مالدیو یا تایلند، کدام یک مقصد جذاب تری است؟

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/4/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مالدیو یا تایلند؟ کدامیک مقصد جذاب تری برای سفری خاطره انگیز است؟ واقعیت این است که پاسخ به این پرسش آسان نیست!

تور اروپا

مالدیو یا تایلند؟ هر دو کشور نمونه‌ای از بهترین مقصدهای گردشگری در دنیا هستند. زمانی که تور مالدیو را انتخاب می‌کنید، در حقیقت به کشوری با دنیایی از جاذبه‌های طبیعی زیبا سفر می‌کنید. شرایطی که در سفر خود به تایلند هم تجربه می‌کنید. تایلند هم سرزمین سواحل جذاب با تفریحات متنوع است. به همین علت، اغراق نیست اگر بگوییم تور تایلند یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری در دنیا و حتی کشورمان محسوب می‌شود. از این رو، اگر قصد سفر به یکی از این دو کشور را دارید، باید به بررسی کامل تفاوت‌های آن‌ها بپردازید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای مقایسه مالدیو با تایلند با این مطلب همراه شوید.

فهرست مطالب

 

مالدیو یا تایلند، مقایسه آب و هوا

بدون شک، بررسی آب‌ و هوای مقصدی که برای سفر انتخاب می‌کنید، یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی سفر است. در مقایسه مالدیو با تایلند از نظر وضعیت جوی، تفاوت قابل توجهی دیده نمی‌شود. این دو کشور آب‌ و هوای تقریبا مشابهی دارند و انتخاب خوبی برای گذراندن تعطیلاتی لذت‌بخش هستند. اما از نظر زمان بارش‌های فصلی و آب و هوایی زمان‌بندی متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

مالدیو یا تایلند، مقایسه آب و هوا

آب و هوای مالدیو

تابستان‌های مالدیو گرم و خشک هستند. اما در سایر روزهای سال عمدتا شاهد بارش‌های فصلی و هوای مرطوب هستیم. این کشور نزدیک به خط استوا واقع شده‌است و فصل گرم و خشک آن از ماه نوامبر آغاز شده و تا آوریل ادامه دارد. میانگین دما در این ماه‌ها ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است که می‌توان آن را از بهترین زمان‌ها برای سفر انتخاب کرد. فصل مرطوب در کشور ساحلی مالدیو از ماه می شروع می‌شود و تا اکتبر ادامه دارد. میانگین میزان بارش‌ها هم ۲۰۰ میلی‌متر گزارش شده‌است.

آب و هوای مالدیو

آب و هوای تایلند

تایلند هم کشور گرمای خشک و بارش‌های موسمی است. کشوری نزدیک به استوا که فصل مرطوب و بارش‌های فصلی آن ماه‌های اکتبر تا آوریل را شامل می‌شود و  هوای ابری و بارندگی‌های مداوم را تجربه می‌کند. فصل گرم و خشک این کشور هم از اردیبهشت شروع شده و تا شهریور هم ادامه دارد و روزهایی روشن با آب‌وهوایی مطبوع و عصرهای خنک را تجربه می‌کند. میانگین دما در این ماه‌ها ۳۰ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد است. برای سفر به تایلند، فصل تابستان زمانی ایده‌آل برای سفری خاطره‌انگیز و دلنشین است.

آب و هوای تایلند

بررسی جاذبه های گردشگری مالدیو و تایلند

مالدیو و تایلند، هر دو به داشتن سواحل رویایی و طبیعت چشم‌نواز خود معروف هستند.
مالدیو سرزمین جزیره‌هایی با سواحل مرجانی و خیره‌کننده است. در این کشور می‌توانید انواع تفریحات آبی، غواصی در اعماق اقیانوس‌ها، قایق‌سواری و ماجراجویی‌های دریایی را تجربه کنید. چتربازی، گشت‌ و گذار با کشتی‌های تفریحی، غذاخوری در ساحل و خرید در بازارهای محلی و لوکس این کشور از دیگر تفریحات مالدیو است که تجربه می‌کنید.

مالدیو یا تایلند؛ بررسی جاذبه های گردشگری دو کشور ساحلی

تایلند، کشور تفریحات متنوع و سرگرمی‌های بسیار است. کشوری واقع در جنوب آسیا که همانند مالدیو انواع تفریحات آبی را برای گردشگران خود فراهم می‌کند. کایاک‌سواری، سفر با کشتی‌های دریایی و قایق‌سواری نمونه‌هایی از تفریحات آبی این سرزمین است. گشت‌وگذار در بازارها، تجربه غذاهای خیابانی متنوع، نمایش‌های تئاتر، تفریحات و بازدید از باغ‌وحش‌های این کشور از دیگر تفریحاتی است که می‌توانید با سفر به تایلند تجربه کنید. این دو کشور جاذبه‌های گردشگری معروفی دارند که در ادامه به مهم‌ترین جاهای دیدنی تایلند و جاهای دیدنی مالدیو اشاره می‌کنیم:

۱. جزیره کو سامویی؛ جزیره درخشان در تایلند

کو سامویی (Ko Samui) که کو در زبان تایلندی به معنی جزیره است، یکی از جزایر زیبا و بزرگ در سواحل شرقی کشور تایلند است. جزیره‌ای با جنگل‌های زیبا و کوه‌هایی که از شرق به غرب آن را دربرگرفته و از مناطق محبوب برای تفریح و استراحت در میان گردشگران است. درختان نارگیل، ساحل‌های سفید ماسه‌ای رویایی و صخره‌های مرجانی از زیبایی‌های کو سامویی است.

 جزیره کو سامویی؛ جزیره درخشان در تایلند

۲. مجمع الجزایر پوکت؛ شهری رویایی در تایلند

پوکت (Phuket) در جنوب غربی تایلند، از شهرهای قدیمی این کشور است که جزایر فراوانی را در خود جای داده‌است. جاذبه‌های پوکت با تفریحات شبانه متنوع، سواحل چشم‌نواز و خیره‌کننده که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی در تایلند است. معابد بودایی، غواصی در آب‌ها و آکواریوم پوکت تنها بخشی از دیدنی‌های شهر قدیمی پوکت  است.

مجمع الجزایر پوکت؛ شهری رویایی در تایلند

۳. پارک ملی کائو یای؛ قدیمی ترین پارک ملی در تایلند

پارک ملی کائو یای (Khao Yai National Park) یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری و مقاصد محبوب گردشگران این کشور محسوب می‌شود. منطقه‌ای با آبشارهای زیبا و متنوع، حیات وحش، تفریحاتی مانند سافاری شبانه و طبیعت سرسبز و چشم‌نواز است. این پارک در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرق بانکوک در تایلند واقع شده‌است.

پارک ملی کائو یای؛ قدیمی ترین پارک ملی در تایلند

۱. ساحل هولهوماله؛ منظره ای تماشایی در مالدیو

ساحل هولهوماله (Hulhumale Beach) ساحلی زیبا با منظره تماشایی از آب‌های نیلگون و سواحل شنی سفیدرنگ در مالدیو است. این ساحل که در فاصله ۲ کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی ماله و در جزیره مرجانی کافو قرار دارد، یکی از بهترین سواحل مالدیو است که هتل‌های بی‌نظیری را در اطراف خود دارد. ساحلی رویایی که یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر ماه عسل است.

ساحل هولهوماله؛ منظره ای تماشایی در مالدیو

۲. ساحل ریتی؛ ساحلی مجلل در مالدیو

ساحل ریتی (Reethi Beach) یکی از سواحل مجلل و چشم‌نواز در مالدیو است. ساحلی که یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات شبانه متنوع محسوب می‌شود. در اطراف ساحل ریتی ویلاها و هتل‌های لوکس و مدرنی قرار دارد که می‌تواند اقامتی خاطره‌انگیز را برای گردشگران خود به یادگار بگذارد.

ساحل ریتی؛ ساحلی مجلل در مالدیو

۳. ساحل فولهادو؛ جزیره ای شگفت انگیز در مالدیو

ساحل فولهادو (Fulhadoo Island Beach) در جزیره‌‌ای کوچک و شگفت‌انگیز نزدیک به اقیانوس هند واقع شده‌است. مکانی عالی برای سفری عاشقانه که با وجود آرامش و محیط خلوتی که دارد، لحظات آرامش‌بخش و خاطره‌انگیزی را برای زوج‌های جوان به ارمغان می‌آورد. در اطراف این مکان اقامت‌گاه‌های مجهزی هم ساخته شده‌است که می‌تواند تکمیل‌کننده یک اقامت رویایی در مالدیو باشد.

ساحل فولهادو

مالدیو یا تایلند از نظر بررسی غذاها

غذاهای تایلندی، غذاهایی با الهام از آشپزی هندی و چینی است. تجربه غذاهای خیابانی یکی از قسمت‌های جالب سفر به این کشور محسوب می‌شود. در مقابل، غذاهای مالدیو، غذاهایی بر پایه برنج و سبزیجات و عمدتا ترکیب‌ شده با غذاهای دریایی است. اگر بخواهیم قیمت و تنوع غذایی این دو کشور را با یک‌دیگر مقایسه کنیم، تایلند انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تری است. کشوری با غذاهای متنوع که قیمت مناسب‌تری نسبت به مالدیو دارد.

آشنایی با غذاهای خاص مالدیو

غذاهای مالدیو عمدتا غذاهایی محلی است که تحت تاثیر غذاهای هند و سریلانکا طبخ می‌شوند. غذاهایی با طعم تند، انواع خوراک کاری، غذاهای گیاهی و همچنین غذاهای دریایی متنوع که می‌تواند پاسخ‌گوی سلیقه‌های افراد گیاه‌خوار و گوشت‌خوار باشد. مالدیو یک کشور اسلامی است؛ از این رو، مسلمانان هم به راحتی می‌توانند در این کشور انواع غذاهای حلال را میل کنند. در سفر خود به مالدیو، حتما این غذاها را امتحان کنید:

  • ماسروشی (Masroshi): یک خمیر سرخ‌شده است که با تن ماهی و ادویه‌جات پر می‌شود؛
  • گارودیه (Garudhiya): نوعی سوپ که معمولا با پروتئین‌های دریایی مانند ماهی طبخ می‌شود؛
  • آلووی بوآکیبا (Aluvi Boakibaa): کیک شیرین که از ترکیب موادی مانند نارگیل و کاساوا (نوعی گیاه) تهیه می‌شود؛
  • ساگو بوندیبای (Saagu Bondibai): پودینگ شیرین که با نوعی نشاسته به نام ساگو پخته می‌شود.

گارودیه

آشنایی با غذاهای متنوع تایلند

تایلند، کشور غذاهای خیابانی است. دنیایی از عطر و طعم‌های مختلف که در گوشه به گوشه خیابان‌های این کشور به مشام می‌رسد و هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. غذاهای محلی تایلندی را می‌توان در چهار گروه غذاهای آب‌پز (Tom)، سالادهای تند (Yam)، غذاهای کوبیده‌شده و پوره (Tam) و انواع خوراک کاری (Gaeng) جای داد. علاوه‌بر این‌ها، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و غذاهای آب‌پزی به سبک غذاهای چینی، غذاهای متنوع دریای، غذاهای گیاهی و دنیایی از غذاهایی با طعم‌های متنوع که می‌توانند موردپسند گردشگرانی از نقاط مختلف دنیا باشند. اگر به تایلند سفر کردید، از این غذاها غافل نشوید:

  • گائوی تئو (Guay Teow): سوپ نودل که رشته‌های نودل پخته می‌شود؛
  • سام تام (Som Tam): سالادی مقوی با طعمی تند که از ترکیب موادی مانند پاپایا و سبزیجات تهیه می‌شود؛
  • پانانگ (Panang): خوراک کاری تایلندی که با گوشت گاو یا مرغ سرو می‌شود؛
  • خائو نیو ما موآنگ (Khao Niew MaMuang): برنج پخته‌شده که به همراه انبه سرو می‌شود؛
  • پد تای (Pad Thai): سوپ نودل برنج سرخ‌شده که آن را با سبزیجات و گوشت می‌خورند؛

آشنایی با غذاهای متنوع تایلند

مالدیو یا تایلند در مقایسه اقامتگاه ها

مالدیو و تایلند، کشورهایی با اقامت‌گاه‌های مختلف و متنوع هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. اما اگر بخواهیم از نظر قیمت و هزینه‌های اسکان از میان مالدیو یا تایلند، تنها یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم، تایلند انتخاب مقرون‌به‌‌صرفه‌تری است. نکته‌ای که درباره هر دوی این کشورها باید در نظر بگیرید این است که اقامت‌گاه‌های غیرساحلی در این کشورها هزینه بسیار مناسبی دارند. در ادامه به بررسی مکان‌های مناسب برای اقامت در این دو کشور می‌پردازیم:

اقامتگاه های دیدنی در جزایر مالدیو

مالدیو، کشور جزایر مرجانی بوده و سواحل مالدیو دارای خانه‌های ساحلی متنوع است. اقامت در برخی از این جزایر گران و پرهزینه بوده و در برخی دیگر هزینه‌ معقولی دارد.

  • جزیره مافوشی (Maafushi) یکی از جزایر قدیمی و زیبای مالدیو است که اقامت‌گاه و هتل‌هایی مقرون به‌صرفه و اقتصادی دارد. جزیره‌ای با صخره‌های مرجانی زیبا که مکان مناسبی برای تفریحات آبی است.
  • جزیره تولوسدو (Thulusdhoo Island) یکی دیگر از جزیره‌هایی است که می‌توانید در آن اقامتی با هزینه مناسب را تجربه کنید. جزیره‌ای که محل مناسبی برای موج‌سواری و قایق‌سواری بوده و یکی از پربازدیدترین جزیره‌های مالدیو است.
  • جزیره خصوصی ولا (Velaa Private Island) از جزیره‌هایی بوده که برای ثروتمندان و اقامتی مجلل انتخاب خوبی است. جزیره‌ای که از اقامت‌گاه‌های ساحلی گران‌قیمت و زیبا تا غذاخوری‌های بی‌نظیرش همگی برای سفری لوکس طراحی شده‌اند.

جزیره مافوشی

اقامتگاه های متنوع در تایلند

در تایلند به عنوان یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در آسیا، شهرهایی با اقامت‌‌گاه‌های گران و ارزان مختلفی را می‌توانید پیدا کنید. در شهر بانکوک، به عنوان پایتخت این کشور، مکان‌هایی که برای اقامت طراحی شده‌اند انواع مختلفی دارند و محدود به یک قشر خاصی نمی‌شوند. با کمی جست‌وجو می‌توانید هتل مناسب خود را بیابید.

کو سامویی (Ko Samui) جزیره‌ای در شرق تایلند است که مکانی ایده‌آل برای اقامتی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب این جزیره، کم‌هزینه بودن تفریحات آن است که باعث می‌شود در مقابل هزینه کم تفریحات، بتوانید بودجه بیشتری برای انتخاب اقامت‌گاهی مناسب در اختیار داشته باشید.

در مقابل، پوکت (Phuket) یکی از مناطق گران تایلند محسوب می‌شود. شهری مجلل که هزینه بیشتری را باید به آن اختصاص دهید. با این حال، در این شهر هم می‌توانید با کمی جست‌وجو به ویژه در میان اقامت‌گاه‌های غیرساحلی آن، مکان‌هایی با هزینه بسیار مناسب را پیدا کنید.

کو سامویی

مقایسه هزینه های سفر مالدیو و تایلند

بررسی هزینه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی برای هر سفری است. مالدیو یا تایلند، هر دو از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در دنیا هستند که از نظر طبیعت و با وجود سواحل گوناگون می‌توان تفریحات مشابهی را در این دو کشور پیدا کرد. با این حال، در مقایسه مالدیو با تایلند، سفر به تایلند را می‌توان سفری اقتصادی و با هزینه مناسب‌تری نسبت به مالدیو در نظر گرفت. اما به یاد داشته باشید، با توجه به سلیقه شخصی افراد و ترجیحات آن‌ها هزینه‌ها متغیر خواهد بود و حتی سفر به مالدیو هم ممکن است برای عده‌ی هزینه‌ای همانند سفر به تایلند داشته باشد. همچنین، در فصل‌هایی از سال که معمولا گردشگران زیادی به این کشورها سفر نمی‌کنند، می‌توان سفری مقرون‌به‌صرفه را در هر دو کشور تجربه کرد.

هزینه سفر به مالدیو رویایی

هزینه‌های حمل‌ونقل و جابه‌جایی در مالدیو مانند هزینه قایق و کشتی، سفر میان جزیره‌ها و هزینه تفریحات معمولا کمی گران‌تر از تایلند است. برای اقامتی مجلل و رویایی هزینه‌ای در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در روز برای هر نفر باید در نظر گرفت. اما برای سفری اقتصادی می‌توان هزینه‌ای تقریبی و در حدود ۸۰ تا ۲۰۰ دلار در روز را برای هر نفر تخمین زد.

هزینه سفر به مالدیو رویایی

هزینه سفر به تایلند، کشور تفریحات متنوع

سفر به تایلند، نسخه ارزان‌تر سفر به کشور جزیره‌ها و سواحل رویایی است. کشوری با اقامت‌گاه و غذاخوری‌های اقتصادی که با وجود هزینه کم، کیفیت بسیار مطلوبی دارند. هزینه حمل‌ونقل درون شهری هم در تایلند مناسب و به‌صرفه است. برای تجربه تفریحات گوناگون و اقامتی مناسب در این کشور باید هزینه‌ای در حدود ۴۰ تا ۷۰ دلار به ازای هر نفر را در نظر داشت. برای سفری لوکس به تایلند هم هزینه‌ای در حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار را می‌توان تخمین زد.

هزینه سفر به تایلند

مالدیو یا تایلند از نظر بررسی ویزا برای ایرانیان

دریافت ویزا برای سفرهای خارجی همیشه یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از مردم جهان به ویژه ایرانیان است. این بخش هم در کنار هزینه بلیط رفت‌وبرگشت شامل هزینه‌هایی می‌شود که باید در نظر داشت.

ویزا برای ایرانیان در سفر به مالدیو

ایرانیان برای ورود به مالدیو نیازی به دریافت ویزا پیش از آغاز سفر ندارند. ویزای این کشور از نوع فرودگاهی بوده که در فرودگاه صادر می‌شود و برای ۳۰ روز اعتبار دارد. پاسپورتی با حداقل ۶ ماه اعتبار، مدارک رزرو هتل در مالدیو، بلیط رفت‌وبرگشت و یک قطعه عکس، از مدارکی هستند که در بدو ورود خود به این کشور برای دریافت ویزا به آن نیاز دارید.

مالدیو یا تایلنداز نظر بررسی ویزا برای ایرانیان

ویزا برای ایرانیان در سفر به تایلند

تمامی اتباع ایرانی برای ورود به تایلند نیاز به اخذ ویزا از کنسول‌گری این کشور را دارند. کنسول‌گری تایلند در تهران واقع شده‌ است که با در دست داشتن مدارک شناسایی و همچنین مدارک بانکی با موجود حسابی در حدود ۵۰ میلیون تومان می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید.

همچنین اگر مایل هستید بیشتر با سواحل دنیا آشنا شوید، می‌توانید به مقاله زیباترین سواحل دنیا مراجعه فرمایید.

پرسش‌های متداول

کدامیک از مقاصد مالدیو یا تایلند، مکان‌های مناسب‌تری برای اقامت چند روزه دارند؟
تایلند اقامت‌گاه‌های بیشتر و متنوع‌تری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد که قیمت مناسب‌تری هم در مقایسه با مالدیو دارند.
مالدیو یا تایلند، کدامیک ارزان‌تر هستند؟
به طور کلی، از نظر حمل‌ونقل و جابه‌جایی درون شهری، غذا، تفریحات و محل اقامت در طول سفر، تایلند به هزینه‌های کمتری نیاز دارد و سفری ارزان‌تر محسوب می‌شود.
ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}