بهترین زمان سفر به سیشل برای لذت بردن از جاذبه ها

    فاطمه روستا
    • فاطمه روستا
    • 1403/4/28
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    بهترین زمان سفر به سیشل سوال بسیاری از افرادی است که قصد برنامه ریزی سفری خوب و به یاد ماندنی به این کشور زیبای آفریقایی را دارند.

    تور اروپا

    بهترین زمان سفر به سیشل می‌تواند هر فصلی باشد. سیشل یکی از کشورهای واقع در آفریقای جنوبی است که به‌خاطر داشتن طبیعت زیبا، می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای شما باشد. از آنجا که سیشل آب و هوای خوبی دارد و دما در تمام فصل‌های این کشور متغیر است، شما می‌توانید هر فصل را که بخواهید، برای سفر به این کشور اختصاص دهید.

    اما به طور کلی، به نظر می‌رسد که از ماه آوریل تا مه و سپس از اکتبر تا نوامبر، بهترین زمان سفر به سیشل باشد. چرا که در این ماه‌ها، تغییرات دمایی کمتر در این کشور دیده می‌شود و علاوه بر داشتن هوای معتدل و ثابت‌تر، باد و باران کمتری رخ می‌دهد. در ادامه، جزئیات بیشتری درباره بهترین زمان سفر به سیشل در اختیار شما قرار می‌دهیم.

    چه زمانی به سیشل سفر کنیم؟

    سیشل آب و هوای استوایی دارد و به همین دلیل هم در طول سال احتمال این که دمای این کشور نسبتاً بالا برود و آب و هوا مرطوب و بارانی باشد، بسیار زیاد است. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، بهترین زمان سفر به سیشل از اوایل آوریل تا مه و سپس از اکتبر تا نوامبر است. زیرا در این ماه‌ها شرایط آب و هوایی مناسب‌تر است و کمتر از ماه‌های دیگر شاهد بارندگی و بادهای موسمی هستیم.

    از طرف دیگر، در ماه‌های دیگر و به خصوص زمستان، بادهای موسمی بسیار زیاد و بارش‌های زیادی در این کشور رخ می‌دهند و به همین دلیل اگر بخواهید در این ماه‌ها به سیشل سفر کنید، باید منتظر هر نوع آب و هوایی باشید. همچنین در تابستان هم دمای هوا تا حد قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند و ممکن است به صورت میانگین، دمای هوا به بیشتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

     البته کاملا طبیعی است که در ماه‌هایی که تعداد توریست‌ها در سفر به سیشل کمتر است، هزینه شما برای سفر به این کشور نیز کمتر می‌شود. به این صورت که شما می‌توانید با هزینه خیلی کمتر بلیط سفر خود را تهیه کرده و در بهترین هتل‌ها با قیمت مناسب‌تر اقامت داشته باشید.

    چه زمانی را برای سفر به سیشل اختصاص دهیم؟

    آب و هوای ماه های مختلف در سیشل

    به دلیل موقعیت خاص کشور سیشل و نزدیکی آن به اقیانوس‌های آزاد، پیش بینی آب و هوا در این کشور به صورت بلند مدت بسیار دشوار است. به همین دلیل شما باید قبل از سفر پیش بینی دقیق آب و هوا در بازه زمانی کوتاهی که قرار است در سیشل بگذرانید را به دست بیاورید. اما در این قسمت، راهنمای آب و هوای این کشور در ماه‌های مختلف و همچنین بهترین زمان سفر به سیشل را در اختیار شما قرار داده‌ایم. پس اگر می‌خواهید بدانید که در هر یک از ماه‌های سال آب و هوای سیل تقریباً چگونه است، تا پایان همراه ما باشید.

    ۱. آب و هوای سیشل در ژانویه

    ژانویه در واقع همان ماه‌های دی تا اوایل بهمن ماه است که در کشور سیشل، رطوبت و بارندگی به بالاترین حد خود می‌رسد. بااین‌حال، از نظر خیلی از افراد ماه‌های دسامبر و ژانویه می‌تواند زمان خیلی خوبی برای سفر به این کشور باشد. زیرا در ژانویه تعطیلات کریسمس وجود دارد و شما می‌توانید از تزیین درخت‌های کریسمس و تماشای خیابان‌های زیبا و درخشان این کشور نهایت لذت را ببرید. اگر دوست ندارید خیلی گرفتار باران شوید، می‌توانید برای سفر به مالدیو در ماه ژانویه برنامه‌ریزی کنید. 

    آب و هوای سیشل در ژانویه

    ۲. آب و هوای سیشل در فوریه

    فوریه دومین ماه میلادی و از ۱۰ بهمن تا اسفند را در بر می‌گیرد. در این فصل نیز همان طور که انتظار می‌رود، آب و هوا همچنان بارانی است و رطوبت ادامه دارد. با این حال، در این زمان میزان بارندگی‌ها نسبت به ماه‌های ژانویه یا دسامبر تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. نکته جالب توجه درباره فوریه این است که در این ماه، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی جوجه‌های خود را بیرون آورده و از آنها نگهداری می‌کنند. تماشای این جوجه لاک‌پشت‌ها که به داخل آب می‌روند، می‌تواند منظره فوق‌العاده شگفت‌انگیزی به وجود بیاورد. البته لازم به ذکر است که برخی از سواحل سیشل محدودیت‌هایی دارند و باید با برنامه‌ریزی درست، از سواحل مناسب و بدون محدودیت آن دیدن کنید.

     آب و هوای سیشل در فوریه

    ۳. هوای سیشل در ماه مارس

    بدون شک بهترین زمان سفر به سیشل و بازدید از بهترین جاهای دیدنی این کشور، ماه مارس است. به خصوص که اواخر این ماه، بادهای موسمی شمال غربی و باران‌های شدید زمستانه به پایان می‌رسند. البته همزمان با کاهش یافتن میزان بارش‌ها، دمای هوا تقریبا بالاست و اصلاً نیازی نیست که نگران سرمای هوا باشید. طبیعتاً اگر در ماه مارس بارانی هم در سیشل ببارد، مانند باران‌های بهاری خواهد بود و در بازه زمانی کوتاه تمام می‌شود. به همین دلیل در ماه مارس نیازی نیست که هیچگونه نگرانی از سفر خود به سیشل زیبا داشته باشید.

     هوای سیشل در ماه مارس

    ۴. سفر به سیشل در ماه آوریل

    افرادی که از باران فراری هستند و می‌خواهند سفر خوبی داشته  باشند، می‌توانند ماه آوریل را برای سفر به سیشل انتخاب کنند. زیرا در این ماه تقریبا هیچ باد موسمی نمی‌وزد و یکی از خشک‌ترین ماه‌های سال شناخته می‌شود. در نتیجه، می‌تواند بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور باشد.

    اگر به ورزش‌های آبی مانند غواصی علاقه دارید، ماه آوریل می‌تواند بهترین زمان برای سفر شما به این کشور باشد تا بتوانید از دنیای زیر آب دیدن کرده و تجربیات جدیدی به دست بیاورید. از آنجا که دما در ماه آوریل بالاتر از ماه‌های دیگر است، شما می‌توانید موقع پیاده‌روی در جنگل‌های بکر و زیبا، زیر سایه درخت‌های خرما به پیاده‌روی بپردازید و یا حتی از ورزش‌های آبی مانند شنا و غواصی لذت ببرید. البته برای استفاده از این ورزش‌های آبی باید حتماً به صورت کنترل شده و تحت نظر افراد حرفه‌ای این کارها را انجام دهید.

    سفر به سیشل در ماه آوریل

    ۵. آب و هوای ماه مه برای سفر به سیشل

    پیش از این نیز گفتیم که ماه مه نیز می‌تواند موقعیت بسیار خوبی برای سفر به سیشل باشد. اگرچه در این ماه بادهای موسمی از سمت جنوب شرقی باز می‌گردد، اما رطوبت همچنان پایین است و احتمال این که باران ببارد، بسیار کم است. از طرف دیگر، دمای هوا در این ماه در سیشل بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و خیلی تغییری نمی‌کند.

    اگر به غواصی و ورزش‌های آبی علاقه دارید، ماه مه نیز می‌تواند بهترین زمان سفر به سیشل برای شما باشد. همچنین در این زمان می‌توانید از آب‌های گرم و زیبا دیدن کنید و با ورزش‌های آبی و غواصی، دنیای زیر آب را ببینید. البته در این ماه باران‌های رگباری کمی نیز وجود دارد که به سرعت بند می‌آیند.

    آب و هوای ماه مه برای سفر به سیشل

    ۶. آب و هوای سیشل در ماه ژوئن

    دمای هوا در سیشل در ماه ژوئن تا حدودی پایین می‌آید؛ با این حال، همچنان تعادل دارد و متوسط تقریباً در دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند. وزش باد در این ماه به اوج خود می‌رسد و بهترین زمان برای موج سواری افراد حرفه‌ای روی آب‌های آزاد است.

     آب و هوای سیشل در ماه ژوئن

    ۷. شرایط آب و هوایی سیشل در ژوئیه

    ژوئیه یکی دیگر از ماه‌های خشک در سیشل در نظر گرفته می‌شود که البته دوباره بادهای موسمی شروع به وزیدن می‌کنند. از طرف دیگر، اگر نمی‌خواهید در برابر بادهای موسمی در ماه ژوئیه قرار بگیرید، می‌توانید به سواحل شمالی و غربی و جزایر این نواحی بروید. زیرا باد در این نواحی خیلی کمتر می‌وزد و به همین دلیل می‌توانید سفر خیلی بهتری در این نواحی در ماه ژوئیه داشته باشید.

    علاوه بر سیشل، شما می‌توانید در ماه ژوئیه به خاطر فصل باران‌های موسمی و تعطیلی مدارس در تابستان، به مکان‌های دیگری مانند مالدیو و تایلند نیز بروید. این مکان‌ها نیز برای بازدید و سفر در فصل تابستان و ژوئیه فوق العاده عالی هستند. البته از قبل باید حتماً برنامه سفر خود را هماهنگ کرده باشید و تور را رزرو نمایید.

     شرایط آب و هوایی سیشل در ژوئیه

    ۸. سفر به سیشل در اوت

    اگرچه اوت مصادف با مرداد ماه شمسی و اوج تابستان است، اما به خاطر تعطیلات مدارس، بهترین زمان سفر به سیشل نیز در نظر گرفته می‌شود و از بسیاری از گردشگران این فصل را برای سفر خود به سیشل انتخاب می‌کنند. معمولاً مانند ایران، ماه اوت در سیشل نیز کاملا خشک است و احتمال بارش باران بسیار پایین است.

    در عین حال، این ماه یکی از بادخیزترین زمان‌های سال نیز در نظر گرفته می‌شود و اگر به سواحل جنوبی و شرقی و جزایر این نواحی رفتید، باید بیش از اندازه مراقب این بادها باشید و تا حد ممکن سواحل و جزایر جنوبی و شرقی را برای سفر در ماه اوت انتخاب نکنید. ماه اوت، تعداد جلبک‌های دریایی روی شن‌های سواحل سیشل به حداکثر می‌رسد.

    سفر به سیشل در اوت

    ۹. آب و هوای سیشل برای سفر در ماه سپتامبر

    اگرچه در ماه سپتامبر میزان بادهای موسمی تا حد خیلی زیادی کاهش می‌یابد، اما هنوز هم نسیم خنکی از سمت جنوب شرقی این ناحیه می‌وزد که می‌تواند سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر و دلپذیرتر کند. دمای هوا در ماه سپتامبر در سیشل به طور متوسط ۲۷ درجه سانتی‌گراد است. از آنجا که سپتامبر در واقع همان شهریور ماه و پایان تعطیلات تابستانی مدارس است، می‌تواند بهترین زمان سفر به سیشل نیز در نظر گرفته شود که تعداد گردشگران در این ماه به حداکثر می‌رسد. پس اگر می‌خواهید از هوای متعادل و بدون باران با نسیم خنک سیشل لذت ببرید، بهتر است از همین حالا به فکر رزرو تور در ماه سپتامبر برای سفر به سیشل باشید.

    آب و هوای سیشل برای سفر در ماه سپتامبر

    ۱۰. هوای سیشل در اکتبر

    اگر عاشق غواصی و ورزش‌های آبی هستید، ماه اکتبر می‌تواند بهترین زمان برای سفر شما به سیشل باشد. چرا که میزان دید شما از دنیای زیر آب در ماه اکتبر به حداکثر می‌رسد و به بهترین شکل ممکن می‌توانید موجودات زنده آبی را در اقیانوس تماشا کنید. هوای سیشل در ماه اکتبر نیز بسیار عالی است و بادهای خنکی از طرف جنوب شرقی و شمال غربی می‌وزد.

    هوای سیشل در اکتبر

    ۱۱. ماه نوامبر برای سفر به سیشل

    بعد از عبور از ماه اکتبر که بهترین زمان سفر به سیشل در نظر گرفته می‌شد، وارد ماه نوامبر می‌شویم که به مرور زمان وزش بادها از جنوب شرقی به شمال غربی تغییر جهت می‌دهند و میزان بارندگی نیز افزایش می‌یابد. با این حال، در همین زمان هم دریا نسبتاً آرام است و شما می‌توانید لذت زیادی از تماشای غواصی و دریا ببرید.

    هوای سیشل در نوامبر

    ۱۲. هوای سیشل در ماه دسامبر برای سفر

    در نهایت، آخرین ماه سال میلادی برای سفر به سیشل هم ماه دسامبر است که مربوط به اواخر آذر ماه می‌شود. همان طور که می‌دانید، در این ماه بارندگی‌ها به مرور افزایش یافته و بادهای سرد نیز شروع می‌شوند. بادهای موسمی که در ماه نوامبر از سمت شمال غربی سیشل وارد می‌شدند، باران‌های زیادی را در ماه دسامبر برای سیشل به ارمغان می‌آورند. یکی از مهمترین دلایل سرسبز بودن این جزایر هم همین باران‌ها در ماه دسامبر است. اگرچه دسامبر بهترین زمان برای بازدید از سیشل از نظر آب و هوا نیست، اما خاطر کریسمس و سال نو می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای علاقه‌مندان به این رسم و رسومات باشد.

    هوای سیشل در ماه دسامبر برای سفر

    پرسش‌های متداول

    بهترین زمان سفر به سیشل چه زمانی است؟
    بهترین زمان‌ سفر به سیشل از ماه آوریل تا مه و سپس اکتبر تا نوامبر است که دمای هوا و میزان بارندگی به کمترین حالت ممکن می‌رسد.
    بهترین فصل سفر به سیشل چه فصلی است؟
    بهترین فصل‌هایی که شما می‌توانید به سیشل سفر کنید، بهار، تابستان و اوایل پاییز هستند که تابستان به‌خاطر تعطیلات تابستانی مدارس، محبوبیت بیشتری در میان مردم دارند.
    فاطمه روستا فاطمه روستا
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}