جاهای دیدنی سوئیس که با مناظر کارت پستالی جادویتان می‌کند!

رقیه عینلو
  • رقیه عینلو
  • 1403/3/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی سوئیس تنها محدود به دامنه های سرسبز آلپ نمی شود و دیدنی هایی دارد که می تواند هر مسافری را هفته ها سرگرم کند.

تور اروپا

جاهای دیدنی سوئیس درست مثل طعم شکلات‌هایش است؛ لذت‌بخش و اعتیادآور. کافی است یکبار آن‌ها را ببینید تا برای همیشه عاشق این کشور دلفریب شوید. سوئیس سرزمین جادوی زمستان است اما جاهای دیدنی آن تنها محدود به قله‌های پربرف و دامنه‌های سرسبز آلپ نمی‌شود و اگر چرخی در شهرها و دهکده‌های این کشور زیبا بزنید، تعریف‌تان از زیبایی متفاوت خواهد شد. در این مطلب به سراغ ۱۷ جاذبه مطرح سوئیس خواهیم رفت که زیبایی‌شان شهرتی جهانی دارد و هر مسافری باید حداقل یک‌بار در عمرش آن‌ها را ببینید. پس اگر مسافر تور سوئیس هستید، این مطلب را تا انتها با دقت بخوانید.

جاهای دیدنی سوئیس

۱. زرمات، دهکده‌ زیبای سوئیس

اگر شیفته عکس‌های کارت‌پستالی و جادویی سوئیس شده‌اید و دلتان می‌خواهد یکی از زیباترین دهکده‌های سوئیس را ببینید، باید به «زرمات» (Zermatt) بروید؛ دهکده‌ای کوهستانی با چند خیابان اصلی و یک رودخانه که از وسط آن عبور می‌کند. خوشبختانه ورود هرگونه وسیله نقلیه غیر برقی به این دهکده ممنوع است تا هوای بهشتی زرمات همانطور که هست باقی بماند. برای اینکه به زرمات برسید یا باید سوار هلیکوپتر شوید یا خودتان را از طریق شهرهای «ویسپ» (Visp) و «بریگ» (Brig) به قطار «ماترهورن» (Matterhorn) برسانید. این بهشت کوهستانی کوچک با چشم‌اندازهای نفس‌گیر، در دامنه یکی از بلندترین کوه‌های سوئیس قرار گرفته و یکی محبوب‌ترین مقاصد اسکی در سوئیس در فصل زمستان است. شیب مناسب اسکی‌، این دهکده را به پاتوق زمستانی اسکی‌بازها تبدیل کرده است. برای اینکه به این پیست‌ها برسید، می‌توانید سوار فونیکولار یا گوندولا شوید. زرمات در تابستان هم بسیار زیبا است و مسیرهای اسکی زمستانی در تابستان به مسیرهای پیاده‌روی، پاراگلایدرسواری و دوچرخه‌سواری در کوهستان تبدیل می‌شود که کمتر می‌توانید نظیرش را پیدا کنید. در داخل دهکده نیز ده‌ها مغازه، رستوران و هتل‌ها قرار دارند. اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، حتما از موزه «ماترهورن» دیدن کنید تا بدانید چطور یک دهکده کوهستانی کوچک تبدیل به یک ریزورت بین‌المللی شد؛ اما دلیل اصلی سفر به زرمات تماشای یکی از نمادین‌ترین کوه‌های سوئيس است.

زرمات

۲. ماترهورن؛ نمادین ترین قله سوئیس

اگر در یک روز آفتابی زیبا به‌ زرمات برسید، اولین تصویری که می‌بینید کوهی دندانه ‌شکل به‌ارتفاع ۴۴۷۸ متر است که میخکوبتان می‌کند؛ البته شاید هم وقتی برای اولین‌بار پا به زرمات گذاشتید، باران امان ندهد و تا صبح روز بعد منتظر دیدن قله بمانید که از بین دریایی از ابرهای پراکنده بیرون آمده است. هر اتفاقی که بیفتد مطمئن باشید که هیچ‌گاه لحظه‌ای را که برای اولین بار چشمتان به کوه «ماترهورن» (Matterhorn) افتاد را فراموش نخواهید کرد. ماترهورن، نمادین‌ترین کوه سوئیس و یکی از بلندترین قله‌های اروپا و از زیباترین کوه‌های جهان است که در مرز ایتالیا و سوئیس قرار دارد. هر ساله هزاران کوهنورد در فصل تابستان در یک مسابقه برای فتح قله ماترهورن به زرمات می‌آیند؛ اما اگر مهارت صعود به قله ماترهورن را ندارید، نگران نباشید. یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به این کوه، راه‌آهن کوهستانی به نام «گورنگرات» (Gornergrat) است که شما را به قله کوه گورنگرات می‌رساند تا بتوانید مناظر خیره‌کننده ماترهورن را ببینید.

جاهای دیدنی سوئیس - ماترهورن

گورنگرات مرتفع‌ترین راه‌آهن روباز اروپا و اولین قطار تمام‌الکتریکی در نوع خود است که هر روز چندین‌بار از ایستگاه زرمات حرکت می‌کند؛ این سواری ۳۳ دقیقه‌ای به ارتفاع ۱۶۲۰ متری، در طی مسیر از پل‌های زیبا، دریاچه‌های سوئیس و دره‌ها عبور می‌کند. وقتی به قله برسید، یک سکوی رصد با چشم‌اندازهای زیبا، ازجمله منظره بلندترین کوه سوئیس و دومین یخچال بزرگ در رشته‌های آلپ، ماترهورن، را خواهید دید. پیاده‌روی در تابستان و سورتمه‌سواری در زمستان از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید. «هتل کلم گورنگرات» (Kulmhotel Gornegrat)، مرتفع‌ترین هتل اروپا نیز اینجا قرار دارد؛ این هتل علاوه‌بر اقامت، چند رستوران و مغازه دارد که به‌روی عموم باز است.

جاهای دیدنی سوئیس - ماترهورن

۳. یونگفرایوخ؛ ملاقات در بام اروپا

اگر دوست دارید در دل تابستان، زمستان را تجربه کنید باید راهی منطقه «یونگفرایوخ» (Jungfraujoch) شوید که به «بام اروپا» معروف است. مقصدی که عازم آن هستید در منطقه حفاظت‌شده «یونگفراو-آلیتچ» (Jungfrau-Aletsch) قرار دارد که اولین سایت میراث طبیعی جهانی در کوه‌های آلپ است که به ثبت جهانی رسیده و «یخچال آلیتچ» بزرگ‌ترین یخچال طبیعی در کوه‌های آلپ، را در خود جای داده است. حالا باید با قطار راهی قله «یونگفراو» (Jungfrau) شوید که در ارتفاع ۴۱۵۸ متری قرار داد؛ اگر هیجان‌زده‌تان می‌کند باید بدانید این ایستگاه قطار، بلندترین ایستگاه قطار اروپا است که حتی در رویا هم نمی‌توانید آن را تصور کنید. تعجب نکنید؛ در ارتفاع ۳۴۵۴ متری این قله یک ساختمان عجیب‌وغریب خودنمایی می‌کند که بیشتر شبیه فیلم‌های علمی و تخیلی است. این ساختمان در واقع «رصدخانه اسفینکس» (Sphinx) است که محل حضور فیزیکدان‌ها، هواشناسان و منجمان است. این رصدخانه در ۳۶۵ روز سال پوشیده در برف است و چشم‌اندازی بی‌نظیر از یخچال آلتیچ را به نمایش می‌گذارد. اتاق تجربه ۳۶۰ درجه، راهروی ۲۵۰ متری با نمایشگاه‌هایی از تاریخ ساخت ایستگاه راه‌آهن، یک گوی برفی غول‌پیکر و یک قصر یخی پر از مجسمه‌های یخی از جمله دیدنی‌های این رصدخانه است. اگر هنوز فرصت دارید سری به دهکده جادویی «گریندلوالد» (Grindelwald) بزنید که زیباترین مسیرهای پیاده‌روی دنیا را دارد و با انواع تفریحات مثل زیپ‌لاین، تله‌کابین، ماشین‌های سورتمه‌ای و غیره از شما میزبانی خواهد کرد.

جاهای دیدنی سوئیس - یونگفرایوخ

۴. اینترلاکن؛ پایتخت ماجراجویی اروپا

بین «دریاچه تون» (Thun) در غرب و «دریاچه برینز» (Brienz) در شرق، شهری قرار دارد که بیشتر شبیه یک کارت‌پستال خیالی است؛ این شهر زیبا که «اینترلاکن» (Interlaken) نام دارد، قرن‌ها است که یک مقصد محبوب تعطیلات است. فرقی نمی‌کند در بهار یا تابستان به اینترلاکن بیایید؛ ترکیب باغ‌های سرسبز شهر با چشم‌انداز قله‌های برفی یونگفراو، «آیگر» (Eiger) و «مونک» (Mönch) آنقدر زیبا است که از تماشای آن سیر نمی‌شوید. سوار بر فونیکولار (Funicular) اینترلاکن با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، به قله «هاردر كولم» (Harder Kulm) بروید و پس از کمی پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی و تماشای مجسمه‌های عجیب سوئیسی، به چشم‌اندازی پانارومایی از اینترلاکن برسید تا بدانید این شهر و مناظر اطرافش چقدر شگفت‌انگیز است. نزدیکی اینترلاکن به دو دریاچه برینز و تون و قرارگرفتن در دامنه کوه‌های سربه‌فلک کشیده آلپ، سبب شده است تا این شهر به «پایتخت ماجراجویی اروپا» تبدیل شود که برای هر سلیقه‌ای پیشنهادات هیجان‌انگیزی دارد. پاراگلایدرسواری، اسکی، قایق‌سواری، کایاک، موج‌سواری و اسکی روی آب از دیگر تفریحات اینترلاکن است. اگر هم به‌دنبال آرامش هستید بازهم اینترلاکن بهترین مقصد برای شما است؛ این شهر همانقدر که هیجان‌انگیز است، یک کنج خلوت دوست‌داشتنی است که با قدم‌زدن در داخل شهر و باغ‌های زیبای اطراف آن می‌توانید آرامش خود را بازیابی کنید. برای آشنایی بیشتر با این شهر دوست داشتنی میتوانید به مقاله جاهای دیدنی اینترلاکن مراجعه فرمایید.

جاهای دیدنی سوئیس - اینترلاکن

۵. لوسرن؛ شهر پل ها

اگر بگوییم «لوسرن» (Lucerne) یکی از زیباترین شهرهای اروپا است، اغراق نکرده‌ایم؛ کافی است سری به این شهر بزنید تا از دیدن یک دریاچه آبی زلال محصور در میان کوه‌ها، یک شهر قدیمی قرون‌وسطایی، پل‌های سرپوشیده، تفرجگاه‌های کنار آب، ساختمان‌های تاریخی و میدان‌های آفتاب‌گیر با فواره‌های زیبا را مشاهده کنید. این شهر بی‌نظیر که به‌خاطر کنسرت‌های موسیقی‌اش، شهرتی جهانی دارد هرساله نوازنده‌ها و هنرمندان بین‌المللی را به جشنواره بین‌المللی موسیقی سالانه خود می‌کشاند. دریاچه لوسرن، پل قرن چهاردهمی «چپل» (Chapel)، بنای یادبود شیر (Lion Monument) و «موزه حمل و نقل سوئیس» (Swiss Transport Museum) تنها برخی از جاذبه‌های شهر لوسرن است. برای اینکه بتوانید چشم‌اندازهای جادویی لوسرن، کوه‌های آلپ و دریاچه را در یک قاب ببینید، در ضلع شمالی دریاچه لوسرن سوار فونیکولار شوید و خودتان را به قله «ریگی» (Rigi) برسانید که یک سکوی تماشای بی‌نظیر دارد.

جاهای دیدنی سوئیس - لوسرن

۶. دریاچه ژنو؛ تماشای آلپ در دریاچه کریستالی

برای تماشای «دریاچه ژنو» (Lake Geneva)، باید به مرز سوئیس و فرانسه برویم. دریاچه ژنو بزرگترین دریاچه آلپ اروپا است و برخی از محبوب‌ترین شهرهای سوئیس در ساحل آن قرار گرفته‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شهر ژنو اشاره کرد. گردشگاه‌ها، پارک‌ها و باغ‌ها اطراف دریاچه، «شهر قدیمی» (Old Town) با انبوه بناهای تاریخی، «فواره  جت دیو» (Jet d'Eau) در دریاچه ژنو که آب را به ارتفاع ۱۵۰ متری پرتاب می‌کند، و خانه اپرا (Opera House) تنها برخی از دیدنی‌های ژنو است. اگر ۶۰ کیلومتری از ژنو فاصله بگیرید، به دیگر شهر زیبای ساحل دریاچه ژنو، یعنی شهر «لوزان» (Lausanne) خواهید رسید. لوزان به‌ داشتن مناظر دوست‌داشتنی از دریاچه ژنو و کوه‌های آلپ شهره است و دوستداران زیادی دارد. از جاهای دیدنی لوزان سوئیس می‌توان به بافت قدیمی قرون‌وسطایی شهر با کافه‌ها، بوتیک‌ها و کلیسای جامع گوتیک اشاره کرد.

جاهای دیدنی سوئیس - دریاچه ژنو

۷. قلعه شیلون؛ قلعه محبوب نویسنده ها

برای دیدن جاذبه بعدی باید به شهر «مونترو» (Montreux) در ساحل دریاچه ژنو برویم. در قلب شهر مونترو قلعه‌ای قرار دارد که قرن‌ها الهام‌بخش هنرمندان و نویسندگان بوده است. «قلعه شیلون یا قلعه چیلون» (Chillon) یکی از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس است که که مشاهیری مثل ژان ژاک روسو و ویکتور هوگو درباره این گنجینه معماری نوشته‌اند. قلعه شیلون که از قرن ۱۲ میلادی خانه کنت‌ها و دوک‌های ساووی (Savoy) بوده است، از ۳ حیاط و ۲۵ عمارت تشکیل شده است که گرد این حیاط‌ها ساخته شده‌اند. سالن بزرگ (Great Halls) با چشم‌انداز دریاچه ژنو، اتاق‌های زیرزمینی با معماری گوتیک، کلیسای کوچک مزین به نقاشی‌های قرن چهاردهم و اتاق خوابی دوک ساووی با نقاشی‌های قرون‌وسطایی، از جمله دیدنی‌های قلعه شیلون است. حالا که به مونترو آمده‌اید خوب است بدانید این شهر هر ساله در ماه‌های خرداد یا تیر میزبان «جشنواره موسیقی جاز مونترو» (Montreux Jazz Festival) است که شهرتی جهانی دارد.

قلعه شیون

۸. سنت موریتز؛ پاتوق میلیاردرها

خودتان را برای ورود به شهر «سنت موریتز» (St. Moritz)، شهر اولین‌ها، آماده کنید. سنت موریتز در طول قرون گذشته میزبان اولین چراغ الکتریکی جهان، اولین مسابقات گلف آلپ و اولین تله اسکی‌ سوئیس بوده است. سنت موریتز شهر زادگاه گردشگری زمستانی آلپ نیز است؛ سال ۱۸۶۴ میلادی بود که یک هتلدار مهمانان تابستانی را متقاعد کرد که زمستان را نیز در این شهر سپری کنند؛ همین تجربه هم سبب شد تا سال‌ها بعد سنت موریتز دو بار میزبان بازی‌های المپیک زمستانی شود. امروزه شهر سنت موریتز میزبان یکی از شیک‌ترین پیست‌های اسکی جهان است که پاتوق میلیاردها و سلبریتی‌ها است. این پیست اسکی ۳۵۰ کیلومتر پیست اسکی دارد که آن را به یک ریزورت هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند.

جاهای دیدنی سوئیس - سنت موریتز

از اسکی گرفته تا اسنوبرد، اسکیت، بابسلد (Bobsledding)، پیاده‌روی و سورتمه‌سواری، تفریحات زمستانی زیادی در سنت‌موریتز در انتظار گردشگران است. این شهر در تابستان نیز بسیار محبوب است و یکی از مقاصد محبوب کوهنوردان، دوچرخه‌سواران، اسب‌سواران و صخره‌نوردان است. اگر به گلف علاقه دارید، می‌توانید یکی از چهار زمین گلف با چشم‌انداز کوهستان را انتخاب کنید. چه تابستان باشد چه زمستان، بعد از تفریح سری به چشمه‌های آب گرم معدنی طبیعی سنت موریتز بزنید که ۳۰۰۰ سال است کشف شده‌اند. خوب است بدانید شهر سنت‌موریتز به دو بخش تقسیم می‌شود؛ «سنت موریتز دورف» (St. Moritz Dorf) مثل یک تراس بزرگ آفتاب‌گیر رو به دریاچه سنت موریتز قرار دارد و قسمت دیگر «سنت موریتز باد» (St. Moritz Bad) است که در ارتفاع پایین‌تری قرار دارد و می‌توانید اقامتگاه‌های ارزان متعددی را در آنجا پیدا کنید.

جاهای دیدنی سوئیس - سنت موریس

۹. برن؛ بهشت مینیاتوری اروپا

وقتی حرف از جاهای دیدنی سوئیس است غیرممکن است که پای شهر «برن» (Bern)، پایتخت سوئیس، به میان نیاید. برن در ساحل رودخانه «آر» (Aare)، مثل یک یادگاری درخشان از دوران قرون‌وسطی است؛ برای اینکه بدانید این یادگاری تا چه اندازه اهمیت دارد، بافت قدیمی شهر برن، که با نام «شهر قدیمی» (Old Town) شناخته مبی‌شود، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ماجراجویی در جاذبه های شهر برن را با با قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش بافت قدیمی شهر آغاز کنید؛ جایی که می‌توانید بلندترین کلیسای جامع سوئیس، فواره‌های آب قرن شانزدهمی، برج ساعت قرون وسطایی و ۶ کیلومتر راسته خرید که مردم محلی آن را «لاوبن» (Lauben) می‌نامند را مشاهده کنید. «میدان پارلمان» ( به آلمانی: Bundesplatz و به انگلیسی: Federal Palace of Switzerland)، «پارک خرس» (Bear Park) و سواحل رودخانه آر، تنها برخی از جاهای دیدنی برن سوئیس است که حتما باید از آن‌ها بازدید کنید. برن بهشت موزه‌ها هم هست که آثار متعددی را به نمایش می‌گذارند. اگر فرصت بازدید از همه موزه‌ها را ندارید بازدید از «موزه هنر برن» (Museum of Art) که سوئیسی‌ها به آن Kunstmuseum می‌گویند را از دست ندهید.

جاهای دیدنی سوئیس - برن

۱۰. دریاچه لوگانو و تیچینو؛ سفری ایتالیایی به قلب سوئیس

برای دیدن جاذبه بعدی باید خودمان را به کانتون «تیچینو» (Ticino)‌ در مرز سوئیس و ایتالیا برسانیم. تیچینو تنها کانتون سوئیس است که زبان رسمی آن ایتالیایی است. این کانتون جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و شهرها و دهکده‌های زیادی دارد که باید از آن‌ها دیدن کنید. «دریاچه لوگانو» (Lugano) بزرگ‌ترین جاذبه دیدنی کانتون تیچینو است که اطراف آن را کوه‌های بلند و پوشیده از درخت فراگرفته است. دورتادور دریاچه پارک‌های زیادی تعبیه شده است تا از تماشای زیبایی لوگانو لذت ببرید. دریاچه «ماجیوره» (Maggiore) نیز دیگر جاذبه طبیعی زیبای کانتون تیچینو است. اگر سری به شهرهای اطراف دریاچه لوگانو و دریاچه ماجیوره بزنید، از معماری خانه‌ها و بناها گرفته تا میادین، غذاهای محلی و غیره همه‌چیز رنگ‌وبوی ایتالیایی دارد. در بازدید از دریاچه لوگانو، حتما سوار یکی از آن کشتی‌های بخار سفید شوید تا از تماشای مناظری بی‌بدیل لذت ببرید؛ اما اگر دوست دارید یک چشم‌انداز پانارومایی را تجربه کنید، خودتان را به شهر لوگانو و کوه «مونته سان سالواتوره» (Monte San Salvatore) برسانید که زیباترین چشم‌انداز از دریاچه و قله‌های پربرف اطراف را دارد.

جاهای دیدنی سوئیس - دریاچه لوگانو

در میان شهرهای اطراف دریاچه لوگانو، سهم شهر لوگانو از دریاچه بیشتر از شهرهای دیگر است؛ لوگانو یکی از مهم‌ترین شهرهای تیچینو و یکی از بزرگ‌ترین مراکز مالی سوئیس است که از یک طرف محصور به دریاچه و از سوی دیگر همنشین کوه‌های آلپ است. آب‌وهوای معتدل لوگانو آن را به یکی از محبوبب‌ترین مقاصد گردشگران در تابستان تبدیل کرده است. در شمال غربی لوگانو و در ساحل دریاچه ماجیوره هم شهر زیبای «لوکارنو» (Locarno) قرار دارد  که با باغ‌های پرشکوفه و باغستان‌های پر از نخل‌، حال‌وهوایی نیمه‌گرمسیری دارد. اگر هنوز فرصت دارید سری به شهر «بلینزونا» (Bellinzona)، پایتخت کانتون تیچینو بزنید که به‌دلیل داشتن، سه قلعه باشکوه مشهور است. این قلعه‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو  به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی سوئیس - دریاچه لوگانو

۱۱. زوریخ؛ شهر هزار چهره

وقتی از «زوریخ» (Zürich) حرف می‌زنیم بسیاری از گردشگران فکر می‌کنند قرار است یک شهر عصاقورت‌داده و اقتصادی ببینیم که تمام گوشه‌وکنارش را دفاتر کار و ساختمان‌های بلند شیشه‌ای فراگرفته است اما خوب است بدانید زوریخ یک گنجینه عظیم فرهنگی و هنری و قطب فرهنگی سوئیس است! با این اوصاف، در میان جاهای دیدنی سوئیس زوریخ بدون‌شک یکی از بهترین‌ها است. شهر زیبای زوریخ مرکز کانتون زوریخ و بزرگ‌ترین شهر سوئیس است. زوریخ همچنین یکی از مراکز مهم حمل‌ونقل در سراسر سوئیس است که آن را به‌ گزینه‌ای عالی برای آغاز سفر در زوریخ تبدیل می‌کند. این شهر در انتهای شمال‌غربی «دریاچه زوریخ» و در کنار رودخانه «لیمات» (Limmat) قرار دارد. بافت قدیمی زوریخ با فروشگاه‌ها، کافه‌ها، و گالری‌های مدرن از مهم‌ترین جاذبه‌های زوریخ است. اگر عاشق خرید هستید، یکراست به سراغ خیابان «بانهوف» بروید که شهرتی جهانی دارد و محل حضور فروشگاه‌های طراح مد، ساعت و جواهرات است؛ این خیابان یکی از بهترین مراکز خرید در اروپا است و می‌توانید همه برندهای مطرح را در آن پیدا کنید.

جاهای دیدنی سوئیس - زوریخ

بیش از ۵۰ موزه و ۱۰۰ گالری هنری از دیگر جاهای دیدنی زوریخ است. اگر فرصت نمی‌کنید از همه موزه‌ها بازدید کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به «موزه هنرهای زیبا» (Kunsthaus Zürich) بزنید که مجموعه‌ای از آثار هنری از قرون‌وسطی تا به امروز را به نمایش می‌گذارد. موزه «ریتبرگ» (Rietberg) با نمایش آثار هنری غیراروپایی مثل آثار هنری چین، هند و آفریقا، از دیگر موزه‌های جذاب زوریخ است. «موزه ملی سوئیس» (Swiss National Museum) که در یک قصر تاریخی با معماری گوتیک قرار گرفته است و تاریخ فرهنگی سوئیس را روایت می‌کند، دیگر گزینه‌ای است که حتما باید از آن دیدن کنید. «باغ‌وحش زوریخ» با پارک فیل‌ها، رژه پنگوئن‌ها و غرفه ماداگاسکار و تماشای مناظر پانارومایی زوریخ از «کوه اوتیلبرگ» (Uetliberg) از دیگر جاذبه‌های زوریخ است.

جاهای دیدنی سوئیس - زوریخ

۱۲. آبشار راین؛ نمایش خیره کننده طبیعت

برای دیدن جاذبه بعدی سوئیس باید به شهر «شاف‌هاوزن» (Schaffhausen) برویم تا بزرگ‌ترین آبشار صفحه‌ای اروپا یعنی «آبشار راین» (Rheinfall) را ملاقات کنیم. آبشار راین ۱۵۰ متر طول دارد و ارتفاع آن در بلندترین نقطه به ۲۳ متر می‌رسد. این آبشار اگرچه بلندترین آبشار اروپا نیست اما بزرگ‌ترین آبشار صفحه‌ای در قاره سبز است و با آن پهنای دیدنی‌اش، نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. ماه‌های خرداد و تیر بهترین زمان سفر به سوئیس است؛ در این ماه‌ها برف‌ روی قله‌ها ذوب‌ می‌شوند و حجم آبشار به بیشترین مقدار خود می‌رسد. اگر شانس بیاورید و در فصل تابستان راهی آبشار راین شود، می‌توانید سوار قایق شوید و به نزدیک‌ آبشار بروید. سکوهای تماشای متعددی هم در دو طرف آبشار تعبیه شده است که چشم‌اندازهای زیبایی را از آبشار به نمایش می‌گذارند.

آبشار راین

۱۳. پارک ملی سوئیس؛ قدیمی ترین ذخیره گاه آلپ

سال ۱۹۱۴ میلادی بود که «پارک ملی سوئیس» (Switzerland National Park) در دره «انگادین» (Engadine) و درست در مرز ایتالیا و سوئیس تاسیس شد. انگادین که در ایالت گراوبوندن قرار دارد نام دره‌ای بزرگ و طولانی است که در میان رشته کوه‌های آلپ قرار گرفته است و حالا به‌سبب قرار داشتن پارک ملی سوئیس در آن، شهرتی جهانی دارد. پارک ملی سوئیس که بیش از ۱۷۰ کیلومتر وسعت دارد، از آن جهت حائز اهمیت است که قدیمی‌ترین ذخیره‌گاه آلپ است. بیش از ۵۰۰۰ گونه از حیات‌وحش، از جمله مارموت (Marmot)، گوزن قرمز، بز کوهی اروپایی، روباه و بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، در این پارک ملی زندگی می‌کنند. درون پارک مسیرهای مختلفی برای پیاده‌روی تعبیه شده است که خروج از آن‌ها براي حفظ محیط‌زیست ممنوع است. پارک ملی سوئیس در تابستان سرسبز و دیدنی است اما وقتی در زمستان به این پارک بیایید از تماشای کوه‌های جنگلی پوشیده از برف و مسیرهای اسکی، شگفت‌زده خواهد شد.

جاهای دیدنی سوئیس - پارک ملی سوئیس

۱۴. خط راه آهن آلبولا-برنینا؛ یک سفر پانارومایی

شاید تعجب کنید اگر بدانید «خط راه آهن آلبولا-برنینا» (The Albula/Bernina Railway Line) واقع در کانتون «گراوبوندن» (Graubünden)، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مسیر ریلی ۱۲۲ کیلومتری از ۲۰۰ پل، چندین تونل و از مجاورت کوه‌ها و دره‌های متعددی عبور می‌کند. خط راه آهن آلبولا-برنینا که از باریک‌ترین خطوط راه‌آهن در جهان است، چشم‌اندازهای منحصربه‌فردی دارد که سفر با این قطار را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است. سفر با این قطار درست مثل این است که شما یک صندلی با چشم‌اندازی پانارومایی از مناظر کوهستانی بکر با ارتفاع چندهزار متری را رزرو کنید. این قطار در تمام طول سال مشغول به فعالیت است؛ فرقی نمی‌کند تابستان یا زمستان باشد؛ این مسیر در همه روزهای سال فراتر از تصورتان زیبا است.

جاهای دیدنی سوئیس - خط راه آهن آلبولا-برنینا

۱۵. قلعه اوبرهوفن؛ جادوی معماری

درست در ساحل دریاچه تون ، یک قلعه تنها و زیبا قرار گرفته است که مقصد بعدی‌مان در سوئیس است؛ این قلعه زیبا که از قرن سیزدهم میلادی برجای مانده است، «اوبرهوفن» (Oberhofen) نام دارد. دورتادور این قلعه را یک پارک ۲.۵ هکتاری مثل یک نگین دربرگرفته است و معماری زیبایش آن را به یکی از خیره‌کننده‌ترین قلعه‌های سوئیس تبدیل کرده است. نگاهی به قلعه اوبرهوفن که بیندازید، از سبک‌ باروک گرفته تا سبک معماری نئوکلاسیک، هر بخشی از این قلعه داستان خودش را دارد؛ دلیل این امر آن است که این قلعه در طول قرن‌ها بارها دست‌به‌دست شده است و هر مالکی بخش جدیدی به قلعه اضافه کرده است و حالا قلعه اوبرهوفن ترکیبی جادویی از سبک‌های مختلف معماری است. درون قلعه موزه جذابی قرار دارد که روایت زندگی جوامع فئودالی از قرن ۱۶ تا قرن ۱۹ میلادی را به نمایش می‌گذارد.

جاهای دیدنی سوئیس - قلعه اوبرهوفن

۱۶. گرند کانیون؛ بهشت طبیعت گردها

«گرند کانیون» (Grand Canyon) که سوئیسی‌ها به آن «Ruinaulta» می‌گویند، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی سوئیس است که قدمتی ۱۰هزار ساله دارد؛ دره‌ای محصور با چمنزارهای وسیع و صخره‌های جنگلی، که بهشت طبیعت‌گردها و پرنده‌نگرها است و رودخانه بزرگ «راین» از میان آن عبور می‌کند. عبور رودخانه راین از وسط این دره سبب شده است تا آن را با نام «تنگه راین» ( Rhine Gorge) نیز بشناسند. این دره یکی از بی‌نظیرترین چشم‌اندازهای طبیعی آلپ است. اگر در فاصله ماه‌های اردیبهشت تا آبان به گرند کانیون بیایید، می‌توانید سوار بر قایق‌های تندرو یا قایق‌های کایاک، گشت‌وگذار در این دره زیبا را تجربه کنید. اگر هم اهل پیاده‌روی نیستید، می‌توانید سوار بر قطار از دل این تنگه عبور کنید؛ مطمئن باشید چشم‌اندازهای زیبا و سکوت عمیق این تنگه، نفس‌تان را حبس خواهد کرد.

جاهای دیدنی سوئیس - گرند کانیون

۱۷. گرویر؛ ترکیب پنیر و سورتمه

شهر کوچک «گرویر» (Gruyères) که از دوران قرون‌وسطی برجای مانده است، با تپه‌های سرسبز، معماری زیبا و خیابان‌های سنگ‌فرش درست مثل یک شهر افسانه‌ای وسط فیلم‌های تاریخی است. دورتادور گرویر را دره‌ی زیبایی فراگرفته است که بهشت طبیعت‌گردان است. کوه بلند «مولسون» (Moléson) در گرویر نیز، در تابستان‌ها پاتوق کوهنوردان و در زمستان‌ها بهترین نقطه برای اسکی و سورتمه‌سواری است.

جاهای دیدنی سوئیس - گرویر

حتی اگر تابه‌حال نام شهر کوچک «گرویر» را نشنیده نباشید، حتما نام پنیر خوشمزه و زردرنگ گرویر را شنیده‌اید؛ این پنیر خشک و سفت امروزه یکی از جاذبه‌های اصلی شهر گرویر است. گردشگرانی که به شهر گرویر می‌آیند شانس این را دارند که از کارخانه پنیر بازدید و بهترین غذاهای سوئیسی این شهر را امتحان کنند. کارخانه شکلات‌سازی «میسون کایلر» (Maison Cailler) نیز در این شهر قرار داد  و دیدنش خالی از لطف نیست. اگرچه مساحت گرویر کمتر از ۳۰ کیلومترمربع است و تنها در حدود ۲ هزار نفر جمعیت دارد، اما پر از جاذبه‌های دیدنی زیبا است. قلعه قرن سیزدهمی گرویر، «قلعه سنت ژرمن» (Saint-Germain Castle)، «موزه تبت» (Tibet Museum) واقع در یک کلیسای قدیمی در شهر و دیگر موزه‌های مختلف، در کنار کارخانه‌ پنیر و کارخانه شکلات از جاذبه‌های این شهر است.

جاهای دیدنی سوئیس - گرویر

 در نهایت در این مطلب از مجله ایوار با هم خواندیم که، سوئیس روستاها و شهرهای کوچک زیبای زیادی دارد و به هر قسمت از این کشور که سفر کنید، نباید نگرانی از بابت یافتن یک جاذبه زیبا داشته باشید.

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی سوئیس کدام است؟
از بهترین جاهای دیدنی سوئیس می‌توان به کوه ماترهورن، آپنزل، لوسرن، تیچینو، دهکده زرمات، روستای اندرمات و قصر شیلون اشاره کرد.
بهترین زمان سال برای سفر به سوئیس چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به سوئیس به هدف سفرتان بستگی دارد. اگر برای اسکی‌کردن به سوئیس می‌روید، زمستان بهترین زمان برای بازدید است اما اگر برای طبیعت‌گردی به این کشور سفر می‌کنید، تابستان بهترین انتخاب است.
رقیه عینلو رقیه عینلو
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}