آشنایی با بزرگترین کشتی های تفریحی دنیا در یک نگاه

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/7/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بزرگترین کشتی های تفریحی دنیا مثل یک هتل لوکس و مجهز، با انواع امکانات رفاهی و خدماتی، هزاران مسافر را در سراسر اقیانوس ها حمل می کنند.

تور اروپا

در دنیای امروز، به لطف پیشرفت تکنولوژی، کشتی‌هایی مجلل ساخته شده‌اند که سفر با آن‌ها می‌تواند یکی از رویایی‌ترین سفرهای عمرتان باشد. بزرگترین کشتی های تفریحی دنیا همچون هتل‌های لوکس و مجهز، امکانات رفاهی و خدماتی را در بالاترین سطح استانداردهای جهانی ارائه می‌دهند. آن‌ها با داشتن دنیایی از سرگرمی‌های متنوع برای تمامی سنین، کافه و رستوران‌های لوکس، اتاق‌هایی مجلل و امکاناتی کامل، هزاران مسافر را در سراسر اقیانوس‌ها و دریاها حمل می‌کنند. برخی از این کشتی‌ها که به کشتی کروز معروف هستند، اندازه‌ای حدود یک زمین فوتبال دارند. برای آشنایی با کشتی‌های غول‌پیکر و لوکس دنیا که لذت سفری خاص و فراموش‌نشدنی را برای‌تان به ارمغان می‌آورند، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فهرست بزرگترین کشتی های تفریحی دنیا

 

۱. کشتی نماد دریاها رویال کارائیب

کشتی نماد دریاها رویال کارائیب (Royal Caribbean Icon of the Seas) بزرگ‌ترین کشتی تفریحی دنیا و متعلق به گروه رویال کارائیب بوده که در اندازه‌های ۳۶۵ در ۶۵ متر ساخته شده است. یکی از لوکس‌ترین کشتی‌های دنیا که با هدف حفظ محیط زیست، سوخت آن با گاز مایع یا LNG تامین می‌شود.

کشتی نماد دریاها، بزرگترین کشتی تفریحی جهان

این کشتی غول‌پیکر دارای ۲۸۰۵ اتاق و نزدیک به ۲۳۵۰ خدمه به‌منظور خدمت‌رسانی کامل و بدون نقص است. ۷ استخر، ۹ استخر بازی، ۶ سرسره و همچنین پارک‌های بازی و سرگرمی بخشی از امکانات رفاهی این کشتی بزرگ تفریحی است. در بخش غذاخوری‌ها هم بیش از ۲۹۰ سالن غذاخوری مانند کلوپ سوپر امپایر (Empire Supper Club) با غذاهای متنوع، سالن غذاخوری بازار آکوئادوم (AquaDome Market)، رستوران سوشی ایزومی (Izumi) و غذاخوری‌های دیگر مشغول به کار هستند که خوراک‌های بین‌المللی متنوعی را مانند غذاهای ژاپنی، مکزیکی و ایتالیایی سرو می‌کنند. حداکثر ظرفیت این کشتی ۷۶۰۰ نفر است.

کشتی نماد دریاها، بزرگترین کشتی تفریحی جهان

۲. کشتی یوتوپیای دریاها رویال کارائیب

کشتی یوتوپیای دریاها رویال کارائیب (Royal Caribbean Utopia of the Seas) اولین کشتی در کلاس Oasis بوده که متعلق به گروه رویال کارائیب است. این کشتی با ابعاد ۳۶۲ متر طول و ۶۴ متر عرض، ظرفیت ۶۷۸۸ نفر مسافر را دارد و با ۲۲۹۰ خدمه از مسافران پذیرایی می‌کند. یوتوپیا دارای ۲۸۳۴ اتاق و ۸ محله‌ تفریحی با فعالیت‌های متفاوت است که هرکدام امکانات خاص خود را دارند. در بخش غذاخوری‌ها، بیش از ۴۰ رستوران، کافه و سالن غذاخوری در کشتی فعال هستند که ۱۰ سالن رایگان بوده و غذاها را با چشم‌اندازی تماشایی از دریا روی عرشه سرو می‌کنند. از امکانات تفریحی این کشتی می‌توان به استخرهای شیب‌دار، استخرهای عرشه به سبک ریزورت، دیوارهای صخره‌نوردی، تئاتر، زمین ورزشی و زمین گلف اشاره کرد. یوتوپیای دریاها با این مجموعه تفریحات و رستوران‌ها، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفرهای دریایی را برای مسافران رقم می‌زند.

کشتی اوتوپیای دریاها، تجربه سفر دریایی آرام

۳. کشتی شگفتی دریاها رویال کارائیب

گروه رویال کارائیب یکی از شرکت‌های موفق در زمینه تولید بزرگترین کشتی های تفریحی دنیا است. کشتی شگفتی دریاها رویال کارائیب (Royal Caribbean Wonder of the Seas) یکی دیگر از بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی این شرکت بوده که در کلاس Oasis با ۲۸۶۷ اتاق خواب و ۲۲۰۴ خدمه طراحی و ساخته شده است. این کشتی در اندازه‌های ۳۶۲ در ۶۴ متر با ظرفیت حداکثر ۷۰۸۴ مسافر برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ وارد اقیانوس‌ها شد. در کشتی شگفتی دریاها ۸ محله منحصربه‌فرد و دیدنی مانند سنترال پارک با بیش از ۲۰هزار گیاه، بوردواک (Boardwalk) و محله جدید کلاس سوئیت (Suite Class) که فضایی اختصاصی و خاص برای میهمانان ویژه است، وجود دارد.

کشتی شگفتی دریاها؛ از بزرگترین کشتی های جهان

آمفی‌تئاتر آکوئا (AquaTheater) یکی از بخش‌های تفریحی برجسته در کشتی شگفتی دریاها (Wonder of the Seas) است. این آمفی‌تئاتر روباز با سکوی غواصی ۹ متری و چشم‌اندازی بی‌نظیر از اقیانوس، فضایی منحصربه‌فرد برای اجرای نمایش‌های زنده فراهم می‌کند. برای کودکان، فضای بازی Wonder Playscape به‌عنوان یک ماجراجویی جذاب طراحی شده است که دنیای زیر آب را بازسازی می‌کند. این محوطه شامل سرسره‌های گوناگون، دیوارهای کوهنوردی و بازی‌های متنوعی است که لحظات شاد و سرگرم‌کننده‌ای را برای بچه‌ها فراهم می‌آورد. علاقه‌مندان به فعالیت‌های پرهیجان می‌توانند در کلاس‌های شبیه‌سازی موج‌سواری شرکت کنند، از دیوارهای صخره‌نوردی بالا بروند یا سوار بلندترین سرسره آبی روی دریا شوند. این سرسره ۴۵ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و در ۱۰ طبقه با تونل‌های پیچ‌درپیچ طراحی شده که تجربه‌ای مهیج و فراموش‌نشدنی را رقم می‌زند. علاوه بر این، بیش از ۲۰ رستوران و غذاخوری رایگان در کشتی شگفتی دریاها وجود دارد که انواع غذاهای خوشمزه را بدون هزینه اضافه در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

کشتی شگفتی دریاها؛ از بزرگترین کشتی های جهان

۴. کشتی سمفونی دریاها رویال کارائیب

کشتی سمفونی دریاها رویال کارائیب (Royal Caribbean Symphony of the Seas) کشتی‌ای در کلاس Oasis بوده که متعلق به گروه رویال کارائیب است. این کشتی با ۲۷۵۹ اتاق و ۲۲۰۰ خدمه، آماده پذیرایی از حداکثر ۶۶۸۰ مسافر است. سمفونی دریاها که ابعادی حدود ۳۶۲ در ۶۵ متر دارد، از آوریل ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده و به یکی از جاذبه‌های برجسته سفرهای دریایی تبدیل شده است.

کشتی سمفونی دریاها دارای ۷ محله متفاوت است که هرکدام فضایی منحصربه‌فرد برای تفریحات و استراحت فراهم می‌کنند. امکانات رفاهی آن شامل ۴ استخر، ۲۰ رستوران و غذاخوری متنوع، و حدود ۱۰ کافه و سالن است.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کشتی، کافه بایونیک (Bionic Bar) است، جایی که دو ربات پیشرفته وظیفه ارائه خدمات به مسافران را بر عهده دارند. این ربات‌ها با دقت تمام نوشیدنی‌های دلخواه را آماده کرده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از تکنولوژی و سرگرمی را ارائه می‌دهند.

کشتی سمفونی دریاها، شگفتی دیگر از رویال کارائیب

برای تفریح و سرگرمی می‌توانید در سالن‌های تئاتر کشتی سمفونی دریاها به تماشای نمایش‌هایی به سبک برادوی بنشینید یا در کافه‌ای مانند Playmakers Sports Bar & Arcade بازی و فعالیت‌های ورزشی متنوعی را انجام دهید. کودکان هم می‌توانند در پارک آبی Splashaway Bay از انجام تفریحات آبی لذت ببرند یا سوار یک زیپ‌لاین به ارتفاع ۹ عرشه در محله «بوردواک» (Boardwalk) شوند. صخره‌نوردی، تئاتر آکوئا (AquaTheater) و پارک‌های بازی از دیگر تفریحاتی است که در کشتی لوکس و مدرن سمفونی دریاها ارائه می‌شود.

کشتی سمفونی دریاها، شگفتی دیگر از رویال کارائیب

۵. کشتی هارمونی دریاها رویال کارائیب

کشتی هارمونی دریاها رویال کارائیب (Royal Caribbean Harmony of the Seas) یکی دیگر از بهترین کشتی‌های تفریحی گروه رویال کارائیب بوده که در کلاس Oasis ساخته شده است. این کشتی با ۲۷۴۷ اتاق و حداکثر ۲۲۰۰ خدمه یکی از مجهزترین کشتی‌های رویال کارائیب محسوب می‌شود. یک کشتی باشکوه و باعظمت که در اندازه‌های ۳۶۲ متر در ۶۵ متر با ظرفیت حداکثر ۶۶۸۷ مسافر، از ماه می سال ۲۰۱۶ دریانوردی خود را آغاز کرده است. در کشتی هارمونی دریاها هفت محله مختلف مانند «بوردواک» (Boardwalk)، سنترال پارک و «رویال پرامنید» وجود دارد که فعالیت‌ها و دیدنی‌های زیادی برای ارائه دارند.

کشتی هارمونی دریاها، از بزرگترین کشتی های تفریحی دنیا

 ۸ غذاخوری رایگان، بوفه و بازار «ویندجمر» (Windjammer) و همچنین ۹ رستوران تخصصی که انواع غذاهای ملل و فرنگی را سرو می‌کنند، در این کشتی مشغول به کار هستند. منطقه «اسپلش اِوی» (Splashaway)، سرسره آبی Ultimate Abyss، سه سرسره دیگر با نام The Perfect Storm در کنار کارناوال‌های بازی از دیگر بخش‌های تفریحی و سرگرمی هستند که در کشتی هارمونی دریاها ارائه می‌شود.

کشتی هارمونی دریاها، از بزرگترین کشتی های تفریحی دنیا

۶. کشتی اوسیس دریاها رویال کارائیب

کشتی اوسیس دریاها رویال کارائیب (Royal Caribbean Oasis of the Seas) جزو قدیمی‌ترین و اولین کشتی‌های غول‌پیکر تفریحی در دنیا است که در گروه رویال کارائیب از سال ۲۰۰۹ وارد اقیانوس‌ها شد. این کشتی با ۲۸۰۱ واحد اقامتی، ۲۱۰۹ خدمه و در اندازه‌های ۳۶۱ در ۶۵ متر با گنجایش ۶۷۷۱ مسافر ساخته شده است. در سال ۲۰۱۹ کشتی اوسیس به‌روزرسانی شد و بخش‌های بیشتری را که مخصوص کلاس Oasis است، مانند شبیه‌سازی به موج‌سواری، سرسره‌های آبی، سرسره‌های «پرفکت استورم» (Perfect Storm) و Ultimate Abyss را به آن اضافه کردند. 7 محله مختلف، فناوری «ووم» (VOOM) به‌عنوان سریع‌ترین اینترنت در دریاهای آزاد، اجراهای زنده، نمایش‌های هیجان‌انگیز تئاتر و کلوپ‌های بازی و ورزشی و همچنین اتاق‌های فرار در کنار رستوران و غذاخوری‌های متنوع بخشی از امکانات و خدمات رفاهی هستند که در یکی از باسابقه‌ترین کشتی‌های تفریحی گروه رویال کارائیب ارائه می‌شود.

کشتی اوسیس دریاها، کشتی غول پیکر با سابقه درخشان

۷. کشتی الور دریاها رویال کارائیب

کشتی الور دریاها رویال کارائیب (Royal Caribbean Allure of the Seas) دومین کشتی کلاس Oasis است که در سال ۲۰۱۰ برای اولین‌بار توسط گروه رویال کارائیب وارد دریاها شد. الور دریاها یکی از بزرگترین کشتی‌های تفریحی دنیا بوده که در سال ۲۰۱۵ بازسازی شده و دارای ۲۷۴۸ اتاق خواب و ۲۰۵۴ خدمه است. هفت محله جذاب و دیدنی، چهار استخر و چندین جکوزی در کنار دنیایی از تفریحات آبی دیگر تنها بخشی از خدمات و امکانات رفاهی کشتی جذاب الور دریاها است. این کشتی بیش از ۲۰ سالن غذاخوری، رستوران، کافه و سالن دارد.

کشتی الور دریاها، صحنه ای تماشایی بر روی آب ها

تفریحات و سرگرمی‌های کشتی الور برای سنین مختلف با هر سلیقه‌ای طراحی شده‌اند. پیست اسکیت روی یخ، زمین ورزشی، زیپ‌لاین با ارتفاع ۹ عرشه‌ای، دو دیوار صخره‌نوردی، دو شبیه‌ساز موج‌سواری FlowRider که امضای گروه رویال کارائیب است و پارک تعاملی منطقه H2O برای کودکان هم برای لذت بیشتر مسافران در کشتی الور جای گرفته‌اند. تئاتر و نمایش‌های هیجان‌انگیز برادوی، اجراهای آکروباتیک در آکوئاتئاتر (AquaTheater) و مهمانی‌های سازو‌آواز متعلق به دهه ۷۰ هم از دیگر فعالیت‌های تفریحی است که در این کشتی ارائه می‌شود. کشتی الور دریاها در اندازه‌های ۳۶۱ در ۶۵ متر با ظرفیت حداکثر ۶۸۲۶ مسافر ساخته شده است.

کشتی الور دریاها، صحنه ای تماشایی بر روی آب ها

۸. کشتی ام اس سی ورلد اروپا

شرکت کشتی‌رانی مدیترانه Mediterranean Shipping Company که به اختصار آن را MSC می‌نامند، یکی دیگر از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتی‌رانی در دنیا بوده که کشتی‌های تفریحی کروز لوکس و جذابی را عرضه می‌کند. کشتی ام اس سی ورلد اروپا (MSC World Europa) به‎‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی این شرکت در کلاس جهانی MSC در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ وارد اقیانوس‌ها شد.

 کشتی ام اس سی ورلد اروپا، جهانی شیک و مدرن بر روی آب ها

این کشتی اولین کشتی ناوگان MSC Cruises است که از سوخت مایع LNG که سازگار با محیط زیست بوده، استفاده می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب کشتی MSC World Europa طراحی داخلی و خارجی شیک و مدرن آن است. عرشه اصلی این کشتی که تفرجگاه آن محسوب می‌شود، به طول ۱۰۴ متر ساخته شده که نیمی از آن را با صفحات LED پوشانده‌اند و نیمی دیگر فضای باز بوده که چشم‌اندازی منحصربه‌فرد از اقیانوس را ارائه می‌کند.

 کروز ام اس سی ورلد اروپا

کشتی ام‌اس‌سی ورلد اروپا در اندازه‌های ۳۳۳ در ۴۷ متر با ۲۶۲۶ اتاق خواب ساخته شده و ظرفیت آن ۶۷۶۲ مسافر است. در این کشتی ۲۱۳۸ خدمه برای سرویس‌دهی حضور دارند. یکی از بخش‌های جالب کشتی عرشه‌های مختلف آن بوده که به نام شهرهای معروف دنیا مانند لندن، پاریس، لیسبون و رم نام‌گذاری شده‌اند. کشتی ام‌اس‌سی ورلد اروپا به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که مناسب برای سنین مختلف است. اسکیت‌سواری، فعالیت‌های آبی، سرسره‌های تونلی و پیچ‌درپیچ با ارتفاعی حدود ۱۱ عرشه، مکان تفریحی چندمنظوره با ۳۰۰ صندلی، اسپا، ۱۳ کافه و رستوران با منوی غذایی متنوع و جذاب از دیگر امکانات و خدمات رفاهی هستند که برای سفری خاطره‌انگیز در کشتی MSC World Europa ارائه می‌شود.

 کشتی ام اس سی ورلد اروپا

۹. کشتی کاستا ازمرالدا

کشتی کاستا ازمرالدا (Costa Smeralda) اولین کشتی در کلاس Excellence بوده که متعلق به شرکت ایتالیایی کاستا کروز (Costa Cruises) است. این کشتی به‌عنوان یکی از بزرگترین کشتی های تفریحی دنیا در سال ۲۰۱۹ دریانوردی خود را آغاز کرد. کشتی کاستا ازمرالدا اولین کشتی کروز تفریحی در ایتالیا بوده که در اندازه‌‌های ۳۳۷ در ۴۲ متر با گنجایش حداکثر ۶۵۵۴ مسافر ساخته شده است. همچنین این کشتی اولین کشتی ایتالیایی بوده که از سوخت مایع LNG استفاده می‌کند.

کشتی کاستا اس مرالدا، تجربه ای ایتالیایی در کشتی باشکوه کروز

غذاخوری و رستوران‌های کاستا ازمرالدا یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های آن محسوب می‌شود. ۱۱ رستوران و ۱۹ کافه و سالن غذاخوری در این کشتی کروز مشغول به کار هستند. رستوران «آرکی‌پلاگو» (Archipelago) یکی از بهترین غذاخوری‌های این کشتی بوده و غذاهای متنوع و خلاقانه‌ای را عرضه می‌کند که توسط سه سرآشپز مشهور جهانی تهیه می‌شوند. اگر از دوست‌داران آموختن تکنیک‌های آشپزی هستید، می‌توانید در کلاس‌های آشپزی کشتی کاستا ازمرالدا شرکت کنید.

۱۳ استخر و جکوزی، پارک آبی، اسپا و کلینیک زیبایی، مرکز بازی برای کودکان ۳ تا ۱۱ سال و همچنین یک میدان تفریحی که با الهام از میدان‌های کشور ایتالیا ساخته شده و برای معاشرت و همچنین اجراهای زنده طراحی شده‌اند، از دیگر امکانات رفاهی و خدماتی هستند که در این کشتی‌ کروز ارائه می‌شوند. کشتی کاستا ازمرالدا دارای ۲۶۱۲ اتاق خواب و ۱۶۷۸ خدمه است.

کشتی کاستا اس مرالدا

۱۰. کشتی کاستا توسکانا

کشتی کاستا توسکانا (Costa Toscana) از زیباترین و مدرن‌ترین کشتی‌های شرکت کاستا کروز است که در مارس ۲۰۲۲ فعالیت خود را آغاز کرد. این کشتی به‌عنوان دومین کشتی از کلاس Excellence، با ابعاد ۳۳۷ متر در ۴۲ متر ساخته شده و ظرفیت ۶۵۵۴ مسافر را دارد. سوخت این کشتی از نوع LNG (گاز مایع طبیعی) است که سازگار با محیط زیست محسوب می‌شود. کاستا توسکانا شامل ۲۶۶۳ اتاق بوده و ۱۶۷۸ خدمه برای ارائه خدمات دقیق و باکیفیت در آن مستقر هستند. این ویژگی‌ها، آن را به یکی از لوکس‌ترین کشتی‌های کروز جهان تبدیل کرده است.

کشتی کاستا توسکانا، گل سر سبد کشتی های کروز کاستا

در کشتی کاستا توسکانا، همانند کاستا ازمرالدا، میدان کولوسئو (Colosseo) به‌عنوان مرکز اصلی اجرای برنامه‌های زنده، سرگرمی‌های گروهی و کافه‌های متنوع طراحی شده است. این کشتی لوکس دارای ۱۱ رستوران و ۱۹ کافه و سالن غذاخوری است که طیف گسترده‌ای از غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ را ارائه می‌دهند. در کافه آپرول اسپریتز (Aperol Spritz) می‌توانید از نوشیدنی‌های ساحلی لذت ببرید و برای عاشقان سوشی، رستوران سوشینو (Sushino) انواع سوشی‌های خاص را سرو می‌کند. در پایان روز، پیاده‌روی در وولار اسکای واک (Volare Skywalk) را از دست ندهید؛ این مسیر مرتفع‌ترین نقطه کشتی است که در ۶۰ متری بالای سطح دریا قرار دارد و منظره‌ای خیره‌کننده از اقیانوس را پیش روی شما قرار می‌دهد.

کشتی کاستا توسکانا

۱۱. کشتی آرویا پی اند او کروز

کشتی پی‌انداو آرویا کروز (P&O Cruises Arvia) در دسامبر ۲۰۲۲ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان توسط ناوگان مسافربری P&O معرفی شد. این کشتی با ابعاد ۳۴۴ در ۴۲ متر و ظرفیت پذیرش ۵۲۰۰ مسافر طراحی شده است. آرویا دارای ۲۶۱۴ اتاق استراحت بوده و با حضور حداکثر ۱۸۰۰ خدمه، خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهد. همچنین، این کشتی از سوخت مایع LNG برای تأمین انرژی خود استفاده می‌کند.

کشتی پی اند او آرویا کروز، شکوه و عظمتی وصف ناشدنی

این کشتی با دنیایی از سرگرمی‌های متنوع و جذاب، از جمله اتاق فرار، سرگرمی‌های آبی، ورزشگاه‌ها، مراکز بازی و پارک‌های بازی، انتخاب بسیار خوبی برای سفرهای خانوادگی محسوب می‌شود. در آرویا، ۳۰ کافه و رستوران مشغول به کار هستند. از جمله غذاخوری‌های جدید این کشتی می‌توان به رستوران «خیابان ششم» (6th Street Diner) اشاره کرد که با الهام از فرهنگ آمریکایی طراحی شده است. همچنین، رستوران منحصربه‌فرد «گرین اند کو» (Green & Co. feat. Mizuhana) که تمرکز آن بر عرضه سوشی‌های لذیذ و غذاهای گیاهی است، از بهترین گزینه‌ها برای غذاخوردن در این کشتی به شمار می‌رود. علاوه بر این، برنامه‌های زنده موسیقی، نمایش‌های مختلف، پخش فیلم در صفحه نمایش‌های غول‌پیکر و برنامه‌های رقص و پایکوبی، از دیگر سرگرمی‌هایی هستند که در کشتی کروز آرویا ارائه می‌شوند.

کشتی پی اند او آرویا کروز

۱۲. کشتی آیدا کازما

کشتی آیدا کازما (AIDAcosma) در اوایل سال ۲۰۲۲ به‌عنوان یکی از بهترین کشتی‌های تفریحی دنیا وارد آب‌های اقیانوس‌ها شد. این کشتی که بخشی از سوخت آن با سوخت مایع LNG تأمین می‌شود، دارای ۲۷۳۲ اتاق و ۱۵۰۰ خدمه بوده و در اندازه‌های ۳۳۷ متر در ۴۲ متر با ظرفیت حداکثر ۶۶۵۴ مسافر ساخته شده است. در آیدا کازما، ۱۷ رستوران و ۲۳ کافه برای سرو دنیایی از غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های هیجان‌انگیز فعالیت می‌کنند. همچنین، یک منطقه چهار طبقه در فضای باز با تفریحات متنوع، استخر و جکوزی، فضایی وسیع برای استراحت و آفتاب‌گرفتن، زمین بازی سرپوشیده با دیوار بولدرینگ، اسپا و یک تئاتر با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه، بخشی از امکانات و خدمات رفاهی است که در کشتی کروز باشکوه آیدا کازما ارائه می‌شوند.

کشتی آیدا کازما، کشتی سرگرمی های جذاب

۱۳. کشتی ایونا پی اند او کروز

کشتی پی‌انداو ایونا کروز (P&O Cruises Iona)، که خواهر کشتی آرویا محسوب می‌شود، در بهار سال ۲۰۲۱ به دنیا معرفی شد. این کشتی اولین کشتی تفریحی بریتانیایی است که از سوخت مایع LNG استفاده می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی دنیا به شمار می‌رود. اندازه این کشتی ۳۴۴ در ۴۲ متر است و ظرفیت حداکثر ۵۲۰۰ مسافر را دارد. در این کشتی، که مناسب برای سفرهای خانوادگی طراحی شده، ۲۶۱۴ اتاق و ۱۸۰۰ خدمه حضور دارند. بخش اسکای دوم (SkyDome)، کارخانه تولید نوشیدنی‌های سنتی، چهار استخر، ۱۰ مکان تفریحی و ۳۰ کافه و رستوران با ارائه دنیایی از غذاها و نوشیدنی‌های متنوع، برای آسایش و رفاه مسافران فراهم شده است.

کشتی پی اند او ایونا کروز، تجربه سفر دریایی فراموش نشدنی

در ایونا، غذاهایی برای سلیقه‌های مختلف ارائه می‌شود؛ از گزینه‌های ساده و سبک گرفته تا غذاهای هندی و بریتانیایی. نمایش‌های هوایی در سالن‌های شیشه‌ای و جذاب، مکان‌های تفریحی مخصوص بزرگسالان، اجراهای زنده موسیقی، نمایش‌های تصویری و چندین کلوپ برای ساز و آواز، بخش‌هایی از تفریحات و فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای هستند که در کشتی ایونا کروز وجود دارد.

پی اند او ایونا کروز

۱۴. کشتی جشن کارناوال

کشتی جشن کارناوال (Carnival Celebration) یکی از بهترین کشتی‌های کروز در جهان و متعلق به گروه کشتی‌های کروز کارناوال (Carnival Cruise Line) است. این کشتی که از نوامبر سال ۲۰۲۲ به دریانوردی پرداخته، در ابعاد ۳۴۴ در ۴۱ متر ساخته شده و ظرفیت حداکثر ۶۶۳۱ مسافر را دارد. جشن کارناوال دومین کشتی خطوط کارناوال در کلاس جهانی اکسلنس (Excellence) است و با ۲۶۸۷ اتاق طراحی و راه‌اندازی شده است. همچنین، این کشتی که از سوخت مایع LNG استفاده می‌کند، دارای ۱۷۳۵ خدمه است که به خدمات‌رسانی به مسافران مشغول هستند.

کشتی جشن کارناوال، از بزرگترین کشتی های کروز در دنیا

کشتی جشن کارناوال با دنیایی از تفریحات و سرگرمی‌ها، گزینه‌ای عالی برای گردشگران در تمامی سنین و با سلیقه‌های مختلف است. مرکز فضایی کندی (Kennedy Space Center) که برای کودکان ۲ تا ۱۱ سال طراحی شده، کافه لاتیتودز (Latitudes) با نوشیدنی‌های متنوع ویژه بزرگسالان و چندین رستوران جذاب با غذاهای گوناگون، از جمله امکانات این کشتی هستند. برای تجربه‌ای منحصر به فرد از سفر دریایی، می‌توانید سوار ترن هوایی بولت (BOLT) شوید. این تجربه بی‌نظیر با نمایش چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از اقیانوس، سفر شما را به‌یادماندنی‌تر خواهد کرد.

کروز جشن کارناوال

پرسش‌های متداول

بزرگترین کشتی های تفریحی دنیا کدامند؟
کشتی نماد دریاها، کشتی یوتوپیا دریاها و کشتی شگفتی دریاها، ۳ تا از بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی در دنیا بوده که متعلق به شرکت رویال کارائیب هستند.
هزینه سفر با بزرگترین کشتی های تفریحی دنیا چقدر است؟
هزینه سفر با بهترین کشتی‌های تفریحی دنیا که سفری گران هم محسوب می‌شود، برای هر نفر حدود ۱۸۰۰ دلار تا بیش از ۳۰۰۰ دلار است.
ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}