بهترین زمان سفر به فرانسه چه موقعی است؟

یلدا نوبخت
  • یلدا نوبخت
  • 1403/3/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین زمان سفر به فرانسه کاملا به خواسته شما از سفر بستگی دارد، چراکه در هر فصل، برای هر سلیقه ای، زیبایی های خاصی در این شهر وجود خواهد داشت.

تور اروپا

کشور فرانسه، مقصد شماره یک جهان است. دلیل این امر نیز تنوع جاهای دیدنی فرانسه برای هر نوع سلیقه می‌باشد. با توجه به تنوع مناظر و شرایط آب و هوایی شهرهای فرانسه، تنوع فرهنگی و غذاهای مشهور آن، جای تعجب ندارد که تور فرانسه در بین گردشگران دنیا الویت بوده و توریسم به یک صنعت بزرگ این کشور تبدیل شود. در ادامه با ما همراه شوید تا بهترین زمان سفر به فرانسه را به طور دقیقبرایتان شرح دهیم.

فهرست مطالب

بهترین زمان سفر به پاریس از نظر آب و هوا

به طور کلی خرداد تا شهریور بهترین زمان سفر به فرانسه از نظر آب و هوا به حساب می‌آید. پاریس در فصل تابستان به طور متوسط حداکثر دمای روزانه ۲۱ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند و دارای روزهای آفتابی بلند است که می‌توانید ساعت‌ها در خیابان‌های پاریس پرسه بزنید و لذت ببرید. البته ناگفته نماند که در فصل تابستان نرخ تور پاریس گران‌تر است و مجبور خواهید شد شلوغی‌های این شهر را تحمل کنید.

بهترین ماه‌ های سفر به پاریس

برای انتخاب فصل سفر به پاریس باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. در برخی از فصول به دلیل تعطیلی مشاغل، حمل و نقل عمومی تحت تاثیر قرار گرفته و به طور کلی جو پر جنب و جوشی این شهر را فرا می‌گیرد. در کل نمی‌توان یک فصل را به عنوان بهترین معرفی کرد. همانطور که در فصل تابستان می‌توان در آب و هوای مدیترانه‌ای معتدل پاریس آزادانه تمام روز را در خیابان‌شانزلیزه قدم زد، زمستان پاریس این امکان را به شما می‌دهد تا از دیدن کوه‌های پر برف آلپ لذت ببرید.

آب و هوای فرانسه بر اساس فصول مختلف سال

اگر قصد دارید از مسافرت در ازدحام و جمعیت دوری کنید، بهترین زمان برای گشت و گذار در فرانسه معمولا در ماه اردیبهشت (در بیشتر مناطق فرانسه به غیر از پاریس) است که به احتمال زیاد همچنان شلوغ است. پاریس یک مقصد گردشگری در تمام طول سال است، بنابراین بعید است که آن را درخلوت بیابید، اما با تمام این‌ها می‌توان گفت که بهترین زمان برای رفتن به پاریس ممکن است اوایل اردیبهشت یا اواخر خرداد باشد.

بهترین ماه‌ های سفر به پاریس2

پاریس دارای میانگین دمای سالانه ۱۳ درجه سانتیگراد و دامنه فصلی ۸ درجه سانتیگراد است و بوردو در جنوب غربی نیز از نظر اقلیمی بسیار شبیه پاریس است. لیون، در جنوب شرقی، دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سردتر و احتمال یخبندان و برف بیشتر است. ساحل دریای مدیترانه و جزیره کرسیکا دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل و آفتابی است.

بهترین زمان برای سفر به سواحل فرانسه

سفر به پاییز در بهار

در فصل بهار نیز می‌توانید با هزینه کمتر به پاریس بروید. در این فصل هوا کمی خنک است اما بی‌شک دیدن شکوفه‌های رنگارنگ این سردی هوا را از یادتان برده و شما را به وجد خواهد آورد. دما و رطوبت در فصل بهار باعث می شود که شرایط آب و هوایی در طول فصل بهار در فرانسه به طور کلی معتدل و دلپذیر باشد. در این فصل ممکن است بازدید کنندگان تور فرانسه بیشتر با باران مواجه شوند، بنابراین توصیه می شود در صورت برنامه‌ریزی برای بازدید در این فصل، چتر و لباس مناسب همراه خود را بیاورند. در فصل بهار متوسط دما از ۱۱ درجه تا ۲۱ درجه سانتی گراد متغیر می‌باشد.

سفر به پاریس در بهار

سفر به پاریس در تابستان

اگر بخواهید بر اساس فصل‌ها سفر به پاریس را برنامه‌ریزی کنید، باید بدانید که فصل تابستان یعنی از خرداد تا شهریور بهترین زمان برای سفر به فرانسه است. همانطور که اشاره کردیم میانگین دمای پاریس در فصل تابستان حدودا ۲۱ درجه است. این دما، دمای بسیار ایده آلی برای لذت بردن از گشت و گذار در پاریس به حساب می‌آید. البته یکی از ایرادات سفر در تابستان، مواجه شدن با سیر عظیمی از گردشگران خواهد بود که این مسئله شاید به مذاق شما خوش نیاید. به هر حال به دلیل اینکه در فصل تابستان می‌توان فعالیت‌های متعددی را در فضای باز انجام داد، برای بسیاری از گردشگران مناسب‌تر خواهد بود.

بهترین فصل سفر به پاریس

شرایط آب و هوایی در طول فصل تابستان در فرانسه آفتابی و گرم بوده، اما شرایط کلی آب و هوا ممکن است از یک مکان به مکان دیگر متفاوت باشد. متوسط دما در کشور حدود ۲۵ درجه سانتی گراد و شرایط جوی سرد فقط در مناطق کوهستانی فرانسه پایدار است. بازدیدکنندگان تور فرانسه در طول تابستان معمولا علاوه بر جاذبه‌های توریستی داخل شهرها به جنگل‌ها، پارک‌های ملی، سواحل و رودخانه‌های این کشور می‌روند. یکی دیگر از جذابیت‌های مهم کشور فرانسه، بازارهای سنتی تابستانه در فضای باز است که فرصت خرید برخی از برداشتهای فصلی خوشمزه و تازه از این بازارها را می‌دهد. کسانی که می خواهند از شنا در سواحل جنوب فرانسه لذت ببرند باید توجه داشته باشند که دمای دریا معمولا از ژوئن تا سپتامبر به اندازه کافی گرم است، زمانی که بیشترین جمعیت را دارد.

سفر به پاریس در تابستان

سفر به پاریس در پاییز

یکی دیگر از بهترین زمان‌ها برای سفر به فرانسه، در ماه‌های مهر تا آذر است. در فصل پاییز چهره خلوت‌تری از پاریس را مشاهده می‌کنید؛ اما آب و هوای معتدل هنوز هم پابرجا است. البته با نزدیک شدن به اکتبر دمای هوا پیوسته کاهش می‌یابد. در واقع در فصل پاییز با ریختن برگ‌های درختان تصویر باورنکردنی از شهر پاریس پدیدار می‌شود که ترکیب آن با ایفل و دیگر دیدنی‌های شهر به شدت جذاب است.

سفر به پاریس در پاییز

در طول فصل پاییز، دمای شهرهای فرانسه به تدریج کاهش می یابد و تعداد گردشگران تابستانه نیز شروع به کاهش می کند. متوسط دما در سراسر فرانسه در پاییز حدود ۱۰ تا ۲۳ درجه سانتی گراد می‌باشد. در این فصل به دلیل افزایش باران و گاهی برف در ارتفاعات، سرمای هوا بیشتر احساس می‌شود و در ماه نوامبر تقریباً هر روز باران می‌بارد. در طول پاییز، بازدید کنندگان تور فرانسه می‌توانند برای لذت بردن از رنگ‌های متنوع در طبیعت ، تورهای پیاده‌روی را در مناطق روستایی فرانسه انجام دهند.

تور پاییز فرانسه

سفر به پاریس در زمستان

اگر بخواهید سفر به پاریس در زمستان را تجربه کنید، باید برای عملی کردن این سفر در ماه‌های دی تا اسفند اقدام کنید. با کاهش دما در این فصل، شهر به شدت خلوت می‌شود؛ طوری که می‌توانید با پوشیدن پالتوهای گرم از خلوت بودن پایتخت فرانسه لذت ببرید. البته هوا در این فصل هنوز آنقدر سرد نشده که گشت و گذار سخت باشد. با آنکه به ندرت در زمستان‌های پاریس شاهد بارش برف هستیم؛ اما از ماه دسامبر باران‌های زیاد شروع می‌شود؛ پس حتما با خود چتر ببرید. در کل، سفر به پاریس در زمستان، یک ایده بسیار اقتصادی و به صرفه برای کسانی است که دوست دارند به این نقطه از اروپا سفر کنند.

بهترین زمان سفر با تور فرانسه

فصل زمستان برای دومین بار در سال شاهد افزایش نرخ گردشگران تور فرانسه است. متوسط دمای کشور در این فصل در حدود ۸ تا ۱۲ درجه سانتی گراد متغیر می باشد؛ این شرایط آب و هوایی بهترین زمان برای کسانیست که می خواهند اسکی را در کوههای وسیع کوه های آلپ تجربه کنند.

تور زمستان فرانسه

یک پیشنهاد برای کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی سفر به فرانسه برای ماه‌های سپتامبر تا اکتبر است. در این فصل هوای معتدلی بر شهر حاکم است و برگ‌های ریزان در کوچه پس کوچه‌های پاریس منظره خیره کننده‌ای را خلق می‌کنند. در کل سفر به پاریس در ماه‌های سرد به دلیل آب و هوای سردتر به ندرت دلخواه مسافران است؛ اما به هر حال هزینه‌های سفر به پاریس در فصل سرما خیلی کم خواهد شد.

سفر به پاریس در زمستان

بهترین زمان سفر به فرانسه از نظر قیمت

بازدید از فرانسه و شهر پاریس در پاییز و زمستان ارزان‌تر است اما به دلیل کنفرانس‌ها و سفرهای کاری، هتل‌ها به سرعت پر می‌شوند. سفر تابستانی به پاریس از یک جهت عالی است؛ آن‌هم این که پاریسی‌ها در این فصل، شهر را ترک می‌کنند و همه چیز را برای بازدید بهتر شما فراهم می‌‌آورند. در کل سعی کنید تعطیلات خود را برای بهار یا پاییز برنامه‌ریزی کنید و از شلوغی و هزینه‌های بالاتری که در تابستان پیش می‌آید اجتناب کنید. بلیط هواپیما نیز هم در طی این ماهها ارزان‌تر و ظرفیت بیشتری در دسترس است.

تور تابستان فرانسه

در فصل زمستان، بیشتر شهرهای فرانسه سرد و مرطوب است، با این حال زمستان بهترین زمان برای بازدید از کلیه موزه های معروف فرانسه است. تابستان زمان اوج گردشگری در فرانسه است؛ به همین دلیل نرخ اقامتگاه، هت‌ ها و حمل و نقل بسیار بالاتر از حد انتظار است. همچنین در تابستان تمام نقاط توریستی فرانسه با مسافرانی از سراسر جهان بسیار شلوغ خواهد بود و شلوغ ترین آنها سواحل دریا می باشد.

ارزان ترین زمان برای سفر به پاریس، چه موقع است

خلوت ترین زمان برای سفر به پاریس

بهتر است در فصل بهار و پاییز، که جمعیت کمتر است و هوا خیلی گرم نیست، به پاریس بروید. در فصل بهار، گلبرگ‌ها جای خود را به برگ‌ها می‌دهند، پنجره خانه‌های پاریس رو به باغ‌های رنگارنگ باز می‌شود و گل‌فروشی‌ها مملو از شکوفه‌های معطر می‌شوند. این زمان مناسبی از سال برای پیک‌نیک در یکی از پارک‌ها یا باغ‌های پاریس است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به «باغ لوکزامبورگ» اشاره کنیم.

بهترین زمان برای گشت و گذار در فرانسه

همچنین می‌توانید از بسیاری از پارک‌های کنار رودخانه‌ای که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند، مانند پارک «ریو دو سن» که مکان زیبایی برای بازدید در فصل پاییز است دیدن کنید. اگر می‌خواهید از شلوغی دوری کنید، زمستان فصل بسیار خوبی برای بازدید از پاریس است؛ زیرا شهر کمتر شلوغ می‌شود و طبیعتا هزینه‌ها نیز پایین می‌آید. لازم به ذکر است که بارش برف در این منطقه که معمولا مرطوب و سرد است، بسیار نادر است.

تور بهار فرانسه

بهترین زمان برای خرید در فرانسه

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه میزبان فروش‌های بزرگ زمستانه و تابستانه هستند. در فرانسه، بهترین زمان برای خرید کردن از فروشگاه‌ها از اواسط ژانویه تا اواسط فوریه است. از آنجا که تابستان فصل شلوغی است، اگر می خواهید از ازدحام جمعیت جلوگیری کرده و از تخفیف در محل اقامت خود لذت ببرید، خرید زمستانی را تجربه کنید.

بهترین زمان برای خرید در فرانسه

پرسش‌های متداول

بهترین زمان رفتن به فرانسه چه موقع است؟
بهترین زمان سفر به فرانسه، فصول تابستان و پاییز با شرایط آب و هوایی متعادل است.
 کدام فستیوال‌ها و جشن‌های فرانسه در پاییز برگزار می‌شوند؟
هفته مد پاریس و روز آرمیستیس از آن دسته رویدادهایی هستند که در فصل پاییزدر فرانسه برگزار می‌شوند.
یلدا نوبخت یلدا نوبخت
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}