جذاب ترین جاهای دیدنی بروکسل از نظر گردشگران که باید ببینید!

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/4/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی بروکسل تنوع زیادی دارد و می توانید در کنار آن ها از کافه ها و رستوران های باکیفیت نیز دیدن کنید.

تور اروپا

بروکسل پایتخت کشور بلژیک، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان است که در آن مکان‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی وجود دارند. بروکسل، پرجمعیت‌ترین و پر اهمیت‌ترین شهر بلژیک است. اگر شما هم قصد سفر به بروکسل با تور بلژیک را دارید، در ادامه لیستی از بهترین جاهای دیدنی بروکسل را برای شما آماده کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان آن‌ها را از دست ندهید.

جاهای دیدنی بروکسل

 

۱. میدان مرکزی بروکسل

میدان مرکزی بروکسل یا گرند پلس (Grand Place) در واقع میدان مرکزی شهر است که فروشگاه‌ها و تالارهای مختلف و فوق‌العاده زیبایی در اطراف آن قرار دارند. این میدان اولین و مهم‌ترین جاذبه گردشگری شهر بروکسل در نظر گرفته می‌شود که جذابیت بسیار زیادی از نظر ظاهری دارد. این میدان درست در مرکز شهر قدیمی بروکسل واقع شده است و معماری فوق‌العاده منحصربه‌فردی دارد. خانه‌های زیبا با شیروانی‌های جذاب، ستون‌ها و نرده‌های باشکوه، سنگ‌کاری‌های تزیین شده، تزیینات طلایی و سایر جزئیات این ساختمان‌ها، به جذابیت این میدان افزوده‌اند.

بیشتر ساختمان‌های میدان مرکزی بروکسل در سال‌های ۱۶۹۶ تا ۱۷۰۰ ساخته شده‌اند. بااین‌حال، قدمت میدان مرکزی گرند پلس بروکسل به خیلی قبل‌تر از این زمان باز می‌گردد. اولین بار این میدان در قرن ۱۱ تاسیس شد و در بازه زمانی خیلی کوتاهی تکامل یافت و به مرکز سیاسی و اقتصادی بروکسل تبدیل شد. مشهورترین ساختمان میدان بروکسل، تالار شهر (Hôtel de Ville) است که در سال ۱۴۰۲ ساخته شد.

لذت قدم زدن در میدان مرکزی بروکسل یا گراند پلاس

۲. مانکن پیس

یکی دیگر از جاهای دیدنی بروکسل که شاید عجیب و غریب و کمی متفاوت‌تر از سایر جاهای دیدنی این شهر باشد، مانکن پیس (Manneken Pis) است. معمولاً بسیاری از گردشگرانی که به شهر بروکسل سفر می‌کنند، حتماً سری به این جاذبه گردشگری می‌زنند. این مجسمه در واقع تصویر پسرکی برهنه در حال ادرار کردن را به نمایش می‌گذارد که نمونه اولیه آن در سال ۱۳۸۸ ساخته شد. اما مهم‌ترین دلیل وجود چنین مجسمه‌ای در شهر بروکسل چیست؟

افسانه‌های متعددی درباره این مجسمه در بروکسل وجود دارند. برخی از افراد می‌گویند که این فواره در واقع یادبود کودک شجاعی است که از آتش‌سوزی جلوگیری کرد. برخی دیگر بر این باور هستند که این مجسمه، یک پسر کنتی را به نمایش می‌گذارد که موقع شرکت در یک راهپیمایی، تسلیم جمعیت و اصرار دیگران شد. بااین‌حال، نمونه تکامل یافته و تکمیل شده این مجسمه در سال ۱۶۱۹ ساخته شد که متاسفانه چندین بار به سرقت رفته و البته در حال حاضر بازیابی و در مکان خود قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت مجسمه مانکن پیس، این است که  این مجسمه مشهور به اندازه چندین کمد لباس دارد و در طول جشن‌ها، فستیوال‌ها و رویدادهای مختلف بروکسل، مردم به این مجسمه لباس‌های مختلف می‌پوشانند.

مجسمه عجیب و غریب مانکن پیس در بروکسل

۳. کلیسای جامع سنت میشل

افرادی که به بروکسل سفر می‌کنند و به دنبال جاهای دیدنی بروکسل می‌گردند، باید حتماً سری به کلیسای جامع سنت میشل (Sint-Michiels Kathedraal) بزنند. این کلیسای جامع برای اولین بار در سال ۱۲۲۵ تاسیس شد که البته نمونه اولیه‌ای از آن ارائه شده بود. بااین‌حال، این مکان تاریخی در قرن ۱۵ تکمیل شد و با نمایی چشمگیر و فوق‌العاده باشکوه، سالیانه توجه بسیاری از گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند. در این کلیسا برج دوقلویی با ارتفاع ۶۹ متر طراحی شده است که فضای فوق‌العاده زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر قسمت بیرونی، فضای داخلی این کلیسا نیز بسیار زیبا و مجلل ساخته شده است. مساحت این کلیسا ۱۰۸ متر در ۵۰ متر است که پنجره‌های کاملاً شیشه‌ای دارد و برنارد ون اورلی (Bernard van Orley) آنها را طراحی کرده است. اگر به شهر بروکسل سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از کلیسای جامع سنت میشل دیدن کنید. این کلیسا در خیابان پرویس گودوله (Parvis Street Gudule) در مرکز بروکسل واقع شده است.

کلیسای جامع سنت میشل با نمایی چشمگیر و باشکوه

۴. مرکز کمیک استریپ

از دیگر جاهای دیدنی بروکسل با تعداد تماشاگران بسیار زیاد، می‌توان به مرکز کمیک استریپ (Comic Strip Center) اشاره کرد. این مکان در سراسر کشور بلژیک شهرت بسیار زیادی دارد و بیشتر گردشگرانی که به بروکسل سفر می‌کنند، حتماً به آنجا می‌روند. این ساختمان باشکوه در سال ۱۹۰۶ میلادی توسط ویکتور هورتا (Victor Horta) طراحی شده است. این مکان فوق‌العاده شگفت‌انگیز و جذاب تاثیر بسیار زیادی در تاریخ و فرهنگ کارتون‌ها و برنامه‌های کمیک داشته است.

در این مرکز زیبا یک نمایشگاه فوق‌العاده بزرگ وجود دارد که در آن بیشتر از ۲۰۰ طراحی کمیک از هنرمندان مشهور بلژیکی و فرانسوی جمع‌آوری شده‌ است. علاوه بر این موارد، موزه کمیک استریپ به‌خاطر وجود مجموعه‌ای هوشمندانه از دست نوشته‌های اصلی، طرح‌های پیش‌نویس، مجموعه‌های بازسازی شده و فوق‌العاده جذاب، توانسته شهرت و محبوبیت بسیار زیادی در میان گردشگران و همچنین افراد بومی بروکسل به دست بیاورد. خوشبختانه این مکان در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است و خیلی راحت می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، خود را به آنجا برسانید.

مرکز کمیک استریپ از جاهای دیدنی بروکسل

۵. کاخ سلطنتی بلژیک

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره تاریخ و فرهنگ کشور بلژیک و شهر بروکسل به دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان کاخ سلطنتی (Koningsplein) را از دست ندهید. این کاخ علاوه بر ارائه اطلاعات فرهنگی و تاریخی، از نظر ظاهری هم جذابیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل در آنجا می‌توانید عکس و فیلم‌های فوق‌العاده جذابی بگیرید.

کاخ سلطنتی بلژیک در واقع ساختمان بسیار بزرگی است که در گذشته خاندان سلطنتی بلژیک در آنجا اقامت داشته‌اند. پرچم کشور بلژیک نیز در پشت بام این کاخ به اهتزاز درآمده است که نشان‌دهنده حضور خانواده سلطنتی در گذشته در این کاخ است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کاخ سلطنتی در شهر بروکسل، زمان تعویض شیفت راس ساعت ۲:۳۰ است. در این ساعت، مراسم تعویض شیفت به‌صورت فوق‌العاده جذابی انجام می‌شود که بیشتر گردشگران به این روند علاقه زیادی دارند. اگر از اواخر ژوئیه تا اوت به بروکسل سفر کنید و به کاخ سلطنتی بروید، به احتمال خیلی زیاد می‌توانید از راهنمایی رایگان داخل کاخ، اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ پذیرایی، بهره‌مند. همچنین در اطراف کاخ سلطنتی بروکسل نیز ساختمان‌های فرهنگی متعددی وجود دارند که نمای نئوکلاسیک آنها فوق‌العاده منحصربه‌فرد و تماشایی هستند.

 باشکوه ترین کاخ سلطنتی بلژیک در بروکسل

۶. موزه سلطنتی هنرهای زیبا

اگر به هنر علاقه دارید، مطمئن باشید که موزه سلطنتی هنرهای زیبا (Royal Museum of Fine Arts) در کشور بلژیک توجه شما را به سمت خود جلب خواهد کرد. زمان ساخت این موزه به سال‌های بین ۱۸۷۵ تا ۱۸۸۱ میلادی باز می‌گردد. در این مکان ۴ موزه هنری مختلف با یکدیگر ترکیب شده‌اند که در کنار هم، به یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها و بهترین گالری‌های جهان و اروپا تبدیل شده است.

موزه سلطنتی هنرهای زیبا دربلژیک

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این موزه در واقع محل زندگی چارلز لورن (Charles of Lorraine) بوده است که در سال ۱۸۴۶ به موزه تبدیل شد. به طور کلی، زمان ساخت کاخ سابق چارلز لورن به سال ۱۷۹۷ باز می‌گردد. در این موزه قدیمی آثار متعددی از استادان قدیمی فنلاندی و هلندی وجود دارند. برخی از پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین آثار موجود در موزه هنرهای زیبا در بروکسل عبارتند از:

  • ستایش مجوس از جرارد دیوید (Gerard David's Adoration of the Magi)
  • سوگ مسیح اثر روژیر ون در ویدن (Rogier van der Weyden's The Mourning of Christ)
  • پیتا اثر پتروس کریستوس (Pietà by Petrus Christus)
  • داوری امپراتور اتو نوشته دیرک بوتس (Dirk Bouts' Judgement of the Emperor Otto)

دقیقاً در کنار ساختمان اصلی این مکان، موزه ماگریت قرار گرفته است که در آن نیز آثار هنرمندان مشهور بلژیکی دیده می‌شوند. در این موزه بزرگ‌ترین مجموعه ماگریت در جهان وجود دارد و بسیاری از بازدیدکنندگان و گردشگران این مکان را به‌عنوان پرطرفدارترین و برجسته‌ترین جاذبه گردشگری بروکسل می‌شناسند.

شاهکار موزه سلطنتی هنرهای زیبا در بلژیک

۷. سازه اتمیم

شما می‌توانید برای رفتن به جاهای دیدنی بروکسل در کشور بلژیک، حتماً رفتن به سازه اتمیم (Atomium) را در فهرست برنامه‌های خود قرار دهید. لازم به ذکر است که این مکان در کنار مانکن پیس، شناخته شده‌ترین و مشهورترین جاذبه دیدنی بروکسل در نظر گرفته می‌شود. البته توجه داشته باشید که برای رفتن به اینجا باید کمی زمان بگذارید و با تراموا به این مکان دیدنی و فوق‌العاده جذاب بروید. ساختار عجیب و غریب ۱۰۲ متری این سازه از فولاد و آلومینیوم ساخته شده است و وظیفه ساخت آن هم بر عهده معمار بسیار مشهوری با نام آندره واترکین (André Waterkeyn) بوده است. این سازه جذاب و فوق‌العاده دیدنی در سال ۱۹۵۸ در بروکسل، به عنوان سورئال‌ترین منظره شهر شناخته می‌شود.

اگر حتی به تصویر سازه اتمیوم در بروکسل نگاه کنید، متوجه می‌شوید که در واقع نوعی مولکول را نشان می‌دهد که تصویر آن مربوط به مولکول آهن است. بااین‌حال، مولکول آهن اندازه فوق‌العاده ریزی دارد و این ساختمان تقریباً ۱۶۵ میلیون بار بزرگ‌تر شده است.

سازه فوق العاده تماشایی اتمیوم در بلژیک

۸. کاخ گوتنبرگ

یکی دیگر از جاهای دیدنی بروکسل برای علاقه‌مندان به مکان‌های فرهنگی و تاریخی، سایت باستان‌شناسی در کاخ زیبای گوتنبرگ (Coudenberg Palace Archaeological Site) است. این سایت باستان‌شناسی در ۱۹۸۰ مورداستفاده قرار گرفت و تاکنون توانسته توجه بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب کند. لازم به ذکر است که در این کاخ حفاری‌های زیادی انجام گرفته است تا زیرزمین‌ها و تونل‌های کاخ سابق بروکسل و همچنین خیابان‌های قدیمی که در طول سالیان سال در زیر شهر مدفون بوده‌اند را دوباره آشکار کند. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که این مکان در واقع مربوط به کاخ قرون وسطی است که اطلاعات بسیار زیادی از آن زمان در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

علاوه بر این موارد، این کاخ دارای راهنمایی صوتی رایگان است که در آن می‌توانید به طور کامل از جزئیات آن سر در بیاورید. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کاخ برای کودکان، برنامه‌های تشویقی است که برای آنها در نظر گرفته شده است. برای مثال، آنها می‌توانند در برنامه‌هایی مانند شکار گنج زیرزمینی شرکت کنند. در این برنامه با استفاده از لوازمی مانند چراغ قوه، نقشه گنج و قطعات مختلف لباس‌های قدیمی، باید پازل را حل کنند و گنج را بیابند.

زیباترین سایت باستان شناسی در کاخ کودنبرغ

۹. موزه مونت د آرت

موزه مونت د آرت (Mont des Arts) در بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۸ ساخته شد و در مکانی مرتفع بین میدان کاخ سلطنتی و میدان آلبرتین در بروکسل قرار گرفت. این موزه علاوه بر داشتن عتیقه‌جات بسیار قدیمی و با ارزش، از نظر معماری ظاهری نیز جذابیت بسیار زیادی دارد. اگر میان بین این موزه قرار بگیرید، می‌توانید منظره‌ای زیبا از قسمت پایین و مرکزی شهر را تماشا کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در این موزه بیشتر از ۳ میلیون جلد از آثار فوق‌العاده ارزشمند از نسخه‌های خطی وجود دارند.

موزه قدیمی مونت د آرت با عتیقه جات بسیار با ارزش

۱۰. کلیسای نوتردام دو سابلون

از دیگر جاهای دیدنی بروکسل که ما در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم، نوتردام دو سابلون (Notre-Dame du Sablon) است. این کلیسا در قرن پانزدهم تا شانزدهم میلادی ساخته شد و از آن زمان تاکنون مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این کلیسا به عنوان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و جذاب‌ترین کلیساهای گوتیک پسین در بلژیک شناخته می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. این مکان در واقع جایگزینی برای کلیسای کوچکی بود که در سال ۱۳۰۴ توسط انجمن صنفی تیراندازان سابلون ساخته شد. یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت بسیار زیاد این کلیسا، شیشه‌های رنگی و شگفت‌انگیز آن است که فضایی نفسگیر برای عکاسی به وجود آورده‌اند. علاوه بر این موارد، خوب است بدانید که این کلیسا محل دفن خانواده تاکسی تورن (Thurn und Taxis) است. شیشه های رنگی کلیسای نوتردام دوسابلون

۱۱. پارک سن کوآنتنر

پارک سن کوآنتنر (Parc du Cinquantenaire) در بروکسل به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی کشور بلژیک شناخته می‌شود که جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران و حتی افراد بومی این شهر دارد. در این پارک علاوه بر فضای سبز، موزه تاریخی جذابی وجود دارد که در سال ۱۸۸۰ به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور بلژیک افتتاح شد.

در این موزه اطلاعات بسیار زیادی از هنر و تاریخ سلطنتی کشور بلژیک در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. قطعات موجود در آن نیز از سراسر جهان جمع آوری شده‌اند و به یکی از گسترده‌ترین مجموعه‌های جهان تبدیل شده‌اند. همچنین خوب است بدانید که در این مکان فوق‌العاده دیدنی و جذاب، موزه ارتش بلژیک و موزه تاریخ نظامی نیز وجود دارد که نمای کاملی از توسعه فناوری نظامی و مبارزات بسیار زیادی که در خاک کشور بلژیک انجام می‌شدند را به نمایش می‌گذارد. برای رفتن به این مکان جذاب، باید به خیابان د لا رنسانس در مرکز بروکسل بروید.

پارک سن کوآنتنر در بلژیک

۱۲. پارک اطراف کاخ سلطنتی

اگرچه کاخ سلطنتی یا شاتو رویال (Château Royal) به خودی خود یک مکان فوق‌العاده جذاب و پرطرفدار در میان افراد بومی بروکسل و همه گردشگران شناخته می‌شود، اما این کاخ به خودی خود برای عموم باز نیست. بااین‌حال، مردم می‌توانند در پارک‌های اطراف آن به گشت و گذار بپردازند و عکس و فیلم‌های فوق‌العاده جذابی بگیرند. مسیرهای پیاده‌روی آرامش بخش و لذت‌بخشی که در این قسمت وجود دارند، باعث می‌شوند که فضای راحتی را به وجود بیاورند.

لازم به ذکر است که در شمالی‌ترین گوشه پارک، یک برج ژاپنی وجود دارد که در سال ۱۹۰۰ برای نمایشگاه پاریس ساخته شد. علاوه بر این موارد، مهمترین و برجسته‌ترین مکان دیدنی این قسمت از بروکسل، گرم‌خانه‌هایی هستند که ساخت آنها به زمان لئوپولد دوم باز می‌گردد. این قسمت در ماه‌های آوریل و می که گل‌های بسیار زیادی در آنجا می‌رویند و فضای زیبایی را به وجود می‌آورند، به روی عموم مردم باز هستند. به منظور بازدید از این مکان دیدنی بروکسل، باید به خیابان مادرید در لاکن بروید.

 پارک اطراف کاخ سلطنتی با نمایی زیبا و دلپذیر

۱۳. باسیلیکا قلب مقدس

یکی دیگر از جاهای دیدنی بروکسل که تقریباً همه گردشگرانی که از آنجا دیدن کرده‌اند، راضی بوده‌اند، باسیلیکا (بازیلیکا) قلب مقدس (Basilique Nationale du Sacré Coeur) نامیده می‌شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کلیسا در واقع به عنوان پنجمین کلیسای بزرگ سراسر جهان شناخته می‌شود که در زمان لئوپولد دوم ساخته شد. مهمترین دلیل تاسیس این کلیسا در سال ۱۹۰۵، جشن گرفتن هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس کشور بلژیک بوده است. البته لازم به ذکر است که ساختمان کلیسا در سال ۱۹۷۰ تکمیل شد. به همین دلیل چندان جای تعجب نیست که در آن ترکیبی از معماری قدیمی و مدرن دیده شود. در سراسر این کلیسا که مساحتی به اندازه ۱۴۱ متر در ۱۰۷ متر دارد، می‌توان ترکیب این نوع معماری را مشاهده کرد.

در فضای داخلی کلیسا، مجموعه‌ای از آثار هنری و نمایشگاهی در دسترس عموم قرار می‌گیرند که می‌توانند اطلاعات زیادی درباره تاریخچه باسیلیکا به دست بیاورند. همچنین در قسمت بالای محراب کلیسا نیز می‌توان تصویر مسیح را مشاهده کرد که در حال درود فرستادن به خود است. حتی اگر در قسمت بیرونی کلیسا نیز بایستید، می‌توانید از منظر خیره کننده گنبد آن عکس‌های فوق‌العاده زیبایی بگیرید. پس اگر به بروکسل سفر کردید، رفتن به کلیسای باسیلیکا را از دست ندهید.

بازیلیکا قلب مقدس با تاریخی شگفت انگیز

۱۴. صومعه کامبر

صومعه کامبر (Abbaye de la Cambre) مکان دیدنی دیگری در شهر زیبای بروکسل است که به هیچ عنوان نباید رفتن به آنجا را نادیده بگیرید. این صومعه در سال ۱۲۰۰ توسط راهبه‌های سیسترسینی ساخته شد که البته بعد از تخریب در قرن ۱۶، مجدداً بازسازی شد. در حال حاضر این صومعه بسیار زیبا در میان باغ‌های فرانسوی فوق‌العاده جذاب و دیدنی قرار گرفته است و به عنوان موسسه جغرافیایی ملی و کالج هنر بروکسل نیز شناخته می‌شود. پس می‌توان گفت که این مکان علاوه بر جنبه گردشگری، از نظر آموزشی نیز اهمیت زیادی در بروکسل دارد.

در فضای داخلی این صومعه بسیار زیبا، نقاشی‌های دیدنی جذابی وجود دارند که برخی از مهمترین آنها، نقاشی آلبرت بوتس و زیارتگاه سنت بونیفاس، از قرن سیزدهم بروکسل هستند. علاوه بر این موارد، هنرمندان بلژیکی پنجره‌های صومعه را با خلاقیت بسیار زیادی تزیین کرده‌اند. تمام این موارد موجب می‌شوند که عکس و فیلم‌هایی که در این مکان می‌گیرید، به زیباترین حالت ممکن ثبت شوند.

صومعه کامبر یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی بروکسل

۱۵. موزه داستان شکلات

اگر به شکلات علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از موزه داستان شکلات (Choco Story) دیدن کنید. این موزه دقیقاً در مرکز بروکسل واقع شده است و در آنجا می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی درباره تاریخچه شکلات، نحوه استفاده از درخت کاکائو و تبدیل آن به شکلات موجود در بازار به دست بیاورید. در این موزه متوجه خواهید شد که چگونه درخت کاکائو بار می‌دهد و به چه صورت از دانه‌های کاکائو شکلات تولید می‌کنند.

همچنین شکلات‌سازان معروف موزه در طول روز نمایش‌های زنده از تولید شکلات به خصوص شکلات‌های معروفی در بلژیک را به‌صورت رایگان انجام می‌دهند. شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از این شکلات‌ها تست کنید. به خصوص اگر همراه فرزند خود به بروکسل سفر کرده‌اید، حتماً پیشنهاد می‌کنیم که از این موزه دیدن کنید. زیرا مطمئن باشید که فرزند شما به هیچ وجه چنین مکانی پر از شکلات را فراموش نخواهد کرد. در این موزه کارگاه‌های شکلات‌سازی نیز برگزار می‌شوند که شما می‌توانید نحوه ساخت و تولید شکلات را یاد بگیرید.

موزه داستان شکلات برای علاقه مندان به این شکلات و کاکائو

۱۶. موزه کنستانتین مونیر

شما می‌توانید برای بازدید از جاهای دیدنی بروکسل در بلژیک، به موزه کنستانتین مونیر (Constantin Meunier Museum) بروید. این موزه در واقع خانه و استودیوی کنستانتین مونیر بین سال‌های ۱۸۳۱ تا ۱۹۰۵ بوده است که در حال حاضر به یک موزه از آثار او تبدیل شده است. کنستانتین مونیر یکی از هنرمندان مشهور بلژیکی شناخته می‌شود که سبک نقاشی‌ها و آثار مجسمه سازی‌های او تا حد خیلی زیادی به سبک رئالیستی اجتماعی نزدیک بودند. در آثار مونیر می‌توان سبک آثار اولیه قرن بیستم را به راحتی تماشا کرد.

در این موزه جذاب آثار هنری بسیار زیادی شامل بیشتر از ۱۵۰ نقاشی، طراحی، مجسمه و آثار دیگر از مجموعه ۷۰۰ تایی وجود دارند. خود ساختمان نیز نمای بسیار زیبایی دارد و می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای گردشگران در نظر گرفته شود.

موزه قسطنطین مونییر با آثار هنری منحصر به فرد

۱۷. گالری سلطنتی سنت هوبرت

اگر در شهر بروکسل به فکر خرید کردن افتادید و می‌خواستید برای خود یا عزیزانتان از بروکسل سوغاتی بخرید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به گالری سلطنتی سنت هوبرت (Royal Gallery Saint-Hubert) بروید. معماران بلژیکی با خلاقیت بسیار زیادی که دارند، این پاساژ دیدنی را ساخته‌اند و در سال ۱۸۴۷ به روی عموم باز کردند.

طول این پاساژ به بیشتر از ۲۱۳ متر می‌رسد و در آن می‌توان اطلاعات زیادی درباره سبک محبوب و پر زرق و برق ایتالیایی به دست آورد. این مکان دارای سقف شیشه‌ای و ویترین‌های قوسی شکل در مغازه‌ها است که به خاطر وجود چنین معماری جذابی می‌توان انقلابی عظیم در معماری خرده‌فروشی اروپا به وجود آورد، زیرا در گذشته بیشتر مغازه‌های اروپایی در کوچه‌های باریک وجود داشتند که با وجود چنین پاساژ بزرگی در اروپا، سایر کشورها نیز از آن تقلید کردند. این تقلید به گونه‌ای بود که با افتتاح این مرکز، پاساژ‌های مشابه در نقاط دیگر بروکسل و همچنین شهرهای دیگر در سراسر اروپا به وجود آمدند. در حال حاضر گالری سلطنتی سنت هوبرت یکی از بهترین مناطق برای خرید انواع لوازم مختلف است. به خصوص اگر بعد از بازدید از موزه داستان شکلات به شکلات‌های بلژیکی علاقه‌مند شدید، می‌توانید شکلات‌های فوق‌العاده جذاب و خوشمزه‌ای را در این مکان خریداری نمایید. همچنین اگر بعد از خرید خسته شدید و خواستید استراحت کنید، تنها کافی است که به کافه‌های داخل پاساژ بروید.

گالری سلطنتی سنت هوبرت برای خرید یادگاری های بروکسل

پرسش های متداول

بهترین جاهای دیدنی بروکسل در بلژیک کدام است؟
از بهترین جاهای دیدنی بروکسل میتوان به سازه اتومیوم، کلیسای جامع سنت میشل، گراند پلاس، مانکن پیس و موزه‌های مختلف این شهر اشاره کرد.
بهترین زمان سفر به بروکسل چه موقعی است؟
بهار و تابستان بهترین زمان سفر به بروکسل است. در این فصول، شهر، زیبا و پر از گل‌ و گیاه است و آب و هوا مناسب برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی است.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}