جاهای دیدنی سئول؛ ۳۷ جاذبه گردشگری به یاد ماندنی

سوگند صفری
  • سوگند صفری
  • 1403/4/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی سئول، پایتخت کره جنوبی، با جاذبه های تاریخی و مدرن متعدد، مقصدی جذاب برای گردشگران است.

تور اروپا

جاهای دیدنی سئول، ترکیبی از جاذبه‌های سنتی و مدرن، همراه با مکان‌های دیدنی و تفریحی بی‌شمار است. سئول، پایتخت کره جنوبی، با صحنه پرشور موسیقی، فروشگاه‌های غول‌پیکر ارزان‌قیمت و کافه‌های متنوع و جذاب برای خرید سوغات کره جنوبی، به یکی از هیجان‌انگیزترین شهرهای آسیا برای گردشگران تبدیل شده است. با گذراندن حداقل چند روز در این شهر را کشف خواهید کرد. در این مقاله با برترین جاذبه‌های دیدنی برای یک سفر به‌یادماندنی در تور کره جنوبی آشنا می‌شویم.

جاهای دیدنی سئول

۱. لذت پیاده روی در پارک ملی بوکانسان

با اینکه کره جنوبی وسعت زیادی ندارد، اما به طرز شگفت‌انگیزی ۲۲ پارک ملی را در خود جای‌داده است. یکی از این پارک‌ها، پارک ملی بوکانسان (Bukhansan National Park) است که درست در حاشیه سئول قرار گرفته است. این پارک برای عاشقان پیاده‌روی‌های مفرح عالی است. می‌توانید با سرعت دلخواه از کوه سرسبز بوکانسان بالا بروید و با منظره‌ای خیره‌کننده از شهر روبرو شوید.

 لذت پیاده روی در پارک ملی بوکانسان

۲. سفری به قلب تاریخ در کاخ سلطنتی گیونگ بوک گونگ

سئول نه‌تنها یک، بلکه پنج کاخ سلطنتی اصلی دارد. کاخ گیونگ بوک گونگ (Gyeongbokgung Palace) با رنگ‌های قرمز و یشمی، بزرگ‌ترین و بااهمیت‌ترین آن‌هاست. این کاخ که اغلب با شهر ممنوعه (Forbidden City) در پکن مقایسه می‌شود، همچنین محل موزه ملی فولکلور کره (National Folk Museum of Korea) است. اگر لباس سنتی کره‌ای (هانبوک) بپوشید، بازدید از کاخ برایتان رایگان خواهد بود. امکان اجاره این لباس‌ها در سطح شهر وجود دارد.

سفری به قلب تاریخ در کاخ سلطنتی گیونگ بوک گونگ

۳. میدان گوانگ هوامون، تابلویی از عظمت و زیبایی

میدان جدید گوانگ هوامون (Gwanghwamun Square)، درست روبه‌روی دروازه گوانگ هوامون، دروازه اصلی کاخ باشکوه گیونگ بوک گونگ قرار دارد. در این میدان مجسمه پادشاه سجونگ کبیر (King Sejong the Great)، ابداع‌کننده الفبای کره‌ای هانگول (Hangul) به چشم می‌خورد. در یک روز آفتابی از این میدان دیدن کنید و از تماشای منظره تپه‌های سرسبز فراتر از آسمان‌خراش‌های سئول لذت ببرید.

میدان گوانگ هوامون

۴. کاخ سلطنتی چانگ دیوک گونگ، راز سر به مهر سئول

با کمی پیاده‌روی به سمت شرق گوانگ هوامون، به کاخ چانگ دیوک گونگ (Changdeokgung Palace)، دومین کاخ بزرگ سئول و یکی از جاذبه‌های گردشگری کره جنوبی می‌رسیم. این کاخ به خاطر «باغ مخفی» با معابد و عمارت‌هایش شهرت دارد. چانگ دیوک گونگ به‌ویژه در بهار، به خاطر شکوفه‌های گیلاس، و پاییز، به خاطر رنگارنگی خیره‌کننده برگ درختان، محبوب است. در ساعات اولیه روز از این کاخ دیدن کنید تا آرامش وصف‌ناپذیری را تجربه کنید و تصور کنید که قرن‌ها پیش، اینجا چه شکلی بوده است

کاخ سلطنتی چانگ دیوک گونگ

۵. دهکده بوکچون گذری در میان سنت و عشق

در آغوش تپه‌های سرسبز بین کاخ‌های گیونگ بوک گونگ و چانگ دیوک گونگ، دهکده‌ای سنتی با بیش از ۴۰۰ خانه هانوک (Hanok)، خانه‌های سنتی کره‌ای، قرار گرفته است. این دهکده به نام «بوکچون» (Bukchon) شناخته می‌شود و بهشتی برای دوست‌داران عکاسی با لباس‌های سنتی کره‌ای به شمار می‌رود. در کوچه‌پس‌کوچه‌های این دهکده زیبا علاوه بر خانه‌های تاریخی، مجموعه‌ای از کافه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌فروشی به چشم می‌خورد. همچنین می‌توانید در نزدیکی آن، طعم یک فنجان چای اصیل کره‌ای را در آرامش تمام تجربه کنید.

دهکده بوکچئون گذری در میان سنت و عشق

۶. رودخانه چانگیه چان، نغمه آرامش در قلب سئول

رودخانه‌ی ۱۰ کیلومتری چانگیه چان (Cheonggyecheon Stream) که از قلب شهر می‌گذرد، به‌عنوان فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف شناخته می‌شود. به‌ویژه در کریسمس و همچنین جشن‌هایی مانند تولد بودا و جشنواره فانوس، این مسیر آبی با نورپردازی‌ها و آثار هنری تماشایی، جان می‌گیرد. با وجود حجم بالای جمعیت سئول (حدود ۱۰ میلیون نفر)، در کنار این رودخانه با ردیف درختان سرسبز و صدای دلنشین آب روان، حس آرامش عمیقی را تجربه خواهید کرد.

رودخانه چانگیه چان، نغمه آرامش در قلب سئول

۷. برج اِن سئول، نگینی درخشان بر فراز شهر

در کوه «نامسان» (Namsan) و در مرکز شهر، برج اِن سئول (N Tower) خودنمایی می‌کند. این کوه با ارتفاع ۲۴۳ متر از سطح دریا، دومین نقطه مرتفع پایتخت کره به شمار می‌رود. با بالارفتن از این برج ۲۳۶ متری، چه در روز و چه در شب، مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر را پیش رو خواهید داشت. در این برج می‌توانید از تماشاخانه دیجیتال و رستوران گردان لذت ببرید. همچنین فراموش نکنید که قفل‌های عشقی را که زوج‌های عاشق برای ماندگاری عشقشان به نرده‌های برج بسته‌اند، تماشا کنید.

برج اِن سئول

۸. بازار نامدمون، بهشت خرید و شکم گردی

بازار نامدمون (Namdaemun Market)، بزرگ‌ترین بازار سنتی کره است. در اینجا می‌توانید از لباس و لوازم‌خانگی ارزان‌قیمت گرفته تا میوه و سبزیجات تازه، هر کالایی را پیدا کنید. همچنین این بازار بهترین مکان برای امتحان‌کردن غذاهای خیابانی خوشمزه کره‌ای است. تکه‌بوککی (tteokbokki) تند یا پنکیک لوبیا (mung-bean pancakes) که جلوی چشمانتان آماده می‌شود را از دست ندهید. جالب است بدانید این بازار از ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح فعالیت می‌کند!

بازار نامدمون

۹. منطقه میونگ دونگ، دنیای مد و سرگرمی

اگر به دنبال مد و محصولات بهداشتی کره‌ای هستید، میونگ دونگ (Myeongdong)، منطقه‌ای شلوغ و پرطرفدار برای خرید در سئول، بهشت شماست. در اینجا می‌توانید انواع ماسک‌های صورت و اسنک‌های خوشمزه مثل بادام با عسل و کره را تهیه کنید. میونگ دونگ همچنین با داشتن کافه‌های با تم‌های عجیب‌وغریب مثل کافه هلو کیتی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برایتان رقم می‌زند.

میونگ دونگ

۱۰. مجموعه تفریحی لوته ورلد، سفری هیجان انگیز به دنیای فانتزی

مجموعه عظیم لوته ورلد (Lotte World) که در جنوب شرقی مرکز شهر قرار دارد، با داشتن بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده جهان و یک شهربازی روباز به نام جزیره جادویی (Magic Island)، مقصدی بی‌نظیر برای تفریح و سرگرمی در سئول به شمار می‌رود. مونوریلی که این دو بخش را به هم متصل می‌کند، خود به تنهایی تجربه‌ای هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. علاوه بر شهربازی، لوته ورلد دارای یک هتل لوکس، موزه ملی فولکلور، امکانات ورزشی و سینما نیز هست. پس اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی در سئول هستید، لوته ورلد را از دست ندهید.

مجموعه عظیم لوته ورلد

۱۱. موزه ملی کره جنوبی، گنجینه ای از تاریخ و هنر

موزه ملی کره جنوبی (National Museum of Korea)، با بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده در سال، نه‌تنها بزرگ‌ترین موزه کره در زمینه تاریخ و هنر این کشور به شمار می‌رود، بلکه از پربازدیدترین موزه‌های جهان نیز محسوب می‌شود. اگر زمان زیادی ندارید، حتماً گنجینه‌های طلای آرامگاه بزرگ هوانگنام (Hwangnam) و جا عودی نفیس برنزی و طلایی باکجه (Baekje) را که به شکل غنچه نیلوفر روی پایه‌ای اژدها است را از دست ندهید.

موزه ملی کره، گنجینه ای از تاریخ و هنر

۱۲. معبد جوگیسا، مأمن آرامش و معنویت

احتمالاً معبد جوگیسا (Jogyesa Temple) رنگارنگ‌ترین معبدی باشد که تابه‌حال دیده‌اید. نمای بیرونی آن ترکیبی خیره‌کننده از رنگ‌های قرمز روشن، یشمی، آبی و زرد است. در داخل معبد نیز سه مجسمه بودای طلایی قرار دارد. معبد جوگیسا، به‌عنوان معبد اصلی فرقه جوگی (Jogye) آیین بودای کره، از مهم‌ترین معابد این کشور شناخته می‌شود. قدمت این معبد به سال ۱۳۹۵ میلادی باز می‌گردد.

معبد جوگیسا

۱۳. آرامگاه جانگمیو، نجوا با تاریخ

بر اساس گزارش یونسکو، آرامگاه جانگمیو (Jongmyo Shrine) قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین آرامگاه سلطنتی کنفوسیوسی باقی‌مانده در جهان است. این آرامگاه با رنگ قرمز، در همسایگی کاخ چانگ دیوک گونگ قرار دارد و به پادشاهان و ملکه‌های سلسله چوسون اختصاص‌یافته است. آرامگاه جانگمیو یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی پایتخت کره به شمار می‌رود و بازدید از آن، قطعاً ارزش صرف یک یا دو ساعت از وقت شما را دارد.

آرامگاه جانگمیو، نجوا با تاریخ

۱۴. پل بانپو، رقص نور و آب در قلب شهر

احتمالاً تابه‌حال جایی ندیده‌اید که یک فواره از یک پل بیرون بزند، چه برسد به اینکه با چراغ‌های رنگین کمانی روشن شده باشد! درحالی‌که پل‌های زیادی از رودخانه هان (Han River) عبور می‌کنند، پل بانپو (Banpo Bridge) بدون شک دیدنی‌ترین آن‌هاست و دلیل آن هم واضح است.

پل بانپو، رقص نور و آب در قلب شهر

۱۵. گانگنام، تجربه زندگی لوکس

محله گانگنام (Gangnam)، به لطف آهنگ پرطرفدار «گانگنام استایل» اثر سای، به مشهورترین منطقه سئول تبدیل شده است. گرفتن عکس سلفی کنار مجسمه این آهنگ، برای هر گردشگری در سفر به سئول، یک کار واجب محسوب می‌شود. اما جاذبه اصلی گانگنام، درخشش آن در شب است. رستوران‌های شیک و کافه‌های مجلل، این منطقه را به پاتوق شب‌نشینی‌های به‌یادماندنی تبدیل کرده‌اند.

گانگنام،  تجربه زندگی لوکس

۱۶. مرکز خرید کوئیکس، دنیایی زیرزمینی از شگفتی ها

شهرت گانگنام فراتر از آهنگ «گانگنام استایل» است. این منطقه همچنین میزبان مرکز خرید کوئیکس(COEX Mall)، بزرگ‌ترین مرکز خرید زیرزمینی جهان، است. در این مجموعه عظیم، با صدها فروشگاه، دو سالن غذاخوری، سینمای مگاباکس، آکواریوم و یک کتاب‌فروشی بزرگ روبرو خواهید شد. همچنین در اس ام تاون (SMTown)، یک موزه کی‌پاپ با کافه‌های متنوع و نمایش‌های هولوگرامی در این مرکز قرار دارد.

مرکز خرید COEX، دنیایی زیرزمینی از شگفتی ها

۱۷. یادبود جنگ کره، ادای احترام به صلح و آزادی

جنگ کره، از سال ۱۹۵۰ به مدت سه سال، در صدر اخبار جهان قرار داشت. برای آشنایی با این رویداد مهم تاریخی، حتماً از یادبود جنگ کره (War Memorial of Korea) دیدن کنید. این مجموعه در سال ۱۹۹۴، در محل سابق ستاد ارتش افتتاح شد. شش نمایشگاه سرپوشیده، به تاریخ این درگیری که با حضور ۵۸ کشور علیه کره شمالی و چین رخ داد، ادای احترام می‌کنند. در محوطه بیرونی این یادبود نیز می‌توانید نمایشگاه تجهیزات نظامی و یادگارهای آن دوران را تماشا کنید.

یادبود جنگ کره، ادای احترام به صلح و آزادی

۱۸. منطقه غیرنظامی، گذری بر خط باریک صلح و جنگ

این نوار مرزی، شبه‌جزیره‌ی کره را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. منطقه‌ی غیرنظامی (Demilitarised Zone)، یادگاری از دوران جنگ سرد و نماد جدایی ایدئولوژی کمونیسم و کاپیتالیسم است که در سال ۱۹۵۳ به‌عنوان حائل بین دو کره تأسیس شد. این منطقه که تنها ۴۸ کیلومتر با شمال سئول فاصله دارد، صرفاً با تورهای گردشگری قابل بازدید است.

منطقه غیرنظامی، گذری بر خط باریک صلح و جنگ

۱۹. تجربه ای ناب از هنر معاصر در موزه هنر سامسونگ، لیوم

موزه لیوم (Leeum)، تجربه‌ای دلنشین برای گذراندن یک عصر به‌یادماندنی است. معماری این موزه که توسط معماران مشهور جهانی همچون رم کولهاس (Rem Koolhas) و ژان نوول (Jean Nouvel) طراحی شده، خود به تنهایی یک اثر هنری به شمار می‌رود. باغ زیبای این مجموعه نیز بر جذابیت آن می‌افزاید. در بخش دوم موزه شاهد آثار هنری غربی از اندی وارهول (Andy Warhol)، جف کونز (Jeff Koons) و دیمین هرست (Damien Hirst) خواهید بود. در بخش اول نیز با شاهکارهای هنری کره، شامل خوشنویسی، نقاشی و سرامیک‌های این سرزمین آشنا می‌شوید.

 تجربه ای ناب از هنر معاصر در موزه هنر سامسونگ، لیئوم

۲۰. دروازه هونگین جیمون دروازه ای به سوی تاریخ

دروازه هونگین جیمون (Heunginjimun Gate) با سقف پوشیده از سفال‌های موج‌دار، یکی از هشت دروازه باقی‌مانده از دیوار قلعه‌ی سئول است. هونگین جیمون به معنی «دروازه خیرخواهی رو به فراز» است و در منطقه‌ی دونگ دمون (Dongdaemun) قرار دارد. این دروازه در سال ۱۳۹۸ و به سبک اواخر دوره‌ی جوسئون (Joseon) ساخته شده است.

دروازه هونگین جیمون دروازه ای به سوی تاریخ

۲۱. ضیافتی از طعم های بی‌نظیر در رستوران سوآنه

سوآنه (Soigné)، یکی از مشهورترین رستوران‌های معاصر سئول، در گوشه‌ای آرام از دهکده سئورائه (Seorae Maeul) واقع شده است. جون لی (Jun Lee)، صاحب و سرآشپز این رستوران آشپزخانه دار، لقب «صحنه» داده است. در اینجا مهمانان می‌توانند با تماشای هنرنمایی سرآشپزها، از مراحل تهیه‌ی غذاهای خلاقانه لذت ببرند. منوی سوآنه هر چند ماه یک‌بار با الهام از موضوعات مختلف، از فیلم گرفته تا فصل‌های سال، تغییر می‌کند. برای تجربه‌ای کامل، شام چندبخشی (tasting menu) را امتحان کنید که طی دو تا سه ساعت سرو می‌شود. این رستوران توسط میمسی لادنر (Mimsie Ladner)، منتقد سرشناس غذا، به‌عنوان یکی از بهترین‌های سئول معرفی شده است.

 ضیافتی از طعم های بی‌نظیر در رستوران سوآنه

۲۲. مزه اصیل باربیکیوی کره ای در میپل تری هاوس

برای چشیدن طعم واقعی باربیکیوی کره‌ای، حتماً سری به میپل تری (Maple Tree House) بزنید. این رستوران با شهرت استفاده از مواد اولیه‌ی باکیفیت و فضایی وسیع با میزهای برنجی براق و دکوراسیونی مدرن، تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند. این رستوران توسط نین تارا گورونگ، منتقد سرشناس غذا، توصیه شده است.

مزه اصیل باربیکیوی کره ای در میپل تری هاوس

۲۳. بوام دونگ، واحه ای آرام در قلب شلوغی

محله‌ی بوام دونگ (Buam-dong)، در آغوش کوه‌های اینوانگ و بوگاک (Inwang and Bugak)، واحه‌ای آرام در قلب شلوغی‌های شهر است. این منطقه با طبیعت سرسبز خود، از انبوه ساختمان‌های بتنی کلان‌شهر فاصله گرفته و فضایی دنج و مسکونی را حفظ کرده است. در اینجا خبری از فست‌فودهای زنجیره‌ای و کافه‌های شلوغ نیست. بوام دونگ با وجود تنها یک ایستگاه اتوبوس، شاید از نظر دسترسی راحت نباشد، اما با داشتن گالری‌های هنری دنج، مسیرهای پیاده‌روی زیبا در طبیعت و جذابیت منحصربه‌فردش، ارزش طی‌کردن این مسیر اضافی را دارد. جالب است بدانید این محله، لوکیشن فیلم‌برداری برخی از صحنه‌های فیلم جهانی «انگل 2019 (Parasite)» بوده است.

 بوام دونگ، واحه ای آرام در قلب شلوغی

۲۴. موزه مبلمان کره، سفری به دل تاریخ نشیمن

علاقه‌مندان به تاریخ و هنرهای سنتی، با بازدید از موزه مبلمان کره (Korea Furniture Museum) سفری به دل گذشته خواهند داشت. در این موزه، با مجموعه‌ای بی‌نظیر از اثاثیه‌ی چوبی عتیقه روبرو می‌شوید. شهرت این موزه در میان موزه گردان‌های مطرح جهان، گواه بر اهمیت و ارزش بالای آن دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند با شرکت در تور یک‌ساعته‌ی راهنما، اطلاعات جامعی درباره‌ی این آثار هنری کسب کنند.

موزه مبلمان کره

۲۵. حمام های سنتی کره، تجربه آرامش به سبک کره ای

حمام‌های سنتی کره که با نام «جیم جیل بنگ» (Jjimjjilbang) شناخته می‌شوند، یکی از ارکان مهم فرهنگ کره‌ای هستند. بازدیدکنندگان پس از استحمام در حوضچه‌های بخار خوش‌بو، می‌توانند از سوناهای داغ لذت ببرند یا در بخش‌های عمومی استراحت کنند و گپ بزنند. نکته‌ی جالب‌توجه این است که اکثر حمام‌های سنتی کره شبانه‌روزی هستند و امکان اقامت شبانه را با هزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه برای گردشگران فراهم می‌کنند.

 حمام های سنتی کره، تجربه آرامش به سبک کره ای

۲۶. دنیای شگفت انگیز غذاهای دریایی در بازار ماهی نوریانگجین

بازار ماهی نوریانگجین (Noryangjin Fish Wholesale Market)، با قدمت و وسعت بالا، بزرگ‌ترین بازار ماهی سرپوشیده در سئول است. در این بازار پرجنب‌وجوش، با بیش از ۷۰۰ غرفه می‌توانید تازه‌ترین و متنوع‌ترین غذاهای دریایی را خریداری و از طعم لذیذ آن‌ها لذت ببرید. با رسیدن به این بازار در ساعات اولیه‌ی صبح، می‌توانید در حراجی ماهی که با طلوع خورشید برگزار می‌شود، شرکت کنید. بسیاری از تورهای آشپزی شهر سئول نیز شامل بازدید از این بازار پر ماجرا هستند.

دنیای شگفت انگیز غذاهای دریایی در بازار ماهی نوریانگجین

۲۷. بازار گوانگ جانگ، طعم اصیل کره در قلب سئول

بازار گوانگ جانگ (Gwangjang Market) که در سال ۱۹۰۵ تأسیس شده، با لقب «قدیمی‌ترین بازار سنتی کره در سئول» شناخته می‌شود. قدم‌زدن در این بازار پرشور، فرصتی عالی برای چشیدن خوراکی‌های خیابانی و تنقلات بی‌نظیر کره‌ای است و به همین دلیل، گوانگ‌جانگ به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای بازدیدکنندگان خارجی تبدیل شده است. با بیش از ۵۰۰۰ مغازه در فضایی ۱۰ هکتاری، گشت‌وگذار در این بازار پرزرق‌وبرق، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در سفر به سئول را برای شما رقم خواهد زد.

بازار گوانگ جانگ

۲۸. بازار دونگ دمون، بهشت مد و فشن

دونگ‌دمون (Dongdaemun)، قلب تپنده‌ی دنیای مد در سئول است. فرقی نمی‌کند به دنبال خرید چند تکه لباس باشید یا قصد تهیه‌ی پارچه برای دوخت لباس‌های خاص را داشته باشید، دونگ‌دمون گزینه‌ی ایده‌آلی برای شماست. این بازار نه‌تنها اجناس باکیفیت را با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند، بلکه محلی برای فروش محصولات طراحان جوان است که ذوق و سلیقه‌ی خود را به معرض نمایش می‌گذارند. در مجموع، بازار دونگ‌دمون با ۲۶ مرکز خرید، ۳۰ هزار فروشگاه تخصصی و ۵۰ هزار تولیدکننده، وسعتی باورنکردنی دارد. بهترین زمان بازدید از این بازار پرشور و هیجان، غروب آفتاب است، زمانی که جان دوباره‌ای می‌گیرد و تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند.

بازار دونگ دمون، بهشت مد و فشن

۲۹. بازارچه‌ آزاد هونگ دای، ماراتن خلاقیت و هنر

هر شنبه از ماه مارس تا نوامبر، هنرمندان، اجراکنندگان و حتی نوازندگان محلی دور هم جمع می‌شوند تا این بازارچه آزاد هونگ دای (Hongdae Free Market) را برپا کنند. در اینجا می‌توانید از صنایع‌دستی و آثار هنری دست‌ساز دیدن کنید و با تماشای اجراهای زنده‌ی هنرمندان محلی، لحظات شادی را سپری کنید. جذابیت اصلی بازارچه‌ی آزاد هونگ دای، فضایی صمیمی و خودمانی است که به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا با هنرمندان و فروشندگان ارتباط برقرار کنند، داستان‌هایشان را بشنوند و با اصالت و پیشینه‌ی آثار هنری آشنا شوند.

بازارچه آزاد هونگ دای

۳۰. تابلویی رنگارنگ از طبیعت در بازار گل ینگجی

بازار گل ینگجی (Yangjae Flower Market)، یکی از گنجینه‌های پنهان شهر سئول است که کمتر کسی از آن باخبر است. این بازار که در سال ۱۹۹۱ با فروش گل تأسیس شد، امروزه به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار گل در کره‌ی جنوبی شناخته می‌شود و انواع گل‌وگیاه را در خود جای‌داده است. همچنین، علاقه‌مندان به باغبانی می‌توانند در این بازار، وسایل و ابزار موردنیاز خود را پیدا کنند.

 تابلویی رنگارنگ از طبیعت در بازار گل یانگجایه

۳۱. بازار تونگین و طعم به یاد ماندنی ته بوک کی

در غرب کاخ سلطنتی گیونگ بوک گونگ، با بازار تونگین (Tongin Market) روبرو خواهید شد. این بازار در نگاه اول، ممکن است معمولی به نظر برسد، اما در واقع، پاتوق دوست‌داران «ته‌بوک‌کی» (tteokbokki)، غذای محبوب کره‌ای است. این غذا از کیک‌های برنجی سفت و جویدنی با سس تند چیلی تهیه می‌شود. همچنین، بازار تونگین خود بخشی از تاریخ کره محسوب می‌شود. این بازار در سال ۱۹۴۱ و زمانی که کره تحت سلطه‌ی ژاپن بود، برای ساکنان ژاپنی تأسیس شد.

بازار تونگین و طعم به یاد ماندنی ته بوک کی

۳۲. پارک ملی سئوراکسان، بهشت طبیعت گردان

طی دو ساعت با اتوبوس می‌توانید از سئو به پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan National Park)، خانه‌ی سومین قله بلند کره و مسیرهای پیاده‌روی باورنکردنی، برسید. محبوب‌ترین مسیر این پارک، صعود پرشیب به قله‌ی دانگ بانگ (Daecheongbong Peak) است که منظره‌ای تماشایی از صخره‌های گرانیتی مشرف به پارک را به شما هدیه می‌دهد. اگرچه بازدید یک‌روزه از پارک ملی سئوراکسان از سئول امکان‌پذیر است، اما توصیه می‌کنیم شبی را در شهر نزدیک سوچو (Sokcho) اقامت داشته باشید. این پارک زیستگاه ۱۵۶۲ گونه‌ی جانوری، معابد بودایی و غارهای شگفت‌انگیزی است و به‌هیچ‌وجه در آنجا احساس کمبود تفریح نخواهید کرد.

 پارک ملی سوراکسان، بهشت طبیعت گردان

۳۳. جزیره‌ نامی، سفر به سرزمین افسانه ها

جزیره‌ی کوچک نامی (Nami Island) زمانی به طور اتفاقی و با بالا آمدن آب رودخانه‌ی هان در دهه‌ی ۱۹۴۰ شکل گرفت. امروزه، این جزیره یکی از محبوب‌ترین تورهای یک‌روزه از سئول است. جزیره‌ی نامی پوشیده از جنگل متراکم درختان چوب سرخ و باغ آرامش صبحگاهی (Garden of Morning Calm) با فضایی رؤیایی است. اگر به دنبال کمی هیجان بیشتر هستید، می‌توانید با سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت از طریق زیپ‌لاین ۸۰ متری موجود در سرزمین اصلی، خود را به جزیره‌ی نامی برسانید. جزیره‌ی نامی با یک ساعت رانندگی با ماشین یا اتوبوس از سئول قابل‌دسترسی است.

جزیره‌ نامی، سفر به سرزمین افسانه ها

۳۴. تماشای دیوارهای شهر سئول

اگر به دنبال فعالیت در فضای باز هستید که تجربه‌ای تاریخی و مناظر بی‌نظیری را به شما هدیه دهد، دیوارهای شهر سئول (هانیانگ دوسونگ، Hanyangdoseong) گزینه‌ی ایده‌آلی برای شماست. هانیانگ دوسونگ که در سال ۱۳۹۶ برای محافظت از شهر در برابر دشمنان ساخته شده، ۱۸ کیلومتر طول دارد. این دیوار تاریخی با عبور از میان چهار کوه اصلی سئول یعنی این وانسان (Inwangsan)، ناکسان (Naksan)، بوگاکسان (Bugaksan) و نامسان (Namsan)، تصویری تماشایی از تلفیق گذشته و حال را به نمایش می‌گذارد. در اینجا می‌توانید برجک‌های ۶۰۰ ساله‌ای را نظاره کنید که با شکوه بر فراز آسمان‌خراش‌های درخشان ایستاده‌اند. فراموش نکنید برای عبور از این مسیر، همراه‌داشتن پاسپورت برای شناسایی الزامی است.

موقعیت هانیانگ دوسونگ در نقشه

۳۵. تماشای طلوعی دل انگیز در پارک گوی

اگر وقت کمی دارید و نمی‌توانید برای فتح قله‌های اطراف سئول برنامه‌ریزی کنید، از رفتن به پارک گوی (Guui Park) غافل نشوید. این پارک در نزدیکی ترمینال اتوبوس شرق سئول و مجتمع عظیم لوازم الکترونیکی تکنو مارت (TechnoMart) قرار دارد. پارک گوی عصرها پر می‌شود از کسانی که برای سلامتی خود ورزش می‌کنند، زوج‌های جوانی که روی نیمکت‌های پارک عشق می‌ورزند و بچه‌های پرشور و هیجانی که از وسایل بازی بالا می‌روند. بهترین زمان برای بازدید از این پارک، ساعات ابتدایی صبح است تا بتوانید از آرامش و فضای دلنشین آن لذت ببرید.

تماشای طلوعی دل انگیز در پارک گوی

۳۶. منظره رویایی از جنگل زیبای سئول

تماشای درخشش شبانه‌ی شهر از فراز یک سکوی بلند، تجربه‌ای رمانتیک و به‌یادماندنی است. البته، بسیاری از این سکوی‌های دیدبانی هزینه‌ی ورودی بالایی دارند. اما خبر خوب این است که در جنگل رویایی سئول (Seoul Dream Forest)، می‌توانید به‌صورت رایگان از سکوی ۱۳۹ متری آن استفاده کنید و از منظره‌ی خیره‌کننده‌ی کلان‌شهر سئول لذت ببرید. حوضچه‌ی بازتاب ماه و میدان چمن این پارک نیز برای یک پیاده‌روی عصرگاهی عاشقانه، فوق‌العاده ایده‌آل هستند.

منظره رؤیایی از جنگل رؤیایی سئول

۳۷. دوچرخه سواری در کنار رودخانه هان

زوج‌های اهل ورزش و تحرک می‌توانند با دوچرخه‌سواری در کنار رودخانه‌ی هان (Han River)، از چشم‌انداز بی‌نظیر شهر سئول و خط آسمان منحصربه‌فرد آن لذت ببرند. در امتداد رودخانه، فروشگاه‌های متعددی وجود دارد؛ اما برای اجاره‌ی دوچرخه، پارک یونیدو (Yeouido Park) یکی از بهترین گزینه‌هاست. در این پارک می‌توان با هزینه‌ای مناسب دوچرخه اجاره کرد. پارک یونیدو همچنین یکی از ۴۰ ایستگاه مسیرهای دوچرخه‌سواری کره است.

دوچرخه سواری در کنار رودخانه هان

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی سئول کجاست؟
از بهترین جاهای دیدنی سئول می‌توان به کاخ سلطنتی گیونگ بوک گونگ، کاخ سلطنتی چانگ دیوک گونگ، دهکده بوکچون، رودخانه چانگیه چان، برج اِن سئول، بازار نامدمون، منطقه میونگ دونگ و مجموعه تفریحی لوته ورلد اشاره کره.
بهترین زمان سفر به سئول چه موقع است؟
بهترین زمان سفر به سئول، بهار (آوریل تا می) و پاییز (اکتبر تا نوامبر) است که به دلیل آب و هوای مطبوع و خلوت‌تر بودن، از محبوب‌ترین فصل‌ها در سئول هستند.
سوگند صفری سوگند صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}