قوانین عجیب کره شمالی، سرزمینی که زمان در آن متوقف شده است

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/3/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

قوانین عجیب کره شمالی به گونه ای است که اگر مردم معمولی یا کسانی که به این کشور سفر می کنند آنها را رعایت نکنند، مجرم شناخته می شوند

تور اروپا

در این مطلب قصد داریم به ۱۴ مورد از قوانین عجیب و شوکه کننده کره شمالی اشاره می‌کنیم که با در نظر گرفتن آنها، متوجه شوید که چه قوانین عجیب و غریبی در این کشور وجود دارند و در صورتی که افراد این قوانین را رعایت نکنند، از نظر قانونی مجرم شناخته می‌شوند و باید مجازات شوند. این موضوع هم برای مردم کره شمالی و هم برای مسافران صدق می‌کند. البته توجه داشته باشید که خیلی از این قوانین فقط شامل مردم و شهروندان کره شمالی می‌شود و کسانی که برای اولین بار وارد این کشور می‌شوند و از این قوانین آگاه نیستند، می‌توانند با کسب اطلاعات کافی، این قوانین را بشناسند و با رعایت آنها به مردم کره شمالی و دولت این کشور احترام بگذارند. در ادامه این مطلب از مجله ایوار، به بررسی این قوانین عجیب کره شمالی می‌پردازیم.

فهرست قوانین عجیب کره شمالی

۱. بی احترامی به کیم و خانواده وی توهین به مقدسات است!

اولین قانون شوکه کننده کره شمالی، این است که به هیچ عنوان افراد اجازه و حق بی‌احترامی به رئیس جمهور این کشور، یعنی کیم جونگ اون را به هیچ عنوان ندارند. در صورتی که به هر دلیلی افراد به رئیس جمهور کشور کره شمالی یا خانواده او بی‌احترامی کنند، در واقع به مقدسات این کشور توهین کرده‌اند. همه مردم کره شمالی باید به رئیس جمهور خود و خانواده او، یعنی کیم جونگ اون قسم وفاداری بخورند و به او نهایت احترام را بگذارند. در صورت بروز هرگونه بی‌احترامی به رئیس جمهور و خانواده او، مجازات‌های سختی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. حتی اگر این بی‌احترامی‌ها ادامه پیدا کند ممکن است فرد را به حکم اعدام نیز محکوم کنند. این قانون هم برای شهروندان کره شمالی و هم برای کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، در نظر گرفته شده است و باید حتماً آن را رعایت کنید.

بی احترامی به کیم و خانواده وی توهین به مقدسات است!

۲. قطع برق در کره شمالی هر شب اتفاق می افتد

یکی دیگر از قوانین عجیب کره شمالی که هر شب اتفاق می‌افتد، قطع شدن برق است. این قانون فقط به خاطر این در نظر گرفته شده است که این کشور با مشکل کمبود انرژی مواجه است و برای جلوگیری از بروز بحران‌های شدیدتر، هر شب برق همه کشور قطع می‌شود. در صورتی که افراد به خاطر بیماری مجبور به استفاده از برق شوند، باید حتما مجوز بگیرند تا بتوانند از میکروویو کمک بگیرند. بدون داشتن مجوز، استفاده از میکروویو غیرقانونی است.

قطع برق در کره شمالی هر شب اتفاق می افتد

۳. قانون مجازات سه نسل

موضوع خیلی عجیب و غریب دیگری که در کره شمالی دیده می‌شود، این است که اگر شخصی به هر جرمی مرتکب شود که عواقب خیلی بدی داشته باشد، خودش به تنهایی مجازات نمی‌شود؛ در مقابل، علاوه بر خود فرد مجرم، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و همچنین فرزندان فرد مجرم نیز مجازات خواهند شد. این قانون به این دلیل در نظر گرفته شده است که افراد از انجام جرم بپرهیزند تا خود و خانواده‌هایشان در امان باشند. البته همین موضوع نیز تا حد خیلی زیادی باعث جلوگیری از بروز جرم‌های سنگین در کره شمالی شده است.

قانون مجازات سه نسل

۴. قانون ممنوعیت آهنگ و فیلم های خارجی

قانون دیگری در کره شمالی که شاید با شنیدن آن واقعا شوکه شوید، این است که در این کشور مردم حق گوش کردن به آهنگ‌های خارجی و تماشای فیلم‌هایی به جز فیلم‌های کره شمالی را ندارند. گوش کردن به موزیک‌های خارجی و تماشای فیلم‌های خارجی در کره شمالی به طور کامل غیرقانونی محسوب می‌شود. به طوری که اگر کسی این قانون را رعایت نکند و حتی در صورت دادن هشدار، همچنان به آهنگی‌های خارجی گوش کند و فیلم‌های خارجی را ببیند، خیلی راحت وارد زندان خواهد شد. در سال ۲۰۱۵ رئیس جمهور کیم جونگ اون دستور داد که همه سی‌دی‌ها و نوارهای فیلم‌ها و موسیقی‌های خارجی موجود در کشور شکسته و تخریب شوند تا هیچ آثار فیزیکی از موزیک و فیلم‌های خارجی در کشور نباشد.

قانون ممنوعیت آهنگ و فیلم های خارجی

۵. قانون مدل موهای تایید شده مردم از طرف دولت

یکی دیگر از قوانین عجیب کره شمالی که به احتمال خیلی زیاد آن را در رسانه‌های اجتماعی شنیده باشید، این است که تمام مردم کره شمالی فقط می‌توانند از چند مدل مو استفاده کنند و این مدل‌ها هم فقط باید تحت نظر دولت باشند و دولت آنها را تایید کرده باشد. این بدان معنی است که افراد نمی‌توانند از مدل‌های موی مختلف استفاده کنند و همه مردم این کشور، تنها چند نمونه مدل موی یکسان دارند. این قانون که در سال ۲۰۱۳ توسط رئیس جمهور کیم جونگ اون تایید شد، به مردان و زنان کره شمالی این امکان را می‌دهد که از میان ۲۸ مدل موی ارائه شده، یکی از آنها را انتخاب کنند. ۱۸ مدل مو برای خانم‌ها و ۱۰ مدل مو برای آقایان در نظر گرفته شده‌اند. داشتن هرگونه مدل موی ناهماهنگ با مدل‌های تایید شده دولت، جرم محسوب می‌شود. نکته جالب توجه درباره این مدل موها این است که مدل موی خود کیم جونگ اون در میان این ۲۸ مدل در نظر گرفته نشده است. زیرا او خواسته مدل موی خاص و منحصر به فردی در کشور داشته باشد.

قانون مدل موهای تایید شده مردم از طرف دولت

۶. دریافت پول از دانش آموزان برای میز و صندلی آنها

دانش آموزان کره شمالی موقع ورود به مدرسه، باید هزینه میز و صندلی که در طول تحصیل روی آن می‌نشینند را پرداخت کنند. پرداخت این هزینه بر عهده والدین دانش آموزان است و از آنجا که مدارس دولت هزینه میز و صندلی دانش‌آموزان را در بر نمی‌گیرد، خود خانواده‌های دانش آموزان وظیفه پرداخت این هزینه را بر عهده دارند.

دریافت پول از دانش آموزان برای میز و صندلی آنها

۷. تغییر قوانین بسکتبال در کشور

شاید برای شما عجیب به نظر برسد، ولی دولت کره شمالی حتی قوانین اصلی بازی بسکتبال را نیز تغییر داده است! به عنوان مثال، حرکت اسلم دانک در بازی بسکتبال که در آن بازیکن با پرش بلند حلقه بسکتبال را می‌گیرد و توپ را درون آن می‌اندازد، در همه کشورها و به طور عادی 2 امتیاز دارد. این در حالی است که این حرکت در کره شمالی ۳ امتیاز دارد و اگر شما سه بار توپ را به طرف سبد بسکتبال پرتاب کنید و هر سه بار به داخل سبد نرود، یک امتیاز از دست می‌دهید.

تغییر قوانین بسکتبال در کشور

۸. تغییر قوانین تاریخ در کره شمالی

کشور کره شمالی نه تنها در بازی بسکتبال، بلکه تاریخ را نیز دچار تغییر کرده است. به عنوان مثال، همان طور که سال هجری قمری بر اساس هجرت پیامبر نظر گرفته می‌شود و سال میلادی هم بعد از میلاد مسیح محاسبه می‌شود، تاریخ کره شمالی از ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ آغاز می‌شود. این تاریخ در واقع تاریخ تولد رهبر انقلاب کره شمالی، یعنی کیم دوم سونگ است.

تغییر قوانین تاریخ در کره شمالی

۹. نیاز به دریافت مجوز برای زندگی در پایتخت

 یکی دیگر از قوانین عجیب کره شمالی این است که برای زندگی کردن در پایتخت این کشور، باید حتماً مجوز داشته باشید. دلیل این موضوع هم این است که کیم جونگ اون قصد دارد فقط افراد موفق و ثروتمند در پایتخت زندگی کنند. به همین دلیل کسانی می‌توانند در پایتخت زندگی کنند که این شرایط را داشته باشند تا بتوانند مجوز مورد نیاز را بگیرند. البته گردشگران و توریست‌ها می‌توانند بدون مشکل وارد پایتخت شوند و برای اقامت چند روزه در پایتخت، نیازی به مجوز این چنینی ندارند.

نیاز به دریافت مجوز برای زندگی در پایتخت

۱۰. ممنوعیت انجیل در کره شمالی

در قانون کره شمالی، انجیل نوعی نماد فرهنگ غربی و اروپایی شناخته می‌شود. به همین دلیل هم این کتاب به طور کامل در این کشور ممنوع است و شهروندان به هیچ عنوان نمی‌توانند در منزل یا محل کار خود کتاب انجیل داشته باشند یا آن را بخوانند. در سال ۲۰۱۴، یک خانم مسیحی به خاطر منتشر کردن کتاب مقدس مسیحیان، یعنی انجیل، جان خود را از دست داد و اعدام شد. پس اگر قصد رفتن به کره شمالی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان کتاب مقدس با خود به همراه نداشته باشید تا مشکلات این چنینی برای شما پیش نیاید.

ممنوعیت انجیل در کره شمالی

۱۱. ممنوعیت آیفون یا لپ تاپ

یکی دیگر از قوانین جیب و غریب کره شمالی، این است که هرگونه آیفون یا لپ‌تاپ و یا وسیله الکترونیکی دیگری از این برند در این کشور ممنوع است. شهروندان این کشور می‌توانند از تعداد بسیار کمی از برندهای لوازم الکترونیکی استفاده کنند و این موضوع، تا حد خیلی زیادی به خاطر قوانین و سیاست‌های دولت در نظر گرفته شده‌اند و افراد نمی‌توانند از هر برندی که بخواهند، لوازم الکترونیکی تهیه کرده و با خود به همراه داشته باشند.

ممنوعیت آیفون یا لپ تاپ

۱۲. ممنوعیت تماس بین المللی

شهروندان کشور کره شمالی نمی‌توانند با افرادی در کشورهای خارجی، تماس بین المللی بگیرند. پس اگر شما هم به کره شمالی رفتید و خواستید با افراد دیگری در خارج از این کشور تماس بگیرید، مجرم شناخته خواهید شد. این قانون بیش از اندازه سختگیرانه است و باید حتماً آن را به طور کامل رعایت کنید؛ به طوری که یک کارگر در سال ۲۰۰۷ به خاطر گرفتن چند تماس بین المللی با خارج از کشور، در برابر ۱۵۰ هزار نفر اعدام شد.

ممنوعیت تماس بین المللی در کره شمالی

۱۳. ممنوعیت خروج از کشور

یکی دیگر از قوانین عجیب کره شمالی این است که هیچ کسی حق خروج از کشور بدون داشتن مجوز را ندارد. اگر هر کسی بخواهد بدون داشتن مجوزهای رسمی و کتبی از مرز کره شمالی خارج شود، مجازات‌های خیلی شدیدی برای او در نظر گرفته خواهد شد. حتی این احتمال وجود دارد که اعدام شود و یا نگهبانان به سمت او تیراندازی کنند.

ممنوعیت خروج از کشور  در کره شمالی

۱۴. ممنوعیت شلوار جین در کره شمالی

در میان قوانین عجیب و غریب کره شمالی، ممنوعیت پوشیدن شلوار جین یکی از موارد جالب توجه است. این قانون که در دهه ۲۰۰۰ وضع شد، به عنوان نمادی از انزوا و کنترل شدید دولت بر زندگی مردم این کشور شناخته می‌شود. دلایل مختلفی برای این ممنوعیت ذکر شده است. برخی معتقدند که شلوار جین به عنوان نمادی از فرهنگ غربی تلقی می‌شود و از این رو پوشیدن آن مغایر با ارزش‌های کمونیستی کره شمالی است. برخی دیگر نیز می‌گویند که کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی، از شلوار جین متنفر بود و به همین دلیل دستور به ممنوعیت آن را صادر کرد. از سوی دیگر، برخی دیگر معتقدند که این ممنوعیت به دلیل کمبود منابع در کره شمالی است. تولید شلوار جین به پنبه نیاز دارد که در این کشور کمیاب است. بنابراین، ممنوعیت پوشیدن شلوار جین می‌تواند راهی برای کنترل مصرف و صرفه‌جویی در منابع باشد.

 

ممنوعیت شلوار جین در کره شمالی

پرسش‌های متداول

عجیب‌ترین قوانین کره شمالی چه مواردی هستند؟
رخی از عجیب‌ترین قوانین کره شمالی شامل مواردی مانند ممنوعیت برند آیفون، ممنوعیت تماس بین المللی و همچنین استفاده از چند مدل موی یکسان برای همه افراد است.
قانون سه نسل کره شمالی چیست؟
منظور از قانون سه نسل در کره شمالی این است که اگر فردی به جرمی مرتکب شود، نه تنها خود فرد، بلکه سه نسل قبل و بعد از او نیز مجازات خواهند شد.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}