خیابان شانزلیزه پاریس، قدم زدن در مشهورترین خیابان فرانسه

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/2/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

خیابان شانزلیزه پاریس یکی از بهترین و جذاب ترین خیابان های این شهر شناخته می شود که نمای بسیار جذابی دارد.

تور اروپا

تمامی گردشگرانی که قصد سفر با تور فرانسه را دارند و به پاریس می‌روند، حتماً سری به خیابان شانزلیزه در این شهر می‌زنند. به طور کلی، پاریس مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد و یکی از توریستی‌ترین شهرهای سراسر جهان شناخته می‌شود. در میان این جاهای دیدنی پاریس، خیابان شانزلیزه در عین دسترسی بسیار راحت، طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل این خیابان می‌تواند مقصدی بسیار راحت و در دسترس و در عین حال، خاطره انگیز در پاریس باشد که شما حتی بعد از بازگشتن به کشور خود نیز  باز هم به یاد این خیابان خواهید بود.

فهرست مطالب

خیابان شانزلیزه کجاست

این خیابان معروف پاریس در منطقه ۸ واقع شده و در منطقه شمال غربی این شهر قرار گرفته است. دسترسی به خیابان شانزلیزه بسیار راحت است و شما می‌توانید از هر مکانی که در پاریس، خیلی راحت خود را به این خیابان و مکان‌های دیدنی آن برسانید. طول این خیابان ۲ کیلومتر است و از میدان کنکورد (Concorde) تا میدان شارل دوگل (Charles de Gaulle) امتداد دارد. مهمترین جذابیت خیابان شانزلیزه، وجود انواع رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، بوتیک‌ها و انواع فروشگاه‌های متنوع است که شما می‌توانید یک روز کامل را در این خیابان بگذرانید و اصلاً هم خسته نشوید. شما می‌توانید در این رستوران‌ها و کافی شاپ‌های خیابان شانزلیزه خستگی خود را در کنید تا انرژی بیشتری برای ادامه گشت و گذار در این خیابان داشته باشید.

موقعیت مکانی خیابان شانزلیزه پاریس

تاریخچه خیابان شانزلیزه پاریس

جایی که زمانی یک تالاب بود، در سال ۱۶۶۴ به یک باغ سرسبز به نام گراند کور تبدیل شد. باغی که از انتهای غربی باغ تویلری به‌سمت غرب امتداد پیدا می‌کرد. در طی سال‌های بعد سازه‌های دیگری نیز به آن افزوده و خیابان‌های باریک جدیدی در سال ۱۷۲۳ ساخته شدند؛ از جمله خیابان‌های مونتانْی و فرانکلین روزوِلت. میدان لویی پانزدهم یا همان میدان کُنکورد نیز در سال ۱۷۵۵ پی‌ریزی شد. شهرت و محبوبیت منطقه با ساخت طاق نصرت در سال ۱۸۳۶ افزایش پیدا کرد. فردی به نام هیتْورف که یک معمار شهرسازی بود، خیابان‌ها را در سال ۱۸۴۰ سنگفرش و آن‌ها را با چراغ‌های شهری نورپردازی کرد. بعد از نمایشگاه‌های جهانی پاریس بود که شانزلیزه تبدیل به یک شوروم به‌صورت امروزی‌اش شد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید شهرت این خیابان آنقدر زیاد است که به عنوان مشهورترین خیابان شهر پاریس نیز شناخته می‌شود. مثلاً اگر نیویورک به خاطر میدان تایم و لندن به خاطر میدان پیکادیلی شهرت دارد، پاریس نیز به خیابان شانزلیزه خود افتخار می‌کند. به همین دلیل هر زمانی که شما به خیابان شانزلیزه پاریس بروید، تعداد خیلی زیادی از گردشگران را می‌بینید که در این خیابان در حال قدم زدن هستند. سه عامل مهم مردم را به‌سمت خیابان شانزلیزه می‌کشاند؛ خرید، غذا و سرگرمی. مهم نیست که چه فصلی باشد، در شانزلیزه همواره چیزی برای تماشا وجود دارد.

عکس خیابان شانزلیزه پاریس

فعالیت های خیابان شانزلیزه پاریس

این خیابان به خاطر داشتن طول زیاد، فعالیت های بسیار متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد و اگر می‌خواهید یک روز در خیابان‌های پاریس بگردید و حوصله شما هم سر نرود، کارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید آنها را انجام دهید. یکی از بهترین کارهایی که خیلی از افراد در خیابان شانزلیزه در پاریس انجام می‌دهند، پیاده‌روی کردن است. از آنجا که فروشگاه‌ها و مغازه‌های خیلی متنوعی در این خیابان وجود دارند، به هیچ عنوان از پیاده‌روی طولانی مدت خسته نخواهید شد. همچنین بیشتر روزهای سال هم هوای این خیابان بسیار متعادل است و به همین دلیل شما می‌توانید با خیالی آسوده، هر نوع لباسی که دوست دارید، بپوشید و به پیاده‌روی بروید. زمانی که در این خیابان در حال پیاده‌روی کردن هستید، می‌توانید افراد خیلی زیادی را ببینید که آنها نیز مانند شما در حال پیاده‌روی و خوش گذراندن هستند.

امتحان کردن غذاها و نوشیدنی های جذاب

کافه های خیابان شانزلیزه پاریس

وجود رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متنوع در خیابان شانزلیزه، باعث شده که شما بتوانید هر زمانی که احساس گرسنگی یا تشنگی کردید، بتوانید به این رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها رفته و غذاها و میان وعده‌های فرانسوی را امتحان کنید. حتی خیلی از این رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها بین‌المللی هستند و غذاهای خارجی را نیز سرو می‌کنند. کیفیت این رستوران‌ها هم بسیار بالا بوده و شما می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان خود، خوش طعم‌ترین غذاهای فرانسوی را امتحان کنید.

امتحان کردن غذاها و نوشیدنی های جذاب

معماری خیابان شانزلیزه پاریس

در خیابان شانزلیزه علاوه بر وجود فروشگاه‌های متنوع، معماری فوق العاده جذابی نیز به چشم می‌خورد. ساختمان‌های این خیابان معماری منحصر به فردی دارند و منظره ای پانوراما را از شهر به نمایش می‌گذارند. برای مثال، خیلی از ساختمان‌های این خیابان با استفاده از شیشه و فیلترهای رنگی طراحی شده‌اند که باعث شده‌اند خیابان شانزلیزه خیلی پر جنب و جوش‌تر و زنده‌تر به نظر برسد. یکی دیگر از شاهکارهای معماری این خیابان، قصر بزرگ (Grand Palais) است که شهرت بسیار زیادی در این شهر دارد. این شاهکار معماری از مواد اولیه مانند سنگ، فولاد و شیشه ساخته شده است و مساحت بسیار بزرگی دارد. به طوری که در آن شبستان، گالری‌های ملی و کاخ‌های قدیمی وجود دارند. به علاوه، در این خیابان یک گنبد شیشه‌ای بسیار بزرگ دیده می‌شود که اگر به خیابان شانزلیزه رفتید، باید حتماً آن را ببینید.

معماری جذاب خیابان شانزلیزه 2

طاق پیروزی یا  طاق نصرت (L'Arc de Triomphe) یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شانزلیزه به شمار می‌آید که یادآور سربازان دلاوری است که در ارتش ناپلئون خدمت می‌کردند و در این راه و محافظت از فرانسه، جان خود را از دست دادند. حتی اگر بتوانید خود را به بالای این گنبد برسانید، مطمئناً منظره‌ای تماشایی از شهر پاریس خواهید دید. بااین‌حال، خیلی از افراد فقط از نمای بیرونی و قسمت پایین این مکان بازدید می‌کنند.

شناخت کامل خیابان شانزلیزه پاریس

 بهترین زمان بازدید از خیابان شانزلیزه

برای رفتن به خیابان شانزلیزه هر زمانی از سال که اقدام کنید، دیر نیست. بااین‌حال، گاهی مواقع در این خیابان جشنواره‌های محلی متعددی برگزار می‌شوند که مطمئناً ارزش دیدن دارند. به همین دلیل شما باید از قبل اخبار این جشنواره‌ها را دنبال کنید تا بدانید که دقیقاً چه زمانی موقع برگزاری آنها است. در حال حاضر در فصل بهار به سر می‌بریم، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به خیابان شانزلیزه پاریس است. زیرا در این شرایط، آب و هوا در پاریس بسیار معتدل است و شما می‌توانید سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز از این شهر داشته باشید.

 بهترین زمان سفر به خیابان شانزلیزه

مطالب مرتبط

بهترین مناطق برای خرید در پاریس حقایقی درباره برج ایفل پاریس که نمی دانید جاذبه های گردشگری پاریس، عروس شهرهای اروپا

نقشه خیابان شانزلیزه پاریس

نقشه خیابان شانزلیزه

در این مطلب از مجله گردشگری ایوار به طور کامل خیابان شانزلیزه پاریس را به شما معرفی کردیم و امیدواریم راهنمای مناسبی برای شما در سفر به پاریس باشد.

پرسش‌های متداول

خیابان شانزلیزه پاریس کجاست؟
این خیابان در شمال غربی و در منطقه ۸ پاریس قرار دارد و از میدان کنکورد تا میدان شال دوگل امتداد دارد.
چه کارهایی را می‌توان در خیابان شانزلیزه پاریس انجام داد؟
پرطرفدارترین فعالیت‌ها در این خیابان، قدم زدن در هوای آزاد و دلپذیر، رفتن به کافی شاپ‌ها و رستوران‌های فرانسوی و خرید کردن از فروشگاه‌های این خیابان هستند.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}