بهترین رستوران های مانیل، ضیافتی از طعم های اصیل فیلیپینی

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/3/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

برای کشف بهترین رستوران های مانیل باید به دنبال غذاهای اصیل فیلیپینی در محله های محلی گشت یا به رستوران های شیک با چشم اندازهای خیره کننده رفت.

تور اروپا

شهر مانیل (Manila) پایتخت فیلیپین، شهری با غذاهایی الهام‌گرفته شده از فرهنگ غذایی کشورهای اسپانیایی، اندونزیایی، چینی و امریکای شمالی است. تنوع فرهنگی که پایتخت فیلیپین را به شهر هزاررنگ تبدیل می‌کند. چشیدن غذاهای مختلف در هر شهری، فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ غذایی آن منطقه خواهد بود؛ از این رو، هر زمان که با تور فیلیپین به این کشور سفر می‌کنید، شکم‌گردی در بهترین رستوران های مانیل را از دست ندهید. در سال‌های اخیر، به لطف بهبود مهارت‌های سرآشپزهای فیلیپینی، کیفیت غذای رستوران‌های این کلان‌شهر پیشرفت چشم‌گیری داشته‌است. سرآشپزهایی که با ترکیب غذاهای بومی خود با شیوه‌های مدرن آشپزی در دنیا توانسته‌اند غذاهای جذابی را خلق و رضایت مشتریان خود را جلب کنند. با مطلب پیش رو همراه شوید تا سفری به دنیای طعم و مزه در رستوران‌های مانیل داشته باشیم.

لیست بهترین رستوران های مانیل

۱. تجربه غذاهای ملل در رستوران اسپیرال

رستوران اسپیرال (Spiral Restaurant) یکی از بهترین رستوران های مانیل بوده که در هتل Sofitel Philippine Plaza واقع شده‌است. رستورانی که غذاهای ملل و متعلق به بیش از ۲۰ کشور را عرضه می‌کند. معمولا سرو غذا در اسپیرال در سه وعده صبحانه، ناهار و شام به صورت منوی بوفه است. رستوران اسپیرال جزو رستوران‌های گران‌قیمت مانیل محسوب می‌شود؛ با این حال، کیفیت و طعم غذاها و نوشیدنی‌های متنوع این مکان ارزش هزینه و تجربه کردن را دارند.

رستوران تکسوکو آسادور

استیک، صدف، انواع پاستا، خرچنگ و انواع غذاهای دریایی، خاویار و رامن تنها بخشی از منوی غذایی این رستوران شیک و لوکس هستند. در کنار غذاهای متنوع رستوران اسپیرال، از پنیرهای محبوب آن غافل نشوید. یکی از ویژگی‌های جالب این رستوران، طبخ غذاها در مقابل مشتریان بوده که صحنه جذابی از هنرنمایی سرآشپزهای این مکان را به نمایش می‌گذارد.

تجربه غذاهای ملل در رستوران اسپیرال 2

۲. چشم اندازی زیبا از خلیج مانیل در رستوران اسکای دک ویو بار

اگر برای تجربه عصری دل‌انگیز در شهر مانیل به دنبال یک فضای زیبا و آرام هستید، رستوران اسکای دک ویو بار (Sky Deck View Bar) را از دست ندهید. رستورانی بر فراز هتل The Bayleaf با چشم‌اندازی زیبا از خلیج مانیل که در هنگام غروب آفتاب، نمای فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. قیمت غذاها در رستوران اسکای مناسب است و می‌توانید انواع غذاهای متعلق به فیلیپین و غذاهای ملل را انتخاب کنید. در طول هفته گروه‌های موسیقی هم در این رستوران اجرا دارند.

رستوران اسکای دک ویو بار

۳. طعم خوش غذاهای فیلیپینی در رستوران آریستوکرات

برای چشیدن طعم بهترین غذاهای فیلیپینی در پایتخت این کشور، رستوران آریستوکرات (The Aristocrat) را در فهرست رستوران‌گردی خود بگنجانید. یکی از بهترین رستوران های مانیل که با دنیایی از انواع غذاهای بومی فیلیپین شما را شگفت‌زده خواهد کرد. رستوران آریستوکرات که از سال ۱۹۳۶ تاکنون فعال است، در قسمت‌های مختلفی از مانیل شعبه دارد. این رستوران از جمله غذاخوری‌هایی در مانیل است که غذاهایی با قیمت مناسب را عرضه می‌کند. کباب مرغ با عسل یکی از معروف‌ترین غذاهای رستوران آریستوکرات بوده که از ابتدای فعالیت این رستوران تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده‌است.

رستوران آریستوکرات

۴. ساعاتی شاد در رستوران باربارا هریتج

رستوران باربارا هریتج (Barbara’s Heritage Restaurant) که در خیابان جنرال لونا (General Luna) واقع شده‌است، از جمله رستوران‌هایی در مانیل بوده که سکانسی از زندگی در فیلیپین و فرهنگ آن را به نمایش می‌گذارد. در این رستوران که غذاهای اصیل فیلیپین در خانه‌ای با بافت سنتی و تاریخی سرو شده، اجراهای زنده موسیقی بومی این کشور هم توسط نوازندگان محلی در وعده‌های ناهار و شام برگزار می‌شود.

رستوران باربارا هریتج

۵. فضایی دنج در رستوران بیسترو رمدیوس

رستوران بیسترو رمدیوس (Bistro Remedios) واقع در خیابان آدریاتیکو (Adriatico) رستورانی شیک با فضایی دنج و آرام بوده که غذاهای اصیل فیلیپین را عرضه می‌کند. یکی از بهترین رستوران های مانیل که به واسطه کیفیت بالای غذاهای خود، از محبوبیت بالایی برخوردار است. در رستوران بیسترو موسیقی زنده هم اجرا می‌شود و همیشه فضایی شاد برقرار است. سوپ سبزیجات تند فیلیپینی (gising-gising) و خورش گوشت (kare-kare) دو نمونه از غذاهای محلی و محبوب این رستوران بوده که موردپسند مشتریان محلی مانیل است.

رستوران بیسترو رمدیوس

۶. طعمی خاص از غذاهای بین المللی در رستوران ایلوسترادو

رستوران ایلوسترادو (Ilustrado Restaurant) که در سال ۱۹۹۲ افتتاح شد، یکی از رستوران‌های معروف و محبوب شهر مانیل از نظر کیفیت و تنوع غذایی است. رستورانی که به خوبی توانسته در طول سال‌های فعالیت خود رضایت بسیاری از مشتریان داخلی و خارجی را به دست آورد. در این رستوران علاوه‌بر غذاهای اصیل فیلیپین، غذاهای ملل مختلف مانند اسپانیایی هم سرو می‌شود. رستوران ایلوسترادو هم یکی دیگر از رستوران های شهر مانیل بوده که با وجود کیفیت بسیار خوب غذاها، هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

رستوران ایلوسترادو

۷. سفر به دنیای غذاهای دریایی در رستوران هاربر ویو

اگر در شهر مانیل، در جست‌وجوی فضایی آرام و متفاوت برای صرف غذا بودید، رستوران دریایی هاربر ویو (Harbor View Restaurant) را از دست ندهید. یکی از بهترین رستوران های مانیل برای تجربه غذاهای دریایی که چشم‌اندازی از خلیج مانیل را به نمایش می‌گذارد. رستوران هاربر ویو که از سال ۱۹۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده‌است، ترکیبی از غذاهای آسیایی و غربی را عرضه می‌کند. با این حال، عمده شهرت این رستوران به دلیل طبخ بهترین غذاهای دریایی است. انواع ماهی، خرچنگ، هشت‌پا و صدف که با توجه به سلیقه مشتریان طبخ و ارائه می‌شود.

رستوران هاربر ویو

۸. محیط آرام و غذاهای جذاب فیلیپینی در رستوران پروونچانو

شهر کوئزون (Quezon City) در شمال مانیل، منطقه‌ای است که غذاخوری‌های محبوبی در شهر دارد. رستوران پروونچانو (Provenciano) یکی از غذاخوری‌های معروف در شمال مانیل بوده که در خانه‌ای با طراحی به سبک قدیمی غذاهای سنتی فیلیپین را سرو می‌کند. ماهی مرکب پخته‌شده در سرکه (adobong pusit sa bawang)، میگو در شیر نارگیل، زنجبیل و زردچوبه (sugpo sa alavar) و کیک برنجی نارگیلی با تخم‌مرغ نمکی (bibingka) از جمله غذاهای محبوب و خوش‌طعم فیلیپینی بوده که برای سرو در رستوران پروونچانو پیشنهاد می‌شود.

رستوران پروونچانو

۹. شب های زنده در رستوران هابانرو کیچن بار

رستوران هابانرو کیچن بار (Habanero Kitchen Bar) غذاخوری بوده که در کوبائو ایکس (Cubao X) که یک مرکز هنری برای هنرمندان و نوازندگان است، واقع شده‌است. رستورانی مینیمال و دنج که غروب‌های پرانرژی و شادی را می‌توانید در آن‌جا سپری کنید. در رستوران هابانرو غذاهای متنوع و نوشیدنی‌های خوش‌طعمی ارائه می‌شود، اما غذا و نوشیدنی‌های تند آن بخش محبوب منوی غذایی هابانرو را تشکیل می‌دهند. «لچون هابانرو» (Lechon habanero) یکی از غذاهای معروف در این رستوران بوده که انتخاب اول اغلب مشتریان است. غذایی که از ترکیب گوشت‌های تکه تکه‌شده و سرخ‌شده به همراه چیلی و سس سویا، برگ خردل و بورو (Buro) که نوعی برنج و ماهی تخمیرشده است، سرو می‌شود.

رستوران هابانرو کیچن بار

۱۰. طراحی خاص و متفاوت غذا در رستوران تویو ایتری

رستوران تویو ایتری (Toyo Eatery) بدون اغراق یکی از بهترین رستوران های مانیل بوده که از نظر رتبه‌بندی جزو ۵۰ رستوران برتر آسیا محسوب می‌شود. سرآشپز این رستوران «جوردی ناوارا» (Jordy Navarra) نام دارد که در انگلستان و هنگ کنگ آموزش دیده است. یکی از نکات قابل توجه در رستوران تویو ایتری سرو متفاوت و خاص برخی از غذاها است. غذاهایی که اصالت فیلیپینی دارند اما با الهام از طبیعت، هنر و موسیقی با طراحی و چیدمانی جذاب سرو می‌شوند. رستوران تویو ایتری که در سال ۲۰۲۳ بهترین رستوران فیلیپین معرفی شد، یکی از رستوران‌های شیک و لوکس مانیل بوده که برای حضور در آن، ابتدا باید از طریق وب‌سایت رستوران، رزرو انجام دهید.

رستوران تویو ایتری

۱۱. نمایشی جذاب از غذاهای فیلیپینی در رستوران گالری بای چله

اگر در مانیل به دنبال رستورانی خاص و شیک برای قراری عاشقانه و مهمانی‌های خاص خود هستید، سری به رستوران گالری بای چله (Gallery By Chele) بزنید. رستورانی با فضایی آرام و دلپذیر که به لطف سرآشپز اسپانیایی خود «چله گونزالز» (Chef Chele Gonzalez) به یکی از رستوران های لوکس مانیل تبدیل شده‌است.

چله گونزالز که خود، زاده اسپانیا است، غذاهای فیلیپینی را در این رستوران با استفاده از تکنیک‌های مدرن آشپزی به شیوه‌ای خلاقانه و امروزی سرو می‌کند. از این رو نباید انتظار دیدن غذاهایی سنتی با چیدمانی معمولی را داشته باشید. رستوران گالری بای چله هم یکی دیگر از رستوران های مانیل بوده که باید پیش از حضور، میز خود را از طریق وب‌سایت رستوران رزرو کنید.

رستوران گالری بای چله

۱۲. غذاهای گیاهی متنوع در رستوران لامپارا

رستوران لامپارا (Lampara) یکی از بهترین رستوران های مانیل بوده که توسط سرآشپزهایی جوان اداره می‌شود. رستورانی واقع در طبقه دوم ساختمانی در منطقه «پوبلاسیون» (Poblacion) که در کنار غذاهای گوشتی خوش‌طعم خود، غذاهای گیاهی متنوعی هم سرو می‌کند. یکی از نکات قابل توجه در رستوران لامپارا دسرهای جذاب و خلاقانه‌ای مانند کرم کاستارد و شکلات (Yema and Tsokolate) است که پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنید.

رستوران لامپارا

۱۳. ترکیبی از طعم های ایتالیایی و فیلیپینی در رستوران گریس پارک

رستوران گریس پارک (Grace Park Dining) در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد. رستورانی شیک و مدرن که سرآشپز آن، مارگاریتا فورس (Margarita Forés)، با بهره‌مندی از مواد اولیه ارگانیک از مزرعه‌های فیلیپین، غذاهایی با ترکیب از آشپزی ایتالیایی و فیلیپینی را سرو می‌کند. سرآشپزی که در سال ۲۰۱۶ عنوان بهترین سرآشپز زن در آسیا را از آن خود کرده‌است. لچون ارگانیک (Organic lechon)، ادوبو بره (Lamb adobo) و اسپاگتینی خرچنگ (Baby crab fat spaghettini) از پرفروش‌ترین غذاهای رستوران گریس پارک از ابتدای تاسیس تا به امروز بوده است.

رستوران گریس پارک

۱۴. طعم های جذاب اسپانیایی در رستوران تکسوکو آسادور

بخشی از فرهنگ غذایی مانیل برگرفته از غذاهای اسپانیایی است. غذاهایی که در رستوران‌های امروزی پایتخت فیلیپین هم ارائه می‌شود. رستوران تکسوکو آسادور (Txoko - Asador Restaurante) یکی از بهترین رستوران های مانیل بوده که در کنار غذاهای سنتی این شهر، انواع پیش‌غذاهای اسپانیایی یا تاپاس (Spanish Tapas) و کباب را طبخ می‌کند. نان‌های ترد و پوره گوجه‌فرنگی طعم‌دارشده (Pan con tomate) به عنوان پیش‌غذا، اختاپوس کبابی با پوره سیب‌زمینی سیاه و میگوهای کبابی از جمله غذاهای دریایی و محبوب رستوران تکسوکو آسادور بوده که در کنار نوشیدنی‌های متنوع این رستوران پیشنهاد می‌شود.

رستوران تکسوکو آسادور

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های مانیل کدامند؟
رستوران‌های آریستوکرات و بیسترو رمدیوس از بهترین رستوران های مانیل هستند.
ارزان ‌ترین رستوران ‌های مانیل چه نام دارند؟
رستوران‌های آریستوکرات و هابانرو کیچن بار دو رستوران ارزان‌قیمت و باکیفیت در شهر مانیل هستند.

ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}