15 مورد از جاهای دیدنی آلمان به توصیه با تجربه ها

رقیه عینلو
  • رقیه عینلو
  • 1403/3/17
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی آلمان درست مثل بوندس لیگا، پر از ستاره هایی است که انتخاب بین بهترین ها را سخت می کند!

تور اروپا

آلمان به داشتن شهرهای قرون وسطایی، شهرهای کوچک جذاب، شهرهای پیشرفته و هیجان‌انگیز، قلعه‌های مسحور کننده و فستیوال‌های بزرگ معروف است. از جزیره موزه در برلین زیبا تا روتنبورگ رمانتیک، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده آلپ، صدای موسیقی باخ، قلعه پادشاه دیوانه، دره جادویی میانی، خانه‌های چوبی، جنگل سیاه، شهرهای پیشرفته، دهکده‌های قرون‌وسطایی و غیره، گوشه‌به‌گوشه آلمان پر از جاذبه‌های دیدنی‌ است. اگر مسافر تور آلمان هستید این فهرست پیشنهادات جذابی برای‌ شما دارد. در این مطلب ۱۵ پیشنهاد برای انتخاب از بین هزاران مورد از جاهای دیدنی آلمان برای شما آماده کرده‌ایم تا در سفرتان به این کشور، فرصت دیدن بهترین‌ها را از دست ندهید.

لیست جاهای دیدنی آلمان

۱. گالری بلوک شرقی؛ رخت نقاشی روی تن دیوار وحشت

حتما بارها درباره دیواری که برلین را به‌دو قسمت تقسیم کرده بود، شنیده‌اید. دیوار برلین یادگاری از دوران حکومت سیاه نازی‌ها است که خاطرات تلخی را برای اهالی برلین زنده می‌کند؛ اما هنرمندان بخش‌هایی از این دیوار را حفظ کرده‌اند، تا هر کسی که به برلین می‌آید و در خیابان‌های این شهر قدم می‌زند چشمش به دیوار بیفتد و تاریخ این شهر را درک کند. امروزه بزرگ‌ترین بخش دیوار برلین که حدود یک کیلومتر طول دارد، تبدیل به یک گالری هنری روباز  شده است که «گالری بلوک شرقی» (East Side Gallery) نام دارد. روی این دیوار حالا نقاشی‌های دیواری رنگارنگی به چشم می‌خورد که از سال ۱۹۹۰ میلادی بر جای مانده است و حاصل هنر بیش از ۱۰۰ هنرمند آلمانی و غیر آلمانی است. این گالری یکی از مشهورترین جاهای دیدنی برلین است.

گالری بلوک شرقی

۲. رتنبورگ اُب در تاوبر؛ نگین جاده رمانتیک

برای دیدن دومین جاذبه باید مسیر «جاده رمانتیک» (Romantische Straße) در ایالت بایرن را در پیش بگیرید. این جاده که نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر طول دارد، از شهر «وورتس‌بورگ» (Würzburg) تا شهر کوچک و کوهستانی «فوسن» (Füssen) کشیده شده است. وقتی سفرتان را در این جاده آغاز کنید در طول مسیر به شهرهای قرون وسطایی، روستاهای قدیمی و قلعه‌های تاریخی برخورد خواهید کرد که به‌شکل معجزه‌واری شکل‌وشمایل قدیمی خودشان را حفظ کرده‌اند و چشم هر گردشگری را خیره می‌کنند. نقطه اوج سفر در جاده رمانتیک، شهر کوچک «رتنبورگ اُب در تاوبر» (Rothenburg ob der Tauber) است که در جنگل جهانی دوم از بمباران در امان ماند و تقریبا همه‌ ساختمان‌های قدیمی و قرون‌وسطایی آن سالم مانده است. روتنبرگ درست مثل شهرهای قصه شاه و پری است؛ البته از ورژن آلمانی این داستان! این شهر با کوچه‌های سنگفرش، خانه‌های چوبی رنگارنگ، کلیساها، دیوارهای قرون وسطایی و برج‌هایش درست مثل یک صفحه از یک کتاب است که از دل تاریخ بیرون آمده و هنوز زیبا و سرزنده است. روتنبرگ آنقدر زیبا است که حتی سازندگان هری‌پاتر را هم به این شهر کشانده است!

روتنبورگ اُب در تاوبر

۳. دادگاه ۶۰۰ یا دادگاه نورنبرگ؛ تماشای سقوط نازی‌ها

برای درک وقایع غم‌انگیز قرن بیستم آلمان، هیچ‌جایی بهتر از «دادگاه ۶۰۰» (Courtroom 600) یا همان «دادگاه نورنبرگ» (Nuremberg) که از مکان‌های دیدنی نورنبرگ است، نیست. اینجا دقیقا همان جایی است که ۲۲ تن از رهبران رژیم هیتلری، پزشکان، قاضی‌ها و دیگر جنایتکارانی که نقش‌ کلیدی در ابقای دولت نازی داشتند، به‌دلیل جنایات خود محاکمه شدند. اگر به وقایع تاریخی علاقه‌مند هستید، حتی می‌توانید فیلم واقعی دادگاه نورنبرگ را تماشا کنید. در جریان این دادگاه، بیش از ۲۸۰ شاهد از ملیت‌های مختلف، درباره‌ی رویدادهای تاریخی این دوره سخن گفتند و بیش از ۳۵۰ مترجم، گفته‌های آنان را برای قاضی، هیئت منصفه، متهمان و شرکت‌کنندگان در دادگاه ترجمه کردند.

دادگاه ۶۰۰ یا دادگاه نورنبرگ

۴. موزه باخ؛ دست در دست موسیقی

برای دوستداران موسیقی کلاسیک هیچ مقصدی نمی‌تواند به‌اندازه «موزه باخ» (Bach-Museum) واقع در شهر «لایپزیگ» (Leipzig)، هیجان‌انگیز باشد؛ جایی که «یوهان سباستین باخ»، موسیقیدان شهیر آلمانی، بیشتر آثار اصلی خود را ساخته و ۲۷ سال آخر عمر خود را در آنجا سپری کرده است. موزه باخ شهر لایپزیگ سازها، نسخه‌های خطی اصلی و برخی دیگر از یادگاری‌های باخ را به نمایش می‌گذارد.

موزه باخ

۵. بادن بادن؛ پاتوق ناپلئون

شهر کوچک «بادن بادن» (Baden-Baden)، که در ایالت «بادن-وورتمبرگ» قرار دارد، درست مثل نام خود، بامزه و زیبا است. این در ضلع غربی «جنگل سیاه» (Black Forest) و در کرانه رودخانه زیبای «اوس» (Oos) قرار دارد. اگر قرار است راهی بادن بادن شوید شاید جالب باشد اگر بدانید پادشاهان و اشراف اروپایی از قرن ۱۹ میلادی علاقه زیادی به این شهر داشتند؛ حتی ناپلئون سوم و ملکه ویکتوریا، بارها برای استراحت و وقت‌گذرانی به این شهر آمده‌اند! بادن بادن شهری با چشمه‌های آبگرم متعدد است که هنوز هم به‌سبب حمام‌های حرارتی و هتل‌ و اسپاهای درجه یک خود شهره است. البته دیدنی‌های این شهر تنها محدود به چشمه‌های آبگرم آن نیست. از خیابان‌های سنگ‌فرش و خانه‌ای سنتی و رنگی گرفته تا مسجمه‌ها، فواره‌ها، بناهای تاریخ و تفریحات متعدد آبی و غیرآبی، بادن بادن اصلا حوصله‌تان را سر نمی‌برد.

بادن بادن؛ پاتوق ناپلئون

۶. جزیره موزه؛ جزیره‌ای برای آینده

اگر از آن دست مسافرانی هستید که علاقه‌ای به موزه‌ها ندارند و شنیدن نام «جزیره موزه» (Museum Island) حوصله‌شان را سر می‌برد، سخت در اشتباهید! جزیره موزه توصیه شماره یک همه کارشناسان سفری به مسافرانی است که از برلین دیدن می‌کنند. جزیره موزه در اصل جزیره‌ای است که وسط رودخانه «شپری» (Spree) در قلب شهر برلین قرار گرفته است. این مجموعه فرهنگی از منظر معماری خیره‌کننده است و در سال ۱۹۹۱ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. جزیره موزه، ۵ موزه ارزشمند را در خود جای داده است که این موزه‌ها هر کدام به‌تنهایی شهرتی جهانی دارند. فهرست این ۵ موزه عبارت است از:

  • موزه کهنه یا موزه آلتس (Altes Museum)
  • موزه نو یا موزه نئوس (Neues Museum)
  • گالری ملی کهن یا گالری ملی آلته (Alte Nationalgalerie)
  • موزه بوده (Bode Museum)
  • موزه پرگامون (Pergamon Museum)

جزیره موزه

۷. جنگل سیاه؛ جنگلی با قلبی شیشه‌ای

«جنگل سیاه» (The Black Forest) نام یک منطقه جنگلی وسیع است که بیش از ۶ هزار کیلومترمربع وسعت دارد. نام این جنگل برگرفته از انبوه درختان کاجی است که با رنگ تیره خود، چشم‌اندازی تاریک به این جنگل داده‌اند. جنگل سیاه آلمان با فرانسه و سوئیس هم مرز است و پر از جاذبه‌های دیدنی است. از روستاها و شهرهای کوچک گرفته تا مزارع، دامنه‌های پر از صنوبر، دره‌های عمیق، آبشار، دریاچه‌های نقره‌ای و غیره این دریاچه با دیدنی‌های متنوعش هر گردشگری را صدا می‌زند تا با با پای پیاده، دوچرخه یا با ماشین چرخی در این جنگل بزند. می‌توانید برای شروع از شهر بادن بادن وارد جاده جنگل سیاه شوید که این جاده یکی از زیباترین جاده‌های آلمان است و از بادن بادن به شهر «فرویدن‌اشتات» (Freudenstadt) می‌رسد. اگر زمان بیشتری دارید، مسیرهای پیاده‌روی زیادی از شهرها و روستاهای مختلف به جنگل سیاه وجود دارد که شما را به قله‌های این جنگل می‌رساند.

جنگل سیاه در آلمان

۸. موزه چینی مایسن؛ هنر دست آلمانی‌ها

شهر قرون وسطایی «مایسن» (Meissen) ید طولایی در تولید ظروف چینی دارد؛ در واقع از سال ۱۷۱۰ میلادی مجسمه‌ها و ظروف چینی این شهر شهرتی جهانی دارند. اگر شانس بازدید از این شهر زیبا با انبوه بناهای تاریخی را داشتید، حتما فرصتی را هم به بازدید از «موزه چینی مایسن» (Meissen Porcelain Museum) اختصاص دهید که بیش از ۲ هزار شی، از جمله میزهای پرنقش‌ونگار دربار سلطنتی اروپا در قرن هجدهم میلادی، گلدان، شمعدان، مجسمه‌ و غیره را به نمایش می‌گذارد.

موزه چینی مایسن

۹. قلعه نوی شوان اشتاین؛ یادگار پادشاه دیوانه

کاخ افسانه‌ای قرون‌وسطایی «نوی شوان اشتاین» (Neuschwanstein Castle) واقع در ایالت بایرن، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آلمان است که سالانه ۱.۵ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. این قلعه زیبا که در منطقه «شوانگائو» (Schwangau) قرار دارد، یادگاری از قرن ۱۹ میلادی است و چشم‌اندازی بی‌نظیر از طبیعت منطقه را ارائه می‌دهد. مسیر رسیدن به این قلعه از روستای تاریخی «هوهن شوانگائو» (Hohenschwangau) آغاز می‌شود و بسیار دیدنی است. قلعه نوی شوان اشتاین به دستور «لودویگ دوم» (Ludwig II)، پادشاه باواریا، ساخته شده است که به پادشاه دیوانه معروف است. دیوانگی و خیال‌پردازی لودویگ اما منجر به ساخت یکی از زیباترین قلعه‌های اروپا شد. قلعه نوی شوان اشتاین علاوه‌بر موقعیت مکانی ویژه، معماری زیبایی نیز دارد که هیجان‌زده‌تان می‌کند تا جایی که معماری این قلعه، الهام‌بخش «قلعه سیندرلا» در دیزنی‌لند شده است. اگرچه شکل و شمایل این قلعه کاملا قرون وسطایی است اما از آنجایی که لودویگ علاقه خاصی به فناوری‌های نوظهور آن دوران داشت، می‌توانید در این قلعه ردپای الکتریسیته، سیستم‌های گرمایشی و تلفن را ببینید!

قلعه نوی شوان اشتاین؛ یادگار پادشاه دیوانه

۱۰. کاخ لیندرهوف؛ شکارگاه پادشاهی

اگر فرصت دیدن قلعه نوی شوان اشتاین را ندارید، در نزدیکی شهر «اتال» (Ettal) در ایالت بایرن، کاخ کوچکی قرار دارد که درست مثل قلعه نوی شوان اشتاین به‌دستور لودویگ دوم ساخته شده است. شهر امروزی اتال، روزگاری مقصد محبوب شکار لودویگ دوم و پدرش بوده است؛ او که این منطقه را خوب می‌شناخت، پس از رسیدن به سلطنت دستور داد تا کاخی زیبا در مجاورت صومعه شهر اتال ساخته شود. «کاخ لیندرهوف» (Linderhof Palace) در زیبایی چیزی کم از قلعه نوی شوان اشتاین ندارد اما از این قلعه کوچک‌تر است. این کاخ که در مجاورت پارکی به‌همین نام قرار دارد، متعلق به قرن ۱۹ میلادی است و معماری فرانسوی آن نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

کاخ لیندرهوف؛ شکارگاه پادشاهی

۱۱. دره میانی راین، ملاقات با راین رمانتیک

«رود راین» (Rhine)، دومین رودخانه بلند آلمان است. این رودخانه از کوه‌های آلپ در سوئیس سرچشمه می‌گیرد اما بیشترین طول را در کشور آلمان دارد. رود راین در مسیر خود از میان دره‌ها، تاکستان‌ها، قلعه‌ها، روستاها و شهرهای زیادی عبور می‌کند اما مهم‌ترین و زیباترین قسمت آن «دره میانی راین» (Middle Rhine Valley) است که بین شهرهای «کوبلنتس» (Koblenz) و «رودزهایم آم راین» (Rüdesheim am Rhein) قرار دارد. این دره، که به راین رمانتیک هم مشهور است، آنقدر خاص است که در سال ۲۰۰۲ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. دره میانی راین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی مثل قلعه‌های قرون‌وسطایی دارد که حیرت‌زده‌تان می‌کند.

دره میانی راین

۱۲. لینداو؛ سرک کشیدن در سوئیس

اگر در ایالت بایرن به سر می‌برید، فرصت دیدن شهر کوچک «لینداو» (Lindau) که برخی به آن جزیره لیندو می‌گویند، را از دست ندهید. شهری کوچک که در ساحل «دریاچه کنستانس» (Constance) قرار گرفته است و ترکیب بندر کوچک و ساختمان‌های قدیمی و زیبای کنار ساحلش با طبیعت زیبای اطراف، کمتر نظیر دارد. شهر لینداو یک جزیره دارد که با پل به سرزمین اصلی متصل شده است؛ اهالی این منطقه به قسمت خشکی شهر «لیندا روتین» ( Lindau-Reutin) و به قسمت جزیره «لینداو اینسل» (Lindau-Insel) می‌گویند. این شهر کوچک علاوه‌بر دریاچه زیبا، طبیعت فوق‌العاده و تفریحات آبی متنوعش، پر از جاذبه‌های دیدنی، بناهای تاریخی، رستوران و کافه است. بهترین راه برای شناختن لینداو، پیاده‌روی در خیابان‌های جذاب این شهر است. علاوه‌بر تماشا ساختمان‌های قدیمی و زیبای کنار ساحل، حتما از «برج دیده‌بانی مانگتورم» (Mangturam watchtower) بازدید کنید که متعلق به قرن دوازدهم میلادی است. فانوس دریایی زیبای لینداو هم از دیدنی‌های این جزیره است. لینداو، جنوبی‌ترین شهر آلمان است و با شهر «برگنز» (Bregenz) در اتریش هم‌مرز است؛ این یعنی ظرف مدت کوتاهی می‌توانید خودتان را به اتریش برسانید. از سوی دیگر سوئیس هم آن‌طرف دریاچه کنستانس قرار دارد و اگر سوار قایق شوید، می‌توانید شهرها و روستاهای سوئیس در آن‌طرف ساحل را ببینید و به‌راحتی به این کشور سفر کنید. این نزدیکی از دلایل اصلی محبوبیت لینداو بین اروپایی‌ها است؛ تا جایی‌که در فصل‌های تابستان و زمستان پر از گردشگر می‌شود.

لینداو

۱۳. ذخیره گاه زیست کره اسپریوالد؛ یادگار عصر یخبندان

«ذخیره گاه زیست کره اسپریوالد (به آلمانی اشپریوالد)» (Spreewald Biosphere Reserve) که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، بین دو شهر «برلین» و «درسدن» (Dresden) قرار گرفته است. این ذخیره‌گاه در امتداد رودخانه «شپری» (Spree) قرار دارد و با آبراه‌های متعدد و جنگل‌های فشرده، محیطی بی‌نظیر برای کایاک سواری و غرق‌شدن در طبیعت زیبای این منطقه است. اسپریوالد یادگاری از عصر یخبندان است؛ زمانی که رودخانه شپری از هم گسیخت و تبدیل به ده‌ها نهر آب در دل یک جنگل فشرده شد، این منطقه شکل گرفت. اسپریوالد خانه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب است. علاوه‌بر زیبایی طبیعی، اسپریوالد محل زندگی هزاران نفر است که هنوز هم  آداب‌ورسوم چند صد ساله خود را حفظ کرده‌اند. اگر شانس بیاورید شاید زنی را با لباس سنتی آلمانی در این منطقه ببینید.

ذخیره گاه زیست کره اشپریوالد

۱۴. مرکز تجربه پورشه لایپزیگ؛ سواری با خودروهای اسپرت

اگر آوازه صنعت خودروسازی آلمان را شنیده‌اید و از قضا از علاقه‌مندان خودروهای اسپرت با سرعت بالا هستید، شرکت خودروسازی پورشه در شهر «لایپزیگ» (Leipzig) آلمان، یک پیشنهاد جذاب برای‌تان دارد؛ به «مرکز تجربه پورشه لایپزیگ» (Porsche Experience Center Leipzig) بیایید. پس از گشت‌وگذار در این مرکز و آشنایی با تاریخ خودروهای پورشه، حالا وقت آن است که در یک پیست دایره‌ای شکل پشت فرمان خودرو بنشینید و گاز بدهید!

مرکز تجربه پورشه لایپزیگ

۱۵. تسوگ اشپیتسه؛ تفریح در بام آلمان

آلمانی‌ها به کوه «تسوگ اشپیتسه» (Zugspitze) لقب بام آلمان را داده‌اند، که خیلی هم بی‌ربط نیست؛ چرا که قله تسوگ اشپیتسه، بلندترین قله‌ این کشور است  که نزدیک به ۲۹۶۲ متر ارتفاع دارد. اگر اهل کوهنوردی نیستید، با عجله این جاذبه را رد نکنید؛ کوه تسوگ اشپیتسه تنها به بلندی‌اش نمی‌نازد و یک ایستگاه عالی برای تفریح در ارتفاعات است. از ماه آپریل تا ماه اکتبر، یعنی از اوایل بهار تا اوایل پاییز، تله‌کابین «وانک‌بان» (Wankbahn) زحمتتان را کم می‌کند و بازدیدکنندگان را به بالای کوه وانک (Wank) می‌برد تا در یکی از نفس‌گیرترین چشم‌اندازهای طبیعت آلمان، زیر نور آفتاب وسط کوهستان صبحانه بخورید. اگر اهل کوهنوردی و پیاده‌روی هستید، مسیرهای سرسبز قله تسوگ اشپیتسه یک فرصت استثنایی است. در فصل زمستان هم نمی‌توانید جایی بهتر از این قله برای اسکی، سورتمه‌سواری یا شرکت در تور بازدید از یخچال‌های طبیعی پیدا کنید.

تسوگ اشپیتسه

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی آلمان کدام است؟
جنگل سیاه بادن، وزه پرگامون برلین و روتنبورگ اُب در تا برار از بهترین جاهای دیدنی آلمان هستند.
چه زمانی برای بازدید از آلمان مناسب است؟
فصل‌های پاییز و زمستان و همچنین ابتدای بهار هوای شهر دبی برای گشت‌وگذار مناسب‌تر است.

رقیه عینلو رقیه عینلو
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}