برترین جاهای دیدنی هامبورگ که بازدید از آنها واجب است!

سوگند صفری
  • سوگند صفری
  • 1403/4/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی هامبورگ با وجود بمباران شدید این شهر در جنگ جهانی دوم، هنوز هم زیبا و جذاب هستند.

تور اروپا

جاهای دیدنی هامبورگ در کشور آلمان فراتر از تاریخچه‌ی غنی دریایی این شهر، مملو از جاذبه‌های معماری فراوان و مؤسسات فرهنگی جالب برای گشت‌وگذار است. هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان، برای قرن‌ها یکی از شلوغ‌ترین بنادر اروپا بوده است و با وجود بمباران شدید در جنگ جهانی دوم، هنوز هم کلیساهای تاریخی جذابی در این شهر برای بازدید وجود دارد. مرکز شهر را نیز انبوهی از کانال‌ها، نهرها و بیش از ۲۵۰۰ پل پوشانده است؛ تعداد آن‌ها از مجموع آمستردام، لندن و ونیز بیشتر است. در این مقاله با ۲۱ عدد از بهترین جاهای دیدنی هامبورگ آشنا شوید تا بهترین سفر را با تور آلمان تجربه کنید.

جاهای دیدنی هامبورگ

۱. موزه زیر دریایی

موزه زیردریایی (U-Boot museum) یکی از موزه‌های معروف اروپا فرصتی است تا به درون یک زیر دریایی دوران جنگ سرد قدم بگذارید. این زیردریایی که در سال ۱۹۷۶ توسط روس‌ها به آب انداخته شد، حالا در کنار اسکله‌ی دائمی خود در نور دربه، درست همسایگی بازار ماهی مشهور شهر، آرام‌گرفته است. این زیردریایی که جزو بزرگ‌ترین زیردریایی‌های غیرهسته‌ای جهان به شمار می‌رود، عمدتاً برای گشت‌زنی‌های طولانی‌مدت یا مأموریت‌های جاسوسی به کار می‌رفت. این غول ۹۰ متری که در سال ۲۰۰۱ ازکارافتاده، حالا میزبان بازدید کنندگانی است که می‌توانند از طریق دماغه و عقب آن وارد و خارج شوند. در طول گشت‌وگذار، نه‌تنها به کابین‌های خواب تنگ خدمه سرک می‌کشید، بلکه از اتاق‌های موتور و اژدر آن هم دیدن می‌کنید.

موزه زیردریایی، سفری به اعماق تاریخ در هامبورگ

با اینکه فضای داخلی کمی دلگیر است، اما بازدید از این موزه قطعاً ارزشش را دارد. بالاخره هر روز که نمی‌شود درون یک زیردریایی واقعی را از نزدیک ببینید! بررسی تجهیزات قدیمی و کاوش در راهروهای باریک آن، به همراه شنیدن داستان خدمت این زیردریایی در نیروی دریایی شوروی، تجربه‌ای به‌شدت جذاب و به‌یادماندنی است.

موزه زیردریایی، سفری به اعماق تاریخ در هامبورگ

۲. موزه هنر هامبورگ

تنها چند قدم دورتر از ایستگاه مرکزی هامبورگ موزه هنر هامبورگ (Kunsthalle) قرار گرفته است؛ یکی از بزرگ‌ترین و برترین موزه‌های هنری و از جاهای دیدنی کشور آلمان. این موزه‌ی باشکوه که مملو از نقاشی‌های اعجاب‌انگیز، عکس‌های دیدنی و مجسمه‌های تماشایی است، کلکسیونی عظیم را در خود جای‌داده است که به طور چشمگیری بر دوره‌ی هشت قرنی تاریخ هنر سایه افکنده است.  موزه هنر هامبورگ در سال ۱۸۵۰ تأسیس شد. از آن زمان تاکنون، مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از شاهکارهای هنرمندان نامداری همچون دِگا (Degas)، روبنس (Rubens)، گویا (de Goya) و مونه (Monet) گردآوری کرده است. در کنار هر اثر هنری، توضیحاتی مفصل به چشم می‌خورد و اپلیکیشن موزه نیز اطلاعات عمیق‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

این موزه که اکنون در سه ساختمان مجزا گسترش یافته، با گالری‌های دنج خود، طیف وسیعی از آثار هنر را به نمایش می‌گذارد؛ از آثار استادان قدیم و هنر قرن نوزدهم گرفته تا مدرنیسم کلاسیک و آثار معاصر.

موزه هنر هامبورگ، سفری در دل هشت قرن هنر

۳. تئاتر اشمیت

اگر به جای هنر و معماری کلاسیک یا زیردریایی‌های غول‌آسا، به دنبال تجربه‌ی یک نمایش درخشان هستید، پس تئاتر اشمیت (Schmidt Theater) یکی از به‌یادماندنی‌ترین مکان‌ها برای گذراندن وقت در هامبورگ برای شما است. این تئاتر میزبان برنامه‌ای فشرده از موزیکال‌های سرگرم‌کننده، شب‌های کمدی و برنامه‌های شاد جذاب است. از زمان افتتاح در سال ۱۹۸۸، این مکان با فضایی پویا همواره یکی از محبوب‌ترین تئاترها در میان علاقه‌مندان به نمایش‌های صحنه‌ای بوده است.

تئاتر اشمیت، خانه نمایش های درخشان در هامبورگ

۴. موزه شکلات هامبورگ

علاقه‌مندان به شیرینی حتماً باید به موزه شکلات هامبورگ (Chocoversum) در جنوب مرکز شهر سر بزنند. تورهای نوددقیقه‌ای این موزه نه‌تنها به شما درباره‌ی تاریخچه‌ی شکلات و مزه‌کردن طعم‌های مختلف آن اطلاعات می‌دهد، بلکه فرصتی برای ساختن شکلات شخصی‌تان و بردن آن به خانه فراهم می‌کند! کارکنان خوش‌برخورد و پرشور موزه شکلات هامبورگ شما را در سراسر موزه‌ی شکلات راهنمایی می‌کنند. در طول مسیر، با نحوه‌ی برداشت کاکائو آشنا می‌شوید، دانه‌های تلخ آن را می‌چشید و تجهیزاتی که برای تولید شکلات به کار می‌رود را از نزدیک می‌بینید.

این تورهای سرگرم‌کننده و درعین‌حال آموزنده، باعث می‌شوند طعم، عطر و حس کاکائو و تمام مراحلی که برای ساختن هر تکه‌ی خوشمزه‌ی شکلات طی می‌شود را به‌درستی درک کنید. همچنین قبل از اینکه به فروشگاه موزه سر بزنید، می‌توانید یک شکلات شخصی با طعم دلخواهتان درست کنید و به‌عنوان یادگاری با خود به خانه ببرید.

موزه شکلات هامبورگ، بهشت شکلات دوست ها

۵. پاساژ اروپا

پاساژ اروپا (Europa Passage)، غول تازه‌نفس و باشکوهی در قلب شهر قدیمی هامبورگ با انبوهی از رستوران‌ها و مغازه‌ها، به استقبالتان می‌آید. در میان گشت‌وگذار در پنج‌طبقه‌ی این بنا، می‌توانید معماری خیره‌کننده‌ی آینده‌نگرانه‌ای را که در همه‌جا خودنمایی می‌کند، تحسین کنید. این مجتمع تجاری خوش‌نقشه که در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد، با نمای شیشه‌ای درخشانش، حول یک دهلیز بزرگ و سقفی از نورگیرهای غول‌آسا شکل‌گرفته است. در مجموع، حدود ۱۵۰ فروشگاه و رستوران را می‌توان در سراسر این پاساژ یافت.

 پاساژ اروپا، گشتی در دنیای مدرن خرید در هامبورگ

۶. کلیسای سنت نیکولاس

در تضاد با مرکز خرید مدرن، کلیسای باشکوه سنت نیکولاس (St. Nicholas Church) نگاهی تکان‌دهنده به گذشته ارائه می‌دهد. پوسته‌ی توخالی این کلیسا که در حملات هوایی سال ۱۹۴۳ به‌شدت آسیب دید، اکنون یادآور وحشت جنگ بوده و درعین‌حال به قربانیان جنگ جهانی دوم احترام می‌گذارد. این کلیسای جامع عظیم با سبک احیای گوتیک، زمانی برای مدت کوتاهی بلندترین ساختمان جهان بود، اما در طول بمباران شدید شهر در جنگ جهانی دوم به‌شدت آسیب دید. درحالی‌که سقف سنگین آن فرو ریخت و شبستان عظیمش در نهایت تخریب شد، اما مناره‌ی سوخته‌ی آن همچنان با ۱۴۷ متر ارتفاع به پابرجا مانده است.

کلیسای سنت نیکولاس

۷. باغ وحش هاگنبک

بعد از بازدید تأثیرگذار از یادبود کلیسای سنت نیکولاس، دیدن جنب‌وجوش حیوانات دوست‌داشتنی در باغ‌وحش هاگن‌بک (Tierpark Hagenbeck)، تغییر فضایی خوشایند به شمار می‌رود. این باغ‌وحش تاریخی که در حومه‌ی شمال غربی شهر قرار دارد، دارای آکواریوم، زمین‌های بازی و محوطه‌های پیک‌نیک است که در سراسر آن پراکنده شده‌اند. باغ‌وحش هاگن‌بک که قدمت آن به سال ۱۸۶۳ بازمی‌گردد، به‌عنوان اولین باغ‌وحشی شناخته می‌شود که از محوطه‌های باز با خندق‌هایی اطراف آن‌ها برای نگهداری از حیوانات استفاده کرد. امروزه، نمایشگاه‌های فضای باز وسیع آن، میزبان حدود ۱۴۰۰ پستاندار، پرنده و خزنده از سراسر جهان است.

در کنار فیل‌ها و زرافه‌ها، می‌توانید خرس‌های قطبی، پنگوئن‌ها و فوک‌های والروس را نیز از نزدیک ببینید. علاوه بر گشت‌وگذار در میان محوطه‌های طبیعی آن، آکواریوم‌های هاگن‌بک با نمایش گونه‌های مختلف از آب‌های قطبی تا مناطق گرمسیری، شما را به سفری دریایی می‌برد. نمایش‌های غذادادن به حیوانات نیز به طور مرتب در این باغ‌وحش برگزار می‌شود.

باغ وحش هاگن بک، سفری به دنیای حیوانات در هامبورگ

۸. موزه هنر و طراحی

بعد از گذراندن یک روز به‌یادماندنی در هامبورگ، بازدید از موزه‌ی هنر و طراحی (Museum of Art and Design) گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. این موزه که درست در جنوب ایستگاه مرکزی قرار دارد، مجموعه‌ای بی‌نظیر از اشیای تزیینی حیرت‌انگیز، مبلمان‌های ظریف و سازهای موسیقی را به نمایش می‌گذارد. موزه‌ی هنر و طراحی که در سال ۱۸۷۴ با الهام از موزه‌ی ویکتوریا و آلبرت لندن تاسیس شد، اکنون در کاخ نئورنسانس باشکوهی در میدان استینتورپلاتس (Steintorplatz) جای گرفته است.

درحالی‌که برخی بخش‌های این موزه بر روی سرامیک، فرش و مجسمه تمرکز دارند، بخش‌های دیگر میزبان آثار هنری سبک اکسپرسیونیسم و اشیایی از خاور دور هستند. این مجموعه‌های چشمگیر که قدمت آن‌ها به بیش از ۴۰۰۰ سال می‌رسد، هنر و تمدن آفریقا، آسیا، اروپا و خاورمیانه را به نمایش می‌گذارند. این موزه علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های دوره‌ای فوق‌العاده، دارای یک کافه نیز هست که می‌توانید در آن کمی استراحت کنید.

موزه هنر و طراحی، سفری در دل هنر و تزیینات

۹. موزه مهاجرت بالین اشتات

بندر هامبورگ که برای مدت‌ها یکی از بزرگ‌ترین بنادر اروپا بوده، عبور بیش از پنج میلیون نفر از تالارهای مهاجرت خود را بین دهه‌های ۱۸۵۰ و ۱۹۳۰ تجربه کرده است. در موزه باشکوه بالین‌ اشتات، می‌توانید در مورد سفرهای این مهاجرین و زندگی جدیدی که در آمریکا آغاز کردند، بیاموزید. این موزه که در محله ودل (Veddel) در جزیره‌ای به همین نام واقع شده است، اقامتگاه‌هایی به سبک کلبه سوئیسی از سال ۱۹۰۱ را در بر می‌گیرد که مهاجران در انتظار عزیمت در آنجا زندگی می‌کردند. نمایشگاه‌های جذاب آن با روشی بسیار جذاب ورود آنها به شهر و دلایل مهاجرتشان را به نمایش می‌گذارد.

موزه مهاجرت بالین شتات، پنجره ای به سوی زندگی مهاجران

۱۰. لاندانگسبروکن

با کمی پیاده‌روی در امتداد اسکله به لاندانگسبروکن (Landungsbrücken) زیبا خواهید رسید که به نام اسکله خیابان سانت پائولی (St. Pauli) نیز شناخته می‌شود. دیدن قایق‌های بادبانی و معماری آجری قدیمی این اسکله تجربه بسیار جالبی است.

لاندانگسبروکن بزرگ‌ترین محل پهلوگیری کشتی در بندر هامبورگ است که اسکله‌های آن برای اولین‌بار در سال ۱۸۳۹ برای کشتی‌های بخار ساخته شد. در کنار این اسکله‌ها اکنون تعدادی از کشتی‌های قدیمی و جذابی وجود دارند که می‌توانید از آنها عکس بگیرید و کاوش کنید. گنبدها و برج‌های با سقف سبز ترمینال ۲۰۵ متری اسکله به همان اندازه متمایز هستند. این مکان اکنون محل رستوران‌ها، کافه‌ها و برخی مغازه‌های سوغاتی فوق‌العاده است.

کاوش کشتی های تاریخی در لاندانگسبروکن

۱۱. موزه دریایی بین المللی

ازآنجایی‌که تاریخ و میراث هامبورگ به آب‌های اطراف آن گره‌خورده است، حتماً باید سری به موزه دریایی بین‌المللی (International Maritime Museum) بزنید. این موزه هزاران مدل کشتی، هنرهای دریایی و ابزارهای دریانوردی را در خود جای‌داده است. این موزه باشکوه که اکنون در یک انبار غول‌پیکر ساخته شده در سال ۱۸۷۹ قرار دارد، در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. مجموعه‌های این موزه که بیشتر بر اساس مجموعه شخصی پیتر تام (Peter Tamm) بنا شده است، بیش از چهل هزار اثر و یک میلیون عکس را شامل می‌شود.

این موزه علاوه بر پوشش تاریخ و آینده حمل‌ونقل دریایی، به اهمیت هامبورگ به‌عنوان یک بندر و هویت دریایی آن می‌پردازد. در نمایشگاه نه‌تنها نقاشی‌های درخشان و مدل‌های بزرگ کشتی، بلکه نمایشگاه‌هایی از کاوشگران و ربات‌های غواصی نیز به نمایش گذاشته شده است.

 موزه دریایی بین المللی، سفری به اعماق تاریخ دریانوردی

۱۲. شهربازی هامبورگ، غرق شدن در دنیای بازی و سرگرمی

شهربازی هامبورگ (Hamburger Dom) غول‌پیکر که سه بار در سال در بهار، تابستان و زمستان برگزار می‌شود، یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه‌های کل آلمان است. در هر دوره به مدت یک ماه، صدها سواری هیجان‌انگیز، ترن هوایی و غرفه‌های غذای خوشمزه در این مکان برپا می‌شود. تاریخچه این نمایشگاه پر جنب‌وجوش به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و اولین نمونه ثبت‌شده آن به سال ۱۳۲۹ برمی‌گردد. این نمایشگاه در ابتدا فقط در کریسمس برگزار می‌شد، اما بعداً گسترش یافت و نمایشگاه‌هایی را در آوریل و آگوست نیز در بر گرفت.

شهربازی هامبورگ، غرق شدن در دنیای بازی و سرگرمی

۱۳. پارک پلانتن اون بلومن

اگر می‌خواهید خود را در طبیعت غرق کنید، پارک زیبای پلانتن اون بلومن (Planten un Blomen) یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری هامبورگ برای شما است. این پارک با باغ‌های موضوعی، دریاچه و فواره‌هایش که در بخش وسیعی از مرکز شهر پراکنده شده‌اند، برای کاوش بسیار لذت‌بخش است. آنچه در سال ۱۸۲۱ با کاشت یک درخت چنار شروع شد، از آن زمان به یکی از بهترین پارک‌های شهری اروپا تبدیل شده است. در مرکز یک دریاچه بزرگ، مسیرهای زیبا و فضای سبز باشکوهی برای قدم‌زدن وجود دارد. همچنین گلخانه‌های عالی‌ای برای دیدن گیاهان گوشتی، نخل‌ها و اکالیپتوس در میان بسیاری از گل‌ها و گیاهان دیگر وجود دارد.

از نقاط دیدنی به‌ویژه می‌توان به باغ رز معطر و باغ ژاپنی با چیدمان بی‌عیب‌ونقص اشاره کرد. این پارک همچنین به‌خاطر فواره موزیکال رنگارنگ و کنسرت‌هایی که در تئاتر روباز آن برگزار می‌شود، شهرت دارد.

پارک پلانتن اون بلومن، آرامش طبیعت در قلب هامبورگ

۱۴. تالار شهر هامبورگ

تالار شهر هامبورگ (Town Hall) با سبک نئورنسانس رمانتیک، یکی از نمادهای شاخص شهر است. این بنا که مقر دولت ایالتی است، دارای تورهای فوق‌العاده‌ای برای بازدید از تمام اتاق‌های مجلل و راهروهای طاق‌دار آن است. تالار شهر با عظمت و برج مرکزی خیره‌کننده‌اش، کل ضلع شرقی میدان رات‌هاوس‌مارکت (Rathausmarkt) را اشغال کرده و در سال ۱۸۹۷ تکمیل شد. زیر سقف سبز شیروانی آن، تعداد حیرت‌انگیز ۶۴۷ اتاق وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را می‌توان با تورهای راهنما بازدید کرد.

تالار شهر هامبورگ، نمادی از شکوه و عظمت در قلب شهر

۱۵. مینیاتور واندرلند

مینیاتور واندرلند یا سرزمین عجایب مینیاتوری هامبورگ (Miniatur Wunderland) بی شک یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های هامبورگ است. این مکان، بزرگ‌ترین مدل شبیه سازی شده قطار در جهان است که اتاق‌های تم‌دار بی‌شماری برای کاوش دارد. برخی از این اتاق‌ها به آلپ و اتریش و برخی دیگر به اسکاندیناوی و ایالات متحده اختصاص داده شده‌اند. این دنیای شگفت‌انگیز مینیاتوری شما را از لاس‌وگاس و گرند کنیون در ایالات متحده آمریکا به ونیز و وزووی در ایتالیا می‌برد. جزئیات ریز آنقدر زیاد است که می‌توانید ساعت‌ها زمان صرف بررسی فرودگاه، شهرهای آلپ و سایر بخش‌های این واندرلند کنید.

هر چند سرزمین عجایب مینیاتوری هامبورگ را بزرگ‌ترین مدل شبیه سازی شده قطار می‌نامند، اما اینجا بسیار فراتر از یک چیدمان قطار اسباب بازی است. این جاذبه خیره کننده جدید با بیش از ۱۲,۰۰۰ متر مسیر ریلی و ۸۹۰ قطار، بزرگ‌ترین مدل خط راه آهن دنیا به شمار می‌رود. نقاط برجسته این جاذبه متشکل از قسمت‌هایی مربوط به آمریکا، اسکاندیناوی و آلمان هستند. کل این دنیای مینیاتوری با بیش از ۳۰۰,۰۰۰ لامپ نورپردازی شده و ۲۰۰,۰۰۰ مجسمه انسان منحصر به فرد در آن قرار دارند. با رزرو کردن بلیط خود به صورت آنلاین می‌توانید از ایستادن در صف‌های طولانی نجات پیدا کنید.

 مینیاتور واندرلند، دنیایی از جزئیات خیره کننده

۱۶. بندر هامبورگ

بندر هامبورگ محل برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر است. این بندر ۱۰۰ کیلومتر مربع را در بر داشته و به دروازه آلمان شهرت دارد. کاوش این محوطه با قایق بسیار جذاب خواهد بود. یکی از نقاط برجسته منطقه، مسیری سنگفرش است که شما را به منطقه قرن نوزدهمی انبار کالا می‌برد. در این ناحیه ردیفی از ساختمان‌های آجری بلند را می‌بینید که زمانی برای انبار کردن تنباکو، قهوه، میوه خشک و ادویه استفاده می‌شدند. یک جاذبه دیگر نیز پلی ۳/۹ کیلومتری است که از روی بندر عبور می‌کند.

بندر هامبورگ

۱۷. کلیسای سنت میشل (میکائیل) هامبورگ

معروف‌ترین کلیسا از بین کلیساهای متعدد هامبورگ، سنت میشل است که بین سال‌های ۱۷۵۰ تا ۱۷۶۲ به سبک باروکی ساخته شد. اینجا یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی دیدنی شهر محسوب می‌شود و از برج ۱۳۲ متری آن زیباترین مناظر شهر و بندر را می‌توان تماشا کرد. همچنین سرداب کلیسا با ۲۴۲۵ نفر که در آن آرام گرفته‌اند، از دیگر جذابیت‌های این مقصد گردشگری به شمار می‌رود. یک کلیسای قرن چهاردهمی با محراب‌های قرون وسطایی و یک ارگ ارزشمند نیز در همین نزدیکی قرار دارد.

کلیسای سنت میشل (میکائیل) هامبورگ

۱۸. گورستان اولزدورف

گورستان «اولزدورف» (Ohlsdorf) یکی از بزرگ‌ترین آرامگاه حومه شهری در جهان و یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها محسوب می‌شود. این مکان با مساحت ۴ کیلومتر مربع و ۱۲ نمازخانه، بیش از ۱/۵ میلیون متوفی را در خود جای داده است. در این گورستان یادمان‌هایی وقف قربانیان شکنجه‌های نازی‌ها را می‌بینید که عضو گروه مقاومت ضد نازی بودند. سالانه بیش از ۲ میلیون نفر برای بازدید از یادمان‌ها، یادبودها و موزه واقع در این مجموعه به آن سر می‌زنند. باغ‌های دل‌ انگیز این آرامگاه را از دست ندهید. گشت و گذاری در سر سبزی آن‌ها حال و هوایی تازه به شما خواهد داد.

گورستان اولزدورف

۱۹. دریاچه های آلستر

«آلستر» (Alster) داخلی و خارجی، دو دریاچه مصنوعی متصل به رودخانه‌های آلستر و اِلبه هستند. در این مکان شما با برخی از زیباترین میدان‌های شهر و خیابان‌های تاریخی یا گذرگاه‌های پیاده روی معروف آن مواجه می‌شوید. بهترین مسیرها شما را به «یونفرنشتیگ» (Jungfernstieg) با کافه‌ها و لنگرگاه‌هایی برای قایق‌های گردشگری می‌رسانند. محله «بالیندام» (Ballindamm) نیز شما را به بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر هدایت می‌کند. دریاچه‌های بزرگ هامبورگ برای قایق سواری یا اسکیت در زمستان بسیار شهرت دارند و پارک‌ها و باغ‌های زیبای متعددی را در کنارشان می‌توانید پیدا کنید. اگر در حوالی ماه سپتامبر برای بازدید شهر آمدید توصیه می‌کنیم در نمایشگاه سالانه‌ای که دور دریاچه‌ها برگزار می‌شود نیز شرکت داشته و از سرگرمی‌ها و کنسرت‌های متعدد آن لذت ببرید.

دریاچه های آلستر

۲۰. موزه قوم شناسی هامبورگ

موزه قوم شناسی هامبورگ در سال ۱۸۷۹ تأسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های این شاخه در اروپا به حساب می‌آید. در اینجا مجموعه‌ای از ۷۰۰,۰۰۰ دست سازه و اسناد تاریخی به نمایش در آمده است. از موارد برجسته می‌توان به نمایشگاهی از اقلام مذهبی و فرهنگی آفریقا و برخی آلات موسیقی اشاره کرد.

موزه قوم شناسی هامبورگ

۲۱. موزه هنر و صنایع دستی

موزه هنر و صنایع دستی هامبورگ، در کنار موزه ملی مونیخ یکی از منسجم‌ترین مجموعه‌های هنر کاربردی آلمان، اروپا و آسیا به حساب می‌آید. این موزه در سال ۱۸۷۴ و با الهام از موزه «ویکتوریا اند آلبرت» (Victoria and Albert) لندن تأسیس شد. اینجا بیشتر به خاطر مجموعه‌ای که از چینی، مبلمان و نقره جات شمال آلمان و شرق آسیا دارد شناخته می‌شود.

موزه هنر و صنایع دستی

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی در هامبورگ کجاست؟
بهترین جاهای دیدنی هامبورگ شامل موزه زیردریایی، موزه هنر هامبورگ، تئاتر اشمیت، موزه شکلات، کلیسای سنت نیکولاس، باغ‌وحش هاگن‌بک، پارک پلانتن اون بلومن و مینیاتور واندرلند هستند.
بهترین زمان سفر به هامبورگ چه فصلی است؟
بهترین زمان سفر به هامبورگ فصل بهار و تابستان است، به ویژه از اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور، زیرا هوا معتدل و دلپذیر بوده و رویدادهای فرهنگی و فستیوال‌های زیادی برگزار می‌شود.
سوگند صفری سوگند صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}