غذاهای کره جنوبی، لذت چشیدن طعم غذاهای آسیای شرقی

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1403/3/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین غذاهای کره جنوبی با طعم های منحصر به فرد و ارتباط نزدیک با فرهنگ این کشور، جایگاه ویژه ای در صنایع غذایی جهانی دارند.

تور اروپا

آشنایی با غذاهای کره جنوبی به ما فرصت می‌دهد تا جذابیت و غنای این فرهنگ غذایی را بشناسیم و با روش‌ پخت و مواد اصلی مورد استفاده در آنها آشنا شویم. این مقاله به بررسی، انواع غذاها و اصول آشپزی در کره‌جنوبی می‌پردازد. اگر با تور کره جنوبی، قصد سفر به این منطقه زیبا را دارید، خواندن این مقاله باعث آشنایی بیشتر شما با فرهنگ آشپزی و بهترین غذاهای کره‌ جنوبی می‌شود.

لیست بهترین غذاهای کره‌ جنوبی

۱. کیمچی

 کیمچی(kimchi)، یک نوع ترشی سرشار از عصاره‌های سس گوجه‌فرنگی و پیاز و در کره جنوبی بسیار محبوب است و در تمام وعده‌های غذایی به عنوان پیش غذا استفاده می‌شود. کیمچی از کلم کره‌ای (نوعی کلم شور) و مواد دیگر از جمله فلفل قرمز، سیر و ریحان سفید تهیه می‌شود. این غذا حاوی پروبیوتیک‌های مفید برای سلامتی دستگاه گوارش است و باعث حفظ تعادل میکروبی در روده می‌شود. کیمچی، با طعم ترش و قوی سرشار از ویتامین C و مواد آنتی اکسیدان، یکی از نمادهای فرهنگ غذایی کره‌ای به شمار می‌رود.

کیمچی

۲. بی بیم باپ

 بی بیم‌باپ (Bibimbap)، یک غذای سنتی کره‌ای است که از انواع سبزیجات، مرغ یا گوشت، تخم مرغ و سس چیلی تهیه می‌شود. غذای محبوبی برای کره‌ایان و گردشگران خارجی است. از آن‌جایی که این غذا طعم تندی دارد اگر به غذاهای تند حساسیت دارید به شما توصیه می‌کنیم که آن را در کنار غذاهای دیگر امتحان کنید.

بی بیم باپ 

۳. دوکبوکی

 دوکبوکی (Tteokbokki)، یک غذای خوشمزه (تهیه شده از برنج) با سس قرمز گوجه و ماهیچه‌ی ماهی است. دوکبوکی یکی از غذاهای محبوب و معروف در کره جنوبی است. این غذا اغلب با استفاده از رزین نرم و کاسه های خود تهیه می شود که بعد آن را با سس تند و شیرین به نام "گوچوجانگ" مخلوط می کنند. اغلب به عنوان یک خوراک میان وعده یا مزه اصلی در وعده های غذا خورده می شود.

توکبوکی

۴. سامجانگ

سامجانگ (ssamjang) سامجانگ یک نوع سس سنتی کره‌ای است که معمولاً همراه با برگ‌های سبز و مختلف، خوردنی‌ها یا گوشت سرو می‌شود. این سس ترکیبی از پیاز، سویا، چیلی فلکه‌ای، سس برگ و سایر افزودنی‌های مختلف است که طعم تند، شیرین و ترشی همزادی با هم دارند. این سس در طبقه‌بندی چیزهای ترش و شور قرار دارد و همچنین معمولاً تلخ است. سامجانگ طعم غذاهای کره‌ای را تقویت کرده و می‌تواند به عنوان یک افزودنی فوق‌العاده برای وعده‌های غذایی از جمله کره‌ای استفاده شود.

سامجانگ 

۵. بولگوگی

بولگوگی (Bulgogi) یک غذای سنتی و محبوب در کره‌ به معنی "گوشت گریل شده" است. اصلی‌ترین مواد آن شامل شرحه‌های نازک گوشت گاو یا گوشت گوسفند، پیاز، سویا، سس گوچوجانگ (Gochujang)، سس سویا، شکر، سس سسمسه (sesame oil) و سایر افزودنی‌ها می‌باشند. گوشت در این سس خوراکی مرینت شده و سپس به صورت گریل یا سوخاری پخته می‌شود. بولگوگی معمولاً با برنج و سبزیجات تزئین شده و سرو می‌شود. این غذا غالباً در جشنواره‌های خانوادگی و مهمانی‌ها مصرف می‌شود و یکی از غذاهای محبوب و لذیذ کره‌ای به حساب می‌آید.

بولگوگی

۶. جیگه

جیگه (Jjigae) یک نوع غذای اصیل و معروف در آشپزی کره‌ای است. برای تهیه جیگه از موادی مانند گوشت، ماهی، ماهیچه، سویا، سبزیجات و یا مواد دیگر استفاده می‌کنند. این غذا معمولا با برنج و یا حتی نون سرو می‌شود. برخی از جیگه‌های معروف شامل "کیمچی‌جیگه" (Kimchi Jjigae) که با استفاده از کیمچی تهیه می‌شود، "سوجه‌جیگه" (Soondubu Jjigae) که با استفاده از تُفو (غذایی نرم‌تر نسبت به جیگه) تهیه می‌شود، و "دونق‌جیگه" (Doenjang Jjigae) که با استفاده از سویا افزودنی تهیه می‌شود، است. این غذاها باعث ایجاد حس لذت بخش در طعم و مزه و فراورده‌های طبیعی خوراکی هستند و به عنوان یک غذای سنتی و خوشمزه محبوبیت دارند.

جیگه

۷. بینگسو

بینگسو (Bingsu) یک دسر سنتی و محبوب در کره‌ای است که به عنوان یک پیش خوری خنک و خوشمزه محسوب می‌شود. برای تهیه این دسر از عدس سیاه، انواع مختلف میوه‌ها، شیر یخ زده و شیره‌ی میوه‌ها استفاده می‌شود. برای تزیین بر روی آن معمولاً خرده آلو و یا نخود فرنگی، بیسکویت، کره‌ی آفتابگردان و روزین‌های متنوع دیگر نیز اضافه می‌کنند. بینگسو یک دسر خوشمزه و منحصر به فرد است که به خصوص در فصل تابستان بسیار محبوب می‌باشد و به عنوان یک روش خوشمزه برای فرار از گرما شناخته می‌شود.

بینگسو

۸. گیمباپ

گیمباپ (gimbap) یک غذای سنتی و پر طرفدار در کره‌ی جنوبی است که معمولاً به عنوان یک نوع رول مشهور معرفی می‌شود. این غذا مشابه سوشی بهترین غذای ژاپنی است و با استفاده از برگ نوری (گونه‌ای از سبزی برای پیچیدن)، گوشت گوساله، مرغ، میگو خوراکی، هویج، خیارشور، کوچه و دیگر مواد، تهیه می‌شود. سپس، این رول‌ها برش داده شده و برای تزیین از کره گوجه خوراکی یا سس سویا استفاده می‌شود. گیمباپ به عنوان یک غذای سریع و خوشمزه برای صبحانه، ناهار یا میان‌وعده محبوب است و در سراسر جهان شناخته شده است.

گیمباپ

۹. داک گالبی

داک گالبی (Dak galbi) یک غذای محبوب و سنتی در کره‌ی جنوبی است که اصلی‌ترین مواد آن شامل مرغ برشته شده، سبزیجات، سس گوچوجانگ (Gochujang)، سس سویا، سس پیاز، ذرت، آبگوشت، سیر و سایر افزودنی‌ها است. این غذا عمدتاً به صورت سوخاری در تابه روی صفحه‌ی گریل یا ماهیتابه پخته می‌شود و سپس با رز سفید یا برنج، کیمچی و نان سرو می‌شود. داک گالبی دارای طعم تند و شیرین از سس گوچوجانگ است و یک غذای خوشمزه محسوب می‌شود که می‌توانید به همراه با دوستان و خانواده از آن لذت ببرید. داک گالبی یک غذای پرطرفدار در رستوران‌ها و محل‌های غذا خوری در کره‌ی جنوبی است و معمولاً به عنوان یک غذای گرم شناخته می‌شود. این غذا معمولاً با سبزیجات، آلو و یا نخود فرنگی به همراه مرغ برشته شده تهیه می‌شود که تلفیقی از طعم‌های مختلف از تند تا شیرین است و به عنوان یک گزینه خوشمزه و خاص در جشنواره‌ها و جشن‌های خانوادگی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

داک گالبی

در این مطلب از مجله ایوار با بهترین غذاهای کره جنوبی آشنا شدیم که ترکیبات متنوع و غنی از مواد بسیار باکیفیت تهیه می‌شوند و به عنوان غذاهای محبوبی در کره‌ی جنوبی و سراسر جهان شناخته شده‌اند.شناخت انواع غذاهای کره جنوبی از یک سو، ما را به عمق فرهنگ و ذائقه مردم این کشور نزدیک می‌کند و از طرف دیگر می‌تواند به عنوان غذایی خاص در زندگی روزمره ما وارد شود.

پرسش‌های متداول

بهترین غذاهای کره جنوبی کدام است؟
جیگه،‌ داک گالبی، بولگوگی از بهترین غداهای کره جنوبی هستند.
چه غذای کره‌ای برای علاقمندان به گوشت مناسب است؟
معمولا بیشتر غذاهای کره جنوبی در آن‌ها گوشت به‌کار رفته است اما کیمباپ گزینه بسیار مناسبی است.
تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}