بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور که نباید از دست دهید!

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/4/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی کوالالامپور، از پارک آبی و موزه های مختلف تا برج های سر به فلک کشیده و معابد، ترکیب زیبایی از سنت و مدرنیته را به نمایش می گذارد.

تور اروپا

جاهای دیدنی کوالالامپور یا قلمرو فدرال کوالالامپور، پایتخت مالزی و یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در آسیا است. کوالالامپور به‌واسطه داشتن آسمان‌خراش‌ها، تنوع فرهنگی، غذاهای لذیذ و منظره‌های منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شود. کوالالامپور یکی از شهرهای پیشرفته آسیا محسوب شده که ترکیب زیبایی از سنت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد. در سفر با تور کوالالامپور به پایتخت پرجنب‌وجوش مالزی، از پارک آبی و موزه‌های مختلف، برج‌های سر به فلک کشیده و معابد دیدن کنید.در ادامه همراه ما باشید تا لیستی از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور را به شما معرفی کنیم.

فهرست جاهای دیدنی کوالالامپور

۱. برج های دوقلوی پتروناس با منظره ای رویایی در شب

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers) یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کوالالامپور بوده که نماد این شهر هم محسوب می‌شود. بلندترین سازه دوقلوی جهان به ارتفاع ۴۵۲ متر که دارای ۸۸ طبقه و یک پل است که دو برج، دفتر مرکزی شرکت پتروناس و برخی از دفاتر کاری این برج‌ها را به هم متصل می‌کند. در این برج در کنار دفاتر کاری مختلف، گالری هنری، مراکز خرید، یک آکواریوم زیر آب و یک مرکز علمی هم مشغول به کار هستند. معماری این برج با الهام از سبک معماری اسلامی ساخته و در میان پارک زیبای KLCC واقع شده‌است.

  برج های دوقلوی پتروناس با منظره ای رویایی در شببرج های دوقلوی پتروناس با منظره ای رویایی در شب

مطالب مرتبط

بهترین رستوران های کوالالامپور با طعم های به یاد ماندنی

۲. برج کی ال همچون نگینی درخشان در کوالالامپور

برج منارا کی ال (Menara KL Tower) را می‌توان رقیب اصلی برج پتروناس معرفی کرد. برجی با ارتفاع ۴۲۱ متر که هفتمین سازه بلند جهان محسوب می‌شود و از ارتفاع ۲۷۶ متری چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر کوالالامپور را ارائه می‌دهد. برج کی ال که از تمامی نقاط شهر دیده می‌شود، معماری به سبک ایرانی اسلامی داشته و در طراحی آن کاشی‌کاری‌های اسلامی و خطوط عربی نقش بسته‌اند. برای دیدن چشم‌انداز ۳۶۰ درجه و شگفت‌انگیز از کوالالامپور به رستوران گردان برج بروید. سالن آمفی‌تئاتر، استخرهای آبشاری، فست‌فود و مراکز خرید هم از دیگر بخش‌های دیدنی یکی از زیباترین برج‌های شهر کوالالامپور است.

برج کی ال

۳. محله چینی ها، بهشت عاشقان خرید

محله چینی‌ها (China town)، محله‌ای پرجنب‌وجوش در قلب کوالالامپور بوده که بهشتی برای عاشقان خرید است. منطقه‌ای که همیشه زنده و پر از انرژی بوده و دنیایی از لوازم گوناگون با قیمتی مناسب برای فروش دارد. از گیاهان چینی تا بدلیجات، غذاهای متنوع، نوشیدنی‌های عجیب و اجناس مختلفی که فروش آن ها در شب به اوج خود رسیده و به یک بازار شبانه هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود. محله چینی‌ها واقع در خیابان پتالینگ (Petaling Street) که با نام Chee Cheong Kai به معنای «خیابان کارخانه نشاسته» هم شناخته می‌شود، علاوه بر بازار، دسترسی بسیار خوبی هم به معابد بودایی، مساجد اسلامی و گالری‌های هنری دارد.

محله چینی ها، بهشت عاشقان خرید

۴. سفری ۲۷۲ پله ای به غار باتو

غار باتو (Batu Caves) به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کوالالامپور، زیارتگاهی برای هندویان است. این غار به عنوان یک معبد صد ساله از یک غار بزرگ و تعدادی غار کوچک تشکیل شده که چندین بت و مجسمه را درون خود جای داده‌است. مجموعه غار آهکی باتو واقع در فاصله ۱۳ کیلومتری شمال کوالالامپور دارای یک غار کلیسای جامع بوده که با داشتن سقف قوس‌دار باستانی ۱۰۰ متری یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی منطقه محسوب می‌شود. برای بازدید از غار اصلی باتو باید از مسیری با ۲۷۲ پله عبور کنید. پله‌هایی رنگین که در کنار آن‌ها یک مجسمه طلایی با ارتفاع ۴۲ متر قرار گرفته و آن را نماد مورگان، خدای هندوها، می‌نامند.

غار باتو (Batu Caves) از جاهای دیدنی کوالالامپور

۵. عمارت سلطان عبدالصمد با معماری چشم نواز و تاریخی

عمارت سلطان عبدالصمد (The Sultan Abdul Samad) واقع در میدان مردکا، فضایی تاریخی با معماری زیبا که یکی از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور برای علاقه‌مندان به هنر و تاریخ است. بنایی باشکوه با آجرهای قرمز، طاق‌هایی بلند و برج ساعت که در حال حاضر مرکز وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگی مالزی است. عمارت سلطان عبدالصمد متعلق به اواخر قرن نوزدهم میلادی بوده که علاوه بر اهمیتی که از منظر سیاسی دارد، از دیدگاه زیبایی‌شناسی و معماری بی‌نظیر خود یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور شناخته می‌شود.

عمارت سلطان عبدالصمد با معماری چشم نواز و تاریخی

۶. لحظاتی هیجان انگیز در پارک موضوعی سان وی لاگون

یکی از ویژگی‌های جالب کوالالامپور وجود پارک و مجموعه‌های تفریحی متنوع و سرگرم‌کننده‌ای است که مورد پسند تمامی افراد از کودکان و خردسالان تا بزرگسالان خواهد بود. مجموعه تفریحی و پارک موضوعی سان‌وی لاگون (Sunway Lagoon Theme Park) در پتالینگ جایا (Petaling Jaya) واقع شده که از پارک تفریحی، پارک آبی، پارک حیات وحش، پارک اکستریم، پارک جیغ و اولین پارک موضوعی نیکلودئون آسیا تشکیل شده‌است. سرسره‌های آبی، کشتی دزدان دریایی، نمایش های زنده، نمایشگاه‌های حیوانات، غذاخوری‌های متنوع و عالی، سقوط آزاد در مانسون ۳۶۰، سرسره خشم جنگل، دره کرگدن و کمپ جست‌وجوگران از جمله تفریحاتی است که در یکی از زیباترین مجموعه‌های تفریحی کوالالامپور برای گردشگران در نظرگرفته شده‌ است.

لحظاتی هیجان انگیز در پارک موضوعی سان وی لاگون

۷. سفر به دنیای زیر آب در آکواریوم کوالالامپور

در مرکز همایش کوالالامپور یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جنوب شرقی آسیا واقع شده‌است. مجموعه‌ای که بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی کوالالامپور محسوب می‌شود. آکواریوم کوالالامپور (Aquaria KLCC)‌، آکواریومی عظیم با بیش از ۵۰۰۰ گونه جانوران دریایی مانند انواع کوسه‌ها، ماهی، اسب‌های دریایی، ماهی‌های مرجانی درخشان، صخره‌های مرجانی و بسیاری از موجودات دریایی دیگر که جلوه زیبایی به این آکواریوم بخشیده‌اند. غذا دادن به ماهی‌ها و شیرجه در آب هم از دیگر تفریحاتی است که می‌توانید در این مجموعه تجربه کنید. یکی از جذاب ترین بخش‌های آکواریوم کوالالامپور، وجود تونل ۹۰ متری است که فضای رویایی برای بازدید از این آکواریوم را خلق می‌کند.

آکواریوم کوالالامپور (Aquaria KLCC)‌ از جاهای دیدنی کوالالامپور

۸. بازدید از دنیای حیوانات در باغ وحش کوچک برج کی ال

زمانی که به بازدید از برج معروف کی ال می‌روید، گشت‌وگذار در باغ وحش کوچک برج (Kl Tower Mini Zoo) را از دست ندهید؛ به ویژه اگر همراه با کودکان خود به کوالالامپور سفر می‌کنید. این باغ وحش خانه‌ای برای حیوانات اهلی مانند میرکت‌ها (Meerkats)، روباه گوش خفاشی، راکون، فالابلا (کوچک‌ترین گونه اسب در دنیا) و بسیاری از دیگر گونه‌های جانوری است. یکی از ویژگی‌های جالب این باغ وحش وجود هشت منطقه مختلف برای حفظ تعادل اکوسیستم‌های طبیعی حیوانات است. هر بخش شامل حیواناتی مخصوص همان اکوسیستم بوده که به همراه توضیحات و تصاویر مربوطه به نمایش گذاشته شده‌اند. اجازه نوازش و غذا دادن به برخی از این حیوانات هم وجود دارد.

 بازدید از دنیای حیوانات در باغ وحش کوچک برج کی ال

۹. نمایشی زیبا از ارکیده ها در باغ گیاه شناسی پردانا

باغ گیاه‌شناسی پردانا (Perdana Botanical Gardens) را می‌توان به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی کوالالامپور معرفی کرد. فضایی دل‌انگیز و سرسبز که می‌توانید لحظاتی آرامش‌بخش را سپری کنید. باغ پردانا به علت داشتن دنیایی از ارکیده‌های گوناگون و زیبا معروف است. باغی به وسعت ده هزار مترمربع که ۸۰۰ نوع ارکیده، فواره‌های دست‌ساز، باغ‌های صخره‌ای و مسیرهای پیاده‌روی روستایی با منظره‌ای چشم‌نواز را درون خود جای داده‌است. باغ هیبیسکوس و دریاچه مرکزی هم از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی باغ گیاه‌شناسی پردانا در پایتخت مالزی هستند. هزینه ورود و بازدید از این باغ رایگان است.

نمایشی زیبا از ارکیده ها در باغ گیاه شناسی پردانا

۱۰. خلق تصاویری زیبا در میدان مردکا

میدان مردکا (Dataran Merdeka) از منظر تاریخی یکی از مهم‌ترین نقاط شهر کوالالامپور محسوب می‌شود. مکانی که در سال ۱۹۵۷ برای اولین‌بار پرچم مالایی در آن جا به اهتزاز درآمد. در ۳۱ آگوست سال ۱۹۵۷ در میدان مردکا دولت مالزی به طور رسمی از سلطه بریتانیا خارج شد و اعلام استقلال کرد. پرچم مالزی هم در همین روز در این میدان برافراشته شد. هر ساله در چنین روزی جشن استقلال مالزی هم در میدان مردکا برگزار می‌شود. میدانی که در مقابل ساختمان سلطان عبدالصمد واقع شده و امروزه یکی از مکان‌های محبوب گردشگران برای گشتن و عکس‌برداری است.

خلق تصاویری زیبا در میدان مردکا

۱۱. آرامشی وصف ناپذیر در معبد سری ماهاماریامان

معبدها یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کوالالامپور بوده که همواره میزبان گردشگران بسیاری هستند. در این میان، معبد سری ماهاماریامان (Sri Mahamariamman Temple) قدیمی‌ترین معبد هندویان محسوب می‌شود که با ترکیبی از کاشی‌های اسپانیایی و ایتالیایی، سنگ‌های قیمتی و طلا نمای چشم‌نوازی به خود گرفته است. یکی از ویژگی‌های جذاب معبد سری ماهاماریامان، وجود ۲۲۸ بت هندو بوده که نمادی از خدایان هندو هستند. فضای داخلی این مکان مملو از عود و عطرهای گل است که حس آرامش بسیار خوبی را به بازدیدکنندگان خود منتقل می‌کند.

آرامشی وصف ناپذیر در معبد سری ماها ماریامان

۱۲. همراه شدن با زیباترین پرندگان دنیا در باغ پرندگان

طبیعت زیبا و حیات وحش متنوع، یکی از بخش‌های اصلی جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور را تشکیل می‌دهند. باغ پرندگان (Taman Burung) هم یکی از بهترین جاهایی است که در سفر به این شهر باید از آن بازدید کنید. منطقه‌ای به وسعت ۲۱ هکتار، پوشیده از زمین‌هایی سرسبز که پناهگاهی برای سه هزار پرنده بومی و غیربومی است. یکی از ویژگی‌های جالب این باغ، رها بودن پرندگان در فضا است. این پرندگان در قفس نیستند و آزادانه به هر نقطه‌ای از باغ می‌توانند پرواز کنند و همین شرایط حس و حال جنگل را برای گردشگران تداعی می‌کند. به همین علت، باغ پرندگان کوالالامپور، بزرگ‌ترین باغ پرندگان در جهان است که پرندگان آزادانه در آن زندگی می‌کنند.

همراه شدن با زیباترین پرندگان دنیا در باغ پرندگان

۱۳. دنیایی از بهترین برندها در مرکز خرید سوریا کی‌ال‌سی‌سی

مرکز خرید سوریا کی‌ال‌سی‌سی (Suria KLCC) واقع در بخش پایینی برج دوقلوی پتروناس، یکی از بهترین مراکز خرید مالزی محسوب می‌شود. بیش از صدها برند برتر دنیا در این مرکز شعبه دارند. در کنار فروشگاه‌های خرید، تعدادی از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور مانند آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی، مرکز اکتشافات علمی برای بازدید کودکان و نوجوانان، ارکستر فیلارمونیک مالزی، گالری هنری پتروناس و سالن سینما هم در این مرکز مشغول به کار هستند. در بخش داخلی مرکز خرید سوریا کی‌ال‌سی‌سی برای طراحی طبقات از سنگ‌های مرمری شیک و زیبایی استفاده شده که در ترکیب با نمای شیشه‌ای مجتمع، فضایی چشم‌گیر و زیبا را ایجاد کرده‌اند.

 دنیایی از بهترین برندها در مرکز خرید سوریا کی‌ال‌سی‌سی

۱۴. گشتی در معبد تیان هو، معبد الهه بهشت

معبد تیان هو (Thean Hou) یکی از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرقی آسیا بوده که در شهر کوالالامپور مالزی واقع شده‌است. یک معبد باستانی که با طراحی زیبای خود به عنوان یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری در این شهر هم شناخته می‌شود. این مکان که در اصل عبادتگاهی برای بوداییان است، بنایی شش طبقه بوده که به آن «معبد الهه عشق» هم می‌گویند. فضای بیرونی معبد از ستون‌هایی قرمزرنگ و دیواره‌هایی با کنده‌کاری‌های شگفت‌انگیز تشکیل شده و در فضای داخلی هم یک سالن بزرگ هشت ضلعی و محلی برای مجسمه‌های بودایی قرار گرفته است. این معبد بر روی یک تپه واقع شده و به همین علت چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از شهر را به نمایش می‌گذارد.

معبد تئان هو

۱۵. تجربه ای متفاوت و عجیب در خانه وارونه

اگر به دنبال تجربه‌ای خاص و متفاوت در میان بازدید از جاهای دیدنی کوالالامپور هستید، سری به یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری این شهر بزنید. خانه وارونه (KL Upside Down House) به سبک یک خانه واقعی با شش اتاق طراحی شده‌است، اما برخلاف نمای بیرونی خود، زمانی که وارد آن می‌شوید احتمالا دچار سرگیجه خواهید شد! مبلمان و هر آن‌چه که باید بر روی زمین قرار گیرد، در این خانه بر روی سقف قرار گرفته و تمامی لوازم داخلی خانه به صورت وارونه چیدمان شده‌اند. فضای رنگین و متفاوت که انتخاب خوبی برای عکس و فیلم‌های یادگاری و عجیب از سفرتان به شهر زیبا و رنگارنگ کوالالامپور خواهد بود.

تجربه ای متفاوت و عجیب در خانه وارونه

۱۶. آشنایی با دین اسلام در موزه هنرهای اسلامی مالزی

دین رسمی مردم مالزی اسلام است و به همین علت نمایشگاه، موزه و مساجد اسلامی در این کشور به تعداد زیادی وجود دارند. موزه هنرهای اسلامی (Islamic Arts Museum Malaysia) را می‌توان یکی از بهتری موزه‌های شهر کوالالامپور برای شناخت دین اسلام معرفی کرد. موزه‌ای که در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد و هم اکنون در حدود هفت هزار اثر هنری و آموزشی مربوط به دین اسلام را درون خود جای داده است. موزه هنرهای اسلامی، بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه هنر اسلامی در جنوب شرقی آسیا بوده که به خوبی توانسته به کمک ابزاری همچون هنر، دین اسلام را به گردشگرانی از سراسر دنیا معرفی کند. این موزه شامل ۱۲ گالری از جمله گالری قرآن و نسخ خطی، گالری چینی، گالری هندی، گالری معماری، گالری جواهرات، گالری نساجی، گالری اسلحه و زره، گالری ظروف شیشه‌ای اسلامی، گالری سکه و مهر و گالری سبک زندگی است.

آشنایی با دین اسلام در موزه هنرهای اسلامی مالزی

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای کوالالامپور کدام است؟
برج‌های دوقلوی پتروناس، برج کی ال، محله چینی‌ها، غارهای باتو، عمارت سلطان عبدالصمد، مجموعه تفریحی سان وی لاگون و آکواریوم کوالالامپور از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور است.
بهترین زمان سفر به کوالالامپور چه زمانی است؟
ماه‌های دسامبر تا آوریل از بهترین روزهای سفر به کوالالامپور بوده که دارای آب‌وهوایی ایده‌آل است. علاوه‌بر این، در این زمان از سال، شهر میزبان جشنواره‌های بسیاری مانند سال نو چینی و فستیوال بالن هوای گرم است.
ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}