جاهای دیدنی تورین، سفری به قلب تاریخ و فرهنگ ایتالیا

یلدا نوبخت
  • یلدا نوبخت
  • 1403/2/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی تورین از جمله کاخ های باشکوه موزه های جهانی میدان های زیبا و کلیساهای تاریخی هر گردشگری را مجذوب خود می کنند.

تور اروپا

تورین (Turin)، شهری در شمال‌غربی ایتالیا است. شهری شیک و زیبا با جاذبه‌های تاریخی فراوان که نخستین پایتخت ایتالیا در فاصله سالهای ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ می‌باشد. به لحاظ جمعیتی چهارمین و به لحاظ اقتصادی سومین شهر مهم ایتالیاست. از این رو بعضی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا در این شهر موجود است. اگر مسافر ایتالیا هستید و یا قصد خرید تور ایتالیا در آینده را دارید، خواندن مقاله جاهای دیدنی تورین را از دست ندهید.

فهرست جاهای دیدنی تورین

۱. میدان سن کارلو

تورین شهری با میدان‌ها و خیابان‌های زیبا است، اما هیچ مکانی دوست‌داشتنی‌تر از میدان سن کارلو (Piazza San Carlo) نیست. این میدان با ساختمان‌های طاق‌دار احاطه شده و در یک انتها با نماهای مشابه کلیساهای سانتا کریستینا و سن کارلو تزئین شده است. در مرکز میدان، مجسمه سوارکاری باشکوهی از دوک امانوئل فیلیبرت (Duke Emmanuel Philibert) قرار دارد. زیر این سقف ها می توانید برخی از زیباترین و شیک ترین ‏فروشگاههای شهر تورین و کافه های قدیمی را بیابید.

میدان سن کارلو

۲. موله آنتونلیانا

گلدسته بلند موله آنتونلیانا (Mole Antonelliana)، نماد اصلی شهر تورین محسوب می شود. این ساختمان در سال ۱۸۴۸، زمانی که آزادی عبادت به ادیان غیر کاتولیک به‌طور رسمی اعطا شد، به‌عنوان کنیسه ساخته شد. امروزه این بنا میزبان موزه ملی سینما (Museo Nazionale del Cinema) است که در آن تجهیزات و یادگاری‌هایی از نخستین روزهای تولید فیلم تا به امروز نگهداری می‌شود. با این حال، جذابیت واقعی این ساختمان، سکوی دید در بالای آن است که مناظر شگفت‌انگیزی از شهر و کوه‌های اطراف را ارائه می‌دهد. ساعات بازدید از موله آنتونلیانا از ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر می‌باشد.

مول آنتونلیانا

۳. استادیوم یوونتوس

استادیوم یوونتوس (Juventus Stadium)، مقصدی برای طرفداران و هواداران باشگاه فوتبال یوونتوس است. این ورزشگاه میزبان مسابقات فوتبال و رویدادهای مختلفی است و برای طرفداران این تیم ایجاد شده است. موزه مربوط به این ورزشگاه نیز شامل اتاق جام، لباس‌ها، یادگاری‌ها و نمایشگاه‌های دیگر است که در آن می‌توانید داستان و تاریخچه تیم و هوادارانش را کشف کنید. تورهایی به زبان انگلیسی نیز برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود. همچنین، مغازه‌ای در این مکان وجود دارد که محصولات و لوازم مرتبط با باشگاه یوونتوس را عرضه می‌کند. برای شرکت در تور موزه و ورزشگاه، نیاز به بلیط جداگانه است که می‌توانید آن را از محل تور یا به طور مستقل تهیه کنید. ساعات بازدید از استادیوم یوونتوس از ۱۰ صبح تا ۸ شب است.

استادیوم یوونتوس

۴. قصر ماداما و موزه هنرهای باستانی شهر

قصر ماداما (Palazzo Madama) و موزه هنرهای باستانی شهر (Museo Civico d'Arte Antica) دو جاذبه ی دیدنی در قلب شهر تورین ایتالیا هستند که بازدید از آنها می تواند سفری در تاریخ و هنر این شهر باشد.

  • قصر ماداما:

قصر ماداما بنای بزرگی است که در مرکز میدان کاستلو (Piazza Castello) واقع شده است. هسته ی این قصر، قلعه ای از قرن سیزدهم است که بر روی بقایای دروازه ی شرقی روم ساخته شده است. این قلعه در قرن پانزدهم گسترش یافته و در سال ۱۷۱۸ توسط فیلیپو جوورا (Filippo Juvarra) با نمای غربی زیبا - نمونه ای عالی از معماری باروک پیدمونت - و پله های دوگانه ی باشکوه تزئین شده است.

  • موزه هنرهای باستانی شهر:

در داخل قصر ماداما، موزه ی هنرهای باستانی شهر قرار دارد. در این موزه می توانید تاریخ و میراث هنری تورین را از پایه و اساس - به معنای واقعی کلمه - کشف کنید. از پی های رومی با مجموعه ای از آثار سنگی، مجسمه ها و جواهرات قرون وسطی شروع کنید. در طبقه ی همکف، قلعه ی قرن پانزدهم و هنر قرون وسطی و رنسانس، به همراه پله های بزرگ و حیاط قرون وسطی را کشف کنید. در طبقه ی اول، آپارتمان های دولتی قرن هفدهم و هجدهم که به زیبایی تزئین شده اند، مجموعه هایی از نقاشی ها و مبلمان دوره ی مربوطه را در خود جای داده اند و در طبقه ی آخر، هنرهای تزئینی از جمله سرامیک، عاج، جواهرات، پارچه و شیشه از دوران های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

کاخ مادام

۵. موزه ریسور جیمنتو

موزه رسیور جیمنتو (Museo del Risorgimento) در شهر تورین ایتالیا، مکانی مناسب برای آشنایی با تاریخ پر فراز و نشیب این کشور و نقش پایتخت سابق آن، پیدمونت، در وحدت ایتالیا است. این موزه در کاخ کاریگنو (Palazzo Carignano) واقع شده است که در قرن هفدهم توسط معمار مشهور گوارینی (Guarini) طراحی شده است. کاخ کاریگنو از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۴ محل استقرار پارلمان ایتالیا بود و در ۱۴ مارس ۱۸۶۱، تاسیس پادشاهی ایتالیا در همین مکان اعلام شد. موزه رسیور جیمنتو به عنوان بزرگترین موزه در نوع خود، یادبودها و یادگارهای مربوط به مبارزات برای وحدت ایتالیا و دو جنگ جهانی را در ۳۰ اتاق به نمایش می گذارد.با وجود حجم زیاد اطلاعات، این موزه به گونه ای سازماندهی شده و آثار آن به خوبی با نمایشگاه های تعاملی، فیلم ها و تورهای صوتی ارائه می شوند که حتی برای کسانی که آشنایی زیادی با تاریخ ایتالیا ندارند، داستانی جذاب و گیرا خلق می کند. ساعات بازدید از این موزه از ۸:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ عصر است.

موزه ریسورجیمنتو

۶. دروازه پالاتین

در قلب شهر تورین ایتالیا، دروازه پالاتین (Porta Palatina) به عنوان یادگاری باشکوه از دوران امپراتوری روم، خودنمایی می کند. این دروازه که در نزدیکی کلیسای جامع شهر واقع شده، تنها بازمانده از چهار دروازه ورودی شهر رومی آگوستا تورینوروم (Augusta Taurinorum) است. دروازه پالاتینا با دیوار سه طبقه ای از جنس آجر ساخته شده و دو برج آجری چند ضلعی را به هم متصل می کند. این دروازه به عنوان یکی از سالم ترین دروازه های رومی در جهان شناخته می شود و عظمت و شکوه امپراتوری روم باستان را به رخ می کشد. در افسانه ها آمده است که شارلمانی، امپراتور مشهور فرانک ها، در سال۷۷۳ میلادی در زیر این دروازه اردو زده بود. در کنار کلیسای جامع، بقایای یک تئاتر رومی نیز از قرن اول میلادی دیده می شود. البته فقط بخش کوچکی از این تئاتر قابل مشاهده است و بقیه آن توسط ساختمان های کاخ سلطنتی پوشیده شده است.

دروازه پالاتین

۷. موزه مصری

شاید دیدن مومیایی ها و آثار هنری مصر یکی از غیرمعمول ترین کارهایی باشد که می توانید در تورین ایتالیا انجام دهید، اما مطمئناً در خارج از قاهره مجموعه ای بهتر از این نخواهید یافت. موزه مصرشناسی تورین که در کاخ آکادمی علوم (Palazzo dell'Accademia delle Scienze) واقع شده است، پربازدیدترین جاذبه این شهر است. مجموعه های این موزه در سال ۱۸۲۴ زمانی که شاه کارلو فلیچه ۵۲۶۸ اثر باستانی حفاری شده در مصر را خریداری کرد، آغاز شد. این مجموعه ها با کاوش های بعدی تکمیل شد و امروزه شامل مجسمه های خدایان مختلف و فرعون های پادشاهی جدید از جمله رامسس دوم و شاه توت عنخ آمون، پاپیروس ها، کتان های نقاشی شده، ظروف کانوپی، مومیایی ها و تابوت ها و دو اتاق مقبره از تب هستند. ساعات بازدید از موزه مصری از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر است/

موزه مصری در تورین

۸. موزه ملی اتومبیل

موزه ملی اتومبیل (Museo Nazionale dell’Automobile)، یک مقصد جذاب برای علاقمندان به خودروهای کلاسیک و تاریخی است، اما با تمرکز ویژه بر خودروهای ساخته شده در تورین، به ویژگی‌های منحصربه‌فردی دست یافته است. این موزه با مجموعه‌ای گسترده از خودروهای قدیمی و کلاسیک از برندهای معروفی همچون فیات، آلفارومئو، فراری، لانچیا، مازراتی، اتو بیانچی و بوگاتی برخوردار است. با وجود تمرکز اصلی بر برندهای ایتالیایی، این موزه نمونه‌هایی نیز از برندهای خودروساز بین‌المللی از جمله جگوار، رولز رویس، مرسدس بنز، پکارد، و بی ام و ارائه می‌دهد. با تنوع چشمگیر مدل‌ها و برندهای موجود، بازدیدکنندگان می‌توانند یک سفر جذاب و پر از اطلاعات در دنیای خودروهای تاریخی را تجربه کنند و داستان‌های فراوان این خودروها و توسعه صنعت خودروسازی را کشف کنند. ساعات بازدید از موزه ملی اتومبیلاز  ۱۰ صبح تا ۹ شب است.

موزه ملی اتومبیل تورین

۹. روستای قرون وسطی و پارک ولنتینو

اگر در این شهر از بازدید کاخ های مجلل و ساختمان های بزرگ خسته شدید می توانید به سمت رودخانه حرکت کنید و به روستای قرون وسطی و پارک ولنتینو (Borgo Medievale e Parco del Valentino)، ‏سر بزنید. پارکو دل والنتینو، واقع در کرانه غربی رودخانه پو که از شهر تورین می‌گذرد، پیاده‌روی‌های زیبایی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. در این پارک، می‌توانید از تماشای معماری ویلاهای بزرگ و اقامتگاه‌هایی که در حاشیه رودخانه قرار دارند، لذت ببرید. همچنین، این پارک میزبان کاستلو دل والنتینو (Castello del Valentino) است که یکی از اقامتگاه‌های خانه سلطنتی ساووی (Royal House of Savoy) ثبت شده در میراث جهانی یونسکو می‌باشد.

روستای قرون وسطی و پارک ولنتینو 

در این مطلب از مجله ایوار جاهای دیدنی تورین را به شما معرفی کردیم که یک شهر صنعتی در ایتالیاست و به‌طور کامل برای المپیک ۲۰۰۶ طراحی شده بود. تورین، اکنون یکی از دلپذیرترین شهرهای ایتالیا برای بازدید است. 

پرسش‌های متداول

بهترین جاهای دیدنی تورین کجاست؟
مول آنتونلیانا، استادیوم یوونتوس و قصر ماداما و موزه هنرهای باستانی شهر از بهترین جاهای دیدنی تورین است.
چرا شهر تورین تا این اندازه معروف شده است؟
شهر تورین نخستین پایتخت ایتالیا در فاصله سالهای ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ بوده است.
یلدا نوبخت یلدا نوبخت
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}