رزرو کردن آن به مسافران اجازه می‌دهد در صف‌های طولانی گیشه‌های ورود، بازرسی امنیتی و گیت‌های سوار شدن به هواپیما منتظر نمانند. در واقع مسئولان فرودگاه برای کسانی که از سرویس فست ترک استفاده می‌کنند، مسیرهای جداگانه و کانترهای اختصاصی‌ای ترتیب می‌دهند تا با عبور سریع از همه مراحل پیش از پرواز در زمانشان صرفه‌جویی کنند و بدون تحمل شلوغی و ازدحام کلافه‌کننده مسیرهای عمومی، به سرعت به گیت خروجی خود برسند.

    البته سطح خدمات فست ترک در فرودگاه‌های مختلف یکسان نیست؛ بعضی فرودگاه‌ها فقط خدمات پایه‌ مانند عبور سریع از صف‌های امنیتی و کنترل گذرنامه را ارائه می‌کنند، در حالی که در فرودگاه‌های دیگر خدماتی مانند حمل بار، همراهی مسافر و خدمات ویزا هم فراهم است. لازم است همیشه قبل از رزرو، جزئیات خدمات فست ترک هر فرودگاه را بررسی کنید. خدمات عبور سریع یا فست ترک در فرودگاه امام به سرویس Meet & Assist معروف است.

    فست ترک فرودگام امام

    این سرویس در ترمینال اصلی ارائه می شود. مسافران بیزینس کلاس لوفتهانزا،اتریشی، امارات، قطری،فلای دوبی، زاگرس، وارش، ایرفلوت، کویتی، چایناساترن و چم وینگز به صورت رایگان پذیرش می شوند. هزینه فست ترک فرودگاه امام در حال حاضر ۱.۰۷۲.۸۰۰ تومان است.

    از مزایای استفاده از خدمات فست ترک فرودگاه امام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • با صرفه‌جویی در زمان، عبور سریع‌تر از همه مراحل کنترل مدارک، بازرسی امنیتی و گمرک را تجربه می‌کنید.
    • دیگر نگرانی معطل شدن در صف‌های طولانی را ندارید و کمتر دچار استرس سفر می‌شوید.
    • سفری آرام‌تر و بی‌دغدغه‌تر خواهید داشت.
    • خدمات فست ترک به مسافران دارای نیازهای ویژه، افراد مسن، کودکان یا مسافرانی مبتلا به ناتوانی‌های جسمی کمک‌ می‌کند سفر راحت و بی‌استرسی را تجربه کنند.

    فست ترک فرودگاه امام

    لانژ فرودگاهی چیست؟

    لانژ فرودگاهی (Airport Lounge) مکان‌های مجهز و خصوصی‌ در فرودگاه‌ها است که امکان استراحت قبل از پرواز را برای مسافران فراهم می‌کند. لانژها معمولاً امکاناتی مانند صندلی‌های راحت، غذا و نوشیدنی رایگان، اینترنت بی‌سیم، شارژ دستگاه‌های الکترونیکی، اتاق جلسات و حتی ماساژ و حمام را ارائه می‌دهند. دسترسی به لانژها معمولاً فقط برای مسافران با کلاس‌های پروازی خاص یا دارندگان کارت‌ عضویت لانژ امکان‌پذیر است. در واقع شرکت‌های هواپیمایی این فضاهای اختصاصی را به عنوان خدمتی به مسافرانی ارائه می‌دهند که در سال به دفعات مکرر بلیط می‌خرند یا از پروازهای درجه یک و بیزینس کلاس استفاده می‌کنند. البته لانژ بعضی فرودگاه‌ها را می‌توانید بدون داشتن شرایط بالا و با پرداخت هزینه کامل رزرو کنید.

    لانژ فرودگاه امام

    در لانژ فرودگاه امام (علاوه بر خدمات فست ترک) ساعت‌های پیش از حرکت را در فضایی خصوصی، آرام و راحت، به دور از شلوغی ترمینال‌های عمومی می‌گذرانید. می‌توانید به میان‌وعده و نوشیدنی، اینترنت و امکانات امکانات رفاهی متنوع دیگر دسترسی داشته باشید و حین انتظار در مکانی آرام با تمرکز کافی به کار یا مطالعه بپردازید. در ایران مسافران پروازهای خارجی می‌توانند از خدمات لانژ فرودگاه امام در ترمینال اصلی استفاده کنند. مسافران بیزینس کلاس لوفتهانزا،اتریشی، امارات، قطری،فلای دوبی، زاگرس، وارش، ایرفلوت، کویتی، چایناساترن و چم وینگز به صورت رایگان پذیرش می شوند. در حال حاضر فقط مسافران پروازهای خروجی می‌توانند لانژ فرودگاه امام را همراه فست ترک رزرو کنند و مسافران ورودی امکان استفاده از این فضا را ندارند. در حال حاضر قیمت لانژ فرودگاه امام ۱.۶۸۵.۷۰۰ تومان است.

    از مزایای استفاده از خدمات فست ترک فرودگاه امام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • گیت اختصاصی بازرسی پلیس
    • گیت اختصاصی گذرنامه
    • پذیرایی در لانژ اختصاصی
    • اتاق سیگار
    • اینترنت رایگان

    لانژ فرودگاه امام

    تفاوت فست ترک و لانژ با CIP فرودگاه امام

    فست ترک و لانژ به عبور سریع‌تر از مراحل کنترل، بازرسی امنیتی و گمرکی کمک می‌کند و فضایی برای استراحت و استفاده از امکانات رفاهی است در صورتی که تشریفات فرودگاهی CIP امکانات بیشتر نظیر پذیرایی، سالن مجزا از فرودگاه و ... را در اختیار شما می‌گذارد. هدف اصلی فست ترک و لانژ کاهش زمان انتظار مسافر در صف‌های طولانی است و آرامش نسبی قبل از پرواز برای مسافران است.

    تفاوت های کلیدی بین فست ترک و لانژ فرودگاهی

    لانژ فرودگاه مهرآباد

    خدمات لانژ فرودگاه مهرآباد در سالن‌های چهارگانه ضلع شرقی فرودگاه ارائه می‌شود و فقط پذیرای اعضای باشگاه مشتریان ماهان و مسافران بیزینس کلاس است. دسترسی به لانژ فرودگاه مهرآباد به مسافران امکان استفاده از غذا و نوشیدنی‌، فضای بازی کودکان و اینترنت رایگان را می‌دهد. به جز فرودگاه امام و مهرآباد، فرودگاه‌های بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان هم خدمات فست ترک و لانژ را به طور محدود ارائه می‌کنند.

    سرویس لانژ فرودگاه مهرآباد

    قوانین لانژ و فست ترک فرودگاه امام

    • مسافرین حداکثر ۳ ساعت قبل از پرواز باید داخل سالن خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) باشند.
    • در صورت کنسلی رزرو تا دو روز قبل از پرواز جریمه‌ای شامل شما نخواهد شد.
    • جریمه کنسلی تا یک روز قبل از پرواز ۲۰ درصد است.
    • جریمه کنسلی در روز پرواز ۱۰۰ است.
    • بازه پشتیبانی کنسلی از ساعت ۸ الی ۲۴ می‌باشد.
    • کلاس پروازی: اگر با کلاس‌های پروازی خاص مانند بیزینس یا فرست کلاس پرواز می‌کنید، ممکن است دسترسی رایگان به لانژ فرودگاه برای شما فراهم باشد.

    به طور کلی، خدمات فست ترک و لانژ فرودگاهی به مسافران کمک می‌کنند تجربه‌ای راحت‌تر و دلپذیرتر از سفرهای هوایی داشته باشند. فست ترک مناسب مسافرانی است که می‌خواهند زمان حضور خود را در فرودگاه به حداقل برسانند، در حالی که لانژ فرودگاهی گزینه‌ اید‌ئال کسانی است که به دنبال محیطی آرام و مجهز برای استراحت، کار یا مطالعه‌اند. انتخاب بین این دو به نیازها و ترجیحات شخصی مسافر بستگی دارد.

    نکاتی برای انتخاب بین فست ترک و لانژ فرودگاهی

    پرسش‌های متداول

    رزرو فست ترک چطور ممکن است؟
    برای رزرو خدمات فست ترک باید به وب‌سایت فرودگاه مورد نظر مراجعه کنید یا از کارت عضویت ویژه مشتریان شرکت هواپیمایی همیشگی‌تان استفاده کنید.
    کدام فرودگاه‌ها در ایران خدمات فست ترک و لانژ ارائه می‌دهند؟
    در ایران فرودگاه‌های امام و مهرآباد خدمات عبور سریع و لانژ را برای مسافران تدارک دیده‌اند. البته امکان استفاده از این خدمات به صورت محدود در فرودگاه‌های بین‌المللی شیراز، مشهد و اصفهان هم فراهم است.
    مریم براتی مریم براتی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}