10 تا از بهترین سواحل دبی که آرامش را به شما هدیه می دهند

    ندا علیخانی
    • ندا علیخانی
    • 1403/3/15
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    گشت و گذار در میان بهترین سواحل دبی با داشتن دنیایی از تفریحات آبی و فضایی آرام، یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر به دبی است.

    تور اروپا

    دبی، شهر سواحل رویایی و تفریحات آبی هیجان‌انگیز است و تور دبی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری به ویژه برای ایرانیان شده که در سال‌های اخیر با پیشرفت چشم‌گیری در صنعت گردشگری همراه بوده است. تفریحات متنوع و هیجان‌انگیز، هتل و اقامتگاه‌های شیک و جذاب به همراه سواحلی که بخشی از آن‌ها خصوصی و متعلق به هتل‌های لوکس این شهر بوده و تعدادی از آن‌ها هم به صورت رایگان در اختیار عموم افراد قرار گرفته است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین سواحل دبی آشنا کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. برای آشنایی بیشتر با این شهر میتوانید به مقاله جاهای دیدنی دبی مراجعه فرمایید. همچنین اگر مایل هستید با سواحل دنیا آشنا شوید می‌توانید به مقاله زیباترین سواحل دنیا مراجعه فرمایید.

    لیست بهترین سواحل دبی

    ۱. ساحل سان ست بیچ دبی

    ساحل سان‌ست بیچ (Sunset Beach) که به آن ساحل «ام سقیم» هم می‌گویند، یکی از بهترین سواحل دبی برای تماشای غروب خورشید است. ساحلی آرام که جزو سواحل رایگان و عمومی دبی بوده، هزینه ورودی ندارد و به صورت ۲۴ ساعته باز است. ساحل سان‌ست بیچ بهترین نقطه برای استراحت، پیاده‌روی، دویدن و لذت بردن از خلیج نیلگون فارس بوده و مکانی مناسب برای ثبت عکس‌های خاص و جذاب است. سان‌ست بیچ یکی از بهترین سواحل دبی در شب محسوب می‌شود که می‌توانید شب‌ها هم در آن‌جا شنا کنید. از جمله امکاناتی که در این فضا برای گردشگران مهیا شده‌است، کتابخانه عمومی بوده که می‌توانید کتابی را به امانت گرفته و در حالی که از تماشای ساحل و استراحت لذت می‌برید، مطالعه کنید. کافه، رستوران، زمین بازی، امکانات نجات غریق، رختکن، دوش و زمین بازی از دیگر خدماتی است که در این ساحل ارائه می‌شود.

    ساحل سان ست بیچ

    مطالب مرتبط

    معرفی بهترین جاهای دیدنی دبی از برج خلیفه تا باغ معجزه

    ۲. ساحل جمیرا

    ساحل جمیرا (Jumeirah Beach) یکی از بهترین ساحل‌های دبی بوده که جزو سواحل عمومی و رایگان این شهر محسوب می‌شود. ساحلی معروف که مکان مناسبی برای انجام تفریحات آبی متنوع است. کایت سرفینگ (kitesurfing)، کایاک سواری و جت اسکی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در ساحل جمیرا انجام دهید. اگر مهارتی در انجام این فعالیت‌ها ندارید هم می‌توانید در کلاس‌های آموزشی که در این ساحل تدارک دیده شده، ثبت‌نام کنید. ساحل جمیرا دارای تاییدیه «پرچم آبی ساحل» است؛ این تاییدیه نشانی از داشتن امکانات و خدمات گردشگری مطابق با استانداردهای بین‌المللی حفاظت از محیط زیست است. یکی از بهترین سواحل دنیا که محلی آرام برای استراحت خانواده‌ها در کنار فرزندانشان است. در ساحل جمیرا کافه و رستوران‌های متعددی هم وجود دارد که غذاهای متنوع و بین‌المللی را عرضه می‌کنند. این ساحل در آخر هفته‌ها معمولا شلوغ و مملو از گردشگر است.

    ساحل جمیرا دبی

    ۳. ساحل کایت

    اگر در سفر خود به دبی به دنبال ساحلی برای انجام ورزش‌های گروهی مانند فوتبال یا والیبال ساحلی هستید، ساحل کایت (Kite Beach) برای شماست. یکی از بهترین سواحل دبی که فضای ورزشی مناسبی برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های گروهی دارد. ورزش‌های آبی مانند کایاک سواری و پدل برد (Paddleboarding) را هم می‌توانید در این ساحل انجام دهید. البته ساحل کایت امکانات لازم برای دوش گرفتن یا استراحت در زیر آفتاب نداشته و توصیه می‌شود وسایل ضروری را به همراه خود داشته باشید. اگر به همراه فرزندان خود به ساحل کایت می‌روید، برای آن‌ها هم تفریحاتی مانند ترامپولین (Trampoline) و فضایی برای اسکیت مهیا شده‌است. در ساحل کایت غذاخوری‌های بسیار خوبی هم وجود دارد که می‌توانید در کنار استراحت در ساحل و انجام فعالیت‌های ورزشی متنوع، از طعم خوش غذاهای غربی آن‌جا هم لذت ببرید.

    ساحل کایت

    ۴. ساحل پالم جمیرا

    ساحل پالم جمیرا یا نخل جمیرا  (The Palm Jumeirah beach) ساحلی متفاوت و خاص در دبی است. ساحلی لوکس که به شکل نخل توسط انسان بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس ساخته شده‌است. ساحل پالم جمیرا جزو سواحل خصوصی و گران‌قیمت دبی بوده که ورود عموم به صورت رایگان، آزاد نیست. بخش زیادی از این ساحل متعلق به اماکن لوکس و هتل‌های اطراف آن است. اگر در هیچ‌یک از هتل‌ها و آپارتمان‌های متعلق به ساحل پالم جمیرا اقامت ندارید، برای ورود به این ساحل می‌توانید وارد «باشگاه ساحلی ریوا» (RIVA Beach Club) شوید. با خرید بلیط ورودی این باشگاه که در آخر هفته‌ها است، اجازه ورود به ساحل پالم جمیرا را اخذ می‌کنید. در این ساحل امکاناتی مانند تخت، رستوران، انواع ورزش‌های آبی، تفریحات ساحلی و باشگاه ساحلی وجود دارد. ساحلی لوکس با نمایی زیبا و به یاد ماندنی از شهر دبی که لحظات آرامش‌بخشی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

    ساحل پالم جمیرا

    ۵. ساحل الممزر از بهترین سواحل دبی

    اگر در دبی به دنبال ساحلی اختصاصی برای بانوان هستید، سری به پارک ساحلی الممزر (Al Mamzar Beach Park) بزنید. این پارک روزهای دوشنبه و چهارشنبه به صورت اختصاصی برای بانوان است و سایر روزهای هفته عموم افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. پارک الممزر با وسعتی بیش از ۱۰۶ هکتار از بهترین سواحل دبی محسوب می‌شود که امکانات رفاهی مطلوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. پارکی با ۵ ساحل بکر و جذاب و همچنین محوطه‌های پوشیده از چمن که انتخاب خوبی برای دورهمی، پیک‌نیک و استراحت هستند. اگر علاقه‌ای به سواحل شن و ماسه‌ای ندارید، می‌توانید از استخرهای پارک الممزر استفاده کنید. مسیر دوچرخه‌سواری و یپاده‌روی، کلبه‌های ساحلی خصوصی، آمفی‌تئاتر، محوطه بازی برای کودکان، دوش و وسایلی برای شنا، تخت‌هایی برای استراحت و نجات غریق از دیگر امکاناتی است که در این پارک ارائه می‌شود.

    ساحل الممزار دبی

    ۶. ساحل لامر

    ساحل لامر (La Mer Beach) یکی از سواحل جدید دبی بوده که با امکانات مناسبی طراحی و ساخته شده‌است. فضایی امن و آرام برای خانواده‌ها که مرکز خرید، کافه و رستوران‌های متنوع و همچنین تفریحات آبی مختلفی را در خود جای داده است. پارک آبی، سینما و نجات غریق از دیگر خدمات و امکانات رفاهی این ساحل است. لامر، ساحلی رنگارنگ با دیوارهای رنگی بوده که بستنی و دسرهای آن در میان گردشگران محبوب است. در ساحل لامر برای رفاه بیشتر، باشگاه‌های ساحلی ایجاد شده که باشگاه Sea Level بهترین انتخاب است. باشگاهی مجهز به چادرهای ساحلی لوکس و خصوصی، دوش و حمام، غذاخوری‌های مختلف و سالن حمام آفتاب که با پرداخت هزینه‌ای می‌توانید در این باشگاه اقامت داشته باشید. به طور کلی هزینه ورودی به ساحل لامر رایگان است اما برای استفاده از پارکینگ باید هزینه‌ای پرداخت کنید. لامر فضای مناسبی برای انجام ورزش‌های مختلف مانند فلای‌بورد با ارتفاع ۷۰ متر است.

    ساحل رنگارنگ لامر

    ۷. ساحل جی بی آر

    ساحل جی‌بی‌آر (JBR Open Beach) یکی از بهترین سواحل دنیا بوده که در شهر دبی واقع شده‌است. بخش‌های زیادی از این ساحل به صورت رایگان برای عموم افراد در دسترس بوده و سایر بخش‌ها متعلق به هتل‌های اطراف آن است. ساحل جی‌بی‌آر یکی از بهترین سواحل دبی محسوب می‌شود که مجهز به امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی است. چندین رستوران و غذاخوری در گوشه به گوشه ساحل، تجهیزات مختلف برای انواع ورزش‌های آبی، مکان‌هایی برای اجاره و استفاده از اسباب‌بازی و تجهیزات ساحلی مانند اسکوتر و دوچرخه بخش‌هایی از امکانات این ساحل هستند. مناطق مناسب و مجاز برای شنا در ساحل جی‌بی‌آر مشخص شده‌است و در هر بخش گروه نجات غریق حضور دارد. مرکز خرید «ساحل» (The Beach) در نزدیکی این ساحل قرار گفته که در کنار فروش لوازم مختلف، تجهیزات استراحتی و وسایل تفریحی مختلفی برای کودکان و بزرگسالان را برای اجاره ارائه می‌کند. ساحل جی‌بی‌آر همه روزه به صورت ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعال است اما شنا پس از غروب آفتاب مجاز نیست.

    ساحل جی بی آر دبی

    ۸. ساحل مارینا دبی

    دبی مارینا (The Dubai Marina) یکی از مناطق شیک دبی بوده که در نزدیکی ساحل جی‌بی‌آر واقع شده‌است. ساحل مارینا (Marina Beach) به عنوان یکی از بهترین ساحل های دبی در منطقه دبی مارینا در امتداد خط ساحلی خلیج فارس ایجاد شده که یکی از بهترین منطقه‌های شهر محسوب می‌شود. ساحلی لوکس با نمایی رویایی از آب‌های کریستالی خلیج نیلگون فارس و فضایی پوشیده از ماسه‌های سفید که تصویری زیبا از شهر ساحلی دبی را خلق می‌کنند. اقامتگاه‌های ساحلی، رستوران و غذاخوری‌های شیک، غریق نجات و تجهیزات ضروری برای شنا، فضای مناسب برای دوچرخه‌سواری، تور قایق‌سواری و مرکز خرید از امکاناتی بوده که در یکی از تمیزترین سواحل دبی ارائه می‌شود. از از ساحل مارینا به صورت شبانه‌روزی می‌توانید استفاده کنید.

    ساحل مارینا دبی

    ۹. ساحل الصفوح 

    ساحل الصفوح (Al Sufouh Beach) که ساحل بلک پالاس بیچ (Black Palace Beach) هم نامیده می‌شود، یکی دیگر از بهترین سواحل دبی بوده که در میان هتل لوکس برج العرب و ساحل پالم جمیرا واقع شده‌است. در این ساحل هیچ امکاناتی مانند تخت استراحت، دوش، آفتاب‌گیر و رختکنی وجود نداشته و امکانات محدودی دارد؛ با این حال یکی از محبوب‌ترین مناطق دبی برای بومی‌ها و گردشگران است. ساحلی با نمایی زیبا از برج العرب و خلیج نیلگون فارس که ساحل مخفی (Secret Beach) هم نامیده می‌شود. ساحل الصفوح که در منطقه الصفوح دبی قرار دارد، یکی از سواحل عمومی دبی بوده که فضایی تمیز و آرامش‌بخش برای استراحت است.

    ساحل الصفوح دبی

    ۱۰. ساحل مرکاتو دبی

    ساحل مرکاتو (Mercato Beach) یکی از آرام‌ترین ساحل‌های دبی بوده که مورد پسند بسیاری از مردم بومی شهر است. مرکاتو امکانات رفاهی زیادی ندارد و در میان گردشگران این شهر شناخته‌شده نیست، اما معمولا افرادی که به دنبال فضایی ساحلی به دور از هیاهوی شهری و شلوغی مسافران خارجی هستند، این ساحل را برای استراحت انتخاب می‌کنند. ساحلی که دارای مسیر پیاده‌روی و دویدن زیبایی بوده و می‌توانید عصری دل‌انگیز را در نزدیکی آب‌های نیلگون خلیج فارس تجربه کنید. در بخشی از مرکاتو کتابخانه‌ای قرار گرفته‌است که می‌توانید کتابی را از آن به امانت بگیرید و در حین استراحت خود مطالعه کنید. اگر علاقه‌مند به خرید هستید هم می‌توانید از مرکز خرید مرکاتو که در مقابل این ساحل قرار گرفته، بازدید کنید. کافه و رستوران‌های متنوعی هم در اطراف این مرکز خرید مشغول به کار هستند که غذاهای غربی متنوعی را عرضه می‌کنند. اگرچه ساحل مرکاتو به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و نجات غریق هم حضور دارد اما پس از غروب آفتاب مجاز به شنا در آب‌ها نیستید.

    ساحل مرکاتو 

    در این مطلب از مجله گردشگری ایوار به معرفی بهترین سواحل دبی پرداختیم. از مناطق ساحلی گران‌قیمت و خصوصی تا سواحل رایگان و ورزشی که انتخاب خوبی برای تفریح و استراحت هستند.

    پرسش‌های متداول

    بهترین سواحل دبی کدام است؟
    ساحل سان‌ست بیچ، ساحل جمیرا، پارک ساحلی الممزر و ساحل لامر از بهترین سواحل دبی هستند.
    چه زمانی برای بازدید از بهترین سواحل دبی مناسب است؟
    فصل‌های پاییز و زمستان و همچنین ابتدای بهار هوای شهر دبی برای گشت‌وگذار مناسب‌تر است.
    ندا علیخانی ندا علیخانی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}