راهنمای بهترین رستوران های پوکت برای عاشقان غذا

رقیه عینلو
  • رقیه عینلو
  • 1403/3/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین رستوران های پوکت آنقدر متنوع هستند که گردشگران زیادی فقط برای چشیدن طعم های اصیل تایلندی و غذاهای دریایی تازه، به پوکت می آیند.

تور اروپا

پوکت علاوه‌بر مناظر شگفت‌انگیز و سواحل استثنایی، مهد غذاهای دریایی و انواع غذاهای تایلندی است که به‌خاطر طعم و مواد اولیه‌شان تازه شهرتی جهانی دارند. اما نگران نباشید قرار نیست همه حسابتان را خالی کنید تا بهترین رستوران‌های این جزیره محبوب را تجربه کنید! در این مطلب به‌سراغ ۱۴ رستوران پوکت رفته‌ایم که کارشناسان وب‌سایت «Hotels.com» آن‌ها را به مسافران پیشنهاد می‌دهند. پس اگر قصد رزرو تور پوکت را دارید بیایید ماجراجویی در بهترین رستوران های پوکت را آغاز کنیم تا با آنها آشنا شویم. همچنین میتوانید برای آشنایی بیشتر با این کشور به مقاله جاهای دیدنی تایلند مراجعه فرمایید.

بهترین رستوران های پوکت تایلند

۱. کافه و رستوران وان چون؛ ماجراجویی در شهر قدیمی پوکت

قرار نیست برای پیدا کردن بهترین رستوران های پوکت فقط راهی ریزورت‌ها شوید! همین اول کار سری به شهر قدیمی پوکت (Phuket Old Town) که از مکان‌های دیدنی پوکت است بزنید و به رستوران خانوادگی «وان چون» (One Chun) بروید. این رستوران ساده و آرام با دکوراسیون قدیمی، به‌خاطر سرو غذاهای جنوبی تایلند مشهور است و بین اهالی پوکت و گردشگران محبوبیت زیادی دارد. از اردک بریان با کاری قرمز گرفته تا خرچنگ با کاری زرد، اغلب غذاهای سنتی تایلندی که وصفشان را شنیده‌اید، در این رستوران سرو می‌شود. از آنجایی که اهالی جزیره از مشتریان پروپاقرص این رستوران هستند، بهتر است حواستان باشد؛ برخی از غذاها ممکن است مطابق با ذائقه تایلندی‌ها خیلی تند باشد!

کافه و رستوران وان چون

۲. تو کاب خاو؛ مهمانی در خانه ۱۲۰ ساله

اگر هنوز در شهر قدیمی پوکت هستید، یک رستوران دیگر در این منطقه است که غذاهای تایلندی لذیذی سرو می‌کند. «رستوران تو کاب خاو» (Tu Kab Khao) در ساختمانی ۱۲۰ ساله قرار دارد که معماری تایلندی‌ و ساده‌اش در همان نگاه اول دلنشین است. خیابان منتهی به رستوران پر از همین ساختمان‌های قدیمی و رنگارنگ چند صد ساله است که هر گردشگری را سر ذوق می‌آورد. یک خرچنگ غول‌پیکر هم روی دیوار رستوران قرار دارد تا هیچ مسافری این رستوران را گم نکند. در تو کاب خاو می‌توانید انواع غذاهای سنتی تایلندی را در یک فضای دلنشین تجربه کنید.

تو کاب خاو؛ مهمانی در خانه ۱۲۰ ساله

۳. کات گریل اند لانژ؛ طعم استیک درجه یک

اگر هوس استیک به سرتان زده است، بدون معطلی به‌سوی ساحل «بانگتائو» (Bangtao) حرکت کنید و خودتان را به یک رستوران فوق‌العاده در پشت مرکز خرید «بوت اَوِنو» (Boat Avenue) از بهترین مراکز خرید پوکت برسانید. «رستوران کات گریل اند لانژ پوکت» (CUT Grill & Lounge Phuket) بدون شک بهترین استیک گوشت گاو، بره و مرغ را در جزیره سرو می‌کند. برای شروع می‌توانید جوجه‌گردان، گوشت گاو بلک آنگوس استرالیایی یا استیک بره نیوزیلندی را سفارش دهید که روی زغال پخته شده است. اگر هم اهل استیک نیستید باز هم در منوی این رستوران غذاهای خوشمزه‌ای پیدا می‌شود. می‌توانید یکی از انواع تاپاس، سالاد، پاستا، پیتزا، ماهی و برخی از غذاهای تایلندی را امتحان کنید. تا غذا آماده می‌شود، لم بدهید و از تماشای فضای زیبای رستوران لذت ببرید.

کات گریل اند لانژ؛ طعم استیک درجه یک

۴. سیام سوپر کلاب؛ صرف غذا به وقت آشنایی

«کلاب سیام سوپر» (Siam Supper Club) یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌ها و کلاب‌های منطقه «چرنگتالای» (Cherngtalay) پوکت است. این رستوران شیک که سرآشپز بریتانیایی‌اش، غذاهای درجه یکی سرو می‌کند، علاوه‌بر غذا خوردن، مکانی برای معاشرت و آشنایی با دیگر مسافران و ساکنین جزیره است. کلاب سیام سوپر در ورودی «مجتمع تفریحی لاگونا پوکت» (Laguna Phuket Complex) قرار گرفته است و دسترسی آسانی دارد.

سیام سوپر کلاب؛ صرف غذا به وقت آشنایی

۵. سمز استیک اند گریل؛ استیک به سبک هالید این

پوکت هتل‌ها و ریزورت‌های لوکس زیادی دارد. یکی از این هتل‌ها «ریزورت هالیدی این پاتونگ» (Patong Holiday Inn) است. این هتل لوکس در کنار همه امکانات رفاهی متنوع، رستوران‌های خوبی دارد که یکی از آن‌ها رستوران «سمز استیک اند گریل» (Sam's Steaks & Grill) است. این رستوران یک فضای غذاخوری در حیاط و یک لانژ راحت و دنج دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای نشستن انتخاب کنید. رستوران سمز استیک اند گریل تنها ۵۰ نفر ظرفیت دارد و تضمین می‌کند که در محیطی آرام و به‌دور از شلوغی می‌توانید از غذای خود لذت ببرید. حالا یک استیک عالی و باکیفیت را سفارش دهید و بعد در محیط شیک رستوران غذای خودتان را در کمال آرامش میل کنید.

سمز استیک اند گریل؛ استیک به سبک هالید این

۶. رستوران رایا؛ پاتوق خانواده سلطنتی

وقتی خانواده سلطنتی تایلند، سلبریتی‌ها یا سیاستمدارها به جزیره پوکت می‌آیند، حتما سری به این رستوران می‌زنند. «رستوران رایا» (Raya Restaurant) نه‌ تنها انواع غذاهای اصیل و سنتی تایلندی را سرو می‌کند، بلکه خودش یک جاذبه دیدنی با معماری چینی و تایلندی است. این رستوران در یک عمارت تاریخی بازسازی‌شده قرار دارد که قدمت آن به قرن بیستم بازمی‌گردد و از دوران استعمار چین برجای‌مانده است. با این وجود، رستوران رایا هنوز هم قیمت‌های مناسبی دارد و همان صفا و صمیمیت یک رستوران جزیره‌ای را حفظ کرده است.

رستوران رایا؛ پاتوق خانواده سلطنتی در پوکت

۷. رستوران کا جوک سی؛ مهمانی تایلندی

«رستوران کا جوک سی» (Ka Jok See Restaurant) یکی از آن رستوران‌های موفق است که بدون هیچ تبلیغاتی، سر از در مجلات و روزنامه‌های سراسر جهان درآورده است. در این رستوران خوشنام غذا به‌سبک تایلندی سرو می‌شود؛ این یعنی غذا در ظروف متعدد و مشترک ریخته می‌شود و باید آن را بین خودتان تقسیم کنید. ساعت که از ۹ شب بگذرد، صدای موزیک و خواننده‌ها به فضای رستوران اضافه می‌شود. از این ساعت به‌بعد دیگر خبری از سکوت نیست و شاهد یک مهمانی تمام‌عیار در این رستوران خواهید بود.

رستوران کا جوک سی؛ مهمانی تایلندی

۸. کاتا راکس کلاب هاوس؛ تلفیق طعم های اسپانیایی و تایلندی

بین دو ساحل کاتا نوی و کاتا یای، درست بر بالای یک صخره، رستورانی قرار دارد که چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریا ارائه می‌دهد. «رستوران کاتا راکس کلاب هاوس» (Kata Rocks Clubhouse) علاوه‌بر این چشم‌انداز زیبا، غذاهای خوشمزه‌ای هم سرو می‌کند که کمتر می‌توانید شبیه آن را پیدا کنید. در این رستوران انواع غذاهای مدیترانه‌ای و تایلندی با طعم و ‌ذائقه اسپانیایی ترکیب می‌شود تا یک تجربه جدید خلق کند. سرآشپز اسپانیایی خوش‌ذوق رستوران کاتا راکس، همیشه طیف وسیعی از غذاهای جهانی را منوی خودش دارد و دست‌تان را برای انتخاب باز می‌گذارد.

کاتا راکس کلاب هاوس؛ تلفیق طعم های اسپانیایی و تایلندی

۹. لا گائتانا؛ دستپخت ایتالیایی ها در قلب پوکت

سفر وقتی ارزشمند است که پر از تجربه‌های مختلف باشد. «رستوران لاگائتانا» (La Gaetana) یک رستوران ایتالیایی کوچک و خانوادگی است که توانسته تجربه جدیدی را در پوکت رقم بزند. این رستوران در دل یک ساختمان چند ده ساله قرار دارد که کف قرمز، سقف چوبی تیره، دیوارهای خردلی روشن، کمدهای عتیقه، یادگاری‌هایی از سراسر جهان و جزئیات ظریف و چشم‌نوازش ترکیبی جذاب پدید آورده است. وقتی به این رستوران ایتالیایی کوچک رفتید، حتما سر حوصله بنشینید و غذا سفارش دهید؛ راز لذت‌بردن از این تجربه ایتالیایی- تایلندی آرامش و صبر است تا بتوانید طعم‌ها را دوباره کشف کنید.

لا گائتانا؛ دستپخت ایتالیایی ها در قلب پوکت

۱۰. مام تریز وُک پاگودا؛ جهانگردی با غذاها

اغلب در «رستوران مام تری وک پاگودا» (Mom Tri’s WOK PAGODA) جای سوزن‌انداختن نیست. این رستوران با چشم‌انداز سرسبز و زیبا و تراس بی‌نظیرش، یک غذاخوری دلنشین به‌سبک سنتی تایلندی است. رستوران مام تری وک پاگودا هم قیمت مناسبی دارد و هم انواع غذاهای تایلندی، آسیایی و غربی را با مواد اولیه تازه تهیه و سرو می‌کند. در این رستوران می‌توانید طعم‌های جدیدی کشف کنید و اجازه دهید سرآشپز غذاهای سنتی تایلندی و غربی را با فرهنگ و طعم‌های آسیایی تلفیق کند و شما را به یک جهانگردی با طعم غذا ببرد. این رستوران تنها ۱۰ دقیقه تا ساحل کاتا (Kata Noi)  فاصله دارد.

مام تریز وُک پاگودا؛ جهانگردی با غذاها

۱۱. بلو الفنت پوکت؛ مرکز سرو غذاهای سلطنتی تایلندی

روزگاری نه‌چندان دور برخی غذاهای سنتی تایلندی فقط برای اعضای خانواده سلطنتی تایلند طبخ می‌شد! وقتی آوازه غذاهای تایلندی در جهان پیچید، کم‌کم این غذاهای سلطنتی وارد منوی برخی رستوران‌ها شد. رستوران «بلو الفنت پوکت» (Blue Elephant) یکی از همان رستوران‌ها است که این غذاها را سرو می‌کند. این برند رستوران حالا ۱۲ شعبه در ۱۲ کشور مختلف دارد که یکی از آن‌ها در پوکت قرار دارد. شعبه پوکت رستوران بلو الفنت در نزدیکی شهر پوکت (Phuket Town) و در یک ساختمان مجلل و تاریخی قرار دارد که از دوران استعمار چینی برجای مانده است.

بلو الفنت پوکت؛ مرکز سرو غذاهای سلطنتی تایلندی

۱۲. بلک جینجر؛ یک شاهکار تایلندی

«رستوران بلک جینجر» (Black Ginger) یک شاهکاری تایلندی است. این رستورانی در وسط یک تالاب قرار دارد و برای رسیدن به آن باید سوار قایق شوید. در همان در بدو ورود معماری زیبای تایلندی، چشم‌انداز بی‌نظیر و دکوراسیون مدرن این رستوران نظرتان را جلب خواهد کرد. بلک جینجر به سرو غذاهای مدرن تایلندی مشهور است. نگاهی به منو که بیندازید، از غذاهای خاصی مثل «سام تام» (som tam) یا همان سالاد پاپایای سبز گرفته تا «تام یام» (tom yam) یا کاری ماهی زردباله، چا-پلو (cha-plu) با سس فلفل، اسپرینگ رول‌ خرچنگ و غیره، می‌توانید روح غذاهای تایلندی را با انواع غذاهای سنتی و اصیل تجربه کنید. نکته جذاب درباره این رستوران آن است که می‌توانید غذاهای سنتی تایلندی را سفارش دهید که اغلب در رستوران‌های خوشنام پوکت پیدا نمی‌شود. این رستوران در داخل «ریزورت اسلیت» (Slate Resort) قرار دارد.

بلک جینجر؛ یک شاهکار تایلندی

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های پوکت تایلند کدام است؟
جزیره پوکت رستوران‌های خوبی دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به مامان تریز کیچن، تو کاب خاو و رستوران رایا اشاره کرد.
بهترین غذاهای پوکت کدام است؟
تام یام، خائو مان گای (Khao Man Gai)، کاری و نودل می هوکین (Mee Hokkien) برخی از بهترین غذاهای جزیره پوکت است.

رقیه عینلو رقیه عینلو
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}