معرفی جامع سان سیتی برای دوستداران آفریقای جنوبی

مریم براتی
  • مریم براتی
  • 1403/3/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سان سیتی یکی از مهمترین جاذبه آفریقای جنوبی است که علاوه بر تفریحات، اقامت رویایی را برای شما به ارمغان می آورد.

تور اروپا

سان سیتی (Sun City) یک مجموعه تفریحی و اقامتی بزرگ و لوکس است که مسافران تور آفریقای جنوبی نامش را زیاد می‌شنوند. این مجموعه مشهور در ۱۴۰ کیلومتری ژوهانسبورگ، پایتخت کشور آفریقای جنوبی واقع شده  است. مجموعه سان سیتی که سال ۱۹۷۹ به دست سول کرزِنر (Sol Kerzner)، تاجر و هتلدار مشهور کشور آفریقای جنوبی افتتاح شد، رسماً به گروه بزرگ سان اینترنشنال تعلق دارد که در صنعت هتل‌داری، بازی و سرگرمی فعال است.

فهرست مطالب

سان سیتی آفریقای جنوبی

سان سیتی در زمان راه‌اندازی بخشی از یک کشور مستقل در دل آفریقای جنوبی به حساب می‌آمد و برخلاف دیگر بخش‌ها، محدودیتی از نظر بازی‌ها و اجرای نمایش‌ها نداشت. این عوامل در کنار موقعیت نسبتاً نزدیک مجموعه به مناطق کلان‌شهری پرِتوریا و ژوهانسبورگ، خیلی زود سان سیتی را به مقصد محبوب و یکی از مهمترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی تبدیل کرد. از مهم‌ترین دلایل شهرت سان سیتی باید به زمین گلف بین‌المللی آن و سبک ساخت صحرایی، کینگ تاور (King Tower) در بلندترین نقطه کاخ پالاس و هزارتوی اسرارآمیز آن اشاره کرد. هزارتو یا میز (Maze of The Lost City) بزرگ‌ترین سازه هزارتوی دائمی در نیم‌کره جنوبی زمین است که مسیرهای پرپیچ‌و‌خم آن از میان شهر گمشده بازسازی‌شده با سنگ مصنوعی و چوب می‌گذرد. گردش در این مارپیچ اسرارآمیز حس یک سفر اکتشافی باستان‌شناسی را به سفر شما می‌افزاید و یک ماجراجویی خانوادگی یا دوستانه ایدئال است.

هتل های سان سیتی

هتل های سان سیتی

سان سیتی، به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های تفریحی در آفریقای جنوبی، طیف گسترده‌ای از اقامتگا‌ه‌ها و هتل‌های متنوع و منحصر به فرد را برای هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهد. چه به دنبال تجربه‌ای لوکس و بی‌نظیر در هتل‌های 5 ستاره باشید، یا به دنبال مکانی مناسب برای کل خانواده یا اقامتی آرام و دور از هیاهو، سان سیتی تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.هر یک از هتل‌های سان سیتی دارای سبک، شخصیت و جاذبه‌های منحصر به فرد خود هستند. در اینجا به انواع اقامتگاه‌های موجود در سان سیتی اشاره می کنیم:

۱. هتل پالاس سان سیتی

یکی از جاهای دیدنی سان سیتی، هتل قصر شهر گمشده یا همان هتل پالاس (Palace of the Lost City)، هتلی ۵ ستاره است که به شکل یک کاخ تاریخی آفریقایی ساخته شده و در تعطیلات میزبان مهمانان فراوان از سراسر دنیا می‌شود. این هتل زیبا به خاطر نگهبانان افتخاری باشکوه خود، که فیل‌هایی هستند و در مسیر ورودی هتل صف کشیده اند، شناخته شده است. در ابتدای ورودی، مجسمه برنزی با اندازه واقعی از شاوو (Shawu)، یکی از «هفت باشکوه» پارک ملی کروگر، که به دلیل عاج‌های عظیم الجثه‌اش مشهور است، به شکلی سلطنتی ایستاده است. پشت سر شاوو، گنبدها و برج‌های کاخ با چشم‌اندازی به دشت‌های مرتفع به چشم می‌خورند، در حالی که آبشارها و نهرهای جاری، در میان آن‌ها جریان دارند.سوئیت‌های مجلل و مشهور این هتل با تزئینات چوب‌ افرا، سقف‌های رنگارنگ و مناظر خیره‌کننده از دره امواج و هزارتوی شهر گمشده که زمانی بر اثر فوران آتشفشان از بین رفت، تجربه اقامتی آسوده و البته گران‌قیمت را برای شما رقم می‌زند. مهمانانی که به دنبال حریم خصوصی واقعی هستند، می‌توانند برج پادشاه را رزرو کنند. این برج دارای منظره ای ۳۶۰ درجه خیره کننده از سان سیتی است و مکانی ایده‌آل برای برگزاری مراسم عروسی صمیمی یا جشن تولدهای مهم است. از بالای کینگ تاور که بلندترین نقطه این هتل است، می‌توان به تماشای منظره‌ای باشکوه از کل سان سیتی ایستاد که به خصوص در هنگام غروب و شب، جاذبه‌ای خیره‌کننده دارد. در نزدیکی کاخ، دره امواج (Valley of the Waves) شگفت انگیز قرار دارد، جایی که ساحلی با شن‌های نرم و طلایی و استخری با امواج مصنوعی در وسط بوته‌های آفریقایی ساخته شده است. گفتنی است که استفاده از پارک آبی دره امواج برای افرادی که در کاخ لاست سیتی اقامت دارند رایگان است.

هتل پالاس سان سیتی

۲. هتل کسکیدز

هتل کَسکِیدز (Cascades Hotel) که به معنی قطره هست و نام آن به دلیل نمای این هتل که شبیه به سرازیر شدن قطره‌ها است نام گذاری شده و با استخرهای چشم‌نواز در محیط یک جنگل استوایی یک اقامتگاه شیک پنج‌ستاره‌ در دل مجموعه سان سیتی است. هتل کسکیدز از بزرگ‌ترین مجتمع‌های اقامتی منطقه است که در میان زیباترین جاهای دیدنی سان سیتی می‌درخشد. این هتل با فضایی سرشار از ظرافت و شکوه بی‌انتها و تجملات بی‌آلایش، به عنوان یکی از محبوب‌ترین هتل‌های این مجموعه تفریحی شناخته می‌شود. انتخاب این هتل توسط مسافران آشنا با سان سیتی، گواهی بر جایگاه ویژه و منحصر به فرد آن است. تمامی اتاق‌های هتل کَسکِیدز رو به باغ‌های سرسبز و زیبا گشوده شده‌اند و فضایی آرام و دنج را برای مهمانان فراهم می‌کنند که می‌توانید از هیاهو و شلوغی دنیای بیرون فاصله بگیرید و در آرامش کامل، به استراحت و تفریح بپردازید. هتل کسکیدز بهترین موقعیت مکانی را برای دسترسی به امکانات و جاذبه‌های سان سیتی دارد. شما می‌توانید با اقامت در این هتل، به راحتی به زمین‌های گلف، سرسره‌های آبی، دریاچه تفریحی، مرکز تفریحی، ساحل مصنوعی دره موج‌ها دسترسی داشته باشید و از آنها لذت ببرید.

آبشار و صخره در هتل کسکیدز

۳. هتل و اقامتگاه سان سیتی

اقامتگاه سان سیتی (Sun City Resort) اولین هتلی بود که در این مجموعه تفریحی ساخته شد. این هتل ۴ ستاره در قلب سان سیتی واقع شده است و به تمام فعالیت‌ها و جاذبه‌های این مجموعه دسترسی آسان دارد. این هتل تفریحی با اتاق‌های لوکس رو به دریاچه و استخر، امکانات مدرن از جمله مسیرهای دویدن و تریل رانینگ و مناظر چشم‌نواز هم به نقطه محبوبی برای ماه عسل زوج‌ها تبدیل شده و هم در میان جاهای دیدنی سان سیتی از گزینه‌های همیشگی برای اقامت با دوستان یا خانواده است. دلایل اصلی اقامت در هتل سان سیتی عبارت است از:

  • چشم اندازهای خیره کننده: ۳۴۰ اتاق این هتل همگی رو به استخر و دریاچه هستند و در لبه زمین گلف مشهور جهان گری پلیر قرار دارند.
  • تنوع اتاق ها: این هتل طیف گسترده‌ای از اتاق‌ها را برای پاسخگویی به نیازها و سلیقه‌های مختلف ارائه می‌دهد.
  • دسترسی آسان به امکانات: شاتل رایگان هر ۱۵ دقیقه یکبار شما را به دره امواج، مرکز تفریحی و سایر فعالیت‌های داخل مجموعه می‌برد.
  • مکانی ایده آل برای کنفرانس‌ها: این هتل محل اقامتی ایده‌آل برای شرکت‌کنندگان در کنفرانس‌هایی است که در سان سیتی برگزار می‌شود.

هتل و اقامتگاه سان سیتی

۴. هتل کاباناس

هتل کاباناس (The Cabanas hotel) در کنار دریاچه واترورلد (Waterworld) فضایی عالی برای استراحت در یک اقامتگاه مدرن با چاشنی طبیعت‌گردی دارد. تماشای غروب خورشید از بالکن‌های زیبای این مجموعه و گذراندن شب‌ در کنار استخر کاباناس با محیط یک جزیره‌ بی‌نظیر و زنده، هتل کاباناس را به یکی از بهترین جاهای دیدنی سان سیتی تبدیل کرده است. البته این مجموعه تفریحی، طرفداران تفریحات پرهیجان را هم با اسکی، پاراسیلینگ و گردش در قایق‌های تندرو روی آب‌های دریاچه واترورلد راضی می‌کند.

دریاچه واترورلد

تفریحات سان سیتی آفریقای جنوبی

مرکز خوش آمدگویی (Welcome Centre) که در ورودی سان سنترال (Sun Central) واقع شده است، یک مکان واحد برای دریافت تمام اطلاعاتی است که شما در مورد تفریحات سان سیتی نیاز دارید. این مرکز به عنوان مرکز اطلاعاتی این مجموعه، به شما امکان می دهد تا در مورد فعالیت‌هایی که می‌خواهید در داخل و اطراف سان سیتی تجربه کنید، پرس و جو کنید و آنها را رزرو کنید. از گشت و گذاریا سافاری تا تفریح سگوی، کارکنان اطلاعات سان سیتی همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد گشت و گذار یا تجربه بعدی شما هستند. در ادامه به این مجموعه تفریحات و سرگرمی‌ها در سان سیتی اشاره خواهیم کرد.

۱. موتور سواری چهارچرخ در سان سیتی

جاده تمام شده و هیجان آغاز می‌شود! این تور آفرود سواری با موتورهای چهارچرخ (4x4 quad biking)، شما را به قلب بوته‌های آفریقایی در منطقه حفاظت شده اختصاصی می‌برد. در این تور، با راهنمایی و نظارت دقیق تورلیدرهای مجرب، می‌توانید از مناظر خیره‌کننده این منطقه لذت ببرید و مهارت‌های لازم برای هدایت موتورهای چهارچرخ در مسیرهایی را که برای خودروهای معمولی غیرقابل دسترس هستند، بیاموزید. در این تور، تمام تجهیزات و آموزش‌های لازم در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این تور شامل موارد زیر می شود:

  • گشت و گذار با موتورهای چهار چرخ در بوته‌های آفریقایی
  • آموزش کامل نحوه استفاده از موتورهای چهار چرخ (تجربه قبلی نیاز نیست)
  • تمامی تجهیزات لازم برای تور
  • دسترسی به پارک اختصاصی

موتور سواری چهارچرخ در سان سیتی

۲. بالن سواری 

با طلوع خورشید، سوار بر بالون (Hot air balloon) شوید و بر فراز سان سیتی پرواز کنید. در این تور، شاهد طلوعی شگفت‌انگیز خورشید از فراز این صحرای پهناور خواهید بود و از مناظر خیره‌کننده آن لذت خواهید برد. ظرفیت بالن‌ها از ۴ تا ۲۰ نفر است. در ارتفاعی معادل یک ساختمان ۱۱ طبقه، شاهد مناظر پانورامای صحرای سونوران، حیات وحش و پوشش گیاهی منحصر به فرد آن خواهید بود. پس از فرود، با یک صبحانه مفصل در دل طعبیت پذیرایی خواهید شد.

بالن سواری در سان سیتی

۳. زیپ اسلاید سان سیتی

اگر در میان جاهای دیدنی سان سیتی به دنبال نقطه‌ای برای فعالیت‌های پرهیجان و ماجراجویانه اما متفاوت می‌گردید، تجربه زیپ‌اسلاید ۲۰۰۰ (Zip 2000) را از دست ندهید. این مرکز از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۰۴ تا شش سال طولانی‌ترین، مرتفع‌ترین و سریع‌ترین زیپ اسلاید جهان بود و همچنان جایگاه سریع‌ترین را حفظ کرده است. اینجا اول با استفاده از تجهیزات ایمن، شما را در حالت افقی به کابلی دو کیلومتری متصل می‌کنند، اما هیجان حقیقی، حرکت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بر فراز دشت و تپه‌های سان سیتی است، پمپاژ آدرنالین خالص در تجربه پرواز مانند پرندگان آزاد پارک ملی پیلانسپرگ.

زیپ اسلاید سان سیتی

۴. پارک آبی دره امواج 

پربازدیدترین نقطه در میان جاهای دیدنی سان سیتی، پارک آبی دره امواج (Valley of the Waves) است و اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم که قلب تفریحی منطقه در مرکز این پارک، یعنی تالاب خروشان (Roaring Lagoon) می‌تپد. تالاب خروشان استخری مواج به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع در کنار ساحلی است که نخل‌های بلند حاشیه‌اش سایبان خنک بازدیدکنندگان می‌شود. این استخر هر ۹۰ ثانیه امواجی به ارتفاع ۲ متر تولید می‌کند.  عبور از سرسره‌های آبی و آب‌گذرهای عظیم دره امواج، از جمله تونل‌ ۷۰ متری معبد شجاعت بیشترین میزان آدرنالین را در رگ‌های شما به جریان می‌اندازد. اما اگر به تفریحات کم‌هیجان‌تر علاقه دارید، می‌توانید از تیوب‌سواری در رودخانه لیزی (Lazy River) و شنا در استخر خصوصی رویال بَث (Royal Bath pool) لذت ببرید. پارک آبی دره امواج با بخش‌های اختصاصی محبوب‌ترین نقطه تفریحی شهر برای کودکان هم به حساب می‌آید و با رستوران‌های متنوع  به عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های خانوادگی در سفر به سان سیتی شناخته می‌شود.

پارک آبی دره امواج سان سیتی

۵. سافاری در پارک ملی پیلانسبرگ

پارک ملی پیلانسبرگ (Pilanesberg) یک مجموعه طبیعی ۵۵۰ کیلومتر مربعی است که میلیون‌ها سال پیش روی بقایای فرسایش‌یافته یک آتشفشان قلیایی شکل گرفت. این پارک بین بیابان خشک کالاهاری و منطقه‌ای مرطوب و پرگیاه در ۳ کیلومتری شمال سان سیتی قرار دارد. پارک ملی پیلانسبرگ از سال ۱۹۷۹ به یکی از بهترین جاهای دیدنی برای تماشای انواع خیره‌کننده جانوران متعلق به حیات وحش آفریقای جنوبی، از جمله شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و گاومیش تبدیل شده است که پنج پادشاه اصلی این قلمرو (Big Five) به حساب می‌آیند. البته پیاده‌گردی، رانندگی اکتشافی و بالن‌سواری در پارک ملی پیلانسبرگ فرصت تماشای نزدیک جانوران شگفت‌انگیز دیگری مانند یوزپلنگ، سگ وحشی آفریقایی، کاراکال، شغال، کفتار، زرافه، اسب آبی، گورخر، انواع سمور، بیش از ۳۰۰ گونه پرنده و ۶۵ گونه خزنده را هم نصیبتان می‌کند. بسیاری از این جانوران به دلیل شکار غیر قانونی در معرض خطر انقراض قرار دارند. به همین دلیل تورهای سافاری و گردش حیات وحش در پارک ملی پیلانسبرگ تحت نظارت و هدایت محیط‌بانان انجام می‌شود.

سافاری در پارک ملی پیلانسبرگ

۶. بازی میز یا مارپیچ

این مارپیچ (Maze) فوق العاده که با سنگ و چوب مصنوعی ساخته شده، حس کشف باستان شناسی را برای شما ایجاد می‌کند و تجربه ای بی‌نظیر را برای همه کسانی که جرات کاوش دارند، رقم می زند. هزار تو شهر گمشده در وسعتی به اندازه نیم هکتار با پیچ و خم های اسرارآمیز و هیجان انگیز گسترده شده است. برای دسترسی به این هزارتوی جذاب، شما از طریق یک پل معلق ۱۰۰ متری که از سان سنترال امتداد یافته، عبور خواهید کرد. این پل معلق، چشم اندازهای خیره کننده ای از مجموعه، از جمله کاخ شهر گمشده (The Palace of the Lost City) و زمین گلف گری پلیر را به شما هدیه می دهد.

مارپیچ در سان سیتی

۷. لذت سگوی سواری

سان سیتی با ارائه تورهای سگوی (Segway)، به شما فرصتی بی نظیر برای گشت و گذار در این مجموعه تفریحی زیبا و منحصر به فرد با استفاده از دوچرخه های برقی سگوی می‌دهد. در این تورها، شما می توانید از مناظر خیره کننده، جاذبه های طبیعی و تاریخی سان سیتی لذت ببرید و خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید. سان سیتی سه نوع تور سگوی شامل تور دور دریاچه (Lake Tour)، تور کروکودیل پیت (Crocodile Pit Tour) و تور چندمنطقه ای (Multi Terrain Tour) را به شما ارائه می‌دهد.

تورهای سگوی سان سیتی با دوچرخه های برقی

۸. تفریحات آبی سان سیتی

مجموعه تفریحی واترورلد (Waterworld)، به شما فرصتی بی نظیر برای تجربه هیجان و تفریح در کنار خانواده و دوستان تان می‌دهد. در این مجموعه آبی، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مهیج آبی و غیرآبی برای تمام سنین و سلیقه ها تدارک دیده شده است. تفریحات آبی این دریاچه شامل:

  • اسکی روی آب: با سرعت روی امواج سوار شوید و از هیجان و آدرنالین سرشار شوید.
  • پاراسل: به پرواز در آسمان بپردازید و از منظره خیره کننده هتل کاباناها و اطراف آن لذت ببرید.
  • گشت و گذار با قایق تندرو: با سرعت بالا روی آب حرکت کنید و از گشت و گذار در میان امواج لذت ببرید.

دنیایی از هیجان و تفریح در واترورلد

 با این مطلب از مجله ایوار به دنیای پر از سرگرمی جاهای دیدنی سان سیتی سفر کردیم و تلاش کردیم که راهنمای کاملی برای بازدید شما، هنگام سفر به سان سیتی باشد.

پرسش‌های متداول

سان سیتی آفریقای جنوبی کجاست؟
سان سیتی یک مجموعه تفریحی اقامتی در آفریقای جنوبی در فاصله سه ساعتی ژوهانسبورگ قرار دارد.
بهترین تفریحات دیدنی سان سیتی چیست؟
از بهترین تفریحات سان سیتی آفریقای جنوبی می‌توان به گلف، جت اسکی، پارک آبی، زیپ لاین و موتور چهار چرخ در طبیعت اشاره کرد.
مریم براتی مریم براتی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}