۲۰ تا از بهترین غذاهای اسپانیایی که باید امتحان کنید

سوگند صفری
  • سوگند صفری
  • 1403/8/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین غذاهای اسپانیایی با ترکیبی از ادویه ها، روغن زیتون و مواد تازه، تجربه ای فراموش نشدنی از طعم های مدیترانه ای را رقم می زنند.

تور اروپا

غذاهای اسپانیا همیشه یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های این کشور بوده‌اند. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از مزه‌های سنتی و اصیل هستید، سفر با تور اسپانیا می‌تواند دنیایی از طعم‌های بی‌نظیر را برای شما به ارمغان بیاورد. اما با وجود این همه تنوع، ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که کدام غذاها را حتما باید امتحان کنید؟ درواقع یکی از چالش‌هایی که هر مسافر با آن روبرو می‌شود، انتخاب از میان صدها غذای محلی است. در ادامه، ۲۰ تا از بهترین غذاهای اسپانیا را به شما معرفی خواهیم کرد که هرکدام به‌نوعی نماد مناطق مختلف این کشور هستند و هر کدام داستانی برای گفتن دارند. با شناخت این غذاها، می‌توانید سفرتان به اسپانیا را با لذت‌های بیشتر و تجربه‌های خوشمزه‌تری همراه کنید.

بهترین غذاهای اسپانیایی

 

۱. فابادا

فابادا (Fabada)، یکی از غذاهای سنتی منطقه آستوریاس در شمال اسپانیا است. این غذای خوشمزه و مقوی که با لوبیایی سفید به نام «فابا» تهیه می‌شود، معمولاً به‌همراه انواع گوشت‌های خوک مانند چوریزو، گوشت شکم خوک، بیکن و سوسیس خونی سرو می‌شود. فابادا، با طعم قوی و ترکیب منحصربه‌فردش، یکی از غذاهای محبوب گردشگران است، به‌خصوص در روزهای سرد زمستانی. این غذا نمونه‌ای از غذاهای سنتی اسپانیا بوده که از دل زندگی کشاورزی مردم بیرون آمده و به‌مرور به یکی از معروف‌ترین غذاهای ملی تبدیل شده است.

بهترین غذاهای اسپانیا - فابادا غذایی که از آن سیر نمی شوید

۲. جامون یا ژامبون اسپانیایی

یکی از معروف‌ترین محصولات گوشتی اسپانیا، جامون (Jamón) یا ژامبون اسپانیایی است. جامون در دو نوع اصلی وجود دارد: جامون سرا (Jamón Serrano) و نوع گران‌تر آن به نام جامون ایبریکو (Jamón Ibérico). جامون در کل اسپانیا به‌عنوان پیش‌غذا یا همراه با نان‌های ترد سرو می‌شود و طعم بی‌نظیر آن باعث شده که در سراسر جهان شهرت پیدا کند. چشیدن جامون ایبریکو در اسپانیا مانند یک سنت است و به‌خاطر کیفیت بالای آن، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای همراهی با نوشیدنی‌های محلی محسوب می‌شود.

بهترین غذاهای اسپانیا - جامون یا ژامبون اسپانیایی

۳. آلبوندیگاس

آلبوندیگاس (Albondigas) یا همان کوفته‌های گوشتی اسپانیایی، یکی از غذاهای کوچک تاپاس است که تقریباً در همه جا یافت می‌شود. این کوفته‌ها معمولاً در سس گوجه سرو می‌شوند؛ اما نوعی از آن‌ها هم با سس بادام عرضه می‌شود که طعم متفاوت و منحصربه‌فردی دارد. این غذای سنتی یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت از تاپاس هستند. آلبوندیگاس معمولاً همراه با نوشیدنی‌های محلی سرو شده و یکی از انتخاب‌های محبوب در منوهای رستوران‌های اسپانیایی است.

بهترین غذاهای اسپانیا- آلبوندیگاس کوفته های خوش طعم

۴. پائیا

پائیا (Paella) یکی از معروف‌ترین غذاهای اسپانیایی است که نام آن تقریباً در هر لیست غذایی اسپانیا قرار می‌گیرد. این غذا در ابتدا از منطقه والنسیا سرچشمه گرفته و به دو نوع اصلی تقسیم می‌شود: پائیا والنسیا (Paella Valenciana) که با گوشت مرغ و خرگوش تهیه شده و پائیا دریایی که از انواع غذاهای دریایی شامل میگو، ماهی و صدف تشکیل می‌شود. پائیا با برنج زعفرانی پخته شده و طعم منحصربه‌فرد خود را از همین زعفران می‌گیرد. نکته مهم درباره پائیا این است که این غذا تنها در وعده ناهار خورده می‌شود و اسپانیایی‌ها به‌شدت به این سنت پایبند هستند. یکی از ویژگی‌های خاص پائیا، ته‌دیگ ترد و سیاه‌رنگی به نام «سوکارات» است که در انتهای تابه باقی می‌ماند و مورد علاقه بسیاری از مردم اسپانیا است.

بهترین غذاهای اسپانیا - پایلا راز زعفرانیِ غذاهای دریایی اسپانیا

۵. فیدوئا

فیدوئا (Fideua) یکی دیگر از غذاهای محبوب منطقه والنسیا و کاتالونیا است که تقریبا شبیه پائیا است، اما به جای برنج از نوعی پاستای نازک شبیه به ورمیشل استفاده می‌شود. این غذا معمولاً با غذاهای دریایی تهیه شده و طعمی فوق‌العاده دارد. فیدوئا بیشتر وقت‌ها در همان تابه پائیا طبخ می‌شود و یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال یک غذای دریایی متفاوت هستند.

بهترین غذاهای اسپانیا - فیدوئا پاستای دریایی اسپانیایی

۶. باکالائو

باکالائو (Bacalao) یا همان ماهی کاد شور، یکی از غذاهای اصیل اسپانیا است که به‌ویژه در منطقه باسک محبوبیت زیادی دارد. این ماهی که برای صدها سال از مناطق دور مانند نروژ و نیوفاندلند به اسپانیا آورده می‌شد، برای حفظ تازگی خود شور شده و سپس برای طبخ در آب خیسانده می‌شود. یکی از معروف‌ترین روش‌های سرو باکالائو، تهیه آن با سس «پیل پیل (Pil-pil)» است که از روغن زیتون، سیر و آب ماهی تهیه می‌شود. این سس به‌همراه ماهی، ترکیبی عالی از طعم‌ها را ارائه می‌دهد که هرگز فراموش نخواهید کرد.

بهترین غذاهای اسپانیا -  باکالائو غافلگیری در هر لقمه

۷. پاتاتاس براواس

پاتاتاس براواس (Patatas Bravas) یکی از غذاهای کلاسیک اسپانیا است که در هر منوی تاپاس پیدا می‌شود. این غذا از مکعب‌های سیب‌زمینی سرخ‌شده تهیه می‌شود و با سس تند سرو می‌گردد. نکته جالب درباره این غذا این است که نام آن، به معنای «سیب‌زمینی شجاع» است؛ دلیل این نام‌گذاری به تندی سس برمی‌گردد، چرا که غذاهای تند در فرهنگ غذایی اسپانیا چندان رایج نیستند.

سس براواس معمولاً ترکیبی از سس کچاپ تند یا سس مایونز سیر و پاپریکا است. این غذا با طعم تند و تردش، یک انتخاب محبوب برای همراهی با نوشیدنی‌های خنک است.

بهترین غذاهای اسپانیا -  پاتاتاس براواس طعم فراموش نشدنی

۸. گاسپاچو و سالمورِخو

گازپاچو یا گاسپاچو (Gazpacho) یک سوپ سرد اسپانیایی است که به‌ویژه در تابستان‌های گرم منطقه آندلس و بیشتر در شهر سویل سرو می‌شود. این سوپ عمدتاً از گوجه‌فرنگی، فلفل، سیر و نان تهیه می‌شود و با روغن زیتون به طعمی لطیف و خوشمزه دست می‌یابد. گاسپاچو به‌دلیل طراوت و تازگی که دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای روزهای گرم تابستان است و هر کسی که به اسپانیا سفر می‌کند، باید آن را بچشد. اگر به کوردوبا سفر کردید نسخه دیگر گاسپاچو با ژامبون سرانو را که «سالمورِخو» (Salmorejo) نام دارد، حتماً امتحان کنید.

بهترین غذاهای اسپانیا- گاسپاچو سوپ تابستانی

۹. پیمیِنتوس د پادرون

پیمیِنتوس د پادرون (Pimientos de Padrón) یکی از غذاهای کوچک و محبوب اسپانیا است که از فلفل‌های سرخ‌شده تهیه می‌شود. این فلفل‌ها، که از گالیسیا در شمال غرب اسپانیا می‌آیند، معمولاً شیرین هستند؛ اما برخی از آن‌ها به‌شدت تند بوده و همین موضوع به این غذا جذابیت خاصی می‌بخشد. سرخ‌کردن فلفل‌ها در روغن زیتون و اضافه‌کردن نمک فراوان به آن‌ها، طعمی فوق‌العاده به این غذا می‌دهد که ترکیب خوبی با نوشیدنی‌های سرد نیز می‌باشد.

بهترین غذاهای اسپانیایی - پیمیِنتوس د پادرون یک غذای آتشین اسپانیایی

۱۰. تورتیلا

تورتیلا (Tortilla) اسپانیایی یا همان املت اسپانیایی، یک غذای ساده و محبوب است که از ترکیب تخم‌مرغ و سیب‌زمینی تهیه می‌شود. در حالی که برخی افراد به این غذا موادی مانند چوریزو یا فلفل اضافه می‌کنند، نسخه اصلی تورتیلا تنها شامل سیب‌زمینی و تخم‌مرغ است که به‌دلیل طعم دل‌پذیر و ساده‌اش، محبوبیت زیادی دارد. راز موفقیت در تهیه این غذا، برگرداندن ماهرانه آن در ماهیتابه است که اگر به درستی انجام شود، یک تورتیلای خوشمزه و خوش‌فرم خواهید داشت.

بهترین غذاهای اسپانیا - تورتیلا یک املت ساده اما شگفت انگیز

۱۱. چوروس

چوروس (Churros) یکی از محبوب‌ترین میان‌وعده‌های خیابانی اسپانیا است که از خمیر سرخ‌شده تهیه می‌شود. این خمیر به شکل استوانه‌های بلند تهیه و سرخ شده و سپس در شکر غلتانده می‌شود. اما لذت اصلی چوروس زمانی است که آن را در شکلات داغ فرو می‌کنید. این خوراکی خوشمزه معمولاً در فستیوال‌ها و جشن‌های خیابانی فروخته می‌شود. هر کسی که به اسپانیا سفر می‌کند، باید حتماً چوروس را امتحان کند.

بهترین غذاهای اسپانیا - چوروس یک شیرینی دوست داشتنی

۱۲. کروکتاس

کروکتاس (Croquetas) یکی دیگر از میان‌وعده‌های معروف اسپانیایی است که از لوله‌های کوچک بشامل تشکیل شده و سپس در نان‌سوخاری غلتانده و سرخ می‌شود. کروکتاس جامون و کروکتاس ماهی کاد شور، از انواع محبوب این غذا هستند که در منوی تاپاس جایگاه ویژه‌ای دارند. تهیه این غذا کمی چالش‌برانگیز است و به همین دلیل بیشتر وقت‌ها از رستوران سفارش داده می‌شود.

بهترین غذاهای اسپانیا - چوروس یک شیرینی دوست داشتنی

۱۳. میگاس

میگاس (Migas) که به معنای «خرده‌نان‌ها» است، یک غذای سنتی اسپانیایی بوده که از خرده‌نان‌های خشک سرخ‌شده تهیه می‌شود. این غذا که در اصل از خوراک‌های کشاورزان بوده، اکنون به یکی از غذاهای مورد علاقه رستوران‌های لوکس تبدیل شده است. میگاس معمولاً با موادی مانند چوریزو یا بیکن سرو می‌شود و طعم آن یکی از بهترین نمونه‌های غذاهای سنتی اسپانیاست.

بهترین غذاهای اسپانیا -  میگاس یک میان وعده قدیمی اسپانیایی

۱۴. لچه فریتا

لچه فریتا (Leche Frita)، یا همان شیر سرخ‌شده، یکی از دسرهای محبوب اسپانیایی است که بافتی لطیف و طعمی دل‌پذیر دارد. برای تهیه آن، شیر، زرده تخم‌مرغ، شکر و آرد با هم ترکیب شده و در یخچال قرار می‌گیرد تا سفت و جامد شود. سپس قطعات این ترکیب به آرد یا نان‌سوخاری آغشته شده و سرخ می‌شوند تا ظاهری طلایی و ترد پیدا کنند.

لچه فریتا را می‌توان به‌صورت گرم یا سرد سرو کرد و بیشتر وقت‌ها با پودر دارچین یا شکر پودری تزیین می‌شود. این دسر تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد برای کسانی است که به دنبال چشیدن طعم‌های اصیل اسپانیایی هستند، چراکه بافت نرم داخلی در کنار پوسته‌ی ترد بیرونی، تضادی جذاب و لذیذ ایجاد می‌کند.

بهترین غذاهای اسپانیا-لچه فریتا شیر سوخاری اسپانیایی

۱۵. تست گوجه و روغن زیتون

غذایی ساده و خوشمزه برای شروع روز! سیر، روغن زیتون و رب یا پوره گوجه فرنگی بر روی نان برشته از اجزای تشکیل‌دهنده این خوردنی خوشمزه هستند. می‌توانید برای لذیذتر شدن، ژامبون «سرانو» (Serrano) هم به آن اضافه کنید. اگرچه در مورد منشأ این غذا نظر واحدی وجود ندارد، اما بسیاری معتقدند ریشه آن متعلق به شهر بارسلونا است. تست گوجه و روغن زیتون جزء جدایی‌ناپذیر غذاهای اسپانیایی محسوب می‌شود.

تست گوجه و روغن زیتون

۱۶. خوراک ماهی مرکب

«خوراک ماهی مرکب» (Pulpo a la Gallega) را باید در گالیسیا بخورید. این خوراک گالیسیایی بر پایه آشپزی محلی بوده که ماهی مرکب را با پاپریکا، نمک و روغن زیتون چاشنی‌دار کرده و معمولاً آن را روی یک تخته چوبی سرو می‌کنند. مطمئن باشید برخلاف تصورتان از این غذا بسیار خوشتان خواهد آمد. 

خوراک ماهی مرکب

۱۷. کرما کاتالانا

«کرما کاتالانا» (Crema Catalana) یک دسر بسیار محبوب در سراسر کاتالانیا است که با یک لایه شکر کاراملی روی «کاستارد» (Custard) غلیظ در کاسه‌ای سفالی سرو می‌شود. احتمالاً کرما کاتالانا را از «کرم بروله» (Crème brûlée) فرانسوی الهام گرفته‌اند. گاهی این دسر اسپانیایی را با آب مرکبات و دارچین هم می‌خورند.

کرما کاتالانا

۱۸. گمبس الخییو

«گمْبَس اَلَخییو» (Gambas al Ajillo) از غذاهایی‌ست که در هر تاپاس‌بار و رستوران اسپانیایی بویش به مشامتان برسد، وسوسه می‌شوید حتماً آن را سفارش دهید. برای تهیه این غذا کافی است که سیر و فلفل چیلی سبز خورد‌شده را در روغن سرخ کرده و سپس میگو و جعفری را در دقایق آخر به آن اضافه کنید. به همین سادگی!

گمبس الخییو

۱۹. تورون

اگرچه «تورون» (Turrón) یا «نوقای بادام» (Almond Nougat) شیرینی محبوب اسپانیولی‌ها در طول کریسمس است، اما در تمام سال می‌توانید آن را تهیه کنید. تورون بیشتر در شهر کوچک «خیخونا» در استان «آلیکانته» درست می‌شود که بادام محلی را با عسل و سفیده تخم‌مرغ میکس می‌کنند. تورون دو نوع دارد؛ تورون خیخونا که نرم‌تر بوده و تورون آلیکانته که دارای تکه‌های بادام است.

تورون

۲۰. پیستو

پیستو (Pisto)، یک غذای گیاهی سرشار از فیبر، ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی بوده که برای سلامتی بسیار مفید است. این غذا که با استفاده از سبزیجات تازه و روغن زیتون تهیه می‌شود، یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستند. پیستو به‌خاطر طعم لذیذ و سادگی پخت، یکی از محبوب‌ترین غذاهای اسپانیایی است.

پیستو

پرسش‌های متداول

تاپاس چیست؟
تاپاس اصطلاحی است که برای توصیف انواع مختلف غذاهای کوچک و لذیذ در فرهنگ غذایی اسپانیا به کار می‌رود. این نوع غذاها به عنوان پیش غذا یا میان وعده سرو می‌شوند.
بهترین غذاهای اسپانیایی کدام است؟
از بهترین غذاهای اسپانیایی می توان به فابادا، جامون اسپانیایی، آلبوندیگاس، پائیا،‌ فیدوئا، باکالائو،‌ پاتاتاس،‌ گاسپاچو،‌ پیمیِنتوس،‌ تورتیلا و چوروس اشاره کرد.
سوگند صفری سوگند صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}