جاهای دیدنی آمستردام، از کانال های تاریخی تا موزه های مدرن

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1403/3/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی آمستردام، از جمله کانال های آب، موزه های معروف و باغ های زیبا، تجربه ای منحصر به فرد از سفر برای گردشگران است.

تور اروپا

آمستردام، شهر گل‌های رنگارنگ و کانال‌های آب، با ساختمان‌های تاریخی تماشایی و نمای خیره‌کننده خود، مکانی منحصربه‌فرد برای گردشگران است. در مجموع، حدود ۶۷۵۰ ساختمان تاریخی در مساحتی به وسعت ۲۰۰۰ جریب که توسط ۱۶۰ کانال تقسیم شده‌اند، قرار گرفته‌اند. موزه‌های شگفت‌انگیز، باغ‌های دیدنی و خیابان‌های مدرن، همگی از دلایلی هستند که گردشگران را به سوی آمستردام می‌کشانند. در ادامه فهرستی از جاهای دیدنی آمستردام را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر قصد شرکت در تور هلند را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

جاهای دیدنی آمستردام

۱. موزه ریکس

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آمستردام و قطعاً مهم‌ترین مخزن هنر این شهر، موزه ریکس (Rijksmuseum) است که در سال ۱۷۹۸ تأسیس شد تا مجموعه بزرگی از هنر و آثار باستانی کشور را در خود جای دهد. مجموعه چشمگیر این موزه شامل یک میلیون اثر فرهنگی از قرن سیزدهم تا روزگار معاصر است که بیش از ۸۰۰۰ نقاشی مهم در ۲۵۰ اتاق این ساختمان گسترده به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر نقاشی‌ها، موزه ریکس دارای کتابخانه‌ای با بیش از ۳۵۰۰۰ کتاب و دست‌نوشته است و همچنین نمایشگاه‌های متنوعی دارد که به توسعه هنر و فرهنگ در هلند می‌پردازند.

مجموعه‌های صنایع دستی سنتی، مجسمه‌های قرون وسطایی و سبک‌های هنری مدرن از جمله آثار برجسته این موزه هستند. برای تجربه‌ای ویژه، می‌توانید از تور سرگرم‌کننده تاریخ هنر در کانال‌های آب که بسیاری از مکان‌های نمایان شده در مجموعه‌های موزه را پوشش می‌دهد، لذت ببرید یا میزی در رستوران میشلین‌ستاره موزه رزرو کنید. برای جلوگیری از صف‌های طولانی (هر ساله نزدیک به ۲.۵ میلیون نفر از این موزه بازدید می‌کنند)، بلیط‌های تور را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید.

موزه ریکس آمستردام

۲. موزه ون گوگ

موزه ون گوگ (Museum Van Gogh) که از زمان افتتاح در سال ۱۹۷۲ یکی از برترین مکان های دیدنی آمستردام بوده است، برای علاقه‌مندان به هنر و تاریخ‌نگاران یک مقصد حتمی به شمار می‌آید. این ساختمان مدرن که توسط گریت ریتولد (Gerrit Rietveld) طراحی شده است، به زندگی پرچالش و هنر فوق‌العاده یکی از محترم‌ترین نقاشان کشور اختصاص داده شده و بزرگترین مجموعه آثار و آثار هنری ون گوگ در جهان را در خود جای داده است. بسیاری از این آثار توسط برادرش تئو و دیگر اعضای خانواده به موزه اهدا شده است. این مجموعه شامل ۲۰۰ نقاشی، ۵۰۰ حکاکی و نقاشی، و ۷۰۰ نامه‌ای است که ون گوگ به دوستان و خانواده نوشته یا از آنها دریافت کرده است. این مجموعه به دوره‌های کلیدی زندگی هنرمند تقسیم شده است: آثار واقع‌گرایانه او از سال ۱۸۸۰ تا ۱۸۸۷، از جمله نقاشی معروف "سیب‌زمینی‌ خورها" (The Potato Eaters)، و دوره امپرسیونیستی او از ۱۸۸۷ تا ۱۸۹۰ که شاید معروف‌ترین اثرش (گلدان با گل‌های آفتابگردان) را در بر می‌گیرد.

موزه ون گوگ آمستردام

یکی از نکات برجسته بازدید از موزه، تجربه شگفت‌انگیز (آشنایی با ونسان ون گوگ) است، یک ارائه چندرسانه‌ای جذاب از زندگی و زمان‌های این نقاش از طریق بازتولیدهای دیجیتال زنده از آثارش. همچنین آثاری از هنرمندان معاصر ون گوگ مانند پل گوگن و هانری دو تولوز لوترک نیز در موزه به نمایش گذاشته شده است. اگر زمان اجازه می‌دهد، حتماً بررسی کنید که آیا کارگاه‌های آموزشی موزه در زمینه‌هایی مانند نقاشی و عکاسی در دسترس هستند یا خیر. همچنین یک کافه، فروشگاه و کتابخانه بسیار زیبا هم در این محل قرار دارند

داخل موزه ونگوگ آمستردام

۳. محله یردان

محله یردان یکی از محبوب‌ترین محله‌های آمستردام است که به خاطر ترکیب مناطق مسکونی با حیاط‌های باغی، بازارهای پرجنب‌وجوش، بوتیک‌ها و رستوران‌های برتر آمستردام شهرت دارد. علاوه بر خانه آنه فرانک، یردان میزبان موزه‌های جذابی مانند موزه شناور موزه وون بوت (Woonboots) و موزه پنیر آمستردام است. صبح‌های شنبه، خیابان Lindengracht به بازار روباز بزرگی تبدیل می‌شود که در آن صنایع دستی محلی، محصولات تازه و گل‌ها به فروش می‌رسند. صبح‌های دوشنبه، خیابان Westerstraat با ۲۰۰ غرفه فروشنده پر می‌شود که کالاها را به سبک بازار دست‌دوم عرضه می‌کنند. رستوران‌ها و کافه‌های یردان مکان‌های محبوبی برای نشستن، تماشای مردم و لذت بردن از موسیقی سنتی هلندی هستند.

محله یردان آمستردام

۴. وندلا پارک

یکی از بزرگ‌ترین و پر بازدیدترین جاهای دیدنی آمستردام وندلا ‌پارک (Vondelpark) است که با مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار، امکانات تفریحی بی‌شماری را ارائه می‌دهد. علاوه بر فضاهای سبز گسترده با برکه‌های آرام و مسیرهای پیاده‌روی فراوان، این پارک دارای باغ رز زیبایی با بیش از ۷۰ نوع مختلف از گل رز است. وندلا ‌پارک همچنین مجموعه‌ای از مجسمه‌ها و تندیس‌ها، زمین‌های بازی و امکانات تفریحی دیگر از جمله اجاره اسکیت و تئاتر روباز وندل‌پارک را در خود جای داده است که از اردیبهشت تا شهریور میزبان اجراهای موسیقی و نمایش‌های صحنه‌ای است. اگر وسایل برای پیک‌نیک نیاورده‌اید، نگران نباشید: پارک پر از کافه‌هایی است که می‌توانید در آن‌ها از یک میان‌وعده یا یک وعده کامل غذای هلندی لذت ببرید.

وندلا پارک آمستردام

۵. میدان دام یا میدان سد

میدان دام یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری آمستردام است که در خیابان روکین که یکی از خیابان‌های معروف آمستردام است واقع شده و دلیل خوبی هم دارد. برجسته‌ترین ویژگی آن، کاخ سلطنتی قرن هفدهمی (Koninklijk Palace) است که سابقاً محل اقامت خانواده سلطنتی هلند بوده و امروزه میزبان مراسم‌های سلطنتی است. میدان دام همچنین میزبان جاذبه‌های گردشگری برتر مانند کلیسای جدید (Nieuwe Kerk)، موزه مومی مادام توسو (Madame Tussauds) و مجسمه یادبود ملی است که به سربازان هلندی که در جنگ جهانی دوم جان باختند، اختصاص دارد. این میدان بزرگ عمومی، طبیعتاً مملو از کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعدد است و معمولاً پر از فروشندگانی است که غذا و سوغاتی می‌فروشند. گردشگران همچنین می‌توانند از چرخ‌وفلک برای دیدن منظره‌ای متفاوت استفاده کنند و از انواع سرگرمی‌ها، از جمله اجراهای خیابانی و فستیوال‌های موسیقی درجه یک لذت ببرند.

میدان دام آمستردام

۶. کاخ سلطنتی آمستردام

کاخ سلطنتی ، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی آمستردام، با معماری باشکوه و تاریخ غنی‌اش، تجربه‌ای به‌یادماندنی برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. کاخ سلطنتی آمستردام که قبلاً به عنوان شهرداری استفاده می‌شد، محل اقامت پادشاه هنگام حضور در شهر است. ساخت این کاخ در سال ۱۶۴۸ آغاز شد و به دلیل ابعاد عظیم آن، نیاز به فرو کردن ۱۳,۶۵۹ شمع برای پشتیبانی داشت. ساختمان بر اساس معماری روم باستان ساخته شده و نمای بیرونی آن کلاسیک است، در حالی که داخل آن با تزئینات مجلل، مجسمه‌های مرمر و نقاشی‌های سقفی توسط فردیناند بول (Ferdinand Bol) و گوورت فلینک (Govert Flinck)، شاگردان رامبرانت (Rembrandt)، آراسته شده است. از جمله نکات برجسته کاخ می‌توان به یکی از بهترین مجموعه‌های مبلمان جهان و اتاق خزانه‌دار شهر با شومینه مرمرین و نقاشی‌های سقفی کورنلیس هولستین اشاره کرد. همچنین تالار بزرگی با تزئینات مجلل و یکی از زیباترین اتاق‌های پذیرایی اروپا در این کاخ قرار دارد. تورهای راهنمای زبان انگلیسی و راهنماهای صوتی مفید نیز با بلیط ورودی در دسترس هستند.

کاخ سلطنتی آمستردام

۷. محله بگینهوف

محله بگینهوف (Begijnhof) یکی از دیدنی های آمستردام است که با آرامش و زیبایی خود، گردشگران را از هیاهوی شهر دور می‌کند و فضایی دلنشین برای گشت‌وگذار فراهم می‌سازد. محله بگینهوف یکی از آن نقاط نادر و آرام درون شهری است که بسیاری از گردشگران در حالی که از یک جاذبه به جاذبه دیگر می‌روند، آن را نادیده می‌گیرند. و این یک اشتباه است، زیرا این گوشه قدیمی و زیبا از آمستردام به سادگی منتظر کشف شدن است. اگرچه اکثر خانه‌های قدیمی توسط مردم اشغال شده‌اند، اما کوچه‌ها و مسیرهای کوچک اطراف آنها دسترسی عمومی دارند، پس نگران نباشید و آزادانه بگردید. با گشت و گذار در اینجا، مناظر چمن‌های سبز و زیبا، حیاط‌ها که توسط برخی از قدیمی‌ترین خانه‌های آمستردام احاطه شده‌اند، شما را به آرامشی زیبا دعوت می‌کنند، از جمله تنها خانه چوبی باقی‌مانده از قرن چهاردهم در آنجا قرار دارد.

محله بیگیونف آمستردام

۸. کانال پرنسس

کانال پرنسس، از جمله جذاب‌ترین جاهای دیدنی آمستردام، با خانه‌های زیبای رنسانسی و کافه‌های دنج در کنار آب، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. کانال پرنسس (Prinsengracht)، طولانی‌ترین از بین چهار کانال اصلی آمستردام، با خانه‌های زیبای دوره رنسانس در اطراف خود، به یکی از پربازدیدترین مکان های آمستردام تبدیل شده است. زیبایی‌های این منطقه به قدری چشم‌نواز هستند که هر قدم زدن در حاشیه این کانال، همچون سفری به گذشته‌های دور به نظر می‌آید. اگر هنگام پیاده‌روی در امتداد کانال، میل به خوردن یک خوراکی خوشمزه داشتید، کافه‌های دلپذیر و دنج کنار کانال، با انواع غذاها و نوشیدنی‌های دلچسب، آماده پذیرایی از شما هستند. این تجربه ترکیبی از طبیعت، تاریخ و طعم‌های بی‌نظیر، لحظاتی به یادماندنی برای شما رقم خواهد زد.

کانال پرنسس آمستردام

۹. کانال بلت

کانال بلت (Canal Belt) که در قلب آمستردام قرار دارد، با خانه‌های تاریخی و زیبایی که دور تا دور آن را فرا گرفته‌اند، همچون نگینی درخشان در میان جاذبه های گردشگری آمستردام  می‌درخشد. این کانال که در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و به عنوان یکی از شگفتی‌های تاریخی آمستردام شناخته می‌شود. تماشای غروب آفتاب از کانال بلت، تجربه‌ای رویایی و فراموش‌نشدنی است. نور نارنجی خورشید که به آرامی بر سطح آب می‌رقصد، نمایی خیره‌کننده و دل‌انگیز از آمستردام را به نمایش می‌گذارد. این منظره بی‌نظیر، کانال بلت را به یکی از بهترین جاهای دیدنی آمستردام تبدیل کرده است که هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

کانال بلت آمستردام

۱۰. کانال یردان

کانال یردان (The Jordaan)، یکی از کانال‌های دیدنی آمستردام، در محله‌ی یردان واقع شده است. این محله با کانال‌های باریک، خیابان‌های مدرن، کافه‌های دنج و غذاخوری‌های شیک خود، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آمستردام محسوب می‌شود. در بازار میدان نوردر، می‌توانید جواهرات، لباس‌های خاص، عتیقه‌جات و غذاهای ارگانیک را پیدا کنید. علاوه بر این، موزه هاوس بوت و موزه پنیر آمستردام نیز از جاذبه‌های برجسته این منطقه هستند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

کانال یردان آمستردام

۱۱. سالن تئاتر پته توچینسکی

سالن تئاتر پته توچینسکی (Tuschinski Pathe)، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی آمستردام، نمادی از هنر و زیبایی است. این سالن به طرز شگفت‌انگیزی طراحی شده و هرچند که به سبک سنتی ساخته شده است، اما در گوشه‌ گوشه‌اش نشانه‌هایی از هنر مدرن نیز به چشم می‌خورد. تجربه‌ی تماشای فیلم یا تئاتر در این سالن زیبا و تاریخی، بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

سالن تئاتر پته توچینسکی

۱۲. موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ آمستردام (hermitage museum)، یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های موزه‌ای در آمستردام است که شعبه‌ای از هرمیتاژ مشهور سنت پترزبورگ محسوب می‌شود. این موزه که در سال ۲۰۰۹ در یک ساختمان باشکوه قدیمی از دهه ۱۶۸۰ به نام آمستل‌ (Amstel) افتتاح شد، نمایشگاه‌های دائمی را با تمرکز بر رابطه طولانی‌مدت بین روسیه و هلند ارائه می‌دهد. همچنین بخشی از نمایشگاه به تاریخچه خود ساختمان اختصاص دارد. بازدید از باغ زیبای این مجموعه و صرف غذا در رستوران خوب آن، تجربه‌ای دلپذیر و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

موزه هرمیتاژ آمستردام

۱۳. موزه فیلم چشم

موزه فیلم چشم (Film museum EYE) هلند یکی دیگر از ساختمان‌های بسیار مدرنی است که ارزش دیدن آن را دارد، حتی اگر فقط از بیرون آن را ببینید. با زوایای تیز و طراحی فوق‌العاده مدرنش، تقریباً به یک فضاپیمای بیگانه شبیه است و حتماً توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. موزه فیلم چشم در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده و مجموعه ملی فیلم کشور را در خود جای داده است، همراه با کپی‌هایی از تقریباً هر فیلم خارجی‌ای که تا به حال در هلند نمایش داده شده است. این ساختمان از هر زاویه‌ای کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. اگر موفق به ورود به داخل شوید، علاوه بر تماشای یکی از نمایش‌های فیلم متداول، از دیدن نمایشگاه‌های عالی مرتبط با فیلم لذت خواهید برد. موزه اشتدلیک آمستردام، اگر به دنبال جایی هستید که همه کناره‌ها و دیوارهایش بوی هنر بدهد، بهترین انتخاب است. این موزه با نام موزه شهرداری هم شناخته می‌شود و دارای یک صد سال تاریخ است. در این موزه هنری، انواع نقاشی‌های جدید و کهن مورد نگهداری قرار گرفته است، حتی آثار هنرمندان برجسته‌ای همچون ون گوگ در آن به چشم می‌خورد. علاوه بر نقاشی‌ها، این موزه دارای پیکره‌های زیبایی است که توسط مجسمه‌سازان معروفی همچون رنوار، کارل ویسر، آگوست رودن و غیره ساخته شده‌اند.

موزه فیلم چشم آمستردام

۱۴. کلیسای غربی

یکی از جاذبه‌های دیدنی آمستردام، کلیسای غربی (The West Church) است که در سال ۱۶۳۰ ساخته شد و با معماری رنسانسی خود چشم‌ها را خیره می‌کند. نقاشی‌های گوتیک دیوارها و درهای کلیسا، از جذابیت‌های ویژه آن هستند. در سال ۱۹۰۶، به احترام رامبرانت، ستونی مرمرین به کلیسا اضافه شد و رامبرانت نیز در اینجا به خاک سپرده شده است. همچنین، کلیسا دارای یک پیانوی تاریخی از سال ۱۶۲۲ است. بومی‌های آمستردام این کلیسا را "لانگر جان" می‌نامند. برج بلند کلیسا به افتخار امپراطور اتریش ساخته شده که در سال ۱۴۸۹ بهبودی خود را در آمستردام یافت و سپس از مرزهای شهر دفاع کرد. اگر به دنبال دیدن بنایی باستانی و زیبا هستید، بازدید از کلیسای غربی را از دست ندهید.

کلیسای غربی آمستردام

۱۵. نمایشگاه دنیای بدن

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین نمایشگاه‌هایی که می‌توانید تجربه کنید، نمایشگاه دنیای بدن (Body World) در آمستردام است. در این نمایشگاه، پیکره‌هایی واقعی از بدن انسان با تمام جزئیات ماهیچه‌ها و شریان‌ها در حالات مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند. با بیش از ۲۰۰ پیکره و تصاویر طبیعی، این نمایشگاه هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. هدف اصلی نمایشگاه، نشان دادن تأثیرات شادی بر جسم انسان است و به همین دلیل به آن (The Happiest Project) می‌گویند. اگر به دنبال کشف شگفتی‌های بدن انسان هستید، بازدید از این نمایشگاه را نباید از دست بدهید. نمایشگاه دنیای بدن نه تنها اطلاعات علمی و پزشکی را به شیوه‌ای هنری ارائه می‌دهد، بلکه به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا رابطه بین جسم و احساسات خود را بهتر درک کنند. برای تجربه‌ای متفاوت و آموزشی در سفر به آمستردام، حتماً این نمایشگاه منحصر به فرد را در برنامه خود قرار دهید.

نمایشگاه دنیای بدن آمستردام

۱۶. موزه آنه فرانک

موزه آنه فرانک وقف تمام قربانیان مشهور هولوکاست شده است. این خانه مأمن خانواده آنه (پناهندگان یهودی از فرانکفورت) بوده که اکثر مدت زمان جنگ جهانی دوم را در آن پنهان شده بودند. در همین خانه بود که آنه خاطرات روزانه خود را که بعدها تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی بعد از جنگ شد (تنها چند سال پس از مرگش، چند ماه قبل از اتمام جنگ) را نوشت. بسیاری از فضای خانه دست نخورده باقیمانده است و به‌عنوان یادمانی تلخ از دوران تراژیک تاریخ عمل می‌کند.

موزه آنه فرانک آمستردام

۱۷. موزه رامبرانت

رامبرانت به همراه همسرش ساسْکیا، شادترین سال‌های زندگی خود را در این خانه سپری کردند که امروزه تبدیل به موزه‌ای از آثار رامبرانت شده است. در همین محله یهودی بود که وی برای موضوعات مذهبی خود مدل‌هایش را پیدا کرد و نقاشی‌های بسیاری از مناظر حوالی کانال‌ها کشید. وی به مدت ۲۰ سال در این خانه زندگی کرد و فضای آن به سبک قرن هفدهمی با تعداد زیادی چاپ فلز و اشیا شخصی چیدمان شده است. به فاصله دو دقیقه پیاده‌روی از این خانه، کلیسای جنوبی قرار دارد که سه تن از فرزندان هنرمند و یکی از شاگردانش در آن دفن شده‌اند. این کلیسا که در سال‌های ۱۶۰۳ تا ۱۶۱۱ ساخته شد، اولین کلیسای پروتستان ساخته شده در آمستردام بعد از جنبش اصلاحات بود. یکی دیگر از بناهای مرتبط با رامبرانت، میدان رامبرانت است که محل تعداد زیادی کافه و رستوران بوده و مجسمه‌ای از این نقاش شهیر در آن به چشم می‌خورد.

خانه موزه رامبراند

۱۸. بخاین هوف

بخاین هوف (The Begijnhof) یکی از آن مناطق نادر آرام داخل شهری است که بسیاری از گردشگران حین رفتن از جاذبه‌ای به جاذبه دیگر به آسانی متوجه آن نمی‌شوند. اگر به این نقطه سری بزنید، با حیاط‌هایی پر از چمن‌های سبز هرس شده، محصور شده بین برخی از قدیمی‌ترین خانه‌های آمستردام روبرو می‌شوید که یکی از آن‌ها خانه‌ای چوبی متعلق به قرن ۱۴ بوده که تنها نمونه‌ی خانه چوبی باقیمانده محسوب می‌شود.

محله بخاین هوف

۱۹. کلیسای قدیمی

کلیسای قدیمی (The Old Church) در سال ۱۳۰۶ میلادی ساخته شده و اولین کلیسای سالنی در شمال هلند است که بعدتر مدل بسیاری از کلیساهای منطقه شد. برج این کلیسا در قرن شانزدهم ساخته شده و ناقوسی دارد که متعلق به سال ۱۶۵۸ بوده و یکی از مرغوب‌ترین و ظریف‌ترین‌های نوع خود در کشور است. بعد از کاوش این ساختمان زیبای تاریخی، دو دقیقه روی پل پیاده‌روی کنید و به سمت زِدایک (Zeedijk) یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های آمستردام بروید. خانه‌ی پلاک شماره یک، قدیمی‌ترین ساختمان بازمانده شهر به حساب می‌آید.

کلیسای قدیمی آمستردام

۲۰. بندر آمستردام

مسافران از بندر آمستردام (The Port of Amsterdam) به سمت شهرهای راین مانند دوسلدورف، کوبلِنز و بازل می‌روند. تأسیسات این بند در سال ۱۸۷۲ در ارتباط با ساخت کانال دریای شمال، با هدف بازیابی اهمیت سابق پایتخت ساخته شدند. یکی دو ساعت گردش در این مکان به ویژه در شب که پل‌ها و خانه‌ها نورانی می‌شوند بسیار جذاب و خوشایند خواهد بود. توجه داشته باشید که طی بازدیدتان حتماً به موزه ملی دریانوردی نیز سری بزنید. یکی دیگر از جاذبه‌های این حوالی، مرکز علمی نمو، یک موزه درجه یک علمی است که معماری خاصی دارد که شبیه به تنه یک کشتی بزرگ است.

بندر آمستردام

۲۱. کلیسای جدید

کلیسای جدید (The New Church)، کلیسای رسمی تاج‌گذاری پادشاهان هلندی از سال ۱۸۱۴ بوده که در قلب آمستردام در کنار کاخ سلطنتی قرار دارد. برخی نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های ارگ به طور معمول در این مکان قرن پانزدهمی برگزار می‌شوند. سکوی خطابه این کلیسا که متعلق به ۱۶۴۹ است، با کنده کاری‌های چوبی باروکی باشکوه و با چهار مبلغ مسیحی و فیگورهایی به‌عنوان نمادی از ایمان، امید، نیکوکاری، عدالت و حزم تزئین شده‌اند. مقبره چهره‌های سرشناسی شامل هوفت، نیکولاس تولْپ و میخیل دو رایتر در این کلیسا واقع شده است. پنجره‌های رنگی این ساختمان بسیار زیبا هستند. یکی از آن‌ها متعلق به ۱۶۵۰ بوده و اعطای نشان دولت توسط ویلیام چهارم را به تصویر می‌کشد، همچنین پنجره ملکه متعلق به ۱۸۹۸ یادبودی از تاج‌گذاری ملکه ویلهلمینا است.

کلیسای جدید آمستردام

۲۲. خیابان کالفر

مناطق بسیاری برای خرید در آمستردام وجود دارند، چه برای کالاهای لوکس و گران‌قیمت، چه صنایع دستی بومی و یا سوغاتی. یکی از شلوغ‌ترین و معروف‌ترین این مناطق خیابان کالفر (Kalverstraat and Vlooienmarkt) با بوتیک‌ها، گالری‌ها، عطر فروشی‌ها، کافه و رستوران‌های متعدد است. هرچند ازدحام جمعیت به ویژه در شنبه‌ها ممکن است کمی رعب‌انگیز شود اما تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بازار ارزان‌قیمت و دست دوم مشهور آمستردام از سال ۱۸۸۶ در این نقطه برپا می‌شود. در اینجا هر چیزی از عتیقه‌جات گرفته تا غذا و لباس، چه نو و چه دست دوم را می‌توانید پیدا کنید.

خیابان کالفر آمستردام

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی آمستردام کجاست؟
از بهترین جاهای دیدنی آمستردام می توان به کلیسای غربی، میدان دام، موزه ریکس، موزه ونگوگ، کاخ سلطنتی و کانال های آبی آن اشاره کرد.
بهترین زمان برای بازدید از آمستردام چه زمانی است؟
بهترین زمان برای بازدید از آمستردام فصل بهار (ماه‌های آوریل تا می) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است.
تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}