بهترین غذاهای ژاپنی که هوش از سرتان می پرانند!

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/3/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین غذاهای ژاپنی مثل سفر به دنیای طعم های تازه و پر از رنگ است که در سفر به ژاپن باید حتما آنها را امتحان کنید.

تور اروپا

چشیدن غذاهایی با عطر و طعمی مختلف در هر کشوری، فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و آداب غذایی آن کشور است. زمانی که با تور ژاپن به سرزمین شکوفه‌های گیلاس سفر می‌کنید، چشیدن طعم بهترین غذاهای ژاپن یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفرتان خواهد بود. با ما همراه شوید تا با بهترین غذاهای ژاپنی که تنوع گسترده‌ای دارند، آشنا شویم.

بهترین غذاهای معروف ژاپنی

۱. یاکیتوری برای طرفداران باربیکیو

یاکیتوری (Yakitori) یکی از بهترین و معروف ترین غذاهای ژاپن است که معمولا به عنوان میان‌وعده‌ای در پایان یک روز کاری در کنار نوشیدنی‌های سنتی این کشور سرو می‌شود. یاکیتوری به معنای کبابی، تکه‌های گوشتی مانند گوشت مرغ یا سایر پرندگان بوده که با نمک طعم‌دار شده و کباب می‌شود. برای چاشنی و طعم بهتر این غذا هم آن را پس از پخت به سس سویا یا شربتی شیرین آغشته کرده و میل می‌کنند. معمولا بیشتر بخش‌های مرغ مانند ران، بال، سینه یا گردن مرغ را برای پخت یاکیتوری استفاده می‌کنند. یاکیتوری یکی از غذاهای ارزان قیمت ژاپن است که در رستوران‌های مختلف این کشور سرو می‌شود.

یاکیتوری برای طرفداران باربیکیو

۲. توفو، سالم و مغذی

زمانی که صحبت از رژیم غذایی و مصرف مواد مغذی می‌شود، مصرف درست مواد مغذی مانند پروتئین یکی از ملزومات هر برنامه غذایی است. پروتئینی که عمدتا شامل گوشت حیوانات می‌شود. برای گیاه‌خواران و کسانی که علاقه‌ای به مصرف پروتئین حیوانی ندارند، مصرف غذای پروتئینی مانند توفو (Tofu) یکی از بهترین روش‌ها برای تامین نیاز بدن است. توفو یکی از محصولات به‌دست آمده از شیر سویا بوده که به صورت مکعب‌هایی فشرده با ظاهری مانند پنیر تهیه می‌شود و می‌توان آن را به صورت کبابی، سرخ‌شده یا آب‌پز مصرف کرد. این ماده غذایی در کشورهای غربی در سبد غذای افرادی با رژیم‌های غذایی سالم و گیاه‌خوار جای می‌گیرد اما در ژاپن یکی از بهترین غذاهای ژاپنی بوده که مصرف آن در میان اکثریت مردم جامعه و به صورت چاشنی غذا رایج است.

توفو، سالم و مغذی

۳. سوشی از بهترین غذاهای ژاپن

بدون شک سوشی (Sushi) یکی از بهترین و معروف ترین غذاهای ژاپن است که زمانی که از ژاپن به ایالات متحده امریکا رسید، آوازه جهانی پیدا کرد. به طور کلی واژه «سوشی» به غذایی بر پایه برنج ژاپنی گفته شده که از سرکه برنج برای طعم بهتر آن استفاده می‌شود. عده‌ای بر این باورند سوشی باید به همراه ماهی خام سرو شود؛ در صورتی که این غذا تنوع بسیاری در کشور ژاپن داشته و از ترکیبات مختلفی مانند برنج، انواع گوشت دریایی و سبزیجات تهیه می‌شود. از رایج‌ترین انواع سوشی می‌توان از «سوشی ماکی‌زوشی» (Makizushi) با ترکیبی از جلبک دریایی پر شده از برنج مخصوص سوشی و سبزیجات و «سوشی نیگیری» (Nigiri sushi) با ترکیبی از برنج و ماهی خام نام برد. در کشور ژاپن صدها غذاخوری و فروشگاه برای فروش سوشی وجود دارد که تنها بخشی از آن را در پایتخت این کشور، توکیو، به خوبی می‌توان دید.

سوشی از بهترین غذاهای ژاپن

۴. اودون، سنتی و محبوب

نودل یکی از محبوب‌ترین غذاهای ژاپن است که انواع مختلفی دارد. رشته فرنگی اودون (Udon) نوعی از نودل بوده که از آرد گندم و آب نمک تهیه می‌شود. اودون را می‌توان به شیوه‌های مختلفی در کنار سیب‌‌زمینی سرخ‌کرده، مخلوط با سبزیجات یا به صورت سوپ و آب‌گوشت سرو کرد که مصرف آن به صورت سوپ در ژاپن رایج‌تر است. «کیتسونه اودون» (Kitsune udon) که ترکیبی از اودون و توفوی سرخ‌شده است، «تمپورا اودون» (Tempura udon) با ترکیبی از اودون، گوشت دریایی و سبزیجات و همچنین «چیکارا اودون» (Chikara udon) که مخلوطی از موچی کیک برنجی گریل‌شده و اودون است، از محبوب‌ترین انواع خوراک اودون در ژاپن هستند.

اودون، سنتی و محبوب

۵. ساشیمی، غذایی متفاوت و خاص

ساشیمی (Sashimi) یکی از متفاوت‌ترین و بهترین غذاهای ژاپن است که شیوه سرو منحصربه‌فردی دارد. ساشیمی، گوشت ماهی خام و تازه‌ای است که به شیوه‌ای ماهرانه و مخصوص برش خورده و به همراه تربچه، ترشی زنجبیل، واسابی و سس سویا سرو می‌شود. ساشیمی را با سوشی اشتباه نگیرید! سوشی نوعی برنج مخصوص ژاپن است که به همراه سبزیجات و گاهی ماهی خورده شده، به طوری‌که در بعضی دستورات بدون ماهی تهیه می‌شود اما ماهی خام اصلی‌ترین عنصر ساشیمی بوده و معمولا با برنج سرو نمی‌شود. ماهی که برای تهیه ساشیمی استفاده می‌شود باید تازه باشد؛ چرا که طعم بهتر و لذیذتری دارد و همچنین احتمال وجود هرگونه آلودگی و بیماری را به حداقل می‌رساند.

ساشیمی، غذایی متفاوت و خاص

۶. تاماگویاکی ساده اما محبوب

آشپزی ژاپنی همواره مملو از خلاقیت در نوع پخت و چیدمان غذا است. گاهی با ساده‌ترین مواد اولیه غذاهایی خوش‌طعم با ظاهری متفاوت را ارائه می‌کنند که به خوبی می‌تواند جزو غذاهای محبوب مردمان ژاپن شود. تاماگویاکی (Tamagoyaki) که در لغت به معنای تخم‌مرغ پخته‌شده است، یکی از همان غذاهای ساده اما محبوب ژاپنی محسوب می‌شود. برای پخت تاماگویاکی تخم‌مرغ را در زمان پخت به شکل یک کرپ درون ظرف ریخته و در نهایت آن را رول می‌کنند. غذایی که در وعده صبحانه، ناهار و شام می‌توان آن را مصرف کرد. در وعده صبحانه از چاشنی یا طعم‌دهنده خاصی در کنار تاماگویاکی استفاده نمی‌شود اما در سایر وعده‌ها معمولا آن را شیرین یا به همراه سویا سس سرو می‌کنند. تاماگویاکی غذایی ارزان در ژاپن است که در اغلب غذاخوری‌های این کشور ارائه می‌شود.

تاماگویاکی

۷. تمپورا از بهترین و معروف ترین غذاهای ژاپن

اگر در سفر به ژاپن هوس غذاهای سرخ‌شده و سوخاری داشتید، تمپورا (Tempura) را امتحان کنید. برای پخت این غذا تکه‌هایی از گوشت‌های دریایی مانند صدف، ماهی یا میگو را به خمیر مخصوص تمپورا آغشته کرده و در روغن سرخ می‌کنند. یکی از بهترین غذاهای ژاپن با بافتی ترد و طلایی‌رنگ که علاوه‌بر گوشت دریایی، با سبزیجاتی مانند لوبیا سبز، کدو تنبل، تربچه و سیب‌زمینی شیرین هم می‌توان آن را تهیه کرد. اگرچه تمپورا به تنهایی هم سرو می‌شود، اما در اغلب رستوران‌های ژاپن این غذا را در ترکیب با سوپ رشته فرنگی یا برنج میل می‌کنند.

تمپورا از بهترین و معروف ترین غذاهای ژاپن

۸. کاشی پان برای عاشقان نان های شیرین

نان یکی از اجزای اصلی سفره‌های مردمان ژاپن است؛ از این رو، با گشتی در شهرهای این کشور می‌توانید نانوایی‌های فراوانی را بیابید که نان‌هایی با کیفیت و خوش‌طعم را عرضه می‌کنند. کاشی پان (Kashi Pan) به معنای «نان شیرین» مجموعه‌ای از نان‌های مختلفی را شامل می‌شود که ژاپنی‌ها آن را به جهان معرفی کرده‌اند. «ملون پن» (Melon pan) که نانی با رویه شیرین و شبیه به پوست خربزه است و همچنین «پن» (Pan) نانی با طعم لوبیا قرمز شیرین از رایج‌ترین نان‌های کاشی‌پان در ژاپن هستند. «کاری پن» (Karee pan) نانی پرشده با سس کاری، سبزیجات و گاهی گوشت بوده که با آرد سوخاری پوشانده و سرخ شده‌است و معمولا به عنوان میان‌وعده در ژاپن سرو می‌شود، یکی دیگر از محبوب‌ترین نان‌های کاشی پان است. بنابراین اگر علاقه‌مند به چشیدن نان‌هایی با طعم‌های مختلف هستید، کاشی‌پان ژاپنی را از دست ندهید.

کاشی پان برای عاشقان نان های شیرین

۹. سوکیاکی برای جمع دوستانه

سوکیاکی (Sukiyaki) یکی از بهترین غذاهای ژاپن است که انتخاب مناسبی برای جمع‌های دوستانه و دورهمی‌های خانوادگی محسوب می‌شود. غذایی که معمولا به صورت آبگوشتی داغ یا سوپ سرو شده و انتخاب خوبی برای شب‌های سرد زمستان است. سوکیاکی ترکیبی از تکه‌های نازک گوشت گاو، سبزیجات، قارچ، گوشت دریایی و رشته فرنگی غوطه‌ور در سس سویا، نوشیدنی برنجی و شکر است. نکته جالب درباره سوکیاکی، شیوه طبخ و سرو آن است. این غذا در قابلمه‌های مخصوصی پخته می‌شود و در وسط میز قرار می‌گیرد. تمامی افراد حاضر در جمع غذای خود را به صورت مستقیم از درون قابلمه در حال پخت برمی‌دارند و میل می‌کنند.

سوکیاکی برای جمع دوستانه

۱۰. سوپ میسو، پیش غذای محبوب ژاپنی

سوپ میسو (Miso Soup) یکی از محبوب‌ترین سوپ‌ها در ژاپن است. سوپی سنتی که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای جانبی در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود. مواد اولیه و اصلی سوپ میسو شامل خمیر میسو آماده‌شده (خمیر سویا) و آب‌گوشت است. در کنار ترکیبات اصلی، برای طعم بهتر این سوپ از سبزیجاتی مانند لوبیا سبز، پیازچه، جلبک دریایی و توفو هم در پخت آن استفاده می‌شود.

سوپ میسو، پیش غذای محبوب ژاپنی

۱۱. اوکونومی یاکی، پنکیک متفاوت ژاپنی

اوکونومی‌یاکی (Okonomiyaki) نوعی پنکیک خاص و متفاوت در ژاپن بوده که از شهرهای هیروشیما و اوساکا به سراسر ژاپن معرفی شد. غذایی سنتی که معمولا به عنوان میان‌وعده میل می‌شود. برای پخت اوکونومی‌یاکی پس از ترکیب مواد، خمیر به‌دست آمده را مانند پنکیکی در یک تابه داغ ریخته و سرخ می‌کنند. شیوه پخت این غذا ثابت است اما مواد اولیه را با توجه به سلیقه هر شخص می‌توان تغییر داد. کلم، مواد غذایی دریایی، گوشت گاو، مرغ، بیکن، توفو، پنیر، ذرت، پیازچه و سبزیجات مختلف دیگری را می‌توان برای تهیه یکی از بهترین غذاهای ژاپن استفاده کرد. زمانی که اوکونومی‌یاکی آماده شد، معمولا آن را با سس‌های مختلفی مانند سس مایونز سرو می‌کنند. در بعضی از رستوران‌های ژاپن این پنکیک را می‌توانید خودتان بپزید و آشپزی ژاپنی را تجربه کنید.

اوکونومی یاکی، پنکیک متفاوت ژاپنی

۱۲. منتایکو، طعمی متفاوت از غذای دریایی

اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید، از منتایکو (Mentaiko) غافل نشوید. یک غذای دریایی نمکی که از ترکیب تخم ماهی کاد یا ماهی پولاک با طعم‌دهنده‌های شور، ترش و تند تهیه می‌شود. ساده‌ترین نوع منتایکو از ترکیب تخم ماهی با محلولی نمکی آماده می‌شود، اما رایج‌ترین نوع این غذا «کاراشی منتایکو» نام داشته که طعم تندی دارد. از گذشته تاکنون، در فرهنگ غذای سنتی ژاپن، منتایکو را به عنوان یک غذای همراه در کنار برنج بخارپز، رویه رامن و یا برای پر کردن محتویات درون توپ‌های برنجی اونیگیری (Onigri) مصرف می کنند. اما در دهه اخیر و در آشپزی مدرن ژاپنی، منتایکو با چاشنی خامه و کره به عنوان یکی از ترکیبات سس پاستای منتایکو به صورت ساده یا با طعمی تند هم طبخ می‌شود.

منتایکو، طعمی متفاوت از غذای دریایی

۱۳. نیکوجاگا محبوب در خانواده های ژاپنی

نیکوجاگا (Nikujaga) یکی دیگر از بهترین غذاهای ژاپن بوده که یکی از غذاهای سنتی و محبوب در میان خانواده‌های ژاپنی است. غذایی که از ترکیب گوشت، سیب‌زمینی و سبزیجات مختلفی تهیه می‌شود و برای بهبود طعم این غذا سس سویا، ساکه، میرین و شکر هم به آن می‌افزایند. اگرچه نیکوجاگا در رستوران‌های ژاپن هم سرو می‌شود اما یکی از رایج‌ترین غذاهای خانگی ژاپنی بوده که طعم آن از خانواده‌ای به خانواده دیگر متفاوت و خاص است. نیکوجاگا در گروه غذاهای «نیمونو» به معنای پخته‌شده قرار می‌گیرد.

نیکوجاگا محبوب در خانواده های ژاپنی

۱۴. برنج کاری، نسخه ژاپنی یک غذای هندی

برنج کاری (Curry Rice) که در زبان ژاپنی آن را Kare Raisu می‌نامند، غذایی با اصالت هندی اما مطابق با فرهنگ ژاپن است. این غذا برای اولین‌بار در سال‌های ۱۸۶۸-۱۹۱۲ توسط بریتانیایی‌ها به ژاپن معرفی شد. خورش کاری که طعم آن با انواع هندی آن متفاوت است و طعمی شیرین‌تر با بافتی غلیط دارد و به صورت خورش در کنار برنج سرو می‌شود. برای پخت این خورش، گوشت و سبزیجات را درون آب ریخته و اجازه می‌دهند برای چند ساعت بپزد. برای بافت غلیظ این خورش هم تکه‌های جامد کاری را به آن می‌افزایند که بر اثر حرارت و گرما ذوب می‌شود.

برنج کاری، نسخه ژاپنی یک غذای هندی

۱۵. اونیگیری، توپ های برنجی خوشمزه

یکی از بهترین غذاهای ژاپن که ساده اما مغذی و خوشمزه است و انتخاب خوبی برای پیک‌نیک، مدرسه و بیرون از خانه خواهد بود، اونیگیری (Onigiri) نام دارد. اونیگیری که با نام‌‌های «نیگری‌مشی» (Nigirimeshi) و «اوموسوبی» (Omusubi) هم شناخته می‌شود، توپک‌های برنجی هستند که از برنج ژاپنی تهیه می‌شوند. محتویات داخل این توپک‌های برنجی معمولا شامل ماهی خشک‌شده، تخم‌مرغ، گوشت دریایی، مرغ تریاکی، ترشی آلو یا زیتون است و برای طعمی متفاوت گاهی آن را با جلبک دریایی نوری به شکل مثلت یا توپک می‌پیچند. اونیگیری از محبوب‌ترین غذاهای ژاپن است که در بسیاری از فروشگا‌های مواد غذایی این کشور با قیمتی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ ین به فروش می‌رسد و طعم‌های مختلفی هم دارد.

اونیگیری، توپ های برنجی خوشمزه

پرسش های متداول

غذاهای ژاپن معروف کدامند؟
اگرچه سوشی به عنوان غذای ملی ژاپن شناخته می‌شود، اما علاوه‌بر سوشی، برنج کاری، اودون و تمپورا از دیگر غذاهای محبوب در این کشور هستند.
بهترین غذاهای ژاپنی دریایی کدام‌اند؟
تقریباً همه غذاهای ژاپنی به‌خصوص سوشی و چیراشی، صدف‌های غول پیکر، کوکوی ماهی مارماهی کبابی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}